abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:06:08 #1
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_96298941
Wij hebben onlangs een huis gekocht en de wasmachine op zolder gezet. De oude bewoners hadden deze in de bijkeuken staan, maar die bijkeuken is er niet meer, dat wordt de keuken en onderdeel van de woonkamer. De wasmachine is naar zolder gegaan. Verder is er geen andere plek om dat ding weg te zetten.

Waar we pas bij het draaien van de eerste was achter kwamen is dat een wasmachine en een houten planken vloer niet samen gaan. Als de wasmachine aan staat en op het einde gaat centrifugeren, trilt echt het hele huis. Alle ramen klapperen, boven is het net de trilplaat in de Efteling, bij de Trollenkoning. De lampen boven aan het plafond trillen kapot. En mijn vader die aan het klussen was dook onder de tafel omdat hij dacht dat er een chinook binnen gevlogen kwam. Niet overdreven, maar dan heb je een idee hoe _hard_ het trilt.

We hebben isolatiemateriaal + rubbers etc. onder de wasmachine gelegd in de hoop dat het minder wordt, maar dat heeft niets geholpen.

Heeft er iemand een idee wat we kunnen doen om het trilllen/geluid wat te dempen?

Groetjes en bedankt.
pi_96299067
verankeren aan de muur?
misschien een betonnen bak maken?

beter is om de wasmachine toch een ander plaatsje te geven
de onze staat nu in de (verwarmde) schuur
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:12:02 #3
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_96299140
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:10 schreef MrNiles het volgende:
verankeren aan de muur?
misschien een betonnen bak maken?

beter is om de wasmachine toch een ander plaatsje te geven
de onze staat nu in de (verwarmde) schuur
Ik dacht ook al aan de schuur, dat zou de enige plek zijn waar hij nog naartoe kan. Maar dan moet ik eerst het dak vernieuwen en isolatie en verwarming inbouwen. Dat gaat pas over een paar maanden gebeuren op z'n vroegst.

Heeft het zin om een betonnen bak te maken op de houten ondervloer? trilt dat dan niet gewoon door?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:16:50 #4
141593 GTIMk1
Wauw! Ik hier
pi_96299299
Eerst wat in me opkwam-->staat je wasmachine wel waterpas?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:20:22 #5
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_96299449
Ik lees even mee. Wij hebben het zelfde probleem. Enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is er een betonnen plaat onder leggen en daar de wasmachine op zetten. Maar das zo'n gesleep. Hoop op iets makkelijkers :+
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:20:31 #6
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_96299453
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:16 schreef GTIMk1 het volgende:
Eerst wat in me opkwam-->staat je wasmachine wel waterpas?
!e wat in mij opkwam --> moet dat? haha

edit: nee serieus, scheelt dat?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:22:15 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96299521
Waterpas stellen kan erg kritisch zijn. De bovenkant/deksel zelf kan ook flink resoneren.

Je kan ook proberen het ding wat in bedwang te krijgen met een gewicht er bovenop.
Je zou eens kunnen experimenteren met bv. zo'n parasolvoet waar je water in moet doen oid.

4 grindbetontegels op van dat groene ondervloerspul+goed waterpas stellen wil ook wel helpen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:24:22 #8
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96299604
betonnen plaat heb je zo gemaakt

*vier planken nodig van bijv 80 bij 80 centimeter
*timmer daar een vierkant van
*koop een aantal zakken cement en een spatel
*mixer hoeft niet perse....
*wat water erbij
*in de zelfgemaakte vierkante bak gooien
*en netjes uitsmeren
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:25:18 #9
65918 IBAZ
broeinest
pi_96299651
Ik heb mijn wasmachine van boven (houten vloer) verplaatst naar de bijkeuken (beton). Daarvoor heb ik echt alles geprobeerd om het probleem aan te pakken, maar een houten vloer blijft resoneren.
pi_96299711
Heeft de wasmachine altijd zo geschud tijdens centrifugeren? Oftewel, ligt het aan de lokatie of ligt het aan de machine?
Je hebt niet per ongeluk de transportbouten erin laten zitten na de verhuizing?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:30:19 #11
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_96299867
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:26 schreef Wokkel het volgende:
Heeft de wasmachine altijd zo geschud tijdens centrifugeren? Oftewel, ligt het aan de lokatie of ligt het aan de machine?
Je hebt niet per ongeluk de transportbouten erin laten zitten na de verhuizing?
De wasmachine heeft wel vaker de neiging gehad om te gaan 'wandelen' tijdens het centrifugeren. Maar omdat hij nou op die vloer staat maakt het een enorm lawaai.

Hij is ooit goedkoop bij Wehkamp gekocht en door die bezorgers geleverd. Bij de verhuizing hebben we hem zo opgetild en verhuisd. Ik weet niet wat transportbouten zijn.

Maar volgens mij doel je op dat er iets mis is met de wasmachine?
pi_96299900
Bij ons staat onze 2 jaar oude samsung ook op zolder.

Onze plafonds zijn van holle bouwstenen gemaakt.

Hij staat waterpas, en we horen navenand niets.

Transportbouten zijn bouten om de trommel vast te zetten tijdens transport.

Maar aangezien je al een was hebt gedraaid, zitten ze er niet in haha
pi_96300112
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:30 schreef BobLeSponge het volgende:

[..]

De wasmachine heeft wel vaker de neiging gehad om te gaan 'wandelen' tijdens het centrifugeren. Maar omdat hij nou op die vloer staat maakt het een enorm lawaai.

Hij is ooit goedkoop bij Wehkamp gekocht en door die bezorgers geleverd. Bij de verhuizing hebben we hem zo opgetild en verhuisd. Ik weet niet wat transportbouten zijn.

Maar volgens mij doel je op dat er iets mis is met de wasmachine?
De reden dat ik het vraag is omdat wasmachines tegenwoordig een stuk minder stuiteren dan vroeger. Het zou dus kunnen zijn dat je machine niet waterpas staat of iets anders.

Transportbouten dienen om tijdens vervoer de mechaniek te beschermen. Als je niet weet wat het zijn dan heb je ze in ieder geval er niet ingezet :) Wat wel kan is dat de bezorgers destijds vergeten zijn ze er allemaal uit te draaien, controleer dit. Het staat allemaal beschreven in de handleiding.
pi_96300178
Kun je hem ook ophangen?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:39:19 #15
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_96300252
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:37 schreef Deetch het volgende:
Kun je hem ook ophangen?
Waarschijnlijk wel, daar heb ik aan zitten denken. Maar kan dat ding dat ook echt? Ik ben niet heul technisch maar dat gedraai en geschud, die krachten gaan mi nu de vloer in. Gaat dat ding dan niet ongelooflijk zwaaien?
pi_96301743
quote:
Wat wel kan is dat de bezorgers destijds vergeten zijn ze er allemaal uit te draaien, controleer dit. Het staat allemaal beschreven in de handleiding.
Als ik me niet vergis, zijn transportbouten bedoelt om de trommel vast te zetten tijdens transport.
Als ze er vergeten zijn er 1 uit te halen, en je zet je wasmachine aan, dan verneuk je heeeel je trommel en wasmachine
pi_96301843
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:12 schreef BobLeSponge het volgende:

[..]

Ik dacht ook al aan de schuur, dat zou de enige plek zijn waar hij nog naartoe kan. Maar dan moet ik eerst het dak vernieuwen en isolatie en verwarming inbouwen. Dat gaat pas over een paar maanden gebeuren op z'n vroegst.

Heeft het zin om een betonnen bak te maken op de houten ondervloer? trilt dat dan niet gewoon door?
Waarom moet er perse isolatie en verwarming aanwezig zijn? Als de wasmachine maar stroom en water heeft, toch?
Klussen deel 1 en 2
pi_96301875
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:39 schreef BobLeSponge het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, daar heb ik aan zitten denken. Maar kan dat ding dat ook echt? Ik ben niet heul technisch maar dat gedraai en geschud, die krachten gaan mi nu de vloer in. Gaat dat ding dan niet ongelooflijk zwaaien?
Je kan hem ophangen, maar als ie gaat centrifugeren, krijg je het volgende effect:
quote:
Waarom moet er perse isolatie en verwarming aanwezig zijn? Als de wasmachine maar stroom en water heeft, toch?
Er is isolatie en verwarming nodig, omdat ie anders kapot kan vriezen.
Hetzelfde idee dat op je buitenkraantje in de winter geen water mag staan.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 17:54:28 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_96303238
Wij hebben dat ook gehad. Bij het verhuizen was er een betonnen blok dat in de machine zit, doormidden gebroken.
Dus daar zou je eens naar laten kijken.
Dus waterpas zetten hielp niet, 200000 rubbers eronder niet.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:05:32 #20
22114 TheOneAndOnly
Da is ok....
pi_96303677
Wij hebben de wasmachine sinds vorig jaar ook op zolder staan op een houten vloer.

Ik heb de wasmachine zo dicht mogelijk bij de muur gezet en heb alle vloerplanken vervangen door dikkere OSB platen en ter hoogte van de wasmachine de OSB platen extra vast gezet aan onderliggende balken... De wasmachine staat dicht bij waar voorheen de vlizotrap zat, dit heb ik ook extra vastgezet, het trilt nu wel wat maar niet dat we er last van hebben...

Ook staat de wasmachine zo laag mogelijk op de stelschroeven, hoe hoger je hem zet hoe hoger het zwaartepunt ligt van de wasmachine..

Ik heb ook eens gelezen ergens dat van die goedkope knaken-wasmachines slechte schokdempers of stabilisatoren enzo kunnen hebben wat trilling ook niet echt ten goede komt...
pi_96337295
quote:
Het is verstandig je wasmachine vorstvrij neer te zetten
anders kan er van alles in je machine bevriezen in de winter
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:09:49 #22
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_96341131
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:05 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Wij hebben de wasmachine sinds vorig jaar ook op zolder staan op een houten vloer.

Ik heb de wasmachine zo dicht mogelijk bij de muur gezet en heb alle vloerplanken vervangen door dikkere OSB platen en ter hoogte van de wasmachine de OSB platen extra vast gezet aan onderliggende balken... De wasmachine staat dicht bij waar voorheen de vlizotrap zat, dit heb ik ook extra vastgezet, het trilt nu wel wat maar niet dat we er last van hebben...

Ook staat de wasmachine zo laag mogelijk op de stelschroeven, hoe hoger je hem zet hoe hoger het zwaartepunt ligt van de wasmachine..

Ik heb ook eens gelezen ergens dat van die goedkope knaken-wasmachines slechte schokdempers of stabilisatoren enzo kunnen hebben wat trilling ook niet echt ten goede komt...
Ik ga het dit weekend allemaal proberen. Anders wordt het een nieuwe, rustige stille machine, of minder toeren laten draaien. Dan maar wat langer drogen. Hoef ik de was er niet zo vaak af te halen ;-)
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:42:25 #23
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_96342438
rubberen doppen: wegsmijten, de wasmachine moet worden geremd, met die doppen geef je 'm de kans om ergens heen te willen (demping is beweging).

zet de wasmachine stabiel neer...waterpas hoeft niet persé: voel diagonaal of ie stevig staat en er
geen speling in zit.

beste methode: zet de machien stabiel en direct op een betonnen ondergrond...houten vloeren geeft speling, demping en dus geluid/ problemen
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_96474867
en staat je wasmachine al voor de voordeur door de trilling? :P
pi_96477023
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:09 schreef BobLeSponge het volgende:

[..]

Ik ga het dit weekend allemaal proberen. Anders wordt het een nieuwe, rustige stille machine, of minder toeren laten draaien. Dan maar wat langer drogen. Hoef ik de was er niet zo vaak af te halen ;-)
Als je een nieuwe neemt, neem dan een bovenlader. Omdat die geen trommel heeft die maar aan één kant vastzit, stuiteren die een stuk minder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')