abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2011 @ 16:14:43 #101
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_96346060
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou noem je toch twee stoffen die weldegelijk verkocht mogen worden en die gewoon bij de Kruidvat liggen... Ben je wel een beetje op de hoogte van de regelgeving, of vind je het niet nodig om precies te zijn in je argumenten?

Sowieso kun je glucosamine beter laten voor wat het is, want het werkt net zo goed als een placebo... Melatonine werkt wel (een heel klein beetje zeg ik uit ervaring), maar goed... het mag dus gewoon verkocht worden.
Melatonine mag alleen verkocht worden in doseringen van 0,1 mg. Alles daarboven wordt gezien als medicijn en is verboden (ja, ik ken de regelgeving uit mijn hoofd). Als je een werkzame hoeveelheid melatonine (voor de meeste mensen tussen de de 1 en 10 mg) wilt, kun je dat alleen op recept krijgen en betaal je je helemaal scheel aan een product wat eigenlijk heel goedkoop is.

En glucosamine vergelijken met een placebo? Daar ga ik niet eens op in. Een beetje research voordat je met zulke dwaze stellingen komt is toch wel het minste wat je kunt doen.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_96346722
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:14 schreef Dhalsim het volgende:

Melatonine mag alleen verkocht worden in doseringen van 0,1 mg. Alles daarboven wordt gezien als medicijn en is verboden (ja, ik ken de regelgeving uit mijn hoofd).
Dus je bent niet precies in je argumenten. Dat lijkt mij wel aanbevelenswaardig eerlijk gezegd...

quote:
Als je een werkzame hoeveelheid melatonine (voor de meeste mensen tussen de de 1 en 10 mg) wilt, kun je dat alleen op recept krijgen en betaal je je helemaal scheel aan een product wat eigenlijk heel goedkoop is.
0,1 is ook werkzaam.

quote:
En glucosamine vergelijken met een placebo? Daar ga ik niet eens op in. Een beetje research voordat je met zulke dwaze stellingen komt is toch wel het minste wat je kunt doen.
Het grootste, goed uitgevoerde, gerandomiseerde, dubbelblind gecontroleerde klinische studie naar de effecten van glucosaminehydrochloride en chondroïtine op artrose, werd gepubliceerd in het gezaghebbende medisch-wetenschappelijke blad the New England Journal of Medicine[Clegg DO et al. Glucosamine, chondroitin sulfate, and the two in combination for painful knee osteoarthritis. N Engl J Med. 2006;354:795-808]. De conclusies waren dat glucosaminehydrochloride, al dan niet in combinatie met chondroïtinesulfaat, niet beter werkt dan een placebo bij de bestrijding van gewrichtspijn.

Wat een dwaze stelling van mij toch... Foei! :')
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 4 mei 2011 @ 16:42:38 #103
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96347192
De EU is verkocht aan zakenmannen :r
  woensdag 4 mei 2011 @ 16:42:50 #104
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96347198
En sowieso, dingen uit de natuur verbieden, gaat het niet ofzo :')
  woensdag 4 mei 2011 @ 16:44:11 #105
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96347260
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 07:57 schreef Zith het volgende:
Ben het eens met de aanpak, dit soort oplichting (zoals homeotherapie) die gewoon niet werken maar wel een hoop mensen op het verkeerde spoor zet. Je zal het mogen kopen, maar wel met een label erbij dat dit toch echt niet je kanker zal genezen.
Jou hebben ze al te pakken zie ik. Als er iemand aan de top staat van oplichting in de medische wereld, dan zijn het wel farmaceutische bedrijven die geneesmiddelen synthetiseren.
pi_96347368
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:42 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
En sowieso, dingen uit de natuur verbieden, gaat het niet ofzo :')
Wordt er iets verboden dan?

quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:44 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Jou hebben ze al te pakken zie ik. Als er iemand aan de top staat van oplichting in de medische wereld, dan zijn het wel farmaceutische bedrijven die geneesmiddelen synthetiseren.
Vreemde logica.. dus omdat farmaceutische bedrijven zelf (ook?) oplichters zijn, werkt homeopathie?
-
  woensdag 4 mei 2011 @ 16:48:39 #107
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96347495
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:46 schreef splendor het volgende:

[..]

Wordt er iets verboden dan?
Ja, zie OP.

quote:
[..]

Vreemde logica.. dus omdat farmaceutische bedrijven zelf (ook?) oplichters zijn, werkt homeopathie?
Je hoort mij niet claimen dat homeopathische middelen geheid werken, maar mensen zullen er ongetwijfeld baat bij hebben.

Laat iedereen lekker zelf kiezen, dat is wel zo makkelijk. Ik hoef geen farmaceutische industrie die voor mij gaat bepalen welke middelen wel en niet goed zijn.

En sowieso mogen mensen zelf bepalen wat ze slikken, drinken, eten, spuiten en roken. Het is te belachelijk voor woorden dat dat niet zo is.
pi_96347620
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:48 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Ja, zie OP.
Nee, lees OP beter.

quote:
Je hoort mij niet claimen dat homeopathische middelen geheid werken, maar mensen zullen er ongetwijfeld baat bij hebben.
Laat zien met een gedegen onderzoek.

quote:
Laat iedereen lekker zelf kiezen, dat is wel zo makkelijk. Ik hoef geen farmaceutische industrie die voor mij gaat bepalen welke middelen wel en niet goed zijn.

En sowieso mogen mensen zelf bepalen wat ze slikken, drinken, eten, spuiten en roken. Het is te belachelijk voor woorden dat dat niet zo is.
Dat mogen mensen ook. Maar mensen mogen het geen medicijn noemen en het zodanig aan mensen verkopen. Dat heet liegen.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  woensdag 4 mei 2011 @ 16:55:52 #109
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_96347766
Volgens mij wordt er nergens gezegd dat het een medicijn is, enkel geneesmiddel. Watten zijn ook een geneesmiddel tegen een open wond, ze helpen het lichaam de wond te dichten en dus genezen.

Ik weet niet of het nodig is dat we richtlijnen gaan stellen aan het woord "geneesmiddel" dat men het geen medicijn moet noemen ben ik met je eens.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_96347794
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:55 schreef Tanin het volgende:
Volgens mij wordt er nergens gezegd dat het een medicijn is, enkel geneesmiddel. Watten zijn ook een geneesmiddel tegen een open wond, ze helpen het lichaam de wond te dichten en dus genezen.

Ik weet niet of het nodig is dat we richtlijnen gaan stellen aan het woord "geneesmiddel" dat men het geen medicijn moet noemen ben ik met je eens.
wat is het verschil tussen medicijn en geneesmiddel?
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:00:11 #111
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_96347935
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:56 schreef Klaudias het volgende:

[..]

wat is het verschil tussen medicijn en geneesmiddel?
Dat weet ik niet, maar als er behoefte aan is, gaan ze het maar vast leggen. Een pleister is wel een geneesmiddel, in de letterlijkste zin van het woord, maar het is geen medicijn.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_96348124
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:00 schreef Tanin het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar als er behoefte aan is, gaan ze het maar vast leggen. Een pleister is wel een geneesmiddel, in de letterlijkste zin van het woord, maar het is geen medicijn.
Nee, maar het is wel wetenschappelijk bewezen dat pleisters werken. Daar doelde ik meer op.
pi_96348131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:48 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Ja, zie OP.

[..]

Lees de bron eens, in plaats van de OP, die is compleet verkracht door lambiekje en heeft niks meer met het originele bericht te maken. Er wordt niks verboden, hooguit strenge regels om veiligheid te garanderen.

"Products must meet safety, quality and manufacturing standards, and come with information outlining possible side-effects."

Je hoeft nog altijd niet de werking aan te tonen. Dan zou het ook meteen een regulier medicijn worden en geen alternatief medicijn.

Mensen mogen nog steeds zelf beslissen wat ze stikken (op paddo's na, en dat vind ik ook belachelijk), maar het verschil zit hem erin dat als jij met een product op de markt komt, het bewezen veilig moet zijn. Dat is met voeding, schoonmaakmiddelen en speelgoed zo, en dalijk ook met natuurgeneesmiddelen. Niet meer dan logisch lijkt me.
-
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:07:05 #114
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_96348217
quote:
Haha, boh zeg. Een van de slechtste documentaires die ik de laatste tijd gezien heb. Wat een onzin...
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:11:10 #115
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_96348378
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:04 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel wetenschappelijk bewezen dat pleisters werken. Daar doelde ik meer op.
Heb je die studie toevallig, want om eerlijk te zijn geloof ik er geen reet van ~O>

En dat zeg ik niet om lullig te doen, maar volgens mij is dat gewoon altijd voor waar aangenomen, en is ook daar geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:28:45 #116
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_96349026
quote:
Het grootste, goed uitgevoerde, gerandomiseerde, dubbelblind gecontroleerde klinische studie naar de effecten van glucosaminehydrochloride en chondroïtine op artrose, werd gepubliceerd in het gezaghebbende medisch-wetenschappelijke blad the New England Journal of Medicine[Clegg DO et al. Glucosamine, chondroitin sulfate, and the two in combination for painful knee osteoarthritis. N Engl J Med. 2006;354:795-808]. De conclusies waren dat glucosaminehydrochloride, al dan niet in combinatie met chondroïtinesulfaat, niet beter werkt dan een placebo bij de bestrijding van gewrichtspijn.

Wat een dwaze stelling van mij toch... Foei! :')
Dwaas indeed.

http://www.glucosamine-ar(...)-research/index.html

quote:
Under the direction of the NIH (National Institutes of Health), one of the world’s foremost medical research centers, 13 highly prestigious research universities in the United States performed this randomized, double-blind, placebo controlled, parallel assignment efficacy study on over 1,500 osteoarthritis sufferers. For 24 weeks, each participant was given a daily dose of either:

--glucosamine hydrochloride (one of the main ingredients in Flexicose)
--chondroitin sulfate (one of the main ingredients in Flexicose)
--some combination of both
--200 mg of the prescription painkiller celecoxib, a cox-2 drug (Celebrex®)
--or a placebo

All patients' pain levels were evaluated at the beginning of the study and again at the end of the four weeks. The Glucosamine and Chondroitin combination [both main ingredients in Flexicose] was found to significantly reduce pain compared to placebo AND Celebrex® (celecoxib), using the WOMAC Pain Index (Western Ontario and McMaster Osteoarthritis Index). This study was done using taxpayer’s, not manufacturers, dollars.
At about the same time the University based GAIT study results were released in the United States, an independent Hospital based European study (known as the GUIDE study) released its results. They too, showed the extraordinary benefits of glucosamine.

The Glucosamine Unum-in-Die (Once a Day) Efficacy (GUIDE) Trial reported that glucosamine sulfate might be the preferred symptomatic medication in knee osteoarthritis. Dr Herrero-Beaumont of the Fundacíón Jiménez Díaz in Madrid, found glucosamine sulfate to be more effective than acetaminophen for joint discomfort in a multicenter, randomized, placebo- and reference-controlled, double-blind study. This means the study was done at multiple hospitals, randomized to prevent bias, tested against both placebo and real medications and the doctors did not know who was getting the placebo or the glucosamine. This was an extraordinarily well designed, multimillion dollar study and the results speak for themselves.

The Glucosamine Unum in Die Efficacy (GUIDE) trial took place in 13 different European hospitals and compared a 1,500mg daily dose of glucosamine sulfate and a much larger 3,000 mg dose of the OTC drug Acetaminophen (commonly found in Tylenol, Excedrin, and many others) to a placebo in 318 patients. After 24 weeks of monitoring osteoarthritis sufferers, the study clearly showed superior effectiveness of the glucosamine dietary supplement (even at half the dosage of the drug) on many levels of discomfort and mobility. The study confirmed that glucosamine was shown to be more effective (at the same dose contained in a daily dose of Flexicose) than the most commonly used pain reliever, acetaminophen!
pi_96349389
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:28 schreef Dhalsim het volgende:

Dwaas indeed.
Goh, wat gek. De persoon die geld verdient aan de verkoop van dit spul gelooft liever een onderzoek waar wel effect uit zou blijken...

En nou weten we ook meteen weer waarom die medische claims en verwijzingen niet zomaar mogen.

Uit een twee jaar durend onderzoek bij 527 patiënten door Sawitzke en collega's blijkt de combinatie chondroitinesulfaat en glucosamine HCL geen beter effect te hebben op de progressie van de artrose dan een placebo

Sawitzke AD, Shi H, Finco MF, Dunlop DD, Bingham CO 3rd, Harris CL, Singer NG, Bradley JD, Silver D, Jackson CG, Lane NE, Oddis CV, Wolfe F, Lisse J, Furst DE, Reda DJ, Moskowitz RW, Williams HJ, Clegg DO. Arthritis Rheum. 2008 Oct;58(10):3183-91; Ned Tijdschr Geneeskd 2008; 512(42)2306

Rozendaal en collega's kwamen tot de volgende conclusie: Glucosamine HCL blijkt niet effectiever dan placebo bij het bestrijden van pijn en het vertragen van het ziekteverloop

Rozendaal RM et al. Effect of glucosamine sulfate on hip osteoarthritis: a randomized trial. Ann Intern Med. 2008;148:268-77

Zo: 3-1.

[ Bericht 0% gewijzigd door DS4 op 04-05-2011 18:04:55 ]
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:48:54 #118
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96349940
quote:

[..]

Melatonine mag alleen verkocht worden in doseringen van 0,1 mg. Alles daarboven wordt gezien als medicijn en is verboden (ja, ik ken de regelgeving uit mijn hoofd). Als je een werkzame hoeveelheid melatonine (voor de meeste mensen tussen de de 1 en 10 mg) wilt, kun je dat alleen op recept krijgen en betaal je je helemaal scheel aan een product wat eigenlijk heel goedkoop is.

Net bij de drogist 1.5mg gehaald :')
Viel me wel op dat ze allemaal 0.1 hadden, terwijl voor mij 5mg wordt aanbevolen
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:51:03 #119
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96350034
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:04 schreef splendor het volgende:

[..]

Lees de bron eens, in plaats van de OP, die is compleet verkracht door lambiekje en heeft niks meer met het originele bericht te maken. Er wordt niks verboden, hooguit strenge regels om veiligheid te garanderen.

"Products must meet safety, quality and manufacturing standards, and come with information outlining possible side-effects."

Je hoeft nog altijd niet de werking aan te tonen. Dan zou het ook meteen een regulier medicijn worden en geen alternatief medicijn.

Mensen mogen nog steeds zelf beslissen wat ze stikken (op paddo's na, en dat vind ik ook belachelijk), maar het verschil zit hem erin dat als jij met een product op de markt komt, het bewezen veilig moet zijn. Dat is met voeding, schoonmaakmiddelen en speelgoed zo, en dalijk ook met natuurgeneesmiddelen. Niet meer dan logisch lijkt me.
Het wordt ook als voedingssupp verkocht, niet als geneesmiddel.
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:58:07 #120
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_96356519
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:48 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Net bij de drogist 1.5mg gehaald :')
Viel me wel op dat ze allemaal 0.1 hadden, terwijl voor mij 5mg wordt aanbevolen
Jij hebt bij een Nederlandse drogist melatonine gehaald met 1,5 mg per tablet?! Dan mag je mij eens vertellen welke drogist dat is...
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:03:41 #121
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96360437
quote:
Natuurgeneesmiddelen moeten nu worden geregistreerd. Producten moeten voldoen aan veiligheids- en kwaliteitsvoorschriften en moeten worden voorzien van informatie over de mogelijke bijwerkingen.
"Veiligheids- en kwaliteitsvoorschriften"

Twee hele nare sluetelwoorden die ogenschijnlijk de consument zouden beschermen of is dat wel zo? Bij kwaliteit vraag ik mij af of BigPharma niet bedoelt gedoseerde kwaliteit naar hun eigen corporatief beleid. En "veiligheidsvoorschriften " is al helemaal rekbaar. Deze godverdomde mensen die hiervoor zorgen zijn echt zo crimineel en/of zo naief het is ongelofelijk.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:12:55 #122
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96360961
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:

Ik heb ooit eens supplementen gehaald uit de VS. die waren vervaardigd enkelt uit natuurlijke middelen. Ik heb vast nog wel een lijstje ergens met de ingredienten. Strict natuurlijk gemaakt volgens aanhangers van de natuurlijke hygiene die het werk van Pavlov goed hebben bestudeerd. Dit hielp bij mijn metabolisme en het verwerken van voedsel in de maag. En nee het was geen zuurremmer ofzo. Doordat het metabolisme hielp gaf het mijn lichaam rust omdat het niet 11 uur energie hoefde te steken in het verwerken van voedsel. En de jeuk van mijn eczeem verdween ook sterk. Het was alleen zo duur.

Dit gaat dus worden verboden en dan ben ik verplicht medcijnen aanteschaffen waar allerlei synthethische troep inzit. Ik vind dit geen goede ontwikkeling en zou graag mijn eigen vrijheid willen om te kiezen wat ik denk dat goed voor mij zou zijn. Dat is een stuk zelfverantwoording. Maar de dames-heren kanker-politici hebben het volk al verkocht aan de genade en doen en laten van de corporaties. Zou jij blij zijn als iemand anders voor jou ging bepalen wat jij nog wel of niet zou mogen, mbt je gezondheid?

Ik heb al zo'n basrtende hoofdpijn van de stres en moet me niet kwader maken, dat is gewoon niet goed voor mij...............

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 05-05-2011 09:45:38 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_96361119
Beste Lambiekje,

Zou je de volgende keer dat je een OP plaatst met een bijbehorend artikel, je commentaar willen afstemmen op het artikel?
Op die manier lijkt het dan tenminste nog alsof je hebt begrepen wat er staat.

Alvast bedankt :)
pi_96361297
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:16 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Of de wereld is echt zo fucked up. heb je het welleens op die manier bekeken. Of je moet kunnen aantonen dat wat Lambiekje aandraagt volstrekte onzin is en dat deze nachtmerie allemaal een leugen is.
'Extraordinary claims require extraordinary evidence'

Laat Lambiekje maar eens bewijzen dat de wereld echt zo fucked-up is als hij denkt. Het enige wat hij met dit topic heeft bewezen is dat hij niet het vermogen beschikt om begrijpend te kunnen lezen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_96361564
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:16 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Of de wereld is echt zo fucked up. heb je het welleens op die manier bekeken. Of je moet kunnen aantonen dat wat Lambiekje aandraagt volstrekte onzin is en dat deze nachtmerie allemaal een leugen is.
De wereld is redelijk fucked up, dat kan ik alleen maar met je eens zijn.
Alleen komt Lambiekje in dit geval met een OP die compleet niet klopt bij het artikel dat hij er bij voegt.
En dat gebeurt vaker.
Soms een vertaalfout, soms zelfs compleet tegenstrijdig met wat er staat.

Er staat immers dat al meer dan de helft van de natuurgeneesmiddelen goedgekeurd is.
Zo is er ook bekend of ze veilig met andere (normale) medicijnen gebruikt kunnen worden.
Dit testen kost geld... Maar "BigPharma" moet die testen ook uitvoeren...
Ik koop liever geteste natuurgeneesmiddelen dan van een vage site waar 1001 claims staan...

Daarnaast houdt niemand je tegen om die kruiden zelf in je tuin, op balkon of vensterbank te verbouwen.
Bied je het commerciëel aan dan moet bekend zijn wat de werking en bij-werkingen zijn, veilige dosis, etc.
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:22:00 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96361578
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:58 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Jij hebt bij een Nederlandse drogist melatonine gehaald met 1,5 mg per tablet?! Dan mag je mij eens vertellen welke drogist dat is...
Kruidvat. Goede zaak.
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:23:28 #127
108913 Godshand
guide4you
pi_96361694
Mensen die in "natuurlijk" geloven :') :')

Vingerhoedskruid is volstrekt natuurlijk, maar een paar flinke happen van de bladeren ervan en je ligt onder het graf :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:24:34 #128
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96361758
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:23 schreef Godshand het volgende:
Mensen die in "natuurlijk" geloven :') :')

Vingerhoedskruid is volstrekt natuurlijk, maar een paar flinke happen van de bladeren ervan en je ligt onder het graf :D
Mensen die de natuur ontkennen :') :')
pi_96361884
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:23 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

En jij een dubbele dosis naiefjes zeker?
Nah, dat heeft niets met naïef zijn te maken...
Lambiekje begint soms als een dolle om zich heen te slaan, luistert niet, gooit met linkjes naar vage sites en als aangetoond wordt dat hij ongelijk heeft laat hij zich niet meer zien.
Zo zijn al tientallen topics van hem doodgebloed...

Dat hij bezig is met dit soort dingen vind ik prima maar hij mag ook wat moeite doen om ons te overtuigen en dat doe je niet met schreeuwen.
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:37:27 #130
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96362555
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nah, dat heeft niets met naïef zijn te maken...
Lambiekje begint soms als een dolle om zich heen te slaan, luistert niet, gooit met linkjes naar vage sites en als aangetoond wordt dat hij ongelijk heeft laat hij zich niet meer zien.
Zo zijn al tientallen topics van hem doodgebloed...

Dat hij bezig is met dit soort dingen vind ik prima maar hij mag ook wat moeite doen om ons te overtuigen en dat doe je niet met schreeuwen.
Neen, hij plaatst de informatie, als je meer wilt weten kun je zoeken. Doe je dat niet en lekker boe roepen, prima moet jij weten.
pi_96362864
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:37 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Neen, hij plaatst de informatie, als je meer wilt weten kun je zoeken. Doe je dat niet en lekker boe roepen, prima moet jij weten.
Hij spreekt zijn eigen informatie tegen, dat is heel wat anders dan "zelf zoeken"...

Zo staat er in Lambiekje z'n eigen bron:

quote:
In Groot-Brittannië zijn inmiddels 211 verzoeken ingediend tot goedkeuring van een natuurlijk geneesmiddel. Inmiddels zijn 105 verzoeken gehonoreerd en de overige worden momenteel overwogen. Goedgekeurde natuurgeneesmiddelen krijgen een speciaal logo.
Dat strookt niet helemaal met zijn reactie daaronder:

quote:
BigPharma klootzakken worden met de dag erger en erger. En de EU dat is een fascistische kliek van misdadigers. Codex Alimentarius in optima forma.
pi_96365119
Nee, het heeft mijn interesse niet. Maar dat dit ging gebeuren las ik een paar jaar geleden al.
pi_96365427
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:18 schreef splendor het volgende:

[..]

Samenvatting: artikel en meeste commentaren van het niveau lambiekje. O-)
Geloof wat je wilt totdat het te laat is.
pi_96365496
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:12 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dit gaat dus worden verboden en dan ben ik verplicht medcijnen aanteschaffen waar allerlei synthethische troep inzit. Ik vind dit geen goede ontwikkeling en zou graag mijn eigen vrijheid willen om te kiezen wat ik denk dat goed voor mij zou zijn. Dat is een stuk zelfverantwoording. Maar de dames-heren kanker-politici hebben het volk al verkocht aan de genade en doen en laten van de corporaties. Zou jij blij zijn als iemand anders voor jou ging bepalen wat jij nog wel of niet zou mogen, mbt je gezondheid?

Ik heb al zo'n basrtende hoofdpijn van de stres en moet me niet kwader maken, dat is gewoon niet goed voor mij...............
Sorry maar wat een onzin. Natuurlijke geneesmiddelen worden helemaal niet verboden maar ze worden gewoon test op bijwerkingen en werkzame dosis (in artikel staat ook dat natuurlijke middelen als echinacea, St Jans kruid, valeriaan al geregistreerd zijn), wat bij elk ander medicijn ook gewoon gedaan wordt. Je wordt dus nergens verplicht om synthetische 'troep' te gebruiken :W
pi_96366179
quote:

Als je een werkzame hoeveelheid melatonine (voor de meeste mensen tussen de de 1 en 10 mg) wilt, kun je dat alleen op recept krijgen en betaal je je helemaal scheel aan een product wat eigenlijk heel goedkoop is.

Ik heb het even gecontroleerd.

3mg variant van Melatonine is ongeveer 70 ct per pil.

Daar zit 30x zoveel in als de variant bij de Kruidvat. Wil jij mij doen geloven dat die pillen minder kosten dan 2,33 ct?

Wat daarvan ook moge zijn: 70 ct is natuurlijk ook wel iets anders dan jezelf helemaal scheel betalen.
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:42:49 #136
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96366621
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:23 schreef DuranK het volgende:

[..]

Sorry maar wat een onzin. Natuurlijke geneesmiddelen worden helemaal niet verboden maar ze worden gewoon test op bijwerkingen en werkzame dosis (in artikel staat ook dat natuurlijke middelen als echinacea, St Jans kruid, valeriaan al geregistreerd zijn), wat bij elk ander medicijn ook gewoon gedaan wordt. Je wordt dus nergens verplicht om synthetische 'troep' te gebruiken :W
Ze mogen dus enkel op recept verkocht worden (dan wel niet bij de apotheek) en dus niet goedkoop bij de drogist. Heeft niets met bescherming te maken maar uitschakelen van concurrentie voor de medische industrie :r
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:46:01 #137
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96366831
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hij spreekt zijn eigen informatie tegen, dat is heel wat anders dan "zelf zoeken"...

Zo staat er in Lambiekje z'n eigen bron:

[..]

Dat strookt niet helemaal met zijn reactie daaronder:

[..]

Dat strookt juist wel met zijn reactie. Immers worden er ook producten geweigerd, die jurisch hun werking kwijt raken. Alle medicatie komt uit de natuur. Zelfs de chemische zijn natuurlijke reacties, het impliceren van een verschil in dan ook idioot.
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:47:30 #138
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96366930
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar zit 30x zoveel in als de variant bij de Kruidvat. Wil jij mij doen geloven dat die pillen minder kosten dan 2,33 ct?

Wat daarvan ook moge zijn: 70 ct is natuurlijk ook wel iets anders dan jezelf helemaal scheel betalen.
En nu moet zo'n iemand dus naar de huisarts, en krijgt een recept, maar waarschijnlijker bij melatonine is dat er een speekselonderzoek komt..

Laat zo'n iemand maar een doosje bij de drogist halen ipv het verbrassen van mijn belastingsgeld :W
pi_96367635
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:47 schreef Life2.0 het volgende:

En nu moet zo'n iemand dus naar de huisarts, en krijgt een recept, maar waarschijnlijker bij melatonine is dat er een speekselonderzoek komt..

Laat zo'n iemand maar een doosje bij de drogist halen ipv het verbrassen van mijn belastingsgeld :W
Ik durf wel aan dat er meer geld naar de BD gaat van mijn centen dan van jouw centen, dus maak je geen zorgen...

Belangrijker: "Bigpharma" heeft er dus niets mee te winnen. Hoogstens de huisarts. En wat Dahlsim schreef was hoe dan ook onzin.

Het is overigens een prima zaak dat zelfmedicatie wordt beperkt.
pi_96368102
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat strookt juist wel met zijn reactie. Immers worden er ook producten geweigerd, die jurisch hun werking kwijt raken. Alle medicatie komt uit de natuur. Zelfs de chemische zijn natuurlijke reacties, het impliceren van een verschil in dan ook idioot.
Nee hoor. Heel veel chemische reacties komen absoluut niet voor in de natuur. Daarentegen kunnen natuurlijke processen vaak ook niet nagebootst worden
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:10:25 #141
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96368214
Ben je zo onzeker over je inkomen dat je het op een publiek forum als onderwerp aan moet snijden? _O- Gossie toch..

Laat mensen zelf beslissen of ze voor dergelijk marginale medicatie naar de ha moeten. Vermindering van bureaucratie is altijd een goede zaak, zeker wanneer er bij deze medicijnen geen objectief gevaar bestaat.
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:11:19 #142
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96368250
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:08 schreef DuranK het volgende:

[..]

Nee hoor. Heel veel chemische reacties komen absoluut niet voor in de natuur. Daarentegen kunnen natuurlijke processen vaak ook niet nagebootst worden
Die chemische reactie is onderdeel van de natuur.
pi_96368476
quote:
12s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:11 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Die chemische reactie is onderdeel van de natuur.
Whehe, nah ja zonder de natuur kunnen we inderdaad verder niks
pi_96368663
Mijn dochter en ik lijden aan Pernicieuze Anemie. Ik ben overigens onder behandeling bij een Prof. Dr. Internist, die tevens natuurarts is. De normale behandeling bij PA, bestaat uit intramusculaire injecties met vitamine B12. Mijn dochter kreeg echter (gezien haar toen jonge leeftijd en haar angst voor prikken) Dibencozide Complex ( 1500 mcg vitamine B12, 5 mg foliumzuur) voorgeschreven op recept. Dibencozide Complex valt onder de voedingssupplementen. Dat wordt niet vergoed, en je zou mogen denken dat iedereen dat zomaar zou kunnen bestellen bij een apotheek.

Dat blijkt toch niet zo te zijn. Een familielid (91 jaar, en flinke tekorten opgelopen door oa 30 jaar gebruik van maagzuurremmers en gewoon ouderdom) probeerde dit te bestellen bij die zelfde apotheek, maar kreeg het gewoon niet mee. Zogenaamd was het niet leverbaar. Terwijl ik het zomaar kan bestellen.

Maw, het is heus al zo dat voedingssupplementen in hoge doseringen echt niet voor iedereen verkrijgbaar zijn. Wat je bij de drogisterij in het schap ziet staan, zijn allemaal producten die niet echt hoog gedoseerd zijn. Bij werkelijke ziektebeelden, heb je daar dan weer niets aan.
pi_96369429
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:10 schreef Life2.0 het volgende:
Ben je zo onzeker over je inkomen dat je het op een publiek forum als onderwerp aan moet snijden? _O- Gossie toch..
Lul er maar overheen dat jouw argument dat het van jouw belastingcenten gebeurt gewoon onjuist is... Misschien dat het dan niemand opvalt.

quote:
Laat mensen zelf beslissen of ze voor dergelijk marginale medicatie naar de ha moeten. Vermindering van bureaucratie is altijd een goede zaak, zeker wanneer er bij deze medicijnen geen objectief gevaar bestaat.
Medicijngebruik wordt in NL geremd door die drempels en laat dat nu heel veel schelen in wat er van "jouw belastingcenten" wordt uitgegeven aan gezondheidszorg.
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:41:34 #146
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96369733
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lul er maar overheen dat jouw argument dat het van jouw belastingcenten gebeurt gewoon onjuist is... Misschien dat het dan niemand opvalt.

[..]

Medicijngebruik wordt in NL geremd door die drempels en laat dat nu heel veel schelen in wat er van "jouw belastingcenten" wordt uitgegeven aan gezondheidszorg.
Iedere vorm van kosten die indirect betaald worden door de burgers mogen wat mij betreft uitblijven wanneer er betere alternatieven beschikbaar zijn. Producten of medicatie met stoffen in een ongevaarlijke dosis mogen dus ook gewoon vrij beschikbaar zijn. Als dergelijke producten volgens jou de drempel naar de zorg verlagen mogen we bijvoorbeeld hoestdrank ook wel op recept maken..
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:46:47 #147
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_96369955
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:22 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Kruidvat. Goede zaak.
Lul toch niet zo uit je nek man. Bij de kruidvat kun je enkel en alleen melatonine krijgen met 0,1 mg per tablet.
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:51:33 #148
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_96370150
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik betaal voor een potje melatonine 3 mg 240 tabletten (geimporteerd vanuit de VS) ongeveer 8 euro (als particulier!). Dat komt dus op iets meer dan 3 cent per pil. Dan vind ik 70 ct per pil een behoorlijke hoge prijs ja. Zeker als je bedenkt dat voor sommige mensen 12 tot 20 mg een werkzame dosis is, komt dat dus uit op 84 tot 140 per maand. Woekerprijzen dus...
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:55:21 #149
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96370319
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:46 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Lul toch niet zo uit je nek man. Bij de kruidvat kun je enkel en alleen melatonine krijgen met 0,1 mg per tablet.
Denk je niet dat dit wat suf over komt als ik het vandaag gekocht heb?
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:09:09 #150
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_96370995
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:55 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Denk je niet dat dit wat suf over komt als ik het vandaag gekocht heb?
http://www.kruidvat.nl/do(...)r=melatonine&x=0&y=0

Vertel maar...welke...?

Het is wettelijk bepaald dat 0,1 mg per tablet de maximaal toegestane dosering is voor melatonine zonder recept. Ik weet dat o.a. omdat ik bijna een boete van max. 30.000 euro heb gekregen van de VWA vanwege het overtreden van deze wet. Dus nogmaals: lul niet uit je nek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')