quote:Op maandag 2 mei 2011 21:39 schreef Solagratia het volgende:
Even een dikke pffffffff
Amy slaapt pas net. Sinds 7 uur bezig geweest om haar op bed te leggen. Dan is ze 20 minuten stil en dan weer drama. Nu ligt ze er eindelijk in. Maar over een uur moeten we haar weer wakker maken voor een fles en dan begint het allemaal weer opnieuw.
Vervelend zeg MP dat Sarah zoveel last van krampjes heeft. Ik hoop echt dat het snel overgaat. Lijkt me zo vervelend! Amy heeft nooit echt krampjes gehad, dus ik heb er geen ervaring mee.
En Leia heeft dikke billen, haha. Wat een lekkere muppet toch Orea! Lekker bezig is ze met haar gegym.
quote:Op maandag 2 mei 2011 21:44 schreef Saffier het volgende:
Al eens geprobeerd in het donker zonder haar wakker te maken/uit bed te halen d'r fles gewoon in dr mond te proppen?
quote:Op maandag 2 mei 2011 21:48 schreef Solagratia het volgende:
Nee, maar het lijkt me het proberen waard Saffier! Ga ik straks doen.
quote:Op maandag 2 mei 2011 21:49 schreef Ticootje het volgende:
Zo doe ik het ook vaak, gewoon in dr slaap voeden.
quote:
Ik wil een opmerking over de naam maken.. Het ligt echt op het puntje van mn tong!!!quote:Op maandag 2 mei 2011 21:53 schreef Solagratia het volgende:
Ik ben benieuwd of ze het ook pikt. Ze is wel helemaal kapot, dus zal wel diep slapen.
Amy mag trouwens ook wel in het lijstje: 9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Ze staat erbijquote:Op maandag 2 mei 2011 21:53 schreef Solagratia het volgende:
Ik ben benieuwd of ze het ook pikt. Ze is wel helemaal kapot, dus zal wel diep slapen.
Amy mag trouwens ook wel in het lijstje: 9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
Nee, ik was gebroken vanmorgen...quote:Op maandag 2 mei 2011 22:20 schreef kaatjejannie het volgende:
Ilse was geen hoofdbaby, maar dr haar wordt lichter, dus lijkt ze meer een hoofdbaby.
Hopelijk vannacht een betere nacht sonnetje.
Idd tico, wat sola ook al zegt. Slaap je zelf dan ook?
Ik had hier net een grote oeps. Ik was in Ilse haar kast bezig, en vond een hele stapel kleren. Maatje 68. Ilse is nu uit 68 aan het groeien. Het waren kleertjes die ik gekregen had, en niet zo heel mooi vond. Dus geen hele grote ramp gelukkig. Maar jammer is het wel.
ik denk dat er idd binnenkort wat 62/68 spul in v&a gaat komen. ik vind met het warme weer de kleren die zo strak zitten ook niks. Liever dan iets wat aan de grote kant is.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:22 schreef Solagratia het volgende:
Oh dat is wel echt erg KJ. Ik heb het zelf nog niet gehad gelukkig. Ik denk omdat Amy nu pas goed in maat 68 zit met shirtjes en broekjes maat 62/68. Ik heb al heel wat keren haar kast uitgemest omdat ik haar kleertjes zat was.Kan ze er niets van aan? Ach anders kan je het altijd nog kwijt in V&A
Snelle Floris!quote:Op maandag 2 mei 2011 23:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
En.toch mis k ook wel zn echte babytijd. Hij was zo snel echt babyaf
Dan wordt het tijd voor een maatje groterquote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vroeg me af n.a.v. Saffier's tip om de laatste fles slapend in bed te geven...
Verschoon je dan geen luier en trekt de luier dat? Toen wij nog nachtvoedingen hadden trok de luier het niet namelijk als ik midden in de nacht niet verschoonde.
liefquote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dikkevoor Elin en die stomme rot prikjes
He, wat naar! Dat ze maar snel op mag knappen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:33 schreef huuphuup het volgende:
waar ze gister zo veel sliep is ze vandaag kei veel wakker (en vannacht ook), veel huilen op zo'n heel zielig toontje en ze heeft koorts. Ze is echt kei sneu. Mn kleine dreutel.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:34 schreef Ticootje het volgende:
Het komt niet vaak voor dat ik niet door heb dat ze gepoept heeft.. Men wat een lucht produceert die kleine.
Dat herken ik wel... Ik ben ook ontoerekeningsvatbaar midden in de nacht.. Een soort auto piloot.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik wakker ben heb ik het wel door, maar 's nachts gaat dat wat moeizamer. Dan ben ik wakker genoeg om te ruiken dat ze gepoept heeft, maar niet wakker genoeg om actie te ondernemen. Ik wil wel maar op een of andere manier vergeet ik dat.![]()
Ik merk dat ik 's nachts echt verminderd toerekeningsvatbaar ben. Zo kwam ik er vannacht achter dat ik m'n oordopjes niet meer in had, maar ik kon me echt niet herinneren dat ik ze uit had gedaan.
in de 12+ zit ook zout volgens mij.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:26 schreef kaatjejannie het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met die potjes? Is de leeftijdsaanduiding alleen omdat er dan stukjes inzitten?
ja al geprobeerd, en gesprayd met baby-zoutoplossing toestand, luuf gesmeerd. Helpt allemaal geen klap. Amelie lijkt t zelfde te hebben en ik nu ook. Ik kon gister en vandaag alleen met moeite door mn mond ademhalen, Lietje ook, ik voel er weinig voor dat Elin straks nog meer verstopt zit dan gister.quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:48 schreef DJMO het volgende:
beterschap voor ElinnHeb je al geprobeerd om moedermelk te druppelen? Ik heb vanmorgen wat gekolfd en dat met een spuitje in z'n neus "gespoten". Lijkt goed te helpen bij Geert.
Mikai is nu 67 cm en 8,8 kilo (zoals mijn buurvrouw zegt: heb je lood in je billen kerel?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
Dentinox hebben ze hier inderdaad gewoon bij de drogist.
Hobbesje, gefeliciteerd met je grote baby! Wat een mooi mannetje is het. Hoe lang/zwaar is hij?
Ik hoop met je mee!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
Lena heeft vandaag een verdacht rode wang en is ook niet helemaal lekker. Ik hoop niet dat ze een Jelle gaat doen.
Dat kan ik me voorstellen jaquote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:52 schreef Solagratia het volgende:
Wij hebben thuis een weegschaal CP, dus ik weeg 1 keer per week. Zaterdag was ze afgevallen dus ik ben nu ook iets meer gestrest dan anders.
Sonnetje, in het ziekenhuis zei de pedagogische medewerker ook dat ze een lastige taak hebben als kinderen eenmaal een afkeer hebben van eten, dus niet dwingen is het beste. En de KA zei dat eten leuk moest blijven, dus daar zorgen we dan maar voor.
Vervelend dat hij zo'n last heeft van zijn tanden. Helpt iets erop smeren ook?
Dit lijkt een virus te zijn en naar ik begrepen heb is antibiotica dan nutteloos.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:23 schreef Fannetje het volgende:
Arme zieke kindjes allemaal.... ik ben blij dat Anne even "nergens" last van heeft (hoewel ze wel wat zeurderig is, maar ik verdenk haar van een tandje, en nu echt), maar durf het niet te hard te roepen, tot nu toe is ze op haar eerste vakantie na op ieder weekendje/midweekje dat we weg waren (3 stuks) ziek geweest... en we gaan vrijdag weer op vakantie.
Huup, wat Elin heeft klinkt wel een beetje hetzelfde als wat Anne heeft gehad, en dat bleek een fikse luchtweginfectie te zijn. Ze kon toen ook niet meer drinken en moeizaam ademhalen, we moesten haar in de maxi cosi laten slapen, anders kreeg ze geen lucht... maar met de antibiotica die ze toen kreeg was het ook binnen twee dagen over. Hopelijk weet de HA voor Elin ook een goede oplossing.
Nee, ik was echt verbaasd dat ze op 62,5 uitkwam, want als hij op het aankleedkussen (van 69 cm) ligt, dan hou ik in totaal bij z'n hoofd- en voeteneind maar zo'n 4 a 5 cm overquote:Op woensdag 4 mei 2011 12:26 schreef CrazyPrincess het volgende:
Beterschap voor jullie allemaal Huup
Vind het wel lang wachten tot vrijdag zeg
Ziet er netjes uit LeandraOma's kunnen weer blij zijn
En het kan net zo goed 1 cm geweest zijn. Dat meten in de lengte is nooit zo nauwkeurig
Ik kan me echter wel voorstellen dat je met zo'n kleintje niet staat te springen om er fluor en allerlei andere rommel in te stoppen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:02 schreef pessie het volgende:
Mrien, ik heb het aan de tandarts gevraagd (ik had het idee dat Nathan voor hij vast voedsel zou krijgen een tand zou kunnen hebben, maar het was iets er na, een paar dagen na zn halfjaardag). Er zit niets in tandpasta wat als bijvoeding gezien zou kunnen worden dus wel meteen poetsen met tandpasta.
Het bleek hier uiteindelijk niet aan de orde maar wilde het voor de zekerheid wel even weten. Ik stond er ook niet om te springen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me echter wel voorstellen dat je met zo'n kleintje niet staat te springen om er fluor en allerlei andere rommel in te stoppen.
Wij hebben bij Soneal niet eens chamodent of dentinox gebruikt toen zijn tanden doorkwamen; juist omdat hij nog maar 4 maanden was, en dat niet de leeftijd is waarop kinderen meestal tanden krijgen.
Het gebruik van tandpasta en zaken als chamodent zijn waarschijnlijk niet schadelijk, maar het zal ook verwerkt moeten worden door de darmpjes, en ik kan me zo voorstellen dat dat wellicht zelfs minder geschikt is dan een fruithapje.
Je bedoelt zo zeg maarquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:52 schreef Saffier het volgende:
Meiden... ik kom even jubelen!! Even vreselijk hyperen (Huup, let je op?)![]()
![]()
Kijk nou hóé móóóóói![]()
![]()
![]()
http://series.peterdehoog.nl/ylanadoop2011/20110424_0017.JPG
http://series.peterdehoog.nl/ylanadoop2011/20110424_0018.JPG
de hele serie staat hier;
http://series.peterdehoog.nl/ylanadoop2011/
Lieve P...![]()
Dankjewel
![]()
Geen idee. Niet geprobeerdquote:
Ywquote:
quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:11 schreef Orea het volgende:
En die 4 generaties fotoprachtig!! (word ik altijd emo van! De generaties vrouwen boven mij zijn er allemaal niet meer... Zo'n foto zal ik dus nooit kunnen maken! Daarom geniet ik des te meer van dit soort foto's bij anderen! Zo bijzonder!!)
Thnxquote:
quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:18 schreef huuphuup het volgende:
nog een keertje, wauw!![]()
en wat zie je er goed uit saffierke! <3
Ja terecht, hij is heel mooi, je hebt dat momentje echt gevangen daarquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
ThnxIk ben de laatste tijd niet heel erg tevreden over mijn foto's, maar in deze serie ben ik toch wel, echt heel erg, blij met die zwartwitte hierboven. Die straalt echt zoveel uit
quote:Een derde deel azijn, twee derde water. Sokjes er even in laten, heel klein beetje uit knijpen, ze dan aandoen en er een droog paar over aan doen.
mjah, ik heb wel vloeibare sinaspril in huis, maar weet a) niet hoeveel dat nog is (staat boven, zetpillen lagen beneden voor 't grijpen zeg maar) en b) hij kokhalst soms al als ik 'm z'n speen wil geven. laat staan als ik 'm iets anders dan moedermelk wil voerenquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:31 schreef huuphuup het volgende:
azijnsokjes?ik heb gewoon vloeibare paracetamol
klinkt verstandigquote:Op donderdag 5 mei 2011 05:09 schreef Vanyel het volgende:
Hi huup![]()
Ik ga het sowieso proberen, vind het mogelijke resultaat wel de moeite waard. Meestal slaapt ze 's avonds makkelijker in dan 's nachts, dus ik heb goeie hoop. Ik wil dan rond 19u al eens extra aanleggen zodat de late voeding minder kort op de vorige zit.
dit was hier ook zo! Soms kwam ze 's nachts zelfs eerder als ik haar om 22:00 nog een 'droomvoeding' gaf.. Terwijl, als ik haar niet wakker maakte ze van 19:00 tot 3/4 sliep (en slaapt, als ze niet onrustig is zoals de afgelopen 2 weken).. en na de voeding nog weer door..quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:36 schreef Saffier het volgende:
Vanyel Ylana sliep op een gegeven moment van 19.00 tot 3/4.00 uur. Ook een nacht dus maar dan scheef. Toen ik haar om 22 uur wakker ging maken om te kijken of ik het kon schuiven werd ze er alleen maar onrustug van. Alsof ik haar juist uit haar diepste slaap haalde. Na een paar keer heb ik dat dus maar snel weer gestaakt. Ze kwam toen overigens ook gewoon om 3/4 uur weer.
Een maand of wat later werkte het juist wel. Daarna weer niet meeren nu weer wel. Snap je het nog?
Hoe is je nacht gegaan?
Mij werd op het cb verteld dat ze dan (op die leeftijd) soms zo diep slapen dat ze niet meer doorhebben dat ze geen adem krijgen. Vond ik toch een enge gedachte, hoe fijn het diep slapen ook is.quote:[img]httpp://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op donderdag 5 mei 2011 09:49 schreef MamaPurk het volgende:
Wij doen gezellig mee met de slaapperikelen!
Maar ik heb Sarah vanmorgen om 5 uur na de voeding op haar buik naast me gelegd en toen sliep ze in ene tot 9 uur en heel diep (terwijl we minder voeding hadden gegeven in de nachtfles).
Nu ben ik er dus van overtuigd dat we haar dan altidj maar op haar buik moeten laten slapen omdat ze rustiger en dieper slaapt dan! Maar dat durf ik niet zomaar, dus nu met spoed op zoek (MP) naar een aerosleepmatras
Poept lekkerquote:Op donderdag 5 mei 2011 10:17 schreef Troeta het volgende:
Waarom poept ie altijd als die net een schone luier heeft.....
Dat poept het lekkerstequote:Op donderdag 5 mei 2011 10:17 schreef Troeta het volgende:
Waarom poept ie altijd als die net een schone luier heeft.....
Dat ja. En daarom vind ik het nog steeds doodeng dat Elin alleen op haar buik wil slapen. Ze heeft net even op haar zij geslapen, hoewel ze helemaal in coma was na de voeding werd ze toch na 10 minuutjes weer wakker. Het is een eindeloos verhaal als we haar niet op de buik leggen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mij werd op het cb verteld dat ze dan (op die leeftijd) soms zo diep slapen dat ze niet meer doorhebben dat ze geen adem krijgen. Vond ik toch een enge gedachte, hoe fijn het diep slapen ook is.
Misschien gebeurt dat met aerosleep niet, dat weet ik dan weer niet.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:19 schreef Ticootje het volgende:
Huup, Leyla slaapt ook op haar buik... En men ik heb al een paar keer in de nacht gehad dat ik dacht dat ze geen adem meer haalde.. Godver ik kreeg is zo benauwd!! Zweet brak me uit zeg maar. En dan gewoon niet wakker willen worden he
De aerosleep is ook hard, en niet erg gunstig voor kindjes die al een afplatting op hun hoofd hebben.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]
@MP een aerosleep geeft een vals gevoel van veiligheid! Als je je er goed bij voelt moet je het vooral doen, maar als je het geld niet echt kunt missen dan zou ik het laten.
Je kunt ook van het geld wat je aan de aerosleep had uitgegeven uitgeven aan een ikea gulliver bedje en daar een co-sleeper van maken. Dan heb je wel het zicht op je meisje s nachts maar ligt ze wel veilig in een eigen bedje.
Wij gebruiken deze van Ikea, en die bevalt erg goed:quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:56 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Inderdaad een dunne zomerslaapzak. We hebben een nieuw bed dus wilde ff bij Ikea overtrekken halen en als we er dan toch zijn
Ideaal is denk ik als je kind zonder wil slapen, maar daar reken ik niet op. Ivan kregen we niet in slaap zonder slaapzak. Hij sliep dus meestal naakt in een slaapzakje (nou ja, wel met luier aan).quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:09 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet of ik die voor het heetst van de zomer zou gebruiken, maar ik weet sowieso niet of ik dan überhaupt wel een trappelzak ga gebruiken.
Ik merk hier dat het ook allemaal wat makkelijker gaat als hij zich niet zo eenvoudig naar het hoofdeind toe kan werken....quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ideaal is denk ik als je kind zonder wil slapen, maar daar reken ik niet op. Ivan kregen we niet in slaap zonder slaapzak. Hij sliep dus meestal naakt in een slaapzakje (nou ja, wel met luier aan).
Ik vind het wakker worden geen probleem. Het met zijn ogen dicht heel hard die speen in en uit ploppen en allerlei geluiden maken is irritanterquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wat ik er nog aan toe wil voegen: het overige klinkt erg herkenbaar. Ivan had ook zo'n periode en bij hem hielp het minder afhankelijk maken van de speen juist weer. En Lena slaapt soms heel lang 's nachts en soms weer niet. Dat is volstrekt normaal op deze leeftijd (hoe vervelend ook voor jezelf).
Bij Ivan hielp de Puckababy juist zo goed omdat het dat maaien tegenging! Eens kijken of ik een foto kan vinden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het probleem zit 'm niet zo zeer in de geborgenheid maar in het maaien van de armen. Hij zit maar in zijn gezicht te wrijven en trekt zijn speen er uit zonder dat hij dat begrijpt.
Controlled crying. Dat heeft één keer anderhalf uur gekost en toen was het knopje om. Nu zou ik dat niet nog een keer zo doen, hoor. Daar ben ik te soft voor geworden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hoe hebben jullie bij Ivan eigenlijk hem minder afhankelijk van de speen laten worden zonder dat er dus eindeloos huilen aan vooraf ging?
Onze lange nachtslaap gaat samen met meer overdag slapen. Hoe meer uren overdag, hoe langer ze er ook 's nachts tussen laat.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
-Edit- Ik bedenk ineens dat we bij Ivan op een bepaald moment ook probeerden om de tijd tussen slaapjes overdag te rekken zodat hij meer slaap had 's nachts. Maar dat lijkt op Puck niet van toepassing.Misschien helpt het om een slaapdagboekje bij te houden om te kijken of je een patroon kunt ontdekken? Ik weet niet of dat bij zulke kleine baby's zin heeft, maar kwaad zal het in ieder geval niet kunnen. Misschien is het wel zo dat Puck 's nachts beter slaapt als hij overdag redelijk heeft geslapen?
Hier ookquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:45 schreef Vanyel het volgende:
Wat veel leuke slaapzakken. Ik denk dat onze 70 cmzak niet heel lang meer groot genoeg blijft, dus fijn, die inspiratie.
[..]
Onze lange nachtslaap gaat samen met meer overdag slapen. Hoe meer uren overdag, hoe langer ze er ook 's nachts tussen laat.
Kijk, dat moest ik nog beantwoordenquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:56 schreef huuphuup het volgende:
Mrien hoe is het provoceren verder gegaan na de eerste goeie ronde? Of heb k daar overheen gelezen?
Je hebt er zeker geen foto van? Lena heeft een cyste aan de binnenkant van haar lip en er is mij verteld dat die vanzelf wel weggaat.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:07 schreef Orea het volgende:
We gaan met Leia wel naar de kno arts. Ze heeft al vanaf geboorte een bult onder haar tong en de KA die we vandaag hadden zei dat het een retentiecyste is. En het is toch wel belangrijk om het nu weg te laten halen, want ze kan er last van krijgen. En dan beter nu weg, dan later als ze meer besef heeft van dingen.. (bbbrrrr moet er gesneden worden in mijn meisje.. maargoed, inderdaad beter nu dan later!)
Ik heb d'r vandaag even hartig toegesproken en gezegd dat ze even normaal moet doen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:15 schreef huuphuup het volgende:
Lena doe eens even gewoonzitten??! wat is ze snel Claudia!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |