abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2011 @ 21:51:26 #1
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96271342
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 6

28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010: Leia, dochter van Orea
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: 'Ilse', dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
8 februari 2011: 'Puck', zoon van Dizzy-Miss-Lizzy
9 februari 2011: 'Dottir', dochter van Vanyel
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
8 april 2011: Kiran, zoon van J-net

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Saffier op 02-05-2011 21:59:05 ]
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 2 mei 2011 @ 21:51:42 #2
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96271360
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:39 schreef Solagratia het volgende:
Even een dikke pffffffff
Amy slaapt pas net. Sinds 7 uur bezig geweest om haar op bed te leggen. Dan is ze 20 minuten stil en dan weer drama. Nu ligt ze er eindelijk in. Maar over een uur moeten we haar weer wakker maken voor een fles en dan begint het allemaal weer opnieuw.

Vervelend zeg MP dat Sarah zoveel last van krampjes heeft. Ik hoop echt dat het snel overgaat. Lijkt me zo vervelend! Amy heeft nooit echt krampjes gehad, dus ik heb er geen ervaring mee.

En Leia heeft dikke billen, haha. Wat een lekkere muppet toch Orea! Lekker bezig is ze met haar gegym.
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:44 schreef Saffier het volgende:
Al eens geprobeerd in het donker zonder haar wakker te maken/uit bed te halen d'r fles gewoon in dr mond te proppen?
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:48 schreef Solagratia het volgende:
Nee, maar het lijkt me het proberen waard Saffier! Ga ik straks doen.
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:49 schreef Ticootje het volgende:
Zo doe ik het ook vaak, gewoon in dr slaap voeden.
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:49 schreef Saffier het volgende:
Tobias pikte dat :Y Niet altijd, maar toch! :*

[ Bericht 98% gewijzigd door Saffier op 02-05-2011 21:58:25 ]
Ylana
pi_96271473
Ik ben benieuwd of ze het ook pikt. Ze is wel helemaal kapot, dus zal wel diep slapen.

Amy mag trouwens ook wel in het lijstje: 9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
  maandag 2 mei 2011 @ 21:56:18 #4
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96271655
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:53 schreef Solagratia het volgende:
Ik ben benieuwd of ze het ook pikt. Ze is wel helemaal kapot, dus zal wel diep slapen.

Amy mag trouwens ook wel in het lijstje: 9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
Ik wil een opmerking over de naam maken.. Het ligt echt op het puntje van mn tong!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96271806
Haha! we zijn niet meer echt origineel nee :P Ik durfde het al bijna niet te posten.
/flauw
  maandag 2 mei 2011 @ 21:59:44 #6
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96271879
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:53 schreef Solagratia het volgende:

Ze staat erbij O+
Ylana
pi_96272009
Tnx Saffier!
pi_96272398
Tico _O-

Ik hoop dat floris beter slaapt vannacht. Er komen weer tandjes door. Heeft ie best last van. Vannacht was ie van 3 TOT half 5 ofzo wakker :X kwam ook doordat zn luier was doorgelekt (k dacht dat k m goed vast had gemaakt :X niet dus)
Oh en om half 1 was ie ook wakker. Je merkt ook dat ie niet helemaal lekker in zn vel zit. Zag ook boven dat zn tandvlees kapottig was, dus niet gek dat ie er last van heeft. Hopelijk zijn ze snel door :)
  maandag 2 mei 2011 @ 22:08:55 #9
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96272487
ik diende vannacht als matras.. Dat was ook zeer onfijn.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:14:31 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96272879
Ik heb mobiel een beetje bijgelezen, maar reageren is dan niet echt handig....
Maar wat een leuke foto's weer O+

Wij hebben trouwens een "hoofdbaby" :')

We zaten vanmorgen in een wachtkamer en ik had Soneal nog in de MaxiCosi, en er was een moeder met een krummeltje van 3 maanden met een enorme bos haar, ook in de MaxiCosi, en dat krummeltje had een broertje van ongeveer 2½ jaar oud (op de gok).

Wijst hij naar Soneal en zegt tegen z'n moeder: "hoofdbaby"
Moeder begreep het niet, N. had het ook niet door, maar ik keek eens naar het brusje in de MaxiCosi en zei tegen hem: hij heeft geen haartjes hè...
Waarop ik gelijk bevestiging kreeg, en die blik van "hè, hè, jij begrijpt het" O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_96272898
Ach wat sneu Sonnetje. Dat het ook kapottig is, het lijkt me pijnlijk. Smeer je er ook iets op?

Slaap je wel goed met Layla op je Tico? Lijkt me heel zwaar als je moet werken.

Ach Leandra, een hoofdbaby O+ Amy is ook een hoofdbaby :Y
pi_96273289
Ilse was geen hoofdbaby, maar dr haar wordt lichter, dus lijkt ze meer een hoofdbaby.

Hopelijk vannacht een betere nacht sonnetje.

Idd tico, wat sola ook al zegt. Slaap je zelf dan ook?

Ik had hier net een grote oeps. Ik was in Ilse haar kast bezig, en vond een hele stapel kleren. Maatje 68. Ilse is nu uit 68 aan het groeien. Het waren kleertjes die ik gekregen had, en niet zo heel mooi vond. Dus geen hele grote ramp gelukkig. Maar jammer is het wel.
*poef* nu is het weg
pi_96273411
Oh dat is wel echt erg KJ. Ik heb het zelf nog niet gehad gelukkig. Ik denk omdat Amy nu pas goed in maat 68 zit met shirtjes en broekjes maat 62/68. Ik heb al heel wat keren haar kast uitgemest omdat ik haar kleertjes zat was.Kan ze er niets van aan? Ach anders kan je het altijd nog kwijt in V&A :P
  maandag 2 mei 2011 @ 22:24:32 #14
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96273557
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:20 schreef kaatjejannie het volgende:
Ilse was geen hoofdbaby, maar dr haar wordt lichter, dus lijkt ze meer een hoofdbaby.

Hopelijk vannacht een betere nacht sonnetje.

Idd tico, wat sola ook al zegt. Slaap je zelf dan ook?

Ik had hier net een grote oeps. Ik was in Ilse haar kast bezig, en vond een hele stapel kleren. Maatje 68. Ilse is nu uit 68 aan het groeien. Het waren kleertjes die ik gekregen had, en niet zo heel mooi vond. Dus geen hele grote ramp gelukkig. Maar jammer is het wel.
Nee, ik was gebroken vanmorgen...
pi_96273701
shit zeg. Heb je veel van die nachten?
*poef* nu is het weg
pi_96273721
Kan M. niet een nachtje matras spelen?
pi_96273926
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:22 schreef Solagratia het volgende:
Oh dat is wel echt erg KJ. Ik heb het zelf nog niet gehad gelukkig. Ik denk omdat Amy nu pas goed in maat 68 zit met shirtjes en broekjes maat 62/68. Ik heb al heel wat keren haar kast uitgemest omdat ik haar kleertjes zat was.Kan ze er niets van aan? Ach anders kan je het altijd nog kwijt in V&A :P
ik denk dat er idd binnenkort wat 62/68 spul in v&a gaat komen. ik vind met het warme weer de kleren die zo strak zitten ook niks. Liever dan iets wat aan de grote kant is.
*poef* nu is het weg
pi_96274018
ik wil gewoon weer heel veel :* uitdelen;
amy die zo aan het spoken blijft, sarah met krampjes, floris met tandenleed, Leyla die mama nodig heeft als matras, Elin dan wel aan het slapen maar voor de prikjes etc....

ik vraag me ook af of mn kind niet een soort van lui is, of het gewoon echt niet snapt?!
in bad kroop ze namelijk gewoon echt! hup d'r knietjes eronder en via de benen van manlief kroop ze echt omhoog, op handen en knietjes dus
maar op het droge doet ze dat dus echt niet tijgerd ze met protest alleen achteruit...
pi_96274343
Oh, dit is een nieuw deel, snapte het ff niet,haha

dikke kus ook van ons voor alle krampjes en slechte nachten!
Leia wat ben je lekker aan het spelen zeg! En dat kruipen zal wel snel komen!

Mex krijgt nu ook 2 ondertandjes, zie zelfs al een puntje. Lekkere rode wangen,kwijl en een beetje luieruitslag,maar hij blijft vrolijk.
We weten nog steeds niet of we het huis krijgen, dus ik kan weer niet slapen vannacht!

Geeft toch niks kaatjejannie! Niet alles wat je krijgt kan jouw smaak zijn of soms zit het ook gewoon niet mooi.
pi_96274828
Ja dat snap k
Floris is dan ook soort van klaarwakker. Durf m ook niet in mn bed te leggen. Lijkt me niet echt veilig met m...
Nou ja t heeft iig een oorzaak, dat scheelt wel. Zijn nu weer flink aan de chamodent. En tandenpoetsen staat op een wat lager pitje
pi_96274935
Het niet uit bed halen ging goed, ze dronk en daarna ging ze weer slapen, dus dat scheelt weer een boel drama. Kan alleen wel janken om de hoeveelheid die ze heeft gegeten vandaag. 510 cc, waarvan 200 een potje fruit is. Morgen eet/drinkt ze weer beter toch? :{
pi_96275044
Draak, floris kroop echt met alleen zn luier aan. Nu steeds meer ook, maar tijgeren gast sneller. K zou zeggen probeer t s ;)
pi_96275108
Balen zeg Sola ;( :* hopelijk morgen een betere dag!
pi_96275127
Morgen is het hopelijk beter Sola :*

Jelle wordt met de laatste voeding meestal wel wakker met verschonen, kijkt je dan wel even vrolijk en wakker aan, drinkt verder en valt weer lekker in slaap. Soms is hij weleens echt wakker, maar dat gebeurd niet zo heel vaak gelukkig
's Nachts slaapt hij meestal gewoon door tijdens het drinken, huilen>drinken>slapen>weer in bed
  maandag 2 mei 2011 @ 22:51:33 #25
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96275281
Jullie gaan snel!!
Nee, over het algemeen slaapt ze prima. Ze is nu gewoon ziekjes.
pi_96275417
Jullie kindjes kruipen en tijgeren al! Ik zie ernaar uit dat we die omwikkeling bij Sarah ook wee mee gaan maken, blijf het zo een wonder vinden zo snel als dat de ontwikkeling gaat die eerste twee jaar!

Fijn Sola dat ze dronk en weer ging slapen, wel balen de eindstand van vandaag..

Tandjes bij Mex, dat ze maar gauw door zijn dan is de ergste pijn weer over.

Tico, zwaar hoor helemaal als je ook nog moet werken.. (ik word ookal matra gebruikt maar ik heb nog verlof..)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 2 mei 2011 @ 23:00:21 #27
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_96275812
Hier wordt vandaag enorm veel teruggegegevn. Heb net even met de HAP gebeld. Gelukkig een begripvolle mevrouw die mr geruststelde over uitdroging.

Nachten zijn wisselens. Vandeweek 2 nachten dat K 6 uur weg bleef, maar afgelopen nacht netjes om de 3 uur.
Nu zo laatste voding van vandaag; dan weervzien wat de rest van de nacht / morgen brengt ;)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_96275819
Floris loopt ook al, wel achter een wagentje hoor. T kind is sterk. Heeft vandaag zn nichtje (kilo of 15 geloof k) geduwd terwijl ze op de auto zat. Ging nog best makkelijk, 9,5msand oud :')

En.toch mis k ook wel zn echte babytijd. Hij was zo snel echt babyaf ;(
pi_96276183
Floris is wel echt snel dan ja!

Ik vind het wat dat betreft wel anders met een tweede. Bij de eerste wilde ik eerst eigenlijk dat ze altijd zo klein bleef, maar nu denk ik ook wel eens waren we maar een paar maandjes verder, dan kan ze zitten en gaat ze kruipen en dan hebik hopelijk mijn handen wat vaker vrij, maar dat komt misschien ook wel door de krampjesperiode waar we nu in zitten en wil ik gewoon dat we die kunnen overslaan ;). (ik ben ook gewoon heel benieuwd naar hoe de interactie straks zal zijn tussen mijn meisjes)
pi_96276432
Nou Floris gaat zeker snel!! Je hoort zo vaak dat jongetjes pas beginnen met lopen met 15 maanden ofzo

MamaPurk, ik kijk ook echt uit naar die tijd met het kruipen enzo, maar iedereen waarschuwt juist dat je dan helemaal geen rust meer hebt...maar dat valt wel mee dus?
Ik vind het nu al een stuk relaxter dan de hele kleine babytijd.

Oei, weinig Sola, maar fijn dat het net lukte, goede tip om zo in het bedje te geven.
pi_96276584
Floris kan zichzelf heel goed vermaken. Dat scheelt echt. Toen hij minder kon was t lastiger. Moest ie meer bezig gehouden worden, want frustratie. Nu keuvelt ie lekker. Doet af en toe iets dat niet mag ;) maar tis wel heel leuk zo O+
pi_96276814
Ja ik vind het kruipen juist leuk en tuurlijk heb je geen rust want ze zitten overal aan maar ik zorg gewoon dat veel buiten bereik staat! En ik vond het idd wel meevallen, maar je groeit er ook in mee hè. En het ligt ook wel een beetje aan je kind denk ik, die van mij zijn gewoon braaf en luisteren heel goed, haha ;)
pi_96277009
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
En.toch mis k ook wel zn echte babytijd. Hij was zo snel echt babyaf ;(
Snelle Floris!

Het echte kleine baby is er bij Jelle ook al af, gaat echt veel te snel vind ik ;) het is trouwens zo leuk om ze samen lol te zien hebben!
pi_96277038
Die van mij lacht heel ondeugend O+

Heb mn salontafel leeggehaald :') vond vooral t idee dat mn kaarsen op zn voet konden vallen niet zo prettig. T komt vanzelf wel terug. Hij is nu nog zo klein. Veiligheid vind k belangrijker en had geen zin om de hele dag nee floris te moeten zeggen. Hij kan nu lekker zn gang gaan
pi_96277182
Groot gelijk Sonnetje! Heerlijk om lekker veilig te spelen in je huisje.
pi_96277301
Ik wil ook niet de hele dag nee zeggen dus mijn huis is baby, dreumes, bijna peuter proof zeg maar :) En lekker zelf op onderzoek in eenveilige omgeving vind ik ook heel belangrijk! Het gaat ergens ook wel veel te snel, maar ik vind dat bij Sarah minder erg dan dat ik het bij Jaël vond geloof ik. Maar het gaat wel hard, heb er ook een hekel aan al mensen dan zeggen voor je het weet komen ze thuis met een vriendje, dat wil ik toch helemaal niet horen..
  maandag 2 mei 2011 @ 23:53:15 #37
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96278669
oh alles is hier dreumes/peuter baby proof ja :Y of in ieder geval genoeg voor mijn kindjes. Ik wil niet de hele tijd nee over pietluttige dingen hoeven zeggen inderdaad.

Ik vind het heel dubbel, enerzijds kijk ik ernaar uit dat Elin wat groter is, ik hoop dat ze dan wat minder huilt, dat het beter gaat met de reflux als ze zelf kan zitten en zichzelf op die manier overeind kan houden. Anderzijds gaat het me veel te snel allemaal en kan ik echt nog geen afscheid nemen van dat hele kleine baby-achtige. Ik heb dit keer ook echt beduidend meer moeite met kleertjes wegdoen enzo :') :D

Floris is zo stoer als ie loopt :D ik vind em zo leuk <3

Sola :* komt goed, vast!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96282773
Ons huis is nog lang niet babyproof, maar dat komt vast voor ze eem gevaar wordt. Hebben nog maanden de tijd.

Wij zijn allebei heel blij dat het allerkleinste baby-achtige er snel vanaf is. Ze gaat eindelijk iets doen! Al is het maar met speeltjes zwaaien en lachen, er zit nu (inter)actie in ons meisje.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96284064
Ons huis is ook nog niet baby-proof, maar ik zie Anne voorlopig nog niet kruipen, dus heb nog wel even :) En als ze dat gaat doen, is het dezelfde dag nog baby-proof hier!

Lena die al rolt, wat een snelle zeg! :o En Floris ook al zo'n vlotte.

Sterkte voor iedereen met de slechte nachten. Anne sliep gelukkig weer tot 7.15, heerlijk!

Sola, 510 cc incl. alles? Da's wel erg weinig idd :{ Kun je niet nog een tweede potje fruit geven als ze dat zo goed eet?

Ik heb Anne gisteren weer eens banaan gegeven nu ze fruit (weliswaar in potjes, maar goed) accepteert, maar het was geen succes. Ze vindt het gewoon echt niet lekker. Vervolgens begon ze zelfs weer een beetje te spugen. Nou ja, dan geen banaan hoor.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:13:11 #40
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96284472
Sola ik hoop dat het vandaag beter gaat :* je mag binnenkort weer naar de KA toch?

Ons huis is niet babyproof. Wel staan veel dingen nu zo dat Nathan er niet direct bij kan.

Ik zei gisteren tegen manlief dat ik soms aan een tweede baby denk, niet voor nu maar in de toekomst. Dat ik het niet begrijp omdat Nathan zo leuk en zo lief is. Manlief vond het heel logisch, die sluit gelukkig ook niet meer uit dat er in de toekomst nog een baby bijkomt. Maar eerst moet deze maar es doorslapen. Hij red het trouwens echt niet, de officiele benaming van doorslapen. We hebben vannacht maar samen geslapen, dan blijf ik toch wat duffer zodat ik beter weer in slaap kom.

Sonnetje, Floris gaat echt hard inderdaad! Dat zie ik Nathan de komende weken echt nog niet doen! Voordeel van mn kleine hummeltje is wel dat ie lekker lang baby bleef ;)

Om 11.05 moet ik bij het cb zijn. Ik vraag me echt af hoe Nathan's slaapjes waren de vorige keer dat ik heen moest. Nu slaapt hij altijd om 11 uur. Nou ja, ik ga om 10 uur wel met hem wandelen en dan hopen dat hij in de wagen nog even in slaap valt...
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:13:31 #41
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96284478
Leyla hoeft echt geen fruit... Maar wel groente... Ik zit dus nu te dubben.. Misschien kan ik in de middag een half potje geven en dan in de avond de andere helft.. Nu eet ze een half potje in de avond.
pi_96284580
En als je het fruit wat warm maakt? Ilse wilde ook niet echt fruit eten, maar als ik de kou eraf haalde in de magnetron dan wilde ze het wel. Nu hoeft t niet meer.

pessie, ik heb dat ook steeds. Dan maak ik een afspraak, en dan blijkt later dat Ilse een heel ander "schema" heeft.

Ons huis is ook nog niet echt baby proof. Denk ook nog niet dat t echt nodig is.
*poef* nu is het weg
pi_96284593
Tico, bij Anne heeft het dus ook echt anderhalve maand geduurd voordat ze fruit begon te accepteren, maar ik denk dat je met Leyla al langer bezig bent?
Wat voor potjes fruit geef je? Anne wilde niks (vooral banaan dus niet, ook niet vers) en ik heb uiteindelijk een potje 4 maanden peer van de biologische lijn van de AH gegeven. Wonder boven wonder at ze dat potje bijna leeg... en sindsdien eet ze dus wel een half potje per dag. Vast toeval, maar je kunt het altijd proberen ;)

En anders idd maar een half potje groente... typisch hè, dat ze dat dan wel lust. Ik vind de meeste potjes groente echt vreselijk vies, maar Anne smult ervan :{
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:21:17 #44
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96284640
Ik zal die potjes eens proberen :Y Ik had nu appel perzik, maar dat hoeft ze ook neit. Vers kan ik helemaal vergeten.
En groente potjes, oh wat is het heerlijk als ik dan eindelijk het snaveltje open zie gaan en dat ze heerlijk aan het smullen is.
pi_96284754
Anne lust sinds het biologische peer-potje dus bijna alles qua fruit in potjes. Maar met vers hoef ik ook niet aan te komen. Mevrouw walgt van stukjes. Hoewel ze wel met smaak pap eet, en dat is toch ook best grof qua textuur.

Dit was het _O_ potje _O_ ;)

dinsdag 3 mei 2011 @ 09:32:11 #46
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96284854
Ik vind het moeilijk... Groente moeten niet gepureerd zijn, dat weigert ze. Ik geef haar dus ook 12+ potjes.
pi_96286540
Mex wil ook geen vers fruit gepureerd en ik deed eerst braaf alle smaken apart, peer,banaan enz. maar dat had ie ook liever niet. Gemengd fruit ging er ineens wel goed in en mango sunrise, daar zit ook banaan en nog wat in.
Fruitsmoothie van Friso gaat er ook heel goed in, gewoon met een fles.
En pastinaak van de biologische winkel vind ie ook heerlijk, is een groente maar smaakt lekker zoet.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:42:11 #48
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96286684
Fruitsmootie? Ga ik ook eens kijken, en dan misschien met een beker...
pi_96287035
Ja, heb hem zelf ook geproefd en hij is erg lekker, ook niet zuur.
met beker ga ik ook eens proberen, maar voor onderweg is het echt heel makkelijk.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:42:33 #50
259886 pessie
pi_96288665
Voor onderweg heb ik knijpfruit. Ook heel makkelijk.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:53:48 #51
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_96289077
Ik vroeg me af n.a.v. Saffier's tip om de laatste fles slapend in bed te geven...
Verschoon je dan geen luier en trekt de luier dat? Toen wij nog nachtvoedingen hadden trok de luier het niet namelijk als ik midden in de nacht niet verschoonde.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:57:03 #52
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96289187
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vroeg me af n.a.v. Saffier's tip om de laatste fles slapend in bed te geven...
Verschoon je dan geen luier en trekt de luier dat? Toen wij nog nachtvoedingen hadden trok de luier het niet namelijk als ik midden in de nacht niet verschoonde.
Dan wordt het tijd voor een maatje groter ;)

Leyla krijgt een lueir om rond 7 en die wordt pas in de ochtend weer vervangen, tenzij poep.

Zelfde geldt voor Jen, en die heeft katoen aan in de nacht.. (Nu kwam ik er wel achter dat ik mn luiers moet strippen, maar opzich moet het prima kunnen)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:00:06 #53
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_96289284
Dan gaan we dat proberen. We hebben al een hele voorraad maat 3 in huis :s)
The way you rock'n'roll
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:09:05 #54
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96289618
Hier ook niet verschoond tussendoor. Elin drinkt maar 1 kant en als ik haar ga verschonen voor of na de voeding wordt ze veel te wakker weer. De luier trekt het wel maar we zitten dan ook al een tijdje in maat 3.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:10:29 #55
259886 pessie
pi_96289677
CB: 8585 gram en 69.5 cm. Hoofdomtrek 44.1.
Ze was tevreden, en heeft haar lijst weer ingevuld. Nathan was alleen niet zo helder omdat hij ontzettend moe was dus hij kon het kunstje niet wat zij wilde zien. Maakt me niet uit, ik weet wat hij kan.
pi_96289796
Wat voor 'kunstje' moest hij doen dan? :+
Hoe zien zijn curves er nu uit? :)

Qua luiers trekt hier pamper maat 3 nog makkelijk de nacht, maar ze heeft nu wat striemen, dus wellicht toch tijd om over te stappen naar maat 4. Ik heb nog anderhalf pak maat 3, dus ze moet nog even geduld hebben ;)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:15:41 #57
259886 pessie
pi_96289856

Ik had ze in het bv topic gezet.

Hij moest 2 blokjes tegen elkaar slaan. Hij ging ermee gooien.
pi_96290135
Mooie curves hoor!
Anne zou ook met blokjes gaan gooien denk ik :D Da's toch veel leuker dan ze tegen elkaar slaan? ;)

En gewoon maar even omdat het kan: Mijn meisje, dat nu zo'n beetje de hele dag op haar buik ligt :D

dinsdag 3 mei 2011 @ 12:31:15 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96290363
Pessie, keurige curves!

Wat ziet dat er lekker vrolijk en 's zomers uit Fannetje O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:33:43 #60
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96290444
ahw Anne O+

Mooie curves pessie! :Y
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96295538
mooie curve nathan!

sola :*

ik had gister een heel verhaal op mobiel ingetikt, weg verhaal en nu weet ik het niet meer

ja dat floris ook al zo snel is en ik mini idd eens in d'r blote kont ga neerleggen
vannacht hebben wij ook weer eens meegedaan aan de baggernachten
vanaf 00.30 tot aan 03.15 zo'n beetje alleen maar huilen en boven op me liggen
daarna goed in slaap (snurken dat ze deed) maar ow wee als ze mij niet meer voelde
om 05.15 vond mw het tijd om wakker te zijn en ging rechtop in bed zitten spelen
daarna nog een klein uurtje geslapen
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:17:15 #62
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_96299321
Dikke :* voor Elin en die stomme rot prikjes ;(
The way you rock'n'roll
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:33:05 #63
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96299983
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dikke :* voor Elin en die stomme rot prikjes ;(
lief :*

waar ze gister zo veel sliep is ze vandaag kei veel wakker (en vannacht ook :') ), veel huilen op zo'n heel zielig toontje en ze heeft koorts. Ze is echt kei sneu. Mn kleine dreutel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96299992
Oh Fannetje, wat een mooie blijerd heb je! O+

Ik verschoon in principe ook niet meer na 19:00 uur, tenzij Lena gepoept heeft (lijn Tico dus). Gisteravond had Lena gepoept en toen heeft m'n lief haar verschoond terwijl ik haar voedde. :') De luiers (hier ook maat 3) trekken het wel. Alleen als ze 's nachts poept en ik dat niet doorheb dan lekt ze incidenteel door.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96300049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:33 schreef huuphuup het volgende:

waar ze gister zo veel sliep is ze vandaag kei veel wakker (en vannacht ook :') ), veel huilen op zo'n heel zielig toontje en ze heeft koorts. Ze is echt kei sneu. Mn kleine dreutel.
He, wat naar! Dat ze maar snel op mag knappen. :*
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:34:44 #66
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96300051
Het komt niet vaak voor dat ik niet door heb dat ze gepoept heeft.. Men wat een lucht produceert die kleine.
pi_96300163
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:34 schreef Ticootje het volgende:
Het komt niet vaak voor dat ik niet door heb dat ze gepoept heeft.. Men wat een lucht produceert die kleine.
:D

Als ik wakker ben heb ik het wel door, maar 's nachts gaat dat wat moeizamer. Dan ben ik wakker genoeg om te ruiken dat ze gepoept heeft, maar niet wakker genoeg om actie te ondernemen. Ik wil wel maar op een of andere manier vergeet ik dat. :')

Ik merk dat ik 's nachts echt verminderd toerekeningsvatbaar ben. Zo kwam ik er vannacht achter dat ik m'n oordopjes niet meer in had, maar ik kon me echt niet herinneren dat ik ze uit had gedaan.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:42:27 #68
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96300381
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D

Als ik wakker ben heb ik het wel door, maar 's nachts gaat dat wat moeizamer. Dan ben ik wakker genoeg om te ruiken dat ze gepoept heeft, maar niet wakker genoeg om actie te ondernemen. Ik wil wel maar op een of andere manier vergeet ik dat. :')

Ik merk dat ik 's nachts echt verminderd toerekeningsvatbaar ben. Zo kwam ik er vannacht achter dat ik m'n oordopjes niet meer in had, maar ik kon me echt niet herinneren dat ik ze uit had gedaan.
Dat herken ik wel... Ik ben ook ontoerekeningsvatbaar midden in de nacht.. Een soort auto piloot.
pi_96300827
Ik zag een mooie curve voor Nathan!

En ik zag een blij Anne!

Zielige Elin...

Claudia en Tico post natale dementie ;)

Hier een klein meisje dat tot nu toe over de hele dag drie hazeslaapjes van tien minuutjes heeft gedaan. Nu slaapt ze weer op mijn knieën.. Gelukkig de hele dag nog geen hysterische krampjes huil en gekronkel gezien :)
Manlief is net een eind gaan wandelen maar zelfs daar iel ze niet van in slaap.
Verder ben ik zelf heel actief vandaag, kleertjes uitgezocht van beide meisjes en de kasten gefatsoeneerd, alles lag er zo kriskras door elkaar, maar nu weet ik weer precies wat ik heb, veel te veel ;)
pi_96305073
Wij gaan verhuizen!!! Naar een maisonette met 3 slaapkamers en een badkamer! Waar ik zo blij mee ben, want hier hebben we alleen een douche in de gang! Het is een flat met lift, dus geen gesjouw meer met mijn zwaargewichtje :D En in de straat zitten een speeltuin,kinderboerderij, een zwembad en een school, hoe ideaal! En een sportschool, maar daar heb ik nog geen zin in,haha

Wat een vrolijke foto van Anne! leuk he op je buik!

Sola, hoe gaat het vandaag met Amy??
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:41:19 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96305259
Wat geweldig Troeta! Gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_96305938
Wauw wat een mooie curve Pessie! Heerlijk dat hij het zo goed doet!
Fannetje, wat een geweldige foto van Anne. Wat een moppie is het toch!
Troeta, gefeliciteerd met je huis! Fijn is dat om een lift te hebben.
DML, Wij zijn heel snel gestopt het met 's nachts verschonen. Amy lekt ook nooit door, want ze plast weinig. Als ze een poepluier heeft dan verschonen we natuurlijk wel.
Draakje, wat vervelend dat je weer een slechte nacht hebt gehad. Heb je wel een beetje uit kunnen rusten vandaag?
Arme Elin zo zielig door de prikjes! Hopelijk is ze snel weer de oude Huup. En je grote was ook al niet fit, wat een ziekenboeg bij jullie.

Vandaag heeft Amy een goede dag. Ze zit al aan de 470 cc. Net aten we macaroni en ze heeft er ook wat van gesmikkeld. Niet dat ze het ook opat, maar ze stak het in elk geval enthousiast in haar mond. Later floept het dan weer zo uit haar mond helemaal schoon gesabbeld. Maandag gaan we weer naar de kinderarts. Ik heb ook al de diëtiste gemaild, eens kijken of zij nog tips heeft. Sinds we gestopt zijn met de medicijnen is het spugen ook gestopt, dat dan weer wel :P Vooral sinds we gestopt zijn met de nutriton trouwens. Men wat heb ik een hekel aan dat spul. We moesten het per se gebruiken, maar het is echt rotspul. Ze ging er alleen maar meer van spugen. Verder heb ik haar opgehaald met de fiets. Was fijn. Ik vind het steeds minder eng. Amy had trouwens een stuk soepstengel in de box gevonden zostraks. Zat ze dat te smikkelen. Volgens mij moet ik dus gewoon haar eten verstoppen in de box, als ze het vindt dan eet ze het ineens wel :P
pi_96307259
Troeta, wat fijn! Gefeliciteerd!
Arme Elin, prikjes zijn niet leuk :{
Sola, fijn dat het vandaag weer wat beter gaat met Amy! En ik zou het gewoon eens proberen, lijkt me wel een grappig gezicht; die hele box vol eten :')
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:37:48 #74
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_96308330
Het CB adviseerde mij ook Nutriton vanwege teruggeven van Kiran, maar als ik zo Sologratia hoor rn de dames in t borstvoedingstopic ga ik het maar even zonder proberen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:53:59 #75
259886 pessie
pi_96309254
Troeta gefeliciteerd!

Sola, verstoppen dus! Nog een klein weekje dus voor je weer naar de KA mag.

MP, naar dat Sarah zoveel last heeft van krampjes.

Elin last van de prikjes :*

Ik kan me niet herinneren wanneer wij zijn gestopt met verschonen 's nachts. Nathan poept nooit 's nachts en als hij poept zou ik hem verschonen. Verder niet.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:55:52 #76
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96309370
Wij morgen vrijdag naar het cb. Ik stond net even op de weegschaal met mn dame en ik gok nu wel dat ze echt voorbij die 7 kilo is. Dat kan eigenlijk niet anders, maar volgens mijn rekenwonder denk ik dat ze op de 7,5 zit. Ik ben zo benieuwd!
pi_96310144
Sola, kom je tegenwoordig vaker moeilijk aan een fatsoenlijke hoeveelheid eten met haar, of is het incidenteel prut?

Troeta, geweldig nieuws! Heerlijk is dat, een fijner huis krijgen. Weet je al wanneer je erin kunt?

Tico, ik ben benieuwd! Het klinkt alsof je niet tegen de afspraak van morgen opkijkt naar ernaar uitkijkt.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:15:50 #78
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96310493
Ben benieuwd Tico!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96310722
Claudia, het is elke dag een worsteling tegenwoordig. Ze is steeds iets minder gaan drinken in de loop der tijd en nu is het elke dag prut en soms heel erg prut. Als het incidenteel was dan zou ik me er niet zo druk om maken. Ik wil er namelijk ook geen strijd van maken, dus ik bied aan en dwing haar niet als ze niet wil. Vandaag is een goede dag want ze zat om half 7 op 470 cc. Meestal zit ze dan rond de 300.

Tico, ik ben ook benieuwd naar je meisje!
pi_96311427
Jemig, Sola, ik kan me voorstellen dat je daar de stress van inschiet. :o Dat zijn geen grote hoeveelheden.

Ik vind het zelf vaak moeilijk om te horen dat kindjes zelf wel regelen wat ze nodig hebben. Ik denk dat dat in de regel wel klopt, maar er zijn ook kinderen die om welke reden dan ook minder of juist meer eten dan goed voor ze is. Dat moet je als ouder dan maar in goede banen zien te leiden en dat is niet altijd even makkelijk. :*
pi_96312956
Ik denk ook dat het klopt dat kindjes zelf regelen wat ze nodig hebben. Alleen denkt Amy dat ze van de lucht en de liefde groeit :P Maar het is wel frustrerend inderdaad. Ik voel me soms ook echt een slechte moeder, dan vraag ik mij toch af of het aan mij ligt dat ze weinig eet. Ik vraag me ook echt af wat dit voor consequenties heeft op langere termijn.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 21:08:57 #82
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_96313700
Sola: dat is idd niet veel zeg... Ze regelen het zelf idd, maar soms zit er (helaas) wel een reden achter (weet van elders op internet dat er meer kindjes zijn die zo weinig eten/drinken - soms lusten ze 'gewoon' geen melk...). :*

Hier is mijn mannetje alweer een half jaar! Wat is hij al veranderd.
Net geboren:

Opgedroogd een paar dagen later:

1 maand:

2 maand:

3 maand:

Ruim 4 maand:

5 maand (waterpokken):

6 maand (met z'n grote broer die ook de waterpokken heeft gehad):
pi_96313845
Mikai, lekker ventje! O+ Gefeliciteerd met je halfjaardag!

Sola, wat vervelend dat Amy steeds slechter drinkt. Wat eet ze nu verder?
pi_96314035
Een potje fruit (die zit al bij de hoeveelheid in). Soms een hapje rijstewafel of soepstengel. 5 hapjes van een potje avondeten of niets omdat ze het niet lekker vindt.

Wat een leuk ventje Hobbesje! Net als je oudste trouwens! Gefeliciteerd met zijn halfjaardag!
pi_96314340
En heb je alle potjes avondeten al geprobeerd? 4+? 6+? 8+? Biologische potjes?
pi_96314504
Als er stukjes in zitten dan wil ze het sowieso niet. Ze wil hele stukken of puree. Alleen hele stukken krijgt ze niet weg. Ik heb ondertussen wel alle potjes geprobeerd van 4, 6 en 8 maanden. 12 maanden zijn we nu mee bezig, maar daar zitten stukjes in. Die pureren we dan nog. Ze slikt ook dingen niet door. Zo heeft ze vanavond een kwartier met een hap soepstengelprut in haar mond gezeten die ze uiteindelijk maar uitgespuugd heeft. Doen die van jullie dit ook?
pi_96314711
hoe zit dat eigenlijk met die potjes? Is de leeftijdsaanduiding alleen omdat er dan stukjes inzitten?
*poef* nu is het weg
  dinsdag 3 mei 2011 @ 21:29:03 #88
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_96314846
De leeftijdsaanduiding is idd omdat er stukjes inzitten.
Lastig om te zoeken wat ze wel zou willen. Het uitspugen herken ik van mijn oudste (die kreeg niets weg met stukjes leek het wel).
pi_96314910
Je oudste ziet eruit als een gezonde knul dus ik ga er maar vanuit dat dat over gaat Hobbesje!
pi_96314978
Anne wil niets met stukjes, gaat echt net zolang kokhalzen tot het stukje er weer uitkomt. Maar heel fijn gepureerd (lees: potjes 4+ en 6+) eet ze wel.
pi_96315739
Blije anne O+
Mikai, gefeliciteerd met je halfjaardag!

K had vanmiddag een heel verhaal getypt, geen idee meer wat :')

Sola, lastig dat je je zo voelt soms. Jen k me voorstellen, maar denk dat opdringen meer fout doet!

Troeta, gefeliciteerd met je nieuwe huis!

Jnet, nutriton hoeft niet altijd rotspul te zijn hoor. Hier werkte t juist prima. Al zou k voor jouw probleem t niet gelijk proberen en eerst de andere opties proberen.
Maar hier was nutriton de oplossing tegen golven 2uur na een voeding.

Verder weinig te melden. Floris is nog steeds niet helemaal in zn hum. Nacht is gelukkig wel goed gegaan.
Hij heeft ook hele rode wangen. Hoop dat zn tand snel door is. Hij heeft hier duidelijk meer last van dan van zn 2 ondertanden
pi_96315839
Nette curves pessie *O*

Laat je tussendoor wegen Sola? Ik heb niet alles helemaal gevolgd. Gaat zo snel hier :@
pi_96316310
Wij hebben thuis een weegschaal CP, dus ik weeg 1 keer per week. Zaterdag was ze afgevallen dus ik ben nu ook iets meer gestrest dan anders.

Sonnetje, in het ziekenhuis zei de pedagogische medewerker ook dat ze een lastige taak hebben als kinderen eenmaal een afkeer hebben van eten, dus niet dwingen is het beste. En de KA zei dat eten leuk moest blijven, dus daar zorgen we dan maar voor.
Vervelend dat hij zo'n last heeft van zijn tanden. Helpt iets erop smeren ook?
pi_96316915
Hopelijk gaat ze eten snel leuk/lekker vinden.
Floris heeft dat pas sinds een paar dagen eigenlijk, dat ie echt om eten vraagt zeg maar.
Daarvoor at ie wel, maar gaf k t niet vond ie t ook best zeg maar. Nu komt ie om eten bedelen als ik eet :')

Chamodent helpt op zich wel, maar wil nog dentinox (of hoe heet dat :')) proberen, maar geen idee waar k dat kan halen eigenlijk
pi_96317005
Volgens mij hebben wij Detinox, dat heb ik bij Kruidvat gehaald.

Lijkt me echt leuk als ze om eten gaan bedelen :D Amy pakt wel mijn ijsje af als ik die eet, maar die mag ze niet. Had ik speciaal voor haar ijsjes gemaakt van wat diksap, wil ze die niet :P
pi_96317101
Dentinox hebben ze hier inderdaad gewoon bij de drogist.

Hobbesje, gefeliciteerd met je grote baby! Wat een mooi mannetje is het. Hoe lang/zwaar is hij?
pi_96317232
T maakt t rekken TOT bedtijd iets makkelijker :')

Oh ga k daar s kijken. K weet ook niet meer of k die chamodent bij etos of kruidvat gehaald heb...iig hadden ze die andere niet :') en anders langs de apotheek maar
pi_96317466
We gaven hier tijdens tandenleedpieken ook wel eens paracetamol trouwens.
pi_96317821
Oh das een goeie om in gedachte te houden idd. Zou k zelf niet zo snel aan denken. TOT nu toe is t gelukkig nog wel onder controle te houden met chamodent
pi_96318218
Ik heb bij Ivan ook wel eens van een bijtring geprobeerd met een vloeistof erin die je kunt koelen, maar hij moest daar niks van weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')