'Gepikt'?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:55 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ubuntu heeft zomaar iets van 400 gb van mijn 1 tb externe harde schijf gepikt. Nu wil ik Ubuntu verwijderen en mijn GB terug. Hoe doe ik dat?

En zijn dat partities of fysieke schijven? Je geeft wat weinig concrete informatiequote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:57 schreef Gtaboy107 het volgende:
Dat gaat wat moeilijk, heb maar 140 gig op mijn C en D schijf en ik heb al iets van 100 gb aan tv shows etc.

Klotezooi.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:12 schreef PiRANiA het volgende:
Hij heeft dus een partitie van 300GB aangemaakt. Dat ben je dus 'kwijt' (wat betreft wat je in Windows ziet). Hoe het kan dat die partitie nu 400GB is snap ik niet.

Maar niet onlogisch volgens mij. Je zou hem even in een liveomgeving kunnen opstarten, ubuntupartitie verwijderen, de partitie die er op staat vergroten, een nieuwe partitie maken voor ubuntu (kleiner, voor testen is 50 tot 100GB genoeg) en daar ubuntu op zetten.quote:

Ik zal eens kijken of het lukt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Maar niet onlogisch volgens mij. Je zou hem even in een liveomgeving kunnen opstarten, ubuntupartitie verwijderen, de partitie die er op staat vergroten, een nieuwe partitie maken voor ubuntu (kleiner, voor testen is 50 tot 100GB genoeg) en daar ubuntu op zetten.

Ik hoop dat dat niet gebeurt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:17 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Hou je hoofd er bij. Als je de verkeerde verwijdert ben je verder van huis.

Les voor de volgende keer: je hebt 3 opties bij het installerenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:24 schreef Gtaboy107 het volgende:
En als alles lukt, denk je dan dat de ruimte weer terug komt op mijn schijf?
Zet nu namelijk mijn tv-shows etc naar mijn pa zijn laptop over, die heeft nog wel schijfruimte.

Even voor de duidelijkheid: Je bent die ruimte niet kwijt. Die ruimte is gewoon vrij, en beschikbaar op je harde schijf. Alleen kan windows die ruimte niet lezen/beschrijven omdat windows alleen zijn eigen partitie-formaat snapt. Maar als je Ubuntu start is die ruimte gewoon vrij, en kun je ook je windows partities lezen. Ubuntu kan wél met verschillende partitieformaten omgaan.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:24 schreef Gtaboy107 het volgende:
En als alles lukt, denk je dan dat de ruimte weer terug komt op mijn schijf?
Zet nu namelijk mijn tv-shows etc naar mijn pa zijn laptop over, die heeft nog wel schijfruimte.

quote:Op maandag 23 mei 2011 22:58 schreef Kandijfijn het volgende:
Heb 11.4 en unity echt even een kans gegeven ook Gnome 3, maar het is het nog net niet.
Ik ben even terug op 10.10 over een half jaar nog maar een poging en hopen dan beiden zichzelf wat meer ontwikkeld hebben.

11.04 in 'classic ubuntu' mode (= gnome2) is ook prima te doen hoor.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:58 schreef Kandijfijn het volgende:
Heb 11.4 en unity echt even een kans gegeven ook Gnome 3, maar het is het nog net niet.
Ik ben even terug op 10.10 over een half jaar nog maar een poging en hopen dan beiden zichzelf wat meer ontwikkeld hebben.

Classic is niet helemaal Gnome2, naar wat ik gelezen heb. Je kunt ook wachten tot Mint 11 uit is, dat is 11.04 met echt Gnome 2.8.x...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
11.04 in 'classic ubuntu' mode (= gnome2) is ook prima te doen hoor.

Huh, wat zou het dan moeten zijn?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Classic is niet helemaal Gnome2, naar wat ik gelezen heb.

Classic is gnome 2.x + extra aanpassingen.quote:

Dat maakt het niet minder gnome 2 hoor. distro's die gnome (of watvoor DE dan ook) gebruiken zonder aanpassingen zijn volgens mij zéér zeldzaam.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:46 schreef wdn het volgende:
[..]
Classic is gnome 2.x + extra aanpassingen.

Ik had hem ook gebookmarkt. Misschien ga ik ook wel over op fedora 15quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:43 schreef Markster het volgende:
Heb net even fedora 15 geprobeerd, en die interface is 100x beter dan Unity. Wel superclean, zelfde idee, maar veel beter uitgewerkt.

Of Archquote:Op woensdag 25 mei 2011 08:06 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik had hem ook gebookmarkt. Misschien ga ik ook wel over op fedora 15.

Nee ga het vanavond weer installeren, tijdje niet mijn laptop gebruikt en nu ik dat wel doe ben ik wat ontevreden over ubuntu...quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:41 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Gebruik je dat 100%? Ook 100% tevreden?
Pacman isquote:

Het zegt mij allemaal zo weinig en deb is zo bekendquote:Op woensdag 25 mei 2011 12:08 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nee ga het vanavond weer installeren, tijdje niet mijn laptop gebruikt en nu ik dat wel doe ben ik wat ontevreden over ubuntu...
[..]
Pacman isoh en in combinatie met yaourt is het

Mocht je het toch een keer willen proberen, dan wil ik je wel op weg helpen hoor, zo ben ik dan wel, maar laten we dan maar in het linux topic verder pratenquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:33 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Het zegt mij allemaal zo weinig en deb is zo bekend.

Dus ik installeer Fedora 15, dat gaat lekker vlot. Nu maar even inloggen, dat gaat ook lekker snel! Alleen dat font ziet er niet uit, vast een kwestie van de fontrendering even customizen. Ik als een malle naar System Settings, daar moet 'ie vast tussen staan (denk je dan). Waar ik ook kijk, niets te vinden! FFFUUUUU Fedora!quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:06 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik had hem ook gebookmarkt. Misschien ga ik ook wel over op fedora 15.

Datzelfde probleem had ik jaren geleden al met Fedora, vlak voordat ik Ubuntu ontdekte.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:17 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dus ik installeer Fedora 15, dat gaat lekker vlot. Nu maar even inloggen, dat gaat ook lekker snel! Alleen dat font ziet er niet uit, vast een kwestie van de fontrendering even customizen. Ik als een malle naar System Settings, daar moet 'ie vast tussen staan (denk je dan). Waar ik ook kijk, niets te vinden! FFFUUUUU Fedora!
Ik hou het wel bij Kubuntu.

Het is lang geleden dat ik met Fedora heb gespeeld, maar ik wilde me er wel weer een keer aan wagen vanwege Gnome 3. Maar welke knurft verzint het nu om geen visuele settings toe te voegen? Ubuntu is werkelijk de eerste distro die een fatsoenlijk font gebruikt incl. rendering.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Datzelfde probleem had ik jaren geleden al met Fedora, vlak voordat ik Ubuntu ontdekte.

Mwah, misschien dat het nog een keer gaat veranderen, maar ik vind toch dat XFCE (xubuntu) het bij lange na niet haalt bij Gnome 2. 't Is bijna net zo zwaar maar qua functionaliteit een stuk kariger.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:41 schreef Farenji het volgende:
Ik vind eigenlijk xfce nog steeds fijn werken. Geen overbodige shizzle, gewoon basic, overzichtelijk, flexibel, en alles doet het gewoon goed. Een GUI zoals het hoort.

Ik zou sowieso nooit KDE gebruiken, omdat je daar gratis het Nepomukvirus bij cadeau krijgt. De KDE 4.2 plasma is wel erg mooi, maar voor mijn onboard videokaart veel te zwaar. Xubuntu is een mooi alternatief (als je van Gnome/Unity verlost wil zijn) een lichtgewicht DE, maar met de vertrouwdheid van Ubuntu, met apt-get en het software center.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:30 schreef Metro2005 het volgende:
Dankzij Unity heb ik Kubuntu eens een kans gegeven maar brr nog altijd weinig veranderd. Nog altijd een onoverzichtelijke draak van een desktop environment. unity is ook niet mijn ding met die stomme menubalk die intergreert in de gewone menubalk, ik wil verdorie multitasken!
Dus Classic mode it is. Gnome 2![]()
Gnome 3 zag er redelijk uit (even op youtube gekeken) maar hoeft van mij niet zo nodig. Snap sowieso niet waarom al die DE developers zo ineens hun complete systeem omgooien. Eerst KDE die hun prima DE volledig anaal verkracht , gemarteld en voor dood heeft achtergelaten. En nu komt Gnome met Gnome 3 die hun idee van eenvoud voor een groot deel aan de kant schuift.
En Ubuntu die de stap naar Unity heeft gemaakt... Tja ik weet het niet, hou dat lekker bij de netbook remix ofzo. Ik hoef geen enorme iconen op mijn 22 inch scherm. bovendien vond ik het best stroperig werken.

Wat post je toch een hoop onzin! Nepomuk is geen virus en het staat default uit, wil je het niet dan zet je het ook niet aan. KDE 4.2 is loopt prima op een laptop met Intel graphics van 7 jaar oud! Xubuntu is leuk, maar het is niet per definitie lichter aangezien het nog steeds GTK based is. En wat betreft apt-get, dat zit in ELKE debian based distro, Software Centre zit ook in KDE.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:54 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik zou sowieso nooit KDE gebruiken, omdat je daar gratis het Nepomukvirus bij cadeau krijgt. De KDE 4.2 plasma is wel erg mooi, maar voor mijn onboard videokaart veel te zwaar. Xubuntu is een mooi alternatief (als je van Gnome/Unity verlost wil zijn) een lichtgewicht DE, maar met de vertrouwdheid van Ubuntu, met apt-get en het software center.

Ditquote:Op maandag 30 mei 2011 21:07 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Wat post je toch een hoop onzin! Nepomuk is geen virus en het staat default uit, wil je het niet dan zet je het ook niet aan. KDE 4.2 is loopt prima op een laptop met Intel graphics van 7 jaar oud! Xubuntu is leuk, maar het is niet per definitie lichter aangezien het nog steeds GTK based is. En wat betreft apt-get, dat zit in ELKE debian based distro, Software Centre zit ook in KDE.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |