abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96258145


quote:
De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.

Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.

Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.

Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.

Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.

Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
Creation Engine van TES V: Skyrim uitgelegd.

Vorige delen:
#3 | #2 | #1

quote:
To say that Bethesda's upcoming RPG epic The Elder Scrolls V: Skyrim is highly anticipated would be an understatement. Our coverage of the game, beginning with our cover story, drew unprecedented interest from our readers. Now, after the long wait, we're happy to be able to show you a new trailer for the game -- one that gives us a first look at gameplay, but also a glimpse of the game's dragons.

In the trailer, you'll get a good look at gameplay, particularly combat, which mixes traditional weapons like sword and shield with powerful magic. Listen close, and you'll even hear the game's protagonist -- or Dovahkiin -- emit a powerful "dragon shout." Oh, yes...the dragons. They look amazing, especially when flying around the grand vistas and ruins that Bethesda has created. If you're anything like us, this just made your day.
Trailer: http://www.gameinformer.c(...)c-dragon-action.aspx

Gamekings preview: http://www.gamekings.tv/v(...)er-scrolls-v-skyrim/

Behind the scenes:

Algemene info (bron: http://www.gamefaqs.com/b(...)ls-v-skyrim/57934750)
quote:
Release Date
November 11th, 2011.

Number of players: 1. Yes. 1. It will always be 1. That is all.

Plot
Your main character plays the role of the last Dragonborne. The setting is Skyrim, 2 centuries later from the events of Oblivion. Your mentor in the game is one, if not the last remaining members of the Blades, he is voiced by Max Von Sydow, who is also the narrator of the teaser.

-GASP- We start in a prison again :p.

Setting

- The game takes place primarily in Skyrim which is in the north of Tamriel, it is not known if we will be able to go to other regions.
- Skyrim contains more than just snow, as seen in screenshots, there are rivers, lakes, waterfalls, forests, etc.
- The game is set 200 years after the events of Oblivion.
- There are going to be five 'massive' cities in the game world.
- Dungeons are said to be a lot more unique in Skyrim, should be less repetitive.

Attributes and Leveling

- 18 Skills in total.
- New skill 'Enchantment'
-New skill "Smithing"
- There is no level cap, however after reaching level 50, it will take a lot longer to gain experience.
- At each level, you get a health upgrade and you can then select if you want to upgrade your Stamina or your Magicka.
- You select perks when you level, just like in Fallout 3/New Vegas, however it is not known how frequent these perks will be able to be selected, or how many there will be.
-Dragon Shouts can be found throughout the world.

Creatures and NPCs ~

- Known returning creatures are skeletons, zombies, wolves, horses and elk.
- Confirmed new creatures are giant spiders, mountain and frost giants, dragons, mammoths and sabretoothed tigers.
- NPC face and body models have been significantly approved.
- NPCs are now more dynamic, and will interact with you more.
-Creatures/weapons do NOT scale with you. It's closer to FO3.

Combat ~

- Confirmed weapons are maces, axes, long swords, daggers, bow & arrow.
- There are 85 spells in the game.
- The 'Mysticysm' school of magic has been removed, it's spells have been dispersed to other schools.
- You can perform finishing moves which are unique to the weapon you are using and the creature you are fighting.
- You can dual wield weapons with many different combinations, including left hand spell, right hand weapon.
- You can fight using the shield, however it isn't known to which degree.
- Bethesda has put a lot of time into making the weapons feel real.
- Bow & Arrow is said to 'dominate' the long-distance combat, and are now slower to use, but more powerful.
- They've tried to kill off 'cheap' combat tactics such as backpedaling, when walking backwards you're not fast enough to keep your distance from your opponent and at the same time attack him.
--Customizable menu allows on-the-fly weapon/spell/item usage.

General:

- You can now sprint, at the cost of fatigue.
- You can now edit body features.
- Bethesda has hired a lot more voice actors this time to keep the dialogue fresh.
- Each race is going to look more distinct.
- Faces are now more emotive and are more distinguishable.
- There are now more activities to do in the cities, for example smithing, woodcutting and even cooking.
- When engaging in conversation, you no longer zoom in on the character you talk to, nor does it freeze time.
- The NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it.
Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.
- The Oblivion styled enemy leveling & loot leveling is out, the one in Skyrim is more in the style of Fallout 3, which in turn is more in the style of Morrowind.
- Fast Travel is still in the game.
- 3rd person view has been improved.

- The new Radiant Story feature will tailor the sidequests found in the world to your playing style.
-The new Radiant Story feature will tailor the sidequests found in the world to your playing style.
- There are kids in the game.
- You can choose to play without the HUD.
-With the new engine, water looks better, trees look better and snow falls dynamically rather than just being a texture on the ground.
- Draw distance greatly increased.
-10 playable races again.


[ Bericht 8% gewijzigd door Luchtkoker op 02-05-2011 20:30:27 ]
Of toch du vader?
pi_96258217
Zalm :9~
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_96258251
Niet echt geïnspireerde OP, maar ik wou de lapo dan ook helemaal niet :')
Of toch du vader?
  maandag 2 mei 2011 @ 17:55:38 #4
206322 Seam
Pillz-E
pi_96258255
Zou wel leuk zijn als de vissen ook nog invloed hebben bij Alchemy :P Visolie _O_

:')

Is er trouwens al iets bekend over de oppervlakte? Kleiner of groter dan Oblivion?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_96258337
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:54 schreef Silv het volgende:
Zalm :9~
Hebben ze ook witvis? Ik houd niet zo van zalm....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 2 mei 2011 @ 17:58:47 #6
206322 Seam
Pillz-E
pi_96258378
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hebben ze ook witvis? Ik houd niet zo van zalm....
Dreughs _O_
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_96258404
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:55 schreef Seam het volgende:
Zou wel leuk zijn als de vissen ook nog invloed hebben bij Alchemy :P Visolie _O_

:')

Is er trouwens al iets bekend over de oppervlakte? Kleiner of groter dan Oblivion?
Ik vraag me wel af aan wat voor een mapgrootte ik moet denken ja. In dat filmpje van Gamekings zeiden ze wel enorme wereld.
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_96258509
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:55 schreef Seam het volgende:
Zou wel leuk zijn als de vissen ook nog invloed hebben bij Alchemy :P Visolie _O_

:')

Is er trouwens al iets bekend over de oppervlakte? Kleiner of groter dan Oblivion?
Dezelfde grootte meen ik te hebben gelezen (16 sqmi volgens mij), maar in Oblivion was alles computer generated en dus karakterloos, en hier is alles hand placed door een design team, wat het een veel levendigere uitstraling moet geven. Ook zou het sfeervoller zijn en geïnspireerder (want handmade ipv generated).
Of toch du vader?
  maandag 2 mei 2011 @ 18:08:01 #9
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_96258712
Even groot las ik idd.
Op woensdag 20 april 2011 14:38 schreef gogosweden het volgende:
Jij bent geil
pi_96259193
TVP :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 2 mei 2011 @ 18:31:00 #11
206322 Seam
Pillz-E
pi_96259862
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:02 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Dezelfde grootte meen ik te hebben gelezen (16 sqmi volgens mij), maar in Oblivion was alles computer generated en dus karakterloos, en hier is alles hand placed door een design team, wat het een veel levendigere uitstraling moet geven. Ook zou het sfeervoller zijn en geïnspireerder (want handmade ipv generated).
Ok nice, dus qua gevoel zal het meer richting Morrowind gaan. Hoewel er weinig verschil tussen die twee zat voelde Morrowind twee keer zo groot aan.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 2 mei 2011 @ 18:34:30 #12
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_96260051
Ik ben wel bang dat het nooit meer zo goed als Morrowind gaat worden.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 2 mei 2011 @ 18:43:30 #13
206322 Seam
Pillz-E
pi_96260500
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:34 schreef AQuila360 het volgende:
Ik ben wel bang dat het nooit meer zo goed als Morrowind gaat worden.
Ik heb wel het gevoel dat hij beter gaat worden dan Oblivion (dwz meer richting Morrowind). Oblivion ging met name om de graphics en het epische gevoel van een levende wereld (next-gen). Nu zal die stap niet minder nodig zijn en zal de focus weer liggen op gameplay elementen. Bij Oblivion had ik bij vlagen dat Morrowind gevoel weer en deze keer zal dat alleen maar meer worden. Morrowind had ook het voordeel dat het een briljante verhaallijn had en zoiets zal denk ik niet meer worden geëvenaard.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_96261088
jammer, had hem groter willen zien.
pi_96261519
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:54 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
jammer, had hem groter willen zien.
Waarom? Alsof je honderden uren random door een half lege wereld wilt lopen. Ik heb liever een wat kleinere map met minder lege stukken.
Of toch du vader?
pi_96261534
Ik heb nooit Morrowind gespeeld trouwens, zal ik het alsnog oppikken of... :@ ?
Of toch du vader?
  maandag 2 mei 2011 @ 19:03:34 #17
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_96261557
Op woensdag 20 april 2011 14:38 schreef gogosweden het volgende:
Jij bent geil
pi_96262286
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:03 schreef Aneurysma het volgende:
http://attackofthefanboy.(...)od-tools-on-console/

Omg, dat zou zo vet zijn.
[pc-gamer] /care [/pc-gamer]
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_96262419
Ik heb Oblivion ook gespeeld op de 360 en later toch wel spijt van gehad dat ik hem niet op de PC heb gespeeld. Die mods zijn toch wel supervet, dus die fout bega ik niet nog een keer.

Skyrim wordt voor mij op de PC. _O_
Of toch du vader?
pi_96262480
Mijn pc is nu al Skyrimproof :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 2 mei 2011 @ 19:21:06 #21
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_96262557
Hebben jullie niet veel meer de behoefte om te spelen als je hem op de console hebt? Geen idee waarom maar op mijn pc is het zo.. bereikbaar. :') Dan download ik hem en speel ik het een week ofzo, en dan ben ik het zat en flikker ik er wat mods op, en dan ben ik dat ook zat en dan ben ik er klaar mee.
Op woensdag 20 april 2011 14:38 schreef gogosweden het volgende:
Jij bent geil
pi_96262718
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:34 schreef AQuila360 het volgende:
Ik ben wel bang dat het nooit meer zo goed als Morrowind gaat worden.
Dat heb ik ook met GTA, Vice City is en blijft de beste. En Age of Empires II blijft de beste uit de reeks.. :)
  Moderator / Redactie FP maandag 2 mei 2011 @ 19:36:17 #23
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_96263340
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:03 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik heb nooit Morrowind gespeeld trouwens, zal ik het alsnog oppikken of... :@ ?
JA! Je weet niet wat je hebt gemist, man! :D
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 2 mei 2011 @ 19:57:52 #24
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_96264508
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:31 schreef Seam het volgende:

[..]

Ok nice, dus qua gevoel zal het meer richting Morrowind gaan. Hoewel er weinig verschil tussen die twee zat voelde Morrowind twee keer zo groot aan.
Mja, je liep geloof ik ook een stuk trager in Morrowind.

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:03 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik heb nooit Morrowind gespeeld trouwens, zal ik het alsnog oppikken of... :@ ?
Ja! Morrowind is als je er eenmaal in komt echt een geweldig spel :D
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  maandag 2 mei 2011 @ 20:21:12 #25
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_96265879
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:57 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Mja, je liep geloof ik ook een stuk trager in Morrowind.

[..]

Ja! Morrowind is als je er eenmaal in komt echt een geweldig spel :D
:') Inderdaad vreselijk was dat!~

Daarom maar op auto run zetten als ik toevallig effe een paar uurtjes weg moest en voila! 40 punten athletics erbij :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')