Hoe dan ook meer dan Madrid.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:18 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Zonder die rooie kaart was Barcelona gewoon verder gegaan met het gene wat ze al 60minuten lang aan het doen waren. Helemaal niks.
Wat is dat nou weer voor een onzinquote:Op maandag 2 mei 2011 19:16 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit zo. Ophemelen = club haten. Al vinden Nederlanders autoriteit, suprematie en dergelijke heel vervelend. Meteen de underdog supporten en lekker schoppen tegen grootheden. Zodra iemand (teveel) succes heeft moet dat teniet gedaan worden.
Beetje jammer voor je stelling dat voor die tijd Madrid de meeste en beste kansen had gehadquote:
Zeg ik dat?quote:Op maandag 2 mei 2011 19:20 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een onzin. Blijkbaar mag je Barcelona dus niet kut vinden, omdat ze zo geweldig zijn?
Klopt, het is een vervelende ploeg geworden. Maar de haat jegens de club is er al veel langer. Kijk de 2-6 nog eens terug bijvoorbeeld. Of de gewonnen CL uit 08/09, toen had je amper kaartenvragers en valpartijen.quote:Overigens haat ik niet zozeer Barcelona, maar slaat die ophemeling gewoon nergens op omdat ze nou ook weer niet zo buitenaards zijn als mensen willen beweren. Blijkbaar kunnen ze nooit iets fout doen, terwijl al die schwalbes gewoon ranzig zijn.
Gehaat op het belachelijke beleid is begrijpelijk, zeker omdat veel van deze critici niks liever willen dan dat Real weer de club van weleer zou zijn die het ooit was.quote:Je kan het trouwens ook omkeren met al dat gehaat op Real, wat nog steeds in theorie de grootste club is.
Bullshit.quote:Maar van Barcelona fans mag je tegenwoordig geen andere mening meer hebben dan dat Barcelona het einde is.
Een andere mening prima, maar veel blijven nogal in standaard negatieve praatjes hangen. En willen nu net doen alsof Barca altijd en overal alleen maar theater maakt, beetje kinderachtig.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:20 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een onzin. Blijkbaar mag je Barcelona dus niet kut vinden, omdat ze zo geweldig zijn?
Overigens haat ik niet zozeer Barcelona, maar slaat die ophemeling gewoon nergens op omdat ze nou ook weer niet zo buitenaards zijn als mensen willen beweren. Blijkbaar kunnen ze nooit iets fout doen, terwijl al die schwalbes gewoon ranzig zijn.
Je kan het trouwens ook omkeren met al dat gehaat op Real, wat nog steeds in theorie de grootste club is. Maar van Barcelona fans mag je tegenwoordig geen andere mening meer hebben dan dat Barcelona het einde is.
[..]
Beetje jammer voor je stelling dat voor die tijd Madrid de meeste en beste kansen had gehad
Dan zou het predicaat "een schande voor het voetbal" daadwerkelijk op z'n plaats zijn.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:26 schreef ajacied4lf het volgende:
Denk dat Real het op geeft, en dat ze er alles aan doen om Messi kapot te schoppen. Dat deden ze al, maar nu zal dat ook gaan gebeuren terwijl Messi de bal niet heeft.
Het zal ten alle tijden niet aan - de helemaal niet meer - grootste club van de wereld liggen.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:49 schreef Kekster het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat de scheids het weer eens tegen gaat werken ja.
Dat deden ze ook bij de 2-0 inderdaad, goed gezienquote:Op maandag 2 mei 2011 19:26 schreef ajacied4lf het volgende:
Denk dat Real het op geeft, en dat ze er alles aan doen om Messi kapot te schoppen. Dat deden ze al, maar nu zal dat ook gaan gebeuren terwijl Messi de bal niet heeft.
Ik had het dan ook vooral over mijzelf, en niet over het algemeen. Bij die 5-0 tegen Real was ik nog redelijk pro Barca. Maar sindsdien ben ik helemaal gek geworden van de constante ophemeling, zelfs al spelen ze slecht.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:25 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
[..]
Klopt, het is een vervelende ploeg geworden. Maar de haat jegens de club is er al veel langer. Kijk de 2-6 nog eens terug bijvoorbeeld. Of de gewonnen CL uit 08/09, toen had je amper kaartenvragers en valpartijen.
[..]
Gehaat op het belachelijke beleid is begrijpelijk, zeker omdat veel van deze critici niks liever willen dan dat Real weer de club van weleer zou zijn die het ooit was.
[..]
Bullshit.
Ach, volgens jullie ligt het ook nooit aan Barcelona. Dus niet zo hypocrietquote:Op maandag 2 mei 2011 19:28 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Het zal ten alle tijden niet aan - de helemaal niet meer - grootste club van de wereld liggen.
Zet die oogkleppen nou eens af
Dus jij laat je beinvloeden door de media/buitenwereld ?quote:Op maandag 2 mei 2011 19:29 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik had het dan ook vooral over mijzelf, en niet over het algemeen. Bij die 5-0 tegen Real was ik nog redelijk pro Barca. Maar sindsdien ben ik helemaal gek geworden van de constante ophemeling, zelfs al spelen ze slecht.
[..]
Ach, volgens jullie ligt het ook nooit aan Barcelona. Dus niet zo hypocriet
Tijd om zelf objectief te worden dan, scheelt je een hoop gehaat.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:29 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Ik had het dan ook vooral over mijzelf, en niet over het algemeen. Bij die 5-0 tegen Real was ik nog redelijk pro Barca. Maar sindsdien ben ik helemaal gek geworden van de constante ophemeling, zelfs al spelen ze slecht.
Ho ho, ik zeg niet dat Barça de afgelopen wedstrijd niks verkeerd heeft gedaan. Absoluut hebben ze dat wel. Het gaat mij erom dat Jan en alleman maar blijft reppen dat Real zo'n enorme topclub is, terwijl ze al jaren niks meer winnen. En de Copa is niet bepaald boeiend te noemen.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:29 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Ach, volgens jullie ligt het ook nooit aan Barcelona. Dus niet zo hypocriet
In dit geval wel ja, omdat ze me beide eigenlijk weinig boeien. Ik kan alleen altijd wel lachen om deze discussiequote:Op maandag 2 mei 2011 19:31 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Dus jij laat je beinvloeden door de media/buitenwereld ?
Ik zeg ook niet dat Barca niet beter is dan Real momenteel, alhoewel dat niet echt aan individuele kwaliteiten ligt maar vooral omdat Barca veel meer een team is. Het ging over "groter" niet "beter". Overigens is Real momenteel nog steeds wel een redelijke topclub te noemen ja, dat Barca iets beter is betekend niet dat Real niet een van de beste clubs ter wereld isquote:Op maandag 2 mei 2011 19:31 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ho ho, ik zeg niet dat Barça de afgelopen wedstrijd niks verkeerd heeft gedaan. Absoluut hebben ze dat wel. Het gaat mij erom dat Jan en alleman maar blijft reppen dat Real zo'n enorme topclub is, terwijl ze al jaren niks meer winnen. En de Copa is niet bepaald boeiend te noemen.
Ik grijp maar weer even terug naar wat ik eerder zei: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Puber gedrag.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:33 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
In dit geval wel ja, omdat ze me beide eigenlijk weinig boeien. Ik kan alleen altijd wel lachen om deze discussie
Ik heb geprobeerd normaal kritiek te geven, maar dan werden ze net zo boos. Dus nu doe ik het maar zoquote:
Hij is gedurende de tijd gewoon wat wijzer geworden. Kan nooit geen kwaad.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:31 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Dus jij laat je beinvloeden door de media/buitenwereld ?
Het is maar net wat je wijzer noemt.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij is gedurende de tijd gewoon wat wijzer geworden. Kan nooit geen kwaad.
Liever dat ze dat Sergio en Alves schoppen.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:26 schreef ajacied4lf het volgende:
Ze voetballen voor een club die zich profileert als Catalaans. Alves zal het geen drol interesseren, maar een beetje Spanjaard hoort dat niet te doen.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:13 schreef DeNummer10 het volgende:
Alves, Iniesta, Villa, Pedro. Ras-Catalanen natuurlijk.
De druk op de spelers is tijdens de Clasico onvermijdelijk groter. De fans (Catalanen en Spanjaarden) willen een overwinning zien. Dan kun je zelf niks geven om de politieke kwestie, maar de extra druk valt niet te ontkennen.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:24 schreef DeNummer10 het volgende:
Dus dat die spelers bepaald gedrag zouden vertonen vanwege politieke en/of sociaal-geografisch getinte zaken is dus bullshit. Zou nogal krom zijn he.
Dat dan weer wel, maar die druk voel je als buitenstaander vele malen minder. Zou dus bijna niet mee mogen spelen. De rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord is voor buitenlanders natuurlijk ook veel minder dan voor een echte Rotterdammer bijvoorbeeld.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:25 schreef Strani het volgende:
[..]
De druk op de spelers is tijdens de Clasico onvermijdelijk groter. De fans (Catalanen en Spanjaarden) willen een overwinning zien. Dan kun je zelf niks geven om de politieke kwestie, maar de extra druk valt niet te ontkennen.
Ja, net als wij dat overdreven gedoe over Barcelona zat beginnen te worden. Doen net alsof ze het voetbal hebben uitgevonden maar ondertussen zijn het gewoon duikelende kaartennaaiersquote:Op maandag 2 mei 2011 18:51 schreef Saekerhett het volgende:
Ik begin die Barcelona-haters een beetje zat te worden trouwens. Volgens mij is dat diep van binnen pure jaloezie dat hun favoriete teampje dat niet kan.
Je krijgt er, denk ik, altijd wel iets van mee. In Spanje speelt er veel meer dan alleen 'n wedstrijd tusen twee voetbalclubs en daar moet je als speler van een van die clubs wel iets van meekrijgen.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:27 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Dat dan weer wel, maar die druk voel je als buitenstaander vele malen minder. Zou dus bijna niet mee mogen spelen. De rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord is voor buitenlanders natuurlijk ook veel minder dan voor een echte Rotterdammer bijvoorbeeld.
Ajax - Feyenoord is niet te vergelijken met Madrid - Barcelona. Als je als buitenlander in Spanje komt, dan maak je een weloverwogen keuze tussen die twee clubs. Je kunt niet zo maar van de ene club naar de andere overstappen (zie Figo). Dus je loyaliteit is normaal voor het leven, en dat moet je in je spel tegen de aardsrivaal laten zien.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:27 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Dat dan weer wel, maar die druk voel je als buitenstaander vele malen minder. Zou dus bijna niet mee mogen spelen. De rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord is voor buitenlanders natuurlijk ook veel minder dan voor een echte Rotterdammer bijvoorbeeld.
Ik denk dat het onder supporters/achterban en spelers uit de streek veel meer speelt omdat het diepgewortelde gevoelens zijn. Doorgegeven van vader op zoon, opvoeding, overtuiging, trots. Zoiets kun je als buitenstaander slechts kunstmatig benaderen, tenzij je dusdanig lang onderdeel bent van het gebeuren, dan groeit het natuurlijk wel. Zo'n David Villa zal heus wel weten hoe belangrijk die potjes zijn voor de mensen daar, maar dit is zijn eerste seizoen pas. Die zou bij Valencia (als die om de titel en CL strijden met Madrid) ook zulk gedrag vertonen als dat in de aard van het beestje zit. Niet omdat hij nu bij Barcelona speelt, dat hij opeens anders zo'n wedstrijd in zou gaan omdat er zoveel druk van buitenaf op staat vanwége die eerder genoemde redenen.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je krijgt er, denk ik, altijd wel iets van mee. In Spanje speelt er veel meer dan alleen 'n wedstrijd tusen twee voetbalclubs en daar moet je als speler van een van die clubs wel iets van meekrijgen.
Celades, Laudrup, Schüster, Luis Enrique, Hagi, Ronaldo, Saviola, Prosinecki, Eto'o, Alfonso...quote:Op maandag 2 mei 2011 20:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Ajax - Feyenoord is niet te vergelijken met Madrid - Barcelona. Als je als buitenlander in Spanje komt, dan maak je een weloverwogen keuze tussen die twee clubs. Je kunt niet zo maar van de ene club naar de andere overstappen (zie Figo). Dus je loyaliteit is normaal voor het leven, en dat moet je in je spel tegen de aardsrivaal laten zien.
Bij iemand die er langer zit, zal het meer spelen. Op de training, in de kleedkamer en in de media zal echt echter dusdanig veel aandacht krijgen dat nieuwe spelers ook wel meegaan in het gedoe.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:31 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Ik denk dat het onder supporters/achterban en spelers uit de streek veel meer speelt omdat het diepgewortelde gevoelens zijn. Doorgegeven van vader op zoon, opvoeding, overtuiging, trots. Zoiets kun je als buitenstaander slechts kunstmatig benaderen, tenzij je dusdanig lang onderdeel bent van het gebeuren, dan groeit het natuurlijk wel. Zo'n David Villa zal heus wel weten hoe belangrijk die potjes zijn voor de mensen daar, maar dit is zijn eerste seizoen pas. Die zou bij Valencia (als die om de titel en CL strijden met Madrid) ook zulk gedrag vertonen als dat in de aard van het beestje zit. Niet omdat hij nu bij Barcelona speelt, dat hij opeens anders zo'n wedstrijd in zou gaan omdat er zoveel druk van buitenaf op staat vanwége die eerder genoemde redenen.
Het wordt niet op prijs gesteld, maar het is in het verleden natuurlijk vaak genoeg gebeurd.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:35 schreef Strani het volgende:
Laat ik het zo stellen: Als je een belangrijke voetballer bent voor 1 van de 2 teams, wordt het alles behalve op prijs gesteld als je een directe transfer maakt naar de aardsrivaal.
Ook weer niet zo heel vaak, zeker niet sinds Figo.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het wordt niet op prijs gesteld, maar het is in het verleden natuurlijk vaak genoeg gebeurd.
Ik heb zelf in Barcelona gewoond en kom er nu zo'n 15 jaar en kan niet zeggen dat ik echt voel wat de Catalanen jegens het gezag uit Madrid voelen. Dan gaat dat bij die voetballers kunstmatig denk ik. Net als de opgefokte agressie van een Pepe, die denkt zich helemaal te moeten laten gaan. Al kun je je oprecht afvragen of die man niet gewoon een paar steken los heeft zitten.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij iemand die er langer zit, zal het meer spelen. Op de training, in de kleedkamer en in de media zal echt echter dusdanig veel aandacht krijgen dat nieuwe spelers ook wel meegaan in het gedoe.
Dat heeft Pepe sowieso, een van de meest grote debielen op de voetbalvelden.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:38 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Ik heb zelf in Barcelona gewoond en kom er nu zo'n 15 jaar en kan niet zeggen dat ik echt voel wat de Catalanen jegens het gezag uit Madrid voelen. Dan gaat dat bij die voetballers kunstmatig denk ik. Net als de opgefokte agressie van een Pepe, die denkt zich helemaal te moeten laten gaan. Al kun je je oprecht afvragen of die man niet gewoon een paar steken los heeft zitten.
Roma - Lazio heeft een stuk minder politieke lading vanuit de achterban, nog meer buitenstaanders maar de druk is in verhouding echt niet minder dan bij El Clasico. En er zijn jaren dat beide ploegen uit Rome niet om de titel meedoen hoor... Die druk komt dus ook gewoon vanwege rivaliteit, die je vervolgens op verschillende manieren kunt verklaren.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook weer niet zo heel vaak, zeker niet sinds Figo.
Maar goed: Tuurlijk zal het voor buitenlanders niet precies zo voelen als voor de echte Spanjaarden en echte Catalanen, maar extra druk is er sowieso. De verwachtingen van de fans zijn zo enorm hoog.
Denk als je voor Barça speelt dat je wel opgejut wordt. In de kleedkamer speelt het, bij de training, bij de fans, in de media, etc... Daarnaast is het ook gewoon 'n wedstrijd tussen de twee beste clubs van Spanje, twee concurrenten. Geloof niet dat zo'n Alves of Pepe veel hebben met de strijd tussen Catalonie en Madrid, maar ze worden wel opgejut en zijn er kennelijk vatbaar voor.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:38 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Ik heb zelf in Barcelona gewoond en kom er nu zo'n 15 jaar en kan niet zeggen dat ik echt voel wat de Catalanen jegens het gezag uit Madrid voelen. Dan gaat dat bij die voetballers kunstmatig denk ik. Net als de opgefokte agressie van een Pepe, die denkt zich helemaal te moeten laten gaan. Al kun je je oprecht afvragen of die man niet gewoon een paar steken los heeft zitten.
Precies, dat is een belangrijk punt.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk als je voor Barça speelt dat je wel opgejut wordt. In de kleedkamer speelt het, bij de training, bij de fans, in de media, etc... Daarnaast is het ook gewoon 'n wedstrijd tussen de twee beste clubs van Spanje, twee concurrenten. Geloof niet dat zo'n Alves of Pepe veel hebben met de strijd tussen Catalonie en Madrid, maar ze worden wel opgejut en zijn er kennelijk vatbaar voor.
Zeker. De politieke kwestie is ook maar 1 van de invloeden in de Clasico, niet de enige.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:40 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Roma - Lazio heeft een stuk minder politieke lading vanuit de achterban, nog meer buitenstaanders maar de druk is in verhouding echt niet minder dan bij El Clasico. En er zijn jaren dat beide ploegen uit Rome niet om de titel meedoen hoor... Die druk komt dus ook gewoon vanwege rivaliteit, die je vervolgens op verschillende manieren kunt verklaren.
Ik geloof dat Halcon en ik alletwee tegen Barcelona zijn in dit geval dus er valt tussen ons weinig te haten.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:41 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Precies, dat is een belangrijk punt.
En nou ben ik weer weg en mogen jullie weer ongefundeerd haten tegen elkaar.
Ja? En?quote:
Noem eens een voorbeeld.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:26 schreef Strani het volgende:
Bij Victor Valdes zitten er nog meer steekjes los dan bij Pepe, maar hij heeft de mazzel dat hij de bal niet zo vaak krijgt.
Grappig hoe die Barça-kutjes dan meteen gefrustreerd raken.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:24 schreef ForumPimp het volgende:
[..]
Ja? En?
Hij heeft het een keer gewonnen met z'n laffe spel tegen Barcelona.
Ga voetballen man.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Grappig hoe die Barça-kutjes dan meteen gefrustreerd raken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |