Ik dacht al. Die seals kunnen dit niveau ct acties helemaal niet aan.quote:
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:30 schreef Sine_Pari het volgende:
Heb gehoord dat het moeilijkste deel van de operatie was het operatiegebied voor de SEAL's eerst onder water te zetten.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:30 schreef Sine_Pari het volgende:
Heb gehoord dat het moeilijkste deel van de operatie was het operatiegebied voor de SEAL's eerst onder water te zetten.
is dit de bekende "our dicks zijn groter dan die van jullie?"quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:30 schreef Sine_Pari het volgende:
quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:39 schreef Supersoep het volgende:
Ik zie even geen topic hierover, maar weet iemand welke helikopters er precies gebruikt werden voor deze operatie? Die neergestorte lijkt me toch zeker ook geen apache, ik moest eerst denken aan zo'n hybride Osprey helicopter, maar daar lijkt het ook niet op.
Maar dat is dan ook wel logisch als je de defensie budgetten van beide naties naast elkaar legt. Dat van NL is (helaas) een lachertje.quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:05 schreef Supersoep het volgende:
Wat ben je als Nederlandse militair toch geboren in het verkeerde land eigenlijk, als je het materiaal van de Amerikanen bekijkt.
Of de Israeli'squote:Op donderdag 5 mei 2011 16:05 schreef Supersoep het volgende:
Wat ben je als Nederlandse militair toch geboren in het verkeerde land eigenlijk, als je het materiaal van de Amerikanen bekijkt.
Van http://www.kctsniper.nl/:quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:05 schreef Supersoep het volgende:
quote:Amerikaans sniperen
De volgende modules vonden plaats in samenwerking met de US special Forces, in het enorme Fort Bragg om precies te zijn. Ikzelf had het beeld dat de Amerikanen de beste en meeste spullen hebben, maar ons materieel blijkt ver voor te lopen op dat van hen!
Zegt ie, waarschijnlijk niet gehinderd door enige kennis van zaken....quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:43 schreef guapo het volgende:
Pfffff Navy Seals zijn kleutertjes vergeleken met de SAS.
Minder dan 40% van het budget van de federale overheid, dat is iets heel anders dan 40% van het nationaal inkomen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nederland besteed zijn geld beter aan andere dingen dan alleen aan defensie zoals de US dat doet.
iets van 40% van het nationaal inkomen gaat naar defensie.
dat blijkt dus wel mee te vallen..quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:23 schreef Vortix het volgende:
Wie niet sterk (groot) is, moet slim (geavanceerd) zijn.
Ofzoiets. KCT is wel een apart voorbeeld. Als je over de gehele linie kijkt denk ik dat de gemiddelde Amerikaanse infanterist beter spul tot zijn beschikking heeft dan zijn Nederlandse evenknie.
Generation Kill.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:37 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat blijkt dus wel mee te vallen..
Heb erg veel gehoord van verhalen van gi's die hun eigen zooi maar moesten kopen, omdat iets niet voorradig was, of van kut kwaliteit.. komt ook heel mooi naar boven in een serie.. van Amerikanen in Irak..
ben de naam even kwijt
Ga dan eens vragen waarom de FPGRM (welke het CT deel van de SBS is) dan uitwisselingen met Dam Neck, VA doet.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:43 schreef guapo het volgende:
Pfffff Navy Seals zijn kleutertjes vergeleken met de SAS.
Prachtige serie, staat hier in de kastquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:40 schreef Royyy het volgende:
[..]
Generation Kill.
Gaat over US Marines. Er schijnt wat dat betreft wel een flink verschil te zitten tussen de US Army en het USMC, dat komt ook in de serie naar voren.
Ze hebben de Blackhawk met opzet opgeblassen en het nep staartstuk achter gelaten om leden hier op fok en op andere fora stof tot discussies te leveren.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik ben niet zo van de complot theorieën, maar dat staartstuk ziet er toch wel erg nep uit.
Bron?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 03:02 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ze hebben de Blackhawk met opzet opgeblassen en het nep staartstuk achter gelaten om leden hier op fok en op andere fora stof tot discussies te leveren.
Kom maar op, ik wil des noods naar de Wadden rijdenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:55 schreef Sine_Pari het volgende:
Mores schijnt dat jij mij via het forum beter kent dan andere waar ik het dagelijkse leven omgang mee heb, ja misschien nog beter dan ik mijzelf ken. Als ik jou net zo goed zou kennen als jij mij wist ik teminsten welke bijnaam ik je kon geven Kojak, Columbo, Derrick, etc. In iedergeval moet het een naam zijn van een speurneus.
Misschien Ratteplan?
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat je hiermee wilt zeggen, maar misschien leg je het nog even uit.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:05 schreef Mores het volgende:
[..]
Kom maar op, ik wil des noods naar de Wadden rijden
Zie DMquote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:06 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je hiermee wilt zeggen, maar misschien leg je het nog even uit.
Ja misschien moeten we de mods eens vragen of ze voor ons het aantal letters/ woorden kunnen vergroten.quote:
Wat is dat verschil tussen hen? Ik weet alleen dat het 2 op zichzelf staande krijgsmachtonderdelen zijn, maar verder?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:40 schreef Royyy het volgende:
[..]
Generation Kill.
Gaat over US Marines. Er schijnt wat dat betreft wel een flink verschil te zitten tussen de US Army en het USMC, dat komt ook in de serie naar voren.
Het verschil qua kwaliteit van spullen bedoel je, of echt de verschillen tussen de U.S. Army en USMC?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat is dat verschil tussen hen? Ik weet alleen dat het 2 op zichzelf staande krijgsmachtonderdelen zijn, maar verder?
Bronquote:“The Marine Corps pulls down about 6 percent of the department’s budget,” Conway said. “For that 6 percent, you get about 15, 16 percent of the maneuver battalions; you get 15 percent of the attack aircraft [and] you get 19 percent of the attack helicopters. The average Marine costs the country about $20,000 less than the next closest service man in other services.”
Bedoel je hiermee te zeggen dat de USMC een beetje de "paupers" zijn van de Amerikaanse defensie onderdelen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:11 schreef Royyy het volgende:
[..]
Het verschil qua kwaliteit van spullen bedoel je, of echt de verschillen tussen de U.S. Army en USMC?
Wat de kwaliteit van spullen betreft, daar zal Sine_Pari je een stuk meer over kunnen vertellen, alles wat ik erover weet komt uit boeken.
Het meeste wat ik erover gelezen heb gaat over situaties van minstens 5 jaar geleden, dus hoe het op het moment zit weet ik niet.
De Marines schijnen over het algemeen minder high-tech spul te hebben dan de U.S Army.
Een van de beste voorbeelden die ik me herinner is van tijdens de slag om Fallujah, eind 2004. De infanteristen van de U.S. Army hadden allemaal night-vision goggles, bij de Marines hadden alleen officieren en squad leaders dit. Daardoor zagen de Marines de infra-rode ID-tags van het Army personeel niet, wat tot een aantal friendly-fire incidenten leidde.
Vanwege het gebrek aan night-vision spul schoten de Marines constant flares af, waardoor de night-vision kijkers van het Army personeel ook niet gebruikt konden worden, en het voordeel dat ze normaal 's nachts hebben verloren ging.
[..]
Bron
Ze hadden 2 Chinooks met versterkingen in de buurt, voor als er iets fout zou gaan.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:38 schreef Lightning_NL het volgende:
En wat dan ook raar is... Als ze die heli gecrashed hebben, hoe hebben ze dan al het personeel ge-extract?
Nee, ik reageer gewoon op een vraag door wat info te geven die ik gelezen heb. Ik ga echt niet van hier achter m'n computer zo'n oordelen vellen...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:42 schreef TMartina het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee te zeggen dat de USMC een beetje de "paupers" zijn van de Amerikaanse defensie onderdelen?
Het was niet aanvallend bedoeld. Als ik namelijk kijk naar je bron, vind ik het wel raar waarom die amerikanen zelf USMC dan zo ophemelen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:48 schreef Royyy het volgende:
[..]
Nee, ik reageer gewoon op een vraag door wat info te geven die ik gelezen heb. Ik ga echt niet van hier achter m'n computer zo'n oordelen vellen...
Oh, en die hoefden niet per se stealth te zijn?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:45 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ze hadden 2 Chinooks met versterkingen in de buurt, voor als er iets fout zou gaan.
Wie weet waren daar ook wel allerlei aanpassingen aan gedaan.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:02 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Oh, en die hoefden niet per se stealth te zijn?
Waarom hail? Voor een simpele moord? Nou, poehe. Leuk voor ze. Van elite troepen gedegradeerd naar goedkope simpele en heel domme huurmoordenaars.quote:Hail to the U.S. Navy Seals!
Ah een troll, schattigquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:45 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Waarom hail? Voor een simpele moord? Nou, poehe. Leuk voor ze. Van elite troepen gedegradeerd naar goedkope simpele en heel domme huurmoordenaars.
Ondanks dat ik het leger over het algemeen nutteloos vind is dit geen troll.quote:
Die mening kan je hebben, maar dan slaat de rest (goedkoop, simpel, dom...) natuurlijk nog steeds helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het leger over het algemeen nutteloos vind is dit geen troll.
Een groep ongewapende mensen doodschietenWat een vakbekwaamheid
Dan ben je geen militair, maar een doodseskader.
Even ter aanvulling, het lijkt erg maar we hebben in DM gewoon gezellig zitten kletsen over koetjes en kalfjes.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:28 schreef Pumatje het volgende:
jezus christus mores was hier ook al actief against Sine_pari.
Dat is dus ook opgelost...
hoop op een periode van rust
Ja ik heb hier al voorgeslagen dat we bij volgende operaties Mr. Lightning_NL als vlieger inzetten. Het maakt me nederig alleen al bij de gedachte dat wij als stervelijke ons met een half god als jou op een forum mogen bevinden. Misschien kunnen we een topic starten hail to Lightning_NL.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Als het al klopt dat ze er geprobeerd hebben te landen met een zogenaamde 'stealth blackhawk', bevestigt het wel weer meteen mijn mening over de vliegkunsten van Amerikaanse vliegers... Niet al te best, ze crashen 'm meteen.
Vraag me af welke stoel nummer/call sign je had, aangezien je zo goed schijnt te weten hoe het een en ander verlopen is.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het leger over het algemeen nutteloos vind is dit geen troll.
Een groep ongewapende mensen doodschietenWat een vakbekwaamheid
Dan ben je geen militair, maar een doodseskader.
Ik heb gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:39 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja ik heb hier al voorgeslagen dat we bij volgende operaties Mr. Lightning_NL als vlieger inzetten. Het maakt me nederig alleen al bij de gedachte dat wij als stervelijke ons met een half god als jou op een forum mogen bevinden. Misschien kunnen we een topic starten hail to Lightning_NL.
Natuurlijk niet... Want die Chinooks zouden dan alsnog neergeschoten worden. Tenzij ze eerst effe tegen Pakistan hadden gezegd: by the way, we vliegen nu effe je luchtruim in om wat te doen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:25 schreef Sloggi het volgende:
Als het fout gaat is het wat laat voor stealth, kan ik me zo voorstellen.
Een helikopter kun je niet zomaar effe stealth eigenschappen geven.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:35 schreef Royyy het volgende:
[..]
Wie weet waren daar ook wel allerlei aanpassingen aan gedaan.
Niemand heeft het over 'zomaar effe'. Die Blackhawks zijn ook niet 'zomaar effe' aangepastquote:Op zaterdag 7 mei 2011 06:15 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een helikopter kun je niet zomaar effe stealth eigenschappen geven.
Wat ik bedoel is dat als je een helikopter stealth wilt maken (wat al ongelooflijk moeilijk is), dan doe je dat niet door er effe wat platen tegenaan te gooien. Dat moet je doen door 'm van scratch te ontwerpen, anders is het vrij kansloos.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 09:43 schreef Royyy het volgende:
[..]
Niemand heeft het over 'zomaar effe'. Die Blackhawks zijn ook niet 'zomaar effe' aangepast![]()
http://www.armytimes.com/(...)h-black-hawk-050411/
Als je effectief het door de overheid buiten gebrachte nieuws volgt zie je dat OBL ongewapend was. Voila, wat wil je nog meer? Doodseskader dus, voorvechters van de vrijheid... My ass.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:57 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Vraag me af welke stoel nummer/call sign je had, aangezien je zo goed schijnt te weten hoe het een en ander verlopen is.
En een AK-47 plus pistool binnen handbereik, ze hadden hem natuurlijk eerst de tijd moeten geven om een van die wapens op te pakken?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:17 schreef Esses het volgende:
[..]
Als je effectief het door de overheid buiten gebrachte nieuws volgt zie je dat OBL ongewapend was. Voila, wat wil je nog meer? Doodseskader dus, voorvechters van de vrijheid... My ass.
Man nogmaals je mag dan wel vlieger zijn maar desondanks vertel je hier meer dan eens zaken die niet kloppen, er maar vanaf gezien dat je een arrogante flikker bent. Dus nogmaals blijf lekker in je waanwereldje rond hangen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 07:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Ach Sine, waarom accepteer je nou niet gewoon dat het zo is.
Zeg eens, wat klopt er dan niet? Ik ben benieuwd. Leg eens uit waarom het een waanwereld is.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:16 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Man nogmaals je mag dan wel vlieger zijn maar desondanks vertel je hier meer dan eens zaken die niet kloppen, er maar vanaf gezien dat je een arrogante flikker bent. Dus nogmaals blijf lekker in je waanwereldje rond hangen.
Ik moest lachen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:40 schreef Thaboel het volgende:
Hij chillend hem hard met tupac, micheal jackson en elvis op een van de kaaiman eilanden. Klaaaaaar. Slotje
Zal je net zien dat het eigenlijk twee ICT'ers zijn van begin twintig in Almere-Poort met een kast vol DVD's van Tour of Duty en Wikipedia als startpaginaquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:47 schreef Transmittendus het volgende:
[..]
Ik moest lachen.
Ook moest ik wel een beetje lachen om Lightning_NL en Sine_Pari. Heb je 2 ervaren mensen, gaan ze elkaar nog te lijf als twee kinderen.
Voel me in m'n trots gekrenktquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:19 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zal je net zien dat het eigenlijk twee ICT'ers zijn van begin twintig in Almere-Poort met een kast vol DVD's van Tour of Duty en Wikipedia als startpagina
De SEALS hebben achteraf een groot gedeelte van de heli opgeblazen met explosieven. Zijn fotos in omloop waarbij groot deel van de tuin van het gebouw zwartgeblakerd is door de explosies.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 06:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Toch opmerkelijk dat ze geen regen aan bommen hebben gesmeten na het vertrek van die SEALs op die helikopter.
Fijn voor China, niet bijster verstandig van de VS.
Geen onbekend beeld op fok trouwens..quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:19 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zal je net zien dat het eigenlijk twee ICT'ers zijn van begin twintig in Almere-Poort met een kast vol DVD's van Tour of Duty en Wikipedia als startpagina
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |