Het gaat hier om kleine kinderen, die het blijkbaar heel gewoon vinden om een ander kind te steken met een mes vanwege een fiets die ze willen hebben. Dan is er toch iets grondig mis met hun hersens of komen ze uit een land waar alles met geweld beslecht wordt en weten ze niet beter. Dus zijn het-nu al-gevaren voor onze maatschappij.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat kan evenmin zomaar? en waarom zou je dat wel willen, als je ook toegeeft dat er dus geen verschil is, een messetrekker en iemand die een aner verwond is gewoon een crimineel is en bestraft moet worden voor zn daad en niet voor zn afkomst.
Juist het nederlandse strafrecht zou het moeten oplossen dat als er een hier in nederland aanwezig persoon op een gelijke en terechte wijze een straf krijgt voor de begane misdrijf....
zonder verder een hele niet terzake doende discussie over achtergronden van die ene persoon die wat zouden 'uitmaken', die het misdrijf schijnbaar zwaarder of minder erg maken.
Nou ik wel, in een ander land kunnen andere normen gelden, in Somalië is het b.v. ook heel normaal om je kind vaak stevig af te rossen. Ik dan bedoel ik geen * tikje * maar echt bont en blauw slaan. Daar kijkt men gewoon anders tegen fysiek geweld aan.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:55 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik zou niet weten wat het verschil is tussen een mes gestoken door iemand waarvan de ouders toevallig uit een ander land komen en eenzelfde gastje maar dan met nederlandse ouders....
Het heeft niks te maken met minder erg, in sommige landen is geweld een doodnormale zaak, dat jij dat niet kunt begrijpen veranderd weinig aan de feiten.quote:Misschien kun je mij uitleggen waarom het ene schijnbaar minder erg zou zijn,
Het dringt niet door bij de mensen hier. Zij leven schijnbaar in de veronderstelling dat iedereen overal op de wereld zijn kinderen hetzelfde opvoedt en dat culturele en historische invloeden geen rol spelen bij de opvoeding.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou ik wel, in een ander land kunnen andere normen gelden, in Somalië is het b.v. ook heel normaal om je kind vaak stevig af te rossen. Ik dan bedoel ik geen * tikje * maar echt bont en blauw slaan. Daar kijkt men gewoon anders tegen fysiek geweld aan.
[..]
Het heeft niks te maken met minder erg, in sommige landen is geweld een doodnormale zaak, dat jij dat niet kunt begrijpen veranderd weinig aan de feiten.
Ik heb in mn jeugd ook een keer een mes op mn borst gekregen van een jongen die ook rond de 11 jaar was... dat was geen immigrant maar gewoon iemand van nederlandse afkomst...quote:Op maandag 2 mei 2011 15:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het gaat hier om kleine kinderen, die het blijkbaar heel gewoon vinden om een ander kind te steken met een mes vanwege een fiets die ze willen hebben. Dan is er toch iets grondig mis met hun hersens of komen ze uit een land waar alles met geweld beslecht wordt en weten ze niet beter. Dus zijn het-nu al-gevaren voor onze maatschappij.
Ja, dat dus. Soms verschillen culturen zo van elkaar dat het gewoon niet samen kán en je dus dit soort drama's krijgt.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het dringt niet door bij de mensen hier. Zij leven schijnbaar in de veronderstelling dat iedereen overal op de wereld zijn kinderen hetzelfde opvoedt en dat culturele en historische invloeden geen rol spelen bij de opvoeding.
Nee, is geen randdiscussie, maar de echte kern van de zaak. Het zíjn Somalische kinderen, waarom is het verkeerd om dat te zeggen? Deze kinderen hebben waarschijnlijk in hun jonge leven al meer ellende gezien en geweld meegemaakt dan Nederlandse kinderen in hun hele leven zullen meemaken. En handelen daar dan ook naar. Want ze weten niet beter dan dat je je met geweld iets toe moet eigenen. Hoe wil je dat ooit laten werken in onze maatschappij?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik heb in mn jeugd ook een keer een mes op mn borst gekregen van een jongen die ook rond de 11 jaar was... dat was geen immigrant maar gewoon iemand van nederlandse afkomst...
dacht je dat niet kan voorkomen omdat enkel mensen van buitenlandse herkomst dat zouden doen?
Dat enkel buitenlanders crimineel zijn en dat dat een probleem is waarbij het vooral om de herkomst of cultuur gaat, alsof dat opeens het enige is dat meespeelt
Wat de reden was dat zulke jongetjes dat doen is niet eens erg interssant tenzij je dol bent op dat soort van 'ge-psycholiseer' en raadwerk naar 'waarom ze dat doen'...
de enige maatschappelijke zorg is hooguit dat er goed op ingegrepen kàn worden, dat er een straf op legt die ook gegeven wordt .
Mocht er bijvorbeeld opvallend veel criminaliteit bij bepaalde groepen zijn kan ook dat best interssant zijn, maar dat betekent nog steeds niet dat als een msidaad dioor iemand met een specifieke herkomst gepleegd wordt, dat altijd en alleen maar aan dat ene zou liggen...
daarin is men in nederland eerder doorgeslagen in de 'tegenstrever van het politiek-correct-zijn'... msidrijven begaand door mensen met een bepalde herkomst worden opeens anders behandelt dan miosdrijven door mensen zonder een specifieke benoemare herkomst.
Die hele randdiscussie eromheen is eerder afleiding van het geen waar het werkelijk omgaat, namelijk dat criminaliteit bestaat en bestraffing erop moet volgen.
Daarom moet je dit soort lui gewoon terug naar Somalië sturen. En we moeten kijken naar een systeem van vluchtelingenopvang die standaard plaats dient te vinden in de eigen regio onder VN vlag. Conflict afgelopen, iedereen lekker naar huis.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Soms verschillen culturen zo van elkaar dat het gewoon niet samen kán en je dus dit soort drama's krijgt.
Helemaal mee eens. Opvang dáár, in de eigen omgeving.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Daarom moet je dit soort lui gewoon terug naar Somalië sturen. En we moeten kijken naar een systeem van vluchtelingenopvang die standaard plaats dient te vinden in de eigen regio onder VN vlag. Conflict afgelopen, iedereen lekker naar huis.
Nu zijn we allemaal probleemgevallen aan het importeren. Dat schijnen we veel te doen de laatste jaren. Van alle adoptiekinderen heeft ook al meer dan 50% de classificatie special need. En ondertussen vragen mensen zich af waaroom de verzorgingsstaat onder druk staat.
Laten we ons eerst eens druk maken om de probleemgevallen in eigen land voordat we alleen maar meer gevallen blijven importeren
De kern van de zaak is gewoon dat een paar minderjarige kinderen met messen steken en daarvoor binnen het huidige strafrecht geen goede mogelijkheid bestaat in te grijpen omdat die kinderenw egens hun leeftijd niet aangeklaagd mogen worden...quote:Op maandag 2 mei 2011 15:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, is geen randdiscussie, maar de echte kern van de zaak.
Ja, huiselijk geweld komt natuurlijk niet voor in Nederlandse gezinnen, hihi.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou ik wel, in een ander land kunnen andere normen gelden, in Somalië is het b.v. ook heel normaal om je kind vaak stevig af te rossen. Ik dan bedoel ik geen * tikje * maar echt bont en blauw slaan. Daar kijkt men gewoon anders tegen fysiek geweld aan.
Inderdaad! Net als die twee jongetjes in de jaren '90 die de peuter James Bulger om hadden gebracht. Die woonden ook in zo'n achterlijk land. Met een E geloof ik.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Soms verschillen culturen zo van elkaar dat het gewoon niet samen kán en je dus dit soort drama's krijgt.
Het maakt me vrij weinig uit waarom ze het doen. Ik vind een kind van 10 dat een ander kind neersteekt verknipt en een gevaar voor de samenleving (nu en in de toekomst). Ik relateer dat aan de genoten opvoeding, omdat dit voor mijn gevoel voor 80-90% bepalend is voor het eindresultaat. Hiermee doe ik geen waarde oordeel over hun opvoeding, ik denk dat de ouders gewoon niet beter weten en handelen vanuit hun kennis over opvoeden vanuit Somalië.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
De kern van de zaak is gewoon dat een paar minderjarige kinderen met messen steken en daarvoor binnen het huidige strafrecht geen goede mogelijkheid bestaat in te grijpen omdat die kinderenw egens hun leeftijd niet aangeklaagd mogen worden...
al dat gedoe over hun herkomst is juist subjectief gepsycholiseer van mensen die allemaal denken te weten 'wàárom' ze dat doen..
alsof allemaal 'theorieen' over het waarom van een criminele daad nu juist niet minder van belang zijn dan de bestraffing an sich, en als er in dit geval in het nederlandse strafrecht al geen straf opgelegd kan worden, zou je iig eens daar naar moeten kijken ipv van dat slappe gediscussieer over het 'waarom'
Er is wel een verschil hoe men omgaat met geweld binnen een cultuur. De meeste Nederlanders die ik ken zijn tegen elke vorm van geweld. De meeste Somaliërs zien geweld als een middel om hun belang te bereiken en zullen geweld tegen een vrouw zien als een middel om haar te corrigeren, niet als iets schokkends.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:02 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja, huiselijk geweld komt natuurlijk niet voor in Nederlandse gezinnen, hihi.
Anders behandel je ieder individu op zich. Wat is daar slecht aan.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Er is wel een verschil hoe men omgaat met dat cultuur. De meeste Nederlanders die ik ken zijn tegen elke vorm van geweld. De meeste Somaliërs zien geweld als een middel om hun belang te bereiken
Ik gok dat het mensen zijn die in de laatste 4-5 jaar hun A-status hebben gekregen. Meestal krijg ik redelijk gelijk bij dit sooort gokjes, dus hoeveel wil je er tussen leggen.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:11 schreef Klaudias het volgende:
Alsof dat gezin een asielzoekersgezin is. Misschien zijn het wel gewoon Nederlandse staatsburgers.
Gelukkig ben je geen rechter.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik gok dat het mensen zijn die in de laatste 4-5 jaar hun A-status hebben gekregen. Meestal krijg ik redelijk gelijk bij dit sooort gokjes, dus hoeveel wil je er tussen leggen.
Het is hier niet normaal om je kinderen in elkaar te slaan. In Somalië is het dat wél. Dat maakt toch wel verschil nietwaar ?quote:Op maandag 2 mei 2011 16:02 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja, huiselijk geweld komt natuurlijk niet voor in Nederlandse gezinnen, hihi.
Ik vermoed dat er weer meer dingen door elkaar lopen: Natuurlijk is een misdaad begaan door een tokkie net zo erg als die van iemand van buitenaf. Natuurlijk moeten ze ook volgens dezelfde maat bestraft worden.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik heb in mn jeugd ook een keer een mes op mn borst gekregen van een jongen die ook rond de 11 jaar was... dat was geen immigrant maar gewoon iemand van nederlandse afkomst...
dacht je dat niet kan voorkomen omdat enkel mensen van buitenlandse herkomst dat zouden doen?
Dat enkel buitenlanders crimineel zijn en dat dat een probleem is waarbij het vooral om de herkomst of cultuur gaat, alsof dat opeens het enige is dat meespeelt
Wat de reden was dat zulke jongetjes dat doen is niet eens erg interssant tenzij je dol bent op dat soort van 'ge-psycholiseer' en raadwerk naar 'waarom ze dat doen'...
de enige maatschappelijke zorg is hooguit dat er goed op ingegrepen kàn worden, dat er een straf op legt die ook gegeven wordt .
Mocht er bijvorbeeld opvallend veel criminaliteit bij bepaalde groepen zijn kan ook dat best interssant zijn, maar dat betekent nog steeds niet dat als een msidaad dioor iemand met een specifieke herkomst gepleegd wordt, dat altijd en alleen maar aan dat ene zou liggen...
daarin is men in nederland eerder doorgeslagen in de 'tegenstrever van het politiek-correct-zijn'... msidrijven begaand door mensen met een bepalde herkomst worden opeens anders behandelt dan miosdrijven door mensen zonder een specifieke benoemare herkomst.
Die hele randdiscussie eromheen is eerder afleiding van het geen waar het werkelijk omgaat, namelijk dat criminaliteit bestaat en bestraffing erop moet volgen.
Doe eens normaal zeg. In elkaar slaan. Alsof de ouders daar geen liefde voor hun kinderen kennen.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:15 schreef deedeetee het volgende:
Het is hier niet normaal om je kinderen in elkaar te slaan. In Somalië is het dat wél.
Draai toch niet zoveel joh. Vooral zin één.. er is hier NIEMAND die zegt dat autochtonen het niet kunnen doen maar het is een FEIT dat het hier om BUITENLANDSE kinderen gaat. Dus richten wij ons in deze ook op hun en niet op het kind van mevrouw Jansen van drie hoog achter. Dat doen we wel als het kind van mevrouw Jansen iemand neersteekt voor een snoepje ok?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ach ja je moet toch wat hé als je geen goede argumenten achter de hand hebt........quote:Op maandag 2 mei 2011 16:03 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Inderdaad! Net als die twee jongetjes in de jaren '90 die de peuter James Bulger om hadden gebracht. Die woonden ook in zo'n achterlijk land. Met een E geloof ik.
Eritrea ... Ethiopië ....
oh wacht
Engeland.
In Nederland is in sommige gezinnen ook geweld normaal, ik snap je punt niet.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ach ja je moet toch wat hé als je geen goede argumenten achter de hand hebt........![]()
Als je nu eens probeert te bewijzen dat in Somalië geweld - ook in de opvoeding- niet normaal is dan maak je een betere indruk.
nou ja daar is t natuurlijk al veel te laat voor
Dat zegt hij toch nergens?? Hij zegt alleen dat ze daar wat makkelijker zijn met lijfstraffen...of wou je dit ontkennen???quote:Op maandag 2 mei 2011 16:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Doe eens normaal zeg. In elkaar slaan. Alsof de ouders daar geen liefde voor hun kinderen kennen.
Dat is mede afhankelijk vanuit welk 'kamp' en welke regio de vluchtelingen afkomstig zijn.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
naast gewoon strafrecht en jeugdstrafrecht dan maar kinderstrafrecht invoeren..
Zijn Somaliërs echt zo crimineel btw? Ik hoor dat voor het eerst.
Dat zegt ze wel:quote:Op maandag 2 mei 2011 16:20 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch nergens?? Hij zegt alleen dat ze daar wat makkelijker zijn met lijfstraffen...of wou je dit ontkennen???
quote:Het is hier niet normaal om je kinderen in elkaar te slaan. In Somalië is het dat wél.
Wat is dat nu weer voor onzin, als het normaal en algemeen geaccepteerd is om tijdens de opvoeding je kinderen te slaan om ze goede manieren bij te brengen is dat juist liefde.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Doe eens normaal zeg. In elkaar slaan. Alsof de ouders daar geen liefde voor hun kinderen kennen.
Volgens jou heeft links NL dus blanke-afrikaanse racisten als wet-uitvoerenden?quote:Op maandag 2 mei 2011 13:22 schreef RM-rf het volgende:
Al diat gemiep over herkomst is juist compleet irelevant en lijkt erop alsof mensen het enkel belangrijk vinden wat de achtergronden zijn, maar het dus wél goedkeuren als de daders gewone blanke nederlanders waren.
Somaliërs slaan hun kinderen niet in elkaar. Dat zat je gewoon te liegen.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin, als het normaal en algemeen geaccepteerd is om tijdens de opvoeding je kinderen te slaan om ze goede manieren bij te brengen is dat juist liefde.
Want anders groeien je kinderen niet op tot nette mensen.
Dat men hier besloten heeft dat dit absoluut niet kan heeft er niks mee te maken. Daar houden die mensen dáár echt geen rekening mee hoor.
Als er iemand draait ben jij het ...quote:Op maandag 2 mei 2011 16:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Draai toch niet zoveel joh. Vooral zin één.. er is hier NIEMAND die zegt dat autochtonen het niet kunnen doen maar het is een FEIT dat het hier om BUITENLANDSE kinderen gaat. Dus richten wij ons in deze ook op hun en niet op het kind van mevrouw Jansen van drie hoog achter. Dat doen we wel als het kind van mevrouw Jansen iemand neersteekt voor een snoepje ok?
En let op je spelling.... werkt ook niet in je voordeel.
je begrijpt het niet, er is juist vrijwel geen direkte aanleiding hier alles op de herkomst te gooien, althans behalve het feit dat die jongeneren schijnbaar die herkomst hebben heb ik bnegrens de grond geztien voor het verder 'ge-psycholiseerd' die sommige users hier enthousiast doen in hun zucht alles te gaan 'verklaren'.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:25 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Volgens jou heeft links NL dus blanke-afrikaanse racisten als wet-uitvoerenden?
De meeste verdachten, opgepakten en geïnterneerden zijn namelijk van allochtone komaf. (nogal negatieve scheve verhoudingen met het land alhier dat hen opving dus)
In Somalië is het overal normaal om geweld te gebruiken, niet in sommige gezinnen maar gewoon de meeste gezinnen. Dat is toch al vaak genoeg gezegd. Je snapt mijn punt heus wel hoor,maar doet liever of je 't niet snapt want dat komt je beter uit.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:20 schreef Klaudias het volgende:
[..]
In Nederland is in sommige gezinnen ook geweld normaal, ik snap je punt niet.
Nou en. Wat maakt dat uit voor dit individuele geval.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In Somalië is het overal normaal om geweld te gebruiken, niet in sommige gezinnen maar gewoon de meeste gezinnen.
Ja, dat zal het zijn.quote:Dat is toch al vaak genoeg gezegd. Je snapt mijn punt heus wel hoor,maar doet liever of je 't niet snapt want dat komt je beter uit.
quote:Op maandag 2 mei 2011 16:25 schreef Klaudias het volgende:
Moeten we laagpgeleiden ook op een andere manier straffen omdat geweld daar vaker voorkomt?
Kan ik ook omdraaien: we hebben al genoeg problemen met Somaliërs en Marokkanen, waarom stellen we geen avondklok in voor laagopgeleiden.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, jij gaat volledig voorbij aan het punt. We hebben al genoeg problemen met bepaalde mensen hier. Waarom zouden we in vredesnaam nog meer problemen importeren, die ook nog eens een totaal andere culturele achtergrond hebben. Waarom niet eerst de problemen die er hier zijn oplossen en de problemen in Somalie zoveel mogelijk in de eigen regio houden. Die mensen kunnen ook veel beter met de probleemgevallen onder hun omgaan, omdat ze in ieder geval deels dezelfde culturele achtergronden hebben.
Het mag wat kosten, zo'n probleemgezin uit Somalie. Kan er een jeugwerker en een tolk heen. Kassa.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:29 schreef VacaLoca het volgende:
Och Bureau Jeugdzorg is ingeschakeld... dat stelt de burger gerust... not.
Dan moet je je maar eens wat boeken aanschaffen die geschreven zijn door Somaliërs misschien kom je dan op andere gedachten.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Somaliërs slaan hun kinderen niet in elkaar. Dat zat je gewoon te liegen.
Sowieso geloof ik niet dat iedereen hier werkelijk zo'n Somaliëkenner is.
Dus gebruiken alle Somaliers geweld, en doet een rasechte Nederlander dat niet.:') Aanleiding daarvoor zoeken in de herkomst is ongelofelijk simplistisch en allesbehalve waar.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In Somalië is het overal normaal om geweld te gebruiken, niet in sommige gezinnen maar gewoon de meeste gezinnen. Dat is toch al vaak genoeg gezegd. Je snapt mijn punt heus wel hoor,maar doet liever of je 't niet snapt want dat komt je beter uit.
Jij zegt 'alsof ze daar geen liefde voor kinderen kennen' ... dat zegt de poster nergens dat maak jij er van. Hij zegt alleen dat ze daar sneller meppen, en terecht want dat is ook zo.quote:
Is dat aan de orde in dit topic??? draai niet zo.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:25 schreef Klaudias het volgende:
Moeten we laagpgeleiden ook op een andere manier straffen omdat geweld daar vaker voorkomt?
Nogmaals... dat wordt ook niet gezegd...maar er zijn daar wel lijfstraffen. Doe eens googelen.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Somaliërs slaan hun kinderen niet in elkaar. Dat zat je gewoon te liegen.
Sowieso geloof ik niet dat iedereen hier werkelijk zo'n Somaliëkenner is.
Het ligt niet aan de afkomst alleen maar het heeft er in dit geval gewoon mee te maken. Feit.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Als er iemand draait ben jij het ...
Ik leg gewoon uit dat ik me enorm erger aan mensen die net doen alsof het hier enkel gaat om de herkomst.
Terwijl nondanju deze kinders dus dankzij nederlands strafrecht geen straf kúnnen krijgen.. wat verder niks te maken heeft met hun herkomst en een zorgwekkend iets is dat evengoed een groot probleem is als dus wél nederlandse minderjarige kinders van 'autochtone' herkomst tot geweld overgaan..
iets dat heus niet onmogelijk is en evengoed mogelijk is....
Hier proberen echter mensen net te doen alsof het allemaal eraan zou liggen dat die kinderen een bepaalde afkomst hebben.. dat is gewoon de grootste bullshit die helaas mensen te makkelijk mar aannemen, het erste de beste opvallend dingetje nemen en het gelijk qua 'oorzaak' daarop gooien en vervolgens ook doen alsof dat het enige 'probleem' is dat opgelost zou moeten worden en er zal vast noit mer een minderjarig kind tot geweld overgaan.
[..]
je begrijpt het niet, er is juist vrijwel geen direkte aanleiding hier alles op de herkomst te gooien, althans behalve het feit dat die jongeneren schijnbaar die herkomst hebben heb ik bnegrens de grond geztien voor het verder 'ge-psycholiseerd' die sommige users hier enthousiast doen in hun zucht alles te gaan 'verklaren'.
...
het probleem dat minderjarige kinderen niet vervolgd kunnen worden als ze maar jong genoeg zijn is iets waar verder 'herkomst' helmaal niks mee te maken heeft..
Het is juist dom om culturele verschillen te negeren en te denken dat iedereen gelijk is en dat problemen met een standaard aanpak kunnen worden opgelost.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus gebruiken alle Somaliers geweld, en doet een rasechte Nederlander dat niet.:') Aanleiding daarvoor zoeken in de herkomst is ongelofelijk simplistisch en allesbehalve waar.
Die proberen hem te overtuigen van het feit dat geen twee mensen op deze wereld gelijk zijn en dat dit voor een belangrijk deel te wijten is aan de opvoeding.quote:
Nee hoor, ik heb nog niet veel echte reacties van je gezien op het onderwerp. Je kletst onzin en probeert de discussie te vertroebelen door er iets anders bij te halen waarbij je hoopt wel punten te kunnen scoren....quote:Op maandag 2 mei 2011 16:32 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Waarom is dat draaien? Ik volg gewoon jullie principes.
Nou van dat * overtuigd zijn van zijn eigen gelijk * ben ik niet zo overtuigd hoor. Het is volgens mij meer een kwestie van graag dwarsliggen en zichzelf graag horen praten.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Op de man spelen, domme vergelijkingen maken. De standaard tactiek van iemand die de discussie niet kan winnen met argumenten en omdat hij toch overtuigd is van zijn eigen gelijk de discussie op een andere manier naar zich toe wil trekken.
Of sholing, regering, geloof aldaar, sharia.. enz...quote:Op maandag 2 mei 2011 16:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
Die proberen hem te overtuigen van het feit dat geen twee mensen op deze wereld gelijk zijn en dat dit voor een belangrijk deel te wijten is aan de opvoeding.
Hier gaat het al fout. Je constateert dat er problemen zijn die koste wat kost opgelost moeten worden voordat Nederland rustig mag gaan slapen.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, jij gaat volledig voorbij aan het punt. We hebben al genoeg problemen met bepaalde mensen hier.
Omdat je niet alleen, maar ook problemen importeert. Problemen zijn inherent aan de mens. Waarmee ik niet wil pleiten voor het toestaan van de meest idiote gevallen, maar je slaat een beetje door.quote:Waarom zouden we in vredesnaam nog meer problemen importeren
Niks mis met meerdere en andere culturen.quote:die ook nog eens een totaal andere culturele achtergrond hebben.
Omdat sommige problemen nu eenmaal niyrt op te lossen zijn.quote:Waarom niet eerst de problemen die er hier zijn oplossen
Je naiviteit is bijna schattig te noemen.quote:en de problemen in Somalie zoveel mogelijk in de eigen regio houden. Die mensen kunnen ook veel beter met de probleemgevallen onder hun omgaan, omdat ze in ieder geval deels dezelfde culturele achtergronden hebben.
Dat is toch allemaal onderdeel van de opvoeding?quote:Op maandag 2 mei 2011 16:40 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Of sholing, regering, geloof aldaar, sharia.. enz...
En als ik een vergelijking maak tussen voetballiefhebbers en hockeyliefhebbers of laagopgeleiden en hoogopgeleiden of hardcoreliefhebbers en klassiekliefhebbers dan beginnen jullie te piepen.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Die proberen hem te overtuigen van het feit dat geen twee mensen op deze wereld gelijk zijn en dat dit voor een belangrijk deel te wijten is aan de opvoeding.
Jij herkent verschillen alleen als excuus om je handen niet aan een oplossing vuil te maken.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is juist dom om culturele verschillen te negeren en te denken dat iedereen gelijk is en dat problemen met een standaard aanpak kunnen worden opgelost.
Nee, opvoeding staat onder aan de voedselketen in de politiek. Zie NL anno nu.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat is toch allemaal onderdeel van de opvoeding?
D - Kinderen zijn in NL geborenquote:Op maandag 2 mei 2011 16:55 schreef Klaudias het volgende:
Stel je het volgende voor:
A - Het kind van een Somalisch echtpaar mishandelt een ander kind.
B - Het kind van een laagopgeleid echtpaar mishandelt een ander kind.
C - Het kind van een hoogopgeleid echtpaar mishandelt een ander kind.
D - overplaatsing naar jeugdgevangenis/instelling/whatever kinderen, begeleiding oudersquote:Op maandag 2 mei 2011 16:59 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
D - Kinderen zijn in NL geboren
E - Kinderen zijn niet in NL geboren
F - Kinderen zijn opgevoed, met daarin verwerkt : geweld, of niet.
G. NL rechter mag in al deze gevallen verwijzen naar een Sharia rechtbank in NL Ja / Nee . . .
Alle drie de vrouwen steriliseren en de mannen castreren. kinderen meteen uit huis plaatsen.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:55 schreef Klaudias het volgende:
Stel je het volgende voor:
A - Het kind van een Somalisch echtpaar mishandelt een ander kind.
B - Het kind van een laagopgeleid echtpaar mishandelt een ander kind.
C - Het kind van een hoogopgeleid echtpaar mishandelt een ander kind.
wat moet er gebeuren met de ouders in de drie gevallen?
G. ja hoor, vast wel, nu al, of binnenkort..quote:
Nee. Dat gaat alleen over zaken die bemiddeld kunnen worden d.m.v. mediation bijvoorbeeld. Strafrecht heeft daar niets mee te maken.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:56 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
G. ja hoor, vast wel, nu al, of binnenkort..
Verbod op sharia in grondwet
Sharia, nu ook integraal in NL rechters uitspraken...
Officieel niet nee.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Dat gaat alleen over zaken die bemiddeld kunnen worden d.m.v. mediation bijvoorbeeld. Strafrecht heeft daar niets mee te maken.
Wat ik zeg... officieel zullen ze geen strafrecht hanteren maar officieel straffen ze wel degelijk middels de sharia.quote:
Wat bedoel je nu precies concreet? Worden bepalingen in het wetboek van strafrecht stiekem aangepast? Is de politierechter ineens vervangen door een fundamentalistische moslim?quote:Op maandag 2 mei 2011 18:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wat ik zeg... officieel zullen ze geen strafrecht hanteren maar officieel straffen ze wel degelijk middels de sharia.
Misdragenquote:Op maandag 2 mei 2011 13:13 schreef Klaudias het volgende:
Ja, ouders zijn verantwoordelijk ja, maar om ze gelijk het land uit te knikkeren omdat hun kinderen zich misdragen?
Wat is er aan de hand met jullie rare mensen
Deze zijn 12 en jonger, dus in deze komt er geen strafrechter, toch?quote:Op maandag 2 mei 2011 18:02 schreef Xa1pt het volgende:
Nee. Dat gaat alleen over zaken die bemiddeld kunnen worden d.m.v. mediation bijvoorbeeld. Strafrecht heeft daar niets mee te maken.
En wat gaan ze dan vragen ? schadevergoeding ? 2 geiten ofzo ?quote:Op maandag 2 mei 2011 19:37 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Deze zijn 12 en jonger, dus in deze komt er geen strafrechter, toch?
Wellicht hoopt deze of gene nu ook wel op een sharia berechting, want volgens mij kunnen de ouders / het slachtoffertje er nu om vragen, gewoon bij de NL rechtbank.
Vragen ja, maar als je daadwerkelijk iets wilt ontvangen dien je gewoon bij ons recht aan te kloppen..quote:Op maandag 2 mei 2011 19:37 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Deze zijn 12 en jonger, dus in deze komt er geen strafrechter, toch?
Wellicht hoopt deze of gene nu ook wel op een sharia berechting, want volgens mij kunnen de ouders / het slachtoffertje er nu om vragen, gewoon bij de NL rechtbank.
Dan doe je toch gewoon alsof je niet weet wat de sharia is.....quote:Op maandag 2 mei 2011 18:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat bedoel je nu precies concreet? Worden bepalingen in het wetboek van strafrecht stiekem aangepast? Is de politierechter ineens vervangen door een fundamentalistische moslim?
Hij vraagt naar de bekende weg.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dan doe je toch gewoon alsof je niet weet wat de sharia is.....
Je begrijpt zelf hopelijk ook wel dat dit hooguit tot een WSNP zal leiden.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:16 schreef jogy het volgende:
Gewoon de rekening van het hele drama inclusief eventueel psychologische hulp voor die 11 jarige neerleggen bij de ouders van die drie kinderen. De rest lost zichzelf wel op.
Ach ja, het is natuurlijk makkelijk schreeuwen als je geen idee hebt wat het nu precies concreet betekent. "Sharia! Oh noes! Stop de islamisering! Dat dit kan in Nederland!quote:Op maandag 2 mei 2011 21:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dan doe je toch gewoon alsof je niet weet wat de sharia is.....
Nee nu niet meer, wilders' pvv had daar recent nog klachten om, NL rechters die naar sharia recht door verwijzen, kan zo een vrouw opnieuw de echt-scheiding aanvraag in... katjing, 2 x geld kwijt, of 3 keer.(nOg een keer NL recht)quote:Op maandag 2 mei 2011 21:18 schreef Life2.0 het volgende:
Vragen ja, maar als je daadwerkelijk iets wilt ontvangen dien je gewoon bij ons recht aan te kloppen..
Het begin....quote:
Ze propageren zelfs kinderporno:quote:Op maandag 2 mei 2011 22:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach ja, het is natuurlijk makkelijk schreeuwen als je geen idee hebt wat het nu precies concreet betekent. "Sharia! Oh noes! Stop de islamisering! Dat dit kan in Nederland!![]()
![]()
"
quote:Ophef over status ’shariarechtbanken’ in Nederland
Rob Pietersen − 10/07/09, 00:00
Moeten uitspraken van de Nederlandse ’shariarechtbanken’ worden gezien als ’onschuldig advieswerk’? Of zijn het ’gevaarlijke vonnissen’? Minister Hirsch Ballin start een onderzoek.
(\N)
Deze man, deelnemer aan een eerdere demonstratie, uit zijn ongenoegen over de ¿islamisering van Europa¿. (FOTO HERMAN WOUTERS, HH)
Er zijn in Nederland geen shariarechtbanken, stellen deskundigen. Er zijn wel imams die, als een islamitische versie van ’de Rijdende Rechter’, aan mediation doen of advies geven, zeggen zij.
Anderen noemen deze arbitragevormen minder onschuldig. Arabist Hans Jansen waarschuwt dat bij orthodoxe imams de vrouwenrechten in het geding zijn, het toestaan van polygamie dreigt en jonge meiden worden uitgehuwd.
In shariarechtbanken beslechten imams geschillen. Vaak gaan die over huwelijk en echtscheiding, zaken uit de familierechterlijke sfeer. Volgens de Nederlandse wet lenen die onderwerpen zich juist niet voor arbitrage of een geschillencommissie.
Minister Hirsch Ballin (justitie) wil nu de status van de adviezen onderzoeken. Gaat het bij de Nederlandse variant op de shariarechtbanken om echt dwingende uitspraken, of is het advies van imams vrijblijvend? „Er kan geen sprake zijn van een parallelle rechtstructuur die de werking van de Nederlandse rechtsorde ondermijnt”, stelde de minister.
Volgens Martin van Bruinessen (hoogleraar Islam in de Moderne Wereld, Universiteit van Utrecht) en Maurits Berger (hoogleraar islam aan de Universiteit van Leiden) is de ophef overdreven. Berger wijst erop dat er ook katholieke en joodse rechtbanken bestaan. Je mag geen onderscheid maken, dan moet je shariarechtbanken ook toestaan, zegt hij. „Allereerst is het dus principieel fout moslims een basisrecht te ontnemen.
„En verder is er niets onrustbarends aan”, zegt Ruud Peters, bijzonder hoogleraar islamitisch recht aan de Universiteit van Amsterdam, „als iemand met gezag in het islamitische recht wordt geraadpleegd. Dit is precies zoals vroeger de pastoor overal advies over gaf.”
Peters wil het niet bagatelliseren, zegt hij. „Er zijn heel conservatieve imams die mannen meer rechten toedichten, en vrouwen als ondergeschikten zien. Dat botst met onze ideeën. Maar die gedachten leven ook in de zwarte kousen-gemeenschap. Mensen hebben in principe de vrijheid het advies van een imam, pastoor of dominee wel of niet serieus te nemen. Zoiets is geen reden groot alarm te slaan. Pas als de strafwet wordt overtreden, als vrouwen hun huis niet uit mogen of als er sprake is van huiselijk geweld, dan moeten de autoriteiten ingrijpen.”
Dat noemt Jansen „geleuter van multiculti professoren uit de linkse kerk. Ik bid tot God dat we het hier niet normaal gaan vinden dat meisjes van 10 jaar worden uitgehuwd aan mannen van 50”, aldus Jansen die stelt dat je shariarechtbanken niet mag vergelijken met adviezen in de katholieke kerk. „De pastoor krijgt niet regelmatig een Mohammed B. op bezoek. Of mensen die nu nog steeds overal ter wereld met de knuppel in de hand Gods woord willen verkondigen.”
„Allemaal indianenverhalen”, zegt Berger. „Als Jansen er voorbeelden van kent, moet hij meteen naar de politie stappen.”
„Door groepsdruk en familie-eer wordt er bij misstanden jammer genoeg niet zo snel aangifte bij de politie gedaan”, reageert Jansen. Hij vindt daarom dat de overheid extra alert moet zijn op islamitische huwelijken en polygamie, omdat meisjes en vrouwen vaak geen keuzevrijheid hebben.
Een ander probleem is dat het Openbaar Ministerie bepaalde zaken niet registreert. „De Nederlandse wet erkent een islamitisch huwelijk niet, en ook geen huwelijken van 15-jarigen. Dus als we met zo’n geval te maken krijgen, dan wordt de aanklacht tegen de volwassen man: aanranding of verkrachting”, aldus een woordvoerder van het Parket Generaal. „Zo krijg je dus nooit een goed beeld van de omvang van de problematiek”, klaagt Jansen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |