abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2011 @ 09:09:15 #1
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96237788
Multi culturele aanwinstjes :

quote:
Kinderen steken jongen (11) met mes door Inge Lengton
RIJSWIJK - Een spelend jongetje van 11 jaar is door drie jeugdige Somaliërs van 9, 10 en 12 jaar neergestoken.

Het slachtoffertje, Giovanni Boesenach, was met zijn vriendjes aan het buitenspelen toen de messentrekkers genadeloos toesloegen.

„We weten niet wat hen bezielde”, huivert moeder Linda. „Het lijkt erop dat ze het op zijn fiets hadden gemunt. Ze zeiden dat ze zijn banden lek wilden steken. Vervolgens werd hij door twee van hen bedreigd en met een gekarteld vleesmesje in zijn borst gestoken.

”In het ziekenhuis bleek dat de steekwond niet al te diep was. Het Rijswijkertje kon na het zetten van een hechting naar huis. Het mentale leed is groter. „Hij is in shock”, zegt Linda daarover. „Dit is normaal gesproken een hele leuke buurt. Zulke nare dingen zijn we niet gewend.” De verdachten zijn vrijdag vlak na het incident opgepakt, maar nog diezelfde avond vrijgelaten. Het openbaar ministerie wijst erop dat kinderen die jonger zijn dan 12 jaar eenvoudigweg niet strafrechtelijk kunnen worden vervolgd.

De politie benadrukt wel dat Bureau Jeugdzorg is ingeschakeld.
bron : telegraaf.nl
Jong geleerd, jong gedaan...
M.a.w. 12 moet terug gebracht worden naar 8 of zo. Met 12 neuken en blowen ze al, zijn bewapend.... Wellicht ook zijn de ouders van de daders ex-kindsoldaten, maar dan nog, dit is NL.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 2 mei 2011 @ 09:12:14 #2
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_96237848
Somaliërs :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_96237852
Kleine freaks. :{
  maandag 2 mei 2011 @ 09:21:43 #4
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_96238048
hopen dat geertje die klootzakken met famillie en al eruit gooit
pi_96238505
Waarom zijn de ouders dan niet opgepakt, als de kinderen niet vervolgd kunnen worden?
Je zou denken dat zij verantwoordelijk kunnen worden gehouden als hun kinderen iets gedaan hebben en zij daar zelf niet op aangesproken kunnen worden.
  maandag 2 mei 2011 @ 09:46:14 #6
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_96238635
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom zijn de ouders dan niet opgepakt, als de kinderen niet vervolgd kunnen worden?
Je zou denken dat zij verantwoordelijk kunnen worden gehouden als hun kinderen iets gedaan hebben en zij daar zelf niet op aangesproken kunnen worden.
Ze zijn vast allemaal getraumatiseerd!
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_96239208
Mensen die nog steeds denken dat justitie,overheid of de regering dit wil oplossen :')
Incisie door een roestige steigerpijp in het achterhoofd is door een ieder uit te voeren,daar is geen papierwerk voor nodig.
pi_96239381
quote:
Een spelend jongetje van 11 jaar is door drie jeugdige Somaliërs van 9, 10 en 12 jaar neergestoken.

Het openbaar ministerie wijst erop dat kinderen die jonger zijn dan 12 jaar eenvoudigweg niet strafrechtelijk kunnen worden vervolgd.
Eentje kan dus wel degelijk direct vervolgd worden. Die anderen zullen nog 3 en 2 jaar moeten wachten. Poging tot doodslag verjaart niet in 3 jaar lijkt me. Of denk ik nu weer 'ns te makkelijk? Veel te softe houding van het OM als je het mij vraagt.
  maandag 2 mei 2011 @ 10:18:14 #9
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_96239535
Wat doen kinderen van 9 10 en 12 met een mes op zak?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_96239584
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:18 schreef Metro2005 het volgende:
Steken !
  maandag 2 mei 2011 @ 10:30:02 #11
117098 Hathor
Effe niet
pi_96239847
quote:
Piraatje spelen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 2 mei 2011 @ 10:33:58 #12
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_96239948
Dat softe gedoe hier ook, gewoon de hele familie oppakken en op het vliegtuig naar Somalië zetten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_96240464
Wat leren ze hier nu van, je steekt iemand neer, wordt opgepakt en na een paar uurtjes politieburo mag je weer gaan, zonder consequenties? Nu een steekpartij over een fiets, over een paar jaar een schietpartij over een auto? Wat dragen die mensen bij aan de maatschappij, behalve dat we inzien dat het recht systeem niet klopt? Ik geloof niet dat er destijds toen de leeftijd voor vervolging van minderjarigen werd vastgesteld rekening werd gehouden met gestoorde Afrikaanse kindsoldaten, maar meer met psychisch verwaarloosde Nederlandse 'burgerlijke' kinderen die iets deden waarvan ze niet begrepen wat. Tijd om de wet bij te stellen naar hedendaagse gebeurtenissen.
pi_96240672
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:09 schreef fokthesystem het volgende:
Multi culturele aanwinstjes :

[..]

Jong geleerd, jong gedaan...
M.a.w. 12 moet terug gebracht worden naar 8 of zo. Met 12 neuken en blowen ze al, zijn bewapend.... Wellicht ook zijn de ouders van de daders ex-kindsoldaten, maar dan nog, dit is NL.

We vroegen ons vanmorgen al af wat de nationaliteit zou zijn.... tijd voor een kopje thee voor deze slachtoffers?? Trouwens wat een domme kinderen...goud op een fiets _O-
pi_96240856
quote:
Ik had ook een zakmes toen ik tien was.
Dat is toch niet abnormaal?
pi_96240965
Waarom kan de Nederlandse maatschappij niet met dit soort problemen omgaan??

Het is een feit dat mensen van Somalische afkomst veelal voor problemen zorgen in dit land. Als je dan zegt dat ze niet welkom zijn wordt je post gedelete?? Mag hij die dit aangaf zijn mening niet uiten??

Een kaarsendingetje naar een koets gooien en je krijgt een jaar cel + mogelijk TBS. Steek drie mensen neer en je krijgt een koekje op het buro met een brief waarin staat dat je het niet meer mag doen.

Heerlijk dit land en de mensen die niet tegen commentaar op criminelen kunnen _O-
pi_96241104
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:11 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Idioot
Jij denkt dat justitie of de overheid dit soort dingen wil zal oplossen?
Ben erg benieuwd naar je antwoord.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_96241179
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:15 schreef huhggh het volgende:

[..]

Jij denkt dat justitie of de overheid dit soort dingen wil zal oplossen?
Ben erg benieuwd naar je antwoord.
Liever geen vervolging dan 9 en 10-jarige kinderen executeren
  maandag 2 mei 2011 @ 11:19:57 #19
78780 deedeetee
pi_96241247
Wat is er mis met repatriëren :?

:P
pi_96241426
quote:
Het openbaar ministerie wijst erop dat kinderen die jonger zijn dan 12 jaar eenvoudigweg niet strafrechtelijk kunnen worden vervolgd.

Dan laat je de ouders van dit soort larven toch voor de gevolgen opdraaien? :?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 2 mei 2011 @ 11:30:37 #21
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_96241608
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Waarom kan de Nederlandse maatschappij niet met dit soort problemen omgaan??

Het is een feit dat mensen van Somalische afkomst veelal voor problemen zorgen in dit land. Als je dan zegt dat ze niet welkom zijn wordt je post gedelete?? Mag hij die dit aangaf zijn mening niet uiten??
Blijkbaar niet dus. :X
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_96241714
Dat wordt weer theedrinken en kamervragen.

pi_96241723
quote:
15s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:30 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Blijkbaar niet dus. :X
Toch jammer dat de vrijheid van meningsuiting niet op een forum op gaat ........

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:25 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dan laat je de ouders van dit soort larven toch voor de gevolgen opdraaien? :?
Met kind en al het land uitzetten.
pi_96241795
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Met kind en al het land uitzetten.
Maar...maar...dat is zo zieluuug ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2011 11:40:31 ]
pi_96241827
Die ouders hebben gefaald dus dan maar uit de ouderlijke macht zetten en die kinderen op een superstreng internaat (dat jong van 12 uiteraard gelijk vervolgen), zodra ze 18 zijn repatrieren met als reden 'ongewenste vreemdeling'. Ik weet dat veel mensen dit te soft vinden maar het is een begin. Ze gewoon laten lopen slaat nergens op.
pi_96241930
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:36 schreef niels0 het volgende:
Die ouders hebben gefaald dus dan maar uit de ouderlijke macht zetten en die kinderen op een superstreng internaat (dat jong van 12 uiteraard gelijk vervolgen), zodra ze 18 zijn repatrieren met als reden 'ongewenste vreemdeling'. Ik weet dat veel mensen dit te soft vinden maar het is een begin. Ze gewoon laten lopen slaat nergens op.
Dan kun je ze beter gelijk terugsturen imo
pi_96241968
naast gewoon strafrecht en jeugdstrafrecht dan maar kinderstrafrecht invoeren..

Zijn Somaliërs echt zo crimineel btw? Ik hoor dat voor het eerst.
Maar mss heb ik wel heel veel mazzel met mijn Arubaanse en Somalische buren.
Erg lieve mensen zijn het.
pi_96241983
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:38 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dan kun je ze beter gelijk terugsturen imo
Dat ben ik wel met je eens maar ik denk dat dat niet mogelijk is met de huidige wetgeving. (verzuipen zou ik nog beter vinden anders lopen we het risico dat ze piraat worden in de arabische zee maar dat gaat echt niet).
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2011 @ 12:12:21 #29
230491 Zith
pls tip
pi_96243313
Deze topic :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_96243369
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:33 schreef deedeetee het volgende:
Dat softe gedoe hier ook, gewoon de hele familie oppakken en op het vliegtuig naar Somalië zetten.
Ja, inderdaad, de ouders hebben hier schuld aan!

:{

Freak ...
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_96243937
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:13 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Freak ...
Zoals elke inwoner van Nederland zijn hun ouders verantwoordelijk, simpel toch?
pi_96244174
quote:

[..]

Freak ...
Uiteraard hebben de ouders hier schuld aan :')
Conscience do cost.
pi_96244977
quote:

[..]

Freak ...
Geen schuld, ze zijn echter wel verantwoordelijk.

En als jij als 10 jarige iemand neersteekt, dan is er echt wel iets mis gegaan tijdens de opvoeding.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_96245569
Ja, ouders zijn verantwoordelijk ja, maar om ze gelijk het land uit te knikkeren omdat hun kinderen zich misdragen?

-edit-

[ Bericht 15% gewijzigd door paddy op 03-05-2011 01:12:08 ]
pi_96245617
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En als jij als 10 jarige iemand neersteekt, dan is er echt wel iets mis gegaan tijdens de opvoeding.
Zou kunnen, maar dat is niet altijd zo.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:19:55 #36
33189 RM-rf
1/998001
pi_96245830
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:13 schreef Klaudias het volgende:
Ja, ouders zijn verantwoordelijk ja, maar om ze gelijk het land uit te knikkeren omdat hun kinderen zich misdragen?

idd heel vremd hoezeer mensen zich opwinden over de nationaliteit, en ondertussen schijnen te vergeten dat het veeleer de vraag is of de strafrechterlijke mogelijkheden hier voldoen als men ook bij zulke geweldsdaden geen jongeren mag aanklagen...

In dit geval zou ik er wel voor zijn bepaalde vormen van criminaliteit buiten 'jeugdstrafrecht' te houden.
In engeland is dat redelijk normaal nadat wat jongetjes (gewoonvan britse komaf en 'blanken') een peuter vermoorden (James Bulger)...
ook in dit geval denk ik wel dat je hier absoluut zwarder op moet kunnen optreden.

Eventuele afkomst vind ik nu juist verder geen flikker uitmaken, en ook bestraffing van familie (sitten-rechtspraak, een concept dat een erg fout verleden heeft) is gewoon idioterie.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 03-05-2011 01:13:10 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_96245841
quote:

Wat is er aan de hand met jullie rare mensen
Je kan je beter afvragen wat een rare mensen, die een kind hebben dat mensen neersteekt. Als het een Nederlands gezin zou zijn, zouden we ze helaas nergens kunnen dumpen. In dit geval wel. Dus weg met het zootje.

Ik raad je aan om eens een tijd naast net aangekomen Somaliërs te gaan wonen, dan praten we wel weer.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:22:23 #38
33189 RM-rf
1/998001
pi_96245942
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:20 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je kan je beter afvragen wat een rare mensen, die een kind hebben dat mensen neersteekt. Als het een Nederlands gezin zou zijn, zouden we ze helaas nergens kunnen dumpen. In dit geval wel.
Ook somaliers kun je niet zomaar uitzetten enkel als een kind crimineel is, ik weet niet of je het artikel verder leest maar zelfs aanklagen van de daders gaat niet omdat die minder dan 12 jaar oud zijn en dat ligt aan nederlands jeugdstrafrecht...

Dàt maakt wat uit...

Al diat gemiep over herkomst is juist compleet irelevant en lijkt erop alsof mensen het enkel belangrijk vinden wat de achtergronden zijn, maar het dus wél goedkeuren als de daders gewone blanke nederlanders waren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_96246502
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ook somaliers kun je niet zomaar uitzetten enkel als een kind crimineel is, ik weet niet of je het artikel verder leest maar zelfs aanklagen van de daders gaat niet omdat die minder dan 12 jaar oud zijn en dat ligt aan nederlands jeugdstrafrecht...

Dàt maakt wat uit...

Al diat gemiep over herkomst is juist compleet irelevant en lijkt erop alsof mensen het enkel belangrijk vinden wat de achtergronden zijn, maar het dus wél goedkeuren als de daders gewone blanke nederlanders waren.
Wat een hypocriet geblaat weer.
Als het tokkies waren uit Brabant werdt daar ook met schuine ogen naar gekeken.
Alleen dan horen we jou er niet over.
Maar omdat die kinderen uit het (niet-westerse) buitenland komen wordt de discussie rond afkomst door sommigen weer omzichtig in het verdomhoekje van de taboes gedrukt.

Ik weet niet of Somaliers geweldadiger zijn dan anderen, maar iedereen heeft hier de vrijheid om daarover te mogen praten.
Faal van de eeuw.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:38:19 #40
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_96246591
9, 10 en 12 jaar en nu al verneukt voor de samenleving...
  maandag 2 mei 2011 @ 13:39:51 #41
33189 RM-rf
1/998001
pi_96246653
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:36 schreef huhggh het volgende:

[..]

Maar omdat die kinderen uit het buitenland komen wordt de afkomst door sommigen weer omzichtig in het verdomhoekje van de taboes gedrukt.
Alsof die afkomst kennelijk het criminele zou zijn.. dàt is gewoon idioot en zeker als mensen bv verder niet eens zien dat die minderjarigen geen straf krijgen omdat ze te jong zijn voor het nederlandse strafrecht...

Bestraffing van familie voor de daden van jongeren is al helemaal on-nederlands en een erg ergerlijk idee, wat ook verder helemaal niks met de specifieke buitenlandse afkomst te maken heeft, dartegen ben ik juist evengoed waneer geweldsplegers uit tokkie-families komen..
maar vreemd genoeg hoor je er dan ook weinig over
  maandag 2 mei 2011 @ 13:42:03 #42
78780 deedeetee
pi_96246759
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:38 schreef WhateverWhatever het volgende:
9, 10 en 12 jaar en nu al verneukt voor de samenleving...
Alleen voor die van ons, in hun thuisland zouden ze het prima doen. Daar is geweld de normaalste zaak van de wereld. Kinderen wordt daar geleerd dat ze er voor moeten zorgen zelf de eerste klappen uit te delen. En zich vooral niks te laten zeggen.
pi_96246839
quote:

Wat is er aan de hand met jullie rare mensen
Wat zou jij er aan doen dan? Boete geven?? Celstraf?? Wat ??

Laat ze daar maar gifschepen schoon maken....
  maandag 2 mei 2011 @ 13:44:51 #44
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_96246882
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Berechten in land van herkomst..
pi_96246922
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:44 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Berechten in land van herkomst..
De enige juiste oplossing maar dan moeten ze wel eerst op de boot worden gezet en blijkbaar mag dat weer niet van crimineel knuffelend Nederland.
pi_96246982
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Alsof die afkomst kennelijk het criminele zou zijn.. dàt is gewoon idioot en zeker als mensen bv verder niet eens zien dat die minderjarigen geen straf krijgen omdat ze te jong zijn voor het nederlandse strafrecht...

Bestraffing van familie voor de daden van jongeren is al helemaal on-nederlands en een erg ergerlijk idee, wat ook verder helemaal niks met de specifieke buitenlandse afkomst te maken heeft, dartegen ben ik juist evengoed waneer geweldsplegers uit tokkie-families komen..
maar vreemd genoeg hoor je er dan ook weinig over
Probleem is dat binnen het huidige rechtsysteem te vaak mensen absrud lage straffen krijgen......als het al ooit echt tot berechting komt.
En jij denkt dat dit geen consequenties heeft?

En ja, als Somaliers inderdaad geweldadiger blijken te zijn, is dat gegeven inderdaad relevant.
Voor de strafvervolging welliswaar niet. Hooguit op basis of iemand hie burger is of niet.
Je mag dus best weten welke boter je in de kuip hebt....

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 03-05-2011 01:17:43 ]
Faal van de eeuw.
pi_96247066
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Piraatje spelen.
Terug naar hun roots
pi_96247216
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:42 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Alleen voor die van ons, in hun thuisland zouden ze het prima doen. Daar is geweld de normaalste zaak van de wereld. Kinderen wordt daar geleerd dat ze er voor moeten zorgen zelf de eerste klappen uit te delen. En zich vooral niks te laten zeggen.
Een vriend van mij heeft naast Somaliërs gewoond die net hun A-status hadden gekregen. De overlast die daar vandaan kwam, echt geen Nederlandse Tokkie doet ze dat na. Hij is na 2 jaar maar van ellende verhuisd omdat niemand iets kon/wou doen aan de overlast.
Ik heb slechts enkele keren op locatie mogen ervaren wat een plezier het toevoegen van die cultuur aan de onze de mensen die ernaast wonen oplevert.
pi_96247287
Gelukkig kunnen kinderen van 12 jaar en jonger wel uitgezet worden en als dat zielig is gaat hun familie toch gewoon mee? ;)
pi_96247499
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:53 schreef FreedonNadd het volgende:
Gelukkig kunnen kinderen van 12 jaar en jonger wel uitgezet worden en als dat zielig is gaat hun familie toch gewoon mee? ;)
Je kunt ook zeggen dat we in Nederland juist heel menselijk zijn. We kunnen zo'n kind toch niet alleen naar een land als Somalië gaan. Dat redden ze natuurlijk nooit. Heel lief dus dat we de ouders meesturen O-)
  maandag 2 mei 2011 @ 14:04:26 #51
78780 deedeetee
pi_96247766
Vanuit Somalië kun je prima naar Kenia of andere landen daar in de buurt vluchten hoor, hele volksstammen zitten daar al.
Ze komen hier gewoon op het gratis geld af en kijken enorm op die oerdomme Hollanders neer die zich gewoon maar laten bestelen.

En als ik het commentaar van sommige users hier lees dan hebben ze nog gelijk óók dat ze op hen neerkijken. :')
  maandag 2 mei 2011 @ 14:05:02 #52
33189 RM-rf
1/998001
pi_96247797
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:48 schreef huhggh het volgende:

[..]

Het zou mij niets verbazen als klaudias of RM-rf zich geroepen voelen om daar op te moeten reageren.
ik vind het inderdaad vreemd dat mensen een onderscheid maken tussen misdaad door een nederlandse mes-steker en of de afkomst van de dader ergens anders vandaan is....
Of dat het vel uitmaakt uit welke familie hij komt.

alsof ze het opeens wel voldoende straf vinden als een nette nederlander hen in de borst steken, en die de normale straf krijgt,
terwijl het véél meer pijn doet en zwaarder bestraft moet worden, als het om iemand gaat met een bepaalde afkomst,e ne dat bij die mensen met nog ens extra of anders moet gaan straffen.

In mijn, schijnbaar erg 'andere' wereld is een criminele daad gewoon hetzelfde, los ervan Wie hem pleegt en wat de afkomst van de dader is.
  maandag 2 mei 2011 @ 14:11:35 #53
78780 deedeetee
pi_96248052
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik vind het inderdaad vreemd dat mensen een onderscheid maken tussen misdaad door een nederlandse mes-steker en of de afkomst van de dader ergens anders vandaan is....

alsof ze het opeens wel voldoende straf vinden als een nette nederlander hen in de borst steken, en die de normale straf krijgt,
terwijl het véél meer pijn doet en zwaarder bestraft moet worden, als het om iemand gaat met een bepaalde afkomst,e ne dat bij die mensen met nog ens extra of anders moet gaan straffen.

In mijn, schijnbaar erg 'andere' wereld is een criminele daad gewoon hetzelfde, los ervan Wie hem pleegt en wat de afkomst van de dader is.
Die mensen horen hier niet, die komen hier zgn asiel vragen vanwege het geweld in hun eigen land en gaan dan hier vervolgens zelf geweld plegen. Dus ligt het lijkt mij voor de hand dat ze maar beter zo snel mogelijk naar hun soortgenoten worden terug gestuurd.

Dat kun je toch niet vergelijken met mensen die hier wel horen en zich óók misdragen ?
Het zijn gewoon 2 verschillende zaken en dus mag je er ook verschillende oplossingen voor zoeken.
pi_96248313
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

:W
pi_96249260
Begrijpen mensen hier wel dat we het over kinderen hebben?
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  maandag 2 mei 2011 @ 14:42:54 #56
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_96249328
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Die mensen horen hier niet, die komen hier zgn asiel vragen vanwege het geweld in hun eigen land en gaan dan hier vervolgens zelf geweld plegen. Dus ligt het lijkt mij voor de hand dat ze maar beter zo snel mogelijk naar hun soortgenoten worden terug gestuurd.

Dat kun je toch niet vergelijken met mensen die hier wel horen en zich óók misdragen ?
Het zijn gewoon 2 verschillende zaken en dus mag je er ook verschillende oplossingen voor zoeken.
Soortgenoten? Ander soort dan wij?
pi_96249462
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:41 schreef Appelknaller het volgende:
Ja, daar is iedereen zich terdege van bewust. Bij veel kinderen gaat het al bij de geboorte mis, die komen uit de verkeerde baarmoeder en zijn eigenlijk al bij geboorte fucked. Aangezien we in Nederland al genoeg van dit soort mensen hebben vind ik het vrij kansloos om er nog meer te gaan importeren. Laten we eerst zorgen dat we een oplossing voor onze eigen probleem gevallen vinden. Omdat we bij het toelaten van mensen in Nederland niet meteen kunnen weten wie we binnenhalen, moeten we als blijkt dat ze zich niet kunnen gedragen toch echt de mogelijkheid hebben ze een enkele reis naar land van herkomst te geven. :W

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 02-05-2011 18:52:44 ]
pi_96249535
quote:
9s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:42 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Soortgenoten? Ander soort dan wij?
Soortgenoten op basis van culturele en historische oorsprong.
pi_96249538
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ja, daar is iedereen zich terdege van bewust. Bij veel kinderen gaat het al bij de geboorte mis, die komen uit de verkeerde baarmoeder en zijn eigenlijk al bij geboorte fucked. Aangezien we in Nederland al genoeg van dit soort mensen hebben vind ik het vrij kansloos om er nog meer te gaan importeren. Laten we eerst zorgen dat we een oplossing voor onze eigen probleem gevallen vinden. Omdat we bij het toelaten van mensen in Nederland niet meteen kunnen weten wie we binnenhalen, moeten we als blijkt dat ze zich niet kunnen gedragen toch echt de mogelijkheid hebben ze een enkele reis naar land van herkomst te geven. :W
Ik denk dat we eerst even moeten nagaan waarom die jongetjes dit hebben gedaan, daarna kunnen we ze er altijd nog uitschoppen.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_96249632
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:47 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Ik denk dat we eerst even moeten nagaan waarom die jongetjes dit hebben gedaan, daarna kunnen we ze er altijd nog uitschoppen.
Alsof dat iets uitmaakt. Een 10 jarige die mensen loopt neer te steken deugt niet in zijn bovenkamer. Dat wordt echt nooit meer een welkome aanvulling voor de maatschappij. Weg ermee
pi_96249660
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:47 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Omdat ze dachten dat het stuur van goud was...... nou en in hun land is het dan normaal om iemand daarvoor neer te steken. Het zit er al jong in.

Ik denk dat we eerst even moeten nagaan hoe we dit voortaan gaan oplossen...kunnen we daarna altijd nog genuanceerd reageren.
pi_96249854
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:41 schreef Appelknaller het volgende:
Begrijpen mensen hier wel dat we het over mensen hebben die van een dusdanige leeftijd zijn dat ze horen te weten dat het gevaarlijk en vooral niet normaal is om iemand neer te steken?

Oh wacht, het gaat natuurlijk wel over Somaliërs...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 2 mei 2011 @ 14:55:56 #63
33189 RM-rf
1/998001
pi_96249861
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

ik zou niet weten wat het verschil is tussen een mes gestoken door iemand waarvan de ouders toevallig uit een ander land komen en eenzelfde gastje maar dan met nederlandse ouders....

Misschien kun je mij uitleggen waarom het ene schijnbaar minder erg zou zijn,
pi_96249911
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Laat ze daar maar gifschepen schoon maken....
een hulpverlener op dat gezin zetten
pi_96250021
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:55 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Begrijpen mensen hier wel dat we het over mensen hebben die van een dusdanige leeftijd zijn dat ze horen te weten dat het gevaarlijk en vooral niet normaal is om iemand neer te steken?

Oh wacht, het gaat natuurlijk wel over Somaliërs...
Bij Nederlandse kinderen had ik hetzelfde gereageerd.

Kinderen kunnen hun daden gewoon niet overzien.
pi_96250063
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:59 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Bij Nederlandse kinderen had ik hetzelfde gereageerd.

Kinderen kunnen hun daden gewoon niet overzien.
Nee, ik overschatte de kinderen, dat bedoelde ik.
pi_96250088
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik zou niet weten wat het verschil is tussen een mes gestoken door iemand waarvan de ouders toevallig uit een ander land komen en eenzelfde gastje maar dan met nederlandse ouders....

Er is geen verschil. Alleen kunnen we die Nederlander niet stateloos maken, die Somaliër kunnen we wel zijn Nederlandse papieren afnemen als de wil daarvoor aanwezig is.
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 15:15:47 #68
249559 crew  Lavenderr
pi_96250670
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:56 schreef Klaudias het volgende:

[..]

een hulpverlener op dat gezin zetten
Nou, daar zit al een legertje hulpverleners aan een kopje thee hoor :')
Edit: ik bedoel bij de dadertjes, niet bij het slachtoffertje.
pi_96250865
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, daar zit al een legertje hulpverleners aan een kopje thee hoor :')
Edit: ik bedoel bij de dadertjes, niet bij het slachtoffertje.
wat wil jij dan
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 15:23:13 #70
249559 crew  Lavenderr
pi_96250956
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:20 schreef Klaudias het volgende:

[..]

wat wil jij dan
Dat er meer aandacht komt voor slachtoffers ipv de daders.
pi_96251067
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat er meer aandacht komt voor slachtoffers ipv de daders.
:')

dat heb ik helemaal niet gezegd, dat de daders meer "aandacht" moeten hebben
  maandag 2 mei 2011 @ 15:26:27 #72
33189 RM-rf
1/998001
pi_96251085
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Er is geen verschil. Alleen kunnen we die Nederlander niet stateloos maken, die Somaliër kunnen we wel zijn Nederlandse papieren afnemen als de wil daarvoor aanwezig is.
dat kan evenmin zomaar? en waarom zou je dat wel willen, als je ook toegeeft dat er dus geen verschil is, een messetrekker en iemand die een aner verwond is gewoon een crimineel is en bestraft moet worden voor zn daad en niet voor zn afkomst.

Juist het nederlandse strafrecht zou het moeten oplossen dat als er een hier in nederland aanwezig persoon op een gelijke en terechte wijze een straf krijgt voor de begane misdrijf....
zonder verder een hele niet terzake doende discussie over achtergronden van die ene persoon die wat zouden 'uitmaken', die het misdrijf schijnbaar zwaarder of minder erg maken.
pi_96251173
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:20 schreef Klaudias het volgende:

[..]

wat wil jij dan
Dat mensen die wij hier te gast laten zijn en ze zelfs nog geld geven ook zich eerst eens gaan gedragen. Als mensen die bij mij thuis te gast zijn zich misdragen flikker ik ze eruit.
We kunnen dat helaas niet bij Nederlanders doen, maar daar zouden we in ieder geval de ouders van zulke dwazen moeten castreren en steriliseren en de kinderen direct uit huis plaatsen.
Het zal niet in 100% van de gevallen aan de opvoeding liggen, maar zeker wel in 80-90% van de gevallen.
pi_96251402
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat kan evenmin zomaar? en waarom zou je dat wel willen, als je ook toegeeft dat er dus geen verschil is, een messetrekker en iemand die een aner verwond is gewoon een crimineel is en bestraft moet worden voor zn daad en niet voor zn afkomst.

Juist het nederlandse strafrecht zou het moeten oplossen dat als er een hier in nederland aanwezig persoon op een gelijke en terechte wijze een straf krijgt voor de begane misdrijf....
zonder verder een hele niet terzake doende discussie over achtergronden van die ene persoon die wat zouden 'uitmaken', die het misdrijf schijnbaar zwaarder of minder erg maken.
Waarom wil jij niet zien dat herkomst (dus afkomst) er wel degelijk mee te maken heeft.
Als ik uit een maatschappij kom waar het recht van de sterkste geld en je rond moet komen van een dollar in de week en dan kom je in een maatschappij die je op je wenken bedient en je elke maand gratis geld geeft. Dan lach je toch in je vuistje om zoveel domheid. Als je in zo'n atmosfeer kinderen opvoed dan zullen die dezelfde minachting aan de dag leggen. Verder kennen deze kinderen weinig anders dan geweld vanuit hun achtergrond.
pi_96251441
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:30 schreef Klaudias het volgende:

[..]

:')

ok ik verlaat dit topic
Ik begrijp dus dat jij het oneens bent met mijn aanname dat je opvoeding grotendeels bepaald wie je bent?
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 15:35:37 #76
249559 crew  Lavenderr
pi_96251444
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het gaat hier om kleine kinderen, die het blijkbaar heel gewoon vinden om een ander kind te steken met een mes vanwege een fiets die ze willen hebben. Dan is er toch iets grondig mis met hun hersens of komen ze uit een land waar alles met geweld beslecht wordt en weten ze niet beter. Dus zijn het-nu al-gevaren voor onze maatschappij.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:38:20 #77
78780 deedeetee
pi_96251560
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nou ik wel, in een ander land kunnen andere normen gelden, in Somalië is het b.v. ook heel normaal om je kind vaak stevig af te rossen. Ik dan bedoel ik geen * tikje * maar echt bont en blauw slaan. Daar kijkt men gewoon anders tegen fysiek geweld aan.
quote:
Het heeft niks te maken met minder erg, in sommige landen is geweld een doodnormale zaak, dat jij dat niet kunt begrijpen veranderd weinig aan de feiten.
pi_96251724
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nou ik wel, in een ander land kunnen andere normen gelden, in Somalië is het b.v. ook heel normaal om je kind vaak stevig af te rossen. Ik dan bedoel ik geen * tikje * maar echt bont en blauw slaan. Daar kijkt men gewoon anders tegen fysiek geweld aan.

[..]

Het heeft niks te maken met minder erg, in sommige landen is geweld een doodnormale zaak, dat jij dat niet kunt begrijpen veranderd weinig aan de feiten.
Het dringt niet door bij de mensen hier. Zij leven schijnbaar in de veronderstelling dat iedereen overal op de wereld zijn kinderen hetzelfde opvoedt en dat culturele en historische invloeden geen rol spelen bij de opvoeding.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:42:03 #79
33189 RM-rf
1/998001
pi_96251760
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het gaat hier om kleine kinderen, die het blijkbaar heel gewoon vinden om een ander kind te steken met een mes vanwege een fiets die ze willen hebben. Dan is er toch iets grondig mis met hun hersens of komen ze uit een land waar alles met geweld beslecht wordt en weten ze niet beter. Dus zijn het-nu al-gevaren voor onze maatschappij.
Ik heb in mn jeugd ook een keer een mes op mn borst gekregen van een jongen die ook rond de 11 jaar was... dat was geen immigrant maar gewoon iemand van nederlandse afkomst...
dacht je dat niet kan voorkomen omdat enkel mensen van buitenlandse herkomst dat zouden doen?
Dat enkel buitenlanders crimineel zijn en dat dat een probleem is waarbij het vooral om de herkomst of cultuur gaat, alsof dat opeens het enige is dat meespeelt

Wat de reden was dat zulke jongetjes dat doen is niet eens erg interssant tenzij je dol bent op dat soort van 'ge-psycholiseer' en raadwerk naar 'waarom ze dat doen'...
de enige maatschappelijke zorg is hooguit dat er goed op ingegrepen kàn worden, dat er een straf op legt die ook gegeven wordt .

Mocht er bijvorbeeld opvallend veel criminaliteit bij bepaalde groepen zijn kan ook dat best interssant zijn, maar dat betekent nog steeds niet dat als een msidaad dioor iemand met een specifieke herkomst gepleegd wordt, dat altijd en alleen maar aan dat ene zou liggen...
daarin is men in nederland eerder doorgeslagen in de 'tegenstrever van het politiek-correct-zijn'... msidrijven begaand door mensen met een bepalde herkomst worden opeens anders behandelt dan miosdrijven door mensen zonder een specifieke benoemare herkomst.

Die hele randdiscussie eromheen is eerder afleiding van het geen waar het werkelijk omgaat, namelijk dat criminaliteit bestaat en bestraffing erop moet volgen.
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 15:47:42 #80
249559 crew  Lavenderr
pi_96252011
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het dringt niet door bij de mensen hier. Zij leven schijnbaar in de veronderstelling dat iedereen overal op de wereld zijn kinderen hetzelfde opvoedt en dat culturele en historische invloeden geen rol spelen bij de opvoeding.
Ja, dat dus. Soms verschillen culturen zo van elkaar dat het gewoon niet samen kán en je dus dit soort drama's krijgt.
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 15:51:14 #81
249559 crew  Lavenderr
pi_96252188
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik heb in mn jeugd ook een keer een mes op mn borst gekregen van een jongen die ook rond de 11 jaar was... dat was geen immigrant maar gewoon iemand van nederlandse afkomst...
dacht je dat niet kan voorkomen omdat enkel mensen van buitenlandse herkomst dat zouden doen?
Dat enkel buitenlanders crimineel zijn en dat dat een probleem is waarbij het vooral om de herkomst of cultuur gaat, alsof dat opeens het enige is dat meespeelt

Wat de reden was dat zulke jongetjes dat doen is niet eens erg interssant tenzij je dol bent op dat soort van 'ge-psycholiseer' en raadwerk naar 'waarom ze dat doen'...
de enige maatschappelijke zorg is hooguit dat er goed op ingegrepen kàn worden, dat er een straf op legt die ook gegeven wordt .

Mocht er bijvorbeeld opvallend veel criminaliteit bij bepaalde groepen zijn kan ook dat best interssant zijn, maar dat betekent nog steeds niet dat als een msidaad dioor iemand met een specifieke herkomst gepleegd wordt, dat altijd en alleen maar aan dat ene zou liggen...
daarin is men in nederland eerder doorgeslagen in de 'tegenstrever van het politiek-correct-zijn'... msidrijven begaand door mensen met een bepalde herkomst worden opeens anders behandelt dan miosdrijven door mensen zonder een specifieke benoemare herkomst.

Die hele randdiscussie eromheen is eerder afleiding van het geen waar het werkelijk omgaat, namelijk dat criminaliteit bestaat en bestraffing erop moet volgen.
Nee, is geen randdiscussie, maar de echte kern van de zaak. Het zíjn Somalische kinderen, waarom is het verkeerd om dat te zeggen? Deze kinderen hebben waarschijnlijk in hun jonge leven al meer ellende gezien en geweld meegemaakt dan Nederlandse kinderen in hun hele leven zullen meemaken. En handelen daar dan ook naar. Want ze weten niet beter dan dat je je met geweld iets toe moet eigenen. Hoe wil je dat ooit laten werken in onze maatschappij?
pi_96252309
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat dus. Soms verschillen culturen zo van elkaar dat het gewoon niet samen kán en je dus dit soort drama's krijgt.
Daarom moet je dit soort lui gewoon terug naar Somalië sturen. En we moeten kijken naar een systeem van vluchtelingenopvang die standaard plaats dient te vinden in de eigen regio onder VN vlag. Conflict afgelopen, iedereen lekker naar huis.

Nu zijn we allemaal probleemgevallen aan het importeren. Dat schijnen we veel te doen de laatste jaren. Van alle adoptiekinderen heeft ook al meer dan 50% de classificatie "special need" (geestelijk of lichamelijk gehandicapt dus). En ondertussen vragen mensen zich af waarom de verzorgingsstaat onder druk staat.

Laten we ons eerst eens druk maken om de probleemgevallen in eigen land voordat we alleen maar meer gevallen blijven importeren
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 15:56:22 #83
249559 crew  Lavenderr
pi_96252473
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Daarom moet je dit soort lui gewoon terug naar Somalië sturen. En we moeten kijken naar een systeem van vluchtelingenopvang die standaard plaats dient te vinden in de eigen regio onder VN vlag. Conflict afgelopen, iedereen lekker naar huis.

Nu zijn we allemaal probleemgevallen aan het importeren. Dat schijnen we veel te doen de laatste jaren. Van alle adoptiekinderen heeft ook al meer dan 50% de classificatie special need. En ondertussen vragen mensen zich af waaroom de verzorgingsstaat onder druk staat.

Laten we ons eerst eens druk maken om de probleemgevallen in eigen land voordat we alleen maar meer gevallen blijven importeren
Helemaal mee eens. Opvang dáár, in de eigen omgeving.
We hebben voor de komende jaren genoeg probleemgevallen in eigen land om aan te werken. Nog meer gaat dit land niet trekken.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:57:20 #84
33189 RM-rf
1/998001
pi_96252535
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, is geen randdiscussie, maar de echte kern van de zaak.
De kern van de zaak is gewoon dat een paar minderjarige kinderen met messen steken en daarvoor binnen het huidige strafrecht geen goede mogelijkheid bestaat in te grijpen omdat die kinderenw egens hun leeftijd niet aangeklaagd mogen worden...

al dat gedoe over hun herkomst is juist subjectief gepsycholiseer van mensen die allemaal denken te weten 'wàárom' ze dat doen..
alsof allemaal 'theorieen' over het waarom van een criminele daad nu juist niet minder van belang zijn dan de bestraffing an sich, en als er in dit geval in het nederlandse strafrecht al geen straf opgelegd kan worden, zou je iig eens daar naar moeten kijken ipv van dat slappe gediscussieer over het 'waarom'
pi_96252798
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja, huiselijk geweld komt natuurlijk niet voor in Nederlandse gezinnen, hihi.
pi_96252891
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Inderdaad! Net als die twee jongetjes in de jaren '90 die de peuter James Bulger om hadden gebracht. Die woonden ook in zo'n achterlijk land. Met een E geloof ik.

Eritrea ... Ethiopië ....

oh wacht

Engeland.
pi_96253213
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]

De kern van de zaak is gewoon dat een paar minderjarige kinderen met messen steken en daarvoor binnen het huidige strafrecht geen goede mogelijkheid bestaat in te grijpen omdat die kinderenw egens hun leeftijd niet aangeklaagd mogen worden...

al dat gedoe over hun herkomst is juist subjectief gepsycholiseer van mensen die allemaal denken te weten 'wàárom' ze dat doen..
alsof allemaal 'theorieen' over het waarom van een criminele daad nu juist niet minder van belang zijn dan de bestraffing an sich, en als er in dit geval in het nederlandse strafrecht al geen straf opgelegd kan worden, zou je iig eens daar naar moeten kijken ipv van dat slappe gediscussieer over het 'waarom'
Het maakt me vrij weinig uit waarom ze het doen. Ik vind een kind van 10 dat een ander kind neersteekt verknipt en een gevaar voor de samenleving (nu en in de toekomst). Ik relateer dat aan de genoten opvoeding, omdat dit voor mijn gevoel voor 80-90% bepalend is voor het eindresultaat. Hiermee doe ik geen waarde oordeel over hun opvoeding, ik denk dat de ouders gewoon niet beter weten en handelen vanuit hun kennis over opvoeden vanuit Somalië.
Momenteel hebben we al genoeg van dit soort Nederlandse malloten, dus ik zie niet in waarom we de malloten uit Somalië er maar bij moeten nemen. Terug naar eigen land dus
pi_96253282
quote:
13s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:02 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Er is wel een verschil hoe men omgaat met geweld binnen een cultuur. De meeste Nederlanders die ik ken zijn tegen elke vorm van geweld. De meeste Somaliërs zien geweld als een middel om hun belang te bereiken en zullen geweld tegen een vrouw zien als een middel om haar te corrigeren, niet als iets schokkends.
pi_96253285
Alsof dat gezin een asielzoekersgezin is. Misschien zijn het wel gewoon Nederlandse staatsburgers.
pi_96253343
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:11 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Er is wel een verschil hoe men omgaat met dat cultuur. De meeste Nederlanders die ik ken zijn tegen elke vorm van geweld. De meeste Somaliërs zien geweld als een middel om hun belang te bereiken
Anders behandel je ieder individu op zich. Wat is daar slecht aan.
pi_96253384
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:11 schreef Klaudias het volgende:
Alsof dat gezin een asielzoekersgezin is. Misschien zijn het wel gewoon Nederlandse staatsburgers.
Ik gok dat het mensen zijn die in de laatste 4-5 jaar hun A-status hebben gekregen. Meestal krijg ik redelijk gelijk bij dit sooort gokjes, dus hoeveel wil je er tussen leggen.
pi_96253441
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:13 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik gok dat het mensen zijn die in de laatste 4-5 jaar hun A-status hebben gekregen. Meestal krijg ik redelijk gelijk bij dit sooort gokjes, dus hoeveel wil je er tussen leggen.
Gelukkig ben je geen rechter.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:15:11 #93
78780 deedeetee
pi_96253457
quote:
13s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:02 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Het is hier niet normaal om je kinderen in elkaar te slaan. In Somalië is het dat wél. Dat maakt toch wel verschil nietwaar ?

Trouwens dat is niet alleen in dat land zo hoor. Mijn schoonzus zit in het onderwijs. In de beginjaren van de * gastarbeiders * ondekte ze met schrik dat wanneer ze klachten had over een b.v. Marokkaans kind en ze daar met de ouders over sprak, dit kind de volgende dag bont en blauw op school verscheen. Toen dat keer op keer gebeurde durfde ze niets meer over het gedrag van deze kinderen tegen te ouders te zeggen.
Ze heeft wel nog eerst voorzichtig met de ouders over dit onderwerp gepraat maar stuitte op verbijstering bij deze mensen.
Als een kind zich niet goed gedraagt dan slá je en meteen goed hard dan leert het kind snel de slechte gewoonten af. Zo denken die mensen erover. Die vinden ons maar raar.
pi_96253686
quote:

[..]

Ik vermoed dat er weer meer dingen door elkaar lopen: Natuurlijk is een misdaad begaan door een tokkie net zo erg als die van iemand van buitenaf. Natuurlijk moeten ze ook volgens dezelfde maat bestraft worden.
Als een bepaalde groep of cultuur onevenredig veel problemen veroorzaakt mag daar natuurlijk wel adequaat op gereageerd worden. (Door deze mensen niet meer binnen te halen bv. Of die kinderen en hun familie eens goed door te lichten en te heropvoeden. of desnoods TBS op te leggen als blijkt dat ze echt niet normaal kunnen doen.)
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2011 @ 16:19:35 #95
137949 Disana
pi_96253695
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:15 schreef deedeetee het volgende:

Het is hier niet normaal om je kinderen in elkaar te slaan. In Somalië is het dat wél.
Doe eens normaal zeg. In elkaar slaan. Alsof de ouders daar geen liefde voor hun kinderen kennen.
pi_96253700
quote:

[..]

Draai toch niet zoveel joh. Vooral zin één.. er is hier NIEMAND die zegt dat autochtonen het niet kunnen doen maar het is een FEIT dat het hier om BUITENLANDSE kinderen gaat. Dus richten wij ons in deze ook op hun en niet op het kind van mevrouw Jansen van drie hoog achter. Dat doen we wel als het kind van mevrouw Jansen iemand neersteekt voor een snoepje ok?

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 02-05-2011 18:54:36 ]
  maandag 2 mei 2011 @ 16:19:53 #97
78780 deedeetee
pi_96253714
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:03 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Inderdaad! Net als die twee jongetjes in de jaren '90 die de peuter James Bulger om hadden gebracht. Die woonden ook in zo'n achterlijk land. Met een E geloof ik.

Eritrea ... Ethiopië ....

oh wacht

Engeland.
Ach ja je moet toch wat hé als je geen goede argumenten achter de hand hebt........ :')

Als je nu eens probeert te bewijzen dat in Somalië geweld - ook in de opvoeding- niet normaal is dan maak je een betere indruk.

nou ja daar is t natuurlijk al veel te laat voor >:)
pi_96253751
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ach ja je moet toch wat hé als je geen goede argumenten achter de hand hebt........ :')

Als je nu eens probeert te bewijzen dat in Somalië geweld - ook in de opvoeding- niet normaal is dan maak je een betere indruk.

nou ja daar is t natuurlijk al veel te laat voor >:)
In Nederland is in sommige gezinnen ook geweld normaal, ik snap je punt niet.
pi_96253764
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Doe eens normaal zeg. In elkaar slaan. Alsof de ouders daar geen liefde voor hun kinderen kennen.
Dat zegt hij toch nergens?? Hij zegt alleen dat ze daar wat makkelijker zijn met lijfstraffen...of wou je dit ontkennen???
  maandag 2 mei 2011 @ 16:21:07 #100
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96253773
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2011 11:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
naast gewoon strafrecht en jeugdstrafrecht dan maar kinderstrafrecht invoeren..

Zijn Somaliërs echt zo crimineel btw? Ik hoor dat voor het eerst.
Dat is mede afhankelijk vanuit welk 'kamp' en welke regio de vluchtelingen afkomstig zijn.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')