Ik zou willen dat ik dat ook kon...quote:Op zondag 1 mei 2011 23:00 schreef 9611Niels het volgende:
Ik heb ook geen idee maar slaap er prima onder.
Nope, het is 7.quote:
33 - 7 = 25quote:
Nou, dan kunnen we er wel mee stoppen ookquote:Op zondag 1 mei 2011 23:11 schreef De Wouzeraar het volgende:
Deze komt uit een oefenboekje. Het antwoord, 7, is gegeven, maar de uitleg erbij niet.
Hoezo ermee stoppen? Wat zou de volgende in de reeks zijn?quote:Op zondag 1 mei 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, dan kunnen we er wel mee stoppen ookJammer. Ben wel benieuwd eigenlijk.
jezus, heb je geen leukere hobbies ofzo, nerd!?!quote:Op zondag 1 mei 2011 22:59 schreef De Wouzeraar het volgende:
AARGH!
Ik kom niet uit de volgende cijferreeks:
33 25 18 11 10 ...
Iemand een idee?
Nu kan ik niet slapen.
Ik zie hem nog niet helemaal. Je telt de getallen bij elkaar op en vermenigvuldigt ze, maar dan...?quote:Op maandag 2 mei 2011 10:34 schreef Hoogheid het volgende:
33---6---9---15
25---7---10---17
18---9---8---17
11---2---1---3
10---1---0---0
7---7---0---7
9 10 9 8 1 0 maakt dan dus 7
Kom je nu mee, a zemmelquote:Op maandag 2 mei 2011 13:46 schreef De Wouzeraar het volgende:
O, het antwoord 7 hoeft niet goed te zijn, excuses.
Het antwoord is 7, 11, 12 of 13.
Ja...pardon...quote:
Je kunt altijd wel 1 verband vinden, uiteindelijk.quote:Op maandag 2 mei 2011 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
http://oeis.org/search?q=(...)ge=english&go=Search
Ook geen zinnig resultaat. En dat zegt wel wat. Als "het boekje" zegt dat de volgende term 7 is, zonder toelichting, dan zeg ik dat de daarop volgende term 4 is. Zonder toelichting. Kan ook wel 8 wezen. Wat je maar leuk vindt.
Er bestaat natuurlijk gewoon de mogelijkheid dat er GEEN verband is.
Ook niet dat de beginletters een woord vormen of zo: D V A E T Z.
Schouders ophalen en doorgaan met ademhalen, dit is niks
Kom maar op met de redenatiequote:Op maandag 2 mei 2011 14:18 schreef Weissman het volgende:
Ik kom op 12. Mss wel een beetje vergezocht
Waarom speelt iemand computergames? Waarom leest iemand een boek? Waarom verdoen wij onze tijd op FOK!?quote:
Is gewoon frustratie van het niet weten. Komt uit een test.quote:
Als ik het antwoord weet ga ik weer buiten spelen.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:36 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Waarom speelt iemand computergames? Waarom leest iemand een boek? Waarom verdoen wij onze tijd op FOK!?
Sorry, zie net op mn kladblaadje dat ik iets over het hoofd heb gezien...echt waar, ik zal mn post aanpassen hierbovenquote:
Was er wel iets van een redenatie die in de buurt kwam?quote:Op maandag 2 mei 2011 14:38 schreef Weissman het volgende:
[..]
Sorry, zie net op mn kladblaadje dat ik iets over het hoofd heb gezien...echt waar, ik zal mn post aanpassen hierboven
Ja zekersquote:Op maandag 2 mei 2011 14:41 schreef De Wouzeraar het volgende:
[..]
Was er wel iets van een redenatie die in de buurt kwam?
Mag ik die weten?quote:
Ik bedoelde te zeggen dat ik het geen rare hobby vindquote:Op maandag 2 mei 2011 14:38 schreef De Wouzeraar het volgende:
[..]
Als ik het antwoord weet ga ik weer buiten spelen.
Oh, zo.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:48 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen dat ik het geen rare hobby vind
Weet niet of dit het is aangezien er slechts twee aanwijzingen zijn, maar:quote:Op zondag 1 mei 2011 22:59 schreef De Wouzeraar het volgende:
AARGH!
Ik kom niet uit de volgende cijferreeks:
33 25 18 11 10 ...
Iemand een idee?
Nu kan ik niet slapen.
Goedgekeurdquote:Op maandag 2 mei 2011 15:21 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Weet niet of dit het is aangezien er slechts twee aanwijzingen zijn, maar:
33 25 18 11 10
25+11 - 3 = 33
18+10 - 3 = 25
11+x - 3 = 18
x = 10
Het enige waar ik nog mee zit is dat de 'reeks' niet verklaard wordt. Ik bedoel, je uitleg klopt wel, maar de eerste paar getallen zijn dan willekeurig gekozen.quote:
Ik was ook op 10 gekomen maar dan met een andere oplossing die ik nu niet meer ff weetquote:Op maandag 2 mei 2011 15:48 schreef De Wouzeraar het volgende:
O, en '10' zat niet bij de keuzemogelijkheden. Het zou 7, 11, 12 of 13 moeten zijn...
Ik kom er ook niet uit...quote:Op maandag 2 mei 2011 17:22 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik was ook op 10 gekomen maar dan met een andere oplossing die ik nu niet meer ff weet
EDIT: ik kom op allerlei antwoorden maar niet die je aangeeft.
Volgens mij hebben ze wat cijfers neer gezet helemaal zonder enige patroonquote:
Ja, je zou het bijna gaan denken he?quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:45 schreef Weissman het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze wat cijfers neer gezet helemaal zonder enige patroonen wij maar ons best doen
...en wat doet die 10 dan in die reeks van TS?quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:31 schreef Opnieuw-energie het volgende:
33=18x2-3
25=11x2+3
11=7x2-3
Dus 7
De reeks is dus -3 +3 -3
Ohh...lezen is ook mijn sterkste vak nietquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:23 schreef BlueMage het volgende:
[..]
...en wat doet die 10 dan in die reeks van TS?
Is dat 23 toevallig?quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:23 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik heb er trouwens ook één waar sommige mensen toch nog de nodige moeite mee hadden:
1 1 1 1 1
1 3 5 7 9
1 5 13 25 ?
Nee. Maar iedereen die 't wil oplossen doet er goed aan 't even onder elkaar op 'n papiertje op te schrijven want hier wordt de layout nogal verneukt en dat maakt het een stuk moeilijker dan dit raadseltje in feite is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door Opnieuw-energie op 12-11-2013 19:21:23 ]“When there is no desire, all things are at peace.”
Heb jij die al opgelost? die van de TS. Ik vermoed dat er misschien een typefout inzit. Meestal zijn de oplossingen niet zo heel complex, of dit moet er één van het hoogste niveau zijn waar je echt hele complexe dingen achter moet gaan zoeken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:23 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik heb er trouwens ook één waar sommige mensen toch nog de nodige moeite mee hadden:
1 1 1 1 1
1 3 5 7 9
1 5 13 25 ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 november 2013 19:12 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Antwoord onder spoiler.
Anders is het niet leuk voor anderen..Antwoord is goed en ik heb 't met die van TS opgegeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hallon!
Haha... ik ook eigenlijk wel, ik heb er niets logisch in kunnen ontdekken helaas, tenzij die 10 er niet zou wezen danquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:29 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Antwoord is goed en ik heb 't met die van TS opgegeven.
Waarom weer verwijderd?quote:
Wat was het? Het kwadraat en daar de wortel van x 3?quote:Op woensdag 13 november 2013 18:26 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Waarom weer verwijderd?
Hier stond een lange uitleg met juiste uitkomst...
Het was echt een superlange uitleg, maar misschien fout ofzo? Ik had 'm gescand met de intentie om het helemaal na te rekenen, maar dat gaat nu niet meer natuurlijk...quote:Op woensdag 13 november 2013 20:34 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wat was het? Het kwadraat en daar de wortel van x 3?
Kan een mod het niet terug halen, of iemand met kennis van cache van Google ofzo?quote:Op woensdag 13 november 2013 22:59 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Het was echt een superlange uitleg, maar misschien fout ofzo? Ik had 'm gescand met de intentie om het helemaal na te rekenen, maar dat gaat nu niet meer natuurlijk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |