@ Deluxe,
Wat meerdere mensen al aan hebben gegeven, zorg dat je zelf meer te doen hebt, zodat je ook een keer nee kan zeggen tegen hem. Hij weet dat hij jou naar hem toe kan trekken wanneer hij dat maar wil, omdat jij zo graag bij hem wilt zijn. Dat is dus ook precies de kern van het "probleem" en dat moet aangepakt worden.
Het is heel simpel eigenlijk, ga een beetje kortaf tegen hem doen op msn of via de sms. Wacht wat langer voordat je antwoord geeft, en hou het lekker kort

. Dat zal zijn aandacht al gaan trekken. Het is misschien moeilijk voor jou, en het liefst wil je dikke gesprekken met hem voeren, maar biedt hier een keer weerstand tegen. Ik zeg niet dat je ALTIJD zo moet doen, maar soms kan dit geen kwaad, en trek je hem naar je toe, inplaats van hij jou. Zeg ook een keertje dat je al andere plannen hebt als hij vraagt of je langskomt. Ook al baal je dan even omdat je hem een keer niet ziet, bedenk je dat je dit doet voor de langere termijn. Als hij hoort dat jij andere plannen hebt, zal hij zich gaan afvragen wat precies

, en dan vind ie je boeiend. En dan heb je hem precies waar je hem hebben wil.
Misschien een kinderachtige en sneaky tactiek, maar geloof me ik heb een ex gehad die ook deed wat jij hier allemaal vertelt (alleen was dat uiteraard en vrouw), en altijd als ze zelf zo deed ging ik de dag erop acteren zoals zij tegen mij deed

. 10 minuten laten wachten voordat je reageert op msn, ondertussen lekker je eigen ding doen, en op een gegeven moment krijg je vragen zoals: "wat ben je aan het doen?

". Het doet wonderen kan ik je vertellen. Maakt je blijkbaar interessanter.