Wat een walgelijke site met 101 reclame rommel.. maargoed, ga me erin verdiepenquote:Op zondag 1 mei 2011 20:56 schreef Dennis101 het volgende:
Woonveilig, doet wat jij wilt en krijgt een hoop goede recensies.
Systeem is in vergelijking met andere merken inderdaad erg goedkoop, je kunt via een dienst van 8(?) euro per maand ook smsjes krijgen als je alarm afgaat of smsjes naar je buren verzenden bijvoorbeeld. Verder kun je het systeem helemaal via internet programmeren en makkelijk uitbreiden. Een (hard) alarm signaal kan je er ook op aansluiten.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Wat een walgelijke site met 101 reclame rommel.. maargoed, ga me erin verdiepenthx, had ik nog niet gevonden merkwaardig genoeg.
http://www.woonveilig.nl/page/3/kosten
Ook niet heel duur, valt me mee.
Ik gebruik een Synology NAS en een aantal Foscam camera's. De NAS neemt op en stuurt foto's per e-mail naar me toe bij beweging.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:01 schreef bobenjanneke het volgende:
Gebruik je je IP Camera als buitenbewakingscamera?
Welk merk gebruik je?
Het huis heeft het politiekeurmerk, echter is er verderop in de straat van m'n oude huis recent ingebroken waarmee de boefjes bij de voordeur 'gewoon' een SKG twee sterren cilinder eruit getrokken hebben. Kon de dag erna gewoon een nieuw cilinder in, zo netjes was die eruit getrokken. Dus ja, goed hang en sluitwerk helpt tegen de gelegenheidboef, maar haalt verder weinig uit. Ik wil graag wakker worden als iemand zo (probeert) binnen te komen en ik gok dat de gemiddelde inbreker een alarm liever mijdt en als ie af gaat liever de benen neemt. Tuurlijk kunnen ze best wat wegnemen dan, maar wil gewoon niet dat er iemand kan rondlopen als ik slaap. Zou 'm zelfs uit kunnen doen als ik er niet ben zodat niemand last heeft van valse meldingen.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:11 schreef wiltoyo het volgende:
Goed hang- en sluitwerk is minstens zo belangrijk als een alarm, een (gelegenheids)inbreker loopt een huis voorbij als hij/zij meer dan 3 minuten nodig zou hebben om binnen te komen. Alleen een alarm heeft in mijn ogen niet zoveel zin, als ze binnen zijn, zijn ze toch met 20 seconden weer buiten. Die herrie nemen ze op de koop toe.
Ik steek mijn geld liever in het voorkomen dat een inbreker binnenkomt, dan een systeem dat je waarschuwt dat er een inbreker binnen is.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Het huis heeft het politiekeurmerk, echter is er verderop in de straat van m'n oude huis recent ingebroken waarmee de boefjes bij de voordeur 'gewoon' een SKG twee sterren cilinder eruit getrokken hebben.
En dat een alarm onterecht af kan gaan weet ik, kwestie van goed nadenken waar je het ophangt. Voordeel van thuis is dat je zelf de ramen dicht moet doen ipv onverschillige collega's
Nice; op zich is het monteren en afregelen al een sport op zich. Daarom zoek ik per se een internet-connected systeempje, zodat ik het kan integreren met de rest van de domoticaquote:Op maandag 16 mei 2011 22:11 schreef wiltoyo het volgende:
Ik wil je het ook helemaal niet afraden een alarmsysteem te nemen, integendeel Sterker nog, ik heb zelf een grade 3 systeem hangen.Beetje vakidioot zeg maar, ik zit in de business.
Die heb ik dus welquote:Op maandag 16 mei 2011 22:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Denk je er ook aan dat je alarm "geschikt" is voor huisdieren ? Niet dat als de kat door de gang loopt de bewegingsmelder geactiveerd wordt en je ene valse melding krijgt !
Maar wellicht heb je ook helemaal geen huisdieren
Nogmaals; dat zit er ook allemaal al op. Maar dan nog een verhaaltje; een kennis had een mooie auto, boefjes wilde de auto hebben, boorden het kozijn van een raam eruit (gewoon de schroeven van de SKG 2** raambeslag van buitenaf eruit boren) en gingen naar binnen. Daar vergasten ze de kennis en namen ze alles - incl autosleutel en auto - mee. Rond 15:00 die dag was het gas uitgewerkt en werd ie wakker met flinke koppijn, een leeg huis, en een stukgeboord raamkozijn. Toen was ie ook toe aan een alarmsysteem.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:41 schreef Forno het volgende:
[..]
Ik steek mijn geld liever in het voorkomen dat een inbreker binnenkomt, dan een systeem dat je waarschuwt dat er een inbreker binnen is.
Knappe jongen die een drie sterren slot, met dievenklauwen en raamboompjes of iets waarmee je een deur of raam van binnen kan afsluiten, plus anti-inbraakstrips in 10 minuten kan openen. Schroef een lampje met bewegings sensor aan de buitenkant.
Had het ook niet tegen jou.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:18 schreef RVP67 het volgende:
Het woordje "veilig" heb ik nergens gebruikt hoor.
Wat bedoel je precies met internet-connected? De meeste (proffesionele) systemen, -denk aan aritech, galaxy etc.- kun je uitgangen op van allerlei manieren programmeren.quote:Daarom zoek ik per se een internet-connected systeempje, zodat ik het kan integreren met de rest van de domotica
Daar bestaan zogenaamde 'pet' melders voor. Zijn te krijgen voor verschillende gewichtsklassen voor dieren.quote:Die heb ik dus wel
Das absoluut een aandachtpuntje - moet soms afweging dus nemen tussen bewegingmelder & contactsensor en gewoon proberen waar ze op reageren. Gelukkig zijn katten nachtdieren en spelen ze dan graag samen, dus dat maakt de uitdaging nog groter.
Tegenhouden kun je nooit, het SKG keurmerk geeft alleen aan hoeveel tijd er nodig is om de boel te forceren, Oftewel vertragenquote:Nogmaals; dat zit er ook allemaal al op. Maar dan nog een verhaaltje; een kennis had een mooie auto, boefjes wilde de auto hebben, boorden het kozijn van een raam eruitt (gewoon de schroeven van de SKG 2** raambeslag van buitenaf eruit boren) en gingen naar binnen.
Niet voor niets is er een enorme leegloop geweest.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Salarisstrook voor het raam hangen... nog nooit ingebroken geweest hier... werkt dus perfect....
Had deze dus gevonden: http://www.woonveilig.nlquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:27 schreef wiltoyo het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met internet-connected? De meeste (proffesionele) systemen, -denk aan aritech, galaxy etc.- kun je uitgangen op van allerlei manieren programmeren.
Had ik ook al bedacht, ga al uit van een beweginsmelder in huiskamer, garage, entree, hal op eerste verdieping & dan nog voldoende raam- en/of deurcontacten.quote:Daar bestaan zogenaamde 'pet' melders voor. Zijn te krijgen voor verschillende gewichtsklassen voor dieren.
Alleen magneetcontacten op ramen en deuren is niet voldoende. Wat als het boevengilde een raam uit een kozijn haalt oftewel simpelweg een ruitje intikt.
Jep, speelt ook mee dat we soms ook alleen zijn, op de een of andere manier voelt het dan wel fijn om een extra oplettend oogje in het zeil te hebben.quote:Tegenhouden kun je nooit, het SKG keurmerk geeft alleen aan hoeveel tijd er nodig is om de boel te forceren, Oftewel vertragen
Nope, de zaak waar ik werk verkoopt dat systeem en ik heb een uitgebreide training gehad van de heren van Woonveilig zelf.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:20 schreef NiGeLaToR het volgende:
Cool thx voor de tips, je heppem zelf ook?
Maar, wat zijn volgens jou de voordelen van dit systeem dan? Ik zie het nadeel dat ie ingewikkeld in te stellen is en verder is het kunnen inbellen niet heel bijzonder toch?quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:31 schreef Phaeton het volgende:
Heb je een visonic alarm al overwogen? Ik heb deze hier geinstalleerd. Het een pain om het te programmeren maar met de handleiding kom je er wel uit. Heeft veel mogelijkheden en uitbreidingsmogelijkheden (waaronder inbellen via internet en GSM module). Kostentechnisch niet de goedkoopste, maar wel een goede.
Als ik zo eens even google kijk is dat niet goedkoop, wat zou dat systeem voor meerwaarde bieden ten opzichte van bijvoorbeeld een woonveilig systeem?quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:02 schreef wiltoyo het volgende:
@Phaeton bedoel je met visonic de Powermax? Of visonic in het algemeen?
Dat systeem is juist erg simpel te programmeren, het basispakket is vanaf het moment dat je de doos opent in een uurtje operationeel.
Ah, ik keek net voor dat visinoc spul en dat kwam ik tegen voor 900 euro (inclusief installatie). Kan je dat powermax systeem ook op een verbinden aan je telefoon of is dat puur een alarm?quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:23 schreef wiltoyo het volgende:
Powermax is helemaal niet duurder dan het woonveilig systeem, klikkerdeklik is zelfs goedkoperzit maar 1 pir bij, maar als je er eentje bij koopt zit je ongeveer op dezelfde prijs als het woonveilig systeem.
Het woonveilig systeem ken ik niet, wel de powermax en heb dat altijd als een betrouwbaar systeem ervaren. Heb er heel wat onder handen gehad in het verleden. (paar 100). Eigenlijk altijd voor onderhoud of lege batterijen van melders. Bijna geen storingen gehad met die dingen.
Ik heb overigens geen aandelen van visonic ofzo hoor en wil je ook niks aanpraten. Verkondig alleen maar mijn ervaringen.
quote:
http://www.woonveilig.nl/page/115/algemene_vragenquote:Alle WoonVeilig melders maken gebruik van de betrouwbare 868 Mhz frequentie. Dit is een speciaal voor beveiligingsapparatuur gereserveerde frequentie en is ongevoelig voor storing van andere apparatuur.
Ah okéquote:http://www.woonveilig.nl/page/115/algemene_vragen
Bij dezen
Sowieso lijkt woonveilig me dan iets uitgebreider, alles via internet in te stellen, systeem checkt zichzelf en bij problemen krijg je een sms/word je gebeld (dat kost dan wel 8 euro per maand).
quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:08 schreef wiltoyo het volgende:
[..]
Ah oké
Powermax kan je dan wel niet via internet instellen, alhoewel er wel een mogelijkheid is. Zit er alleen niet standaard op. Systeemcheck gebeurt ook continue. En dat je elke maand 8 euro moet betalen voor een simpel belletje vanuit het systeem, is gewoon afzetterij. Enige wat er gebeurd is dat als er wat is uitgebeld word naar een vooringesteld telefoonnummer. Je zou het zo kunnen zien dat je in feite met je alarm aan het bellen bent en om daar nou 8 euro in de maand voor te betalen![]()
Dat vind ik toch best redelijk voor 8,95 per maand. Zodra het systeem een storing heeft, het alarm afgaat of je op afstand het systeem aan/uit wil zetten is dat allemaal geen probleem. Je kunt ook 5 mensen toevoegen die een belletje/smsje krijgen wanneer er ingebroken word/het brandalarm afgaat.quote:Basisbeveiligingsdienst
¤ 8,95 per maand
24 uur per dag aangesloten op de virtuele meldkamer
incl. onbeperkt aantal alarmberichten telefonisch en per SMS
incl. automatische onderhoudscontroles van het alarmsysteem
wereldwijd via internet toegang tot het alarmsysteem
vast bedrag en maandelijks opzegbaar
Het lijkt me inderdaad redelijk vergelijkbaar.quote:Net als bij woonveilig worden bij powermax ook alle gebeurtenissen doorgemeld naar het ingestelde telefoonnummer. Dat kan een gsm, vriend, familie, meldkamer etc. zijn. Alle gebeurtenissen worden ook in het systeem gelogd.
De conclusie is eigenlijk dat beide systemen nauwelijks verschillen enige verschil is dat instellen via internet niet standaard is.
Bij Powermax kost dat nietsquote:Op woensdag 18 mei 2011 22:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
[..]
Dat vind ik toch best redelijk voor 8,95 per maand. Zodra het systeem een storing heeft, het alarm afgaat of je op afstand het systeem aan/uit wil zetten is dat allemaal geen probleem. Je kunt ook 5 mensen toevoegen die een belletje/smsje krijgen wanneer er ingebroken word/het brandalarm afgaat.
[..]
Het lijkt me inderdaad redelijk vergelijkbaar.
Als het goed is het alarm van die rookmelders al aan elkaar gekoppeld, het is dus mogelijk om die via een extra contact aan te sluiten op de alarminstallatiequote:Op donderdag 19 mei 2011 07:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
OVerigens heeft ons huis electronische rookmelders bij de bouw opgeleverd, dus twijfel of ik ook nog rookmelders op de alarminstallatie ga aansluiten. Misschien gewoon 1?
quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
OVerigens heeft ons huis electronische rookmelders bij de bouw opgeleverd, dus twijfel of ik ook nog rookmelders op de alarminstallatie ga aansluiten. Misschien gewoon 1?
Ik denk niet er een (potentiaalvrij)contact op de rookmelders zit. Lijkt me een beetje overbodig om dubbele rookmelders te hebben. Je zou natuurlijk ook domweg de al bestaande rookmelders kunnen vervangen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:11 schreef exlurker het volgende:
[..]
Als het goed is het alarm van die rookmelders al aan elkaar gekoppeld, het is dus mogelijk om die via een extra contact aan te sluiten op de alarminstallatie
Powermax hangt meestal in de hal. Je zou hem natuurlijk in de meterkast kunnen hangen. Maar dan moet je elke keer als je het alarm inschakelt de meterkast openmaken. Of je moet een los bediendeel erbij nemen. Over de herrie hoef je je geen zorgen te maken, uit de sirene komt 80dB aan herrie.quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dan nog wat andere vragen: Waar hangen jullie de alarminstallatie zelf op? Liefst in een afgesloten ruimte lijkt me - maar hoor je het alarm dan nog. Of moet er een aparte herriemaker bij?
Op de begane grond in ieder geval in elke ruimte die van buiten te benaderen is, (raam/deur) een PIR plaatsen. Als er vanaf buiten makkelijk op de bovenverdieping te komen is (balkon,regenpijp etc.). In ieder geval op de overloop een PIR plaatsen. Verder op de voordeur een magneetcontact, voor de tuindeuren ligt het er een beetje aan wat voor deuren het zijn. Als ze los van elkaar open kunnen 2 magneetcontacten, als er een deur pas open kan als de ene deur open is. Dan alleen op de deur die als eerste open moet.quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
En stel je hebt een woonkamer met tuindeuren, een garage met voor en achter deuren en een hal met een deur, met deur naar garage. Dan zou ik een contactsensor op de buitendeur moeten hebben en op de garagedeur, dan IR in garage, IR in woonkamer en IR in hal? Evt. IR op bovenverdieping?
Tja je hebt niets aan veiligheidsbeslag als je dat vervolgens verkeerd monteert.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
Nogmaals; dat zit er ook allemaal al op. Maar dan nog een verhaaltje; een kennis had een mooie auto, boefjes wilde de auto hebben, boorden het kozijn van een raam eruit (gewoon de schroeven van de SKG 2** raambeslag van buitenaf eruit boren) en gingen naar binnen.
Verdoofd dus en niet vergast.quote:Daar vergasten ze de kennis en namen ze alles - incl autosleutel en auto - mee. Rond 15:00 die dag was het gas uitgewerkt en werd ie wakker met flinke koppijn, een leeg huis, en een stukgeboord raamkozijn. Toen was ie ook toe aan een alarmsysteem.
Als je het wilt moet je het zeker doen.quote:En ja, als ze per se willen is dat ook te omzeilen - desnoods doe je een woning overval met veel geweld, maar beveiligen gaat vooral om het minder aantrekkelijk maken van jouw woning tov de rest van de woningen. Gewoon altijd net even beter hang- en sluitwerk, wel een alarm ipv niet, etc etc. Ik slaap daar gewoon net even beter door, dus waarom zou ik het niet doen?
En dat het als bewijsmateriaal averechts werkt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:10 schreef klipper het volgende:Wat beelden betreft, die zijn vaak zo belabberd slecht dat je bij de meeste systemen nog niet eens zo heel erg je best hoeft te doen om onherkenbaar te blijven.
Nee guppie; gewoon je kozijn stukboren tot het slot aan de binnenzijde eruit valtquote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:10 schreef klipper het volgende:
[..]
Tja je hebt niets aan veiligheidsbeslag als je dat vervolgens verkeerd monteert.
Schroeven die aan de buitenzijde zitten
Achja, woon in een doodlopend stuk in een wijk met 1 toegang. Dus dan staan ze binnen, gaat het alarm, het alarm maakt mij, de buren en die mensen er naast wakker, vervolgens lopen de boefjes naar buiten en staat iedereen zich af te vragen wat er gebeurt. Het punt is dat het twee kanten op kan, of ze komen binnen en ze worden gedwongen snel weer weg te gaan, of ze nemen uren de tijd, drinken je bier op en kijken je kabeltvquote:Verdoofd dus en niet vergast.
[..]
Als je het wilt moet je het zeker doen.
Echt helpen doet het niet.
Vaak zat meegemaakt dat er gewoon ingebroken is ondanks een alarmsysteem.
Het moet soms alleen wat sneller.
Wat ook gebeurt is dat ze het systeem gewoon eerst "testen" door de eerste keer even snel naar binnen te gaan en snel rond te kijken en vervolgens gewoon kijken wat de respons tijden zijn, op die manier weten ze vaak al wat er te halen valt en hoeveel tijd ze hebben.
Wat beelden betreft, die zijn vaak zo belabberd slecht dat je bij de meeste systemen nog niet eens zo heel erg je best hoeft te doen om onherkenbaar te blijven.
Je moet het ook zeker doen als je je daardoor veiliger voelt.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:53 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Nee guppie; gewoon je kozijn stukboren tot het slot aan de binnenzijde eruit valt
[..]
Achja, woon in een doodlopend stuk in een wijk met 1 toegang. Dus dan staan ze binnen, gaat het alarm, het alarm maakt mij, de buren en die mensen er naast wakker, vervolgens lopen de boefjes naar buiten en staat iedereen zich af te vragen wat er gebeurt. Het punt is dat het twee kanten op kan, of ze komen binnen en ze worden gedwongen snel weer weg te gaan, of ze nemen uren de tijd, drinken je bier op en kijken je kabeltv
Alarm om 3:30, dan was je vast ineens een jaartje ouder...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
Inmiddels hangt ons veiligwonen systeem en draait ie in proeffase. Al met al werkt het prima, al had ik vanacht een eerste vals alarm om 3:30. Een van de sensoren had ik op de muur geplakt (zit handig plakspul bij, scheelt weer boren), maar het plakspul wilde niet meer plakken op die muur![]()
Eerder hadden we al 's een vals alarm overdag van de katten, maar sinds de sensoren wat verplaatst zijn (reden #zoveel om de sensoren sowieso in beginsel te plakken) gaat dit nu goed. Als je dan berichtje leest met sensor in je schuur gaat af ga je toch met een dubbel gevoel naar beneden
Dan zijn ze door een amateur aangelegd, dat is les 1 van de opleiding voor beveiligingstechnicus, hang een pir nooit boven een radiator, en niet in vol zonlicht.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:48 schreef blomke het volgende:
Naast de gevarieerde meningen over alarmsystemen, wil ik hier toch iets positiefs toevoegen: een zichtbaar alarm (buitensirene en flitslicht) werkt zowel preventief (indringer gaat liever een huis zonder alarm) als als back-up als de SKG** sluitingen gemold zijn (het alarm verdrijft misschien de indringer).
Wij hebben een (15 jaar oud) bedraad ELRO systeem en op alle ramen en deuren reed contacten. Centraalunit achter een afgesloten deur.
Zou geen PIR-en nemen; hadden we, maar gaven te veel vals-alarm door radiatoren en opwarming bij opkomende zon.
Dat was ik (ook), 15 jaar geleden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:03 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dan zijn ze door een amateur aangelegd,
zelf heb ik een visonic en een caddx/networx in gebruik.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:01 schreef aeacus45 het volgende:
In mijn nieuwe woning wil ik ook graag een alarmsysteem installeren. Een duur alarmsysteem via Essent, Nuon, securitas of verisure lijkt mij niet nodig om alleen maar telefoonlijstjes af te lopen.
*knip*
Wat zijn jullie laatste ervaringen? Welk alarmsysteem zouden jullie mij aanraden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |