abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 1 mei 2011 @ 20:55:18 #1
13368 NiGeLaToR
pi_96221292
Hola! Zoals in m'n onderschrift kunt lezen hebben we ons huis in een week of twee verkocht en vervolgens een nieuw huis gekocht :)

In ons nieuwe huis willen we een alarm systeem plaatsen, voor het nog veiligere gevoel zullen we maar zeggen. Ik heb inmiddels een wat IP camera bewaking geregeld, maar die maakt geen lawaai als er ongenode gasten zijn (kan ik later wel zien wie het was/waren, maarja). Dus, misschien toch maar 'n heus alarm systeem.

Met wat voor systeem hebben de Fok!ers goede ervaringen? Het doel is vooral een signaaltje te krijgen als je ongenode gasten krijgen en bijv. thuis bent/ligt te slapen. Aansluiting op een 'meldkamer' hoeft dus niet per se.

Zo heeft Conrad er een boel - maar geen idee welke goed is/handig/etc.
Idealiter heeft ie bijvoorbeeld een web-interface en kan ie ook via 'internet' berichtjes sturen. Overigens ook handig als je niet elke nacht een onterecht alarm hebt natuurlijk.

Hoe beveiligt de Fok!er het huis?
pi_96221356
Woonveilig, doet wat jij wilt en krijgt een hoop goede recensies.
pi_96221394
Gebruik je je IP Camera als buitenbewakingscamera?

Heb net een topic Iemand ervaring met ELRO bewakingscamerasysteem geopend

Dus ik lees ff mee!
  FOK!fotograaf zondag 1 mei 2011 @ 21:00:17 #4
13368 NiGeLaToR
pi_96221610
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:56 schreef Dennis101 het volgende:
Woonveilig, doet wat jij wilt en krijgt een hoop goede recensies.
Wat een walgelijke site met 101 reclame rommel.. maargoed, ga me erin verdiepen :) thx, had ik nog niet gevonden merkwaardig genoeg.

http://www.woonveilig.nl/page/3/kosten

Ook niet heel duur, valt me mee.
pi_96221694

Welk merk gebruik je?
pi_96221734
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:00 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Wat een walgelijke site met 101 reclame rommel.. maargoed, ga me erin verdiepen :) thx, had ik nog niet gevonden merkwaardig genoeg.

http://www.woonveilig.nl/page/3/kosten

Ook niet heel duur, valt me mee.
Systeem is in vergelijking met andere merken inderdaad erg goedkoop, je kunt via een dienst van 8(?) euro per maand ook smsjes krijgen als je alarm afgaat of smsjes naar je buren verzenden bijvoorbeeld. Verder kun je het systeem helemaal via internet programmeren en makkelijk uitbreiden. Een (hard) alarm signaal kan je er ook op aansluiten.
  FOK!fotograaf zondag 1 mei 2011 @ 21:06:43 #7
13368 NiGeLaToR
pi_96221994
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:01 schreef bobenjanneke het volgende:

Welk merk gebruik je?
Ik gebruik een Synology NAS en een aantal Foscam camera's. De NAS neemt op en stuurt foto's per e-mail naar me toe bij beweging.

@Dennis101 die ga ik zeker overwegen.. 8 euro per maand valt me ook best mee. Komen natuurlijk nog wel de aanschaf van wat onderdelen bij natuurlijk, maar toch.
  FOK!fotograaf maandag 2 mei 2011 @ 20:19:19 #8
13368 NiGeLaToR
pi_96266038
Via Essent, Nuon, etc kun/kon je complete systemen kopen en aansluiten, maar dan zit je op 30 euro per maand.
Geen ervaring mee, wel diverse reclames van gezien.

Ik ben zelf ook op zoek, en via google
http://www.google.nl/#hl=(...)&fp=3dfa5849d4cd9c7b

kom je toch een hoop tegen.
Het is toch wat anders als zelf kopen bij conrad en zelf aanlegggen
  FOK!fotograaf maandag 2 mei 2011 @ 20:30:36 #10
13368 NiGeLaToR
pi_96266500
Ja, vind het jammer dat ik zo weinig kan vinden over het woonveilig gebeuren, maar zeker met de lage kosten en opzeggen per maand is gewoon het proberen waard..

Zelf zo'n set ophangen kost je al snel net zo veel en dan zonder optie van aansluiten op 'meldkamer'.
pi_96828311
Wil je op een meldkamer aangesloten worden?
Op marktplaats zijn vaak voor een prikje alarmsystemen te krijgen. Zoek maar eens op Aritech of Galaxy, Powermax kan ook nog.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:52:46 #12
314761 sjoneah
Terecht. In één woord terecht.
pi_96848283
Wij hebben een systeem van alarmdiscounter.nl, de SN5800.
Het is een draadloos systeem waar wij 3 bewegingsmelders, 3 deurcontacten en 11 rookmelders op hebben aangesloten. De apparatuur voelt goedkoop aan, maar het werkt goed en dat voor een mooie prijs. Hier werkt het systeem nu al twee jaar zonder problemen. Enige nadeel hiervan is dat je de batterijen van de sensoren moet vervangen.

Verder hebben wij geen GSM module, maar ik geloof dat je daar een simkaart in kan stoppen, en dan wordt je gewoon gebeld. Je kan dan verder op afstand horen wat er gebeurd, en welke detector het alarm geeft, en dat betekent dus dat je geen abonnement nodig hebt op een meldkamer. Gewoon een prepaid simkaart gebruiken. Het systeem zonder GSM module heeft trouwens wel een normale telefooningang, en bij ons werkt dat goed.

Ik zie trouwens nu op die site ook hetzelfde alarmsysteem maar dan in een stevige kast. Dat lijkt mij een goede optie.
pi_96864325
Ik heb een Aritech installatie met kiezer naar mijn GSM.
Contacten op alle ramen en 3 ir Pirren voor ruimtebewaking.

Gewoon alles bedraad , ik hou niet van batterijen. :)
  FOK!fotograaf maandag 16 mei 2011 @ 09:34:00 #14
17893 Forno
pi_96875614
Ik heb geen ervaring met een alarm in huis, wel in een kantoor. En ik weet dat in 9 van 10 gevallen het alarm vals was doordat iemand een raam open had laten staan en er papier ging vliegen.

Dus of je je er echt veiliger door gaat voelen vraag ik me af? In eerste instantie schrik je je helemaal dood als dat ding afgaat na 4x vals alarm denk je "ach laat maar, het is toch niets". Stop je geld in anti-inbraakbeveiliging. Goede sloten, voorkom opklimbaarheid op daken en in ramen en voldoende verlichting buiten. Dan hoor je het wel of er iemand binnen wil komen.
pi_96895004
Salarisstrook voor het raam hangen... nog nooit ingebroken geweest hier... werkt dus perfect....
pi_96898625
En als de verzekering geen alarmsysteem eist, dat ook niet bij de verzekering aangeven dat je alarm hebt. Ook al kun je premiekorting krijgen.
Stel dat je een keer het alarm vergeet in te schakelen. Even een boodschapje doen of even bij de buurvrouw langs en er wordt op dat moment ingebroken. Dan keert de verzekering helemaal niets uit!

Goed hang- en sluitwerk is minstens zo belangrijk als een alarm, een (gelegenheids)inbreker loopt een huis voorbij als hij/zij meer dan 3 minuten nodig zou hebben om binnen te komen. Alleen een alarm heeft in mijn ogen niet zoveel zin, als ze binnen zijn, zijn ze toch met 20 seconden weer buiten. Die herrie nemen ze op de koop toe.
  FOK!fotograaf maandag 16 mei 2011 @ 21:05:26 #17
13368 NiGeLaToR
pi_96907522
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:11 schreef wiltoyo het volgende:

Goed hang- en sluitwerk is minstens zo belangrijk als een alarm, een (gelegenheids)inbreker loopt een huis voorbij als hij/zij meer dan 3 minuten nodig zou hebben om binnen te komen. Alleen een alarm heeft in mijn ogen niet zoveel zin, als ze binnen zijn, zijn ze toch met 20 seconden weer buiten. Die herrie nemen ze op de koop toe.
Het huis heeft het politiekeurmerk, echter is er verderop in de straat van m'n oude huis recent ingebroken waarmee de boefjes bij de voordeur 'gewoon' een SKG twee sterren cilinder eruit getrokken hebben. Kon de dag erna gewoon een nieuw cilinder in, zo netjes was die eruit getrokken. Dus ja, goed hang en sluitwerk helpt tegen de gelegenheidboef, maar haalt verder weinig uit. Ik wil graag wakker worden als iemand zo (probeert) binnen te komen en ik gok dat de gemiddelde inbreker een alarm liever mijdt en als ie af gaat liever de benen neemt. Tuurlijk kunnen ze best wat wegnemen dan, maar wil gewoon niet dat er iemand kan rondlopen als ik slaap. Zou 'm zelfs uit kunnen doen als ik er niet ben zodat niemand last heeft van valse meldingen.

En dat een alarm onterecht af kan gaan weet ik, kwestie van goed nadenken waar je het ophangt. Voordeel van thuis is dat je zelf de ramen dicht moet doen ipv onverschillige collega's ;)
pi_96913110
Ik wil je het ook helemaal niet afraden een alarmsysteem te nemen, integendeel Sterker nog, ik heb zelf een grade 3 systeem hangen. :) Beetje vakidioot zeg maar, ik zit in de business.
  Moderator maandag 16 mei 2011 @ 22:16:03 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_96913472
Denk je er ook aan dat je alarm "geschikt" is voor huisdieren ? Niet dat als de kat door de gang loopt de bewegingsmelder geactiveerd wordt en je ene valse melding krijgt !

Maar wellicht heb je ook helemaal geen huisdieren :)
  FOK!fotograaf maandag 16 mei 2011 @ 22:41:30 #20
17893 Forno
pi_96915611
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:05 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Het huis heeft het politiekeurmerk, echter is er verderop in de straat van m'n oude huis recent ingebroken waarmee de boefjes bij de voordeur 'gewoon' een SKG twee sterren cilinder eruit getrokken hebben.

En dat een alarm onterecht af kan gaan weet ik, kwestie van goed nadenken waar je het ophangt. Voordeel van thuis is dat je zelf de ramen dicht moet doen ipv onverschillige collega's ;)
Ik steek mijn geld liever in het voorkomen dat een inbreker binnenkomt, dan een systeem dat je waarschuwt dat er een inbreker binnen is.

Knappe jongen die een drie sterren slot, met dievenklauwen en raamboompjes of iets waarmee je een deur of raam van binnen kan afsluiten, plus anti-inbraakstrips in 10 minuten kan openen. Schroef een lampje met bewegings sensor aan de buitenkant.

[ Bericht 7% gewijzigd door Forno op 16-05-2011 22:50:31 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2011 @ 08:00:34 #21
13368 NiGeLaToR
pi_96926722
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:11 schreef wiltoyo het volgende:
Ik wil je het ook helemaal niet afraden een alarmsysteem te nemen, integendeel Sterker nog, ik heb zelf een grade 3 systeem hangen. :) Beetje vakidioot zeg maar, ik zit in de business.
Nice; op zich is het monteren en afregelen al een sport op zich. Daarom zoek ik per se een internet-connected systeempje, zodat ik het kan integreren met de rest van de domotica :)

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Denk je er ook aan dat je alarm "geschikt" is voor huisdieren ? Niet dat als de kat door de gang loopt de bewegingsmelder geactiveerd wordt en je ene valse melding krijgt !

Maar wellicht heb je ook helemaal geen huisdieren :)
Die heb ik dus wel :')
Das absoluut een aandachtpuntje - moet soms afweging dus nemen tussen bewegingmelder & contactsensor en gewoon proberen waar ze op reageren. Gelukkig zijn katten nachtdieren en spelen ze dan graag samen, dus dat maakt de uitdaging nog groter.

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:41 schreef Forno het volgende:

[..]

Ik steek mijn geld liever in het voorkomen dat een inbreker binnenkomt, dan een systeem dat je waarschuwt dat er een inbreker binnen is.

Knappe jongen die een drie sterren slot, met dievenklauwen en raamboompjes of iets waarmee je een deur of raam van binnen kan afsluiten, plus anti-inbraakstrips in 10 minuten kan openen. Schroef een lampje met bewegings sensor aan de buitenkant.
Nogmaals; dat zit er ook allemaal al op. Maar dan nog een verhaaltje; een kennis had een mooie auto, boefjes wilde de auto hebben, boorden het kozijn van een raam eruit (gewoon de schroeven van de SKG 2** raambeslag van buitenaf eruit boren) en gingen naar binnen. Daar vergasten ze de kennis en namen ze alles - incl autosleutel en auto - mee. Rond 15:00 die dag was het gas uitgewerkt en werd ie wakker met flinke koppijn, een leeg huis, en een stukgeboord raamkozijn. Toen was ie ook toe aan een alarmsysteem.

En ja, als ze per se willen is dat ook te omzeilen - desnoods doe je een woning overval met veel geweld, maar beveiligen gaat vooral om het minder aantrekkelijk maken van jouw woning tov de rest van de woningen. Gewoon altijd net even beter hang- en sluitwerk, wel een alarm ipv niet, etc etc. Ik slaap daar gewoon net even beter door, dus waarom zou ik het niet doen?
pi_96929787
Beste mensen, er wordt gevraagd naar een alarmsysteem, niet over hang en sluitwerk.

Zelf heb ik nooit vals alarm (gehad).
Je moet gewoon weten hoe je de boel moet ophangen en aansluiten, maar dat weet ik als ex installateur van die spullen wel.
Tevens zie ik in 1 opslag op het display van het codebediendeel of er nog een raam of deur open staat als ik mijn huis verlaat, super handig.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2011 @ 10:17:17 #23
17893 Forno
pi_96929837
Als je je daar veiliger door voelt moet je het doen. :)
pi_96929879
Het woordje "veilig" heb ik nergens gebruikt hoor.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2011 @ 11:04:00 #25
17893 Forno
pi_96931491
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:18 schreef RVP67 het volgende:
Het woordje "veilig" heb ik nergens gebruikt hoor.
Had het ook niet tegen jou.
pi_96961991
quote:
Daarom zoek ik per se een internet-connected systeempje, zodat ik het kan integreren met de rest van de domotica
Wat bedoel je precies met internet-connected? De meeste (proffesionele) systemen, -denk aan aritech, galaxy etc.- kun je uitgangen op van allerlei manieren programmeren.

quote:
Die heb ik dus wel
Das absoluut een aandachtpuntje - moet soms afweging dus nemen tussen bewegingmelder & contactsensor en gewoon proberen waar ze op reageren. Gelukkig zijn katten nachtdieren en spelen ze dan graag samen, dus dat maakt de uitdaging nog groter.
Daar bestaan zogenaamde 'pet' melders voor. Zijn te krijgen voor verschillende gewichtsklassen voor dieren.
Alleen magneetcontacten op ramen en deuren is niet voldoende. Wat als het boevengilde een raam uit een kozijn haalt oftewel simpelweg een ruitje intikt.

quote:
Nogmaals; dat zit er ook allemaal al op. Maar dan nog een verhaaltje; een kennis had een mooie auto, boefjes wilde de auto hebben, boorden het kozijn van een raam eruitt (gewoon de schroeven van de SKG 2** raambeslag van buitenaf eruit boren) en gingen naar binnen.
Tegenhouden kun je nooit, het SKG keurmerk geeft alleen aan hoeveel tijd er nodig is om de boel te forceren, Oftewel vertragen

[ Bericht 0% gewijzigd door wiltoyo op 17-05-2011 22:03:53 ]
pi_96962846
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Salarisstrook voor het raam hangen... nog nooit ingebroken geweest hier... werkt dus perfect....
Niet voor niets is er een enorme leegloop geweest. :P
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2011 @ 23:08:45 #28
13368 NiGeLaToR
pi_96969142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:27 schreef wiltoyo het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met internet-connected? De meeste (proffesionele) systemen, -denk aan aritech, galaxy etc.- kun je uitgangen op van allerlei manieren programmeren.

Had deze dus gevonden: http://www.woonveilig.nl
Niet per se profi, maar lijkt precies te doen wat ik wil.

quote:
Daar bestaan zogenaamde 'pet' melders voor. Zijn te krijgen voor verschillende gewichtsklassen voor dieren.
Alleen magneetcontacten op ramen en deuren is niet voldoende. Wat als het boevengilde een raam uit een kozijn haalt oftewel simpelweg een ruitje intikt.

Had ik ook al bedacht, ga al uit van een beweginsmelder in huiskamer, garage, entree, hal op eerste verdieping & dan nog voldoende raam- en/of deurcontacten.

Overigens overweeg ik ook automatische lichtschakelaars in de entree en hal boven te doen, naast het comfort kan een boef dan niet in 't donker rondneuzen :+

quote:
Tegenhouden kun je nooit, het SKG keurmerk geeft alleen aan hoeveel tijd er nodig is om de boel te forceren, Oftewel vertragen
Jep, speelt ook mee dat we soms ook alleen zijn, op de een of andere manier voelt het dan wel fijn om een extra oplettend oogje in het zeil te hebben.

Zijn wel simpele dingen die opvallen wat er 'anders' is met politiekeurmerk woning: Glaslatten allemaal aan binnenzijde, driepuntssluitingen op elke deur, ramen die je ook als je zo open zet kunt blokkeren. Maargoed, als je simpelweg je deur vergeet op slot te doen, of een sleutel onder de bloempot bewaart maakt 't allemaal geen zak uit :+
pi_96969490
Over die huisdieren gesproken, het systeem van woonveilig detecteert pas vanaf een kilo of 30, dus tenzij je een enorme hond hebt is dat geen probleem. Mocht je voor dat systeem gaan let dan wel even op de maximale aantal melders die je op het systeem kan aansluiten (20 stuks) al is dat meestal voldoende.

Overigens kun je ook verschillende zones instellen, zo kan je bijvoorbeeld je garage aan hebben staan terwijl je zelf in de tuin zit, of de begane grond terwijl je zelf savonds in de slaapkamer zit.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2011 @ 23:20:51 #30
13368 NiGeLaToR
pi_96969923
Cool thx voor de tips, je heppem zelf ook? :)
pi_96970049
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:20 schreef NiGeLaToR het volgende:
Cool thx voor de tips, je heppem zelf ook? :)
Nope, de zaak waar ik werk verkoopt dat systeem en ik heb een uitgebreide training gehad van de heren van Woonveilig zelf.
  woensdag 18 mei 2011 @ 01:15:01 #32
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96974471
Je hebt weinig aan een camera, je kunt beter voor een alarm gaan. Heeft een veel groter effect. Voor de bewijslast hoef je het ook niet te doen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_96977254
Heb je een visonic alarm al overwogen? Ik heb deze hier geinstalleerd. Het een pain om het te programmeren maar met de handleiding kom je er wel uit. Heeft veel mogelijkheden en uitbreidingsmogelijkheden (waaronder inbellen via internet en GSM module). Kostentechnisch niet de goedkoopste, maar wel een goede.
  FOK!fotograaf woensdag 18 mei 2011 @ 20:22:33 #34
13368 NiGeLaToR
pi_97004274
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 08:31 schreef Phaeton het volgende:
Heb je een visonic alarm al overwogen? Ik heb deze hier geinstalleerd. Het een pain om het te programmeren maar met de handleiding kom je er wel uit. Heeft veel mogelijkheden en uitbreidingsmogelijkheden (waaronder inbellen via internet en GSM module). Kostentechnisch niet de goedkoopste, maar wel een goede.
Maar, wat zijn volgens jou de voordelen van dit systeem dan? Ik zie het nadeel dat ie ingewikkeld in te stellen is en verder is het kunnen inbellen niet heel bijzonder toch?
pi_97006554
@Phaeton bedoel je met visonic de Powermax? Of visonic in het algemeen?
Dat systeem is juist erg simpel te programmeren, het basispakket is vanaf het moment dat je de doos opent in een uurtje operationeel.
pi_97006795
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:02 schreef wiltoyo het volgende:
@Phaeton bedoel je met visonic de Powermax? Of visonic in het algemeen?
Dat systeem is juist erg simpel te programmeren, het basispakket is vanaf het moment dat je de doos opent in een uurtje operationeel.
Als ik zo eens even google kijk is dat niet goedkoop, wat zou dat systeem voor meerwaarde bieden ten opzichte van bijvoorbeeld een woonveilig systeem?
pi_97007904
Powermax is helemaal niet duurder dan het woonveilig systeem, klikkerdeklik is zelfs goedkoper :) zit maar 1 pir bij, maar als je er eentje bij koopt zit je ongeveer op dezelfde prijs als het woonveilig systeem.
Het woonveilig systeem ken ik niet, wel de powermax en heb dat altijd als een betrouwbaar systeem ervaren. Heb er heel wat onder handen gehad in het verleden. (paar 100). Eigenlijk altijd voor onderhoud of lege batterijen van melders. Bijna geen storingen gehad met die dingen.
Ik heb overigens geen aandelen van visonic ofzo hoor en wil je ook niks aanpraten. Verkondig alleen maar mijn ervaringen.
pi_97008039
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:23 schreef wiltoyo het volgende:
Powermax is helemaal niet duurder dan het woonveilig systeem, klikkerdeklik is zelfs goedkoper :) zit maar 1 pir bij, maar als je er eentje bij koopt zit je ongeveer op dezelfde prijs als het woonveilig systeem.
Het woonveilig systeem ken ik niet, wel de powermax en heb dat altijd als een betrouwbaar systeem ervaren. Heb er heel wat onder handen gehad in het verleden. (paar 100). Eigenlijk altijd voor onderhoud of lege batterijen van melders. Bijna geen storingen gehad met die dingen.
Ik heb overigens geen aandelen van visonic ofzo hoor en wil je ook niks aanpraten. Verkondig alleen maar mijn ervaringen.
Ah, ik keek net voor dat visinoc spul en dat kwam ik tegen voor 900 euro (inclusief installatie). Kan je dat powermax systeem ook op een verbinden aan je telefoon of is dat puur een alarm?
pi_97009148
Zit een analoge telefoonkiezer ingebouwd.

Heb even een kleine research gedaan naar woonveilig. Dat systeem werkt op 433MHz en dat lijkt mij nogal storingsgevoelig. De 433Mhz frequentieband is een vrij te gebruiken frequentie en die zit eigenlijk zo goed als overvol met van allerlei draadloze toestanden. Garagedeur openers, deurbellen, klik-aan-klik-uit systemen. Eigenlijk alle draadloze handige dingen, behalve dect en wifi, die zitten op 2,4GHz. Als je pech hebt, heb je elke keer storing als er bij de buren wordt aangebeld.
Powermax (visonic) zit op 868MHz, is ook een vrij te gebruiken frequentieband. Wordt alleen nog bijna niet gebruikt, voorzover ik weet word die band frequentie alleen gebruikt voor draadloze alarmen. (correct me if I'm wrong).

edit: 868MHz is speciaal gereserveerd voor beveiligingstoepassingen.

[ Bericht 6% gewijzigd door wiltoyo op 18-05-2011 22:13:18 ]
pi_97009311
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:42 schreef wiltoyo het volgende:
(correct me if I'm wrong).
quote:
Alle WoonVeilig melders maken gebruik van de betrouwbare 868 Mhz frequentie. Dit is een speciaal voor beveiligingsapparatuur gereserveerde frequentie en is ongevoelig voor storing van andere apparatuur.
http://www.woonveilig.nl/page/115/algemene_vragen

Bij dezen ;)

Sowieso lijkt woonveilig me dan iets uitgebreider, alles via internet in te stellen, systeem checkt zichzelf en bij problemen krijg je een sms/word je gebeld (dat kost dan wel 8 euro per maand).
pi_97010811
Bedoelde idd powermax. Grootste voordeel is idd betrouwbaarheid.

Maar ook mogelijkheid om goed uit te breiden met bv rookmelders. Er zijn pir's beschikbaar die niet reageren op huisdierem.

Heeft backup batterijen, dus bij stroomuitval ook gewoon een poos nog ingeschakeld.

Systeem werkt niet 434mhz maar op 868, dit is een 'schonere' en veiligere frequentie. Van wat ik gehoord heb is het duurder om op deze 868 frequentie te werken. Goedkopere systemen werken ook wel op 434. Maar ook bv Klik-aan klik-uit (kost niet veel) werkt bv op 434mhz (goedkoop) waardoor je sneller kans hebt op storingen van de omgeving.

Tevens biedt de powermax mogelijkheid tot (eenvoudige) domotica via x10 wat leuk kan zijn. Er is ook een module om via internet contact te maken met je alarm, zo kan je de status opvragen of het alarm in/uitschakelen. Kost wel weer iets extra.

Instellen is overigens wel te doen hoor. Zou het niet als echt nadeel zien, maar het is wel even zoeken. Met affiniteit voor dit soort dingen zou ik het als goed te doen willen bestempelen, heb je wat meer moeite met dit soort zaken moet je er wel even de tijd voor nemen.
pi_97010886
Overigens heb ik geen aandelen. Ik gebruik het systeem een jaar en heb nog geen vals alarm gehad. Wel per ongeluk 2x het alarm laten afgaan en hij loeit hard kan ik je zeggen ;)
pi_97010917
quote:
http://www.woonveilig.nl/page/115/algemene_vragen

Bij dezen

Sowieso lijkt woonveilig me dan iets uitgebreider, alles via internet in te stellen, systeem checkt zichzelf en bij problemen krijg je een sms/word je gebeld (dat kost dan wel 8 euro per maand).
Ah oké

Powermax kan je dan wel niet via internet instellen, alhoewel er wel een mogelijkheid is. Zit er alleen niet standaard op. Systeem- meldercheck gebeurt ook continue. En dat je elke maand 8 euro moet betalen voor een simpel belletje vanuit het systeem, is gewoon afzetterij. Enige wat er gebeurd is dat als er wat is uitgebeld word naar een vooringesteld telefoonnummer. Je zou het zo kunnen zien dat je in feite met je alarm aan het bellen bent en om daar nou 8 euro in de maand voor te betalen ;(

Net als bij woonveilig worden bij powermax ook alle gebeurtenissen doorgemeld naar het ingestelde telefoonnummer. Dat kan een gsm, vriend, familie, meldkamer etc. zijn. Alle gebeurtenissen worden ook in het systeem gelogd.

De conclusie is eigenlijk dat beide systemen nauwelijks verschillen enige verschil is dat instellen via internet niet standaard is.

[ Bericht 9% gewijzigd door wiltoyo op 18-05-2011 22:14:05 ]
pi_97011255
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:08 schreef wiltoyo het volgende:

[..]

Ah oké

Powermax kan je dan wel niet via internet instellen, alhoewel er wel een mogelijkheid is. Zit er alleen niet standaard op. Systeemcheck gebeurt ook continue. En dat je elke maand 8 euro moet betalen voor een simpel belletje vanuit het systeem, is gewoon afzetterij. Enige wat er gebeurd is dat als er wat is uitgebeld word naar een vooringesteld telefoonnummer. Je zou het zo kunnen zien dat je in feite met je alarm aan het bellen bent en om daar nou 8 euro in de maand voor te betalen ;(
quote:
Basisbeveiligingsdienst
¤ 8,95 per maand
24 uur per dag aangesloten op de virtuele meldkamer
incl. onbeperkt aantal alarmberichten telefonisch en per SMS
incl. automatische onderhoudscontroles van het alarmsysteem
wereldwijd via internet toegang tot het alarmsysteem
vast bedrag en maandelijks opzegbaar
Dat vind ik toch best redelijk voor 8,95 per maand. Zodra het systeem een storing heeft, het alarm afgaat of je op afstand het systeem aan/uit wil zetten is dat allemaal geen probleem. Je kunt ook 5 mensen toevoegen die een belletje/smsje krijgen wanneer er ingebroken word/het brandalarm afgaat.
quote:
Net als bij woonveilig worden bij powermax ook alle gebeurtenissen doorgemeld naar het ingestelde telefoonnummer. Dat kan een gsm, vriend, familie, meldkamer etc. zijn. Alle gebeurtenissen worden ook in het systeem gelogd.

De conclusie is eigenlijk dat beide systemen nauwelijks verschillen enige verschil is dat instellen via internet niet standaard is.
Het lijkt me inderdaad redelijk vergelijkbaar.
pi_97011502
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:13 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

[..]

Dat vind ik toch best redelijk voor 8,95 per maand. Zodra het systeem een storing heeft, het alarm afgaat of je op afstand het systeem aan/uit wil zetten is dat allemaal geen probleem. Je kunt ook 5 mensen toevoegen die een belletje/smsje krijgen wanneer er ingebroken word/het brandalarm afgaat.

[..]

Het lijkt me inderdaad redelijk vergelijkbaar.
Bij Powermax kost dat niets ;) wat jij hier nu allemaal opnoemt kan met de Powermax ook allemaal.

Die virtuele meldkamer is een hele slimme verkooptruc van woonveilig. Een dienst in het leven roepen dat ELK alarmsysteem heeft. Het is gewoon domweg naar buiten bellen als er wat gebeurd.

Alles maar dan ook alles wat met woonveilig kan, kan ook met powermax. En volgens mij nog een paar dingen meer, zoals een deurbelfunctie. Stel dat je op de achterdeur een magneetcontact hebt zitten en die heb je ingesteld als "deurbel" dan laat de centrale elke keer als de deur open gaat een soort deurbel horen. Op die manier weet je altijd dat er iemand via de achterdeur je huis binnenkomt.

En nu stop ik.
  FOK!fotograaf donderdag 19 mei 2011 @ 07:34:19 #46
13368 NiGeLaToR
pi_97019801
Top discussie; ik had de woonveilig opstelling al bijna gekocht, maar ga nu nog een keer nadenken over het nut van de kosten per maand. Ik moet nog even uitzoeken hoe de http-bereikbaarheid blijft werken als besluit geen abo met maandkosten te nemen.

Dan nog wat andere vragen: Waar hangen jullie de alarminstallatie zelf op? Liefst in een afgesloten ruimte lijkt me - maar hoor je het alarm dan nog. Of moet er een aparte herriemaker bij?

En stel je hebt een woonkamer met tuindeuren, een garage met voor en achter deuren en een hal met een deur, met deur naar garage. Dan zou ik een contactsensor op de buitendeur moeten hebben en op de garagedeur, dan IR in garage, IR in woonkamer en IR in hal? Evt. IR op bovenverdieping?

OVerigens heeft ons huis electronische rookmelders bij de bouw opgeleverd, dus twijfel of ik ook nog rookmelders op de alarminstallatie ga aansluiten. Misschien gewoon 1?
pi_97023872
Waar hangen jullie de alarminstallatie zelf op?
Die van mij hangt in de gang, bij de meterkast. Hij heeft sabbotage alarm en de body is erg sterk dus een afgesloten ruimte is mijns inziens niet nodig. Het werkt ook nog eens afschrikwekkend om zo'n ding in het zicht te hebben hangen. Als je wilt kan je overigens losse keypads en sirenes op de powermax aansluiten, dus de mogelijkheid is er.

En stel je hebt een woonkamer met tuindeuren, een garage met voor en achter deuren en een hal met een deur, met deur naar garage. Dan zou ik een contactsensor op de buitendeur moeten hebben en op de garagedeur, dan IR in garage, IR in woonkamer en IR in hal? Evt. IR op bovenverdieping?
Dat is afhankelijk van de situatie en hoe de 'loop' in je huis is. Ik zou mijzelf verplaatsen als inbreker en zo mijn huis en de benodigde opties achterhalen.
pi_97026365
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 07:34 schreef NiGeLaToR het volgende:

OVerigens heeft ons huis electronische rookmelders bij de bouw opgeleverd, dus twijfel of ik ook nog rookmelders op de alarminstallatie ga aansluiten. Misschien gewoon 1?
Als het goed is het alarm van die rookmelders al aan elkaar gekoppeld, het is dus mogelijk om die via een extra contact aan te sluiten op de alarminstallatie
pi_97047188
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:11 schreef exlurker het volgende:

[..]

Als het goed is het alarm van die rookmelders al aan elkaar gekoppeld, het is dus mogelijk om die via een extra contact aan te sluiten op de alarminstallatie
Ik denk niet er een (potentiaalvrij)contact op de rookmelders zit. Lijkt me een beetje overbodig om dubbele rookmelders te hebben. Je zou natuurlijk ook domweg de al bestaande rookmelders kunnen vervangen.

quote:
Dan nog wat andere vragen: Waar hangen jullie de alarminstallatie zelf op? Liefst in een afgesloten ruimte lijkt me - maar hoor je het alarm dan nog. Of moet er een aparte herriemaker bij?
Powermax hangt meestal in de hal. Je zou hem natuurlijk in de meterkast kunnen hangen. Maar dan moet je elke keer als je het alarm inschakelt de meterkast openmaken. Of je moet een los bediendeel erbij nemen. Over de herrie hoef je je geen zorgen te maken, uit de sirene komt 80dB aan herrie.

quote:
Op de begane grond in ieder geval in elke ruimte die van buiten te benaderen is, (raam/deur) een PIR plaatsen. Als er vanaf buiten makkelijk op de bovenverdieping te komen is (balkon,regenpijp etc.). In ieder geval op de overloop een PIR plaatsen. Verder op de voordeur een magneetcontact, voor de tuindeuren ligt het er een beetje aan wat voor deuren het zijn. Als ze los van elkaar open kunnen 2 magneetcontacten, als er een deur pas open kan als de ene deur open is. Dan alleen op de deur die als eerste open moet.

Het beste is natuurlijk om op alle buitendeuren en ramen die open kunnen een magneetcontact zetten. Hangt natuurlijk wel af van het budget dat je voor het alarm hebt. Maar zoals ik hierboven heb beschreven kan ook prima. Is echter wel het minimale wat ik zou doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door wiltoyo op 19-05-2011 21:10:32 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 20 mei 2011 @ 06:27:05 #50
13368 NiGeLaToR
pi_97062242
Thx voor de tips allemaal :) daar gaan we van de week een lekker klusje van maken!
pi_97115100
Succes :)
Nog een paar tips voor het plaatsen van sensoren. Laat pirren nooit richting een raam 'kijken', dit om valse meldingen te voorkomen. Door invallend zonlicht, iemand die langs het raam loopt etc.
Pirren ook niet boven een verwarming plaatsen, een pir reageert op een veranderd warmtebeeld (ir). Boven een verwarming is dus geen goed idee. Pir van het raam af laten kijken is beter voor snellere detectie als er iemand door het raam naar binnen mocht komen.
Magneetcontacten altijd aan de kant van de deur plaatsen waar de klink zit en dan niet verder dan 15cm uit de kant. Plaats je een contact aan de scharnierkant, dan krijg je pas alarm als de deur bijna helemaal open is. En dat wil je niet :P

Mocht je vragen hebben over het in inhoudelijke deel van je installatie, programmering oid, kun je dat misschien beter via PM doen. Lijkt me geen goed idee dat heel de wereld jou installatie kent, dan kun je net goed de deur gewoon open zetten.
pi_97120356
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:00 schreef NiGeLaToR het volgende:

Nogmaals; dat zit er ook allemaal al op. Maar dan nog een verhaaltje; een kennis had een mooie auto, boefjes wilde de auto hebben, boorden het kozijn van een raam eruit (gewoon de schroeven van de SKG 2** raambeslag van buitenaf eruit boren) en gingen naar binnen.
Tja je hebt niets aan veiligheidsbeslag als je dat vervolgens verkeerd monteert.
Schroeven die aan de buitenzijde zitten 8)7

quote:
Daar vergasten ze de kennis en namen ze alles - incl autosleutel en auto - mee. Rond 15:00 die dag was het gas uitgewerkt en werd ie wakker met flinke koppijn, een leeg huis, en een stukgeboord raamkozijn. Toen was ie ook toe aan een alarmsysteem.
Verdoofd dus en niet vergast. :+
quote:
En ja, als ze per se willen is dat ook te omzeilen - desnoods doe je een woning overval met veel geweld, maar beveiligen gaat vooral om het minder aantrekkelijk maken van jouw woning tov de rest van de woningen. Gewoon altijd net even beter hang- en sluitwerk, wel een alarm ipv niet, etc etc. Ik slaap daar gewoon net even beter door, dus waarom zou ik het niet doen?
Als je het wilt moet je het zeker doen.
Echt helpen doet het niet.
Vaak zat meegemaakt dat er gewoon ingebroken is ondanks een alarmsysteem.
Het moet soms alleen wat sneller.

Wat ook gebeurt is dat ze het systeem gewoon eerst "testen" door de eerste keer even snel naar binnen te gaan en snel rond te kijken en vervolgens gewoon kijken wat de respons tijden zijn, op die manier weten ze vaak al wat er te halen valt en hoeveel tijd ze hebben.

Wat beelden betreft, die zijn vaak zo belabberd slecht dat je bij de meeste systemen nog niet eens zo heel erg je best hoeft te doen om onherkenbaar te blijven.
pi_97125260
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:10 schreef klipper het volgende:Wat beelden betreft, die zijn vaak zo belabberd slecht dat je bij de meeste systemen nog niet eens zo heel erg je best hoeft te doen om onherkenbaar te blijven.
En dat het als bewijsmateriaal averechts werkt.
  FOK!fotograaf zondag 22 mei 2011 @ 17:53:11 #54
13368 NiGeLaToR
pi_97162606
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:10 schreef klipper het volgende:

[..]

Tja je hebt niets aan veiligheidsbeslag als je dat vervolgens verkeerd monteert.
Schroeven die aan de buitenzijde zitten 8)7

Nee guppie; gewoon je kozijn stukboren tot het slot aan de binnenzijde eruit valt :P

quote:
Verdoofd dus en niet vergast. :+

[..]

Als je het wilt moet je het zeker doen.
Echt helpen doet het niet.
Vaak zat meegemaakt dat er gewoon ingebroken is ondanks een alarmsysteem.
Het moet soms alleen wat sneller.

Wat ook gebeurt is dat ze het systeem gewoon eerst "testen" door de eerste keer even snel naar binnen te gaan en snel rond te kijken en vervolgens gewoon kijken wat de respons tijden zijn, op die manier weten ze vaak al wat er te halen valt en hoeveel tijd ze hebben.

Wat beelden betreft, die zijn vaak zo belabberd slecht dat je bij de meeste systemen nog niet eens zo heel erg je best hoeft te doen om onherkenbaar te blijven.
Achja, woon in een doodlopend stuk in een wijk met 1 toegang. Dus dan staan ze binnen, gaat het alarm, het alarm maakt mij, de buren en die mensen er naast wakker, vervolgens lopen de boefjes naar buiten en staat iedereen zich af te vragen wat er gebeurt. Het punt is dat het twee kanten op kan, of ze komen binnen en ze worden gedwongen snel weer weg te gaan, of ze nemen uren de tijd, drinken je bier op en kijken je kabeltv ;)
pi_97168669
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:53 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Nee guppie; gewoon je kozijn stukboren tot het slot aan de binnenzijde eruit valt :P

[..]

Achja, woon in een doodlopend stuk in een wijk met 1 toegang. Dus dan staan ze binnen, gaat het alarm, het alarm maakt mij, de buren en die mensen er naast wakker, vervolgens lopen de boefjes naar buiten en staat iedereen zich af te vragen wat er gebeurt. Het punt is dat het twee kanten op kan, of ze komen binnen en ze worden gedwongen snel weer weg te gaan, of ze nemen uren de tijd, drinken je bier op en kijken je kabeltv ;)
Je moet het ook zeker doen als je je daardoor veiliger voelt.
Wel moet je je afvragen of je het via een meldcentrale laat gaan of vie een systeem met eigen nummers invoer.
Diverse systemen kun je zelfs een vooraf ingestelde boodschap laten versturen, op die manier kun je ook de politie waarschuwen, of ze er wat mee doen is een tweede maar het is mogelijk.

Op buren moet je niet vertrouwen, de meeste mensen reageren geeneens op een alarm behalve dat ze het vervelend vinden dat die "idioot" geen beter systeem had kunnen kopen.

Meegemaakt dat buren zelfs de sirene na een kwartier er maar af sloopten omdat er niemand op reageerde, en daar was ingebroken, de hele voorruit lag eruit van die winkel.
pi_97172408
ik heb een galaxy centrale hangen die alles beveiligd, alles gewoon bedraad, keyprox bedieningspaneel (met druppel en code)

bij alarm krijg in een sms met de sensor die alarm heeft gegeven.
pi_97186332
Of je koopt een klein hondje die waaks is, heb je ook geen alarmsysteem nodig ;)
Serieus wij hebben een klein hondje die echt wel aanslaat zodra er een vreemde bij ons huis komt, hij doet dan wel geen kwaad(is ie te klein voor) maar als hij s'nachts helemaal uit zijn plaat zou gaan, dan weet ik dat er iets niet goed is en kan dus ingrijpen en de dief gaat er waarschijnlijk ook van tussen.
Dus als je altijd al een hond hebt gewild, dan is dit misshien nog een goede reden om er 1 te nemen.(als het je enige reden zou zijn om een hond te nemen lijkt me minder verstandig)

Niet dat je veel hebt aan deze info, maar wou het toch even met je delen :)
Als je vecht kan je verliezen, als je niet vecht heb je al verloren...
pi_97288817
Leuk topic, ik wil er ook een gaan aanschaffen. Ik kreeg gisteren een folder in de bus van de Risco Agility, is iemand daarmee bekend?
http://www.firelinesecurity.nl/salesdemo/index.html

Die is toch ook wel behoorlijk uitgebreid. Wat ik wel mooi vind aan dit systeem is dat de centrale en het bedieningspaneel los van elkaar zijn. Je kunt de centrale dus ergens in een hoekje op zolder plaatsen, en het bedieningspaneel gewoon bij de voordeur. Mochten ze die dan slopen dan is er niks aan de hand.

Een ander belangrijk punt is dat je met deze ook notificaties kan krijgen via internet (email, misschien ook sms daar ben ik nog niet achter) en niet alleen via een analoge telefoon lijn.

Ik heb namelijk geen analoge telefoonlijn meer, en zou dan speciaal hiervoor een analoge lijn moeten nemen. Notificatie op afstand is wel iets dat ik graag wil want als er ergens een alarm af gaat zijn er in de regel maar weinig mensen die daar op af gaan. Maar dat moet dus ook via internet kunnen..
pi_97725494
Niemand meer op zoek? :)
pi_98123550
Ja hoor, ben ook op zoek. Heb een Synology nas met 1 camera maar zal wel meer camera's aansluiten. Heb al SMS contract via een SMS provider in UK - werkt redelijk maar toch wel te vaak vals alarm door lichtschakelaar die uitschakelt: eerst SMS, daarna via de mail op je telefoon kijken wat er te zien is.
Dacht dat je op een Syno ook deurkontakt schakelaars en andere detectoren kon schakelen maar weet dit niet zeker. Daarnaast is een syno natuurlijk niet met bedieningspaneeltje of druppel te bedienen - niet handig als je kids hebt.

Waar ik het meest mee zit: zo'n Syno doet niets meer als de spanning er af gaat. Ok, je kunt UPS-en gaan plaatsen (1 in meterkast bij modem en 1 bij syno op zolder), maar zodra je internet er af ligt is het pech.

Kortom, syno lijkt me hooguit een toevoeging. Wil nu wel aan gaan schaffen, er wordt plotseling heel veel ingebroken in direkte omgeving door brutale maar wel nette oostblokkers (nauwelijks schade, halen pasjes netjes uit portemonnee etc).

Ik ga de andere suggesties maar eens goed bekijken. Misschien is er iets waar je een SIM kaartje in kunt stoppen?
pi_98125697
Serieus, neem nooit met de buren samen een alarm via hetzelfde bedrijf (al was je dat niet van plan maar voor de lurkers) Hier in de straat hebben een paar mensen op hetzelfde moment een alarm door één en hetzelfde (gerenomeerd) bedrijf laten aanleggen. Jaar later is er in de straat bij bijna alle huizen ingebroken en juist, ook bij die met die dezelfde alarmsystemen.
De enige welke het bespaard bleef waren 3 huizen waaronder het onze, alle drie geen alarm (wel goed hang en sluitwerk, verlichting etc), niet potdicht opgesloten tussen schuttingen en hoge heggen maar beetje open en.............. alle 3 een hond(je).
Indien het toeval zou zijn is het wel een opvallend toeval. Inbrekers houden niet van honden maar ja, je moet wel een hond kúnnen hebben uiteraard.

Ik geloof absoluut in een goed alarmsysteem, wil er ook één aanschaffen maar zolang mensen er niet goed zelf mee omgaan en om de haverklap vergeten alarm uit te zetten zodat te pas en te onpas zo'n ding afgaat reageert zelfs geen hond ( :P ) meer op een alarm.
Dus ook een goed alarm is geen garantie voor veilig wonen, het is en blijft een hulpmiddel..
Wijze woorden van de wijkagent....
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  FOK!fotograaf dinsdag 14 juni 2011 @ 11:35:19 #62
13368 NiGeLaToR
pi_98150477
Inmiddels hangt ons veiligwonen systeem en draait ie in proeffase. Al met al werkt het prima, al had ik vanacht een eerste vals alarm om 3:30. Een van de sensoren had ik op de muur geplakt (zit handig plakspul bij, scheelt weer boren), maar het plakspul wilde niet meer plakken op die muur :')
Eerder hadden we al 's een vals alarm overdag van de katten, maar sinds de sensoren wat verplaatst zijn (reden #zoveel om de sensoren sowieso in beginsel te plakken) gaat dit nu goed. Als je dan berichtje leest met sensor in je schuur gaat af ga je toch met een dubbel gevoel naar beneden :D
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 01:17:24 #63
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_103063558
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
Inmiddels hangt ons veiligwonen systeem en draait ie in proeffase. Al met al werkt het prima, al had ik vanacht een eerste vals alarm om 3:30. Een van de sensoren had ik op de muur geplakt (zit handig plakspul bij, scheelt weer boren), maar het plakspul wilde niet meer plakken op die muur :')
Eerder hadden we al 's een vals alarm overdag van de katten, maar sinds de sensoren wat verplaatst zijn (reden #zoveel om de sensoren sowieso in beginsel te plakken) gaat dit nu goed. Als je dan berichtje leest met sensor in je schuur gaat af ga je toch met een dubbel gevoel naar beneden :D
Alarm om 3:30, dan was je vast ineens een jaartje ouder...

Topickick omdat ik ook iets wil gaan aanschaffen en van TS graag hoor wat de ervaringen zijn met Veiligwonen nu we 4 maanden verder zijn.
pi_103069825
Naast de gevarieerde meningen over alarmsystemen, wil ik hier toch iets positiefs toevoegen: een zichtbaar alarm (buitensirene en flitslicht) werkt zowel preventief (indringer gaat liever een huis zonder alarm) als als back-up als de SKG** sluitingen gemold zijn (het alarm verdrijft misschien de indringer).

Wij hebben een (15 jaar oud) bedraad ELRO systeem en op alle ramen en deuren reed contacten. Centraalunit achter een afgesloten deur.

Zou geen PIR-en nemen; hadden we, maar gaven te veel vals-alarm door radiatoren en opwarming bij opkomende zon.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:38:36 #65
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103071478
Een Kuvasz, dat is ons alarmsysteem en houdt ongenodigde gasten goed op afstand.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:01:26 #66
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_103094588
Ik heb een systeem van Galaxy hangen, ben daar ook dealer van.
Ook huisdieren hoeven geen probleem te zijn, er zijn pirren ( bewegingsmelders ) die huisdiervriendelijk zijn.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:03:47 #67
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_103094753
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:48 schreef blomke het volgende:
Naast de gevarieerde meningen over alarmsystemen, wil ik hier toch iets positiefs toevoegen: een zichtbaar alarm (buitensirene en flitslicht) werkt zowel preventief (indringer gaat liever een huis zonder alarm) als als back-up als de SKG** sluitingen gemold zijn (het alarm verdrijft misschien de indringer).

Wij hebben een (15 jaar oud) bedraad ELRO systeem en op alle ramen en deuren reed contacten. Centraalunit achter een afgesloten deur.

Zou geen PIR-en nemen; hadden we, maar gaven te veel vals-alarm door radiatoren en opwarming bij opkomende zon.
Dan zijn ze door een amateur aangelegd, dat is les 1 van de opleiding voor beveiligingstechnicus, hang een pir nooit boven een radiator, en niet in vol zonlicht.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_103098933
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:03 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dan zijn ze door een amateur aangelegd,
Dat was ik (ook), 15 jaar geleden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_132517911
In mijn nieuwe woning wil ik ook graag een alarmsysteem installeren. Een duur alarmsysteem via Essent, Nuon, securitas of verisure lijkt mij niet nodig om alleen maar telefoonlijstjes af te lopen.

Na een middagje googlen kom ik de volgende alarmsystemen tegen:
- Woonveilig
- Visonic Powermax
- Jablotron Oasis
- Honeywell Galaxy 2
- Een Synology NAS met bewegingscamera's

De meningen zijn heel divers en tegenstrijdig:

Waarom Jablotron Oasis...

OASiS Jablotron versus Visonic Powermax Plus / Pro
Woonveilig versus Jablotron OASiS
verschillen tussen de Visonic Powermax Plus en de Jablotron Oasis

Wat zijn jullie laatste ervaringen? Welk alarmsysteem zouden jullie mij aanraden?
pi_132650199
*knip*

Reclame maken is op deze manier niet de bedoeling op FOK!
Informeer eens naar de mogelijkheden door te mailen naar pr@fok.nl

[ Bericht 90% gewijzigd door Vonkenboer op 28-10-2013 18:22:27 ]
pi_132658371
Bedankt voor jouw tip!

Welk alarmsysteem heeft men jullie geadviseerd?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:36:44 #72
90780 kaafum
wereldburger
pi_138148648
*edit*

Reclame maken is op FOK! op deze manier niet toegestaan.
Ik heb je reactie daarom aangepast.

Met vriendelijke groeten,
Vonkenboer

[ Bericht 93% gewijzigd door Vonkenboer op 25-03-2014 19:07:48 ]
The truth and nothing than the truth....
pi_138167460
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:01 schreef aeacus45 het volgende:
In mijn nieuwe woning wil ik ook graag een alarmsysteem installeren. Een duur alarmsysteem via Essent, Nuon, securitas of verisure lijkt mij niet nodig om alleen maar telefoonlijstjes af te lopen.

*knip*

Wat zijn jullie laatste ervaringen? Welk alarmsysteem zouden jullie mij aanraden?
zelf heb ik een visonic en een caddx/networx in gebruik.
caddx/networx kan je echt alles mee, prijzen op ebay zijn echt laag te noemen.
je zal je echt even moeten inlezen, is niet heel eenvouding in te stellen als je er niet in thuis bent.

visonic kan eigenlijk door iedereen wordt geinstalleerd, maar wel beperkt in uitbreidingen
  FOK!fotograaf donderdag 27 maart 2014 @ 22:15:11 #74
13368 NiGeLaToR
pi_138244597
Dankzij waanzinnige topickick maar een update; nog steeds woonveilig en inmiddels vrijwel alarm melding vrij. Behalve als iemand ergens een deur open trekt en het alarm te laat uit zet, maar nauwelijks false positives. Vorig voorjaar nog wel, laagstaande zon, wolken en dan in ene bak licht op de bank. Heb een pir bewegingssensor verwisseld met een ander en die heeft er minder last van. Inmiddels 1 batterij vervangen van een deursensor, besteld voor veel minder dan bij leverancier in china (vreemd type li-ion batterij ipv normale penlite).

Zou dus nog steeds aanraden al weet ik niet of er inmiddels goedkopere of betere opties zijn, zoals dat home wizard waar ik wel eens reclame voor zie.
Edit: owjah en in de winter valt nog steeds de sensor van de garage een keer naar beneden, zo jammer is dat ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')