abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97407240
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:37 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Interessante moties. Wat vinden mensen hier eigenlijk van die motie over rituele slacht?
Heb ik niet zo direct een mening over, al gaat dierenleed voor mij boven 'godsdienstvrijheid'. Onder het mom van dat laatste worden nogal gekke zaken gerechtvaardigd.
  zondag 29 mei 2011 @ 18:56:39 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97464707
Het was een mooi congres

Beide moties aangenomen. Helaas zonder discussie.
  zondag 29 mei 2011 @ 22:03:08 #156
177885 JoaC
Het is patat
pi_97474546
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:56 schreef Hexagon het volgende:
Het was een mooi congres

Ik ben op zoek naar tegenargumenten, maar dit zijn gewoon goede ideeën.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 29 mei 2011 @ 22:06:25 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97474738
Ik moet gewoon controversielere voorstellen indienen :P
  zondag 29 mei 2011 @ 22:07:26 #158
177885 JoaC
Het is patat
pi_97474801
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:06 schreef Hexagon het volgende:
Ik moet gewoon controversielere voorstellen indienen :P
Pensioenstelsel vervangen door inslaapstelsel.

Genoeg redenen om voor te zijn :P
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_97484352
Geweldige toespraak van Alexander Pechtold. En hij blijkt ook nog aanleg te hebben als cabaretier. Zie bijgaande video, na ongeveer 1:30 minuten...

http://nos.nl/video/24426(...)ekt-congres-toe.html
pi_97510315
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:47 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dat doe je inherent al door lid te worden van D66
Beetje aardig voor de PVV!
Zonder Wilders geen D66.
Zodra stumper Pechtold geen Geertje meer heeft om te schoppen is het einde oefening.
pi_97517142
Pfff, die trollen blijven maar uit de grond kruipen.
pi_97517180
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 20:27 schreef rootus het volgende:

[..]

Zonder Wilders geen D66.
Zodra stumper Pechtold geen Geertje meer heeft om te schoppen is het einde oefening.
Och, daarom zijn ze ook gelijktijdig opgericht :')
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 30 mei 2011 @ 22:47:50 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97519371
quote:

[..]

Zonder Wilders geen D66.
Ja in 1966 zaten Hans van Mierlo en Hans Gruijters aan hun stamtafel in Scheltema. En ze zeiden tegen elkaar:
"Weet je die peuter die nu in Venlo leeft. Volgens mij gaat die over een jaar of veertig een partij oprichten die allemaal lelijke dingen roept. Laten we maar eens een politieke partij oprichten zodat die baby die vorig jaar in de buurt van Rotterdam is geboren, daar over twintig jaar lid van kan worden en over veertig jaar dingen terug kan zeggen"

:') :') :') :')
  maandag 30 mei 2011 @ 23:22:21 #164
177885 JoaC
Het is patat
pi_97521399
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja in 1966 zaten Hans van Mierlo en Hans Gruijters aan hun stamtafel in Scheltema. En ze zeiden tegen elkaar:
"Weet je die peuter die nu in Venlo leeft. Volgens mij gaat die over een jaar of veertig een partij oprichten die allemaal lelijke dingen roept. Laten we maar eens een politieke partij oprichten zodat die baby die vorig jaar in de buurt van Rotterdam is geboren, daar over twintig jaar lid van kan worden en over veertig jaar dingen terug kan zeggen"

Shit, ze hebben ons door
Hij is inderdaad uit '63, hier een kinderfoto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
  maandag 30 mei 2011 @ 23:23:30 #165
198365 Morendo
The Real Deal
pi_97521464
quote:
13s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:13 schreef knnth het volgende:
Pfff, die trollen blijven maar uit de grond kruipen.
Tsja, het blijft natuurlijk gewoon ook een kutpartij. :+
Die Lebenslust bringt dich um.
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2011 @ 23:24:17 #166
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_97521520
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:56 schreef Hexagon het volgende:
Het was een mooi congres

Eindelijk ook regentenpartij geworden? :P
Carpe Libertatem
  maandag 30 mei 2011 @ 23:27:21 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97521696
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:24 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Eindelijk ook regentenpartij geworden? :P
Nee, er was gewoon niemand die er iets tegenin te brengen had

Maar het is gewoon leuker om op het podium je verhaaltje voor die hele zaal te doen.
pi_97524557
quote:
Beetje aardig voor de PVV! Zonder Wilders geen D66.
D66 bestaat al sinds 1966, ongeacht de opmars van het tijdelijke fenomeen Wilders. De PVV stort vanzelf als een kaartenhuis in elkaar; kwestie van tijd. Gebeurt uiteindelijk altijd met populisten die fact free politics bedrijven.

D66 heeft een hoge prijs betaald voor het nemen van regeringsverantwoordelijkheid in Balkenende II (en trouwens ook terecht; wat een bizar slecht idee was dat), maar is terug in de dubbele cijfers. En gezien de stroming die D66 vertegenwoordigt, zal er altijd vraag naar de partij blijven. Dat er veel potentieel voor sociaal-liberalen is, is in 1994 wel gebleken met 24 zetels EN regeringsverantwoordelijkheid. Dat moet de PVV nog maar klaarspelen, regeringsverantwoordelijkheid nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2011 00:37:19 ]
pi_97529608
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En niet te vergeten dat in de jaren '90 de partij dik 20 zetels scoorde op de anti-Wilderscampagne. Toen ging het nog om een wet waarin een verbod werd opgenomen tegen de anti-Islamretoriek van Wilders.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_97571101
In de tijd van Hans van Mierlo was D66 nog een partij.
Die gluiperd die er nu zit kan je toch echt niet vergelijken met Hans.
pi_97572630
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 06:50 schreef rootus het volgende:
In de tijd van Hans van Mierlo was D66 nog een partij.
Die gluiperd die er nu zit kan je toch echt niet vergelijken met Hans.
:O die trollen springen echt overal uit de grond
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:29:11 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97572783
Leuk stuk van Sophie in t Veld

http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/in_vertrouwen/

quote:
In vertrouwen

Wantrouwen is de basis geworden voor alle beleid. We trekken nieuwe muren op om het gevaar buiten te houden
Ik wil een oud begrip uit de Europese eenwording weer eens uit de mottenballen halen: Lotsverbondenheid. Lotsverbondenheid ligt niet, zoals vaak gedacht, in een gezamenlijk verleden. Lotsverbondenheid ligt in het kiezen voor een gezamenlijke toekomst. Lotsverbondenheid is gebaseerd op vertrouwen. Maar vertrouwen komt niet vanzelf.

Voor een krachtige Europese Unie is onderling vertrouwen essentieel. Commentatoren wijzen er graag op dat het nooit iets gaat worden met dat Europa, want er is geen saamhorigheidsgevoel onder Europeanen. Vertrouwen is inderdaad niet vanzelfsprekend. We moeten ervoor kiezen. En als we dat doen, zijn we tot grote dingen in staat. Wij Europeanen hebben elkaar in de twintigste eeuw de meest vreselijke dingen aangedaan, en na 1945 en 1989 hadden we méér dan genoeg reden om elkaar te wantrouwen, maar toch hebben we gekozen voor vertrouwen en samenwerking. Daarmee hebben we Europa opgebouwd tot het continent met de beste kwaliteit van leven voor 500 miljoen burgers, een Europa dat de rest van de wereld tot voorbeeld is. Dat is een niet geringe prestatie.

Zelfvertrouwen is een voorwaarde om een ander te durven vertrouwen. Heeft Nederland zelfvertrouwen? Oppervlakkig gezien lijkt het zo. Maar in werkelijkheid lijdt Nederland aan een ernstige mate van zelfgenoegzaamheid en zelfoverschatting. Het gebrek aan zelfreflectie is een rem op verbetering en vernieuwing. Terwijl we grossieren in schimpscheuten over andere landen en ons wentelen in de mythe van Het Beste Jongetje van de Klas, zakt Nederland op alle relevante ranglijstjes en raken we onze koppositie kwijt.

Nationalisme en ongefundeerde prietpraat over onze eigen vermeende superioriteit, en de vermeende inferioriteit van anderen zijn gemeengoed geworden. De politieke leiders belijden lippendienst aan Europese samenwerking, maar door de cynische en spottende toon ontberen hun uitspraken over het belang van Europa elke geloofwaardigheid. Ook door mensen met gezag wordt gesproken over anderen in absurde karikaturen, die steeds vaker als werkelijkheid worden aangenomen. Tegelijkertijd leidt elke externe kritiek tot woedende reacties in een overgevoelig Nederland.

Wie luistert naar het huidige publieke debat, zou denken dat we zijn omgeven door tegenstanders en vijanden, die er op uit zijn om ons een poot uit te draaien, te onderwerpen of anderszins kwaad te doen. We worden geregeerd door angst en wantrouwen. Mensen wantrouwen hun medemensen uit andere landen of culturen. De overheid wantrouwt de burger. De burger wantrouwt de overheid en de politiek. Burgers wantrouwen elkaar. Wantrouwen is de basis geworden voor alle beleid. We trekken nieuwe muren op om het gevaar buiten te houden, en willen alles controleren en reguleren om alle bedreigingen de baas te blijven.

Als we alleen de bedreigingen zien, worden we blind voor de kansen. De wereld gaat door een periode van sterke economische en politieke turbulentie. Dat biedt bedreigingen, maar ook heel erg veel kansen voor wie ze wil zien. Juist in tijden van mondiale uitdagingen hebben we een sterk Europa nodig. Verdeeld zijn we zwak, maar samen kunnen we de nieuwe kansen grijpen en ook voor onze kinderen de welvaart en de vrijheid garanderen.

Het wordt hoog tijd voor een terugkeer naar de befaamde Nederlandse nuchterheid, en onze traditionele open blik op de wereld. Vertrouwen hebben in anderen vergt lef, maar ook dat hebben we genoeg. We hebben genoeg reden tot zelfvertrouwen, en vertrouwen in de medemens. Met onze mede-Europeanen kunnen we kiezen voor een gezamenlijke toekomst, ervoor kiezen om samen te bouwen aan een welvarend, vrij, veilig en duurzaam Europa, dat koploper blijft in de wereld.

Het wordt tijd voor de nieuwe Lotsverbondenheid.
pi_97667442
quote:
Het wordt tijd voor de nieuwe Lotsverbondenheid.
Wat een bla bla.

Dat geldt dan natuurlijk wel alleen voor de mensen die ervoor moeten dokken.

ok:
mvg
Trol.
pi_97678263
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:34 schreef rootus het volgende:

[..]

Wat een bla bla.

Dat geldt dan natuurlijk wel alleen voor de mensen die ervoor moeten dokken.

ok:
mvg
Trol.
Vraag me altijd af waarom mensen zo posten, het trollen is te obvious om serieus inhoudelijke reacties uit te lokken, niemand raakt ervan geirriteerd, wat is het punt :?
pi_97681753
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:56 schreef Morthill het volgende:

[..]

Vraag me altijd af waarom mensen zo posten, het trollen is te obvious om serieus inhoudelijke reacties uit te lokken, niemand raakt ervan geirriteerd, wat is het punt :?
Ik ben inmiddels gestopt met te willen begrijpen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 01:19:08 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97684845
Ik denk eerder dat die mensen serieus denken dat ze er anderen mee beinvloeden
pi_97689175
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 01:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk eerder dat die mensen serieus denken dat ze er anderen mee beinvloeden
Niemand is zo naïef toch?
pi_97738105
quote:
Nationalisme en ongefundeerde prietpraat over onze eigen vermeende superioriteit, en de vermeende inferioriteit van anderen zijn gemeengoed geworden.
Kom op.
Doe eens normaal.
Wat een duffe onzin.
Lijkt wel zo een staandaard zin van een noordkoreaan.
"De imperialistische agressors bla bla"
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:18:32 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_98198433
quote:
Van Veldhoven groenste politicus van het jaar!
D66-Kamerlid Stientje van Veldhoven is vandaag uitgeroepen tot groenste politicus van 2011. Een jury van Natuurmonumenten verkoos de sociaal-liberaal boven Lutz Jacobi (PvdA) en Henk van Gerven (SP). Doorslag gaf Van Veldhovens zoektocht naar breed gesteunde oplossingen. De D66-politica kreeg zes voorstellen aangenomen waarvan Natuurmonumenten er drie als ‘zeer goed’ voor de Nederlandse natuur kwalificeerde.

Betonnen muur

Van Veldhoven: "Ik ben ontzettend blij met deze erkenning. De nominatie kwam al als een verrassing, maar het is helemaal een eer dat ik me nu een jaar groenste politicus mag noemen. Ik loop vaak op tegen de betonnen muur van de coalitie, die bezig lijkt met een afrekening van natuur. Terwijl Nederlanders graag ontsnappen aan de stenen van de stad om te kunnen wandelen of fietsen in bossen en groenstroken. Maar ik blijf bij dit kabinet zoeken naar wat wel kan. Zo bereik je het meest."

Natuurspiegel

De D66’er is een jaar Kamerlid en sprak in haar allereerste Kamerspeech over de verkoop van giftige dioxinepaling. Dat leidde tot een wetsvoorstel dat de vangst van paling in alle vervuilde gebieden verbiedt. Van Veldhoven maakt zich hard voor ontpoldering van de Hedwigepolder en uitvoering van het Kierbesluit, dat Nederland bij het niet nakomen van deze internationale afspraken veel geld kan gaan kosten. De sociaal-liberaal regelde eveneens meer geld voor agrarisch natuurbeheer uit het Europees landbouwbeleid. "Zo komt er toch meer geld voor natuur. Alle beetjes helpen. En dat doet het ook. Ik hou het kabinet een natuurspiegel voor. Bij het doorschuiven van een groene schuld naar de toekomst of het nakomen van internationale natuurverdragen. Ik blijf me hard maken voor de Nederlandse natuur," aldus de sociaal-liberaal.

Gefeliciteerd Stientje!
pi_98252306
http://www.nu.nl/economie(...)s-goedkoop-huis.html

quote:
Zij zouden dan naar een particulier huur- of koophuis door kunnen stromen. Als deze niet beschikbaar zijn, mogen de scheefwoners blijven zitten, maar dan moeten ze wel meer huur gaan betalen.
Kan iemand me uitleggen waarom ik het hiermee eens zou moeten zijn? Het gaat me dus om de hogere huur, omdat je meer verdient, terwijl je voorzieningen gelijk blijven.
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:16:12 #181
177885 JoaC
Het is patat
pi_98256050
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:55 schreef Morthill het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)s-goedkoop-huis.html

[..]

Kan iemand me uitleggen waarom ik het hiermee eens zou moeten zijn? Het gaat me dus om de hogere huur, omdat je meer verdient, terwijl je voorzieningen gelijk blijven.
Mensen die zelfredzaam zijn, worden op deze manier gevraagd zichzelf te redden, zodat sociale huur overblijft voor de mensen die het nodig hebben en je bovendien meer marktwerking krijgt in de vrije sector, in plaats van een overheid die constant sociale huur blijft bouwen.

SP is tegen omdat ze de aanwezigheid van hogere inkomens bij huurwoningen als een maatschappelijke zege ziet, terwijl er binnen woonwijken zowel vrije sector als sociale sector is.
[..]
pi_98259546
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:16 schreef JoaC het volgende:

[..]

Mensen die zelfredzaam zijn, worden op deze manier gevraagd zichzelf te redden, zodat sociale huur overblijft voor de mensen die het nodig hebben en je bovendien meer marktwerking krijgt in de vrije sector, in plaats van een overheid die constant sociale huur blijft bouwen.

SP is tegen omdat ze de aanwezigheid van hogere inkomens bij huurwoningen als een maatschappelijke zege ziet, terwijl er binnen woonwijken zowel vrije sector als sociale sector is.
Ik heb niks tegen marktwerking, maar dit is geen marktwerking. Als er geen plek is en je moet blijven zitten waar je zit, dan stimuleren hogere huren noch zelfredzaamheid, noch marktwerking. Het enige dat het stimuleert is de bankrekening van de woningbouwvereniging.

Dat ze willen dat je een vrijehuurwoning zoekt of een koopwoning kan ik begrijpen en is prima. Maar meer betalen, omdat je meer verdient terwijl je nergens heen kunt is absurd.
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:49:41 #183
177885 JoaC
Het is patat
pi_98275792
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:35 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen marktwerking, maar dit is geen marktwerking. Als er geen plek is en je moet blijven zitten waar je zit, dan stimuleren hogere huren noch zelfredzaamheid, noch marktwerking. Het enige dat het stimuleert is de bankrekening van de woningbouwvereniging.
De woningbouwvereniging krijgt zijn geld wel, het verschil is dat de publieke sector zich minder hoeft te bemoeien met huizen bouwen, waardoor er een markt ontstaat voor goedkope vrije sectorwoningen.

quote:
Dat ze willen dat je een vrijehuurwoning zoekt of een koopwoning kan ik begrijpen en is prima. Maar meer betalen, omdat je meer verdient terwijl je nergens heen kunt is absurd.
Er zijn wel plekken om heen te gaan, verschil is dat er nu vooral een markt is voor duurdere woningen, terwijl er bij de verandering meer goedkopere woningen gebouwd worden.
[..]
pi_98304569
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:49 schreef JoaC het volgende:

[..]

De woningbouwvereniging krijgt zijn geld wel, het verschil is dat de publieke sector zich minder hoeft te bemoeien met huizen bouwen, waardoor er een markt ontstaat voor goedkope vrije sectorwoningen.

[..]

Er zijn wel plekken om heen te gaan, verschil is dat er nu vooral een markt is voor duurdere woningen, terwijl er bij de verandering meer goedkopere woningen gebouwd worden.
Maar dat is nu net het punt. Het bericht zegt letterlijk: ALS er geen plek is op de vrije markt op het moment dat je te veel gaat verdienen en dus zou moeten verhuizen, dan moet je toch meer huur gaan betalen voor de woning waar je in zit.

Dat is blijkbaar wat D66 wil en dat is iets waarvan ik echt niet snap wat het nut is. Of wil de partij dat als ik in Groningen niks kan vinden in de vrije sector, ik maar in Leeuwarden ga wonen, want ik verdien te veel en moet dus oprotten voor die arme mensen die sociale huur nodig hebben.
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:12:34 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_98566469
Verhagen maakt reclame voor ons _O_

http://www.nu.nl/politiek(...)agen-pvv-en-d66.html
pi_98575684
Verhagen wil dat de kapelaan bepaalt hoe je leven moet ingericht worden :')
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:46:07 #187
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_98575765
Verhagen moet toch stemmen terugwinnen voordat ze kleiner worden dan de ChristenUnie. :Y
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juni 2011 @ 21:56:26 #188
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_98576543
Dat gaat met Maxime niet lukken iig :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_99353571
quote:
D66 steekt stokje voor Hongaarse anti-abortuscampagne
Redactie − 11/07/11, 19:58

Door kritiek van D66-Europarlementariër Sophie in 't Veld moet de Hongaarse regering haar anti-abortusvoorlichtingscampagne per direct stoppen. De campagne blijkt onterecht met Europees geld te worden betaald. Dat maakte In 't Veld vandaag in een verklaring bekend. Zij had de Europese Commissie om opheldering gevraagd.

De voorlichtingscampagne laat een foto van een ongeboren baby zien met als onderschrift: Ik begrijp dat je nog niet klaar voor me bent, maar laat me alsjeblieft leven. De Hongaarse regering pleit voor adoptie in plaats van abortus.

Volgens Eurocommissaris Viviane Reding (Justitie) is inderdaad sprake van ongepast gebruik van Europese middelen. De voorlichtingscampagne strookt niet met Europese doelstellingen om bijvoorbeeld gelijke rechten voor mannen en vrouwen te bevorderen.
Bron

Jajaja mensen, doet ze weer even. :7
  dinsdag 12 juli 2011 @ 09:53:42 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99356925
Sophie blijft een pittige tante _O_
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:13:01 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_99722353
Goeie actie van onze burgemeester in Coevorden

http://www.joop.nl/politi(...)gezin_uit_te_zetten/
pi_99740746
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:13 schreef Hexagon het volgende:
Goeie actie van onze burgemeester in Coevorden

http://www.joop.nl/politi(...)gezin_uit_te_zetten/
Volledig terecht natuurlijk, PVV zal wel kamervragen gaan stellen en ontslag eisen, maar daar trekken we ons niks van aan. Laten blijven en opzouten met de bekrompen regelgeving van NL, het systeem is stuk en daar hoeven die mensen niet voor te boeten.
pi_100694040
quote:
Europarlementslid Sophie in 't Veld is zaterdag in Oslo uitgeroepen tot Internationale Humanist van het jaar.

Eens per drie jaar

De prijs van de International Humanist and Ethical Union (IHEU) wordt eens in de drie jaar uitgereikt. Nobelprijswinnaars Amartya Sen (India) en Andrei Sakharov (Rusland) en Alexander Dubcek, leider van Tjechoslowakije tijdens de Praagse Lente, gingen haar voor.

Assertiever

In ’t Veld, in Oslo voor het 18e Wereld Humanisten Congres, is vereerd. “Dit is een prachtige verrassing. Het humanisme heeft voor veel maatschappelijke problemen de goede antwoorden.” Humanisten mogen volgens In ’t Veld veel assertiever zijn in het publieke debat. “Het debat is de laatste jaren gemonopoliseerd door mensen die de maatschappij indelen in onderling rivaliserende religieuze en culturele groeperingen. Conflicten worden opgelost in strijd, of via een koehandel in collectieve voorrechten, die onvermijdelijk weer tot nieuwe conflicten leidt. Humanisten daarentegen zien de mens als individu, met individuele rechten en vrijheden die voor allen gelijkelijk worden gegarandeerd door een overheid die er is voor iedereen.”

Scheiding kerk en staat

Voorzitter Sonja Eggerickx van de IHEU roemt de inzet van In ’t Veld voor privacy, vrouwenrechten en homorechten, en haar initiatief voor de oprichting van het European Parliament Platform for Secularism in Politics (EPPSP). “Middels dat platform werft In ’t Veld met succes vrijzinnige christenen als bondgenoten voor de scheiding van kerk en staat. In ’t Veld werkt onvermoeibaar aan secularisme in Europa.”

Human

De D66-politica kreeg al eerder internationale prijzen voor haar inzet voor de grondrechten en vrijheid, en voor de scheiding tussen kerk en staat. In Nederland is ze voorzitter van de humanistische omroep Human.
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:14:46 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_100705169
Helemaal terecht

Sophie is een van de beste politici die D66 heeft gehad tot dusver
pi_100705953
We hebben meer mensen zoals Sophie nodig :Y
  dinsdag 27 september 2011 @ 00:19:48 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_102424086
quote:
DEN HAAG - Thom de Graaf (D66) gaat weg als burgemeester van Nijmegen. Hij is voorgedragen als voorzitter van de HBO-raad.

De leden van de HBO-raad moeten op 6 oktober de voordracht nog goedkeuren. Dit gebeurt tijdens een algemene ledenvergadering. De Graaf zou Guusje ter Horst opvolgen, die de functie een jaar op zich nam na het vertrek van Doekle Terpstra.

Deze stapte eind 2010 naar de hogeschool Inholland om daar orde op zaken te stellen bij de in opspraak geraakte hogeschool. Thom de Graaf volgde Guusje ter Horst ook al op als burgemeester van Nijmegen.

''Eerder had ik al voor mijzelf besloten dat ik niet voor een nieuwe termijn in aanmerking wilde komen'', schrijft De Graaf maandagavond aan de gemeenteraad. ''Deze kans wil ik niet voorbij laten gaan.''

Senator

De D66-politicus blijft overigens wel senator in de Eerste Kamer, meldt zijn woordvoerder.

Het bestuur van de HBO-raad stelt De Graaf te hebben leren kennen als ''iemand die strategisch denkt vanuit uitgebreide bestuurlijke ervaring.'' Bovendien heeft de voorgedragen staatsman een duidelijke visie op de rol van het hoger beroepsonderwijs in de samenleving.

''Hij spreekt met passie over het belang van onderwijs, onderzoek en innovatie. Met zijn innemende persoonlijkheid is hij bij uitstek iemand die verbindt'', voegt het bestuur daar in een verklaring aan toe.

Overstap

De Graaf wil maandag nog niet inhoudelijk reageren op zijn vertrek uit Nijmegen en overstap naar de HBO-raad. Dat laat zijn woordvoerder desgevraagd weten. De Graaf legt per 1 februari volgend jaar zijn ambtsketen neer in de Waalstad.

''Tot die tijd is hij gewoon burgemeester van alle Nijmegenaren. Bovendien moet zijn benoeming bij de HBO-raad nog worden bekrachtigd'', aldus de woordvoerder. De Graaf twitterde maandagavond over een ''nieuwe stap na ruim vijf jaar Nijmegen'', maar liet verder niets los.

Verrast

De Nijmeegse politiek is verrast over het vertrek van de Thom de Graaf als burgemeester. Veel partijen stellen wel dat het beoogde voorzitterschap van de HBO-raad bij De Graaf past, blijkt uit een rondgang.

De PvdA noemt het vertrek ''jammer'' en stelt dat de Haagse connecties van De Graaf de afgelopen jaren hun waarde hebben bewezen. ''We hopen op een opvolger met even goede relaties'', aldus fractievoorzitter Rutger Zwart.

Volgens de VVD heeft De Graaf veel gedaan om Nijmegen op de kaart te zetten als oudste stad van Nederland. ''Verrassend dat hij zijn termijn niet volmaakt.''

Veel langer blijven

Ook de SP is verbaasd. ''We dachten dat De Graaf veel langer hier zou blijven, maar Den Haag lonkt blijkbaar'', zegt Hans van Hooft. De SP'er was de voornaamste criticus toen De Graaf besloot plaats te nemen in de Eerste Kamer. ''Burgemeesterschap en politicus namens D'66, dat is geen goede combi.''

Groenlinks prijst de inzet voor de Nijmeegse cultuurhistorie. ''Misschien had zijn burgemeesterschap nog een paar jaar langer moeten duren'', zegt fractievoorzitter Noël Vergunst.

Gefeliciteerd Thom
  dinsdag 27 september 2011 @ 01:05:25 #197
177885 JoaC
Het is patat
pi_102425110
Gaat hij weer een taak beter dan ter Horst doen?
[..]
  dinsdag 27 september 2011 @ 01:07:38 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_102425143
Dat is wel erg weinig ambitieus :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2011 @ 08:19:30 #199
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102426968
Mooie functie voor hem, ik wens Nijmegen weer een D66 burgemeester toe, ben hier in Velsen ook zeer tevreden met onze D66burgemeester :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:24:41 #200
177885 JoaC
Het is patat
pi_102432897
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 08:19 schreef borisz het volgende:
Mooie functie voor hem, ik wens Nijmegen weer een D66 burgemeester toe, ben hier in Velsen ook zeer tevreden met onze D66burgemeester :).
Wij hebben een CDA'er, grappig genoeg zei degene van mijn vriendengroep die gelovig is, dat hij hem weleens een knal zou willen verkopen tijdens de open dag [AIVD](Zijn toon verraadde dat hij het niet meende[/AIVD]).
[..]
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:56:02 #201
198365 Morendo
The Real Deal
pi_102435983
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 08:19 schreef borisz het volgende:
Boeiuh. Zolang het maar geen PvdA'er is natuurlijk. Of GL'er, SP'er. Zeg ik als Nijmegenaar.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:07:22 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_102436407
Misschien komt er wel een PVV burgemeester. })

Ik bedoel Wilders en Bosma moeten Brinkman nog ergens dumpen. :P
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:24:19 #203
177885 JoaC
Het is patat
pi_102436942
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:07 schreef Hexagon het volgende:
Misschien komt er wel een PVV burgemeester. })

Ik bedoel Wilders en Bosma moeten Brinkman nog ergens dumpen. :P
:)

Als gemeenteraadslid weet jij wel beter :D
[..]
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:29:27 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_102437120
Ja die hebben er tegenwoordig ook wat over te zeggen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')