Heb je dan geen Nederlands paspoort ?quote:Op zondag 1 mei 2011 21:29 schreef Aaardappel het volgende:
[..]
En "onze wapenspreuk". Als je TS dan toch op zijn/haar spelfouten wijst, verbeter dan gelijk de gehele zin. Sowieso klopt die zin eigenlijk niet, maar goed.
Latijnsquote:Op zondag 1 mei 2011 19:33 schreef chu209275 het volgende:
[..]
Dat kwam vanwege het feit dat Frans in die tijd het deftige taal van Europa was. Inderdaad waarom niet Latijns of gewoon Nederlands.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dietslandquote:
quote:De term Diets stamt af van het woord 'Þeudisk' (volk) en betekent in de Germaanse talen van het volk of volks.
Rond de 16e eeuw werd ze geschreven als Duytsch, en gebruikt om de middelnederlandse talen aan te geven. Het bekendste voorbeeld hiervan is in het Wilhelmus vastgelegd: Wilhelmus van Nassauwe, ben ick van Duytschen bloet.
Misschien eerst zelf even goed Nederlands leren.quote:Op zondag 1 mei 2011 19:33 schreef chu209275 het volgende:
[..]
Dat kwam vanwege het feit dat Frans in die tijd het deftige taal van Europa was. Inderdaad waarom niet Latijns of gewoon Nederlands.
Dan is het weer Frans.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:44 schreef Shispeed het volgende:
ik heb een meer geschikte:
le haschisch, les prostituées et les étrangers
wel, het is best moeilijk om van alle woorden de woordgeslachten te kennenquote:Op zondag 1 mei 2011 22:37 schreef Kouklitsa het volgende:
[..]
Misschien eerst zelf even goed Nederlands leren.
Het is de taal, niet het taal.
He is Latijn en niet Latijns (tenzij je het gebruikt als bijv nw)
ditquote:Op zondag 1 mei 2011 21:17 schreef leeell het volgende:
alsof je erg trots moet zijn op de gemiddelde Nederlander van tegenwoordig,
laat staan de fijne groep "medelanders" die ons land bevolken
3quote:Op zondag 1 mei 2011 22:53 schreef Letstalk het volgende:
T is in t frans omdat nederlands een kuttaal is en zelfs frans nog beter is
quote:Op zondag 1 mei 2011 19:33 schreef chu209275 het volgende:
[..]
Hier kan ik het natuurlijk niet mee oneens zijn.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:49 schreef SpecialK het volgende:
Ik stem ervoor de Zeelandse Zeeuwse wapenspreuk te laten gelden als nationale
"Luctor et emergo"
Liever geen Latijnse,Duitse of Franse spreuken maar Nederlandse spreuken die iedere Nederlander kan lezen en begrijpenquote:Op zondag 1 mei 2011 22:49 schreef SpecialK het volgende:
Ik stem ervoor de Zeelandse wapenspreuk te laten gelden als nationale
"Luctor et emergo"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |