abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:23:02 #251
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_96290120
En traplopen Danic. Van dat gehobbel schijnt het ook op gang te komen.
Of een goede voetmassage, vooral de buitenkant van de kleine teen dacht ik.

quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:10 schreef Ienemini het volgende:
nog geen december babys??
Jawel hoor..
tweeoogje en ik op de 27e ;)
En nog een paar die even op de 1e echo wachten.
pi_96290154
veel plezier op de massagestoel danic!

als ik een week over tijd ben dan heb ik ook een December uk! :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96290276
Soempie ik moest wel lachen om je droom
TAP mooie echo
Danic veel plezier bij de kapper
Ieneminie beterschap maar die diarree kan ook een voorteken zijn

Mijn bd was vanmorgen 130/90 is die dat morgenochtend ook dan mag ik morgen naar huis toe.
Ik ben weer terug verhuisd omdat deze kamer koeler is maar wel met buurvrouw waarvan haar dreumes er vanmorgen al om 08:00 was tot 12:00 en zul je zien komen ze straks van 15:00 tot 22:00 ook nog
pi_96290453
:W

Allereerst een dikke :* voor TAP, wat ben ik blij dat alles oké was! Wat zal dat een enorme opluchting geweest zijn, ik kan me heel goed voorstellen dat je er enorm nerveus voor was...10 kilo lichter vandaag waarschijnlijk! *O*
MeNicole, jullie vandaag toch??? Ook jij heel veel succes dan!!

En Miss_Jones :o 2 kindjes in je buik, jeeeeetje, dat is zéker even een knop omzetten! Maar wel een hele leuke! Héél bijzonder! O+

Innepin...dikkerd :P :* Maar leuk dat mensen t al beginnen te zien en t op begint te vallen toch!!

Heerlijk jullie dromen, hahaha (hoewel..die nachtmerries en hun gevolgen..pffff) Hier droomde ik vorige week dat ik ergens alleen in een parkje beviel, maar een beetje twijfelde wat ik met de baby zou doen, want er was niemand bij, dus was t ook niet heel speciaal. Net toen ik m voor nu eerst weer even terug wilde stoppen bleek ik op een of ander muziekfestival te zijn en kwam Gordon met lange donkere krullen op me af. Toen besloot ik dat hij de baby dan als eerste vast mocht houden , want dan was t toch nog een beetje speciaal :? De baby was immers hoogstwaarschijnlijk ook al gevallen en zn hele gezicht zat onder t zand, dus terugstoppen was ook niet echt heel hygiënisch meer...Tsja :D

Anyhow..hier alles rustig dus...geen baby, wel een parkeerbon ;( Als ik nou gewoon bevallen was vannacht had ik ook niet naar t centrum gehoeven vanochtend en had t me 52 euro gescheeld...boehoe!
En om even terug te komen op t poetsgedoe...Ik ben ook helemaal geen poetserd, maar met 2 grote honden en een rondscharrelend kind moet er hier toch echt wel dagelijks een stofzuiger doorheen (Roomba klinkt echt als utopia O+ ) Gisteravond moest moest moest ik echter ineens poetsen, keukenkastjes uitgesopt, gedweild, banken ingevet...dus ik had vannacht toch op zn minst acute persdrang verwacht...helaas..Babyjommetje zit nog altijd warm binnen...wachtend op de 13e ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_96290545
Nee wij hebben morgen. Bleh wachten duurt lang. Ben geloof ik al 3 kilo lichter in een paar dagen. Stress spugen noemde de vlos het 8)7
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:36:48 #256
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96290556
-O-
ik lag in elk geval met mn telefoon onder mn kussen vannacht :')

je park-droom _O- hahahhaa
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96290584
Omg Poppedein _O-
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_96290651
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:36 schreef huuphuup het volgende:
-O-
ik lag in elk geval met mn telefoon onder mn kussen vannacht :')

je park-droom _O- hahahhaa
Prinses op de erwt O+ blijf nog maar ff zo slapen hoor ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_96291691
ooo gatsie nog aan toe, dit is echt niet leuk... Laat maar komen ons kind....
Weet niet waar ik moet gaan zitten, bank, of op bed liggen. Lig ik op bed wil ik toch weer op de bank en andersom.

Oo Deepfreeze sorry!! alsnog gefeliciteerd !!!
pi_96291766
oo FR je komt niet erg aan je rust toe... Ik hoop voor je dat je lekker naar huis toe mag....
Ziekenhuis is echt 10 keer niets...
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:46:40 #261
100412 mefke79
komt goed!
pi_96293019
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:08 schreef Ienemini het volgende:
ooo gatsie nog aan toe, dit is echt niet leuk... Laat maar komen ons kind....
Weet niet waar ik moet gaan zitten, bank, of op bed liggen. Lig ik op bed wil ik toch weer op de bank en andersom.

weet je heeeeel zeker dat het DARMkrampen zijn? Offuh, misschien toch iets anders...

Het voordeel van verlof hebben: je hebt uitgebreid de tijd om een lekkere lunch te maken. Het nadeel van verlof hebben: die lekkere lunch. Vandaag vers sinaasappelsap met limoen en twee broodjes tomaat met mozzarella. ZO komen die kilo's er vanzelf aan.

Huup, waarom slaap jij op je telefoon? Poppedein wacht toch tot de 13de.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96294130
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:46 schreef mefke79 het volgende:

[..]

weet je heeeeel zeker dat het DARMkrampen zijn? Offuh, misschien toch iets anders...

Het voordeel van verlof hebben: je hebt uitgebreid de tijd om een lekkere lunch te maken. Het nadeel van verlof hebben: die lekkere lunch. Vandaag vers sinaasappelsap met limoen en twee broodjes tomaat met mozzarella. ZO komen die kilo's er vanzelf aan.

Huup, waarom slaap jij op je telefoon? Poppedein wacht toch tot de 13de.
klinkt niet zo heel vet hoor...tenzij je erg veel mozzarella eet.
pi_96294515
Mefke! Nou heb ik honger!

Ik maak als ik vrij ben ook feestjes van mijn lunch; een geroosterde boterham met boter, kaas en flinterdunne schijfjes komkommer, een boterham met philadelphia en komkommer, soms ook avocado en dan een mini saladetje erbij, flinterdun gesneden ijsbergsla met geroosterde pijnboompitjes en komkommerflintertjes en een drupje azijndressing..

Tja. Nu moet ik weer naar de keuken!
pi_96294799
ahhh niet doen! ik moet dit niet lezen! yumyum! maar als ik over na denk ben ik zoooooo misselijk!
pff salades kan ik niet meer verdragen ik vind eigenlijk alles vies en avocado was/is mijn favoriete groente!
ik wil een bagel kunnen eten met philadelphia en gerookte zalm :9~ :9~

oki nu zeur ik :9
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96295180
Dat was echt torture met pasen vorige week.. Er lagen bagels, roomkaas en zalm.. En Carpaccio en rosbief en en en..

Ik heb maar genoten van mn broodje jam :D
pi_96295409
Kan me helemaal voorstellen!!! kwijlkwijl :9~
Ik ga vanavond kippensoep maken...ik hoop dat het smaakt. Gelukkig vrijdag naar de diëtiste kan ik advies krijgen over hoe ik het moet doen als ik alles vies vind...hopelijk krijgt uk wel genoeg voedingstoffen binnen
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:44:21 #267
100412 mefke79
komt goed!
pi_96295519
bitterend, maak je niet druk om je uk, die pakt echt wat ie nodig heeft. Kijk maar naar F_R en Evenstar. Zij worden gewoon opgegeten door hun ukjes, die groeien vrolijk door terwijl de moeders zelf afvallen.

Ieneminie?!
pi_96295910
Dank voor het geruststellen mef! ik lees overal over richtlijnen voor zwangere vrouwen zoveel sneetjes brood, zoveel fruit, zoveel calcium
en ik eet bijna niks meer...bruine boterham in de ochtend, beetje yoghurt in de middag, beetje crackers en 's avonds aardappelen ofzo...en dan nog half boordje. Dus ik maakte me beetje ongerust hierover...je hebt idd gelijk over ferrari en evenstar...
pi_96296843
Ja over je uk geen zorgen maken hoor. Die pakt wel wat ie nodig heeft. Ik was daar bij de eerste ook bang voor. Maar Mikael was 6 pond met de geboorte terwijl ik zelf na de bevalling bijna 15 kilo lichter was. Hij heeft het dus prima gehad daarbinnen!
pi_96298310
Ze zeggen in het z-huis ook het is net een parasiet het pakt van de moeder. Dus jullie uk komt wel aan zijn/haar trekken alleen is voor jezelf fijn als je ook kunt genieten van eten.

Hoe is het met evenstar? is ze opgenomen?
pi_96298492
Hoe is het met jou F_R? :) Hoe is het met jouw beebje?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:57:01 #272
100412 mefke79
komt goed!
pi_96298586
Gisteren was Evenstar nog niet opgenomen, ze houdt nu wel vocht binnen, dus het was niet nodig.
pi_96298608
Met ons beebje is alles goed.
Ik voel mij ook wel goed om 15:00 was bd 130/90 is dat morgenochtend ook zo dan mag ik naar huis toe.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:58:56 #274
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96298657
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:46 schreef Sannne het volgende:
Enne ga eens bevallen joh! Jullie gaan toch niet op 4 mei om 8 uur he??
Doe dan 5 mei!
Of vanavond :D
Als je nou op 4 mei om 20.00 bevalt, moet je wel netjes 2 minuten stil zijn natuurlijk :D
pi_96298703
Ja dat zei ik dus ook al haha. Mijn verloskundige zat me echt heel suf aan te kijken :D
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:02:16 #276
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96298800
hihi :D ja o wee wie dan durft te gillen! :+
in de haak.
pi_96298818
Is dan leuk als je thuis bevalt. Iedereen stil in de straat en jij maar puffen en oergeluiden uitkramen. Hele straat kan mee genieten!!!
pi_96298899
hahahahaha _O- _O- _O-
hier zijn de muren al zo dun! we horen de buuf regelmatig klaarkomen jammer genoeg

misschien goed idee om thuis te bevallen kan ik haar eindelijk wakker houden! *O*
pi_96298913
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Met ons beebje is alles goed.
Ik voel mij ook wel goed om 15:00 was bd 130/90 is dat morgenochtend ook zo dan mag ik naar huis toe.
Fijn te horen! Hopelijk blijft de bloeddruk goed, kan je weer lekker naar huis!
pi_96298959
ferrari ik duim ook dat je lekker naar huis kan naar je poezen!
pi_96298969
Fijn zo'n buurvrouw bitterend! :N
Als voor mij de keuze om het even zou zijn zou dat gewoon al een reden zijn om idd thuis te bevallen. En met niemand rekening te houden qua geluid.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:07:23 #282
30252 Soempie
Procreating
pi_96298981
Poppedein, wat een droom. _O-

f_r, niet fijn dat je in het ziekenhuis niet zoveel rust krijgt. Hoop dat je morgen gewoon lekker weer naar huis mag.

Ik kom net bij de vk vandaan en bloeddruk en dergelijke was allemaal goed. Nu moeten we alleen nadenken over de combinatietest. Ik denk niet dat ik het wil, maar ik vraag me af wat jullie beslissing was en wat de overwegingen hier zijn. :?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_96299003
Ik mis ze zo he. En gewoon ook het thuis zijn.
Heb maar besloten als ik thuis kom meteen alles klaar te maken voor de baby iets zegt mij dat ik hier voor de bevalling nog een keer terug kom/
pi_96299134
idd danic! irritant was het!

Soempie fijn dat alles goed was! we hebben wel een combinatie test gedaan, tenminste ik heb bloed onderzoek gehad en volgende week de nekplooi meting..
hmm overwegingen..mij makte het niet zo heel veel uit maar mijn man wou het graag..ik ben nu 30 dus we krijgen het niet vergoed.
Tuurlijk heb ik liever een gezonde kind, maar ik ben ook bang van een gehandicapte kind...en niet alleen voor mij maar vooral voor het kind zelf..hoe zal hij later opgroeien, wat zullen zijn kansen zijn om zelfstandig te zijn enzovoort...natuurlijk kunnen nog 101 andere complicaties tijdens de zwangerschap/geboorte komen...dus 100% kans op een gezonde kind heb je nooit. Maar toch hebben we besloten om tenminste op deze handicap te testen
pi_96299160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:07 schreef Soempie het volgende:

Nu moeten we alleen nadenken over de combinatietest. Ik denk niet dat ik het wil, maar ik vraag me af wat jullie beslissing was en wat de overwegingen hier zijn. :?
Wij hebben het niet gedaan. Ze kunnen toch niet alles eruit halen. En kindje is zowiezo welkom hier.
We hebben alleen nu wel als ze morgen met de echo zien dat er iets niet goed is en ze willen verder kijen dat we dat wel gaan doen. Niet omdat we het kindje anders niet willen maar gewoon puur om ons er dan zo goed mogelijk op voor te bereiden.
pi_96299275
Wij hebben het wel laten doen Soempie. Wij zijn beiden 30 dus geen risicoleeftijd en ook geen zaken die in de familie meespelen. Wij hebben ervoor gekozen omdat we graag voorbereid willen zijn. We hadden niet gekozen voor een vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Maar als er uit de combinatietest een hoog percentage zou komen voor de kans op down, dan wilden we dat graag weten. Dan konden we ons hierop gaan voorbereiden, dat was het idee.
Een kindje met down is toch anders dan een 'gewoon' kind en vaak is er medisch ook nog het één en ander aan de hand. Wij wilden dit graag weten en hierover kunnen inlezen enzo.
Daarbij blijft het een kansberekening.
En ik vind zelf dat het downsyndroom anders is dan een zodanig zware verstandelijke handicap dat je kind een kasplantje is.
pi_96299278
Wij hebben het ook niet gedaan :)
pi_96299364
Ohja de vruchtwaterpunctie...we zouden dat wel doen als de combinatietest een hoge kans zou laten zien...we hebben het liefst zekerheid...en inderdaad zoals danic zegt goed voorbereiden
pi_96299400
ja, wij zouden dan niet verder gaan omdat een vruchtwaterpunctie ook weer een kans van 1 op 100 geeft op een miskraam. En dat risico wilden we dan weer niet nemen.
Kindje met down was bij ons net zo welkom.
pi_96299430
was het echt 1 op 100? ik dacht veel kleinere kans!
pi_96299496
Dat heb ik begrepen hoor, ik kan er naast zitten. Maar volgens mij wel, en dat is toch wel een grote kans vind ik zelf.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:24:30 #292
100412 mefke79
komt goed!
pi_96299611
volgens mij minder dan 1 op 100.

Het beste dat je kan doen is bedenken wat je met welke uitslag wilt. Ga je verder met onderzoeken bij een kans van wat? 1 op 20, 1 op 100, 1 op 275? Of wil je sowieso geen extra onderzoeken? Voor ons stond als een paal boven water dat wij graag de keuze hadden, dus de keuze voor een gehandicapt kindje of niet. Dus wij hebben de test wel gedaan, beide keren.

En vergeet niet, het is een kansberekening. Dus is je uitslag 1 op 50, dan zullen er 49 moeders een kindje zonder down krijgen en eentje met...
pi_96299635
ja 1 op 100 is groot.....ik had van mijn moeder en 2 collega's begrepen die het hebben gedaan dat de kans kleiner was! maar ik zie het wel als het zover is :Y

danic hoe was de massagestoel trouwens? :+
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:28:33 #294
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_96299793
Fijn dat alles goed was soempie!
Wij hebben de combinatietest niet gedaan, en denk dat ik het deze keer ook niet doe. Ook een kind waar "iets" me is, is welkom. Het test ook niet op alles, en bijv down zie ik niet per definitie als een probleem. Daarnaast was ik toen 24 en nu 28, niet direct een risico-leeftijd. Wel heb ik met 20 weken de medische echo gedaan om te kijken of er niks mis was, of dat er iets was om op ons voor te bereiden. Zoals bijvoorbeeld hartploblemen die een downkindje kan hebben.

Bitterend,
Ik ben ook wat afgevallen bij de 1e zwangerschap, niet zo veel als sommige andere dames. -7 tot 20 weken, daarna 12 erbij. Dus in totaal +5 kilo, en een baby van 4 kilo.. Ik kreeg ook weinig binnen omdat ik niet kon eten. Ik ben bij een dietist beland omdat mijn suiker ook raar deed. Het advies was vooral vaker kleine beetjes. Wat muesli door de yoghurt, een extra stuk fruit, boterham bij de thee, en ik moest vooral niet het koekje bij de avondkoffie vergeten ;)
pi_96299850
Punctie zou ik als het nodig was ook doen. Dat is een risico dat ik wel durf te nemen. Misschien raar maar ik wil dan ook zo goed mogelijk weten wat mijn kindje eventueel zou mankeren. Zodat het na de geboorte zo goed mogelijk opgevangen kan worden!
pi_96299875
de kans bij een vlokkentest is 0.5% en bij een vruchtwaterpunctie 0.3%. Dus best een aanzienlijk percentage. 5 per 1000 en 3 per 1000.

hier geen combinatietest omdat we het een kansberekening is en we niets met de uitslag gaan doen, vlokkentest of vruchtwaterpunctie willen we zowieso niet vanwege bovenstaand risico.

Wel 20 weken echo gedaan, om te kijken of er anatomische afwijkingen waren waarop evt voorbereiden noodzakelijk is.
pi_96299907
Wij hebben het niet gedaan maar dat komt meer omdat ik in het z-huis lag en te laat was met aanvragen.
Als er uit de 20wk echo punten gekomen waren waren we wel verder gaan kijken maar gewoon omdat we ons dan voor kunnen bereiden.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:35:29 #298
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96300093
Wij hebben geen combinatietest gedaan, omdat het een kansberekening was. Ik zou niet geruster worden door de uitslag. Waarschijnlijk zou ik mij juist meer zorgen maken, ook al zou de uitslag positief of negatief uitvallen.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_96300341
Wij hebben het ook niet gedaan, er waren geen indicaties wb familie, en het werd niet vergoed.
pi_96300353
Bitterend, de massagestoel was kort dit keer. Ze zaten met zijn drietjes niks te doen toen ik binnen kwam, dus was gelijk aan de beurt. Helaas was het een stagiaire die vrij hardhandig was, dus een ontspannende hoofdmassage zat er niet in :N
Daarna nog wat winkels afgeweest en naar de AH voor boodschappen en toen dacht ik echt serieus last van mijn buik te krijgen.
Was waarschijnlijk ook wel zo, maar dan in de vorm van harde buiken. Toch iets te veel gedaan geloof ik.
Volgende keer toch maar met iemand samen de stad in, kan die tassen sjouwen (ik hoop niet dat dat moment nog komt eigenlijk :+ )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')