Verslagje! Toedels, ik ben naar Düsseldorf
**********************************************************************************************************************************
GroepsdansHairspray, godsamme, komen we daar nooit meer van af? Wat een zooitje. En wat een enge vetkuiven. Johnny Bravo is er niks bij.
Danielle & Luke – paso dobleOMG Karen Hardy * fangirl shriek *, the woman I love to hate even more than I love to hate Arlene Phillips

. Okay, ik ben in de war. Want hoe kan het dat een koppel dat elkaar overduidelijk HAAT (hoe geforceerd was dat familiebezoek?) zonder chemistry en zonder elkaar aan te kijken toch een heel fatsoenlijke paso weet neer te zetten? Zijn ze allebei technisch zo goed dat ze hier mee wegkomen

? Luke is wel een freak zeg, af en toe gewoon scary

. Haar verwar ik nog steeds met die andere Hello Kitty-muts Bethany Rose.
Bethany Rose & Israel – contemporaryChoreo van dertien in een dozijn, maar toch niet onaardig. Hij moet meer expressie gaan geven vanuit zijn lijf en niet alleen met zijn gezicht. En zijn handen zijn fugly! Zij is goed, schattig in dit soort werk, maar ze springt er nog niet echt uit. Grappig moment was dat zij bijna zijn linkerbal verpletterde toen ze op zijn bovenbenen moest gaan staan

. En WTF, sinds wanneer gaan we bij SYTYCD black trash-moeders een microfoon onder de neus douwen? Wat een vreselijk schreeuwerig wijf, brrr. Ben helemaal over Izzy heen, zo’n schoonmoeder bedank ik hartelijk voor

.
Alice & Charlie – hiphopJongens jongens, wat is er toch aan de hand met hiphop in de UK? De enige fatsoenlijke hiphop tot nu toe was die met Katrina The Ballerina als geisha, en de Charlie Chaplin-routine, maar dat was geen hiphop en de choreograaf was Supple (van SYTYCD Aus). Wat een vreselijk slap gedoe, zowel qua choreo als uitvoering. Daar vielen Rihanna en Bieber door hun mandjes

.
Katie & Lee C. - jazzTeam LoveLee, o snel waar is mijn teil

. Mag ik effe zeggen dat ik die Lee met de week een grotere scheet begin te vinden?. Ah, hij is zóóó verliefd op Katie en zij ziet hem zóóó niet staan, het is bijna hartverscheurend

. Deze choreo van Cheesman had eindelijk de trademark Canadian sexyness die we van hem gewend zijn, had coole lifts en was gewoon goed gedanst, ja ook door Lee, hoewel die ene lift natuurlijk vrij lomp was. Voorlopig krijgt Lee van mij het voordeel van de twijfel. En de Katie-love begin ik ook langzaam te snappen. In dit soort dingen is zij gewoon erg goed.
Katrina & Tom – quickstepSamba rolls in een quickstep op Let Me Entertain You… it’s Crazy Karen Hardy Time

! Tja, dit was natuurijk helemaal niet slecht, erg vermakelijk zelfs, maar dit was zo in hun voordeel gekneed dat het gewoon nauwelijks nog quickstep te noemen was. Jeteetje en arabeskje hier voor Katrina, tapperdeflap daar voor Tom en af en toe wat ‘in hold’ rondrennen als paradepaardjes, want dat hoort in de quickstep. Dat gezegd hebbende was het toch één van de leukste dansen van de avond voor mij. Ik vind dit ook al zo’n reteschattig koppel

. Echt, zowat het enige compliment dat ik SYTYCD UK momenteel kan geven is voor de pairing: stuk voor stuk briljant. En die ene die niet werkt (Danielle en Ivan Drago) is rete-amusant omdat ze elkaar HATEN!
Kirsty & Lee B. – lyrical hip hopDat ‘nerdje droomt over lekker wijf’-gedoe kennen we inmiddels wel en het geheel was een beetje zouteloos. Maar fuck it, dit koppel kan weinig fout doen bij mij, ik vind ze gewoon erg leuk, vooral in hun ‘video packs’. Briljant dat die choreograaf aan het blaten was dat ze de tekst moesten interpreteren en zij gortdroog zegt, “ja, eh, ik ben doof’

. Anyhoo, wat ze moesten doen deden ze goed, Lee mag vaker een bril dragen en Kirsty leek op een gouden condoom. Next.
Rithy & Shane – commercialWeet iemand inmiddels al wat commercial is

? Aaah, Shane en Rithy zijn ook al zo schattig. Als Rithy niet inmiddels potteus zou zijn geworden met Alice, had Shane zijn overtuiging wel een keertje opzij willen zetten voor Rithy hoor, trust me. Mwa, tja, de judges waren superenthousiast, ik kan er niet helemaal in mee gaan. Haar vind ik nog steeds geweldig en ik snap niet waarom ze geen steun krijgt van het publiek. Hem… ai. Nee. ’t Is een prachtige en lieve jongen, maar zijn stijl doet me niks

. Traag, soms lomp, niet gecontroleerd genoeg. Sorry fans.
Charlotte & Matt – BroadwayIk ga hier vier dingen over zeggen:
- dit was
BRILJANT- MattFlintMania is zum Kotzen maar begint langzamerhand terecht te worden
- I ♥ Charlotte, ook al is ze council estate trash
- deze twee moeten héééél snel een stijl buiten hun ‘comfort zone’ krijgen. Volgende week hiphop please!
Exit Alice en Charlie… ja, wel mee eens, want Rithy moet blijven en met Charlie wilde ik haar echt niet gepartnerd zien. Dan die lange nog maar een weekje

! Volgende week dubbele eliminatie, zo dan. You can’t hurry lo… dance. Volgende week ga ik me uiteraard helemaal niet druk maken om SYTYCD, want voor Eurovision moet alles wijken. Howdies!