abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96179605
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:55 schreef dr.dunno het volgende:
merendeels geld van dubieuze organisaties (zie nieuws omtrent de bekende moskeën in Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam).
De prestigebouwwerken ja. Gelukkig staan daar niet zoveel van in Nederland. Het merendeel van de moskeeen in Nederland wordt gewoon door de moskeebezoeker zelf opgehoest.

quote:
sleutelwoord in je betoog is 'kan' ; het heeft echter hoe dan ook een aanzuigende werking van significante aantallen van economisch kansloze mensen met lage opleiding en weinig kennis van de Nederlandse taal waar ík in ieder geval niet blij mee ben.
Dat voorkom je juist door er meerdere verspreid te bouwen. Dan is er ook geen noodzaak meer om samen te klonteren binnen een specifieke wijk. Overigens zal de aanzuigende werking altijd " lokaal " zijn. Het nou niet dat er mensen uit het buitenland komen om in Nederland een moskee te bezoeken.

quote:
daarentegen mag de poort wagenwijd openstaan voor iedere buitenlander met tenminste HBO denk- en werkniveau (even los van die andere discussie :') ) die een relevante bijdrage kan leveren aan Nederland, want kennismigranten komen we juist tekort.
Een braindrain heeft op de lange termijn alleen maar nare gevolgen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_96179644
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:00 schreef dr.dunno het volgende:
dan nog is daarmee niet aangetoond dat ze veel geld opleveren.
Veel is uberhaupt een relatief begrip. Dus die discussie ga ik hier niet voeren.

quote:
met jouw achtergrond weet je (of althans behoor je te weten) dat (bijvoorbeeld) de meeste turkse en marokkaanse bedrijven in bijvoorbeeld de telecomsector en horeca/voedselindustrie ( ;) ) op de warme belangstelling van de belastingdienst en fiod-ecd kunnen rekenen omdat ze notoir weinig belasting betalen.
Wat voor relevantie heeft deze statement? De meeste Turkse en Marokkaanse bedrijven in de telecomsector en horeca/voedselindustrie? Daar heb jij vast wel een concreet onderzoek van.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:04:07 #153
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96179668
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De prestigebouwwerken ja. Gelukkig staan daar niet zoveel van in Nederland. Het merendeel van de moskeeen in Nederland wordt gewoon door de moskeebezoeker zelf opgehoest.
ik mis een feitelijke onderbouwing tegenover herhaalde nieuwsberichten die het tegendeel onderstrepen.

quote:
Dat voorkom je juist door er meerdere verspreid te bouwen. Dan is er ook geen noodzaak meer om samen te klonteren binnen een specifieke wijk. Overigens zal de aanzuigende werking altijd " lokaal " zijn. Het nou niet dat er mensen uit het buitenland komen om in Nederland een moskee te bezoeken.
ze komen waar ze het gemakkelijkst gebouwd kunnen worden en ze het gemakkelijkst goedkope woningen kunnen krijgen er rondom; met de subsidies in Nederland is dit dus een walhalla.

quote:
Een braindrain heeft op de lange termijn alleen maar nare gevolgen.
daarom moet de deur dus dicht voor economische vluchtelingen en wagenwijd open voor alle hoog-opgeleiden die in Nederland willen werken aan hun toekomst.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_96179704
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:44 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
maar het is ook niet mijn bedoeling het Nederlandse landschap vol te bouwen met moskeën.
wij hoeven niet eindeloos deze behoefte te blijven faciliteren, bij integratie hoort ook aanpassing door de mensen die in het grotere collectief willen worden opgenomen, ook water bij de wijn doen en meer krijgen naar mate je bijdrage aan de maatschappij ook meer is.
vooral dat laatste ontbreekt m.i. bij voorgenoemde groep, gelet op het feit dat we nog steeds in ziekenhuizen en lokale overheden alles in uitheemse talen zien staan.
True.
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:05:52 #155
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96179723
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:03 schreef Mutant01 het volgende:
Wat voor relevantie heeft deze statement? De meeste Turkse en Marokkaanse bedrijven in de telecomsector en horeca/voedselindustrie? Daar heb jij vast wel een concreet onderzoek van.
ik kan het je beter vertellen, ik ken twee belastinginspecteurs die zich er op dagelijkse basis hun handen mee volhebben en een accountant die na jaren uit pure wanhoop deze klanten afwijst omdat ze structureel hun zaken niet op orde hebben, laat staan voldoen aan hun verplichtingen.

ik lees verder ook wel eens kranten met daarin legio berichten over misstanden hieromtrent en elke keer als ik in Utrecht naar een turkse of marokkaanse ondernemer ga dan kijken ze me aan alsof water brandt als ik vraag naar een BTW-bon.

je punt?
pi_96179742
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:03 schreef Mutant01 het volgende:

Wat voor relevantie heeft deze statement?
Het weerlegt dat die dubieuze economische activiteiten geld opleveren voor de schatkist.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_96179790
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:04 schreef dr.dunno het volgende:
ik mis een feitelijke onderbouwing tegenover herhaalde nieuwsberichten die het tegendeel onderstrepen.
Je zou vanuit je studie moeten weten dat het nieuws behoorlijk eenzijdig is. Om eens de bal terug te kaatsen. Je bent op de hoogte van het aantal moskeeen in Nederland? Welnu als we dit afzetten tegen de nieuwsberichten, blijkt dat de verslaggevers dan dus heel wat moskeeen gemist hebben. Jij mag je eigen conclusie trekken.

quote:
ze komen waar ze het gemakkelijkst gebouwd kunnen worden en ze het gemakkelijkst goedkope woningen kunnen krijgen er rondom; met de subsidies in Nederland is dit dus een walhalla.
Erg slim dus!
Allah Al Watan Al Malik
pi_96179807
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:06 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het weerlegt dat die dubieuze economische activiteiten geld opleveren voor de schatkist.
Middels een niet feitelijk onderbouwde bewering? Daarnet stelde hij nog dat er per definitie niet echt gesproken kon worden van een economische activiteit, vanwege de kleinschaligheid.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:10:36 #159
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96179835
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je zou vanuit je studie moeten weten dat het nieuws behoorlijk eenzijdig is.
een weergave van een inval door de belastingdienst, fiod-ecd en douane is weinig op af te dingen in objectiviteit als het ook echt gebeurd is, dit is daarom een zwaktegebod.

quote:
Erg slim dus!
van hen tuurlijk, maar daarom moet ook zo spoedig mogelijk deze waanzin een halt toegeroepen worden.
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:11:05 #160
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96179844
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Middels een niet feitelijk onderbouwde bewering? Daarnet stelde hij nog dat er per definitie niet echt gesproken kon worden van een economische activiteit, vanwege de kleinschaligheid.
u is bekend met het begrip 'cumulatieve argumentatie' ?

het een sluit het ander niet uit.
pi_96179847
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:05 schreef dr.dunno het volgende:
ik kan het je beter vertellen, ik ken twee belastinginspecteurs die zich er op dagelijkse basis hun handen mee volhebben en een accountant die na jaren uit pure wanhoop deze klanten afwijst omdat ze structureel hun zaken niet op orde hebben, laat staan voldoen aan hun verplichtingen.
Dat is erg interessant, maar het lijkt mij niet dat deze accountants de meeste Marokkaanse en/of Turkse ondernemers kennen.

quote:
ik lees verder ook wel eens kranten met daarin legio berichten over misstanden hieromtrent en elke keer als ik in Utrecht naar een turkse of marokkaanse ondernemer ga dan kijken ze me aan alsof water brandt als ik vraag naar een BTW-bon.
Zeker, ik lees ook weleens over dat soort misstanden. Dat onderstreept je bewering echter niet, het laat alleen zien dat de misstanden voorkomen. Op welke schaal is vrij onduidelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_96179886
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:10 schreef dr.dunno het volgende:
een weergave van een inval door de belastingdienst, fiod-ecd en douane is weinig op af te dingen in objectiviteit als het ook echt gebeurd is, dit is daarom een zwaktegebod.
Een inval duidt niet persee op daadwerkelijk criminele activiteiten. Dat zou jij vanuit je studie toch wel moeten weten. Verder ga jij af op (kennelijk) het aantal nieuwsberichten dat jij erover leest, erg interessant - maar niet bijster betrouwbaar.

quote:
van hen tuurlijk, maar daarom moet ook zo spoedig mogelijk deze waanzin een halt toegeroepen worden.
Waanzin nogwel!
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:13:04 #163
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96179894
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is erg interessant, maar het lijkt mij niet dat deze accountants de meeste Marokkaanse en/of Turkse ondernemers kennen.
en als ik je nu eens vertel dat hij zelf van Turkse komaf is? :')

quote:
Zeker, ik lees ook weleens over dat soort misstanden. Dat onderstreept je bewering echter niet, het laat alleen zien dat de misstanden voorkomen. Op welke schaal is vrij onduidelijk.
dat is inderdaad de gemiddelde opvatting uit de PvdA-propagandamachine.
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:13:56 #164
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96179925
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een inval duidt niet persee op daadwerkelijk criminele activiteiten. Dat zou jij vanuit je studie toch wel moeten weten.
ga je nu daadwerkelijk de onschuldigheidspresumptie aanhalen, terwijl de kranten vol staan met dit soort berichten? :')
pi_96179933
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat lijkt niet correct. Er lijkt wel degelijk sprake van.

Wel op een louter negatieve manier.

In ieder geval vinden wij westerlingen dat in zekere zin vanzelfsprekend. Een geloofsinstituut hoort zich niet bezig te houden met het verkopen van zeep en tandpasta.

Dat dat nu op veel plekken wel zo is en gedoogd wordt is ronduit slecht.

Maar zeker geen feit om op te bogen.

Mensen met winkeltjes moeten ook nog een zekere kwalificatie hebben. Instituten als de Keuringsdienst van Waren moeten verkopers ook kunnen controleren. Voor je het weet heb je goedkope melkpoeder waar je dood van gaat. Zou ook zomaar kunnen gebeuren nu, in zo'n moskee winkel.
pi_96179962
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:13 schreef dr.dunno het volgende:
en als ik je nu eens vertel dat hij zelf van Turkse komaf is? :')
Oh nee, als hij van Turkse komaf is, dan kent hij wel de meeste Turkse en Marokkaanse ondernemers. :{

quote:
dat is inderdaad de gemiddelde opvatting uit de PvdA-propagandamachine.
Gelukkig stem ik geen PvdA.
Allah Al Watan Al Malik
pi_96179986
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:13 schreef dr.dunno het volgende:

ga je nu daadwerkelijk de onschuldigheidspresumptie aanhalen, terwijl de kranten vol staan met dit soort berichten? :')
De onschuldpresumptie geldt niet als het in een krantenbericht staat? Dus als er een verdachte wordt aangehouden en het komt in de krant te staan, dan heb jij hem al meteen afgeschreven?
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:16:25 #168
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96179990
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:14 schreef SeculasStatius het volgende:
In ieder geval vinden wij westerlingen dat in zekere zin vanzelfsprekend. Een geloofsinstituut hoort zich niet bezig te houden met het verkopen van zeep en tandpasta.

niet alleen dat, we vergeten te vermelden dat dit soort 'instituten' vaak juridisch een stichting zonder winstoogmerk is en dus doorgaans niet BTW-plichtig.

in aanmerking nemende dat het grootste deel van de voorraad ook van buiten de EU komt is er dus voor de EU geen belastingwinst op de goederen die anders (c.q. alternatieven daarvoor) bij reguliere winkels worden gekocht.
pi_96179993
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gelukkig stem ik geen PvdA.
Dat is dan wel weer fijn om te horen.
pi_96180026
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:14 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat lijkt niet correct. Er lijkt wel degelijk sprake van.

Wel op een louter negatieve manier.

Maar zeker geen feit om op te bogen.

Mensen met winkeltjes moeten ook nog een zekere kwalificatie hebben. Instituten als de Keuringsdienst van Waren moeten verkopers ook kunnen controleren. Voor je het weet heb je goedkope melkpoeder waar je dood van gaat. Zou ook zomaar kunnen gebeuren nu, in zo'n moskee winkel.
Als ze een vergunning hebben, is er niets aan de hand. Hebben ze geen vergunning, dan moet zo'n winkel sluiten. Vrij simpel allemaal. Echter kennelijk moeten mensen allerlei andere zaken eraan verbinden om hun mening zo ferm mogelijk te laten klinken.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:17:53 #171
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96180029
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De onschuldpresumptie geldt niet als het in een krantenbericht staat? Dus als er een verdachte wordt aangehouden en het komt in de krant te staan, dan heb jij hem al meteen afgeschreven?
Laten we nu niet te naïef zijn, je bent verder vast wel bekend met deze uitdrukking:
http://nl.wikipedia.org/w(...)reekwoorden_P-U#rook
pi_96180056
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:17 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Laten we nu niet te naïef zijn, je bent verder vast wel bekend met deze uitdrukking:
http://nl.wikipedia.org/w(...)reekwoorden_P-U#rook
Een uitdrukking die de doodsteek is voor iedere rechtenstudent.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:18:46 #173
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96180058
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als ze een vergunning hebben, is er dan ook niets aan de hand. Hebben ze geen vergunning, dan moet zo'n winkel sluiten. Vrij simpel allemaal. Echter kennelijk moeten mensen allerlei andere zaken eraan verbinden om hun mening zo ferm mogelijk te laten klinken.
vergunningsplicht != daadwerkelijk handhaven.
pi_96180081
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:18 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

vergunningsplicht != daadwerkelijk handhaven.
Ehm nee, dat staat er ook niet.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:19:34 #175
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96180085
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een uitdrukking die de doodsteek is voor iedere rechtenstudent.
we zijn nu niet een tentamen materieel strafrecht aan het beantwoorden, we kunnen gerust uitgaan van de praktische realiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')