De klaagbaak is dan ook bij uitstek (1) de plek om je essay van 40 bladzijden te publiceren en (2) niet te klagen. Daarnaast ben ik verre van gefrustreerd. Erg kortzichtig van je om iemand te peilen aan de hand van een OP, niet erg valide.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:29 schreef wojiao het volgende:
typisch ook dat juist iemand die hierover klaagt, zulks een kortzichtig, flauw en gefrustreerd stukje schrijft... Je bent zelf geen haar beter, ts...
Begrijpend lezen. Dat kan je niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:32 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Erg kortzichtig van je dat je er meteen van uitgaat dat de reacties hier nergens over zullen gaan.
Klopt bij nader inzienquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:27 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Is het niet schrijf- en spelfouten?
Maar wel terechte klacht.
Zoals dat veel Fokkers waarschijnlijk niet dit gaan lezen maar wel reacties neer gaan plempen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:41 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
Begrijpend lezen. Dat kan je niet.
Prima wetmatigheidquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:56 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Zoals dat veel Fokkers waarschijnlijk niet dit gaan lezen maar wel reacties neer gaan plempen.
Jawel hoor.
Dank voor de tip, zal het boek eens gaan bestellen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik raad je aan het boek 'Leven aan de onderkant' van Theodore Dalrymple te lezen; dan herken je veel terug van wat je net zelf schreef in de openingspost.
bol linkje: http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description
Er hoort een streepje achter "schrijf". (Edit: ik zie dat het al gezegd was. Had erover gelezen.)quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:18 schreef TrippleDistilled het volgende:
Schrijf en spelfouten onder voorbehoud.
De dommen hebben een beter geboortecijfer.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:26 schreef Adelante het volgende:
Je zou verwachten dat een soort evolueert om zichzelf in stand te houden. Voor de mensheid lijkt dit niet te gelden
Hogescholen zijn de nieuwe middenscholen geworden. Iedereen schreeuwt om plantsoenwerkers, zolang het maar niet hun eigen 'Einstein(s)' is/zijn...quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:38 schreef Red_85 het volgende:
Ik ken het TS, je wordt niet gewardeerd als je IQ boven de 110 komt en geen oh oh cherno, gooische wijven of hoeren met een bush bush kijkt.
Als je naar discovery science en history channel kijkt, boeken leest en een hbo opleiding aan een andere instelling dan inholland heb gedaan dan hoor je er niet bij.
Mensen warderen je niet als je boven het maaiveld uitkomt, mensen verachten je en zien de voordelen niet. Ze voelen zich eerder bedreigd.
Oow!quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:31 schreef Ofyles2 het volgende:
Anti-intellectualisme begint al op de basisschool. Juffen en meesters die hun kinderen nauwelijks iets bijbrengen...
Dat wil ik niet zeggen. Er moet alleen een hoop gedaan worden om het weer op het niveau te brengen waar het thuis moet zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hogescholen zijn de nieuwe middenscholen geworden. Iedereen schreeuwt om plantsoenwerkers, zolang het maar niet hun eigen 'Einstein(s)' is/zijn...
Pabo FTW!quote:
Moet je voor de grap eens vragen aan die MENSAs wat malthusiaanse spanningen zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:42 schreef Weissman het volgende:
Moet je eens voor de grap vragen hoeveel mensen weten wat MENSA is
Die situatie kan wel eens gaan voorkomen op deze klomp gestolde lava ja. Maar das offtopique...quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:00 schreef RitseB het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens vragen aan die MENSAs wat malthusiaanse spanningen zijn.
Denk ik ook, al hoop ik dat het tij nog te keren is.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:31 schreef eight het volgende:
Terechte klacht, maar het is te laat. Dit valt niet meer te keren.
Als er hoop is, is er...quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:12 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Denk ik ook, al hoop ik dat het tij nog te keren is.
90!?!?! Ik denk dat jij je erg hoog in aan het schatten ben nu...Met die club heb je niet hoger dan 70 ben ik bang.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:20 schreef Weissman het volgende:
Mensen met een IQ boven de 90
De zin van het leven: Bier, Tieten en Feyenoord
100 is het gemiddelde. De gemiddelde Nederlander is een tokkie in meerdere of mindere mate. Hier beschouw ik bijvoorbeeld ook oom Kees die elk weekend op de camping zit en zich gedraagt als een kamper maar het eigenlijk niet is onder.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
90!?!?! Ik denk dat jij je erg hoog in aan het schatten ben nu...Met die club heb je niet hoger dan 70 ben ik bang.
er is geen strijd met de natuur meer. de mens hoeft inmiddels niet meer zijn beste eigenschappen voort te planten om te overleven (waarbij de zwakkeren afvallen). als er iets is op deze aardbol wat ons niet aan staat, veranderen wij het. natuurlijke evolutie staat stil, we doen tegenwoordig alleen maar aan technologische evolutie.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:26 schreef Adelante het volgende:
Je zou verwachten dat een soort evolueert om zichzelf in stand te houden. Voor de mensheid lijkt dit niet te gelden
quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:17 schreef kwaliteit. het volgende:
Ik ben het wel eens met TS, ik denk helaas dat dit tot verzuiling oplevert, en dat leidt tot nog meer chaos..
Er is maar eén reden waarom mensen überhaupt nog weten wie Malthus was, dus het lijkt me dat MENSA leden die wat actiever weetjes over de wereld verzamelen, dat haast vanzelfsprekend zullen weten.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:00 schreef RitseB het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens vragen aan die MENSAs wat malthusiaanse spanningen zijn.
Religie leert normen en waarden compleet mee eens. Toch is dan de vraag die men gaat stellen; 'Is het mogelijk om ook zonder religie een moraal goed leven te leiden?' De een beweert van wel [The God Delusion, Richard Dawkins] en de ander twijfelt er sterk aan [Rede en Religie, Michiel Leezenberg]. Kunnen we van een 'is' naar een 'ought' zoals David Hume dat stelt? Oftewel kunnen we uit de natuurwetenschappen (beschrijvend, 'is') naar hoe iets zou moeten zijn (norm, 'ought'). Oftewel als ik persoon A neersteek met een mes overlijd deze persoon, kan ik nu een norm opstellen dat doden slecht is?quote:Op zaterdag 30 april 2011 05:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit is het gevolg van de moderne tijd waar geloof geen rol meer in speelt. Ook al zullen veel mensen het met me oneens zijn, geloof zorgt toch voor de tradities, sterke normen en waarden in een maatschappij. Vergelijk de jaren 40 bijv. met nu.
Dit komt allemaal door MTV, TMF en al die andere Amerikaanse rotzooi.
Kijk maar bijv. naar de trouwdag van William en Kate hoe strikt en netjes alles moet zijn, dit is op een Christelijke manier allemaal, zelfde geld voor de Islam etc.
Vergeet niet dat de opvoeding een stuk vrijer is dan 20 jaar geleden en de jeugd niet meer zo wereld vreemd is. Dat laatste komt mede door de toegankelijkheid van het internet.quote:Op zaterdag 30 april 2011 05:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit is het gevolg van de moderne tijd waar geloof geen rol meer in speelt. Ook al zullen veel mensen het met me oneens zijn, geloof zorgt toch voor de tradities, sterke normen en waarden in een maatschappij. Vergelijk de jaren 40 bijv. met nu.
Kijk maar bijv. naar de trouwdag van William en Kate hoe strikt en netjes alles moet zijn, dit is op een Christelijke manier allemaal, zelfde geld voor de Islam etc.
Dit.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:41 schreef qeunta het volgende:
Eens met de TS.
Slim zijn word tegenwoordig ook niet meer gerespecteerd.
Want je moet die gast "djoeken" je weet toch.
Door de toegenomen welvaart is het hoger onderwijs voor iedereen toegankelijk geworden. Betekent niet dat het kennisniveau of de kwaliteit van het onderwijs ook gestegen is, integendeel...quote:Op zaterdag 30 april 2011 09:02 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Daarentegen is het gemiddelde opleidingsniveau nooit zo hoog geweest. Ik vraag me ook af op basis waarvan de 'toename van anti-intellectualisme' wordt waargenomen. Media-uitingen en popular culture lijken mij niet echt maatgevend.
Maar, droevig niveau is toch altijd beter dan geen niveau? Nog niet zo heel lang geleden was middelbaar onderwijs nog niet eens vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 30 april 2011 09:10 schreef 16meter het volgende:
[..]
Door de toegenomen welvaart is het hoger onderwijs voor iedereen toegankelijk geworden. Betekent niet dat het kennisniveau of de kwaliteit van het onderwijs ook gestegen is, integendeel...
(v)mbo - droevig niveau
havo/hbo - gemiddeld niveau
(v)wo - bovengemiddeld/hoog niveau
Dit schrijven en jezelf dan slim vindenquote:Op zaterdag 30 april 2011 07:16 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
Religie leert normen en waarden compleet mee eens. Toch is dan de vraag die men gaat stellen; 'Is het mogelijk om ook zonder religie een moraal goed leven te leiden?' De een beweert van wel [The God Delusion, Richard Dawkins] en de ander twijfelt er sterk aan [Rede en Religie, Michiel Leezenberg]. Kunnen we van een 'is' naar een 'ought' zoals David Hume dat stelt? Oftewel kunnen we uit de natuurwetenschappen (beschrijvend, 'is') naar hoe iets zou moeten zijn (norm, 'ought'). Oftewel als ik persoon A neersteek met een mes overlijd deze persoon, kan ik nu een norm opstellen dat doden slecht is?
anti-intellectualisme is een symptoom van het kapitalisme, wat uiteindelijk een anti-intellectuele (want weinig veeleisende) werknemer fetisheert. spelling heeft overigens niets met intellect te maken, taalfetishisme is eerder een uitgroei van datzelfde anti-intellectualisme.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:18 schreef TrippleDistilled het volgende:
Tegenwoordig zie je het steeds meer in de politiek, jeugdcultuur/muziek en over het algemeen in de samenleving.
De PVV heeft het bijvoorbeeld over de 'Henk en Ingrid' en richt zich vooral op de 'working class/ de arbeider'. Daarnaast is de PVV erg sterk in de retorica en wil weinig weten van goed onderbouwde argumenten, oftewel feitendoof. De PVV is een populistische politieke partij met ook nog flink wat zetels (24). Het lijkt er dus ook op dat er Nederlanders zijn die voor dit soort retorica en denkbeelden vallen.
.
Tegenwoordig zie je ook steeds meer dat jongeren zich afkeren tegen politiek en alles wat 'intellectueel' is. De straatcultuur is populair en hierin moet je vooral 'straat/gangsta' zijn. Leren is voor nerds en empathie tonen is een zwaktebod. Daarbij is in deze cultuur jezelf asociaal gedragen een norm geworden. Ook in kleding zie je het terug, beledigende teksten en afgezakte broeken. Nu hoeft daarentegen ook niet iedereen met bretels over straat maar toch netjes over straat is er soms niet meer bij. Daarbij wordt in de straatcultuur in sommige gevallen geweld verheerlijkt. Menig voorbeeld te vinden op Youtube. Sommige mensen zijn daarmee gewoon de weg kwijt en het contact met de samenleving kwijt naar mijn mening als je geweld verheerlijkt.
Ook het taalgebruik is soms om te huilen. Nu hoeft niet iedereen archaïsche woorden in zijn spreektaal te stoppen of te kennen of nooit meer een d/t-fout te maken. Edoch () vind ik het jammer dat woorden zoals 'kanker' en 'wtf' steeds meer verankerd raken in de taal zowel in spreektaal en schrijftaal. Met 'Oh Oh Tirol' als dieptepunt.
Dit alles gaat vaak samen met al van oudsher de Nederlandse 'maaiveldcultuur' waarin alles maar gelijk moet zijn. En dus alles wat naar boven afwijkt maar gelijk getrokken moet worden. Dit zorgt voor remming van de ontwikkeling op de samenleving en het individu.
Het lijkt haast of we nog een hoofdstuk aan het boek 'Het Civilisatieproces' van Norbert Elias moeten toevoegen. Zijn boek in het heel kort gaat erover dat mensen met geld zich wilden onderscheiden van de paupers en dus een elite vormen met eigen gebruiken/gewoonten/leefgebied enz. Het volk wou ook bij de elite horen en ging dus van alles kopiëren'. Maar in plaats daarvan lijkt het erop dat er meer sprake is van een 'elite-verlaging' tegenwoordig.
Daarmee is mijn verhaal/ klacht ook wel gedaan. Ook zie je dat veel mensen een hele korte spanningsboog hebben. Zoals dat veel Fokkers waarschijnlijk niet dit gaan lezen maar wel reacties neer gaan plempen.
Je begrijpt niets van evolutie. Evolutie heeft geen richting. Het "survival of the fittest" wordt altijd verkeerd opgevat. Ten eerste heeft Darwin dit nooit gezegd, dit terzijde. Ten tweede heeft het niks met "fitheid" of "sterkste" te maken maar gaat het om "de best aangepaste". Blijkbaar is je als een domme anti-intellectuele, Telegraaflezende kansloze tokkie te gedragen, de beste manier om je aan te passen, en dus de meest succesvolle overlevingstaktiek. Het zijn net strontvliegen: domme kutbeesten die je zo plet maar omdat ze met zoveel zijn zijn ze onverslaanbaar.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:26 schreef Adelante het volgende:
Religie zet ook grenzen, vaak gevaarlijke als je het mij vraagt. Wetenschap en religie kunnen niet met elkaar. Simpel voorbeeld: 'God schiep de wereld 6000 jaar geleden' terwijl er fossielen gevonden zijn van miljoenen jaren oud. Pas als je geest vrij is zul je vrij kunnen nadenken.quote:Op zaterdag 30 april 2011 07:16 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
Religie leert normen en waarden compleet mee eens. Toch is dan de vraag die men gaat stellen; 'Is het mogelijk om ook zonder religie een moraal goed leven te leiden?' De een beweert van wel [The God Delusion, Richard Dawkins] en de ander twijfelt er sterk aan [Rede en Religie, Michiel Leezenberg]. Kunnen we van een 'is' naar een 'ought' zoals David Hume dat stelt? Oftewel kunnen we uit de natuurwetenschappen (beschrijvend, 'is') naar hoe iets zou moeten zijn (norm, 'ought'). Oftewel als ik persoon A neersteek met een mes overlijd deze persoon, kan ik nu een norm opstellen dat doden slecht is?
Nothing new there.quote:Op zaterdag 30 april 2011 04:48 schreef Schenkstroop het volgende:
Politici liegen en draaien en helpen het leven van de normale burger naar zn mallemoer. En ondersteunen de rijksten .
Kan dit topique daarom verplaatst worden naar een ander subforum? Dit niveau ontstijgt namelijk het niveautje klaagbaakquote:Op zaterdag 30 april 2011 13:21 schreef Farenji het volgende:
(...)
Met andere woorden: zeer terechte klacht, goed topic!
quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:18 schreef TrippleDistilled het volgende:
Tegenwoordig zie je het steeds meer in de politiek, jeugdcultuur/muziek en over het algemeen in de samenleving.
De PVV heeft het bijvoorbeeld over de 'Henk en Ingrid' en richt zich vooral op de 'working class/ de arbeider'. Daarnaast is de PVV erg sterk in de retorica en wil weinig weten van goed onderbouwde argumenten, oftewel feitendoof. De PVV is een populistische politieke partij met ook nog flink wat zetels (24). Het lijkt er dus ook op dat er Nederlanders zijn die voor dit soort retorica en denkbeelden vallen.
.
Tegenwoordig zie je ook steeds meer dat jongeren zich afkeren tegen politiek en alles wat 'intellectueel' is. De straatcultuur is populair en hierin moet je vooral 'straat/gangsta' zijn. Leren is voor nerds en empathie tonen is een zwaktebod. Daarbij is in deze cultuur jezelf asociaal gedragen een norm geworden. Ook in kleding zie je het terug, beledigende teksten en afgezakte broeken. Nu hoeft daarentegen ook niet iedereen met bretels over straat maar toch netjes over straat is er soms niet meer bij. Daarbij wordt in de straatcultuur in sommige gevallen geweld verheerlijkt. Menig voorbeeld te vinden op Youtube. Sommige mensen zijn daarmee gewoon de weg kwijt en het contact met de samenleving kwijt naar mijn mening als je geweld verheerlijkt.
Ook het taalgebruik is soms om te huilen. Nu hoeft niet iedereen archaïsche woorden in zijn spreektaal te stoppen of te kennen of nooit meer een d/t-fout te maken. Edoch () vind ik het jammer dat woorden zoals 'kanker' en 'wtf' steeds meer verankerd raken in de taal zowel in spreektaal en schrijftaal. Met 'Oh Oh Tirol' als dieptepunt.
Dit alles gaat vaak samen met al van oudsher de Nederlandse 'maaiveldcultuur' waarin alles maar gelijk moet zijn. En dus alles wat naar boven afwijkt maar gelijk getrokken moet worden. Dit zorgt voor remming van de ontwikkeling op de samenleving en het individu.
Het lijkt haast of we nog een hoofdstuk aan het boek 'Het Civilisatieproces' van Norbert Elias moeten toevoegen. Zijn boek in het heel kort gaat erover dat mensen met geld zich wilden onderscheiden van de paupers en dus een elite vormen met eigen gebruiken/gewoonten/leefgebied enz. Het volk wou ook bij de elite horen en ging dus van alles kopiëren'. Maar in plaats daarvan lijkt het erop dat er meer sprake is van een 'elite-verlaging' tegenwoordig.
Daarmee is mijn verhaal/ klacht ook wel gedaan. Ook zie je dat veel mensen een hele korte spanningsboog hebben. Zoals dat veel Fokkers waarschijnlijk niet dit gaan lezen maar wel reacties neer gaan plempen.
Hmm. Gezien de zeer minimale waarden (2, 3, 0.86 punten) van verschil denk ik dat je hier nog geen uitspraken over moet doen. Op zijn minst lijkt de variantie nu wat negatiever uit te vallen, maar dat kan door een gigantisch aantal zaken voor rekening worden genomen en is nog lang niet significant genoeg om er daadwerkelijke theoretische conclusies aan te verbinden.quote:Op zaterdag 30 april 2011 09:16 schreef SH. het volgende:
Even wat olie op het vuur gooien:
http://en.wikipedia.org/w(...)e_end_of_progression
Het omgekeerde Flynn effect lijkt eraan te komen.
Denk je dat echt?quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:30 schreef Deckard het volgende:
Trouwens, wat een lulkoek. De mensheid is al die jaren al zo geweest en we gaan echt niet in een spiraal omlaag. Intelligentie gaat ook absoluut niet omlaag. Juist omdat het economisch zo goed gaat met ons zullen de dommere segmenten in onze samenleving veel minder kinderen leveren.
quote:
Zit wat in? Maar hoe komt dit? Dat is een veel betere vraag? Hoe vaak worden de minder intellectuele mensen niet monddood gemaakt door de intellectuele? Hoe vaak wordt er door de intellectuele mens niet bepaald wat wel goed is voor de minder intellectuele?quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:18 schreef TrippleDistilled het volgende:
.
Dat kun je toch niet menen?quote:Op zaterdag 30 april 2011 05:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kijk maar bijv. naar de trouwdag van William en Kate hoe strikt en netjes alles moet zijn, dit is op een Christelijke manier allemaal, zelfde geldt voor de Islam etc.
Matige graadmeter..quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:42 schreef Weissman het volgende:
tafel ?quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:42 schreef Weissman het volgende:
Ik denk dat je je daar aardig in vergistquote:Op zaterdag 30 april 2011 14:14 schreef Robin__ het volgende:
[..]
![]()
toch valt dat hier wel mee volgens mij, gezinnen met 5-6 kinderen heb je toch bijna niet meer
haha wat een dom gelulquote:Op zaterdag 30 april 2011 15:19 schreef qeunta het volgende:
Wat ik ook steeds vaker merk is dat mensen iets proberen te verbergen.
Net alsof ze niet willen zeggen alsof de mensheid naar beneden gaat. Ze houden het geloof ik verborgen tot dat het tot een enorme uitbarsting komt.
En nee fokkers ik ben zeker geen vertegenwoordiger van de PVV, maar wat op hetzelfde neerkomt is de allochtonen die naar europa emigreren. Ik ben dan ook zeker geen (nazi) ofzo maar dit kan toch best (misschien) over een paar honderd of 50 jaar zich tot een oorlog ontwikkelen.
Het lijkt wel alsof de mensheid er niets over wil zeggen. Dat het slecht gaat met de buurten en dat we eigenlijk alleen nog maar in technologie vooruitgang willen zien. Het internet, mobieltjes, en dat soort dingen.
Onze jonge mensheid wil geen hard werk meer doen, eigenlijk willen we alles gewoon automatisch en waar het dan toch op neerkomt is dat al dit soort dingen die ik hierboven heb opgenoemd tot verloedering van de mensheid gaat brengen.
Het enigste wat we eigenlijk nog doen is naar een klein schermpje kijken en staren. We hebben nooit tijd want we zijn eigenlijk allemaal bezig (overal) met technologie. We hebben het gewoon de hele tijd bij ons.
Dit lijdt tot stress. Dingen worden voor de mensheid te makkelijk gemaakt waardoor wij lui worden. Onze hersens zijn eigenlijk zo erg aangetast door de makkelijkheid van de technologie, dat we eigenlijk geen zin meer in dingen hebben. We lossen dingen op met geweld want we willen er (misschien) niet veel moeite meer in steken.
Doordat de technologie dingen zo makkelijk heeft gemaakt, kunnen de meeste mensen met een laag IQ snel aggresief worden. Ik weet het het klinkt raar. Maar dingen die we vroeger deden worden gewoon minder belangrijk. We steken er geen energie meer in.
Het zelfde gebeurt bij die straat kinderen, ze gebruiken technologie en dat is eigenlijk zo makkelijk dat het gaat vervelen. Die kinderen gaan uit verveling hangen en mensen lastig vallen.
Of hun moeder of vader wil gewoon geen energie in de opvoeding geven.
Waar het eigenlijk allemaal op neerkomt is dat we vroeger meer "ruimte hadden" we hadden meer dingen te doen. En moesten nog dingen met onze handen doen, en dat was leuk. Ouders hadden vroeger gewoon meer tijd voor hun kind.
Nu niet meer we worden gek gemaakt door de technologiesche evolutie. Het is blijft en werkt ongelooflijk verslavend.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:18 schreef TrippleDistilled het volgende:
Schrijf hier mist een - teken en spelfouten onder voorbehoud.
Haha.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:19 schreef qeunta het volgende:
Net alsof ze niet willen zeggen alsof de mensheid naar beneden gaat. Ze houden het geloof ik verborgen tot dat het tot een enorme uitbarsting komt.
En nee fokkers ik ben zeker geen vertegenwoordiger van de PVV, maar wat op hetzelfde neerkomt is de allochtonen die naar europa emigreren. Ik ben dan ook zeker geen (nazi) ofzo maar dit kan toch best (misschien) over een paar honderd of 50 jaar zich tot een oorlog ontwikkelen.
Het lijkt wel alsof de mensheid er niets over wil zeggen. Dat het slecht gaat met de buurten en dat we eigenlijk alleen nog maar in technologie vooruitgang willen zien. Het internet, mobieltjes, en dat soort dingen.
Onze jonge mensheid wil geen hard werk meer doen, eigenlijk willen we alles gewoon automatisch en waar het dan toch op neerkomt is dat al dit soort dingen die ik hierboven heb opgenoemd tot verloedering van de mensheid gaat brengen.
Het enigste wat we eigenlijk nog doen is naar een klein schermpje kijken en staren. We hebben nooit tijd want we zijn eigenlijk allemaal bezig (overal) met technologie. We hebben het gewoon de hele tijd bij ons.
Dit lijdt tot stress. Dingen worden voor de mensheid te makkelijk gemaakt waardoor wij lui worden. Onze hersens zijn eigenlijk zo erg aangetast door de makkelijkheid van de technologie, dat we eigenlijk geen zin meer in dingen hebben. We lossen dingen op met geweld want we willen er (misschien) niet veel moeite meer in steken.
Doordat de technologie dingen zo makkelijk heeft gemaakt, kunnen de meeste mensen met een laag IQ snel aggresief worden. Ik weet het het klinkt raar. Maar dingen die we vroeger deden worden gewoon minder belangrijk. We steken er geen energie meer in.
Het zelfde gebeurt bij die straat kinderen, ze gebruiken technologie en dat is eigenlijk zo makkelijk dat het gaat vervelen. Die kinderen gaan uit verveling hangen en mensen lastig vallen.
Waar het eigenlijk allemaal op neerkomt is dat we vroeger meer "ruimte hadden" we hadden meer dingen te doen. En moesten nog dingen met onze handen doen, en dat was leuk. Ouders hadden vroeger gewoon meer tijd voor hun kind.
Nu niet meer we worden gek gemaakt door de technologiesche evolutie. Het is blijft en werkt ongelooflijk verslavend.
haha wat? Flikker een eind op mongool. Reageer dan niet. Oja, ik hoop dat je sterft door die cognac ik gooi er zoveel in dat je keel uitbrand en dat je keelspieren er dan uitvliegen. Zo een triest figuur als jij verdient dat.quote:
Oprotten als je hier niks op te zeggen hebt. Kneus.quote:
Oké kan ik min of meer mee eens zijn.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:00 schreef Frith het volgende:
Ten eerste emigreren allochtonen niet. Buitenlanders emigreren. Allochtonen zijn gewoon Nederlanders.
Ten tweede heeft techniek eerder het effect dat het leven gecompliceerder wordt en steeds meer abstracte kennis gaat vereisen, iets waar laagopgeleiden (enigszins begrijpelijk) niet aan willen geloven. In plaats van gefrustreerd door luiheid wordt men eerder gefrustreerd omdat men niet mee kan en daarmee mentaal compleet uitgesloten is van deelname aan een kennis- en technologie gerichte economie en / of maatschappij.
Evolutie is niet altijd positief, dat is nu juist het probleem. D.m.v. natuurlijke selectie, dus de zwakste dieren in een bepaalde leefomgeving sterven en de sterkere overleven, moet een soort steeds betere genen krijgen. Dit is bij mensen nauwelijks meer het geval (behalve bij dodelijke ziektes), omdat mensen met astma en andere tekortkomingen niet meer worden opgevroten, maar doorleven en de 'verkeerde' genen doorgeven.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:26 schreef Adelante het volgende:
Latijnse woord voor tafel?quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:42 schreef Weissman het volgende:
Niet het zwakste dier(soort) sterft uit maar juist het dier(soort) dat zich het minst snel en goed kan aanpassen. Voor de rest ben ik het met je eens, de evolutie van de Westerse mens is op een laag pitje komen te staan.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:07 schreef IkBenSjoerd het volgende:
[..]
Evolutie is niet altijd positief, dat is nu juist het probleem. D.m.v. natuurlijke selectie, dus de zwakste dieren in een bepaalde leefomgeving sterven en de sterkere overleven, moet een soort steeds betere genen krijgen. Dit is bij mensen nauwelijks meer het geval (behalve bij dodelijke ziektes), omdat mensen met astma en andere tekortkomingen niet meer worden opgevroten, maar doorleven en de 'verkeerde' genen doorgeven.
Ja, dat bedoelde ik. Anders moet je dat ook nog eens uit gaan typen hè.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:12 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
Niet het zwakste dier(soort) sterft uit maar juist het dier(soort) dat zich het minst snel en goed kan aanpassen. Voor de rest ben ik het met je eens, de evolutie van de Westerse mens is op een laag pitje komen te staan.
Inderdaad. Laten we allemaal weer terug gaan naar de middeleeuwen. Toen was alles veel beter.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:19 schreef qeunta het volgende:
voor iemand die over dit onderwerp klaagt beweer je wel een hoop parawetenschappelijke onzin.quote:Niet het zwakste dier(soort) sterft uit maar juist het dier(soort) dat zich het minst snel en goed kan aanpassen. Voor de rest ben ik het met je eens, de evolutie van de Westerse mens is op een laag pitje komen te staan.
Dat zeg ik niet sukkel, als je nu de tijd vergelijkt met 1950 en nu dan doen de mensen veel minder.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:26 schreef Dr.Strangelove. het volgende:
[..]
Inderdaad. Laten we allemaal weer terug gaan naar de middeleeuwen. Toen was alles veel beter.
Zulke reacties bevestigen het standpunt van TS alleen maar.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:27 schreef wojiao het volgende:
rot anders lekker op naar je intellectuele hoekje... Dit is een beetje hetzelfde als in een groep pvvers gaan staan en vervolgens te gaan verklaren dat we allemaal toch best pauper zijn... Beetje een open deur intrappen en dan zelf net zo hard meedoen aan waar je je aan stoort. Kutknuppel...
Haal het woordje youtube weg en deze tekst had zo uit de jaren 60 kunnen komen.quote:[b]Op vrijdag 29 april 2011 21:18
Nee, dat weet ik.quote:
Dit. Alles.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:27 schreef superdrufus het volgende:
Vergeet daarbij niet te vermelden dat alles tegenwoordig geld moet genereren anders is het overbodig
lolquote:
Volgens mij is dit een symptoom van de toenemende tweedeling in Nederland qua onderwijs en welvaart.quote:TS ik weet niet of je dingen als Oh Oh Tirol en de straat als voorbeeld mag nemen hoe het nu echt gaat. Je hebt gelijk het gedrag en de taal uit de serie of van de straat wordt steeds normaler, maar dat wil niet zeggen dat het overgrote deel van Nederland niet meer "normaal" kan doen.
Kan tegelijkertijd. Je bent zeker een man van de vorige eeuw.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:
huh! intellectuele. Autisten zul je bedoelen. Beetje boven boeken hangen terwijl je ook bier attend een slet kan neuke.
jahmaar boeke zijn voor autiste.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:18 schreef Deckard het volgende:
[..]
Kan tegelijkertijd. Je bent zeker een man van de vorige eeuw.
Hier stopte ik met lezenquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:18 schreef TrippleDistilled het volgende:
Tegenwoordig zie je ook steeds meer dat jongeren zich afkeren tegen politiek en alles wat 'intellectueel' is.
Ik wilde het zelf niet zeggen maar op zich doelde ik daar wel op. Omdat het Oh Oh Tirol taalgebruik steeds normaler begint te worden, krijg je een grotere kloof tussen de welvarende en de minder welvarende Nederlander. TS moet gewoon zorgen dat hij in het bovenste gedeelte zit (ik wil niet zeggen helft).quote:Op zondag 1 mei 2011 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een symptoom van de toenemende tweedeling in Nederland qua onderwijs en welvaart.
Ik ben erg benieuwd hoeveel impact reclame heeft.quote:
Ah, ik heb het van mijn leven niet gezien dus ik zal me er bar weinig aan storen..quote:Op zondag 1 mei 2011 20:25 schreef Rubber_Johnny het volgende:
oh ja een ekte intellectueel hoeft zich niet af te zetten tegen een domme tv show.
Ja, jij bent een mooi voorbeeld van anti-intellectualisme.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:53 schreef qeunta het volgende:
[..]
haha wat? Flikker een eind op mongool. Reageer dan niet. Oja, ik hoop dat je sterft door die cognac ik gooi er zoveel in dat je keel uitbrand en dat je keelspieren er dan uitvliegen. Zo een triest figuur als jij verdient dat.
[..]
Oprotten als je hier niks op te zeggen hebt. Kneus.
Stephen Hawkings kan ook niet schrijven maar is wel intellectueelquote:Op zondag 1 mei 2011 22:12 schreef Kouklitsa het volgende:
In principe een terechte klacht, irritant dat TS zo zijn uiterste best doet om intellectueel over te komen en bovendien een koppelteken 'vergeet'...
Ik weet het wel zeker dat dat er ook mee te maken heeft. Reclame weet steeds meer op je irritatie te spelen om aandacht te trekken, dat werkt, je moet je aandacht er wel bij houden. En wat reclame is, is mainstream. Als je je daar me kan identificeren hoor je er bij. Je mag en kan er niet te veel over nadenken om er vraagtekens bij te zetten.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:27 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd hoeveel impact reclame heeft.
Volgens mij namelijk verbazend veel.
Door de snelle beelden en het minimum aan dingen om over na te denken, gare liedjes en bijzonder simpele zielen die troep aanprijzen zullen kinderen negatief gestimuleerd worden.
Dit gevoel heb ik zelf wel na een reclameperiode.
Oh jawel. Ik weet niet hoe het nu met hem gaat maar hij gebruikte een laserstraal waarmee hij op een touchscreen de letters aanwees.quote:Stephen Hawkings kan ook niet schrijven maar is wel intellectueel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |