Vandaar dus. Naief voetbal op dit niveau zie je nauwelijks. Gedoe er omheen maakt er nog iets van. Bij 'n wedstrijd van bv. Man Utd heb je dat niet en daar wordt dan ook minder lang over nagesproken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:29 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Je had het net over naïef voetbal... Dan zie je juist eerder spektakel. Verwachten dat het met deze belangen gaat knallen IS naïef. En daarbij, als Real minder gesloten speelt maar met 5-0 verliest dan noemen bepaalde mensen dat ook saai, want Barcelona wint weer eens. Het is toch nooit goed.
"Zie je wel"quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:59 schreef Halcon het volgende:
Ik zie het niet gebeuren dat de scheidsrechter nu opeens ook voor Barça de regels gaat toepassen en Sergio binnen 10 minuten met 2x geel voor diven en zuigen van het veld gaat sturen.
Maar ze speelden meer pressie waardoor er steeds ruimte achter hun kwam te liggen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:34 schreef Confetti het volgende:
Real speelde ook bij die 5-0 'gesloten' hoor. Alleen toen faalde het en nu doet iedereen alsof hij aanvallend speelde.
quote:
En zoals altijd word alles wat negatief is over Barcelona natuurlijk niet getoond, net als in de Nederlandse pers. Die rode kaart voor Pinto hoor je niks over. Het aannaaien van rooie kaarten van Busquets en Pedro, de vergelijkbare actie van Busquets waar Pepe rood voor kreeg om maar een paar dingen te noemenquote:
Dit filmpje gaat daar dan ook helemaal niet over, dit filmpje laat zien hoe hypocriet het gedrag van Mourinho is (misschien een tip voor de volgende keer, kijk eens naar de titel). Niemand met een beetje verstand zal zeggen dat Barça niets heeft gedaan, alleen Mourinho doet voorkomen of het alleen van de kant van Barça kwam. Dit filmpje laat zien dat dat nergens op slaat, en geeft daarbij ook nog eens aan hoe idioot de claim "ik zou me schamen de CL zo te winnen" is.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:08 schreef Kekster het volgende:
[..]
En zoals altijd word alles wat negatief is over Barcelona natuurlijk niet getoond, net als in de Nederlandse pers. Die rode kaart voor Pinto hoor je niks over. Het aannaaien van rooie kaarten van Busquets en Pedro, de vergelijkbare actie van Busquets waar Pepe rood voor kreeg om maar een paar dingen te noemen
En waarom zie je alleen die (terecht) afgekeurde goal van Barcelona tegen Inter en niet die rode kaart van Inter die helemaal nergens op sloeg? Wie zegt dat Barcelona überhaupt had gescoord tegen 11 man? En alle schandalen tegen Chelsea heeft menig Barcelona fan natuurlijk al lang verdrongen
quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:31 schreef ForumPimp het volgende:
Mensen die zeggen dat die rode kaart op Pepe onterecht was.
Mensen die zeggen dat die rode kaart aangemeerd was.
Kijk eens hoe fucking dom hij in komt, kijk daarna wat er moet Alves gebeurd, z'n voet vliegt METEEN de andere kant op, hij draait bijna 360 graden. Dat kan een mensen niet uit zichzelf doen, daar is een kracht van buitenaf nodig, bijvoorbeeld een gestrekt been van een speler.
Hoe de fuck kan Dani Alves zo ontzettend snel met z'n voet terug draaien als Pepe hem niet had geraakt? Iemand die mij dat kan uitleggen en ook kan beargumenteren?
Sorry, maar je bent gewoon blind als je dat niet ziet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:45 schreef Kekster het volgende:
[..]
Alves staat met 1 voet op de grond, iedereen met een beetje motoriek kan wel een pirouette maken, daar hoef je niet eens de theaterlessen van Barcelona voor gevolgd te hebben.
Vreemd, hier raakt Pepe hem wel... Hoe kan dat nu ineens?quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:04 schreef ForumPimp het volgende:
[..]
Sorry, maar je bent gewoon blind als je dat niet ziet.
Nog even een keer in HD en een aantal keer in slowmotion. Misschien dat je het nu wel goed ziet.
Dat andere filmpje is niet vloeiend genoeg, waardoor er redelijk wat frames missen en dus ook de frames waarbij Alves geraakt wordt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:12 schreef M.rak het volgende:
[..]
Vreemd, hier raakt Pepe hem wel... Hoe kan dat nu ineens?
[ afbeelding ]
Klopt, wel opvallend dat alle media dit klakkeloos overnemen, zonder ook maar enige vorm van onderzoek. Al even opvallend is dat Real het bewerkte filmpje (bewust of onbewust, maar ik vermoed bewust) op hun site heeft gezet als aanklacht tegen Alves.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:14 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat andere filmpje is niet vloeiend genoeg, waardoor er redelijk wat frames missen en dus ook de frames dat Alves geraakt wordt.
Dit dus.. het is gewoon een hypocriet, hij wilt iedereen manipuleren dat hij voordeel krijgt.quote:
Inderdaad.. onbesuisd inkomen kun je rood voor geven, dit is gewoon onbesuisd/der mate gevaarlijk inkomen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:26 schreef ajacied4lf het volgende:
![]()
Of hij hem nou raakt of niet, het is gewoon rood.
Doei.
Wel een baas, Puyolquote:Succesfactor Puyol ruim een jaar ongeslagen bij Barça
28/04/2011 11:58
Speelminuten voor Carles Puyol staan bij Barcelona garant voor succes. De aanvoerder van de Catalaanse succesformatie verloor al ruim een jaar niet meer met de Spaanse titelhouder.
Woensdagavond bleef Puyol in de halve finale van de Champions League voor de dertigste keer op rij ongeslagen. Bij aartsrivaal Real Madrid boekte de Catalanen een imposante 2-0 zege, waardoor de return in Camp Nou een formaliteit lijkt te worden.
Voor de laatste verliespartij van Barcelona met Puyol in de gelederen moeten we één jaar en acht dagen terug. Op 20 april 2010 verloor het sterrenensemble in Milaan met 3-1 van de latere winnaar van de Champions League: Internazionale. In de return volstond een nipte nederlaag (0-1) voor de Nerazzurri, destijds onder leiding van José Mourinho, om de eindstrijd te bereiken.
Sinds die pijnlijke nederlaag zegevierde Puyol in liefst 26 officiële duels en stapte hij vier keer van het veld met een remise. Met andere woorden: Barcelona verloor dit seizoen niet met Puyol binnen de lijnen.
Bij dit gegeven valt een kanttekening te plaatsen. De robuuste verdediger ontbrak in de maanden februari en maart door een knie- en hamstringblessure.
Voor Puyol telt het huidige seizoen hooguit nog zeven duels: vijf competitiewedstrijden, de return in de halve finale tegen Madrid en de mogelijke finale van het miljoenenbal. (Tim Tempelaars)
Standaard opmerking van een sneue userquote:
Je bedoel dat ie eindelijk rood heeft gepakt?quote:
Maar hoeveel wedstrijden ze wisten te winnen zonder Puyol is 25 wedstrijden want ze speelden 55 wedstrijden (33 Competitie, 11 Champions League, 9 Copa del Rey, 2 Supercopa de España) in totaal en Puyol speelde er 26 (of viel in), min nog eens 4 wedstrijden die ze verloren.quote:
Volstrekt onmogelijk inderdaad, mensen die denken dat het een schwalbe is houden zichzelf voor de gek. 100% rode kaart.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:30 schreef tralalala het volgende:
Sowieso kan je volgens mij niet zo'n beweging maken als je niet geraakt wordt.
Oefening baart kunst.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:30 schreef tralalala het volgende:
Sowieso kan je volgens mij niet zo'n beweging maken als je niet geraakt wordt.
Een beetje schoonspringer kan ook wel zoiets produceren zonder dat ze geraakt worden.quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:26 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Vet, dus als ik wat oefen dan kan ik de natuurwetten verbreken? Wel vet op zich.
Bron?quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een beetje schoonspringer kan ook wel zoiets produceren zonder dat ze geraakt worden.
Abuuu huilerdquote:Op zaterdag 30 april 2011 12:54 schreef ajacied4lf het volgende:
Wat een onzin hier ..![]()
Happel, kan het verplaatst worden naar ONZ?
Het was gewoon rood, ookal raakt hij hem niet.
Lijkt er wel op dat er iets aan je ogen mankeert.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:20 schreef ForumPimp het volgende:
[..]
Nee hoor, ik niet.
Ik ben ook niet blind of slechtziend, dat moet jij dan wel zijn lijkt mij.
Ik twijfelde inderdaad ook even, maar nadat ik de wedstrijd heb gedownload in 1080P en het terug heb gekeken zag ik toch dat Alves geraakt wordt.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt er wel op dat er iets aan je ogen mankeert.
Post het filmpje dan eens. Uit diverse filmpjes hier blijkt namelijk dat Alves niet werd geraakt.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:27 schreef ForumPimp het volgende:
[..]
Ik twijfelde inderdaad ook even, maar nadat ik de wedstrijd heb gedownload in 1080P en het terug heb gekeken zag ik toch dat Alves geraakt wordt.
Conclusie moet wel zijn dat je slechtziend bent of blind bent, misschien eens langs de opticien?
quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Post het filmpje dan eens. Uit diverse filmpjes hier blijkt namelijk dat Alves niet werd geraakt.
Ben je scheel? De video die je post bewijst dat hij hem wel raakt. Maar dat doet er niet eens toe idd.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:33 schreef ForumPimp het volgende:
[..]
Hoe dan ook, rood. Ookal raakt hij Alves niet.
Hoezo ben ik dan scheel?quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:35 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Ben je scheel? De video die je post bewijst dat hij hem wel raakt. Maar dat doet er niet eens toe idd.
Ik kan hem niet bold maken (iPad) maar lees het tweede deel van je zin.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:33 schreef ForumPimp het volgende:
[..]
Je doelt op het feit dat het hoe dan ook rood had moeten zijn, ookal zou Pepe hem niet geraakt zou hebben, want dit beweren de meeste mensen. (Madrid fans)quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:38 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Ik kan hem niet bold maken (iPad) maar lees het tweede deel van je zin.
Oh je bedoelt met 'ook al' eigenlijk 'ongeacht'? Dan ben ik het met je eensquote:Op zaterdag 30 april 2011 13:39 schreef ForumPimp het volgende:
[..]
Je doelt op het feit dat het hoe dan ook rood had moeten zijn, ookal zou Pepe hem niet geraakt zou hebben, want dit beweren de meeste mensen. (Madrid fans)
Hij raakt 'm dus niet. Klaar.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:33 schreef ForumPimp het volgende:
[..]
Da's jouw mening. De mijne is dat de scheidsrechter de straf heeft laten afhangen van de acteerprestaties van Alves.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:44 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Terecht rood. Dus maakt niet veel uit of hij hem raakt of niet.
Meningen en feiten zijn 2 dingen die je niet door elkaar moet halen, als het goed is dan heb je dat soort dingen op de basisschool gehad.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's jouw mening. De mijne is dat de scheidsrechter de straf heeft laten afhangen van de acteerprestaties van Alves.
Niet elk gestrekt been is rood leert de praktijk. Gewoon een mening dus. Je hoeft ook niet lullig te doen, want jij bent het infantieltje c.q. de driekwarter hier.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:48 schreef ForumPimp het volgende:
[..]
Meningen en feiten zijn 2 dingen die je niet door elkaar moet halen, als het goed is dan heb je dat soort dingen op de basisschool gehad.
Gestrekt been, volle snelheid, op speler in = Rood.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet elk gestrekt been is rood leert de praktijk. Gewoon een mening dus. Je hoeft ook niet lullig te doen, want jij bent het infantieltje c.q. de driekwarter hier.
Als er niemand wordt geraakt, wordt er meestal geen rode kaart gegeven. Zo kun je er tien per wedstrijd geven.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:52 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Gestrekt been, volle snelheid, op speler in = Rood.
Het is een feit dat Alves geraakt is door Pepe met een gestrekt been, en hier heeft Pepe terecht rood voor gekregen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet elk gestrekt been is rood leert de praktijk. Gewoon een mening dus. Je hoeft ook niet lullig te doen, want jij bent het infantieltje c.q. de driekwarter hier.
Doe nou niet alsof je alles weet.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als er niemand wordt geraakt, wordt er meestal geen rode kaart gegeven. Zo kun je er tien per wedstrijd geven.
Wat begrijp jij niet aan dit schermprintjequote:Op zaterdag 30 april 2011 13:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als er niemand wordt geraakt, wordt er meestal geen rode kaart gegeven. Zo kun je er tien per wedstrijd geven.
Is geen feit, is jouw inschatting. Daarmee nog geen feit.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:54 schreef ForumPimp het volgende:
[..]
Het is een feit dat Alves geraakt is door Pepe met een gestrekt been, en hier heeft Pepe terecht rood voor gekregen.
Je moet eens wat vaker voetbal kijken, want een speler die hard in komt met een gestrekt been is gewoon rood. Donkerrood. Iedereen weet dat.
Heb je trouwens zin in Dinsdag? Hoop dat Madrid dit keer wel aan voetballen komt, anders is het helemaal geen wedstrijd meer joh, zo saai.
Scheidsrechters en consequent zijn.. Hoeft niet altijd samen te gaanquote:Op zaterdag 30 april 2011 13:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kijk het hele filmpje eens.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:57 schreef knep het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan dit schermprintje?
[ afbeelding ]
Spel lag hier stil als ik me niet vergis?quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:59 schreef ajacied4lf het volgende:
Dit is geen rood ofwel?
Hij raakt hem niet ..
Scheids floot tegelijkertijd met de actie van Huntelaar.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Spel lag hier stil als ik me niet vergis?
Scheids stond al met z'n hand in de lucht voor dat Huntelaar zijn actie begon. Bij Real - Barca lag het spel niet stil, maar was het in volle gang. Vind ik wel een verschil.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:02 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Scheids floot tegelijkertijd met de actie van Huntelaar.
Volgens Halcon staat iedereen op die screen stil, ben bang dat hij over het algemeen een aantal natuurwetten over het hoofd ziet.quote:
quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Scheids stond al met z'n hand in de lucht voor dat Huntelaar zijn actie begon. Bij Real - Barca lag het spel niet stil, maar was het in volle gang. Vind ik wel een verschil.
Gelul. Jij weet ook wel dat de scheidsrechter aan het marchanderen was.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:04 schreef ForumPimp het volgende:
[..]
Volgens Halcon staat iedereen op die screen stil, ben bang dat hij over het algemeen een aantal natuurwetten over het hoofd ziet.
Die ging af op de reactie van Alves.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:14 schreef knep het volgende:
Daarnaast, bekijk het eens vanuit het oogpunt van de scheidsrechter, het feit dat iedereen bij het beoordelen extreme slow motion toepast zegt imho voldoende.
Thuis 2 - 6 verliezen van Barça in de CL KO... geloof niet dat Mourinho daar veel zin in had.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:11 schreef ForumPimp het volgende:
Zo hoort te zijn. Voetbal van beide kanten.
Waarom zou je het hele filmpje bekijken als hier duidelijk te zien is dat hij 'm raakt? Screenshot komt rechtstreeks van het filmpje (het origineel, niet het bewerkte van de site van Real Madrid).quote:
Om er wat meer zicht op te hebben.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:41 schreef M.rak het volgende:
[..]
Waarom zou je het hele filmpje bekijken als hier duidelijk te zien is dat hij 'm raakt? Screenshot komt rechtstreeks van het filmpje (het origineel, niet het bewerkte van de site van Real Madrid).
Als de vraag is of hij hem raakt of niet, is zo'n screenshot toch meer dan genoeg? Bewijs is bewijs, het filmpje er om heen verandert daar niks aan. Wat is volgens jou dan nog op dat filmpje te zien?quote:
Dat Alves zich enorm aan het aanstellen is en dat de scheidsrechter naar aanleiding van de opgevoerde show een kaart trekt.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:45 schreef M.rak het volgende:
[..]
Als de vraag is of hij hem raakt of niet, is zo'n screenshot toch meer dan genoeg? Bewijs is bewijs, het filmpje er om heen verandert daar niks aan. Wat is volgens jou dan nog op dat filmpje te zien?
Slim inderdaad. De scheidsrechters laten het ook toe. Dat laatste vind ik minder, net zoals het hysterische gedoe in bv. de Nederlandse pers.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:03 schreef ajacied4lf het volgende:
Geweldig gedaan van Alves, Barça doet het slim, en Real doet het ongecontroleerd.
BAAS
60 minuten lang de bal achterin rond spelen is geen anti voetbal?quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:11 schreef ajacied4lf het volgende:
Scheidsrechter is ook een held, hij laat voetbal overwinnen, en niet Anti-Voetbal. Ook al zo'n BAAS.
Ik geef het op, met jou valt echt niet te discussiëren.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat Alves zich enorm aan het aanstellen is en dat de scheidsrechter naar aanleiding van de opgevoerde show een kaart trekt.
Als je uit speelt mag dat. Uiteindelijk frustreerde het Real en daardoor won Barca.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
60 minuten lang de bal achterin rond spelen is geen anti voetbal?
Dat komt op hetzelfde neer als de tactiek van Real idd. Snap niet dat men in Nederland zo lyrisch is over het spel van Barça. De bal risicoloos rondtikken, zuigen, zeuren bij de scheidsrechter en diven. Veel meer heeft het niet om het lijf.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
60 minuten lang de bal achterin rond spelen is geen anti voetbal?
De scheidsrechter moet objectief zijn. Jij begrijpt er echt niets van.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:11 schreef ajacied4lf het volgende:
Scheidsrechter is ook een held, hij laat voetbal overwinnen, en niet Anti-Voetbal. Ook al zo'n BAAS.
Oke, ophoeren dan.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:13 schreef M.rak het volgende:
[..]
Ik geef het op, met jou valt echt niet te discussiëren.
Kijk eens wat meer wedstrijden van Barca. Of speelden ze bij Arsenal ook risicoloos ?quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat komt op hetzelfde neer als de tactiek van Real idd. Snap niet dat men in Nederland zo lyrisch is over het spel van Barça. De bal risicoloos rondtikken, zuigen, zeuren bij de scheidsrechter en diven. Veel meer heeft het niet om het lijf.
Beter dan de bal niet rondtikken, zuigen, zeuren, schoppen en diven.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat komt op hetzelfde neer als de tactiek van Real idd. Snap niet dat men in Nederland zo lyrisch is over het spel van Barça. De bal risicoloos rondtikken, zuigen, zeuren bij de scheidsrechter en diven. Veel meer heeft het niet om het lijf.
Als een thuisclub dat toestaat staat het in eigen huis gewoon voor lul. Vooral als het onder de 30% balbezit heeft.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens de spelregels is gestrekt been een rode kaart. Gevaarlijk inkomen is een rode kaart. Onafhankelijk van of je diegene raakt of niet. Dit is dus een rode kaart.quote:
Het is natuurlijk wel lastig om elke 'bijna' overtreding gelijk te straffen, maar je theorie klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:40 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Volgens de spelregels is gestrekt been een rode kaart. Gevaarlijk inkomen is een rode kaart. Onafhankelijk van of je diegene raakt of niet. Dit is dus een rode kaart.
Uiteraard afhankelijk van hoeveel gevaar iets oplevert, maar in principe is het wel de regel ja. Ter verduidelijking, uit het officiele KNVB-regelement:quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:43 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel lastig om elke 'bijna' overtreding gelijk te straffen, maar je theorie klopt inderdaad.
Barca heeft terecht gewonnen, dit zal Dinsdag niet anders zijn. Als Mourinho een aanvalsplan heeft dan moet het wel verdomd goed zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |