Zo nu is het wel genoeg met die rare interpretaties. Dat jij me verkeerd begrijpt is iets heel anders.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gast? ik denk dat jij eens gewoon je ongelijk moet toegeven ipv het arrogante vwo-ertje uit te hangen, je zat gewoon keihard fout! en maar weer eruit spinnen zoals je altijd doet!
het ligt natuurlijk weer aan die anderen en nooit aan jou
Dat was iemand anders..quote:Op zondag 1 mei 2011 20:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gast? ik denk dat jij eens gewoon je ongelijk moet toegeven ipv het arrogante vwo-ertje uit te hangen, je zat gewoon keihard fout! en maar weer eruit spinnen zoals je altijd doet!
het ligt natuurlijk weer aan die anderen en nooit aan jou
1 tram waarin een drugscontrole gedaan werd ja.. Er is de hele dag gecontroleerd, en veel mensen dus ook op legitimatie, zelfs als ze een geldig vervoersbewijs hadden. Dit percentage was zo hoog dat men het idee had dat de ID controles de hoofdmoot van de controle waren. Zie OP.quote:Op zondag 1 mei 2011 13:58 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Niet dus. Dat was toch aan een andere controle gelieerd. Dat is iets heel anders.
Daarnaast claimt een reiziger hier de controle te hebben meegemaakt en geen ID te hebben hoeven tonen.
quote:Op zondag 1 mei 2011 20:51 schreef Ascendancy het volgende:
Ik heb de OP gezien, maar dat is 1 bron en die is niet helemaal duidelijk.
Daarnaast is dit met verkeerscontroles al veel langer zo en blijkbaar is dit gewoon simpelweg nodig.
Tevens is je rijbewijs automatisch een ID, dus waarom zou dit voor auto's wel gelden en OV niet?
http://www.rijksoverheid.(...)j-identificeren.htmlquote:Het rijbewijs is een algemeen erkend identiteitsbewijs, maar in situaties waarin gegevens over verblijfsstatus en nationaliteit belangrijk zijn, kunt u zich er niet mee identificeren.
Waarom wel?quote:Op zondag 1 mei 2011 20:51 schreef Ascendancy het volgende:
Daarnaast is dit met verkeerscontroles al veel langer zo en blijkbaar is dit gewoon simpelweg nodig.
Tevens is je rijbewijs automatisch een ID, dus waarom zou dit voor auto's wel gelden en OV niet?
Ga je alweer de fout in, een rijbewijs is dus niet automatisch een ID!quote:Op zondag 1 mei 2011 20:51 schreef Ascendancy het volgende:
rijbewijs is simpelweg een bewijs dat je bevoegd bent om te rijden. Als je je rijbewijs kan tonen vragen ze toch ook niet naar je ID ?? En nee rijbewijs geldt niet als ID nee.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:51 schreef Ascendancy het volgende:
ga jij dat even uitleggen aan 4 van die dudes die je nog even fijntjes wijzen op de zero tolerance bij tegenwerking.. terwijl naast je 99% van de reizigers om je heen wel meewerkt. Al ben ik wel met je eens dat het zo zou moeten zijn.quote:Op maandag 2 mei 2011 00:04 schreef Red_85 het volgende:
Wat een godwinnetjes hier allemaal zeg.
Zeg dan gewoon dat je niet gedient bent van het overheidscontrole / communisme. 'Ik heb niets te verbergen' geldt totaal niet meer. Als een boa je vraagt om een id bewijs moet je eerst naar de zijne/ hare vragen en vragen naar de reden waarom hij / zij jou id bewijs wil zien. Ze hebben namelijk een reden nodig. Is die er niet, dan hoef je niets te laten zien. 'Algemene controle' is ook geen reden.
Behalve dan dat ALS je word aangehouden zonder legitimatie op zak, je mee gaat naar het bureau tot je identiteit is vastgesteld.quote:Op maandag 2 mei 2011 00:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Van mij krijgen ze valse personalia als ik dat ding niet bij heb en ze hier zonder aanleiding om vragen, ik heb geen zin in zo'n pestboete.
Als je dat goed weet te regelen Bram, kan ik je daar geen ongelijk in geven. Wees daar scherp in indien zo.quote:Op maandag 2 mei 2011 00:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe zit dit nu precies?
Toen na veel protest van de samenleving de identiteitsplicht werd ingevoerd (post-9/11) werd er afgesproken in het parlement dat enkel een boete voor het niet tonen van een ID zou worden gegeven wanneer er een redelijke aanleiding was om naar het ID te vragen, een aanleiding op individuele basis dus zoals ik het begreep, niet omdat je toevallig een van de vele reizigers bent. Het parlement gaf de politie dit middel met dat doeleinde en nu misbruikt de politie dit middel blijkbaar nog steeds om burgers te pesten (alsof ze dat al niet genoeg doet met zinloze boetes terwijl zij niets doet aan overlastbestrijding).
Nog even los van akelige associaties die ik met een dergelijke ID-plicht krijg (NAZI, oostblok), ik vind het nogal wat om van burgers te eisen om steeds een ID bij te hebben.
1. Hoe meer je dat papiertje meeneemt hoe groter het risico is dat je het kwijtraakt danwel dat het wordt gestolen. Je kan altijd eens je jas/rugzak etc. ergens per ongeluk laten liggen en je portefeuille is gerold voordat je er erg in hebt (trust me: houd dat ding niet in je achterzak of elders waar het zichtbaar is) en waar een dief er gemakkelijk bij kan).
2. Soms is het buitengewoon onpractisch om zo'n ding bij te hebben. Wanneer ik in de zomer een korte broek aanheb dan wil ik niet de hele tijd zo'n pas in zo'n piepklein broekzakje hebben zitten, 1 of 2 sleutels gaat nog wel. Nu heb ik nog zo'n kleine Europese identiteitskaart, probeer maar eens een paspoort in je broekzak te stoppen. Vergeef me dat ik het soms ook prettig vind om zonder rugzak te lopen als ik die niet nodig heb en wanneer het 18° Celcius is of warmer dan ga ik echt geen jas aandoen.
Van mij krijgen ze valse personalia als ik dat ding niet bij heb en ze hier zonder aanleiding om vragen, ik heb geen zin in zo'n pestboete.
Dank je voor de tip.quote:Als een boa je vraagt om een id bewijs moet je eerst naar de zijne/ hare vragen en vragen naar de reden waarom hij / zij jou id bewijs wil zien. Ze hebben namelijk een reden nodig. Is die er niet, dan hoef je niets te laten zien. 'Algemene controle' is ook geen reden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |