Ik weet niet hoeveel plek een video inneemt, maar 16 GB aan video lijkt me vrij veel.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:17 schreef Blocko het volgende:
Ik zit een beetje met geheugenkaartjes dilemma:
Situatie: Ik ga 3 weken op vakantie naar Turkije, ik neem mijn (in bestelling staande, nog niet in bezit) 500d mee. Hiermee wil ik foto's en enkele video's gaan maken. Nou ben ik nogal entausiast en denk ik wel zo'n aantal gb aan foto's vol te schieten. Echter, ik wil dus ook video's gaan opnemen. Misschien in totaal 1 a 2 uur.
Maar nu is dus het probleem dat ik niet weet of ik nou het beste 2x16gb sd kaartjes of 1x32gb kan aanschaffen.16gb zelf lijkt me eerlijk gezegd té beperkt. Vooral door het feit dat ik dus ook video's wil gaan maken.
Dus wat is wijsheid, 2 geheugenkaartjes of toch 1? De prijs is ongeveer hetzelfde. Ik zou graag de mening van jullie willen horen. Snap de voor en nadelen zelf ook wel, maar is dus niet genoeg om een keuze te maken, dus vraag ik jullie om een keuze voor mij te maken
Ik schiet niet zoveel video, maar tegen de max. van mijn 8 GB kaartje ben ik nog nooit aangelopen... Met een 16 gig kaartje moet je je prima kunnen redden, persoonlijk zou ik voor 2x16 gaan, omdat ik gewoon liever meerdere iets kleinere kaarten heb dan één enorm grote.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:17 schreef Blocko het volgende:
Ik zit een beetje met geheugenkaartjes dilemma:
Situatie: Ik ga 3 weken op vakantie naar Turkije, ik neem mijn (in bestelling staande, nog niet in bezit) 500d mee. Hiermee wil ik foto's en enkele video's gaan maken. Nou ben ik nogal entausiast en denk ik wel zo'n aantal gb aan foto's vol te schieten. Echter, ik wil dus ook video's gaan opnemen. Misschien in totaal 1 a 2 uur.
Maar nu is dus het probleem dat ik niet weet of ik nou het beste 2x16gb sd kaartjes of 1x32gb kan aanschaffen.16gb zelf lijkt me eerlijk gezegd té beperkt. Vooral door het feit dat ik dus ook video's wil gaan maken.
Dus wat is wijsheid, 2 geheugenkaartjes of toch 1? De prijs is ongeveer hetzelfde. Ik zou graag de mening van jullie willen horen. Snap de voor en nadelen zelf ook wel, maar is dus niet genoeg om een keuze te maken, dus vraag ik jullie om een keuze voor mij te maken
HDRquote:Op maandag 20 juni 2011 22:07 schreef Iemand91 het volgende:
Nou een vraagje van mij;
M'n broer heeft een tijd geleden een oud huis gekocht (bouwt z'n eigen nieuwe erachter) en nu leek het mij wel leuk om een keer in dat huis te gaan fotograferen (je weet wel, zo'n verlaten huis met behang dat van de muren hangt, oude spullen etc.) Beetje aparte 'sfeerfoto's maken.
Heeft iemand tips?
Aanvulling: raak je 1 van de kaartjes kwijt, dan heb je de ander nog. Verlies je 1x 32gb, dan ben je alles kwijtquote:Op maandag 20 juni 2011 15:31 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik schiet niet zoveel video, maar tegen de max. van mijn 8 GB kaartje ben ik nog nooit aangelopen... Met een 16 gig kaartje moet je je prima kunnen redden, persoonlijk zou ik voor 2x16 gaan, omdat ik gewoon liever meerdere iets kleinere kaarten heb dan één enorm grote.
Een kleine kaart kun je relatief snel even overzetten op een laptop o.i.d. terwijl je met de andere kaart doorschiet. Eén grote kaart zul je eerst helemaal moeten legen, wat ook nog eens langer duurt dan het kleintje, en daarna kun je pas weer verder.
quote:
Uh... ja.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Wat zeur je. Of ga je zeggen dat dit niet mooi is: [ afbeelding ]
Da's ook gewoon een mooi pandje.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Wat zeur je. Of ga je zeggen dat dit niet mooi is: [ afbeelding ]
Ik heb sowieso een zakje silicakorrels in m'n tas zitten.. maar zo'n camera kan meestal wel iets hebben hoorquote:Op donderdag 23 juni 2011 10:42 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik ben naar Burgers' Bush geweest en het is daar nogal vochtig binnen. Is het aan te raden om de lens (voortaan) na afloop van zoiets in een bakje rijst oid te leggen? Is een zakje silicagel in de cameratas een idee? Of zijn dit soort maatregelen alleen nodig als je de hele handel in het water hebt laten vallen?
nee, totaal geen last vanquote:Op maandag 27 juni 2011 11:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
Is het normaal dat, als je je foto's gaat croppen, dan je dan echt het stukje mist voor je gevoel?
Je kent zelf dan namelijk de hele foto en als je cropt denk ik altijd: hmmik mis dat stuk toch
Nee, dat heb ik nou nooit.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
Is het normaal dat, als je je foto's gaat croppen, dan je dan echt het stukje mist voor je gevoel?
Je kent zelf dan namelijk de hele foto en als je cropt denk ik altijd: hmmik mis dat stuk toch
Iemand?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:50 schreef Iemand91 het volgende:
Ik heb op het Chinese webshop forum gevraagd, en daar raadde MickeyD mij niet aan op een remote te nemen met veel knopjes. Zoals deze. (Alleen de bovenste 2 zouden goed werken). Hebben jullie er ervaring mee, of met deze of zoiets?
Op zich voor de prijzen zou ik ze alledrie kunnen proberen, maar misschien zijn hier mensen met ervaring?
En zowieso, wat blijkt in de praktijk handiger te zijn; bedraag of infrarood?
Is voor Canon 350D trouwens...
Wat voor shoot is het, wat is het doel?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:06 schreef Balsam het volgende:
Volgende week heb ik een fotoshoot in een hotelkamer als beginnende fotograaf, nou vroeg ik mij af of ik hierbij voldoende zal hebben aan mijn externe flitser metz 44 af-4. Of is hierbij toch een professionelere studio flits set nodig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |