Ja, waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:35 schreef RenRen- het volgende:
Kunnen CC-gegevens onderschept worden?
Leuk voor mijn moeder, weer.
zou ik wel ff checken onder welke voorwaarden dat verzekerd is: valt over het algemeen erg tegen net als die zogenaamde garantie op gekochte artikelenquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:37 schreef Ferdii het volgende:
ik blokkeer helemaal niets. Laat maar leegplunderen, is toch verzekerd.
Dan wordt het een grote gemeenschappelijke zaak om sony aan te gaan klagen vanwege de slechte beveiliging van onze gegevens.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:43 schreef Misan het volgende:
[..]
zou ik wel ff checken onder welke voorwaarden dat verzekerd is: valt over het algemeen erg tegen net als die zogenaamde garantie op gekochte artikelen
gisteren of eergisterenquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:48 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Is er ook bekend tot hoe lang terug? Ik heb namelijk geen mail ontvangen van Sony.
Je bedoelt tot hoe lang terug de CC gegevens onderschept zijn. als je die ooit hebt ingevuld op PSN stonden ze op de servers bij sony en bestaat er een kans dat hackers ze hebben gedownload en ze geuncrypt hebben. Maar of die verhalen kloppen is maar de vraag, veel mensen zitten elkaar ook nogal op te naaien heb ik het idee.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:48 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Is er ook bekend tot hoe lang terug? Ik heb namelijk geen mail ontvangen van Sony.
Ik heb geen flauw idee, ik zag alleen dit topic, en eerder al dat mensen mails hadden gekregen over de situatie van het PSN bij sony, maar had niets ontvangen, dus dacht het beter te kunnen vragen. Zijn CC-maatschappijen ook op de hoogte? De vorige keer dat zoiets voorviel, werd mijn moeder gebeld dat haar CC geblokt was, en dat ze een nieuwe zou krijgenquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je bedoelt tot hoe lang terug de CC gegevens onderschept zijn. als je die ooit hebt ingevuld op PSN stonden ze op de servers bij sony en bestaat er een kans dat hackers ze hebben gedownload en ze geuncrypt hebben. Maar of die verhalen kloppen is maar de vraag, veel mensen zitten elkaar ook nogal op te naaien heb ik het idee.
Je bedoelt tijdens een betaling?quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:35 schreef RenRen- het volgende:
Kunnen CC-gegevens onderschept worden?
Leuk voor mijn moeder, weer.
3 mei werd er geroepen in een artikel op tweakersquote:Op vrijdag 29 april 2011 13:01 schreef ecktebaazz het volgende:
Nog steeds geen bericht van iemand of iets met de waarschijnlijke datum waarop PSN weer online komt?
Zoals wat dan? Ik kijk films/series altijd via USB, daar heb je toch geen PSN voor nodig?quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:21 schreef Roces18 het volgende:
Ik kan sommige films zelfs niet afspelen omdat psn aan voor moet staan! Wat een onzin
Ik had laatst gewoon een baggerfilm met kutkwaliteit voor m'n vriendin gedownload en toen zei XBL na 2 minuten dat hij moest stoppen met afspelen omdat er een soort beveiliging in het videobestand zatquote:Op vrijdag 29 april 2011 13:23 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Zoals wat dan? Ik kijk films/series altijd via USB, daar heb je toch geen PSN voor nodig?
En dan mag je zeker als klant gaan bewijzen dat het vanwege de PSN hack isquote:Wat is er gebeurd bij Sony?
Hackers hebben ingebroken op het PlayStation Network van Sony (een internetomgeving van Sony waar spellen kunnen worden besteld). Waarschijnlijk zijn hierbij gegevens van gebruikers van het Sony PlayStation Network gestolen, waaronder mogelijk ook creditcard gegevens. Sony heeft echter nog niet bevestigd dat er gegevens zijn gestolen en zo ja, welke. Het is op dit moment daarom nog onduidelijk of hierbij ook ING creditcards betrokken zijn en zo ja, welke gegevens er zijn gestolen.
Wat gebeurt er als er fraude op mijn creditcard plaatsvindt vanwege de hack op het Sony PlayStation Network?
Mocht er onverhoopt fraude op uw creditcard plaats hebben gevonden naar aanleiding van de hack van het Sony PlayStation Network, dan vergoedt de ING uw schade.
Ik moet de eerste onlinewinkel nog tegenkomen waar ik wat kan bestellen zonder een CVC-code in te voeren. Waarom zou dat bij Sony anders zijn?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:31 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Maar ze roepen overal dat Sony die CVC-code niet heeft omdat ze die nooit hebben gevraagd, maar ik ben er toch zeker van dat ik die in moest vullen bij mijn CC-gegevens in de PS-Store
Klopt, maar ik heb genoeg legale Blu-Rays en enkele daarvan hebben psn nodig om blu-ray live te starten ofzo ietsquote:Op vrijdag 29 april 2011 13:23 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Zoals wat dan? Ik kijk films/series altijd via USB, daar heb je toch geen PSN voor nodig?
Die CVC codes staan misschien op een server die niet gekraakt is?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:31 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Maar ze roepen overal dat Sony die CVC-code niet heeft omdat ze die nooit hebben gevraagd, maar ik ben er toch zeker van dat ik die in moest vullen bij mijn CC-gegevens in de PS-Store
Ze roepen overal dat ze die code nooit hebben gevraagd en dus niet hebben opgeslagen... Ik weet het ook niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:35 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ik moet de eerste onlinewinkel nog tegenkomen waar ik wat kan bestellen zonder een CVC-code in te voeren. Waarom zou dat bij Sony anders zijn?
Dat was ook in eerste instantie wel de gedachte ja vanwege dat hele gedoe met hackergroep.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:37 schreef KeFFuR1208 het volgende:
"Ze hebben Sony gehackt omdat ze het niet een waren met beslissingen die ze hebben gemaakt, niet om (creditcard)gegevens buit te maken."
What. The. FUCK!____!!!1!
Dan nog, vrij kansloze opmerking als creditcard-maatschappij. Stel dat je iemand aan de telefoon hebt waartegen je dit zegt en die ziet vervolgens af van het blokkeren van de cc. Kunnen leuke situaties uit voortkomen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat was ook in eerste instantie wel de gedachte ja vanwege dat hele gedoe met hackergroep.
Ik heb pas 2 maanden geleden mijn PS3 op internet aangesloten en moest het toen toch echt wel invullen, samen met de verloopdatum. En daarna is het wel heel makkelijk om dingen te kopen uit de psn store, paar keer op ja klikken en je hebt weer iets aangeschaft.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:37 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Ze roepen overal dat ze die code nooit hebben gevraagd en dus niet hebben opgeslagen... Ik weet het ook niet.
Ik denk dat PSN aan het eind van je vakantie het weer doetquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:42 schreef kaching02 het volgende:
vakantie begint!
(maar geen zak te doen) sony moet is opschieten, en dat ze er maar een cross-gamechat erin pleuren
Ik zit niet eens op die shit te wachten. Laat ze eerst maar eens PSN maken, stelletje slome debielen daarquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:45 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Dat chross game-chat, zoals ik het nu zie zeggen ze daarover: we wilden dit in de toekomst gaan invoeren, maar als goedmakertje voeren we het nu alvast in. Oftewel: de technische mogelijkheid was er al, maar we hielden dit nog even achter om het op een mooi moment te kunnen gebruiken. Vind dit niet helemaal zuiver overkomen.
Of zie ik het helemaal verkeerd en hebben ze dit speciaal ontwikkeld als goedmakertje voor de hack en 2 (zoals het er nu naar uit gaat zien) weken downtime?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hey hallo wat een enorm kuttopic.
dat vind ik dan ook weer nergens op slaanquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:46 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik denk dat PSN aan het eind van je vakantie het weer doet
quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:47 schreef Gemaskerde het volgende:
Maar gelukkig is het mooi weer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waarom heet een verdieping een verdieping, terwijl het eigenlijk een verhoging is?
Dat sowieso natuurlijk, maar dat spreekt voor zich. Als ze dit dan als goedmakertje brengen vraag ik me af of dit niet iets was wat ze eigenlijk al op de plank hadden liggen en nu brengen als een speciaal hiervoor ontwikkelde functie.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:46 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Ik zit niet eens op die shit te wachten. Laat ze eerst maar eens PSN maken, stelletje slome debielen daar
daar heb je dan ook weer gelijk inquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:49 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Dat sowieso natuurlijk, maar dat spreekt voor zich. Als ze dit dan als goedmakertje brengen vraag ik me af of dit niet iets was wat ze eigenlijk al op de plank hadden liggen en nu brengen als een speciaal hiervoor ontwikkelde functie.
Ik denk dat vrijwel elke bedrijf dat wel eens doet. Zo zal FOK! misschien op dit moment ook wat nieuwe functies hebben, maar wachten ze het op het moment waarbij deze functie het meeste impact heeft.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:49 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Dat sowieso natuurlijk, maar dat spreekt voor zich. Als ze dit dan als goedmakertje brengen vraag ik me af of dit niet iets was wat ze eigenlijk al op de plank hadden liggen en nu brengen als een speciaal hiervoor ontwikkelde functie.
Leuk goedmakertje, ik denk dat ze eerst flink bezig moeten gaan om het vertrouwen van de mensheid weer te krijgenquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:45 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Dat chross game-chat, zoals ik het nu zie zeggen ze daarover: we wilden dit in de toekomst gaan invoeren, maar als goedmakertje voeren we het nu alvast in. Oftewel: de technische mogelijkheid was er al, maar we hielden dit nog even achter om het op een mooi moment te kunnen gebruiken. Vind dit niet helemaal zuiver overkomen.
Of zie ik het helemaal verkeerd en hebben ze dit speciaal ontwikkeld als goedmakertje voor de hack en 2 (zoals het er nu naar uit gaat zien) weken downtime?
In Sony's persbericht:quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb pas 2 maanden geleden mijn PS3 op internet aangesloten en moest het toen toch echt wel invullen, samen met de verloopdatum. En daarna is het wel heel makkelijk om dingen te kopen uit de psn store, paar keer op ja klikken en je hebt weer iets aangeschaft.
quote:Het bedrijf wil gebruikers wel gerust stellen met het feit dat de CVC code, de drienummerige beveiligingscode, niet in de databank staat.
Zou heel goed kunnen, maar dat wil niet zeggen dat het dan geen rare gang van zaken is.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:50 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Ik denk dat vrijwel elke bedrijf dat wel eens doet. Zo zal FOK! misschien op dit moment ook wat nieuwe functies hebben, maar wachten ze het op het moment waarbij deze functie het meeste impact heeft.
Eens, maar dat is dan weer wel een marketingtechniek, maar verder vind ik het ook niet echt een mooie actie.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:55 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen, maar dat wil niet zeggen dat het dan geen rare gang van zaken is.
Lees dikgedrukte tekst nog eens. Wat had je dan verwacht wat ze zouden gaan zeggen?quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:59 schreef Stephan1237 het volgende:
Sony's aansprakelijkheid na hack onduidelijk
Sony is niet aansprakelijk in het geval een onbevoegde buitenstaander zichzelf toegang verschaft tot persoonlijke gegevens. Dat beweert Sony althans zelf in zijn gebruikersvoorwaarden voor PlayStation Network, ontdekte Edge. Of de uitgever volgens de Nederlandse wet ook niet aansprakelijk gesteld kan worden is vooralsnog onduidelijk.
-knip-
bron gamer.nl
Lekker...
77miljoen aan tekst bestanden duurt geen jaren hoorquote:Op vrijdag 29 april 2011 16:03 schreef Roces18 het volgende:
Sony kan zeggen wat ze willen in hun voorwaarden maar de wet staat er altijd nog boven
PS. Ik ken niet alle feiten omtrent dit maar een hacker die 77 miljoen gegevens pakt? Daar ben je dus jaren aan voor het downloaden dus lijkt me een beetje vaag.
Haha had die inderdaad ontvangen vandaag. Bol actie van de dag.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:08 schreef kaching02 het volgende:
little big planet 2 was gister 40 euro op bol.com en nu nog maar 20![]()
Zelfde hierquote:Op vrijdag 29 april 2011 16:21 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Hmm, ik zit erover na te denken het vorige deel was wel leuk!
Wel met credicard! Je kan wel een database met 2,2 miljoen creditcardnummers van me overkopenquote:Op vrijdag 29 april 2011 16:23 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Grrr. kan er niet eens met Paypal betalen!
Nee, heb 'm via acceptgiro maar betaald, is die dan ook morgen thuis per brievenpost?quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:28 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
Wel met credicard! Je kan wel een database met 2,2 miljoen creditcardnummers van me overkopen
Er is dus een lijst met 2.2 miljoen CC gegevens te koopquote:So was the "credit card" table really encrypted?
Rumors are following thru various underground "credit card" trading forums, and on the new #psnhack twitter list that a large section of the PSN database containing complete personal details along with over 2.2million working credit card numbers with the much-needed CVV2 code are being offer up for sale to the highest-bidder, after the "hackers" tried to sell the DB back to Sony for a price, but they of course didn't answer!
The following information is from Kevin Stevens, Security Researcher in hostile times from his @killercube on Twitter:
Hackers offer to return DB containing 2.2million CC's to Sony for a price, they say NO!
Quote:
Discussion about #psnhack and possible speculation about the hackers being from Europe Logs - efnet - #ps3dev - 2011-04-26
<Mathieulh>trixter, people I know had a shell on the psn servers
<Mathieulh>did you know that sony didn't disable the function that sets the psn server under maintenance ?
The hackers that hacked PSN are selling off the DB. They reportedly have 2.2 million credits cards with CVVs #psnhack
Sony was supposedly offered a chance to buy the DB back but didn't #psnhack
@mikkohypponen That is what is going around on some underground forums. The DB contains pretty much everything
@the_pc_doc That is what I thought but the guys selling it say that they have CVV2 numbers
@RiquezJP Well not properly securing your server breaks compliance as far as I know.
@RangerRick Yeah, this information about the CVV2 numbers could be bogus. The guys selling the DB could just be making it up.
Supposedly the hackers selling the DB says it has: fname, lnam, address, zip, country, phone, email, password, dob, ccnum, CVV2, exp date
78 uur!quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:28 schreef kaching02 het volgende:
hoeveel uur gameplay zit er eigenlijk in?
zit gewoon bij de gamequote:Op vrijdag 29 april 2011 16:29 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Nee, heb 'm via acceptgiro maar betaald, is die dan ook morgen thuis per brievenpost?
als ik die uitgespeeld heb zal psn weer online zijn denk ikquote:Op vrijdag 29 april 2011 16:31 schreef rickyszz het volgende:
[..]
78 uur!![]()
http://pshype.nl/nieuws/1116
Nee hij bedoeld wanneer hij het spel ontvangt (ivm. Konginnedag) denk ik teminstequote:
ja, er stond op werkdagen voor 21:30 besteld, morgen in huis dus ja en de acceptgiro krijg je op het pakketje van de gamequote:
En die maps die vind je op psn????quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:35 schreef Gemaskerde het volgende:
Tevens volgens deze video schijnen er ook miljoenen eigengemaakte maps van gebruikers te bespelen
haha ik ga gewoon even de singleplayer uitspelenquote:
hoeso?quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:45 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Vandaag besteld is volgende week vrijdag in huis.
Bol.com
een tekstbestand met alleen de klantgegevens zal ongeveer 4 kb bestaan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:03 schreef Roces18 het volgende:
Sony kan zeggen wat ze willen in hun voorwaarden maar de wet staat er altijd nog boven
PS. Ik ken niet alle feiten omtrent dit maar een hacker die 77 miljoen gegevens pakt? Daar ben je dus jaren aan voor het downloaden dus lijkt me een beetje vaag.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:38 schreef kaching02 het volgende:
[..]
ja, er stond op werkdagen voor 21:30 besteld, morgen in huis dus ja en de acceptgiro krijg je op het pakketje van de game
ik had precies hetzelfde!quote:
kun je hem zelf niet bestellen?quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:51 schreef Pino0 het volgende:
Wie kan hem voor mij extra bestellen?
Maak ik meteen 20,- over als ik het heb gestort. (begin volgende week)
vandaag is ie nog 20 morgen weer 40 dus ik zou het vandaag doen (wat ik overigens ook gedaan hebquote:Op vrijdag 29 april 2011 16:58 schreef Gemaskerde het volgende:
Beetje jammer van die levertijd.
Ik ga er nog even over twijfelen, aangezien ik op dit moment al een tijdje geen werk heb enzo
Ik weet, maar bedankt voor info.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:59 schreef kaching02 het volgende:
[..]
vandaag is ie nog 20 morgen weer 40 dus ik zou het vandaag doen (wat ik overigens ook gedaan heb)
een stofzuiger ofzoquote:Op vrijdag 29 april 2011 17:02 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Ik weet, maar bedankt voor info.
Nadeel van die dagaanbiedingen is dat er altijd een mogelijkheid kan zijn dat de dag erna iets anders komt wat je graag wilt hebben.
True, vaak zijn dagdeals wel de grootste onzinproducten die er zijnquote:
vandaag welquote:Op vrijdag 29 april 2011 17:06 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
True, vaak zijn dagdeals wel de grootste onzinproducten die er zijn
Moet je Ibood eens volgen, is mij nog nooit overkomen dat er iets interessant langskwam.
nee, ik bedoel op bol.comquote:Op vrijdag 29 april 2011 17:22 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Op Ibood? Die gare bestekset? Je maakt een grap zeker!
Van welke site heb je dat?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:28 schreef SteveBudin het volgende:
Ik blokkeer ook niks. Ik heb wat automatische incasso's lopen op dat ding en die staan gepland voor het begin van de maand en ik heb geen zin om dat allemaal om te zetten. Ik weet ook 100% zeker dat ze mijn CVC-code niet hebben omdat ik sinds maart een nieuwe kaart heb met hetzelfde nummer (maar wel en ander CVC en vervaldatum)
[..]
En dan mag je zeker als klant gaan bewijzen dat het vanwege de PSN hack is![]()
dinsdag pas hoorquote:Op vrijdag 29 april 2011 17:59 schreef FaceTime het volgende:
Op werkdagen voor 21.30 uur besteld, morgen in huis
Little big planet 2 besteld :-|)
Nope, dinsdag waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 29 april 2011 16:29 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Nee, heb 'm via acceptgiro maar betaald, is die dan ook morgen thuis per brievenpost?
Waarom slordig?quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:26 schreef Gemaskerde het volgende:
Hmm, vandaag weer eens geen nieuws over updates van Sony? Slordig, slordig..
Nu staat er ineens bij levertijd 2-3 dagenquote:Op vrijdag 29 april 2011 17:59 schreef FaceTime het volgende:
Op werkdagen voor 21.30 uur besteld, morgen in huis
Little big planet 2 besteld :-|)
hadden ze wel is eerder mogen zeggenquote:Op vrijdag 29 april 2011 19:09 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Nu staat er ineens bij levertijd 2-3 dagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |