quote:
Op zondag 1 mei 2011 11:34 schreef nubreektmijnklomp het volgende:[..]
Jouw redenatie slaat kant noch wal, maar natuurlijk mag je wel een favoriet hebben. Lijkt me logisch. Zolang je maar niet van die lompe redenaties er bij gaat maken, want dat is helemaal niet goed voor het Nederlands voetbal. Sowieso is het nooit goed als een topclub financieel ten afgrond gaat(psv).

Nee, dat heb je verkeerd begrepen (of misschien heb ik dat verkeerd uitgelegd).
Ik wil niet dat een NL topclub failliet gaat... Wat mij vooral tegenstaat is dat clubs met lef en minder budget het in het verleden "bij voorbaat" moesten afleggen tegen clubs met geld en dat daarom die clubs met geld er bijna standaard vandoor gingen met het landskampioenschap (en vervolgens ook nog de beste spelers van subtoppers goedkoop konden overnemen, en zo de kampioenschap konden beïnvloeden door hun financiële draagkracht).
Feijenoord is al ingestort, Ajax en PSV kunnen nog even op hun reservers teren... maar moeten het financieel afleggen tegen creatieve clubs als FC Twente (en in de toekomst tegen meer clubs).
En daar ben ik gewoon voor; dat niet het landskampioenschap met budgetten wordt gekocht...
En alleen al daarom zie ik graag Twente winnen (hoewel ik verder weinig met ze heb)... Twente moet het doen met 2 a 3 keer zo weinig budget als Ajax of PSV.
Feyenoord daarentegen (oeps, ik had Feijenoord willen schrijven om sommige Fokkers te pesten) is op de goede weg; zij brengen jong talent naar voren!
Kortom; ik ben voor creatief beleid... niet voor beleid dat per definitie de best beschikbare spelers aankoopt. Nee zorg liever voor een paar middenmoot spelers om hun te laten uitgroeien tot basisspelers in Oranje. Herken het talent al voordat andere clubs aanhaken.
Dat doen Twente, Groningen en ook Heerenveen en Utrecht en Den Haag heel goed. Maar PSV en Ajax willen nog steeds alleen de toptalenten van deze clubs binnenhalen voor een koek en een ei, om ze na 2 jaar weer te verkopen tegen 5 keer de inkoopwaarde.
Tijd voor het Nederlands voetbal dat subtoppers langer deze voetballers aan zich weten te binden en zelf de hoofdprijs scoren! Dat is goed voor de competitie... en des te minder de voormalige topclubs hun gang kunnen gaan... des te interessanter de competitie wordt. De ontknoping van de afgelopen drie jaren is het perfecte voorbeeld van het feit dat de competitie niet al 4 wedstrijden voor het einde al is beslist!
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.