Ik zat boven achter de pc op MSN toen ik vertelde dat ik even ging tanken toen ik opeens mijn ouders hoorde schreeuwen, Moos lag kokhalzend over de grond te rollen snakkend naar adem. Ze waren hem hierbij aan het helpen want het lukte hem zelf niet, zijn tong en neus werden helemaal blauw. Ik belde gelijk de dierenarts (ik nog zo stom dat ik 'ja' antwoord op 'heeft u een moment?'

) en zij vertelde me dat ik op moest schieten en hem gelijk moest komen brengen! Zijn tong en neus werden weer roze dus toen ben ik gelijk als een gek naar de arts gescheurd. In de auto kermde hij van de pijn en kreeg hij amper adem dus dan ben je door dat machteloze gevoel en die angstaanjagende geluiden in alle staten en dat bevorderd je rijstijl niet echt kan ik je vertellen..
Eenmaal binnen was hij nog helemaal in ademnood en erg paniekerig, er werd gelijk naar zijn hart en longen geluisterd en hebben ze hem gelijk aangesloten op de zuurstof, je zag zijn neusje en tongetje wederom weer roze kleuren gelukkig, dat zag er zo maf uit! Blijkt dat zijn longen vol zitten met vocht en ze sluitten hartfalen ook niet uit, ze zagen de situatie in eerste instantie niet echt rooskleurig in. Ze hebben hem toen een injectie gegeven zodat hij dat vocht later uit plast, daarna is hij in een grote bak gelegd waar zuurstof in stroomde. Eenmaal daarin genoot hij van de zuurstof maar was hij nog erg onrustig en kon ik hem ook niet meer aanhalen. Ik heb er nog 5 minuutjes bij gezeten en ben daarna naar huis gegaan.
Nadat ik hem weggebracht heb ben ik eerst naar huis gegaan om daar iedereen te informeren en daarna ben ik naar een vriend gegaan. Daar bleef ik maar aan hem denken en kon ik mijn tranen niet bedwingen als ik erover praatte... Na een half uur ben ik nog een keer langs geweest, ik MOEST hem gewoon nog even zien. Zoals hij er daarvoor aan toe was, hijgend als een hond en om te zien dat het hem zoveel pijn deed en moeite kostte om te kunnen ademen, én het niet kunnen aaien... dat beeld bleef ik maar voor me zien en dat kwetste me enorm.
De praktijk was al gesloten maar de dames waren nog wel aanwezig gelukkig, ze lieten me binnen zodat ik nog even bij hem kon kijken. Ze vertelde me dat hij al een stuk rustiger geworden was en weer redelijk normaal ademde. Toen hij mijn stem hoorde keek hij gelijk op en begon hij te spinnen, hij gaf me gelijk kopjes toen ik hem aaide en je zag hem echt genieten van de aandacht, dat deed me veel goed, een enorme geruststelling!!!

De arts was nu ook een stuk positiever over de situatie en vond het erg verstandig en lief dat ik nog een keer langs was gekomen, al was het puur voor mijn eigen peace of mind.
Hij is nu in de dierenkliniek in Ridderkerk waar hij vannacht blijft ter observatie en er zou ook gelijk een hartfilmpje en een röntgenfoto gemaakt worden.
Morgen kan ik tussen 11.30 & 12.00 bellen hoe het met hem is, ik kan niet wachten tot het zover is!
*fingers crossed*