abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96123607
Ik zat boven achter de pc op MSN toen ik vertelde dat ik even ging tanken toen ik opeens mijn ouders hoorde schreeuwen, Moos lag kokhalzend over de grond te rollen snakkend naar adem. Ze waren hem hierbij aan het helpen want het lukte hem zelf niet, zijn tong en neus werden helemaal blauw. Ik belde gelijk de dierenarts (ik nog zo stom dat ik 'ja' antwoord op 'heeft u een moment?' :N ) en zij vertelde me dat ik op moest schieten en hem gelijk moest komen brengen! Zijn tong en neus werden weer roze dus toen ben ik gelijk als een gek naar de arts gescheurd. In de auto kermde hij van de pijn en kreeg hij amper adem dus dan ben je door dat machteloze gevoel en die angstaanjagende geluiden in alle staten en dat bevorderd je rijstijl niet echt kan ik je vertellen..

Eenmaal binnen was hij nog helemaal in ademnood en erg paniekerig, er werd gelijk naar zijn hart en longen geluisterd en hebben ze hem gelijk aangesloten op de zuurstof, je zag zijn neusje en tongetje wederom weer roze kleuren gelukkig, dat zag er zo maf uit! Blijkt dat zijn longen vol zitten met vocht en ze sluitten hartfalen ook niet uit, ze zagen de situatie in eerste instantie niet echt rooskleurig in. Ze hebben hem toen een injectie gegeven zodat hij dat vocht later uit plast, daarna is hij in een grote bak gelegd waar zuurstof in stroomde. Eenmaal daarin genoot hij van de zuurstof maar was hij nog erg onrustig en kon ik hem ook niet meer aanhalen. Ik heb er nog 5 minuutjes bij gezeten en ben daarna naar huis gegaan.

Nadat ik hem weggebracht heb ben ik eerst naar huis gegaan om daar iedereen te informeren en daarna ben ik naar een vriend gegaan. Daar bleef ik maar aan hem denken en kon ik mijn tranen niet bedwingen als ik erover praatte... Na een half uur ben ik nog een keer langs geweest, ik MOEST hem gewoon nog even zien. Zoals hij er daarvoor aan toe was, hijgend als een hond en om te zien dat het hem zoveel pijn deed en moeite kostte om te kunnen ademen, én het niet kunnen aaien... dat beeld bleef ik maar voor me zien en dat kwetste me enorm.

De praktijk was al gesloten maar de dames waren nog wel aanwezig gelukkig, ze lieten me binnen zodat ik nog even bij hem kon kijken. Ze vertelde me dat hij al een stuk rustiger geworden was en weer redelijk normaal ademde. Toen hij mijn stem hoorde keek hij gelijk op en begon hij te spinnen, hij gaf me gelijk kopjes toen ik hem aaide en je zag hem echt genieten van de aandacht, dat deed me veel goed, een enorme geruststelling!!! :) De arts was nu ook een stuk positiever over de situatie en vond het erg verstandig en lief dat ik nog een keer langs was gekomen, al was het puur voor mijn eigen peace of mind.

Hij is nu in de dierenkliniek in Ridderkerk waar hij vannacht blijft ter observatie en er zou ook gelijk een hartfilmpje en een röntgenfoto gemaakt worden.

Morgen kan ik tussen 11.30 & 12.00 bellen hoe het met hem is, ik kan niet wachten tot het zover is!

*fingers crossed* :)
† The 3 Kings †
  Forum Admin vrijdag 29 april 2011 @ 03:52:59 #2
35723 crew  GGMM
pi_96123658
Wauw, wat een verhaal..
Goed idd dat je nog een keer langs bent gegaan.

Sterkte toegewenst. Ik hoop voor je dat positief nieuws krijgt morgen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_96123666
Good luck, mate.

Nothing lasts forever.
  vrijdag 29 april 2011 @ 03:56:28 #4
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_96123678
Ohhh ... sterkte maat! Ik ken het maar al te goed, alleen bij mijn poes was het helaas al te laat.
*crosses fingers*

Op een goede afloop!
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_96124233
Sterkte en ik hoop dat alles goedkomt met Moos
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  vrijdag 29 april 2011 @ 07:14:53 #6
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_96124347
Hopelijk komt het snel goed!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  Boks-Chick vrijdag 29 april 2011 @ 07:16:21 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_96124352
Wow wat een verhaal :o!
Gelukkig dat het de goede kant op gaat. En dierenkliniek Ridderkerk is O+ en _O_.

Sterkte en hopelijk blijft het alleen maar goed gaan :*.
lolwut
pi_96124372
Blegh! Sterkte!

*fingers crossed*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_96125491
Wat een naar verhaal ;( Ik hoop dat alles goed blijft gaan O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_96126230
Gelukkig heb je het gered om op tijd bij de DA te komen. Mij is dat ooit niet gelukt en toen leken de symptomen op die van jouw kat. In een taxi kwam ik aan bij de DA met een dode kat. Tranendal bij mij en de DA. Ik hoop zo dat je goede berichten gaat krijgen en de kat er weer bovenop komt. Sterkte ermee.
pi_96128546
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden, ik stel het zeer op prijs :) Nog 45 minuutjes!!! *O*

Moos(7) is in het verleden al eens aangereden door een auto, hij was toen bijna een jaar, met een zwaar gekneusd bekken en een gat in zijn middenrif als gevolg. Hij heeft na een middag dierenziekenhuis thuis een aantal dagen in een bench gelegen voor de genezing, operatie was in eerste instantie niet nodig. Toen werd er bij de nacontrole een paar dagen later gezegd dat ze alsnog wilden opereren. Maar er werd bij gezegd dat bij Moos de kans minder dan 30% was dat hij het zou overleven en daarbovenop zou de operatie minimaal ¤500,- kosten..

We hebben toen besloten om hem niet te laten opereren, er was niet aan hem te zien of te merken dat hij in pijn verkeerde, hij was ontzettend levendig. En zoveel geld voor zo weinig kans, we besloten het eerst aan te kijken of het zou gaan, zo niet kon er altijd nog geopereerd worden :)

Onze andere kat, Mees (14) is ook aangereden op dezelfde leeftijd, die was er iets slechter aan toe. Bekken gebroken, evenwichtsorgaan aangetast, scheur in zijn trommelvlies... Die heeft een paar dagen doorgebracht in het ziekenhuis en heeft daarna ter revalidatie thuis een paar weken in de bench gebivakkeerd. De eerste jaren had hij wekelijks last van een 'slechte dag', dan hing zijn kopje nog schever dan normaal, had hij hele grote ogen en zat hij alleen maar achter de bank, meestal duurde dit een complete dag. Door de jaren heen had hij dat steeds minder en de laatste jaren heeft hij ze niet meer gehad gelukkig. Hij geniet nu volop van het leven, houdt van kroelen en van dementerend in het niets staan miauwen in de tuin of in huis :P Een geluid dat daar uit komt, onvoorstelbaar! :D

Als ik eenmaal thuis ben post ik wel wat foto's van ze :)

Nogmaals dank O+
† The 3 Kings †
pi_96128627
Hopelijk maakt ie het goed O+
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:24:23 #13
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_96130239
Oooh wat spannend! Ik hoop dat ie opgeknapt is O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_96131844
Dat moet echt heel naar zijn geweest! Ik hoop dat alles goed gaat!
pi_96132429
Gaat het nu goed met Moos?

7 is nog helemaal niet zo oud ;(
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_96139474
Moosje is weer veilig thuis ^O^

Er is HCM bij hem geconstateerd, ze hebben duidelijk uitgelegd wat dit precies inhoudt en hier heeft hij tabletjes voor gehad. 1/4e plastablet 2x daags om het vocht uit zijn longen te krijgen en 1/4e harttablet 1x daags om zijn hartje stabiel te houden. Er is ook als diagnose gesteld dat het voor zou kunnen komen dat hij in de toekomst plotseling zomaar dood neer kan vallen, dus dat we daar in ieder geval van af weten.

Niet echt een fijne gedachte, maar dan zijn we er in ieder geval van op de hoogte toch? :) Hij ligt nu heerlijk te slapen, in zijn reismandje nota bene, hij was ook ontzettend blij om ons weer te zien *;

Nu wordt het tijd voor mijn pilletje, ben toch wel geschrokken van de rekening. :X Maar ja, het welzijn van de kat is veel belangrijker dan geld! Over 2 weken moet ik bellen voor een afspraak voor controle, ik hoop dat hij in de tussentijd gewoon lekker rustig blijft en weinig last heeft van zijn aandoeningen :)

* TheSorrow is opgelucht *O* *)
† The 3 Kings †
  Forum Admin vrijdag 29 april 2011 @ 14:34:03 #17
35723 crew  GGMM
pi_96139942
Goed om te horen dat je hem weer mee naar huis hebt mogen nemen. ^O^
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_96140127
Hier de beloofde foto's ;)

Moos en mn neefje :)

Mees chillend in het raamkozijn

Saampjes in het raamkozijn. Jammergenoeg kroelen ze niet zo vaak, dit was dan ook een zeldzame foto :P
† The 3 Kings †
pi_96140157
O+
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_96142385
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:37 schreef TheSorrow het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Saampjes in het raamkozijn. Jammergenoeg kroelen ze niet zo vaak, dit was dan ook een zeldzame foto :P
Leuke foto's en fijn dat Moos weer thuis is :)
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_96144491
Fijn dat hij weer thuis is. Jammer dat het HCM is, maar sommige katten doen het nog jaren goed met medicatie. \

Hij klinkt wel als een taaie zeg, met wat hij allemaal al heeft meegemaakt :Y Hopelijk houdt hij het nog lekker wat jaartjes vol.
  vrijdag 29 april 2011 @ 18:29:28 #22
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_96148832
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:37 schreef TheSorrow het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wat een ongelooflijk lieve foto's zeg!
Dat HCM lijkt trouwens verdacht veel op wat mijn kat heeft gehad.. Ik hoop dat Moos nog lang bij je blijft :)
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 19:11:05 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_96150407
Fijn dat ie weer thuis is O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_96163936
fijn dat hij weer thuis is. Ik neem aan dat je na alle aanrijdingen en met de hcm de katten nu binnen houdt of alleen in een afgeschermde tuin laat?
pi_96168240
Fijn dat de kat weer thuis is en ja, je hebt ze maar te leen. Geniet van ze, zolang het kan. Ik heb HIV katten dus kan er over mee praten. Ach en geld, ja anders geef je het uit aan minder zinnige dingen, denk ik altijd maar, ik ben altijd snel over zo'n aderlating heen.

Sterkte en veel succes en plezier
pi_96169387
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:51 schreef duivelin1 het volgende:
fijn dat hij weer thuis is. Ik neem aan dat je na alle aanrijdingen en met de hcm de katten nu binnen houdt of alleen in een afgeschermde tuin laat?
We waren van plan om hem binnen te houden, maar hij zat gister zo lief voor de deur, waarom zou ik hem dan daarvan weerhouden als hij misschien niet lang meer te leven heeft? Laat hem maar zo veel mogelijk genieten :) Onze tuin is wel afgeschermd, maar waar een wil is is een weg hè, eigenwijze beestjes ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 05:50 schreef vuurvliegje52 het volgende:
Fijn dat de kat weer thuis is en ja, je hebt ze maar te leen. Geniet van ze, zolang het kan. Ik heb HIV katten dus kan er over mee praten. Ach en geld, ja anders geef je het uit aan minder zinnige dingen, denk ik altijd maar, ik ben altijd snel over zo'n aderlating heen.

Sterkte en veel succes en plezier
Daar heb je gelijk in, ik besef me nu des te meer dat het zomaar opeens voorbij kan zijn. Jammer dat mensen zoveel waarde hechten aan geld...maarja, je moet wel hè :|W

Bedankt voor de zorgen iedereen :)
† The 3 Kings †
pi_96171367
Gelukkig dat het weer een beetje beter gaat!
pi_96179939
Oef, wat rot voor je dat ze HCM hebben geconstateerd. Ik zou mijn kat geen moment meer uit het oog verliezen in jouw schoenen. Nu hij zo'n aanval gehad heeft, weet je dat de HCM al in een vergevorderd stadium is en medicijnen zullen niet lang meer kunnen rekken helaas. Je doet er het beste aan zijn hartslag goed in de gaten te houden en te zorgen dat hij niet te druk meer speelt, als het lukt dat te beperken. Hoe drukker hij zich maakt, hoe hoger de hartslag en hoe groter de kans dat zijn hartje het niet aankan.

HCM is gewoon een klote-aandoening ;( Sterkte!
I had a signature once. It was awful.
pi_96238504
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:27 schreef TheSorrow het volgende:Er is ook als diagnose gesteld dat het voor zou kunnen komen dat hij in de toekomst plotseling zomaar dood neer kan vallen, dus dat we daar in ieder geval van af weten.
Is de kans ook groot dat hij deze aanval terug krijgt? Die kans is kleiner, toch?

Want het lijkt mij veel moeilijker om je eigen diertje (nogmaals) zo aan te treffen, dan de dood opzich. Sterkte in ieder geval.
pi_96257898
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:41 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Is de kans ook groot dat hij deze aanval terug krijgt? Die kans is kleiner, toch?

Want het lijkt mij veel moeilijker om je eigen diertje (nogmaals) zo aan te treffen, dan de dood opzich. Sterkte in ieder geval.
Volgens hun zou dit vaker voor gaan komen... Ik hoop het niet, had het er toevallig gister met een maatje nog over, het is voor je eigen rust beter als je hem dood aantreft dan dat je hem nog ziet lijden.

Hoe dan ook, ik hoop niet dat het nogmaals gebeurd, voorlopig gaat het goed met hem :)
† The 3 Kings †
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')