Ik zie nu dat ik dan alsnog een 4,0 haal. Ik heb een 3,7 nodig voor een 5,5 dus eigenlijk vind ik het wel prima.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:50 schreef Nero22 het volgende:
Ik ben 2008-I aan het oefenen. Tot opgave 3 ging het goed...
orquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:50 schreef Etsu het volgende:
Iemand die een examenbundel heeft hier?
kijk dan naar blz 28, vraag 1 opgave 1, ik kom uit op 625000 euro maar is t niet.
Wie o wie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EMNZD1+2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.INDUSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FORMULES NVSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NVSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lauw![]()
Ik ben er eindelijk achter. Omdat de BTW geen kosten voor het bedrijf zijn maar wordt doorgerekend aan de consument moet je het niet meenemen in de jaarlijkse kosten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:21 schreef Sieps het volgende:
Bij 2010-II, waarom moet je bij vraag 5 van opgave 2 de BTW niet meenemen bij de jaarlijkse kosten? Dat hoort toch gewoon bij de aanschafprijs en moet je dus ook over afschrijven?
http://havovwo.nl/vwo/vmo/bestanden/vmo10iiopg2.pdf![]()
Maar jij bent in dit geval de 'consument' want jij koopt de machine (dat was het toch?) voor eigen gebruik.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:08 schreef Sieps het volgende:
[..]
Ik ben er eindelijk achter. Omdat de BTW geen kosten voor het bedrijf zijn maar wordt doorgerekend aan de consument moet je het niet meenemen in de jaarlijkse kosten.![]()
![]()
Moet een 7,1 halen voor een 8.
Denk dat dit wel gaat lukken, ben altijd wel goed geweest in m&o alleen heb eigenlijk weinig idee wat ik hiervoor kan doen... Ga morgen maar een examen maken, verder geen idee hoe ik zou kunnen oefenen... Ga morgen dan nog maar zoeken naar een goede begrippenlijst voor in mijn rekenmachine, en anders alvast aan economie beginnen.
Hoe hebben jullie je allemaal voorbereid? Vooral oefenen?
Het is moeilijk om motivatie te vinden als je zonder leren je diploma ook haalt
adviseren WC_Schaap![]()
Same ..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:19 schreef WC_Schaap het volgende:
Moet een 7,1 halen voor een 8.
Denk dat dit wel gaat lukken, ben altijd wel goed geweest in m&o alleen heb eigenlijk weinig idee wat ik hiervoor kan doen... Ga morgen maar een examen maken, verder geen idee hoe ik zou kunnen oefenen... Ga morgen dan nog maar zoeken naar een goede begrippenlijst voor in mijn rekenmachine, en anders alvast aan economie beginnen.
Hoe hebben jullie je allemaal voorbereid? Vooral oefenen?
Het is moeilijk om motivatie te vinden als je zonder leren je diploma ook haaltMaak alleen oude examens (2010-II is de pittigste so far)
![]()
De BTW is gewoon verrekenbaar bij de belastingdienst, het kan worden afgetrokken van het bedrag dat geïnd is aan BTW, en in feite betaalt het bedrijf de BTW dus niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:07 schreef Sokz het volgende:
[..]
Maar jij bent in dit geval de 'consument' want jij koopt de machine (dat was het toch?) voor eigen gebruik.adviseren WC_Schaap![]()
is de dekkingsbijdrage van een product?hetzelfde als de nettowinst per product? dit schijnt nodig te zijn bij sommige berekeningen van de break even analyse![]()
Dekkingsbijdrage is volgens mij de omzet - variabelekostenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:25 schreef Gitaarmat het volgende:
is de dekkingsbijdrage van een product?hetzelfde als de nettowinst per product? dit schijnt nodig te zijn bij sommige berekeningen van de break even analyse
ofwijl het deel dat overblijft om de constante kosten van te betalen (en winst uit te halen)![]()
Denken jullie dat ze iets zullen vragen over het hefboomeffect? Wordt niet behandeld in ons boek (In Balans), maar behoort wel tot de stof.![]()
Ja maar alleen uitleggen (waarom helpt het uitbreiden v/h vreemd vermogen bij aan een grotere REV) of iets in die trend.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:34 schreef Daev het volgende:
Denken jullie dat ze iets zullen vragen over het hefboomeffect? Wordt niet behandeld in ons boek (In Balans), maar behoort wel tot de stof.![]()
![]()
Da's omdat REV > IVV toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:44 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ja maar alleen uitleggen (waarom helpt het uitbreiden v/h vreemd vermogen bij aan een grotere REV) of iets in die trend.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2011 22:31:15 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: