Doris heb ik er hier niet doorgekregen. Ik heb echt voortdurend geprobeerd, maar lukte echt niet. Ze vond het verschrikkelijk.quote:
Maritquote:Op donderdag 28 april 2011 19:20 schreef wickie het volgende:
Ik zou het een enorm leuk vinden als iemand hier Mette als naam gebruikt voor zijn of haar kind![]()
Gewoon omdat ik het een ontzettend leuke naam vind![]()
BJonze meisjesnaam komt ook 18x voor in 2010
![]()
Wij blijven trouwens in de Deense sferen.
Jonna vonden B. en ik ook erg leukquote:Op donderdag 28 april 2011 19:38 schreef Kaarr het volgende:
Wij mogen weer op zoek naar een jongensnaam. En dat vind ik zo moeilijk!
Voor een meisje stond Jonna zeer hoog op het lijstje.
.
F. vond hem niet echt geloof ik. Ook niet echt niet, maar het was geen 'Ja, doen we'.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Jaaaaa BE, Sasha, Oscar en Ramses. I love it!En ik vind de naam Olivia inderdaad ook mooi in het rijtje staan.
Je bent er nog zo niet klaar mee, volgens mij. Ik hoop voor jou dat zich een moemtn voordoet dat je gewoon voor die derde kunt gaan.
patent? ik deel ze juist omdat ik er geen patent op heb. als ik bang zou zijn dat mensen zogenaamd jatten, dan moet ik ze niet plaatsen. Dus dan heb je mij blijkbaar erg verkeerd begrepen. (ik deel nu verdorie zelfs mijn lijsten met mothers to be!)quote:Op donderdag 28 april 2011 19:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Het moeilijke van opties en rijtjes hier delen, vind ik wel dat het echt wel voelbaar is als mensen graag als enige de naam zouden willen hebben. Bij jou KD, heb ik ook wel vaak het gevoel gehad dat je met het plaatsen van je rijtjes toch een beetje patent nam op die namen. En Innepin is daar inderdaad misschien nog wel duidelijker (en afkeurender) in. En dan wordt het natuurlijk wel moeilijker om in dit topic inspiratie op te doen als je eigenlijk nergens aan mag komen zeg maar.![]()
Ik ben zelf bijvoorbeeld blij dat ik al lang geleden mijn favorieten (meerdere malen) gepost heb, omdat ik anders bijna bang zou zijn dat mensen hier misschien zouden denken dat ik hem gejat heb ofzo (mocht ik ooit die derde krijgen die er toch niet komt, zeg maar).
Haha, dat heb ik stiekem ook een beetje met Ivan.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:20 schreef wickie het volgende:
Ik zou het een enorm leuk vinden als iemand hier Mette als naam gebruikt voor zijn of haar kind![]()
Gewoon omdat ik het een ontzettend leuke naam vind![]()
tis dat het hier echt een meisje wordt... want ik vind Ivan ook zooooooo mooiquote:Op donderdag 28 april 2011 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, dat heb ik stiekem ook een beetje met Ivan.
Ik hoorde laatste een kindje in onze binnentuin "Mette? Mette?" roepen. Het is zo'n leuke naam! Ik ben heel benieuwd naar de naam van de tweede. Deens is oké!
nope dat lijkt dr niet opquote:
Jasper heeft bij ons op het lijstje gestaan! Net als Ruben (2e naam geworden).quote:Op donderdag 28 april 2011 15:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het een leuke naam... voor een jongen. Al vind ik Jasper dan leuker. Ik geloof dat Jasper niet meer van deze tijd is. Tijd voor een revival!
Nou ja, ergens is het ook wel lastig als iemand anders 'ervandoor' gaat met jouw met zorg uitgekozen naam. Of nou ja, zo voel ik het en Kleurdoos duidelijk ook. Het is even slikken voordat je het kunt zien als leuk (voor mij persoonlijk dan). Ik kan mij dan ook heel goed voorstellen dat Kleurdoos zich zo voelt, ware het niet dat ik al tig keer heb uitgelegd dat het echt geen jatterij is geweest maar toeval.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, even voor de duidelijkheid Innepin. Ik wijfel niet over je oprechtheid in je naamkeuzes hoor. Ik dacht enkel te voelen dat je het vervelend vond als mensen dezelfde naam op nr 1 hadden staan. De voorbeelden die Kleurdoos aanhaalt, zijn precies de voorbeelden die ik me daarbij herinner.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:28 schreef innepin het volgende:
[..]
ik herhaal: MINE
Hij wordt wel erg populair ineens zeg
Posticon?quote:Op donderdag 28 april 2011 20:48 schreef __Isis__ het volgende:
Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar ik vond deze niet zo knipogerig...:
[..]
Nou dat vind ik wel not done als je zus maar 1 letter verschil in de naam van haar kind heeft. Dat is gewoon echt te dichtbij. Net als de zus van Miss Sly geloof ik die stennis schopte over de naam Senna en volhoudt dat ze een eventuele dochter ook zo gaat noemen.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:48 schreef Lot_1 het volgende:
ben wel benieuwd hoe jullie zouden reageren als je hetzelfde zou overkomen als mijn schoonzus.
Zij heeft haar zoontje g ideon genoemd, en een jaar later noemde haar zus haar zoontje g idean... Schoonzus was not amused
en voor in de toekomst: ik zou hier zeker wel namen vandaan jatten (handig die inspiratie) en zolang ik je niet regelmatig zie zou je waarschijnlijk geen pm krijgenmaar ik snap het hele unieke namen idee sowieso niet zo. Ik zou ook eerder vereerd zijn. Ik heb meerdere neven en nichten met dezelfde naam dus ik ben 't waarschijnlijk gewend
Tja dat is even slikken wellicht maar smaak in namen veranderd in de loop der jaren heen en je moet het bij je partner er ook nog maar door zien te krijgen al heb jij die naam al eeuwen in je hoofd.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:02 schreef octopussy het volgende:
Stelletje hormonsters![]()
Hier een vervelende situatie gehad NA de geboorte van Hannah. Kennelijk had mijn schoonzusje ooit eens verteld aan mijn man dat zij een meisje Hannah zouden noemen. Mijn man (type ene oor in, andere oor uit) heeft dat iig nooit aan mij verteld en hij wist er ook niets meer van.
Ze is na Hannah's geboorte nog maanden boos geweest over de naam. Triestheid ten top.
isis, innepin heeft links boven in de hoek ook een icoontje geplaatst, dat wordt een 'post icon' genoemd.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:59 schreef __Isis__ het volgende:
Inderdaad was het KD die dat schreef toen ik de naam noemde, ik heb ook niet gezegd dat jij er verder richting mij ook maar enig woord aan vuil maakte hoor. Ik denk ook helemaal niet dat je het mij kwalijk neemt ofzo, ik ben clearly een 'nieuwe', dus kon het ook niet weten.
Maar ik begrijp dat je het icon niet ziet in de quote? Het was deze
Nee, dat bedoel ik niet met posticon. Elke post heeft z'n eigen plaatje, normaal gesproken gewoon een saai briefje, in dit geval een hartje, in het geval van de quote eenquote:Op donderdag 28 april 2011 20:59 schreef __Isis__ het volgende:
Inderdaad was het KD die dat schreef toen ik de naam noemde, ik heb ook niet gezegd dat jij er verder richting mij ook maar enig woord aan vuil maakte hoor. Ik denk ook helemaal niet dat je het mij kwalijk neemt ofzo, ik ben clearly een 'nieuwe', dus kon het ook niet weten.
Maar ik begrijp dat je het icon niet ziet in de quote? Het was deze
Ja oeps hequote:
Je volgende chineesje zo noemen?quote:Op donderdag 28 april 2011 21:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja oeps he![]()
Maar wel heel lief dat die hele kliek die de naam even mooi vond / vind als ik dr dus wel rekening mee gehouden heeft![]()
Ze mopperen er wel nog es over tegen me, dat ik hun verplicht ben die Ava nog te fabriceren
He! Hier precies hetzelfde! Zelfde naam, maar dan zonder de laatste H. Beste vriendin van mijn vriendin balen, want zelfde naam voor hun nog te verwekken kindje. Mijn zusje flapt er verbaasd uit dat ze dezelfde naam in gedachten had voor die van hun. Niet dat ze echt boos waren (nou ja, die vriendin baalde wel een beetje boel), maar vreemd was hetw el.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:02 schreef octopussy het volgende:
Stelletje hormonsters![]()
Hier een vervelende situatie gehad NA de geboorte van Hannah. Kennelijk had mijn schoonzusje ooit eens verteld aan mijn man dat zij een meisje Hannah zouden noemen. Mijn man (type ene oor in, andere oor uit) heeft dat iig nooit aan mij verteld en hij wist er ook niets meer van.
Ze is na Hannah's geboorte nog maanden boos geweest over de naam. Triestheid ten top.
Ik vond het juist heel tof dat Flowerbox toevallig 2 weken eerder dezelfde naam had voor haar dochtertje in Z&G
quote:Op donderdag 28 april 2011 21:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Je volgende chineesje zo noemen?
Oh hahahaquote:Op donderdag 28 april 2011 21:10 schreef innepin het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet met posticon. Elke post heeft z'n eigen plaatje, normaal gesproken gewoon een saai briefje, in dit geval een hartje, in het geval van de quote een![]()
(Dat laat dan zien dat je dus niet al te serieus moet opvatten wat ik vervolgens zeg... mijn welgemeende excuses als dat niet zo is overgekomen!)
En verder idd, ik neem je niks kwalijk. Ergens wil ik natuurlijk uniek zijn en het enige kind met een bepaalde naam hebben (zeker in een korte periode) maar dat betekent natuurlijk niet dat jij die naam niet mag kiezen
Ik dacht: wie noemt zijn kind nou 'nder'?quote:Op donderdag 28 april 2011 15:04 schreef Claudia_x het volgende:
De namen van de kinderen op het kinderdagverblijf zijn wel typisch: Lena, Ivan, L O U, S T E E F, V E S P E R, A L E X A N D E R, Y A N N I C K, M A R I A... Er is een vreemde eend in de bijt. Die eend heet Jayden.
zo heet t asokind van de buren dus lotus vind ik ook niets meer, vroeger welquote:Op donderdag 28 april 2011 21:20 schreef Ssserpente het volgende:
KD, Doris is zo leuk! Als ik opnieuw zou mogen kiezen, zou ik misschien wel...
Lotus vind ik ook nog steeds erg mooi trouwens, stond hier in de top drie. Jammer alleen van de wc-rolhouders en de hagelslag.
Ivon dan dan?quote:Op donderdag 28 april 2011 20:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
tis dat het hier echt een meisje wordt... want ik vind Ivan ook zooooooo mooi
Valt mee hoor, sowieso is driekwart al geen issue vanwege smaakverschilquote:Op donderdag 28 april 2011 21:23 schreef innepin het volgende:
Poe nee zo zusjepesten zou ik ook echt niet doen (als je ervan afweet iig). Gideon en GideanHoe verzin je het.
Gelukkig hebben mijn broer en ik heeeeel erg verschillende smaken - Ik noem mijn dochter Willow, hij noemt zijn zoon D i r k. Hoe verschillend wil je het hebben
@Huup, maar je hebt het over meerdere lijstjes... zijn dat niet inmiddels al honderden namen dan, waar je van af moet blijven?
quote:Op donderdag 28 april 2011 21:20 schreef huuphuup het volgende:
oh-oh hahaha
dan maar een hond erbij![]()
Mijn zusje mept me altijd met lijstjes om de oren van namen voor haar denkbeeldige 'ooit' kinderen. En ondanks dat ik weet (en toentertijd wist) dat het echt nog wel jaren duurt voor ze kindjes hoopt te krijgen en ondanks dat ze die namen misschien niet eens neemt, van die namen blijf ik af, dat is niet eens een optie.
Er zijn een paar namen bij die al terug komen sinds zij 15 was ofzo, daar kom ik gewoon niet aan, zelfs als B. en ik allebei lyrisch waren over die naam is het gevoelsmatig voor mij gewoon haar naam.
Zou ik ook niet doen, want ik heb nog een jongensnaam nodig en ik jat 'm zo van je!quote:Op donderdag 28 april 2011 21:32 schreef octopussy het volgende:
Ik heb trouwens wel al een jongensnaam voor een eventueel toekomstig mannetje, maar die ga ik niet noemen![]()
oeh sheikh! noem em sheikh!quote:Op donderdag 28 april 2011 21:24 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
zo heet t asokind van de buren dus lotus vind ik ook niets meer, vroeger wel
en Doris vind ik heeel heeel leuk, maar vriendlief heeft er zijn bedenkingen over en zou t leuker vinden voor een jongen. ik niet
Maar mallebabberds! Ik ben op vakaaaaaaaantie naar Egypte, ik zal aan jullie denken als ik allinclusive lig te walvissen tussen de haaien(sharm el sheikh)
kusjes!
Ik ken ook een meisje dat E lvira heet.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik kende vroeger een meisje dat Elvira heette. Ik wilde zo graag ook Elvira heten.
Ja, want ik postte toen ook zoveel.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:29 schreef innepin het volgende:
Huuu ik blijk nogal een reputatie te hebben wat namen betreft zegSjezus, wat een onzin? Van Olivia heb ik een paar keer "MIJN!" geroepen, maar iedereen die de vette knipoog daarbij over het hoofd gezien heeft, let echt niet goed op.
En wb het Willowgebeuren, ik zou er geen moeite mee hebben als iemand de naam gebruikt. Ik zou er wel moeite mee hebben als ik niet ff een PMetje krijg daarover, dan valt t wat rauw op mn dak. Dat heb ik toen ook uitgelegd.
Dus. Groof, jouw opmerking valt me dan ook vies tegen. Afkeurender nog wel
Uhhhhh wtf?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:03 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja, want ik postte toen ook zoveel.! En ik wist niet eens dat jouw kindje Willow heette EN het is Jasmin haar tweede naam.
Serieus wat een drama, je kent elkaar amper, sterker nog ik ken jou helemaal niet zelfs. En niet alleen jij hoor, ook met de naam Ayden. Let's get real, je zult nooit een unieke naam hebben tenzij je over je keyboard een faceroll doet met resultaat "jwfdkn" ofzo. Al zou mijn broertje zijn kindje Jasmin Yade Willow April noemen, zou het me nog niet boeien. Ik snap dat geclaim van die namen echt niet.
Speaking off, mag Jasmin Willow erin!
Mooi & lief, maar misschien niet meer voor een volwassen vrouw.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoorde vandaag: E L V I. Of E L V Y.
toevallig heb ik dr laatst ook eentje gehoord...quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoorde vandaag: E L V I. Of E L V Y.
quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
In de Kek Mama: Rebbel (voor een meisje).
Kira?quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:58 schreef Beessie-Jen het volgende:
pffff OMG gaat het daar nu nog over![]()
ik heb geen patent op geen enkele naam...
Evie's zijn dr inmiddels in overvloed.. gelukkig alleen niet in mijn naaste omgeving...;)
en meisje nr 2 dr naam staat al vast;
en wordt geen Ivanka of Ivon oid.... tis veeeeeeel mooier
Ja, ik vind d'r echt niks leuks aan.quote:
Ik geloof dat ik Kek Mama net zo vreselijk vind als Rebbel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
In de Kek Mama: Rebbel (voor een meisje).
quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik Kek Mama net zo vreselijk vind als Rebbel.
Ja, Elfiquote:Op vrijdag 29 april 2011 20:05 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
toevallig heb ik dr laatst ook eentje gehoord...
weet alleen niet hoe je het schrijft... kan ook nog Elfi?
Kek Mama voor een kat? das ook raarquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kom je toch aan die tijdschriften jijquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
De Kek Mama is echt een vreselijk tijdschrift. Heerlijk om te lezen als ik in bad ga.
Als ik nou baby's blijf maken blijf ik ook gratis tijdschriften krijgen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Hoe kom je toch aan die tijdschriften jijwie koopt zoiets nou... heeeerlijk al die mode-non-issues
![]()
![]()
Ja dat vind ik dus ook..quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:40 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind Rebbel wel een leuke klank hebben.
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik vind d'r echt niks leuks aan.
Ja der was ook een jochie met die naam toen ik in amerika was..quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Gisteren in het z-huis geboren
Z i o n
Ik heb het de vader wel 10x hoor spellen via de telefoon
misschien was 't in 10 verschillende telefoongesprekken.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:37 schreef Claudia_x het volgende:
Beetje suf als je dat 10 keer moet spellen; dan heb je geen bijster intelligente gesprekspartner.
Drie keerquote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:15 schreef miss_dynastie het volgende:
In de krant van vandaag een Hayley-Jay, tweelingzusje van Wilhelmus
Dat past echt wel niet bij elkaar.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:15 schreef miss_dynastie het volgende:
In de krant van vandaag een Hayley-Jay, tweelingzusje van Wilhelmus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |