Van wie zijn veel van die oliebronnen nu dan denk je?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:23 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk natuurlijk, maar het punt is dat ik het ingrijpen moeilijk hierom kan veroordelen. In eerste instantie was ik ook tegen, maar veel onschuldige burgers worden gered.
Maar ik ben wel benieuwd naar de afloop hoor, zoals eerder al besproken heeft het Westen ook maar weinig aan het ingrijpen in Irak en Afhanistan gehad.
Maar als ik dat nu niet erken, en jullie nationalistische en geflipte ideeën niet ondersteun, waarom zouden de neocons mij dan nog accepteren als 'Westers'? Omdat ik een Nederlands paspoort heb met de daarbij behorende gewenste huidskleur?quote:Het Koningshuis is super, sowieso zijn monarchieën dat.
Van die landen zelf. We betalen ze gewoon hoor.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Van wie zijn veel van die oliebronnen nu dan denk je?
Jazeker.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:27 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Omdat ik een Nederlands paspoort heb met de daarbij behorende gewenste huidskleur?
Veel van die bron-rechten zijn verkocht door de Irakese regering, aan Westerse bedrijven.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:28 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Van die landen zelf. We betalen ze gewoon hoor.
En die toegang kwam met een flinke economische en sociaal-maatschappelijke prijs, wees er maar trots op.
Precies, het is hier geen zooitje ongeregeld.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met het feit dat het hier geen ongeregeld zooitje is. Ook in het westen doet men alles voor een paar centen.
Netjes voor betaald dus, nadat we dat hele land voor miljarden uit het slop hebben getrokken.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Veel van die bron-rechten zijn verkocht door de Irakese regering, aan Westerse bedrijven.
En daar heb je dan honderden miljarden voor over, waar je eigen Westerse inwoners voor moeten opdraaienquote:Op donderdag 28 april 2011 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Veel van die bron-rechten zijn verkocht door de Irakese regering, aan Westerse bedrijven.
Bovendien is een dictator weg, hebben we een regio instabiel gehouden, plus jarenlang een militaire aanwezigheid in de regio gehad die het machtsbalans in onze faveure hield.
Netjes voor betaald inderdaad, voor een prikkie, en met stijgende olieprijzen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:31 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Netjes voor betaald dus, nadat we dat hele land voor miljarden uit het slop hebben getrokken.
Er zijn meer landen met olie hoor. Natuurlijk speelde het mee in die oorlog, maar het is een uitstekend voorbeeld van het verkeerd uitpakken van militarisme. Met een beetje mazzel loopt Libie uit op dezelfde farce.
Ja hoor, Saddam zou groter kwaad kunnen met een houdgreep op die olievoorraden, of God Forbid de Amerikaanse economie om zeep te helpen door de Dollar niet meer te accepteren als ruilmiddel voor olie.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:32 schreef Compatibel het volgende:
[..]
En daar heb je dan honderden miljarden voor over, waar je eigen Westerse inwoners voor moeten opdraaien
Dat was een uitdrukking vriend. Ik vind niet perse dat zielige mensen geholpen moeten worden, maar wel dat we andere soevereine staten met rust moeten laten. Ik vraag me af of Libie daadwerkelijk iets oplevert, naast het beschermen van internationale mensenrechten.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Overigens, waarom zou je hopen op een farce in Libië? Het is toch van het grootste onderlip-trillende geval dat die zielige mensen geholpen moeten worden?
Jammer dat we dit niet kunnen toetsen, maar ik durf dit zeker te betwijfelen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja hoor, Saddam zou groter kwaad kunnen met een houdgreep op die olievoorraden, of God Forbid de Amerikaanse economie om zeep te helpen door de Dollar niet meer te accepteren als ruilmiddel voor olie.
Ik heb zo het idee dat de NAVO zich juist inhoud.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:34 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat was een uitdrukking vriend. Ik vind niet perse dat zielige mensen geholpen moeten worden, maar wel dat we andere soevereine staten met rust moeten laten. Ik vraag me af of Libie daadwerkelijk iets oplevert, naast het beschermen van internationale mensenrechten.
De Saudi's (die we op de troon houden en goud geld geven) vinden ons wel lief.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:35 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Jammer dat we dit niet kunnen toetsen, maar ik durf dit zeker te betwijfelen.
Er zijn trouwens veel meer landen met olie, maar daar kan het Westen door eigen toedoen ook niet al te best mee opschieten.
Soms verbaas ik mij over mijn eigen naïviteit, maar dit klinkt wel erg onsympathiek allemaal.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat de NAVO zich juist inhoud.
Wanneer je dat hele land gaat lopen platgooien en binnenvallen dan gaan de burgers in die andere malle dictaturen ook de straat op met dezelfde verwachting. Dit gedoe in Libië is gewoon de handen in onschuld wassen van de Westerse landen.
Niets mis mee overigens, we zijn de grote redders, houden de boel instabiel, en aan het eind van 't liedje lopen we lachend weer weg.
Hoe rijm je die vriendschap trouwens met jouw diepgekoesterde wens om onze normen en waarden uit te dragen?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De Saudi's (die we op de troon houden en goud geld geven) vinden ons wel lief.
Iran dan weer niet, maar ik vraag me af hoe lang die Ayatollahs 't nog voor 't zeggen hebben.
quote:Op donderdag 28 april 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens zijn de Amerikaanse neo-cons, vanuit mijn perspectief, zo ongeveer de meest verderfelijke groep mensen die deze aardkloot bewandelt. Zo'n beetje op gelijke hoogte als de moslimextremisten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |