![bannerslowchat.gif]()
![mods.png]()
![anne.gif]()
![sd.gif]()
![oldtimers.png]()
![tjabbo.jpg]()
![ookgek.gif]()


![alex.gif]()
![peurac.gif]()
![twente.png]()
![slowchatters.png]()
![baracuda.gif]()
![alfisti.gif]()
![fugie.gif]()
![lipje.jpg]()
![paal.jpg]()
![2cv.gif]()
![newbie.png]()
![Barcaconia.gif]()
![sjoegerd.GIF]()
![invine.gif]()
![dingest.jpg]()
![alicey.png]()
![duvel.gif]()
![op.png]()
Merk en model : Ford Focus Wagon 1.6 16V Ti-VCT Titanium
Carrosserie: 5-deurs, stationwagon
Transmissie: 5 versnellingen handgeschakeld
Testjaar :2006
![m1cyiw3b5w2w_600.jpg]()
Uitgebreide Specificaties
De Ford Focus Wagon 1.6 16V is goed voor 115 pk en 155 Nm trekkracht. Gekoppeld aan het relatief lage gewicht zou de Ford goed moeten scoren op de sprint. De Focus heeft een handbediende vijfbak.
Wat klinkt die naam toch goed, Ford Focus Wagon ‘Titanium’. Ford voert de toevoeging Titanium niet voor de tijdelijke actiemodellen. De naam Titanium maakt deel uit van de vaste benamingen voor de vaste uitrustingsniveaus van Ford. In dit geval staat de Titanium nog bóven het traditionele Ghia-label. Voor een – niet onaanzienlijk – prijskaartje is uw nieuwe Ford Focus Titanium voorzien van sportstoelen met een gedeeltelijk leren bekleding, voorruitverwarming, gescheiden automatische airconditioning, geïntegreerde radio/cd-/mp3-speler en een leren pookknop. Laat u zich echter niet van de wijs brengen door het navigatiesysteem met touchscreen, de xenonlampen, de parkeersensoren, het schuif-/kanteldak en de lichtmetalen 17-inchwielen; dat zijn allemaal opties. In de basis is deze Focus dus zeker geen koopje te noemen. Wie met minder luxe genoegen neemt, kan beter kiezen voor de Ambiente-uitvoering; die is uitgerust met dezelfde motor, maar is voorzien van handmatig bediende airco.
De Focus maakt een goede eerste indruk; hij is robuust en solide, zonder direct saai te zijn. Gelukkig weet Ford deze indruk in daden om te zetten. De portieren sluiten met een lekkere plof en het dashboard van de Focus maakt een opgeruimde, no-nonsense indruk. Ford permitteert zich nog enige frivoliteiten in de vorm van ovale ventilatieroosters met een aluminium omlijsting en een ‘carbon-look’ randje langs de versnellingspook en over het midden van het dashboard. Wel zien we een paar ongelijke kieren en dat die er zitten, en dat is slordig van Ford.
Niet ruimtelijk
Dankzij de stevige ‘sportstoelen’ hoeft de chauffeur zich in de Focus geen zorgen te maken over een gebrek aan zijdelingse steun en met de zitpositie zelf is ook helemaal niets mis. Als je om je heen kijkt, valt op dat de cockpit geen al te ruimtelijke indruk maakt. Toch is de Focus zowel voor- als achterin weinig smaller of breder dan de concurrentie. ’t Is gewoon een kwestie van gevoel. Dat gevoel bekruipt de achterpassagiers, wat mede wordt veroorzaakt door de donkere kleurstelling. Been- en hoofdruimte scoren een krappe voldoende.
Je moet de zitting van de achterbank eerst naar voren klappen om de leuning plat te kunnen leggen, met als visueel nadeel dat je tegen zo’n onafgewerkte onderkant van de zitting aankijkt. Als pure pakezel laat de Focus het afweten. Hij beschikt over een bagageruimte van maximaal 1.525 liter, met de achterbank rechtop zijn dat er 482. Met een net voorkom je dat de spullen achterin een eigen leven gaan leiden.
Fijne rijdersauto
Het zal u niet verbazen dat de Focus zich ontpopt als fijne rijdersauto. Sturen gaat exact en direct, schakelen soepel en met korte slagen, inclusief een aangename dosis weerstand. Hoewel het onderstel prima is, moeten we wederom opmerken dat het nog altijd niet tot de stilste in z’n klasse behoort. Ford monteert de nieuwe, van ’n relatief donker geluid voorziene, 115 pk sterke 1,6-liter met de toevoeging Ti-VCT (variabele kleptiming). Dat zorgt voor betere prestaties en minder consumptie. Toch zorgt deze motor niet voor opvallende prestaties. Maar drinken doet ’ie graag; de 6,4 liter per 100 km die de fabriek belooft, halen we bij lange na (9,1 l/100 km) niet.
![m1dyx1gb622t_800.jpg]()
de dorstige 1596cc 's
Tjabbo's fleshlightBojo's date begin----------
EindOok_Gek avatar blunder![foto.png]()
![Marktoppie.png]()
![lp.png]()
![bojoklein.jpg]()
![peukots1.gif]()
![CrazyRiverklein.jpg]()
![alexxxxxklein.png]()
![alexniva1.gif]()
![derpklein.jpg]()
![quotes.png]()
quote:
quote:
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:[..]
sex en Lada in één zin
*mompelt iets over anticonceptie
Op woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn niva

Op woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten

quote:
@2cv:Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:
quote:
quote:
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enz
http://www.ptaslowchat.tk
De code voor de op is hier te vinden[ Bericht 0% gewijzigd door lipje op 27-04-2011 21:40:33 ]