http://www.eerstekamer.nl/quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef Frith het volgende:
Sorry, waar is dit debat nu te zien? Op politiek24 krijg ik iets anders.
Ja, en als je dit oplegt aan mensen in de bijstand schreeuwt iedereen moord en brand. Terwijl een studenteninkomen echt niet zoveel hoger is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Deze PVV'er stelt dat "ook de student de broekriem moet aanhalen". Hij mag mij eens uitleggen waar een deeltijdstudent die extra ¤250 per maand vandaan haalt bovenop al de pak hem beet ¤200 die een studie kost, de ¤500-¤600 huur die hij betaalt, de ¤250 aan voeding, huishoudelijke produkten enz. en de ¤100 per maand aan overige kosten.
We kunnen gaan zeuren over een paar tientjes maar het verhaal is duidelijk: dat kan niet wanneer je in deeltijd studeert aangezien je dan ook in deeltijd werkt.
Gevolg: de overheid krijgt geen cent extra terwijl een hoop mensen niet in deeltijd kunnen studeren omdat ze het simpelweg niet kunnen betalen.
Die mensen zitten dus vast in een klotebaantje met een laag diploma terwijl ze ambitieus zijn. Wat een feest.
De VVD en PVV waren vrij tenenkrommend (heb het maar afgezet toen de PVV'er sprak). Thom de Graaf is nu aan het woord en die zegt wel zinnige dingen. Hij stipt tenminste de deeltijders aan en de rechtszekerheid.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef Ewelina het volgende:
Moet ik blij zijn dat ik op mijn werk zit en me niet godesgruwelijk kan ergeren?
Hier kan je een livestream bekijken van het Eerste Kamer debat: http://www.eerstekamer.nl/begrip/livestreamquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:10 schreef Frith het volgende:
Sorry, waar is dit debat nu te zien? Op politiek24 krijg ik iets anders.
En dan zijn er nog bijstandsgerechtigden die juist met een (extra) studie uit de bijstand kunnen geraken.quote:Ja, en als je dit oplegt aan mensen in de bijstand schreeuwt iedereen moord en brand. Terwijl een studenteninkomen echt niet zoveel hoger is.
Huh? Kun je even uitleggen in welk verband Fortuyn werd aangehaald? Ik zie de relevantie niet zo een-twee-driequote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:53 schreef dotCommunism het volgende:
Wat is dit nu, die PVV'er begint te babbelen over zijn woede over de moord op Fortuyn.
Ja maar de conclusie gaat zijn dat door het jaar uitstel de bezwaren weggenomen zijn. CDAquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:27 schreef Pizzabodem het volgende:
Deze man heeft ook wel een aantal aardige punten.
ik snapte het ook niet. Was die Sorensen van Leefbaar Rotterdam, die begon met dat hij vol woede zat, maar zich daar niet door zou laten leiden in de Eerste Kamer, en toen brabbelde hij nog iets over de sneeuwschuiver van Cohen. Daarna vond ik het wel genoeg en zette ik het af.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Huh? Kun je even uitleggen in welk verband Fortuyn werd aangehaald? Ik zie de relevantie niet zo een-twee-drie
Ja. Dat is waarschijnlijk wel zo. Bahquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja maar de conclusie gaat zijn dat door het jaar uitstel de bezwaren weggenomen zijn. CDA
Als het CDA ook een overgangsregeling wilt zou dat genoeg moeten zjin om in elk geval dat door te kunnen drukken, lijkt me. Nog steeds maar een doekje voor het bloeden, maar toch.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:30 schreef Pizzabodem het volgende:
[..]
Ja. Dat is waarschijnlijk wel zo. Bah![]()
Hij wil echter wel een soort overgangsregel. Dat vind ik wel aardig.
Je moet goed opletten. Hij wilde een overgangsregeling voor 1 jaar vanaf 1 september 2011 voor bepaalde studenten, en is daarom blij dat die er gekomen is door het 0-tarief voor 2011-2012.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:30 schreef Pizzabodem het volgende:
[..]
Ja. Dat is waarschijnlijk wel zo. Bah![]()
Hij wil echter wel een soort overgangsregel. Dat vind ik wel aardig.
Oh, lol. Ach ja, van CDA/VVD/PVV verwacht ik toch niks, tenzij er opeens een dissident durft op te staan (lol). Het zal van de confessionelen of de paar onafhankelijke senatoren afhangen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je moet goed opletten. Hij wilde een overgangsregeling voor 1 jaar vanaf 1 september 2011 voor bepaalde studenten, en is daarom blij dat die er gekomen is door het 0-tarief voor 2011-2012.
Oh, dat heb ik even gemist dan. Helaasquote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je moet goed opletten. Hij wilde een overgangsregeling voor 1 jaar vanaf 1 september 2011 voor bepaalde studenten, en is daarom blij dat die er gekomen is door het 0-tarief voor 2011-2012.
Go Anne!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:33 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Oh, lol. Ach ja, van CDA/VVD/PVV verwacht ik toch niks, tenzij er opeens een dissident durft op te staan (lol). Het zal van de confessionelen of de paar onafhankelijke senatoren afhangen.
Je moet nooit meteen akkoord gaan....ze willen er natuurlijk wat voor terug (allang afgesproken natuurlijk)....ff grommen en dan mak volgen...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zelfs een CDA'er stelt dat voor deeltijdstudenten de nominale studieduur moet worden aangepast (dus dat die conform de door de universiteit nominale studieduur moet zijn) aangezien anders deze mensen niet mee tal van studies kunnen volgen.
Hij vond dit ook belangrijk in verband met de rechtszekerheid.
Het wordt volgens mij toch nog spannend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |