abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96095349
quote:
M.b.t. autisme, fiets zonder problemen met hoge cijfers door de middelbare school maar komt op de universiteit in de probleem. Niet het niveau van de aangeboden stof is het probleem, maar de manier waarop het wordt aangeboden is suboptimaal waardoor de persoon in kwestie langer nodig heeft.
Een paar jaar geleden was er zo'n jongen die allemaan tienen haalde voor zijn VWO-examens en toch in het eerste jaar van zijn studie aan de TU/e uitviel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_96095613
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden was er zo'n jongen die allemaan tienen haalde voor zijn VWO-examens en toch in het eerste jaar van zijn studie aan de TU/e uitviel.
Ik heb de middelbare school ook met twee vingers in m'n neus gehaald (gymnasium + wat extra vakken), maar de universiteit was misschien niet zo'n goede keuze voor mij. Na flink wat uitloop nu eindelijk zo goed als klaar, maar zou het niet overdoen. Veel te breed en te weinig structuur. Een gerichte opleiding was denk ik beter geweest. Heb ondertussen wel een leuke fulltime baan, dus ben nog wel goed terecht gekomen :)
pi_96095866
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:42 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tja, als je niet op een bepaald niveau mee kan doen ben je niet geschikt. Of dat dan in een paar gevallen te maken heeft met "suboptimale leeromstandigheden" voor dat selecte groepje komt op mij over als maar etiketjes verzinnen om zo vooral te doen alsof iemand wel aan de norm voldoet.
Dus i.p.v. een opleiding af te ronden kunnen die mensen beter een WA-jong uitkering aanvragen?
pi_96095952
aardbeien plukken
pi_96096038
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:15 schreef Sjappel het volgende:
aardbeien plukken
Gehandicapten zijn duurder en werken veel minder hard dan Bulgaren en Roemenen, dus die vlieger gaat niet op.
  donderdag 28 april 2011 @ 18:27:24 #56
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_96098726
quote:

[..]

Je zou toch gaan studeren? ~O>
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_96107102
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:13 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dus i.p.v. een opleiding af te ronden kunnen die mensen beter een WA-jong uitkering aanvragen?
Even aluhoedje op. Is het niet typisch dat in het onderwijs de laatste paar jaar de nadruk steeds meer is gaan liggen op sosjale blaatskills en minder op inhoud?

En dat mensen die meer met inhoud hebben het daar moeilijk mee hebben?

En dat mensen die inhoudelijk zeer sterk zijn bij voorbaat al als 'verdacht' worden aangemerkt? (noem hier op fok! een gevalletje cum laude, en 9 van de 10 keer valt het woord 'autist').

Slim lijkt wel het nieuwe dom.
  donderdag 28 april 2011 @ 21:07:26 #58
124676 RobertoCarlos
pi_96107609
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:00 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

[..]

Die snap ik niet...
pi_96107834
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:07 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Die snap ik niet...
Serieus niet?

Vroeger werd "dom" zijn als sociaal onwenselijk geacht, tegenwoordig is "slim" zijn sociaal onwenselijk.

@MuyTrabajo, wat is er mis met een autist? Is autist het nieuwe "kankerhomo"?
pi_96109153
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:10 schreef von_Preussen het volgende:
Als je je oren laat hangen naar de dogma's van het popiejopie v(m)bo/lbo-blaatvolk, then absofsckinglutely :') .
pi_96111604
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:10 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Serieus niet?

Vroeger werd "dom" zijn als sociaal onwenselijk geacht, tegenwoordig is "slim" zijn sociaal onwenselijk.

Nee, ik bedoel dat slim zijn tegenwoordig gekoppeld wordt aan een 'gebrek' (an sociale vaardigheden) terwijl dat niet zo hoeft te zijn.

En dat sociale vaardigheden tegenwoordig zo belangrijk worden gevonden dat de kwaliteiten van mensen die die vaardigheden missen niet meer meetellen.
  donderdag 28 april 2011 @ 22:06:41 #62
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96112316
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:00 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

[..]

Even aluhoedje op. Is het niet typisch dat in het onderwijs de laatste paar jaar de nadruk steeds meer is gaan liggen op sosjale blaatskills en minder op inhoud?

En dat mensen die meer met inhoud hebben het daar moeilijk mee hebben?

En dat mensen die inhoudelijk zeer sterk zijn bij voorbaat al als 'verdacht' worden aangemerkt? (noem hier op fok! een gevalletje cum laude, en 9 van de 10 keer valt het woord 'autist').

Het bedrijfsleven wil geen slimme medewerkers, men wil een gehoorzame overwerker, dus dat is wat de scholen leveren (plus dat het zo zielig is als 30% opeens niet meer mee kan doen op het hbo).
  donderdag 28 april 2011 @ 22:12:05 #63
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_96112751
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:59 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat slim zijn tegenwoordig gekoppeld wordt aan een 'gebrek' (an sociale vaardigheden) terwijl dat niet zo hoeft te zijn.

En dat sociale vaardigheden tegenwoordig zo belangrijk worden gevonden dat de kwaliteiten van mensen die die vaardigheden missen niet meer meetellen.
Mensen die 'de wetenschap' in gaan zijn vaak ook wel een beetje merkwaardig wat niet direct wil zeggen dat ze direct contactgestoord zijn. Wil iemand zijn volledige potentieel benutten, dan is het wel belangrijk dat deze naast 'slim' ook sociaal vaardig is. Aan mensen die de hele dag in hun eentje op een zolderkamertje studeren en slechts beperkt meedoen aan het maatschappelijk leven hebben wij niet zoveel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_96112798
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:06 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Het bedrijfsleven wil geen slimme medewerkers, men wil een gehoorzame overwerker, dus dat is wat de scholen leveren (plus dat het zo zielig is als 30% opeens niet meer mee kan doen op het hbo).
En de opgestoken kraagjes brengen de inhoudelijk sterke medewerker graag in diskrediet omdat ze zenuwachtig van hem worden.

Liever een niet bedreigende 'sociaal vaardige' ja-knikker.

Heb nog steeds m'n aluhoedje op. :P
pi_96112872
Conclusie: zorg dat je ergens retegoed in wordt en begin dan een eigen bedrijfje als zelfstandig consultant voor schandelig hoge bedragen.

Verdien je meer dan de loonslaven terwijl je het hele politieke spel in een bedrijf niet hoeft mee te spelen.
pi_96113021
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:12 schreef Ryon het volgende:

[..]

Mensen die 'de wetenschap' in gaan zijn vaak ook wel een beetje merkwaardig wat niet direct wil zeggen dat ze direct contactgestoord zijn.
Ik heb het idee dat deze mensen wel als zodanig gebrandmerkt worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:12 schreef Ryon het volgende:

Aan mensen die de hele dag in hun eentje op een zolderkamertje studeren en slechts beperkt meedoen aan het maatschappelijk leven hebben wij niet zoveel.
Wat is beperkt? Moeten ze een x keer per jaar in de kroeg zitten of is professioneel contact met collega's (via conferenties. papers, en op de faculteit ) ook genoeg?
  donderdag 28 april 2011 @ 22:31:13 #67
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_96114151
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:16 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat deze mensen wel als zodanig gebrandmerkt worden.
Dat doen mensen niet bewust. Ik heb zelf - als student - redelijk wat ervaring met lui die binnen de muren van de universiteit blijven om een intellectuele prestatie neer te zetten. Die zijn in vergelijking met de doorsnee student vaak wat minder makkelijk in de omgang. Wat soms wel eens tot een probleem kan leiden.

quote:
Wat is beperkt? Moeten ze een x keer per jaar in de kroeg zitten of is professioneel contact met collega's (via conferenties. papers, en op de faculteit ) ook genoeg?
Daar zijn natuurlijk geen harde normen voor. Maar op het moment dat je wat kan, is het ook wel zo handig dat er mensen zijn die weten en erkennen dat je wat kan. Sommige figuren denken dat ze door een boel te publiceren of gewoon braaf hun werk doen dat ze wel opvallen. Maar zo werkt de wereld natuurlijk niet. Mensen moeten jou wel kennen willen ze je onthouden en weten waar toe je instaat bent.

Het helpt dan ook door flink luidruchtig te zijn en jouw kunnen onder de aandacht te brengen. Dit doe je door jezelf onder mensen te begeven. Levert uiteindelijk meer op dan als je wacht totdat mensen jou 'ontdekken'. Dit klinkt allemaal vrij vanzelfsprekend, maar bizar genoeg is dat voor veel mensen toch heel moeilijk om in de praktijk te brengen. met alle gevolgen van dien.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_96114899
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:31 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat doen mensen niet bewust. Ik heb zelf - als student - redelijk wat ervaring met lui die binnen de muren van de universiteit blijven om een intellectuele prestatie neer te zetten. Die zijn in vergelijking met de doorsnee student vaak wat minder makkelijk in de omgang. Wat soms wel eens tot een probleem kan leiden.

[..]

Daar zijn natuurlijk geen harde normen voor. Maar op het moment dat je wat kan, is het ook wel zo handig dat er mensen zijn die weten en erkennen dat je wat kan. Sommige figuren denken dat ze door een boel te publiceren of gewoon braaf hun werk doen dat ze wel opvallen. Maar zo werkt de wereld natuurlijk niet. Mensen moeten jou wel kennen willen ze je onthouden en weten waar toe je instaat bent.

Het helpt dan ook door flink luidruchtig te zijn en jouw kunnen onder de aandacht te brengen. Dit doe je door jezelf onder mensen te begeven. Levert uiteindelijk meer op dan als je wacht totdat mensen jou 'ontdekken'. Dit klinkt allemaal vrij vanzelfsprekend, maar bizar genoeg is dat voor veel mensen toch heel moeilijk om in de praktijk te brengen. met alle gevolgen van dien.
Natuurlijk helpt het jezelf te verkopen. Ik heb alleen het idee dat men steeds minder tolerant is tegen afwijkende types.

Ik werd altijd raar gevonden, was zeker weten autist en lag op het HBO en bij de opleiding psychologie altijd buiten de groep.

Nu heb ik echter een vriendenkring die bestaat uit echte academici, waar ik me op mijn plek voel. Hier pas ik in de groep, doe leuke dingen en ben niet bang om te netwerken.

Dus wat maakt iemand afwijkend, zijn rare zelf of een intolerante omgeving?
pi_96123639
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:41 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Natuurlijk helpt het jezelf te verkopen. Ik heb alleen het idee dat men steeds minder tolerant is tegen afwijkende types.

Ik werd altijd raar gevonden, was zeker weten autist en lag op het HBO en bij de opleiding psychologie altijd buiten de groep.

Nu heb ik echter een vriendenkring die bestaat uit echte academici, waar ik me op mijn plek voel. Hier pas ik in de groep, doe leuke dingen en ben niet bang om te netwerken.

Dus wat maakt iemand afwijkend, zijn rare zelf of een intolerante omgeving?
Dat. + dat luidruchtig zijn, met andere woorden spontaan en extravert vind ik echt overrated onderhand. Het lijkt wel een soort norm te zijn en gezien als de standaard ipv dat het een type persoonlijkheid is naast vele andere. Bv. in van die reality wedstrijdprogrammas ook daar wordt jezelf zijn synoniem gesteld aan spontaan en dan moet je bij mediatraining wel heel snel een bijdehand antwoord klaar hebben anders heb je geen persoonlijkheid.
Dus ipv dat bv introversie als persoonlijkheid wordt gezien wordt het voorgesteld als een afwijking.
Dat moeten we niet willen lijkt me.
zelfde als diginoob
pi_96130640
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 03:49 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Dat. + dat luidruchtig zijn, met andere woorden spontaan en extravert vind ik echt overrated onderhand. Het lijkt wel een soort norm te zijn en gezien als de standaard ipv dat het een type persoonlijkheid is naast vele andere.
k moet het ze nageven: het is wel slim van zulke types om de eigen kwaliteiten weten te verkopen als de belangrijkste kwaliteit ter wereld.
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:50:47 #71
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_96131529
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:32 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

k moet het ze nageven: het is wel slim van zulke types om de eigen kwaliteiten weten te verkopen als de belangrijkste kwaliteit ter wereld.
Daar raak je precies de essentie van het geheel. De vaardigheid om je eigen kwaliteiten te verkopen als de belangrijkste van de hele wereld wordt gezien als zeer wenselijk en is zeker niet overrated, maar wellicht zelfs noodzakelijk om ergens te komen.

Deze vaardigheid wordt vaak gelinkt aan extravert en brutaal gedrag. Vandaar dat deze karaktereigenschappen hoog in het vaandel staan.
--
pi_96131791
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar raak je precies de essentie van het geheel. De vaardigheid om je eigen kwaliteiten te verkopen als de belangrijkste van de hele wereld wordt gezien als zeer wenselijk en is zeker niet overrated, maar wellicht zelfs noodzakelijk om ergens te komen.

Deze vaardigheid wordt vaak gelinkt aan extravert en brutaal gedrag. Vandaar dat deze karaktereigenschappen hoog in het vaandel staan.
Iemand met een goede babbel is goud waard! Maar als mensen die kwaliteiten niet hebben, dat maakt ze niet meteen tot slechte werknemers.
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:05:16 #73
124676 RobertoCarlos
pi_96132353
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:55 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Iemand met een goede babbel is goud waard!
Vind ik niet, is alleen maar lastig
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:56:54 #74
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_96134933
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:55 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Iemand met een goede babbel is goud waard! Maar als mensen die kwaliteiten niet hebben, dat maakt ze niet meteen tot slechte werknemers.
Voor iemand zijn arbeid of cijfers zal dat weinig uit maken. Maar een introvert karakter kan iemand zijn groei wel beperken doordat mensen te afwachtend zijn, zichzelf te weinig verkopen of te terughoudend zijn in het opzoek gaan naar nieuwe uitdagingen en sociale omgevingen waarin zij zich verder kunnen ontwikkelen. Dat is jammer.
--
pi_96812239
Is er al iets meer bekend? Of is het nu wachten tot de eerste kamer gekozen is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')