abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96039275

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

[CENTRAAL] Honden met foto's #41

Deze OP is hier te vinden
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_96039292
Was ineens het vorige topic al vol zeg.
pi_96042998
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:22 schreef bianca en michael het volgende:
Joy speelt met Abbey, de twee weken oudere kitten Britse korthaar. Zijn vriendinnetjes aan het worden, leuk! *O*

[ afbeelding ]
Wat leuk dat ze samen spelen O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_96047625
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Wat leuk dat ze samen spelen O+
Zo hadden we ons dat voorgesteld toen we mijn vader Abbey voor zijn vroegpensioen cadeau gaven (Joy hadden mijn ouders zichzelf cadeau gedaan en 2 weken later kwam Abbey).

Alleen de 2 al aanwezige bejaarde Britse kortharen zoeken nu een rustiger huis ;)

*Sorry enigzins offtopic*

Even nog een keer de foto:

pi_96054436

_O-

En in de bus vanmiddag

O+

[ Bericht 0% gewijzigd door DanseMacabre op 27-04-2011 21:58:04 ]
  woensdag 27 april 2011 @ 19:21:14 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_96056029
geweldige foto's, alle 2 O+ :D
stormy waters...
sailin'
pi_96064175
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:21 schreef Belana het volgende:
geweldige foto's, alle 2 O+ :D
Ja! :Y
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_96069047
Nee! Niet gaan slapen! Ik wil spelen!

[ Bericht 8% gewijzigd door bianca en michael op 27-04-2011 22:54:12 ]
pi_96070629
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:48 schreef DanseMacabre het volgende:
[ afbeelding ]
_O-

En in de bus vanmiddag
[ afbeelding ]
O+
Wát een snoepie zeg, echt om op te vreten :)
  donderdag 28 april 2011 @ 07:58:02 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_96078239
Ik geloof dat Noes haar loopsheid voorbij is, Gab heeft geen interesse meer *O*

Van de weel met Gab naar de dierenarts geweest (WAT een werelddierenarts is dit!!) hij moest alle inentingen hebben en even zijn oren gechecked, want hij was zo aan het krabben. oorwas meegekregen.
Hij is wel echt veel te mager, vroeg me af, moet ik hem nu extra voeden of gewoon voeden en dat het dan wel bijtrekt?
stormy waters...
sailin'
pi_96081380
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 07:58 schreef Belana het volgende:
Ik geloof dat Noes haar loopsheid voorbij is, Gab heeft geen interesse meer *O*

Van de weel met Gab naar de dierenarts geweest (WAT een werelddierenarts is dit!!) hij moest alle inentingen hebben en even zijn oren gechecked, want hij was zo aan het krabben. oorwas meegekregen.
Hij is wel echt veel te mager, vroeg me af, moet ik hem nu extra voeden of gewoon voeden en dat het dan wel bijtrekt?
Leonberger is pas op zijn derde jaar volledig volwassen.
In dat kader zou ik hem liever te schraal dan goed/stevig hebben.
Wanneer het geraamte nog niet volledig is uitgegroeid ,kan er overbelasting ontstaan doordat hij gewoon te sterk is voor zijn botstructuur .
Wanneer het echt dramatisch is (wat ik niet aan de hand van de foto's zie) ,kan je een extra maaltijd inplannen.
Dat word beter opgenomen dan de porties te vergroten .
Is hij weleens futloos(tank leeg)?
en je voerde hem nu 2 X daags dacht ik ?

Welke criteria werd gehanteerd om alle entingen toe te dienen ?
  donderdag 28 april 2011 @ 10:44:51 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_96081579
we gaan naar Belgie komende week, dan moet ik een goed entingsboekje kunnen overleggen.
en hij was er ook aan toe, hij had ze niet meer gehad sinds ie pup was.

Ok, gewoon voeden dan maar en af en toe iets extra's. Hij is wel echt mager hoor, echt schonkig met uitstekende botten. Het is veel vacht wat je ziet. Maar hij is nog jong inderdaad, dus we hebben de tijd :) Noes is slank, dat is mooi, zij is niet zo bottig.
stormy waters...
sailin'
pi_96082398
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:44 schreef Belana het volgende:
Ok, gewoon voeden dan maar en af en toe iets extra's. Hij is wel echt mager hoor, echt schonkig met uitstekende botten. Het is veel vacht wat je ziet. Maar hij is nog jong inderdaad, dus we hebben de tijd :) Noes is slank, dat is mooi, zij is niet zo bottig.
Is die gewogen bij de dierenarts ?
Wanneer je zijn gewicht hebt op die bepaalde datum ,precies een maand later opnieuw wegen .
Weegt hij dan minder ,dan gebruikt hij meer energie dan hij opneemt ,aan de hand daarvan dieet
aanpassen.
Ik weeg elke maand ,het oog/geheugen word snel gefopt.
  donderdag 28 april 2011 @ 11:32:28 #14
24188 Belana
kloon van belana
pi_96083208
Ik had hem 3 weken geleden gewogen, toen was hij 52.3 kilo, nu was ie 49.7, maar had wel net flinke diarree gehad vanwege het eten van een dooie vis.
Ik ga hem inderdaad regelmatig wegen om hem in de gaten te houden.
Zijn vacht is ook echt slecht er aan toe, dof en pluizig. Flink in de rui nu, de hele ondervacht komt er wel vanaf. Ik hoop weer wat meer glans in zijn vacht te krijgen ook met goeie voeding.
stormy waters...
sailin'
pi_96083538
Algolith : http://www.medpets.nl/bea(...)25c448ac9d5c3f2d1a49

Ook gewoon bij de betere dierenspeciaalzaak te verkrijgen .
Het werkt echt :P
pi_96086918
Het is echt een makkelijk en lief hondje.
Jip had 'm zo gemist. Die ouwe kater ging zelfs met 'm spelen gisteren, waren ze achter elkaar aan aan 't rennen. O+
  donderdag 28 april 2011 @ 13:48:59 #17
24188 Belana
kloon van belana
pi_96087901
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:41 schreef zeeeend het volgende:
Algolith : http://www.medpets.nl/bea(...)25c448ac9d5c3f2d1a49

Ook gewoon bij de betere dierenspeciaalzaak te verkrijgen .
Het werkt echt :P
ben je nou serieus of niet? :D
stormy waters...
sailin'
pi_96095846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:48 schreef Belana het volgende:

[..]

ben je nou serieus of niet? :D
Ja,je had vroeger zo'n reclame over shampoo >haar .
Het werkt echt,en hij ook en haar ook .
De jongste (J-Lo) was altijd een beetje vaal ten opzichte van de oudjes ,paar weken Algolith en ik kon ze haast niet uit elkaar houden als ze lagen te slapen
.

(Elke maaltijd een schepje )

Op straat is het niet zo moeilijk

[ Bericht 4% gewijzigd door zeeeend op 28-04-2011 17:19:52 ]
  donderdag 28 april 2011 @ 17:27:55 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_96096398
ok, ga ik dan zeker halen!
stormy waters...
sailin'
pi_96125674
Mooie herders! Doet me denken aan onze Poekie.. Is er al n eeuwigheid niet meer maar toch...
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:56:18 #21
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_96140982
Mooie fotootjes weer hier. :)
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
  vrijdag 29 april 2011 @ 19:36:43 #22
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_96151467
:'( Nou, ons hondje doet ook weer raar. :'( Ze is natuurlijk al 16,5 jaar oud. Dat is echt heel oud.

Mijn moeder zei twee dagen geleden nog dat ze groenige poep had. Nu is ze gister nog bij de dierenarts geweest vanwege een wrat en haar jaarlijkse spuit. Maar ze is het gewoon vergeten om te zeggen! (SOMS, is ze echt dom!) Nu had ze dat vandaag ook nog. Haar buik rommelde ook best wel luid en ze kan nu slecht lopen. Ze kan met moeite opstaan en zakt soms door haar achterhand. Beetje alsof haar spieren verzwakt zijn aan de achterkant. (Ze is wel net nog gaan drinken) Is het een buikgriepje of is haar einde nu in zicht? Ik zeg, bel de dierenarts vandaag of morgen. Ouders willen het even afwachten......

:'( Weet dat haar einde nadert, hoop alleen niet dat ze de komende week gaat. Want ik ga 5 dagen op zeilvakantie met mijn stage. :'(

Zucht, van mijn bijna 23 jaartjes oud, is ze er 16,5 jaar geweest. O+ :'(

Edit: mocht tijd worden, ze gaan naar de dierenarts....

Dubbel edit: O+ Alles is ok. Ze had een hele zware reactie op haar jaarlijkse prik. Zeer hoge koorts en haar hele lichaam verzwakte met de minuut. Anti prik gehad, en ze kan weer lopen! O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Bienelientjee op 29-04-2011 22:23:07 ]
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:10:32 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_96169514
gelukkig bienelientje, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakte! 16,5 is ook wel een hele leeftijd en eigenlijk willen we geen van allen afscheid nemen van onze beestjes...
geniet nog maar even goed van hem!
stormy waters...
sailin'
pi_96169971
Wat fijn dat het weer beter gaat! Ze is een taaie dus.

Mijn laptop is kapoet. Doet niks meer... Alle foto's van Oscar, Jip en Rinske stonden er op. -O-
pi_96171985
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:43 schreef DanseMacabre het volgende:
Wat fijn dat het weer beter gaat! Ze is een taaie dus.

Mijn laptop is kapoet. Doet niks meer... Alle foto's van Oscar, Jip en Rinske stonden er op. -O-
HD-je eruit schroeven en USB overzetten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')