abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96015248
Naarmate de tijd verstrekt en het godslasterlijke wereldsysteem verder vordert, worden stap voor stap alle kaarten gespeeld opdat de mensen overal ter wereld zich vrijwillig en overtuigd opnieuw zullen onderwerpen aan de autoriteit van Rome. Bijbelprofetie wordt vervuld, zoals voorzegd:

11 En ik zag een ander beest uit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.
12 En het oefent al de macht van het eerste beest, in tegenwoordigheid van hetzelve, en het maakt, dat de aarde, en die daarin wonen het eerste beest aanbidden, wiens dodelijke wonde genezen was.
13 En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.
14 En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve toe doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij het beest, dat de wond des zwaards had, en weder leefde, een beeld zouden maken.

Filmpje 1:

en 2 met ander contrast:

8 En alsdan zal de ongerechtige geopenbaard worden, denwelken de Heere verdoen zal door den Geest Zijns monds, en te niet maken door de verschijning Zijner toekomst;
9 Hem, zeg ik, wiens toekomst is naar de werking des satans, in alle kracht, en tekenen, en wonderen der leugen;
10 En in alle verleiding der onrechtvaardigheid in degenen, die verloren gaan; daarvoor dat zij de liefde der waarheid niet aangenomen hebben, om zalig te worden.
11 En daarom zal God hun zenden een kracht der dwaling, dat zij de leugen zouden geloven;
12 Opdat zij allen veroordeeld worden, die de waarheid niet geloofd hebben, maar een welbehagen hebben gehad in de ongerechtigheid.

Laat niemand misleid worden.

Dit is of technologie, of een demonische verschijning.

Naarmate het systeem verder instort, zullen dit soort religieus getinte manifestaties meer en meer verschijnen, opdat mensen een nieuw paradigma accepteren waarin spiritualiteit een grote rol zal spelen.

De autoriteit van de rooms katholieke kerk zal ontleend worden aan dit soort manifestaties. Mariaverschijningen hebben vaak plaats gevonden, en ook heeft 'zij' regelmatig boodschappen gegeven over hoe het verder diende te gaan met de wereld.

Ik als bijbelgelovige christen, en specifiek zevende dags adventist, geloof dat uiteindelijk de sabbatdag een grote rol gaat spelen in het hele NWO verhaal. De bijbelse sabbat versus de rooms katholieke zondag. Het gehoorzamen aan een antibijbelse wet en het negeren van Gods geboden zal leiden tot het ontvangen van het teken van het beest. Dit heeft niets te maken met een chip of streepjescode, maar met de keuze die je maakt om een werelds ongoddelijk systeem te gehoorzamen, of de Creator van het universum, en van jezelf. Een test als het ware.

Mariaboodschappen bevestigen dat dit het conflict zal worden en dit soort verschijningen zullen mensen doen overhalen om het systeem te gehoorzamen, evenals alle religies te verenigen.

Een citaat van 'maria' verschenen in Medjugorje:

'Dear Children! Today I also wish to tell you: I am with you in these restless days in which Satan wishes to destroy everything which I and my Son Jesus are building up. In a special way he wishes to destroy your souls. He wishes to guide you as far away as possible from Christian life as well as from the commandments, to which the Church is calling youso you may live them. Satan wishes to destroy everything which is holy in you and around you. Therefore, little children pray, pray pray in order to be able to comprehend all which God is giving through my coming!'

Note 'the commandments of the Church' met een hoofdletter. Dit is de Rooms Katholieke kerk. Haar commandments zijn niet de geboden van God, maar een andere 10 geboden die lijken op de tien geboden van de bijbel, maar niet exact hetzelfde zijn. 1 verandering is de sabbat naar zondag. Wat zegt Maria hierover? (in La Salette, Frankrijk);

Uf my people do not wish to submit themselves, I am forced to let go of the hand of my Son. It is so heavy and weighs me down so much I can no longer keep hold of it.

I have suffered all the time for the rest of you! If you do not wish my Son to abaondon you, I must take it upon myself to pray for this continually. And the rest of you think little of this. In vain you will pray, in vain you will act, you will never be able to make up for the troubles I have taken over for the rest of you.

I gave you six days to work, I kept the seventh for myself, and no one wishes to grant it to me. This is what weighs down the arm of my Son so much.

Een derde verschijning niet nader gespecificeerd:

This is a place where we see many of the root causes of our problems. It is the commandment of 'keepint the sabbath holy.' In the old testament, not honoring this day was one of several sins punishable by death. Although we are not living under the law of the old testament, there is widespread abuse all throughout the christian culture concerning the sabbath. In the west, we have lost God through our affluence, and in the east, God has been lost through communism and suffering. Both have lost sight of a sabbath, and thus our problems have become so large we no longer even know where to start to find the solutions to our ills.

Dus volgens Maria is het houden van de sabbat de oplossing voor de problemen in de werel dop alle vlak.

Maar dat is dus niet de bijbelse sabbat zoals het bijbelse gebod, maar de zondag zoals door de kerk overgeleverd uit traditie, Gods wet niet erend.

Dit zal een laatste 'solution' zijn in het 'problem reaction solution' scenario, en velen zullen het omarmen. Dit is een waarschuwing, voor ieder die dat nog niet heeft begrepen. Bekeert u, geloof het evangelie en zoek God, de tijd dringt, er is niet veel profetie meer over om in vervulling te gaan. God zelf heeft dit aangekondigd opdat we Hem en Zijn woord geloven, en het eeuwige leven met Hem erven, in een wereld waarin vrede is, en eerlijkheid, en vrijheid.
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 april 2011 @ 21:24:19 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_96015296
Ik zet het bier koud en pak de borrelnoten vast.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:26:59 #3
91182 Sealnova
Get your Smokey on!
pi_96015477
Ik durf hier niks te posten :')
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 april 2011 @ 21:27:36 #4
862 Arcee
Look closer
pi_96015525

Ik vond die tosti overtuigender. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:28:31 #5
165512 MASD
Music is dead.
pi_96015595
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:27 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

Alleen in Amerika ziet iemand Maria in een stuk toast én neemt hij er daarna ook nog een hap uit.
Long live music.
pi_96016023
Ik zie helemaal niks.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_96016220
Volgende maand iemand anders: [Agenda] 21 Mei verrijst de messias
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:37:27 #8
91182 Sealnova
Get your Smokey on!
pi_96016234
Maria verschijnt in dit topic :o
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:51:23 #9
180174 Diemux
People vs Me
pi_96017218
Enkeltje Riagg voor TS.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:52:09 #10
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96017277
geloven 7e dags adventisten in maria? (als zijnde heilige )

Ik dacht dat het meer een protestantse sekte is
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2011 @ 21:56:13 #11
21636 Feestkabouter
pi_96017587
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:27 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

lijkt meer op Janet Jackson in haar beginjaren.

moet dit topic niet naar ONZ?
pi_96018994
Het kan aan mij liggen, maar ik zie niks speciaals aan die filmpjes...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2011 @ 22:38:45 #13
21636 Feestkabouter
pi_96020749
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:14 schreef bas-beest het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar ik zie niks speciaals aan die filmpjes...
als het aan jou ligt, dan ligt het in elk geval ook aan mij, want ik zie ook niks.

ik hoor alleen een hoop gejoel, en ik kreeg direct sterk het idee dat het nogal sekte-achtig wordt opgejut en dat iedereen in z'n waantoestand maar hard meejoelt zonder dat ze werkelijk wat zien.
  woensdag 27 april 2011 @ 03:45:31 #14
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96031187
Heyyy Ali Kannibali fijn om te zien dat je nog steeds je ding doet. Ik weet dat de waarheid op je hart ligt en dat je deze ook wil verspreiden, maar ik heb ook ondervonden dat mensen alleen tot geloof komen indien ze oprechte liefde voor de waarheid ontvangen. Wij beiden hebben jarenlang geworsteld met deze waarheid en nu is het aan ons om op een wijze manier die waarheid te verspreiden. Daarbij moeten we echter in het oog houden dat God alleen uit vrije wil aanbeden wil worden, en dat als mensen de waarheid afwijzen, dat we die keuze moeten respecteren, we kunnen moeilijk mensen dwingen tot geloof te komen. Tegelijkertijd moeten we niet lauw zijn, maar heet of koud, omdat wie veel waarheid gegeven is, daar ook veel van verwacht wordt. Vaak zie ik mijzelf niet opgewassen tegen deze enorme taak, maar gelukkig geeft God mij kracht om door te gaan. De inzet is het zeker waard. God kan een mens die heel diep in de put zit en depressief is, en heel erg ongelukkig is, veranderen in een supergelukkig mens met innerlijke vrede wanneer de heilige Geest aan de slag gaat.

Het zal jou ook niet moeten verbazen dat de meeste mensen op dit forum de duidelijke waarheid niet snel zullen aannemen:

"Want de mensen zullen liefhebbers zijn van zichzelf, zelfzuchtig en egoïstisch, geldzuchtig, grootsprekers, hoogmoedig, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, zonder gevoel, wreed, verraderlijk, roekeloos, verwaand, opgeblazen, met meer liefde voor genot [lust] dan voor God, ze zullen de schijn van vroomheid [godsvrucht] ophouden, maar de kracht ervan verloochend hebben; houd ook dezen op een afstand." (2 Timotheüs 3:1-5)

Maar voor de mensen die wel oprecht willen weten wie ze zijn, waar ze vandaan komen, wat er gebeurd na de dood etc etc kan ik aanraden om de bijbelstudies van www.zijnboodschap.nl te bekijken. Of om op www.amazingdiscoveries.org naar de gratis videopresentaties te kijken. Of om op google te zoeken naar Roger Morneau.

Wat betreft de wonderen. Satan weet dat hij slechts een korte tijd heeft om de wereld te verenigen onder zijn heerschappij. Het grootste obstakel voor hem zijn de mensen die God zijn autoriteit aanvaarden door al Gods geboden te houden. Hoewel hij gaat verliezen, heeft hij enorm veel moeite gedaan om zijn wereldsysteem op sociaal, politiek, economisch en religieus terrein te organiseren. Nu staat Satan op het punt om zijn troon op te eisen, maar daarvoor heeft hij wonderen nodig die niet slechts diabolisch kunnen worden geinterpreteerd om zowel atheisten als gelovigen te kunnen misleiden, maar heeft hij nu echt duidelijkere wonderen nodig. De ufo's in Israel boven de Dome en nu dit filmpje zijn hiervan slechts het begin. Het is frustrerend dat mensen zich laten misleiden en zichzelf alleen vragen stellen zonder te beseffen dat deze hele wereld gebouwd is om de menselijke familie misleid te houden. Media, politiek, wetenschap, echt alles is corrupt.

Maar Ali om je te bemoedigen wil ik dit met je delen:

1. Wie is de architect en bouw er van deze ruimtestad?

Daarom schaamt God Zich voor hen niet hun God te heten, want Hij had
hun een stad bereid. Hebreeën 11:16.

Antwoord: De Bijbel zegt dat God een grote stad aan het bouwen is voor
Zijn volk. En deze stad is net zo werkelijk en letterlijk als iedere stad die
u ooit gezien heeft.

2. Waar is deze wonderlijke stad die God aan het maken is?

En ik zag de heilige stad, een nieuw Jeruzalem, nederdalende uit de
hemel, van God. Openbaring 21:2. Here mijn God ... Gij zult horen in
de plaats uwer woning, in de hemel. 1 Koningen 8:2830.

Antwoord: Deze grote stad die God aan het bouwen is, bevindt zich
momenteel in de verre ruimte, in Gods woonplaats, die de hemel
genoemd wordt.

3. Hoe beschrijven de Schriften deze verbazingwekkende stad?

Antwoord:
(A) GROOTTE
En de stad lag in het vierkant en haar lengte was even groot als haar breedte en hij
mat de stad op met de stok: twaalfduizend stadiën. Openbaring 21:16. De stad is
vierkant. De omtrek is 12.000 stadiën, ofwel ± 2.200 kilometer lang (een stadie is
± 185 meter). Iedere zijde is ± 550 kilometer lang.
(B) NAAM
De stad wordt het nieuwe Jeruzalem genoemd. Openbaring 21:2
(C) MUREN
En hij mat haar muur op: honderdvierenveertig el En de bouwstof van haar
muur was diamant. Openbaring 21:17,18. Een muur van 144 el ofwel 72 meter
hoog omringt de stad (een bijbelse el is ongeveer een 1/2 meter). De muur is
gemaakt van zuiver diamant, met een schittering en schoonheid die onbeschrijfelijk
is. Moet u zich dat voorstellen! Bijna 20 verdiepingen hoog en zuiver diamant!
(D) POORTEN
En zij had twaalf poorten naar het oosten waren drie poorten en naar het
noorden drie poorten en naar het zuiden drie poorten en naar het westen drie
poorten. Iedere poort afzonderlijk was uit één parel. Openbaring 21:12,13,21.
De stad heeft 12 poorten drie
aan iedere kant. Iedere poort is gemaakt van één
enkele parel.
(E) FUNDAMENTEN
De muur der stad had twaalf fundamenten versierd met allerlei edelgesteente. Het eerste
fundament was diamant, het tweede lazuursteen, het derde robijn, het vierde smaragd, het vijfde
sadonyx, het zesde sardius, het zevende topaas, het achtste beril, het negende chrysoliet, het tiende
chrysopraas, het elfde saffier, het twaalfde ametist. Openbaring 21:1420.
De stad heeft 12 fundamenten die ieder afzonderlijk van kostbaar gesteente is gemaakt. Iedere kleur in
de regenboog is er in vertegenwoordigd, zodat het van een afstand ongetwijfeld zal lijken alsof de
stad op een regenboog rust.
(F) STRATEN
En de straat der stad was zuiver goud, gelijk doorschijnend glas.
Openbaring 21:21.
(G) VERSCHIJNING
De heilige stad getooid als een bruid, die voor haar man versierd is. En
zij had de heerlijkheid Gods, en haar glans geleek op een zeer kostbaar
gesteente, als de kristalheldere diamant. Haar lengte en haar breedte en haar
hoogte waren gelijk. Openbaring 21:2, 11, 16. De stad met al haar kostbare
gesteenten, goud, en glinsterende schoonheid, zal verlicht zijn met de
heerlijkheid van God. In haar adembenemende majesteit en zuiverheid wordt zij
vergeleken met een bruid die voor haar man versierd is.

4. Welke w onderlijke eigenschap van deze majestueuze stad verzekert iedere bewoner van
eeuw ige levenskracht en jeugd?

Midden op haar straat en aan weerszijden van de rivier staat het geboomte
des levens, dat twaalfmaal vrucht draagt, iedere maand zijn vrucht gevende
en de bladeren van het geboomte zijn tot genezing der volkeren. Openbaring
22:2. Nu dan, laat hij zijn hand niet uitstrekken en ook van de boom des
levens nemen en eten, zodat hij in eeuwigheid zou leven. Genesis 3:22.

Antwoord: De boom des levens, die twaalf verschillende soorten vruchten
draagt (en in het midden van de stad staat Openbaring 2:7), geeft eeuwige
levenskracht en jeugd aan allen die er van nemen. Zelfs de bladeren zullen
wonderbaarlijke ondersteunende kwaliteiten bezitten. Deze boom zal iedere
maand nieuwe vruchten geven.

5. Is het waar dat deze wonderlijke stad naar deze aarde zal neerdalen?

En ik zag de heilige stad, een nieuw Jeruzalem, nederdalende uit de
hemel, van God, getooid als een bruid, die voor haar man versierd is.
Openbaring 21:2. Zalig de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde
beërven. Matteüs 5:5. Aan de rechtvaardige wordt vergolden op aarde.
Spreuken 11:31.

Antwoord: Ja, de majestueuze heilige stad zal neerkomen op deze aarde
om de hoofdstad te worden van de nieuw gemaakte aarde. Alle
rechtvaardigen zullen een huis hebben in deze stad.

6. Wat zal er met zonde en zondaren gebeuren?

Dan zullen alle overmoedigen en allen die goddeloosheid bedrijven, zijn als
stoppels, en de dag die komt, zal hen in brand steken. Maleachi 4:1. En vuur
daalde neder uit de hemel en verslond hen. Openbaring 20:9. De elementen
zullen door vuur vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen gevonden
worden. 2 Petrus 3:10. Gij zult de goddelozen vertreden, want tot stof zullen zij
zijn onder uw voetzolen. Maleachi 4:3. Wij verwachten echter naar zijn belofte
nieuwe he
  woensdag 27 april 2011 @ 03:55:33 #15
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96031233
7. Welke prachtige beloften doet God aan de mensen die Zijn nieuw e koninkrijk binnengaan?

Antwoord:
A. De Here zal persoonlijk bij hen wonen (Openbaring 21:3).
B. Zij zullen zich nooit vervelen. Er zal voor eeuwig plezier zijn (Psalm
16:11).
C. Er zal geen dood meer zijn, pijn, tranen, verdriet, ziekte, ziekenhuizen,
operaties, tragedies, teleurstelling, moeite, honger of dorst (Openbaring
21:4 Jesaja 33:24 Openbaring 22:3 Jesaja 65:23 Openbaring 7:16).
D. Zij zullen nooit moe worden (Jesaja 40:31).
E. Iedere geredde persoon zal in alle opzichten lichamelijk gezond zijn. De doven zullen horen, de
blinden zullen zien, de stommen zullen zingen en de lammen zullen in staat zijn om te rennen (Jesaja
35:5, Filippenzen 3:21).
F. Jaloezie, angst, haat, leugen, nijd, onreinheid, cynisme, vuiligheid, zorg, en alle
kwaad zal voor eeuwig uit Gods koninkrijk verbannen zijn (Openbaring 21:8, 27
22:15). Mensen zullen niet langer belast zijn met zorgen die hen tot wanhoop kunnen
drijven. Er zullen geen depressies meer zijn. Tijd zal eeuwigheid worden, en de druk
en deadlines van deze aarde zullen voor altijd verdwenen zijn.In Zijn nieuwe koninkrijk zal
de Here persoonlijk onder Zijn volk leven. Er zullen geen krukken en rolstoelen meer
nodig zijn in de hemel.

8. Hoe zal de nieuwe aarde verschillen van onze huidige aarde?

Antwoord:
A. Grote zeeën zoals we die nu kennen zullen er niet meer zijn (Openbaring 21:1). De
oceanen en zeeën bedekken momenteel ongeveer 75% van het aardoppervlak. Dit zal
niet het geval zijn in Gods nieuwe koninkrijk. De hele wereld zal één grote tuin zijn
van onovertroffen schoonheid, waarin verspreid meren, rivieren, en bergen zullen
voorkomen (Openbaring 22:1 Handelingen 3:20,21).
B. De woestijnen zullen tuinen worden (Jesaja 35:1,2).
C. De dieren zullen allemaal tam zijn. Geen dier zal azen op een
ander dier en een klein kind zal ze leiden (Jesaja 11:69
Jesaja
65:25).
D. Er zal geen vloek meer zijn (Openbaring 22:3)
E. Geweld op wat voor manier dan ook zal niet meer voorkomen
(Jesaja 60:18). Dit betreft misdaad, stormen, overstromingen,
aardbevingen, tornados, onrecht, etc.
F. Er zal niets onreins zijn op de nieuwe aarde (Openbaring
21:27). Geen sigarettenpeuken, dronkaards, cafés, alcoholische
dranken, bordelen, obscene plaatjes, of enig ander kwaad.

9. Zullen er kinderen zijn in Gods koninkrijk? En zo ja, zullen ze opgroeien?

Ook zullen de straten vol zijn van jongens en meisjes, die daar spelen.
Zacharia 8:5. Gij zult uitgaan en opgroeien als kalveren uit de stal.
Maleachi 4:2.

Antwoord: Ja, er zullen veel jongens en meisjes zijn in de heilige stad (Jesaja
11:69),
en deze kinderen zullen opgroeien (Maleachi 4:2). We zijn enorm
gedegenereerd in gestalte, verstand en levenskracht sinds Adam, maar dit alles
zal hersteld worden (Handelingen 3:20,21).

10. Als we met onze geliefden herenigd worden, zullen we elkaar herkennen?

Dan zal ik ten volle kennen, zoals ik zelf gekend ben.
1 Korintiërs 13:12.

Antwoord: De Bijbel leert duidelijk dat rechtvaardige
geliefden die gestorven zijn, opgewekt zullen worden om
verenigd te worden met de rechtvaardige levenden in Gods
koninkrijk (Jesaja 26:19 Jeremia 31:1517
1 Korintiërs15:51551 Thessalonisenzen 4:1318).
De Schriften leren ook dat mensen in Gods koninkrijk elkaar zullen kennen, net
zoals mensen elkaar op aarde herkennen vandaag de dag.

11. Zullen mensen in de hemel echt zijn, met vlees en botten?

Jezus zelf stond in hun midden en zij werden ontzet en verschrikt
en meenden een geest te aanschouwen. Doch Hij zeide tot hen:
Waarom zijt gij ontsteld en waarom komen er overwegingen op in
uw hart? Ziet mijn handen en voeten, dat Ik het zelf ben betast Mij
en ziet, dat een geest geen vlees en beenderen heeft, zoals gij ziet, dat
Ik heb. En toen zij het van blijdschap nog niet geloofden en zich
verwonderden, zeide Hij tot hen: Hebt gij hier iets te eten? Zij reikten
Hem een stuk van een gebakken vis toe. En hij nam het en at het
voor hun ogen. En hij leidde hen naar buiten tot bij Betanië en ...
terwijl Hij hen zegende, dat Hij van hen scheidde. Lucas 24:3639,
4143,50,51. Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal
op dezelfde wijze wederkomen, als gij Hem ten hemel hebt zien
varen. Handelingen 1:11. De Here Jezus Christus ... zal ons vernederd lichaam veranderen, zodat het aan zijn verheerlijkt lichaam gelijkvormig wordt. Filippenzen 3:20,21.

Antwoord: Na Zijn opstandig liet Jezus aan Zijn discipelen zien dat hij uit vlees en botten bestond
door ze Hem te laten betasten en door voedsel te eten. Dezelfde Jezus steeg op naar Zijn Vader en zal terugkomen op aarde. De rechtvaardigen zullen lichamen krijgen net zoals het lichaam van Christus en echte mensen zijn met vlees en botten tot in eeuwigheid. Het verschil zal zijn dat het hemelse lichaam niet onderworpen zal zijn aan dood of verval. De leer dat de verlosten in de hemel geesten zullen zijn die rondvliegen op nevelige wolken en niets anders doen dan op harpen spelen, is niet gebaseerd op de Bijbel. Jezus is niet aan het kruis gestorven om zon onbeduidende en belachelijke toekomst te bieden aan degenen die Zijn liefde accepteren en Zijn manier van leven navolgen. De meeste mensen hebben geen interesse in een dergelijk hemels bestaan, en hebben daarom weinig of geen behoefte om Gods koninkrijk binnen te gaan vaak geven ze er alleen maar de voorkeur aan omdat ze bang zijn voor de hel. Als alle mensen overal op de wereld toch de waarheid zouden leren van Gods heilige stad en nieuwe aarde, zouden miljoenen Zijn liefde beginnen te begrijpen en naar Hem terugkeren met heel hun hart. Iemand die Gods koninkrijk mist, begaat de grootste fout van zijn leven.

12. Hoe brengen de rechtvaardigen hun tijd door in het hemels koninkrijk?

Zij zullen huizen bouwen en die bewonen, wijngaarden planten en de vrucht
daarvan eten zij zullen niet bouwen, opdat een ander er wone zij zullen niet
planten, opdat een ander het ete, ...van het werk hunner handen zullen mijn
uitverkorenen genieten. Jesaja 65:21,22.

Antwoord: De rechtvaardigen zullen hun eigen huizen bouwen op de nieuwe
aarde. (Iedereen zal ook een huis in de stad hebben die gebouwd is door Christus
Johannes 14:13).
Ze zullen wijngaarden planten en de vrucht daarvan eten. De
Bijbel is duidelijk. Werkelijke mensen doen echte dingen in de hemel, en zij zullen er ten volle van genieten. Tuinieren zal in de hemel grote vreugde en voldoening brengen.

13. Met welke andere activiteiten zullen de verlosten zich bezighouden?

Antwoord:
A. Zingen en hemelse muziek spelen (Jesaja 35:10 51:11 Psalm 87:7
Openbaring 14:2,3).
B. Aanbidden voor Gods troon iedere sabbat (Jesaja 66:22,23).
C. Genieten van bloemen en bomen die niet verwelken (Ezechiël 47:12
Jesaja 35:1,2).
D. Geliefden bezoeken, patriarchen, profeten, etc. (Matteüs 8:11
Openbaring 7:917).
E. De dieren in de hemel bestuderen (Jesaja 11:69
65:25).
F. Reizen en ontdekken zonder ooit moe te worden (Jesaja 40:31).
G. Luisteren naar Gods zang (Sefanja 3:17).
H. De grootste ambities verwezenlijken (Psalm 37:3,4 Jesaja 65:24).
I. De grootste vreugde van alles het voorrecht om met Jezus te zijn, met
Hem te reizen, en Hem van aangezicht tot aangezicht te zien (Openbaring
14:4 22:4 21:3 1 Johannes 3:2).

14. Kan in beperkte menselijke taal de heerlijkheid van de hemel worden uitgedrukt?

Wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord en wat in geen
mensenhart is opgekomen, al wat God heeft bereid voor degenen, die Hem
liefhebben. 1 Korintiërs 2:9.

Antwoord: Zelfs niet in onze wildste dromen kunnen we de wonderen van
Gods eeuwige koninkrijk ook maar beginnen te vatten. Alles wat Adam
verloren heeft, zal hersteld worden (Handelingen 3:20,21).
De hemel zal mooier en meer de moeite waardzijn dan we ons ooit kunnen voorstellen.

15. Wordt dit koninkrijk voor mij persoonlijk voorbereid?
En wie dorst heeft, kome, en wie wil, neme het water des levens om niet.
Openbaring 22:17. Tot een onvergankelijke erfenis ... die in de hemelen
weggelegd is voor u. 1 Petrus 1:4. Want Ik ga heen om u plaats te bereiden.
Johannes 14:2.

Antwoord: Het wordt voor u persoonli
  woensdag 27 april 2011 @ 03:56:21 #16
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96031236
sorry paste niet allemaal in 1 post. Ik ben slapen
  woensdag 27 april 2011 @ 07:51:46 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96031907
Ik zie er eerlijk gezegd niks in.. anders dan zon of lensreflectie?
The truth was in here.
pi_96039796
Ik zie geen fuck, echt walgelijk oninteressant dat filmpje.
  woensdag 27 april 2011 @ 13:06:29 #19
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96040521
quote:
11s.gif Op woensdag 27 april 2011 03:56 schreef wiseguy-23 het volgende:
sorry paste niet allemaal in 1 post. Ik ben slapen
heb jij er überhaupt wel een idee van wie de bijbelboeken heeft geschreven?
En laten we ons dan even focussen op het NT.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:25:09 #20
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96048694
Daniel ik ga niet pretenderen dat ik een geleerde theoloog bent. Maar het is wel mijn overtuiging dat God op wat voor manier dan ook, in staat is zijn woord te bewaren en mee te delen aan zijn mensen. Hoe dat precies gegaan is in de afgelopen 2000 jaar kun je terug zien op deze kaart:

http://www.zijnboodschap.(...)ijbelvertalingen.pdf
  woensdag 27 april 2011 @ 17:09:37 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96050596
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:25 schreef wiseguy-23 het volgende:
Daniel ik ga niet pretenderen dat ik een geleerde theoloog bent. Maar het is wel mijn overtuiging dat God op wat voor manier dan ook, in staat is zijn woord te bewaren en mee te delen aan zijn mensen. Hoe dat precies gegaan is in de afgelopen 2000 jaar kun je terug zien op deze kaart:

http://www.zijnboodschap.(...)ijbelvertalingen.pdf
Probeer dit eens.
http://www.virtualprofess(...)yale-rlst-152-martin

Dan leer je nog eens iets over wat je geloofd als zijnde de absolute waarheid.
  woensdag 27 april 2011 @ 19:37:58 #22
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96056853
Daniel, het is een beetje lastig om elkaars kennis te beoordelen aangezien wij uitgaan van tegengestelde aannames. Professor Dale Martin gelooft niet in sola scriptura. Dat betekent dat hij alles wat in de bijbel staat wetenschappelijk wil verklaren als zijnde een verhalende fabricatie van sociologische, historische, sociale en politieke gebeurtenissen die cryptisch worden neergepend met een bepaald doel in een bepaalde specifieke context.

Echter de bijbel is heel duidelijk dat Gods woord niet vatbaar is voor individuele interpretaties, zelfs niet door hele intelligente professoren, maar dat alles op een bijbelse manier geinterpreteerd dient te worden. Wanneer je deze regels volgt dan zul je zien dat de bijbel zeer consistent en harmonieus de wereldgeschiedenis weergeeft met jaartallen, de koninkrijken die een belangrijke rol spelen, en de eindtijdprofetieen die dadelijk allemaal vervuld zullen worden.

Wanneer wij een discussie aangaan dan kunnen wij eeuwig doorgaan omdat onze fundamentele aannames 180 graden tegenoverelkaar staan. De bijbel zegt dat je geestelijke dingen niet kan doorgronden met een wereldse geest. Vandaar mijn advies aan jou om ook eens de andere kant van het verhaal te bestuderen. Want je kan je niet vastgrijpen aan 1 professor en zeggen dat deze de waarheid heeft, terwijl een andere professor iets heel anders zegt. Zo zijn seculiere wetenschappers het onderling niet eens eens of er nou wel of niet een Big Bang heeft plaatsgevonden. Wetenschappers zijn ook maar mensen die voortbouwen op hun primaire aannames maar daarbij tot conclusies komen die helemaal niet de waarheid hoeven te zijn.

Anyway, hier een bijbelse interpretatie van de oorsprong van de verschillende bijbels:

http://amazingdiscoveries(...)attle-of-the-bibles/
  woensdag 27 april 2011 @ 19:45:58 #23
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96057313
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:37 schreef wiseguy-23 het volgende:
Daniel, het is een beetje lastig om elkaars kennis te beoordelen aangezien wij uitgaan van tegengestelde aannames. Professor Dale Martin gelooft niet in sola scriptura. Dat betekent dat hij alles wat in de bijbel staat wetenschappelijk wil verklaren als zijnde een verhalende fabricatie van sociologische, historische, sociale en politieke gebeurtenissen die cryptisch worden neergepend met een bepaald doel in een bepaalde specifieke context.

Echter de bijbel is heel duidelijk dat Gods woord niet vatbaar is voor individuele interpretaties, zelfs niet door hele intelligente professoren, maar dat alles op een bijbelse manier geinterpreteerd dient te worden. Wanneer je deze regels volgt dan zul je zien dat de bijbel zeer consistent en harmonieus de wereldgeschiedenis weergeeft met jaartallen, de koninkrijken die een belangrijke rol spelen, en de eindtijdprofetieen die dadelijk allemaal vervuld zullen worden.

Wanneer wij een discussie aangaan dan kunnen wij eeuwig doorgaan omdat onze fundamentele aannames 180 graden tegenoverelkaar staan. De bijbel zegt dat je geestelijke dingen niet kan doorgronden met een wereldse geest. Vandaar mijn advies aan jou om ook eens de andere kant van het verhaal te bestuderen. Want je kan je niet vastgrijpen aan 1 professor en zeggen dat deze de waarheid heeft, terwijl een andere professor iets heel anders zegt. Zo zijn seculiere wetenschappers het onderling niet eens eens of er nou wel of niet een Big Bang heeft plaatsgevonden. Wetenschappers zijn ook maar mensen die voortbouwen op hun primaire aannames maar daarbij tot conclusies komen die helemaal niet de waarheid hoeven te zijn.

Anyway, hier een bijbelse interpretatie van de oorsprong van de verschillende bijbels:

http://amazingdiscoveries(...)attle-of-the-bibles/
Zal ik je een geheimpje vertellen, ooit was ik christelijk zo ben ik opgevoed, daar geloofde ik oprecht in. Tot ik alle tegenstrijdigheden niet meer kon lijmen.

De meeste professoren zijn het er in zeer grote lijnen wel over eens hoor.

http://www.luisterrijk.nl/luisterboek/41/godsdienstfilosofie
Neem bijvoorbeeld dicht bij huis: Herman Philipse
http://nl.wikipedia.org/wiki/Herman_Philipse

En oja ik zal als ik jou was vooral stoppen met internet en computers.
Producten van wetenschappers met duidelijk andere filosofie dan de jouwe, daar moet je je niet mee in willen laten.
  woensdag 27 april 2011 @ 20:11:12 #24
194530 wiseguy-23
Alleen God is goed!
pi_96058785
Daniel ik zeg niet dat alle wetenschappers slecht zijn ofzo hoor. Ik heb veel respect voor wetenschappers, en ik ben nu die filmpjes van Prof. Dale Martin aan het kijken. Maar bij alles wat ik zeg kan ik vanuit mijn kennis reflecteren en een weerwoord geven. Het is niet alsof ik mijzelf moet opsluiten en maar naar 1 kant van het verhaal wil luisteren. In tegendeel, ik gebruik de andere kant van het verhaal juist om mijn geloof te sterken. Of het tegengeluid nou komt van Atheisme, Islam, Katholicisme of afvallig protestantisme, het versterkt mijn geloof alleen maar.

Ik vind het erg voor je dat je je geloof verloren bent. Maar als ik heel eerlijk ben schaam ik mij soms ook om te vertellen dat ik Christelijk ben, omdat het Christendom van tegenwoordig God zo op een verkeerde manier neerzet en zo vaag en abstract en tegenstrijdig is, dat het lijkt alsof christenen een vijand zijn van de rede en rationalisme. Echter er is een kleine rest gelovigen (zevende dags adventisten) die enorm rijk zijn aan kennis, waardoor je met trots en zelfvertrouwen het woord van God aan de mensen kan meedelen en opgewassen bent tegen de misleiding van tegenwoordig. Alhoewel ik teleurgesteld ben in het afvallige protestantisme, ben ik wel trots op zevende dags adventisten, aangezien die de waarheid verkondigen ondanks enorme tegenstand. In elk tijdperk bewaart God de waarheid middels een gemeente. In dit tijdperk is dat Laodicea aka. de Zevende Dags Adventisten. Jij bent waarschijnlijk opgevoed met een verfrommelde achterhaalde versie van het protestantisme van gemeentes uit voorgaande tijdperken.

Anywayz, ik wil je geen geloof opdringen hoor. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om in deze tijden vast te kunnen houden aan je geloof. Ik bedoel, als we om ons heen kijken LIJKT alles in tegenspraak met wat de bijbel zegt. Echter als je de bijbel diep bestudeert met behulp van zevende dags adventisten bijbelstudies, presentaties etc. etc. krijg je een heel harmonieus beeld van de waarheid dat in mijn optiek veel beter kan concurreren met alle non-bijbelse world views.
  woensdag 27 april 2011 @ 20:16:35 #25
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96059084
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:11 schreef wiseguy-23 het volgende:
Ik vind het erg voor je dat je je geloof verloren bent. Maar als ik heel eerlijk ben schaam ik mij soms ook om te vertellen dat ik Christelijk ben, omdat het Christendom van tegenwoordig God zo op een verkeerde manier neerzet en zo vaag en abstract en tegenstrijdig is, dat het lijkt alsof christenen een vijand zijn van de rede en rationalisme.
Ik zie het als verlichting. Ik ben dan ook een trots atheïst. Niet eens een agnost, maar atheist.
quote:
Echter er is een kleine rest gelovigen (zevende dags adventisten) die enorm rijk zijn aan kennis, waardoor je met trots en zelfvertrouwen het woord van God aan de mensen kan meedelen en opgewassen bent tegen de misleiding van tegenwoordig. Alhoewel ik teleurgesteld ben in het afvallige protestantisme, ben ik wel trots op zevende dags adventisten, aangezien die de waarheid verkondigen ondanks enorme tegenstand. In elk tijdperk bewaart God de waarheid middels een gemeente. In dit tijdperk is dat Laodicea aka. de Zevende Dags Adventisten. Jij bent waarschijnlijk opgevoed met een verfrommelde achterhaalde versie van het protestantisme van gemeentes uit voorgaande tijdperken.

Anywayz, ik wil je geen geloof opdringen hoor. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om in deze tijden vast te kunnen houden aan je geloof. Ik bedoel, als we om ons heen kijken LIJKT alles in tegenspraak met wat de bijbel zegt. Echter als je de bijbel diep bestudeert met behulp van zevende dags adventisten bijbelstudies, presentaties etc. etc. krijg je een heel harmonieus beeld van de waarheid dat in mijn optiek veel beter kan concurreren met alle non-bijbelse world views.
Ik ben overigens wel benieuwd naar een aantal zaken van zevendedagsadventisten. Waarom eten die geen vlees? En aangezien het uit amerika afkomstig ben ik nog steeds in de vooronderstelling dat het protestants gestoeld is en niet katholiek, klopt dat niet dan? Want bij protestanten worden maria niet als heilige gezien.
Ik ben overigens wel benieuwd of jullie jezelf ook tot jonge aarde creationisten rekenen.

Een goed ding aan Dale b Martin is, dat hij je wel een beetje leert hoe je de bijbel kritisch moet lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')