quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:38 schreef Gillingham het volgende:
Ik zoek twee titels uit twee verschillende landen. Bij elke titel de regisseur en één acteur
VORIG DEEL:quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:40 schreef InTrePidIvity het volgende:
Otto è Mezzo - Fellini - Mastroianni
Seven Samurai - Kurosawa - Kurosawa
Dat is rap, maar niet volledig juist.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:40 schreef InTrePidIvity het volgende:
Otto è Mezzo - Fellini - Mastroianni
Seven Samurai - Kurosawa - Kurosawa
Zou je dat nog even willen aanpassen Intre ?quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:45 schreef hornage het volgende:
Link naar slowchattopic in nieuwe topic wijst naar de oude...
Patch's minions at work.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:46 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Zou je dat nog even willen aanpassen Intre ?
Boh, daar stonden eerst punten! Ik gokte maar op Kurosawa als acteur...quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:45 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat is rap, maar niet volledig juist.
Nog een acteur uit Seven Samurai.
Oh nee hoor dat niet, ik ben meer van de opmaakquote:
Eentje weet je toch welquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:49 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Boh, daar stonden eerst punten! Ik gokte maar op Kurosawa als acteur...
Excuses, ik las niet goed.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:49 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Boh, daar stonden eerst punten! Ik gokte maar op Kurosawa als acteur...
Al mijn kennis over Kurosawa-films heb ik uit FMTquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:57 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Excuses, ik las niet goed.
Heb je geen idee?
Jammer, je verdiende het...quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:58 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Al mijn kennis over Kurosawa-films heb ik uit FMTIk kan momenteel geen acteur verzinnen, misschien dat het een klein oh-ja'tje wordt als iemand anders 'm inkopt
Sam +2quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ACTUELE STAND APRIL 2011:
88 SamuelofSEK
67 Sands
35 Asap
33 Gillingham
26 Doff
22 Patch
22 Dopekoe
18 DragonFodder
15 Mainport
14 De-Sombrero
14 lamers
14 Robby87
13 Michelangelo2
13 ShaoliN
12 hornage
11 FireFox1
11 Baszh
11 SaintOfKillers
11 InTrePidIvity
8 Flitspaal
6 Njosnavelin
6 Haarklip
6 picodealion
5 Hulkio
5 The_Substitute
4 Tem
4 YellowBlacks
3 RitseB
2 Che_
2 wyccie
2 serge.pol
2 Burnett
1 victorinox
1 single_queen
1 macondo
1 HilarityEnsues
1 BlaBlaBlatterWhat's it going to be then, eh?
Que?quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:08 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Die zat ook in The Matrix Reloaded/Revolutions
Ah die...quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:10 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Captain Mifune, één van de leiders van het verzet in de strijd tegen de machines
Wie... *zoekt op* oh hijquote:
De leadzanger van 1 van de meest legendarische bands.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:23 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Wie... *zoekt op* oh hij
ShaoliN+1
Niks anders dan een gelukkige, ouderwetse gok.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:42 schreef SamuelofSEK het volgende:
Vraagtekens mogen achterwege gelaten worden als je het toch wel weet
Dat is volgens IMDb wél een zeilfilm. Waarschijnlijk had de vragensteller destijds niet door dat het dezelfde film is als Nóz w Wodzie?quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:53 schreef SamuelofSEK het volgende:
Eh... die zeilfilm die volgens imdb geen zeilfilm is?Knife in The Water
Ah, vond het al zo vreemdquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:55 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat is volgens IMDb wél een zeilfilm. Waarschijnlijk had de vragensteller destijds niet door dat het dezelfde film is als Nóz w Wodzie?
Sven Nykvist, de dame is van ook Nattvardgasterna?quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:10 schreef Gillingham het volgende:
Hoofdrolspeelster:
[ afbeelding ]
De cinematograaf is ook niet onbekend...
Was een klein beetje de instinker, omdat het om Bergman's vaste cinematograaf vóór Nykvist gaat.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:16 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Sven Nykvist, de dame is van ook Nattvardgasterna?
quote:
Nog twee te gaan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:32 schreef Michelangelo2 het volgende:
Smultronstalet![]()
TystnadenReeds genoemd
HostsonatenReeds genoemd
Det sjunde inseglet![]()
Fanny och Alexander![]()
Angelo +1quote:
Oh ja... oops.quote:
of Raketquote:
Ik dacht ik pak de orginele namenquote:
quote:In the whole movie, you can see 35 explosions, 189 buttons being pressed, and approximately 640 gunshots.
quote:The movie's line "You sly dog! You got me monologuing!" was voted as the #15 of "The 100 Greatest Movie Lines" by Premiere in 2007.
quote:The scene where Edna Mode recounts the fate of various other superheroes proved to be problematic in that most of the names chosen for the superheroes in question had already been used or optioned.
quote:
Dat jaquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:53 schreef Doff het volgende:
Spencer Tracy in Inherit the Wind. Maar wie die andere is en wat je met die vraag bedoelt, geen idee.
Bedoel je dat ze samen in nog een film spelen en in die betreffende film hetzelfde karakter spelen?
Of misschien dat ze allebei ooit hetzelfde karakter speelden en dat de titels van de twee betreffende films dezelfde is?
quote:
Aah okquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:22 schreef Doff het volgende:
Al opgezocht. Ik had de naam van de man niet geweten. De titel van de film natuurlijk wel.
Dat weet ik en ik zag ook dat niemand hem wistquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:39 schreef Flitspaal het volgende:
Dit plaatje was een deel van de vraag die ik gisteren stelde.
Dr. Jeckyl and Mr Hide als film?
Fredric March is de man.
Maar die vraag is toch nog niet af?quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:39 schreef Flitspaal het volgende:
Dit plaatje was een deel van de vraag die ik gisteren stelde.
Dr. Jeckyl and Mr Hide als film?
Fredric March is de man.
In principe wel. Over enkele dagen niet meer.quote:Op woensdag 27 april 2011 07:45 schreef Patch het volgende:
[..]
Maar die vraag is toch nog niet af?
Dus daar kan men nog 2 punten mee verdienen toch?
quote:All my movies are about strange worlds that you can't go into unless you build them and film them. That's what's so important about film to me. I just like going into strange worlds.
quote:
quote:Absurdity is what I like most in life, and there's humor in struggling in ignorance. If you saw a man repeatedly running into a wall until he was a bloody pulp, after a while it would make you laugh because it becomes absurd.
quote:
quote:
quote:
quote:on why his officially sanctioned DVDs contain no chapter stops] It is my opinion that a film is not like a book--it should not be broken up. It is a continuum and should be seen as such.
quote:
quote:
Sha +1quote:
Deze 2 zijn goed,quote:Op woensdag 27 april 2011 12:08 schreef InTrePidIvity het volgende:
The Quick & The Dead
The Devil's Advocate?
T is een grisham, en 1 acteur speelt ook in the quick & death.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
Das Urteil is volgens mij een Grisham-verfilming, alleen lijken die altijd zo op elkaar
Time To Kill?
Kom ik terug van de lunch... is hij waarschijnlijk al ingekoptquote:
Je had bijna een half uur de tijd.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:04 schreef Dopekoe het volgende:
The replacements was mijn volgende gok geweest
Maar ja, mag maar 2 x posten met antwoorden totdat er een fout of goedkeuring is geweest
Maar had al 2 antwoorden gepostquote:Op woensdag 27 april 2011 13:09 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Je had bijna een half uur de tijd.
En mijn internet is er week SOK +1quote:
quote:Op woensdag 27 april 2011 13:28 schreef hornage het volgende:
Teenage Mutant Ninja Turtles
of Teenage Mutant Ninja Turtles - The Secret Of The Ooze
maar een naam.....
Asap+1quote:
Die wordt toch niet geraden. Als jij zelfs al het eerste plaatje niet scoort.quote:Op woensdag 27 april 2011 08:20 schreef Patch het volgende:
dan zou ik de volgende keer als jij een punt behaald, die 2-punter-vraag weer plaatsen.
Dragonfodder+1quote:Op woensdag 27 april 2011 14:19 schreef DragonFodder het volgende:
The 13th warrior?
Antonio Banderas, Michael Crichton
Hij staat ook nog steeds op mijn lijstje, om dezelfde reden. Ik moet het boek ook nog lezen.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:24 schreef Dopekoe het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om vrijwel de enige film, naar een boek, van Crichton te vragen die ik nog niet heb gezien / gelezen ...
Jurassic parkquote:Op woensdag 27 april 2011 14:31 schreef DragonFodder het volgende:
Doe mij maar 6 films gebaseerd op een boek van Chrichton
quote:<Karakter>: Hey, asshole! Yes, you. Look, if you're gonna jump, jump. Otherwise, use the bridge like everyone else. You're screwin' up traffic down there.
Absoluut, geldt dubbel voor the Lost World trouwens. Wat vond je van prey/prooi?quote:Op woensdag 27 april 2011 14:38 schreef Dopekoe het volgende:
Michael Crichton, mijn favoriete auteur....
Wat zijn zijn boeken goed![]()
Ik vind Jurassic Park (Film) goed, maar het boek is zoveel beter
Goed boek, aleen soms een beetje vaag...quote:Op woensdag 27 april 2011 14:44 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Absoluut, geldt dubbel voor the Lost World trouwens. Wat vond je van prey/prooi?
En wordt zelfs voor zijn doen wel erg ongeloofwaardig aan het eind. Het leukste van Crichton zijn vaak de ideëen en de basis die hij zoveel mogelijk in geloofwaardigheid probeert te gieten. Plotafwikkeling vind ik bij hem vaak wat minder. Maar zeker vermakelijke boeken.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:46 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Maar het gaat wel in op alle facetten van de nanotechnologie
quote:Op woensdag 27 april 2011 14:50 schreef DragonFodder het volgende:
ot: geen idee, maar het zegt me wel wat. Heb je nog een quote?
quote:Op woensdag 27 april 2011 14:50 schreef DragonFodder het volgende:
geen idee, maar het zegt me wel wat. Heb je nog een quote?
Nee, is een begin jaren 90 film volgens mij. Zie de hoes zo voor me, maar kan niet op de naam komen....quote:Op woensdag 27 april 2011 15:27 schreef DragonFodder het volgende:
Broken arrow dan? Ook met John Travolta?
Zijn boeken zijn wel vaak wetenschappelijk onderlegd, hij weet volgens mij echt waar hij over schrijft...quote:Op woensdag 27 april 2011 14:50 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
En wordt zelfs voor zijn doen wel erg ongeloofwaardig aan het eind. Het leukste van Crichton zijn vaak de ideëen en de basis die hij zoveel mogelijk in geloofwaardigheid probeert te gieten. Plotafwikkeling vind ik bij hem vaak wat minder. Maar zeker vermakelijke boeken.
Niet echt als P.I. maar wel een actiecomedy maar dat had je ook al uit de 2e quote kunnen halen denk ikquote:Op woensdag 27 april 2011 15:35 schreef DragonFodder het volgende:
ach ja, die. Damn. actiecomedy toch, met Slater als P.I. of iets dergelijks.
Of iets met zijn broer, waar hij een zaakje van overneemt. Het is gewoon té lang geleden dat ik hem gezien heb.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:39 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Niet echt als P.I. maar wel een actiecomedy maar dat had je ook al uit de 2e quote kunnen halen denk ik
quote:Op woensdag 27 april 2011 15:46 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Of iets met zijn broer, waar hij een zaakje van overneemt. Het is gewoon té lang geleden dat ik hem gezien heb.
Een deel ervan, maar dan met een andere beginletterquote:
quote:
OhOhquote:Op woensdag 27 april 2011 16:24 schreef picodealion het volgende:
Prima.
Ik had nog een vraag liggen van het dubbelepuntentopic, dus dat wordt weer leuk puzzelen! Komt eraan.
Holy shit, jackpot in 1 keer.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:41 schreef Michelangelo2 het volgende:
7-1-4-3-9-2-8-6-5
Zo moet ie ongeveer kloppen
A Clockwork Orangequote:Op woensdag 27 april 2011 16:40 schreef Dopekoe het volgende:
Nee, die plaatjes zeggen me idd helemaal niets
Clockwork orange niet?quote:Op woensdag 27 april 2011 16:40 schreef Dopekoe het volgende:
Nee, die plaatjes zeggen me idd helemaal niets
6 goedquote:Op woensdag 27 april 2011 18:28 schreef Michelangelo2 het volgende:
Amelie
Donnie Darko
Mou Gaan Dou
2001: A Space Travesty
LotR: Fellowship of the Ring
The Gladiator
Blue Hill Avenue
Pi
Mulholland Dr.
Adaptation
Reconstruction
Sen te Chihiro no Kamikakushi
Gangs of New York
Saraband
Le Pacte des Loups
4 goedquote:Op woensdag 27 april 2011 18:28 schreef Gillingham het volgende:
Mulholland Dr.
Lucia y el Sexo![]()
A Baautiful Mind
Y Tu Mama Tambien
Donnie Darko
The Others
Nog 4 te gaan..quote:
Sands +1quote:Op woensdag 27 april 2011 18:35 schreef Sands het volgende:
Pearl Harbor
Shrek
Black Hawk Down
Atlantis: The Lost Empire
Monsters inc
Hannibal
A.I.
Planet of the Apes
Welke filmquote:The double-action revolver carried by the tow-truck driver and later by Edgar in the morgue scene is a Ruger Super Redhawk .44 Magnum, which is available in two barrel lengths. This one has a 9-1/2" barrel and weighs 58 ounces (i.e., a little over 3-1/2 pounds) empty.
quote:
Oeps, verkeerde smiley bij gedaanquote:Op woensdag 27 april 2011 18:39 schreef Sands het volgende:
Btw LotR: The Fellowship of the Ring komt wel uit 2001
Die film is uit 1969quote:Op woensdag 27 april 2011 20:28 schreef Doff het volgende:
De cameraman dan? Die Butch Cassidy and the Sundance Kid is trouwens wel serieus ouder toch? Eind jaren '60 ofzo.
Juist! Conrad L. Hall, inmiddels al overleden. Posthumus voor Road to Perdition gekregen.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:28 schreef Doff het volgende:
De cameraman dan? Die Butch Cassidy and the Sundance Kid is trouwens wel serieus ouder toch? Eind jaren '60 ofzo.
Oh..ohquote:Op woensdag 27 april 2011 20:23 schreef Doff het volgende:
In elk geval dus een Thomas & Paul.
Ik heb trouwens nog een dubbele puntenvraag voorbereid. Die is nog best pittig. Ik hoop voor sommigen dat ik deze vraag dan ook fout heb.
Klopt.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:42 schreef Robby87 het volgende:
HIj speelt ook in The Usual Suspects als een rechercheur.
Jaquote:Op woensdag 27 april 2011 20:52 schreef SamuelofSEK het volgende:
Alien Resurrectionals ik het me goed herinner
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |