Gelovigen klagen vaak dat ongelovigen ongefundamenteerd bashen. Maar dat doen ze zelf ook, al eeuwen. Heidenen worden verketterd en immoreel en dom (dwaas) genoemd.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat doe hij niet, hij reageert op een post van mij.
Wat zou je precies onder "het tegenovergestelde" verstaan?
Hawking stelt volgens mij dat je geen God nodig hebt om het ontstaan van het universum te verklaren. Dat is een hele andere uitspraak, natuurlijk.quote:
Dus...?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:22 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Gelovigen klagen vaak dat ongelovigen ongefundamenteerd bashen. Maar dat doen ze zelf ook, al eeuwen. Heidenen worden verketterd en immoreel en dom (dwaas) genoemd.
Hij stel onder meer ook dat er geen leven na de dood is.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hawking stelt volgens mij dat je geen God nodig hebt om het ontstaan van het universum te verklaren. Dat is een hele andere uitspraak, natuurlijk.
+1!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kritiek geven is prima. Het wordt ergerlijk wanneer die "kritiek" totaal niet onderbouwd is, en toch gebracht wordt met een pretentie en zekerheid waar de gemiddelde orthodoxe Christen nog een puntje aan kan zuigen.
Ik beschouw dergelijke opmerkingen dan ook niet als kritiek, maar als dom getroll. Als er dan vervolgens ook maar weer vanuit wordt gegaan dat ik "een rotsvast geloof" heb en "epifanieėn" heb gehad, dan vraag ik me serieus af of een dergelijk persoon echt niet doorheeft dat hij eenzelfde soort achterlijke denkwijze toepast die hij nou juist zo lijkt te hekelen van streng gelovigen.
Ja, aan dat soort domheid erger ik me inderdaad nogal
Ja, maar dat is een levensbeschouwelijke overtuiging. Dat zegt hij volgens mij dan ook niet als wetenschapper, en al helemaal niet met een wetenschappelijke "zekerheid" (zover die gegeven kan worden in de wetenschap, natuurlijk).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:25 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Hij stel onder meer ook dat er geen leven na de dood is.
Dus blijkt maar weer es dat (al of niet vermeende) arrogantie aan beide kanten voorkomt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dus...?
Ik ben niet zo van de "Jantje schijt in de wasbak, dus Keesje mag het ook doen"-logica, maar misschien bedoel je wat anders![]()
Rechtvaardigt dat een dergelijke houding?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:53 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dus blijkt maar weer es dat (al of niet vermeende) arrogantie aan beide kanten voorkomt.
Nee.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Rechtvaardigt dat een dergelijke houding?
Generaliseren is ook een ding he?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:22 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Gelovigen klagen vaak dat ongelovigen ongefundamenteerd bashen. Maar dat doen ze zelf ook, al eeuwen. Heidenen worden verketterd en immoreel en dom (dwaas) genoemd.
nou dan niet, god bestaat niet omdat iedere gelovige een eigen definitie heeft van de onzichtbare vriend. God is net een wolk: van een afstand lijkt het heel indrukwekkend maar als je heel dichtbij kijkt is het gewoon mist.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je moet je paranormale gaven nog even wat fijner afstellen. Een bullshitfilter toevoegen ofzo. Waar haal je het vandaan
Mist bestaat.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:05 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
nou dan niet, god bestaat niet omdat iedere gelovige een eigen definitie heeft van de onzichtbare vriend. God is net een wolk: van een afstand lijkt het heel indrukwekkend maar als je heel dichtbij kijkt is het gewoon mist.
Dat was de vraag ook niet. De vraag was: noem es 1 wetenschapper...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een levensbeschouwelijke overtuiging. Dat zegt hij volgens mij dan ook niet als wetenschapper, en al helemaal niet met een wetenschappelijke "zekerheid" (zover die gegeven kan worden in de wetenschap, natuurlijk).
Je hebt zeker nog nooit echt van dichtbij gekeken? Het merendeel van de mensheid is het niet met je eens, trouwens. Dat zou tot denken moeten zetten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:05 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
nou dan niet, god bestaat niet omdat iedere gelovige een eigen definitie heeft van de onzichtbare vriend. God is net een wolk: van een afstand lijkt het heel indrukwekkend maar als je heel dichtbij kijkt is het gewoon mist.
Juist, dat kan de wetenschap niet. Net zo min dat ze het bestaan van kaboutertjes of de Yeti niet kunnen weerleggen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat was de vraag ook niet. De vraag was: noem es 1 wetenschapper...
Als je zou zeggen: geef eens een feit waaruit zou blijken dat god niet bestaat, dan is het wetenschappelijk.
De waarheid valt niet onder het democratisch stelsel.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:01 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Je hebt zeker nog nooit echt van dichtbij gekeken? Het merendeel van de mensheid is het niet met je eens, trouwens. Dat zou tot denken moeten zetten.
maar zo zijn er ook in de evolutietheorie nogal wat kernproblemen waar vooralsnog geen helder antwoord op is.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:05 schreef ATON het volgende:
[..]
Juist, dat kan de wetenschap niet. Net zo min dat ze het bestaan van kaboutertjes of de Yeti niet kunnen weerleggen.
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat de overgrote meerderheid van de mensen in een of andere god gelooft. Dat op zich is al reden om er eens over na te denken. Als je die idee verwerpt ben je nogal dogmatisch bezig. Hoe mooi de wetenschap ook is, het is ook maar een zienswijze.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:06 schreef ATON het volgende:
[..]
De waarheid valt niet onder het democratisch stelsel.
Ik heb er over nagedacht en ben tot het volgende gekomen:quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:27 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat de overgrote meerderheid van de mensen in een of andere god gelooft. Dat op zich is al reden om er eens over na te denken. Als je die idee verwerpt ben je nogal dogmatisch bezig. Hoe mooi de wetenschap ook is, het is ook maar een zienswijze.
Nee, ik heb het goed. Maar alle vrijheid aan jou om het tegen te spreken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:38 schreef SingleCoil het volgende:
Je lijkt nogal wat te weten over de beweegredenen van het grootste deel van de mensheid? Misschien heb jij het wel mis,heb je daar wel eens echt over nagedacht?
Je hebt er niet over nagedacht en je hebt het goed?quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee, ik heb het goed. Maar alle vrijheid aan jou om het tegen te spreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |