het grote probleem is dat de meeste lullos er zitten voor eigen gewin ipv het landsbelang te dienen.quote:Op maandag 25 april 2011 10:48 schreef Zeeland het volgende:
Bij de vorige kabinetten hadden we Eimert 'Gelukkig nooit in dienst gezeten' Van Middelkoop en gekke Ella. In elk kabinet zitten slechte ministers. Toch denk ik dat er binnen de partijen ook goede ministers aanwezig zijn, zoals bijvoorbeeld Van Der Laan een goede opvolger bleek van Vogelaar.
Kandidaten binnen de partij zijn er volgens mij voldoende. Jammer van die beloningsfunctie. Een voorbeeld daarvan is Maxime Verhagen die de excellente Ben Bot plots verving in zijn functie. Ik weet niet of een zakenkabinet die probleem oplost.
Ik vind dat er best een wat fundamenteler debat mag plaatsvinden over de inrichting van onze democratie en de verschillende radertjes erin. Neem nou die discussie over de rol van Beatrix; een soort vreemd achterhoede gevecht, dat bol staat van angst voor toekomstige baantjes die misschien wegvallen.quote:Op maandag 25 april 2011 10:45 schreef 19patje72 het volgende:
tijd voor verandering zeker, maar met de huidige zuilen zal er niks veranderen.
Wil je nieuw bloed met een frisse partij?
Genoeg talent binnen beide partijen, dat denk ik wel. Alleen komt het door verschillende redenen niet tot wasdom. Immers, vergelijk het met de USA; daar is de president ook een licht figuur, zodat er meer ruimte is voor mensen achter de schermen. Dat is ook de tendens in NL. En het is niet alleen aan het CDA en VVD voorbehouden; alle partijen die recentelijk mensen hebben geleverd als bewindspersoon hebben behoorlijke miskleunen ertussen zitten.quote:Op maandag 25 april 2011 10:45 schreef Tja..1986 het volgende:
Dus omdat de VVD en het CDA een stelletje slechte bewindspersonen leveren klopt het systeem niet meer? Ik zou eerder zeggen dat er intern in die partijen iets niet goed zit.
In je OP legde je MI de vinger op de zere plek: ministers en staatssecretarissen zijn aangesteld op basis van hetgeen ze voor de partij gedaan hebben, niet voor het talent dat ze hebben.quote:Op maandag 25 april 2011 10:49 schreef eriksd het volgende:
Genoeg talent binnen beide partijen, dat denk ik wel. Alleen komt het door verschillende redenen niet tot wasdom. Immers, vergelijk het met de USA; daar is de president ook een licht figuur, zodat er meer ruimte is voor mensen achter de schermen. Dat is ook de tendens in NL. En het is niet alleen aan het CDA en VVD voorbehouden; alle partijen die recentelijk mensen hebben geleverd als bewindspersoon hebben behoorlijke miskleunen ertussen zitten.
Zou dat in de zakenkabinet anders zijn geweest? Met minister Scheringa op financiën.quote:Op maandag 25 april 2011 10:49 schreef 19patje72 het volgende:
[..]
het grote probleem is dat de meeste lullos er zitten voor eigen gewin ipv het landsbelang te dienen.
Er gaat altijd wel iets mis, klopt. Maar het is van te voren gewoon lastig in te schatten. Minister zijn is niet echt iets waarop je je goed voor kunt bereiden. Er zijn niet echt vergelijkbare functies. Zeker niet in het bedrijfsleven, misschien als wethouder van een grote stad, maar ook dat is niet echt vergelijkbaar.quote:Op maandag 25 april 2011 10:49 schreef eriksd het volgende:
Genoeg talent binnen beide partijen, dat denk ik wel. Alleen komt het door verschillende redenen niet tot wasdom. Immers, vergelijk het met de USA; daar is de president ook een licht figuur, zodat er meer ruimte is voor mensen achter de schermen. Dat is ook de tendens in NL. En het is niet alleen aan het CDA en VVD voorbehouden; alle partijen die recentelijk mensen hebben geleverd als bewindspersoon hebben behoorlijke miskleunen ertussen zitten.
Ja, want het is niet zo dat de meeste ministers veel meer kunnen verdienen in het bedrijfsleven. Ik noem Wouter Bos, Balkenende, Eurlings.quote:Op maandag 25 april 2011 10:49 schreef 19patje72 het volgende:
[..]
het grote probleem is dat de meeste lullos er zitten voor eigen gewin ipv het landsbelang te dienen.
Hoe exact dan? Ik zie nog geen pepernoot van die bezuinigingen terug. Daar moet veel meer vaart achter.quote:Op maandag 25 april 2011 12:08 schreef phpmystyle het volgende:
Die kabinet is een diesel, ze komen heel langzaam op gang, maar uiteindelijk zullen wij over 20 jaar met tranen in onze ogen terugkijken op 5 fantastische jaren.
Maar die trekken de nogal dubieuze achtergrond, start en (gedoog)samenstelling van dit kabinet niet. Het heeft zelfs capabele mensen die partijen uitgejaagd..quote:Op maandag 25 april 2011 10:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In je OP legde je MI de vinger op de zere plek: ministers en staatssecretarissen zijn aangesteld op basis van hetgeen ze voor de partij gedaan hebben, niet voor het talent dat ze hebben.
Er zijn genoeg capabele mensen met een VVD of CDA achtergrond die best minister willen worden.
4 1/2 haar. Ik verwacht dat ze als de sodemieter aan de slag gaan op het moment dat ze samen met de SGP een meerderheid hebben in de 1e kamer.quote:Op maandag 25 april 2011 12:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe exact dan? Ik zie nog geen pepernoot van die bezuinigingen terug. Daar moet veel meer vaart achter.
Oh, en het is 4 jaar.
Ik was het vooraf al niet eens met dit kabinet. Maar mijn verwachtingen maken ze wel waar. Lekker op rancune beleid maken en weinig voor elkaar krijgenquote:Op maandag 25 april 2011 12:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe exact dan? Ik zie nog geen pepernoot van die bezuinigingen terug. Daar moet veel meer vaart achter.
Oh, en het is 4 jaar.
Wat gebeurt er dan zoal wat jou zo enthousiast maakt?quote:Op maandag 25 april 2011 12:08 schreef phpmystyle het volgende:
Die kabinet is een diesel, ze komen heel langzaam op gang, maar uiteindelijk zullen wij over 20 jaar met tranen in onze ogen terugkijken op 5 fantastische jaren.
Kom nou toch, dit kabinet maakt helemaal niets waar van wat het belooft. Pak de partijprogramma's er eens bij en kijk naar wat er daadwerkelijk van is terecht gekomen. Vijf(?) fantastische jaren? Alsjeblieft zeg. Dat er geen linkse/progressieve partij in de coalitie zit wil niet per sé betekenen dat we goed bezig zijn.quote:Op maandag 25 april 2011 12:08 schreef phpmystyle het volgende:
Exact.quote:Op maandag 25 april 2011 12:34 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Kom nou toch, dit kabinet maakt helemaal niets waar van wat het belooft. Pak de partijprogramma's er eens bij en kijk naar wat er daadwerkelijk van is terecht gekomen. Vijf(?) fantastische jaren? Alsjeblieft zeg. Dat er geen linkse/progressieve partij in de coalitie zit wil niet per sé betekenen dat we goed bezig zijn.
De mooie glimmende bolide's waar ze in rondrijden, dat maakt me happy.quote:Op maandag 25 april 2011 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan zoal wat jou zo enthousiast maakt?
Jij bent nogal snel tevreden met wat inferieur kruimelwerk.quote:Op maandag 25 april 2011 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De mooie glimmende bolide's waar ze in rondrijden, dat maakt me happy.
De beperking van goudzoekers die massaal naar Nederland toekomen, bezuinigingen op WA-jong/kunst&cultuur/OS/de bijstand wordt snoeihard aangepakt door henk kamp/mogelijk 2 nieuwe kerncentrales. Ga zo maar door.
Valt wel mee, met partijen als GrausSSlinks hadden we dat nooit kunnen realiseren.quote:Op maandag 25 april 2011 12:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij bent nogal snel tevreden met wat inferieur kruimelwerk.
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op maandag 25 april 2011 12:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Valt wel mee, met partijen als GrausSSlinks hadden we dat nooit kunnen realiseren.
Dus dit is geen regering waarbij rechts de vingers aflikt? Rutte was dus fout??quote:Op maandag 25 april 2011 10:32 schreef eriksd het volgende:
...met dit kabinet als cumulatie van alle ellende..
Nee dan waren we bezig geweest met enkele fundamentele hervormingen om onze verzorgingsstaat aan te passen aan de 21e eeuw. Volgens mij is dat verstandiger dan de huidige kaasschaaf om maar geen keuzes te hoeven maken.quote:Op maandag 25 april 2011 12:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Valt wel mee, met partijen als GrausSSlinks hadden we dat nooit kunnen realiseren.
Ik vond het sowieso een domme opmerking. Wat er nu op tafel ligt zou goed uit kunnen pakken, alleen is alles nu weer op de lange termijn geschoven.quote:Op maandag 25 april 2011 12:50 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Dus dit is geen regering waarbij rechts de vingers aflikt? Rutte was dus fout??
Infantiel gedrag van je om dit soort futiliteiten te gaan te noten.quote:Op maandag 25 april 2011 12:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee dan waren we bezig geweest met enkele fundamentele hervormingen om onze verzorgingsstaat aan te passen aan de 21e eeuw. Volgens mij is dat verstandiger dan de huidige kaasschaaf om maar geen keuzes te hoeven maken.
overigens je snapt dat je met dit taalgebruik je verblijf op het forum bepaald niet verlengt?
Het sloeg dan ook echt helemaal nergens op.quote:Op maandag 25 april 2011 12:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Infantiel gedrag van je om dit soort futiliteiten te gaan te noten.
Volgens mij ben jij hier degene die zich infantiel gedraagt. Maar goed je hebt al meerdere keren ervaren waarin dit eindigt.quote:Op maandag 25 april 2011 12:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Infantiel gedrag van je om dit soort futiliteiten te gaan te noten.
Allemaal bullshit-maatregelen. Allereerst is duidelijk dat immigratiebeleid van het kabinet nauwelijks vruchten af gaat werpen. Bezuinigen op de Wajong is nodig, maar de manier waarop is kortzichtig en rigoureus. Kunst en cultuur is symboolpolitiek en die kerncentrales mag je in je reet steken.quote:Op maandag 25 april 2011 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De mooie glimmende bolide's waar ze in rondrijden, dat maakt me happy.
De beperking van goudzoekers die massaal naar Nederland toekomen, bezuinigingen op WA-jong/kunst&cultuur/OS/de bijstand wordt snoeihard aangepakt door henk kamp/mogelijk 2 nieuwe kerncentrales. Ga zo maar door.
De ambtenarij is al sinds jaar en dag een verkapte 5e colonne.quote:Op maandag 25 april 2011 12:22 schreef Hamilcar het volgende:
Regeren om te regeren is doorgaans niet zo'n goed idee. De PVV, CDA en VVD passen ideologisch niet door één deur waardoor je scheef beleid krijgt dat niet te rijmen valt en waar geen enkele lijn in te vinden is. Elk van de drie verlogend zijn achterban, maar het CDA neemt daarin toch het voortouw door samen te werken met de PVV.
Een kabinet dat theoretisch niet kan werken, dat in de praktijk niet echt werkzaam is maar zo nu en dan besluiten neemt waar geen lijn in te vinden is. Ja, dit wordt er eentje waar we over 20 jaar op terugkijken met tranen in de ogen van trots
.. en zakenkabinet, je weet dat het probleem bij de top van de ambtenarij ligt hé? Daar ligt de werkelijke macht, veel ministers (op een Opstelten na) zijn gewoon lullo's die niks anders dan het gezicht van het ministerie moeten spelen.
Doe even normaal ofzoquote:Op maandag 25 april 2011 13:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij hier degene die zich infantiel gedraagt. Maar goed je hebt al meerdere keren ervaren waarin dit eindigt.
Ik denk dat het wel gaat lukken om 20 procent van de immigratie te gaan schrappen om den duur, dat is mooi meegenomen. Mooi dat jij de bezuinigingen op de verzorgingsstaat ook onderschrijft, want die is namelijk totaal doorgeslagen natuurlijk. En die kerncentrales zijn gewoon bitterhard nodig, wat mij betreft geven we meteen 5 vergunningen af en gaan we naar een energie beleid toe wat tenminste bestaat uit 50 procent kernenergie.quote:Op maandag 25 april 2011 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allemaal bullshit-maatregelen. Allereerst is duidelijk dat immigratiebeleid van het kabinet nauwelijks vruchten af gaat werpen. Bezuinigen op de Wajong is nodig, maar de manier waarop is kortzichtig en rigoureus. Kunst en cultuur is symboolpolitiek en die kerncentrales mag je in je reet steken.
Fijn dat jij dat denkt, maar dat betekent natuurlijk niet dat die twintig procent ook daadwerkelijk wordt gehaald. Daarnaast is de kans groot dat we over een aantal jaar juist weer mensen deze kant op gaan lokken.quote:Op maandag 25 april 2011 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel gaat lukken om 20 procent van de immigratie te gaan schrappen om den duur, dat is mooi meegenomen. Mooi dat jij de bezuinigingen op de verzorgingsstaat ook onderschrijft, want die is namelijk totaal doorgeslagen natuurlijk. En die kerncentrales zijn gewoon bitterhard nodig, wat mij betreft geven we meteen 5 vergunningen af en gaan we naar een energie beleid toe wat tenminste bestaat uit 50 procent kernenergie.
Ben mij van geen kwaad bewust.quote:
dat is de natuurlijke fluctuatie.quote:Op maandag 25 april 2011 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel gaat lukken om 20 procent van de immigratie te gaan schrappen om den duur,
Maar enige visie zit er niet achter...quote:dat is mooi meegenomen. Mooi dat jij de bezuinigingen op de verzorgingsstaat ook onderschrijft, want die is namelijk totaal doorgeslagen natuurlijk.
Ga jij je eens een beetje inlezen in de achtergronden rondom de energievoorziening in Nederland (met onder meer wat er al aan de pijplijn zit aan centrales en wat er al gebouwd wordt). Kom daarna nog maar eens terug.quote:En die kerncentrales zijn gewoon bitterhard nodig, wat mij betreft geven we meteen 5 vergunningen af en gaan we naar een energie beleid toe wat tenminste bestaat uit 50 procent kernenergie.
Laat dit een waarschuwing zijn dat je eens wat bewuster gaat posten.quote:
Ik wil ook hervormen, maar dan zal de PvdA zich anders moeten opstellen en dat weet jij donders goed. WW HRA WIA bijstand ontslagrecht, allemaal op de schop, maar dan moeten we ook naar de IB's kijken.quote:Op maandag 25 april 2011 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Fijn dat jij dat denkt, maar dat betekent natuurlijk niet dat die twintig procent ook daadwerkelijk wordt gehaald. Daarnaast is de kans groot dat we over een aantal jaar juist weer mensen deze kant op gaan lokken.
En ik ben vooral voorstander van hervormen, iets wat nu niet gebeurt.
Prima, als jij eens wat rustiger aan doet met die note's van je.quote:Op maandag 25 april 2011 13:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Laat dit een waarschuwing zijn dat je eens wat bewuster gaat posten.
ik note gewoon wanneer jij je weer eens als een idioot gedraagt. Wil je het hier verder over hebben doe dat in het FB-topic.quote:Op maandag 25 april 2011 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Prima, als jij eens wat rustiger aan doet met die note's van je.
Allereerst heb ik natuurlijk niks met de PvdA te ruften, daarnaast heeft de partij zich al bereid getoond om verschillende van de door jou genoemde terreinen te hervormen.quote:Op maandag 25 april 2011 13:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik wil ook hervormen, maar dan zal de PvdA zich anders moeten opstellen en dat weet jij donders goed. WW HRA WIA bijstand ontslagrecht, allemaal op de schop, maar dan moeten we ook naar de IB's kijken.
Welke dan op de HRA na?quote:Op maandag 25 april 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allereerst heb ik natuurlijk niks met de PvdA te ruften, daarnaast heeft de partij zich al bereid getoond om verschillende van de door jou genoemde terreinen te hervormen.
Ontslagrecht, AOW en over de WW viel ook te praten, geloof ik.quote:
Bronnetje? Want dat is mij dan finaal ontgaan ondanks dat ik dagelijks kranten tijdschriften en het internet afstruin voor de laatste nieuwtjes.quote:Op maandag 25 april 2011 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ontslagrecht, AOW en over de WW viel ook te praten, geloof ik.
Deed je dat ook tijdens de formatie?quote:Op maandag 25 april 2011 13:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bronnetje? Want dat is mij dan finaal ontgaan ondanks dat ik dagelijks kranten tijdschriften en het internet afstruin voor de laatste nieuwtjes.
Altijd.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |