abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2011 @ 10:32:41 #1
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95947788
Van oudsher kennen wij in dit land een soort koehandel als het gaat om het landsbestuur. Er wordt veel gesoebat in de campagne, veel raderen voor ogen van het electoraat gedraaid en vervolgens begint het handjeklap. Lange tijd heeft dit gewerkt; kennelijk bezat de politiek een soort zelfreinigend vermogen waardoor er aan het eind van de streep daadwerkelijk mensen met een bepaald intellect en visie op het pluche plaats mochten nemen. Ja, ook ter linkerzijde ;)

Ergens in pak hem beet de afgelopen 10 jaar is het behoorlijk misgegaan, met dit kabinet als cumulatie van alle ellende; beloningsfuncties gecombineerd met een beperkte visie, gedreven door een gedoogpartner waarvan de tweede kamer fractie eufemistisch uitgedrukt nou niet bepaald uitblinkt in intellectuele capaciteit. Want in een vogelvlucht even langs een aantal smaakmakers uit dit kabinet;

Gerd Leers. Ongetwijfeld een aardige vent, maar om het kritische gedeelte van de CDA achterban te "pleasen" op een bijzonder vervelende post gezet, om juist daar het "humane" gezicht te laten zien. Met Geert die aan de touwtjes trekt. Gevolg; een soort directe marionet die tussen twee vuren zit. Jammer voor Gerd, fijn voor Geert. Aan het eind van de streep heeft niemand hier wat aan.

Uri Rosenthal. Zal ook wel een fijne man zijn, maar bakt er evident niets van. Traag, onhandig, oud. Beent het allemaal niet echt bij. Directe beloning voor het in elkaar flansen van dit kabinet. Wandelende anti-reclame voor beloningsfuncties.

Ivo Opstelten. Beloningspost nummer twee. Maakte furore met "het gedonder in lijn 2 moet afgelopen zijn". Dat dit werkt op stedelijk niveau zal wel, op een ministerie niet. Moet als minister van veiligheid oordelen over moderne opsporing in een tijdperk van toenemende digitale misdaad. Is te oud, snapt er niets van en daardoor een dodelijk slechte combinatie met zijn post. Volgende keer graag iemand die wel mee kan komen.

Halbe Zijlstra. De volgende zwakke broeder. Schermde in Pauw en Witteman met het feit dat hij twee "studies" heeft gedaan, en dus wel het klappen van de zweep kent. Right. Langstuderen inperken is an sich niets mis mee, maar momenteel zwalkt het beleid van links naar rechts en is nu helemaal tot stilstand gekomen. Bovendien krijg ik de indruk dat hij in debatten het niveau niet helemaal bij kan benen en net op een andere golflengte zit.

• Dat de staatssecretaris van onderwijs een lichtgewicht is en wat sturing nodig heeft is op zichzelf al bedenkelijk, maar wordt nog veel erger wanneer zijn directe meerdere Marja van Bijsterveldt zo mogelijk nog minder kaas heeft gegeten van onderwijs, om op het gebied van hoger onderwijs maar helemaal stilletjes via de achterdeur het pand te verlaten. Niets ten nadele van haar opleiding en vakgebied, maar een minister van onderwijs zou toch zelf op hoog niveau moeten opereren.

Hans Hillen. Ook een directe beloning voor het spinnen binnen het CDA en het "kaltstellen" van dissidenten. Afgelopen tijd zo zwaar onder vuur gelegen dat ik het maar hierbij laat. Gaat het einde van de streep niet halen.

Al met al wemelt het in dit kabinet, waarvan het CDA - VVD gedeelte mij toch, wanneer ik naar de verkiezingsprogramma's kijk zou moeten kunnen bekoren, van de bewindspersonen die er echt niets van bakken. Dit deed mij beseffen dat het tijd wordt om af te stappen van de noodzakelijke koppeling tussen partijen en bewindspersonen. De huidige constructie werpt een te grote barriere op voor daadwerkelijk capabele bewindspersonen die zich niet willen vastpinnen op een partij, met de troebele besluitvorming tot gevolg.

Conclusie; tijd voor verandering.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_95948021
Wat ik niet snap is dat de staat in een land als Nederland jaarlijks 700 miljard euro binnen krijgt en toch steeds extra moet bijlenen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_95948029
tijd voor verandering zeker, maar met de huidige zuilen zal er niks veranderen.
Wil je nieuw bloed met een frisse partij?
pi_95948032
Dus omdat de VVD en het CDA een stelletje slechte bewindspersonen leveren klopt het systeem niet meer? Ik zou eerder zeggen dat er intern in die partijen iets niet goed zit.
  maandag 25 april 2011 @ 10:48:01 #5
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95948084
Bij de vorige kabinetten hadden we Eimert 'Gelukkig nooit in dienst gezeten' Van Middelkoop en gekke Ella. In elk kabinet zitten slechte ministers. Toch denk ik dat er binnen de partijen ook goede ministers aanwezig zijn, zoals bijvoorbeeld Van Der Laan een goede opvolger bleek van Vogelaar.

Kandidaten binnen de partij zijn er volgens mij voldoende. Jammer van die beloningsfuncties. Een voorbeeld daarvan is Maxime Verhagen die de excellente Ben Bot plots verving in zijn functie. Ik weet niet of een zakenkabinet die probleem oplost.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_95948115
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:48 schreef Zeeland het volgende:
Bij de vorige kabinetten hadden we Eimert 'Gelukkig nooit in dienst gezeten' Van Middelkoop en gekke Ella. In elk kabinet zitten slechte ministers. Toch denk ik dat er binnen de partijen ook goede ministers aanwezig zijn, zoals bijvoorbeeld Van Der Laan een goede opvolger bleek van Vogelaar.

Kandidaten binnen de partij zijn er volgens mij voldoende. Jammer van die beloningsfunctie. Een voorbeeld daarvan is Maxime Verhagen die de excellente Ben Bot plots verving in zijn functie. Ik weet niet of een zakenkabinet die probleem oplost.
het grote probleem is dat de meeste lullos er zitten voor eigen gewin ipv het landsbelang te dienen.
  maandag 25 april 2011 @ 10:49:36 #7
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95948119
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:45 schreef 19patje72 het volgende:
tijd voor verandering zeker, maar met de huidige zuilen zal er niks veranderen.
Wil je nieuw bloed met een frisse partij?
Ik vind dat er best een wat fundamenteler debat mag plaatsvinden over de inrichting van onze democratie en de verschillende radertjes erin. Neem nou die discussie over de rol van Beatrix; een soort vreemd achterhoede gevecht, dat bol staat van angst voor toekomstige baantjes die misschien wegvallen.

quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:45 schreef Tja..1986 het volgende:
Dus omdat de VVD en het CDA een stelletje slechte bewindspersonen leveren klopt het systeem niet meer? Ik zou eerder zeggen dat er intern in die partijen iets niet goed zit.
Genoeg talent binnen beide partijen, dat denk ik wel. Alleen komt het door verschillende redenen niet tot wasdom. Immers, vergelijk het met de USA; daar is de president ook een licht figuur, zodat er meer ruimte is voor mensen achter de schermen. Dat is ook de tendens in NL. En het is niet alleen aan het CDA en VVD voorbehouden; alle partijen die recentelijk mensen hebben geleverd als bewindspersoon hebben behoorlijke miskleunen ertussen zitten.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_95948163
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:49 schreef eriksd het volgende:
Genoeg talent binnen beide partijen, dat denk ik wel. Alleen komt het door verschillende redenen niet tot wasdom. Immers, vergelijk het met de USA; daar is de president ook een licht figuur, zodat er meer ruimte is voor mensen achter de schermen. Dat is ook de tendens in NL. En het is niet alleen aan het CDA en VVD voorbehouden; alle partijen die recentelijk mensen hebben geleverd als bewindspersoon hebben behoorlijke miskleunen ertussen zitten.
In je OP legde je MI de vinger op de zere plek: ministers en staatssecretarissen zijn aangesteld op basis van hetgeen ze voor de partij gedaan hebben, niet voor het talent dat ze hebben.

Er zijn genoeg capabele mensen met een VVD of CDA achtergrond die best minister willen worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 25 april 2011 @ 10:51:45 #9
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95948167
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:49 schreef 19patje72 het volgende:

[..]

het grote probleem is dat de meeste lullos er zitten voor eigen gewin ipv het landsbelang te dienen.
Zou dat in de zakenkabinet anders zijn geweest? Met minister Scheringa op financiën. _O-

Edit: Sorry, ik maak er een karikatuur van. ;(
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_95948239
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:49 schreef eriksd het volgende:
Er gaat altijd wel iets mis, klopt. Maar het is van te voren gewoon lastig in te schatten. Minister zijn is niet echt iets waarop je je goed voor kunt bereiden. Er zijn niet echt vergelijkbare functies. Zeker niet in het bedrijfsleven, misschien als wethouder van een grote stad, maar ook dat is niet echt vergelijkbaar.

Ik vond Volgelaar trouwens een prima minister, met als enige fout dat ze niet goed om kon gaan met de (redelijk) nieuwe manier van 'journalistiek'.
pi_95948278
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:49 schreef 19patje72 het volgende:

[..]

Ja, want het is niet zo dat de meeste ministers veel meer kunnen verdienen in het bedrijfsleven. Ik noem Wouter Bos, Balkenende, Eurlings.
pi_95948479
Ben het helemaal met erik eens. Voorlopig eigenlijk weinig aan toe te voegen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 25 april 2011 @ 11:17:36 #13
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_95948803
Knikker gewoon al die ouwe mensen de politiek uit. Leeftijdslimiet van 55jaar, de rest flikkert maar op. Kom nou wat moeten we met die ouwe analoge rotten in deze snelle digitale tijd?
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  maandag 25 april 2011 @ 12:08:31 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95950418
Die kabinet is een diesel, ze komen heel langzaam op gang, maar uiteindelijk zullen wij over 20 jaar met tranen in onze ogen terugkijken op 5 fantastische jaren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 25 april 2011 @ 12:14:03 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95950615
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:08 schreef phpmystyle het volgende:
Die kabinet is een diesel, ze komen heel langzaam op gang, maar uiteindelijk zullen wij over 20 jaar met tranen in onze ogen terugkijken op 5 fantastische jaren.
Hoe exact dan? Ik zie nog geen pepernoot van die bezuinigingen terug. Daar moet veel meer vaart achter.
Oh, en het is 4 jaar.
Bis bis bis
pi_95950640
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In je OP legde je MI de vinger op de zere plek: ministers en staatssecretarissen zijn aangesteld op basis van hetgeen ze voor de partij gedaan hebben, niet voor het talent dat ze hebben.

Er zijn genoeg capabele mensen met een VVD of CDA achtergrond die best minister willen worden.
Maar die trekken de nogal dubieuze achtergrond, start en (gedoog)samenstelling van dit kabinet niet. Het heeft zelfs capabele mensen die partijen uitgejaagd..

Ik kan het wel eens zijn met je betoog Erik, kwaliteit zou boven partij-achtergrond moeten gaan. Er zijn meer dan genoeg capabele bestuurders in Nederland.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 25 april 2011 @ 12:15:17 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95950653
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoe exact dan? Ik zie nog geen pepernoot van die bezuinigingen terug. Daar moet veel meer vaart achter.
Oh, en het is 4 jaar.
4 1/2 haar. Ik verwacht dat ze als de sodemieter aan de slag gaan op het moment dat ze samen met de SGP een meerderheid hebben in de 1e kamer.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95950696
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Oh, en het is 4 jaar.
Ik was het vooraf al niet eens met dit kabinet. Maar mijn verwachtingen maken ze wel waar. Lekker op rancune beleid maken en weinig voor elkaar krijgen :D.
pi_95950801
quote:
Wat gebeurt er dan zoal wat jou zo enthousiast maakt?
pi_95950908
Regeren om te regeren is doorgaans niet zo'n goed idee. De PVV, CDA en VVD passen ideologisch niet door één deur waardoor je scheef beleid krijgt dat niet te rijmen valt en waar geen enkele lijn in te vinden is. Elk van de drie verlogend zijn achterban, maar het CDA neemt daarin toch het voortouw door samen te werken met de PVV.

Een kabinet dat theoretisch niet kan werken, dat in de praktijk niet echt werkzaam is maar zo nu en dan besluiten neemt waar geen lijn in te vinden is. Ja, dit wordt er eentje waar we over 20 jaar op terugkijken met tranen in de ogen van trots :')

.. en zakenkabinet, je weet dat het probleem bij de top van de ambtenarij ligt hé? Daar ligt de werkelijke macht, veel ministers (op een Opstelten na) zijn gewoon lullo's die niks anders dan het gezicht van het ministerie moeten spelen.
pi_95951371
quote:
Kom nou toch, dit kabinet maakt helemaal niets waar van wat het belooft. Pak de partijprogramma's er eens bij en kijk naar wat er daadwerkelijk van is terecht gekomen. Vijf(?) fantastische jaren? Alsjeblieft zeg. Dat er geen linkse/progressieve partij in de coalitie zit wil niet per sé betekenen dat we goed bezig zijn.
  maandag 25 april 2011 @ 12:38:17 #22
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95951511
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:34 schreef Saavedra het volgende:

[..]

Kom nou toch, dit kabinet maakt helemaal niets waar van wat het belooft. Pak de partijprogramma's er eens bij en kijk naar wat er daadwerkelijk van is terecht gekomen. Vijf(?) fantastische jaren? Alsjeblieft zeg. Dat er geen linkse/progressieve partij in de coalitie zit wil niet per sé betekenen dat we goed bezig zijn.
Exact.
Bis bis bis
  maandag 25 april 2011 @ 12:41:36 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95951636
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan zoal wat jou zo enthousiast maakt?
De mooie glimmende bolide's waar ze in rondrijden, dat maakt me happy.

De beperking van goudzoekers die massaal naar Nederland toekomen, bezuinigingen op WA-jong/kunst&cultuur/OS/de bijstand wordt snoeihard aangepakt door henk kamp/mogelijk 2 nieuwe kerncentrales. Ga zo maar door.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95951784
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De beperking van goudzoekers die massaal naar Nederland toekomen, bezuinigingen op WA-jong/kunst&cultuur/OS/de bijstand wordt snoeihard aangepakt door henk kamp/mogelijk 2 nieuwe kerncentrales. Ga zo maar door.
Jij bent nogal snel tevreden met wat inferieur kruimelwerk.
  maandag 25 april 2011 @ 12:46:30 #25
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95951828
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2011 12:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jij bent nogal snel tevreden met wat inferieur kruimelwerk.
Valt wel mee, met partijen als GrausSSlinks hadden we dat nooit kunnen realiseren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 25 april 2011 @ 12:47:47 #26
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95951887
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Valt wel mee, met partijen als GrausSSlinks hadden we dat nooit kunnen realiseren.
Waar slaat dit nou weer op?
Bis bis bis
pi_95952004
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:32 schreef eriksd het volgende:
...met dit kabinet als cumulatie van alle ellende..
Dus dit is geen regering waarbij rechts de vingers aflikt? Rutte was dus fout??
pi_95952115
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee dan waren we bezig geweest met enkele fundamentele hervormingen om onze verzorgingsstaat aan te passen aan de 21e eeuw. Volgens mij is dat verstandiger dan de huidige kaasschaaf om maar geen keuzes te hoeven maken.

overigens je snapt dat je met dit taalgebruik je verblijf op het forum bepaald niet verlengt?
  maandag 25 april 2011 @ 12:55:16 #29
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95952181
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:50 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Dus dit is geen regering waarbij rechts de vingers aflikt? Rutte was dus fout??
Ik vond het sowieso een domme opmerking. Wat er nu op tafel ligt zou goed uit kunnen pakken, alleen is alles nu weer op de lange termijn geschoven.
Bis bis bis
  maandag 25 april 2011 @ 12:57:35 #30
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95952256
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee dan waren we bezig geweest met enkele fundamentele hervormingen om onze verzorgingsstaat aan te passen aan de 21e eeuw. Volgens mij is dat verstandiger dan de huidige kaasschaaf om maar geen keuzes te hoeven maken.

overigens je snapt dat je met dit taalgebruik je verblijf op het forum bepaald niet verlengt?
Infantiel gedrag van je om dit soort futiliteiten te gaan te noten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 25 april 2011 @ 13:00:21 #31
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95952345
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het sloeg dan ook echt helemaal nergens op.
Bis bis bis
pi_95952390
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij hier degene die zich infantiel gedraagt. Maar goed je hebt al meerdere keren ervaren waarin dit eindigt.
pi_95952432
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Allemaal bullshit-maatregelen. Allereerst is duidelijk dat immigratiebeleid van het kabinet nauwelijks vruchten af gaat werpen. Bezuinigen op de Wajong is nodig, maar de manier waarop is kortzichtig en rigoureus. Kunst en cultuur is symboolpolitiek en die kerncentrales mag je in je reet steken.
  maandag 25 april 2011 @ 13:03:28 #34
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95952449
En weer ontopic.
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:22 schreef Hamilcar het volgende:
Regeren om te regeren is doorgaans niet zo'n goed idee. De PVV, CDA en VVD passen ideologisch niet door één deur waardoor je scheef beleid krijgt dat niet te rijmen valt en waar geen enkele lijn in te vinden is. Elk van de drie verlogend zijn achterban, maar het CDA neemt daarin toch het voortouw door samen te werken met de PVV.

Een kabinet dat theoretisch niet kan werken, dat in de praktijk niet echt werkzaam is maar zo nu en dan besluiten neemt waar geen lijn in te vinden is. Ja, dit wordt er eentje waar we over 20 jaar op terugkijken met tranen in de ogen van trots :')

.. en zakenkabinet, je weet dat het probleem bij de top van de ambtenarij ligt hé? Daar ligt de werkelijke macht, veel ministers (op een Opstelten na) zijn gewoon lullo's die niks anders dan het gezicht van het ministerie moeten spelen.
De ambtenarij is al sinds jaar en dag een verkapte 5e colonne.
Bis bis bis
  maandag 25 april 2011 @ 13:04:27 #35
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95952478
quote:
4s.gif Op maandag 25 april 2011 13:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij hier degene die zich infantiel gedraagt. Maar goed je hebt al meerdere keren ervaren waarin dit eindigt.
Doe even normaal ofzo :')
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 25 april 2011 @ 13:06:24 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95952545
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Allemaal bullshit-maatregelen. Allereerst is duidelijk dat immigratiebeleid van het kabinet nauwelijks vruchten af gaat werpen. Bezuinigen op de Wajong is nodig, maar de manier waarop is kortzichtig en rigoureus. Kunst en cultuur is symboolpolitiek en die kerncentrales mag je in je reet steken.
Ik denk dat het wel gaat lukken om 20 procent van de immigratie te gaan schrappen om den duur, dat is mooi meegenomen. Mooi dat jij de bezuinigingen op de verzorgingsstaat ook onderschrijft, want die is namelijk totaal doorgeslagen natuurlijk. En die kerncentrales zijn gewoon bitterhard nodig, wat mij betreft geven we meteen 5 vergunningen af en gaan we naar een energie beleid toe wat tenminste bestaat uit 50 procent kernenergie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95952625
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Doe even normaal ofzo :')
Nee doe jij eens even normaal.
pi_95952630
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel gaat lukken om 20 procent van de immigratie te gaan schrappen om den duur, dat is mooi meegenomen. Mooi dat jij de bezuinigingen op de verzorgingsstaat ook onderschrijft, want die is namelijk totaal doorgeslagen natuurlijk. En die kerncentrales zijn gewoon bitterhard nodig, wat mij betreft geven we meteen 5 vergunningen af en gaan we naar een energie beleid toe wat tenminste bestaat uit 50 procent kernenergie.
Fijn dat jij dat denkt, maar dat betekent natuurlijk niet dat die twintig procent ook daadwerkelijk wordt gehaald. Daarnaast is de kans groot dat we over een aantal jaar juist weer mensen deze kant op gaan lokken.

En ik ben vooral voorstander van hervormen, iets wat nu niet gebeurt.
  maandag 25 april 2011 @ 13:10:48 #39
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95952662
quote:
4s.gif Op maandag 25 april 2011 13:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee doe jij eens even normaal.
Ben mij van geen kwaad bewust.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95952669
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel gaat lukken om 20 procent van de immigratie te gaan schrappen om den duur,
dat is de natuurlijke fluctuatie.

quote:
dat is mooi meegenomen. Mooi dat jij de bezuinigingen op de verzorgingsstaat ook onderschrijft, want die is namelijk totaal doorgeslagen natuurlijk.
Maar enige visie zit er niet achter...

quote:
En die kerncentrales zijn gewoon bitterhard nodig, wat mij betreft geven we meteen 5 vergunningen af en gaan we naar een energie beleid toe wat tenminste bestaat uit 50 procent kernenergie.
Ga jij je eens een beetje inlezen in de achtergronden rondom de energievoorziening in Nederland (met onder meer wat er al aan de pijplijn zit aan centrales en wat er al gebouwd wordt). Kom daarna nog maar eens terug.
pi_95952682
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ben mij van geen kwaad bewust.
Laat dit een waarschuwing zijn dat je eens wat bewuster gaat posten.
  maandag 25 april 2011 @ 13:11:45 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95952691
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Fijn dat jij dat denkt, maar dat betekent natuurlijk niet dat die twintig procent ook daadwerkelijk wordt gehaald. Daarnaast is de kans groot dat we over een aantal jaar juist weer mensen deze kant op gaan lokken.

En ik ben vooral voorstander van hervormen, iets wat nu niet gebeurt.
Ik wil ook hervormen, maar dan zal de PvdA zich anders moeten opstellen en dat weet jij donders goed. WW HRA WIA bijstand ontslagrecht, allemaal op de schop, maar dan moeten we ook naar de IB's kijken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 25 april 2011 @ 13:12:15 #43
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95952701
quote:
4s.gif Op maandag 25 april 2011 13:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Laat dit een waarschuwing zijn dat je eens wat bewuster gaat posten.
Prima, als jij eens wat rustiger aan doet met die note's van je.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95952770
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Prima, als jij eens wat rustiger aan doet met die note's van je.
ik note gewoon wanneer jij je weer eens als een idioot gedraagt. Wil je het hier verder over hebben doe dat in het FB-topic.
pi_95952964
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik wil ook hervormen, maar dan zal de PvdA zich anders moeten opstellen en dat weet jij donders goed. WW HRA WIA bijstand ontslagrecht, allemaal op de schop, maar dan moeten we ook naar de IB's kijken.
Allereerst heb ik natuurlijk niks met de PvdA te ruften, daarnaast heeft de partij zich al bereid getoond om verschillende van de door jou genoemde terreinen te hervormen.
  maandag 25 april 2011 @ 13:28:17 #46
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95953231
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Allereerst heb ik natuurlijk niks met de PvdA te ruften, daarnaast heeft de partij zich al bereid getoond om verschillende van de door jou genoemde terreinen te hervormen.
Welke dan op de HRA na?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95953296
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Welke dan op de HRA na?
Ontslagrecht, AOW en over de WW viel ook te praten, geloof ik.
  maandag 25 april 2011 @ 13:31:53 #48
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95953350
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ontslagrecht, AOW en over de WW viel ook te praten, geloof ik.
Bronnetje? Want dat is mij dan finaal ontgaan ondanks dat ik dagelijks kranten tijdschriften en het internet afstruin voor de laatste nieuwtjes.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 25 april 2011 @ 13:32:48 #49
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95953370
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Bronnetje? Want dat is mij dan finaal ontgaan ondanks dat ik dagelijks kranten tijdschriften en het internet afstruin voor de laatste nieuwtjes.
Deed je dat ook tijdens de formatie?
Bis bis bis
  maandag 25 april 2011 @ 13:33:44 #50
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95953393
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Deed je dat ook tijdens de formatie?
Altijd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')