kdenk het nietquote:Op maandag 25 april 2011 05:12 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Ik heb twee PlayStations, krijg ik nu meer vergoeding voor de downtime?
[ afbeelding ]
80710A06 jwz
wie zegt trouwens dat er uberhaupt een vergoeding komt?quote:
Voor PSN+ users kunnen ze beter wel wat doen. Die betalen er tenslotte voor.quote:Op maandag 25 april 2011 08:52 schreef kaching02 het volgende:
[..]
wie zegt trouwens dat er uberhaupt een vergoeding komt?
Hoeveel kost dat dan, zo een plus gedoe?quote:Op maandag 25 april 2011 09:10 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
[..]
Voor PSN+ users kunnen ze beter wel wat doen. Die betalen er tenslotte voor.
50 voor een jaar, 15 voor drie maanden: dus 5 euro of minder per maandquote:Op maandag 25 april 2011 09:23 schreef cheqy het volgende:
[..]
Hoeveel kost dat dan, zo een plus gedoe?
Ik moet er wel om glimlachen.quote:
We hebben het over tot nu toe 5 dagen dus (als ik snel uit mijn hoofd reken) nog geen 85 cent?quote:Op maandag 25 april 2011 09:45 schreef Misan het volgende:
[..]
50 voor een jaar, 15 voor drie maanden: dus 5 euro of minder per maand
Lijkt me meer dat alleen PSN+ leden een x-aantal dagen verlenging van hun lopende abonnement krijgen voor de downtimequote:Op maandag 25 april 2011 10:24 schreef Echtjammer het volgende:
Vergoeding van iedereen X aantal weken/maanden PSN+ is wel op zijn plaats.
Man, hoelang heb je dat ding al? En hoeveel procent van de tijd dat je 'em hebt doet 'ie het niet online?quote:Op maandag 25 april 2011 10:33 schreef DrDentz het volgende:
Ik voel als 'gewone' PSN gebruiker ook een beetje als iemand die de kat in de zak gekocht heeft. Je koopt een console mede om zijn online mogelijkheden, en als dat dan 9 van de 10 niet werkt..
Een kwalitatief betere console is idd duurderquote:Op maandag 25 april 2011 10:37 schreef DrDentz het volgende:
Het is niet gratis, die PS3 was al duurder in de aanschaf, daar betaal je wel voor.
Gaan we doen, misschien schadevergoeding van 20k? (lol)quote:Op maandag 25 april 2011 10:46 schreef DrDentz het volgende:
Misschien kunnen we het best gezamenlijk naar TROS Rader mailen.
[ afbeelding ]
Antoinette regelt wel een vergoeding voor de geleden schade.
Voor welke geleden schade? Sony's geleden schade?quote:Op maandag 25 april 2011 10:46 schreef DrDentz het volgende:
Misschien kunnen we het best gezamenlijk naar TROS Rader mailen.
[ afbeelding ]
Antoinette regelt wel een vergoeding voor de geleden schade.
Jij begon er over in de OP.quote:Op maandag 25 april 2011 10:55 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Hou nou godverdomme eens op over die schrale schadevergoeding![]()
Die 80 cent gaat je leven er echt niet beter op maken hoor....
Ja omdat ik het allemaal zo triest vind... Ik zat alleen maar een beetje te trollenquote:
Bij PSN+ betaal je nog eens extra voor de downtime.quote:
Dramaqueen..quote:Op maandag 25 april 2011 10:33 schreef DrDentz het volgende:
...en als dat dan 9 van de 10 niet werkt..
En maar haten op betalen voor Xboxlivequote:Op maandag 25 april 2011 11:00 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
Ja omdat ik het allemaal zo triest vind... Ik zat alleen maar een beetje te trollen
[..]
Bij PSN+ betaal je nog eens extra voor de downtime.
Ik heb de afgelopen maanden tientallen keren geprobeerd en tientallen keren werkte het.quote:Op maandag 25 april 2011 11:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen dagen 10 keer geprobeerd en 10 keer werkte het niet.
Weken of maanden , toe maar, het ding is nog geen weekje platquote:Op maandag 25 april 2011 10:24 schreef Echtjammer het volgende:
Vergoeding van iedereen X aantal weken/maanden PSN+ is wel op zijn plaats.
PSN wordt opnieuw gebouwdquote:Op maandag 25 april 2011 11:10 schreef Nober het volgende:
An external intrusion on our system has affected our PlayStation Network and Qriocity services. In order to conduct a thorough investigation and to verify the smooth and secure operation of our network services going forward, we turned off PlayStation Network & Qriocity services on the evening of Wednesday, April 20th. Providing quality entertainment services to our customers and partners is our utmost priority. We are doing all we can to resolve this situation quickly, and we once again thank you for your patience. We will continue to update you promptly as we have additional information to share.
Oud nieuws zeker?
hoe weet jij da?quote:
De achterneef van zijn buurman kent iemand die een relatie heeft met iemand die bij Sony werkt, hij kan het weten.quote:
Gokken, aandacht vragen, of hij is de hacker in kwestie!quote:
quote:Op maandag 25 april 2011 12:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
Gokken, aandacht vragen, of hij is de hacker in kwestie!
Ze kunnen het PSN helemaal offline halen en dan nog staan ze in hun recht. Dat jij denkt recht te hebben op een gratis service, waar je niet voor betaalt, wil niet zeggen dat het zo is. Sony is denk ik blij als je van het PSN wegblijft, scheelt ze weer onkosten.quote:Op zondag 24 april 2011 15:31 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Dit inderdaad
Als je dit zelf al niet snapt FinalD87 vraag ik mij af als je uberhaupt wel eens logisch nadenkt.
Als je ervan uitging dat het PSN een recht is omdat je een PS3 hebt gekocht, had je alle voorwaarden beter moeten lezen. Je had je PS3 nog kunnen terugbrengen ook als je het er niet mee eens was.quote:Wij garanderen niet dat PSN altijd beschikbaar of foutvrij is en wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor uw onvermogen om enige Services te kopen of te gebruiken.
Je maakt mij nu wijs dat ik niet goed lees? Hetzelfde kan ik over jou zeggen. Ik heb namelijk meerdere keren al vermeld dat het bij mij niet zoveel boeit dat PSN eruit ligt, dat kan gebeuren. Al doet het twee weken of langer, ik heb er begrip voor.quote:Op maandag 25 april 2011 13:35 schreef FinalD87 het volgende:
[..]
Ze kunnen het PSN helemaal offline halen en dan nog staan ze in hun recht. Dat jij denkt recht te hebben op een gratis service, waar je niet voor betaalt, wil niet zeggen dat het zo is. Sony is denk ik blij als je van het PSN wegblijft, scheelt ze weer onkosten.
Gelukkig ben je akkoord gegaan met de gebruiksvoorwaarden van het PSN, waarin expliciet vermeld staat dat je nergens recht op hebt, dus ga je schadevergoeding maar ergens anders halen.
[..]
Als je ervan uitging dat het PSN een recht is omdat je een PS3 hebt gekocht, had je alle voorwaarden beter moeten lezen. Je had je PS3 nog kunnen terugbrengen ook als je het er niet mee eens was.
Maar goed, ik denk nooit logisch na, dus ik zou zeggen schrijf een brief en eis een miljoen euro of zo. Je zit er nogal mee zie ik, dus dat lijkt me wel een redelijke vergoeding voor al je geleden schade.
En het had natuurlijk ook beter geweest als Sony het netwerk liet hacken zodat al je gegevens gestolen konden worden i.p.v. het te verbeteren. Over logisch gesproken.
* gaat terug naar buiten *
Gemaskerde heeft helemaal gelijkquote:Op maandag 25 april 2011 13:46 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Je maakt mij nu wijs dat ik niet goed lees? Hetzelfde kan ik over jou zeggen. Ik heb namelijk meerdere keren al vermeld dat het bij mij niet zoveel boeit dat PSN eruit ligt, dat kan gebeuren. Al doet het twee weken of langer, ik heb er begrip voor.
Ik vind echter wel dat wanneer je een PS3 koopt je wel dergelijk betaald voor PSN. Wellicht niet volgens die regels die jij loopt rond te bazuinen, maar simpelweg omdat je o.a. een PS3 koopt, omdat je weet dat je ermee online kan. Oftewel het was een van de redenen om een PS3 te kopen.
je hebt wel recht op vergoeding als je black ops maps wegzijnquote:Op maandag 25 april 2011 13:54 schreef Ferdii het volgende:
recht op vergoeding heb je nooit, je mag alleen hopen dat sony dat doet uit coulance
Enkel betaalde content zal je wel terug krijgen. Dingen die je zelf gemaakt hebt/vrijgespeeld etc is gewoon pech. Sony zal ongetwijfeld is zijn terms of agreement ed hebben staan dat alles op psn eigendom blijft van sony.quote:Op maandag 25 april 2011 14:06 schreef kaching02 het volgende:
[..]
je hebt wel recht op vergoeding als je black ops maps wegzijn
Ze hebben allebei gelijk. Gaat alleen een beetje langs elkaar heen lijkt wel.quote:
Dat het in de terms of agreement staat wil nog niet zeggen dat je geen gelijk kan krijgen als je naar de rechter zou stappen.quote:Op maandag 25 april 2011 14:16 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Enkel betaalde content zal je wel terug krijgen. Dingen die je zelf gemaakt hebt/vrijgespeeld etc is gewoon pech. Sony zal ongetwijfeld is zijn terms of agreement ed hebben staan dat alles op psn eigendom blijft van sony.
Veel succesquote:Op maandag 25 april 2011 14:47 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Dat het in de terms of agreement staat wil nog niet zeggen dat je geen gelijk kan krijgen als je naar de rechter zou stappen.
Mensen op FOK! hebben geen sociaal leven, snap dat nouquote:Op maandag 25 april 2011 14:57 schreef RiKe het volgende:
Ja het is balen dat het offline is.
Ja het haalt een stuk gameplay weg.
Maar kom op zeg, kijk naar buiten.....het is goddelijk weer en dan gaan er mensen lopen klagen omdat ze niet kunnen gamen?![]()
Ik hou ook van een avondje gamen hoor, maar met dit weer heb ik wel andere dingen te doen dan binnen achter een scherm blijven hangen.
Of hebben de mensen die hier zo'n punt maken van het offline zijn van PSN een zon allergie?
Ik zeg niet dat ik het ga doen, vind het balen dat het niet werkt maar ik moet gewoon studeren dus het komt misschien wel beter uit zo. Zeg alleen dat het te kort door de bocht is om te zeggen dat je nergens recht op hebt omdat het zo in de terms of agreement staat.quote:
Ik heb (had) wel een sociaal leven, maar dat speelt (speelde) zich af in Playstation Home.quote:Op maandag 25 april 2011 15:01 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
Mensen op FOK! hebben geen sociaal leven, snap dat nou
Snij je virtuele polsjes dan maar door want de downtime gaat nog wel even durenquote:Op maandag 25 april 2011 15:07 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb (had) wel een sociaal leven, maar dat speelt (speelde) zich af in Playstation Home.
En waar baseer je dat op?quote:Op maandag 25 april 2011 15:08 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
Snij je virtuele polsjes dan maar door want de downtime gaat nog wel even duren
quote:We're trying to get an update and ETA of when #PSN will be back online, but we're afraid there is no new info. Will tweet when there is.
Dat "ga naar buiten"-argument hebben we al genoeg gehoord, dat maakt het nog niet goed dat PSN al bijna een week down is.quote:Op maandag 25 april 2011 14:57 schreef RiKe het volgende:
Ja het is balen dat het offline is.
Ja het haalt een stuk gameplay weg.
Maar kom op zeg, kijk naar buiten.....het is goddelijk weer en dan gaan er mensen lopen klagen omdat ze niet kunnen gamen?![]()
Ik hou ook van een avondje gamen hoor, maar met dit weer heb ik wel andere dingen te doen dan binnen achter een scherm blijven hangen.
Of hebben de mensen die hier zo'n punt maken van het offline zijn van PSN een zon allergie?
Idd.quote:Op maandag 25 april 2011 15:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat "ga naar buiten"-argument hebben we al genoeg gehoord, dat maakt het nog niet goed dat PSN al bijna een week down is.
Vier dagen is niet bijna een weekquote:Op maandag 25 april 2011 15:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat "ga naar buiten"-argument hebben we al genoeg gehoord, dat maakt het nog niet goed dat PSN al bijna een week down is.
Ik wil in de avond ook wel eens Gran Turismo online doen, maarja dat gaat niet.quote:Op maandag 25 april 2011 16:04 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Idd.
Als of je verplicht bent om de hele dag buiten te zijn met dit weer
Nu heb ik er niet zoveel moeite mee dat PSN down is, maar soms wil ik in de avond toch even black ops ofzo online spelen
Jeuj daar hebben we wat aanquote:I know you are waiting for additional information on when PlayStation Network and Qriocity services will be online. Unfortunately, I dont have an update or timeframe to share at this point in time.
As we previously noted, this is a time intensive process and were working to get them back online quickly. Well keep you updated with information as it becomes available. We once again thank you for your patience.
Op Xbox live kreeg je toen ook iets toen het 2 dagen plat lag. Dus opzich is het niet heel gek.quote:Op maandag 25 april 2011 10:20 schreef cheqy het volgende:
[..]
We hebben het over tot nu toe 5 dagen dus (als ik snel uit mijn hoofd reken) nog geen 85 cent?![]()
Paupers.
Ja dat kan toch niet waar geweest zijn.quote:Op maandag 25 april 2011 18:33 schreef DutchSL het volgende:
Wel apart dat er een paar dagen geleden gezegd werd dat hij het overal weer deed, behalve in Europa.
Was dit gewoon BS ?
Woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag.quote:
Bron?quote:Op maandag 25 april 2011 16:20 schreef MFE15 het volgende:
Playstation Network zou volgens engelstalige en duitstalige nieuwssites morgen weer online komen. Ook zouden PSN Admin Accounts gehackt zijn.
http://www.psu.com/PSN-ha(...)aims--a011425-p0.phpquote:Op maandag 25 april 2011 19:25 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag.
[..]
Bron?
Woensdag in Amerika ja, bij ons was het pas donderdag.quote:Op maandag 25 april 2011 19:25 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Zielige reactiequote:Op maandag 25 april 2011 19:58 schreef Pino0 het volgende:
GVD sony fix je gvd zaakjes is stelletje kk jappen.
Tuurlijk, een hack-aanval kan even duren, maar 5 dagen om alles weer op orde te krijgen?
Kansloos, zonde dat ik me 360 heb verkocht
woensdagavond heb ik gewoon nog online gespeeldquote:Op maandag 25 april 2011 19:25 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Beter nu terwijl het prachtig weer is dan in de winter als je toch niets anders te doen hebtquote:Op maandag 25 april 2011 19:58 schreef Pino0 het volgende:
GVD sony fix je gvd zaakjes is stelletje kk jappen.
Tuurlijk, een hack-aanval kan even duren, maar 5 dagen om alles weer op orde te krijgen?
Kansloos, zonde dat ik me 360 heb verkocht
Ik ookquote:Op maandag 25 april 2011 20:06 schreef Misan het volgende:
[..]
woensdagavond heb ik gewoon nog online gespeeld
Het is natuurlijk ook verschrikkelijk leed dat ze aangedaan wordtquote:Op maandag 25 april 2011 20:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ookMaar dat is typisch NL, alles erger maken dan dat het is. Straks gaan ze nog beweren dat het al twee weken platligt
Dit dus.quote:Op maandag 25 april 2011 20:06 schreef Misan het volgende:
[..]
Nou, ik niet. Kreeg die mooie error message. Dus WEL vanaf Woensdag, zij het laat in de avond.quote:Op maandag 25 april 2011 20:06 schreef Misan het volgende:
[..]
Die wilde ik dus online gaan spelen goddammit.quote:Op maandag 25 april 2011 20:14 schreef Auti het volgende:
Ik kan al twee weken niet meer online! Fucking kutding is ook niet meer aan de straatstenen kwijt te raken!
AAAAAHHHRRGGG.. Mortal Kombat spelen jonguh!
Dat is nu net een nieuw spel waar genoeg offline mee te doen is.. Ik had woensdag Hot Pursuit gekocht, kan er nu niets mee en ik vind het ook lekker om COD online te doen. Maar ik heb ook een PC en offline gaming is ook geen ramp.quote:Op maandag 25 april 2011 20:19 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
[..]
Die wilde ik dus online gaan spelen goddammit.
ik leef met je meequote:Op maandag 25 april 2011 20:19 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
[..]
Nou, ik niet. Kreeg die mooie error message. Dus WEL vanaf Woensdag, zij het laat in de avond.
Hot pursuit heb ik donderdag gehaald!quote:Op maandag 25 april 2011 20:22 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is nu net een nieuw spel waar genoeg offline mee te doen is.. Ik had woensdag Hot Pursuit gekocht, kan er nu niets mee en ik vind het ook lekker om COD online te doen. Maar ik heb ook een PC en offline gaming is ook geen ramp.
Das fijn.quote:
Imaginary girlfriend alert..... Als ik je profiel moet geloven....quote:Op maandag 25 april 2011 22:11 schreef CecilBDemented het volgende:
Boeie dat het even offline is. Neuk ondertussen mijn vriendin wat vaker.
Stuur me een PM via PSN als ie het weer doet, dan weet ik het ookquote:Op maandag 25 april 2011 22:48 schreef Gemaskerde het volgende:
Ik ben wel benieuwd wanneer PSN het weer zal doen
quote:Op dinsdag 26 april 2011 07:40 schreef Pheno het volgende:
Microsoft, omdat ze hun speciale online weekend hadden en zo konden zorgen dat mensen met beide consoles zeker op XBL zaten!
Nee.quote:
quote:PlayStationEU PlayStation Blog EU
blog.eu.playstation.com has been updated. However, we don't have any fresh information as to when #psn will be back up. Apologies for the wait.
18 hours ago
Ja vond het ook eng!quote:
Wat een New World Order gelul in dat filmpje. Alsof Sony de as van het kwaad is ofzo. Jezus Christus.quote:
Ze hebben het gedaan op een dag waarop Sony toch onderhoud wilde plegen aan PSN. Sony houdt de boel nu bewust down omdat ze alles "opnieuw" moeten opbouwen zodat het één en ander (waaronder eventueel jouw creditcardgegevens) veiliger wordt.quote:
GT5: Grootste teleurstelling tot nu toe. Driveable Car Wikipedia.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:42 schreef janrad het volgende:
Shit ik wilde net kijken of er al nieuwe events zijn voor GT5. Ik hoop dat ze de hufters te grazen nemen die hier verantwoordelijk voor zijn.
Heb liever dat ze ook screenshots plaatsen als je via een PSP de store bekijkt...quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:54 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
Als ze dan ook meteen die onoverzichtelijke Store onder handen nemen, vind ik het niet zo erg.
De EU store is echt om te huilen.
Ik hoop dat Sony ze te pakken krijgt en gederfde inkomsten op ze verhaalt!quote:
Ik denk niet dat één van die toptitels een bijdrage kan leveren aan mijn huidige gamecollectie, maar toch bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:11 schreef Gemaskerde het volgende:
Voor mensen die intresse hebben in G-Force, Toy Story 3, Velocity, Tron: Legacy, Sing it (Disney game dus). Bij Bol.com is het nu 2 voor de prijs van 1. Dacht vertel het even
Je weet maar nooitquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:22 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat één van die toptitels een bijdrage kan leveren aan mijn huidige gamecollectie, maar toch bedankt voor de tip
Heb GT5 ook maar eens aangeschaftquote:Op dinsdag 26 april 2011 13:42 schreef janrad het volgende:
Shit ik wilde net kijken of er al nieuwe events zijn voor GT5. Ik hoop dat ze de hufters te grazen nemen die hier verantwoordelijk voor zijn.
quote:Word on the street is that the PlayStation Network outage may have been caused by a custom PS3 firmware that allows unlimited game and content downloads with fake credit card numbers.
Ook dat heb ik gehoord, vooral dat het zou gaan om de credit cards van Sony zelf, die ze normaal gebruiken voor devvers en reviews e.d. Maar ja, bron is de straat en ik verwacht eigenlijk niet dat Sony gaat zeggen wat het wel is.quote:
Denk het ook, maar aan de andere kant zullen ze zoiets pas zeggen als ze er zeker van zijn. Stel ze zeggen dat hij het woensdag weer doet en dat is niet zo, dan is het al helemaal kut.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:22 schreef MagischMannetje het volgende:
Vind het wel jammer dat ze niet kunnen zeggen tussen zoveel en zoveel dagen. Denk dat het anders nog wel een tijdje duurt.
idd, heel geheimzinnig allemaalquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:22 schreef MagischMannetje het volgende:
Vind het wel jammer dat ze niet kunnen zeggen tussen zoveel en zoveel dagen. Denk dat het anders nog wel een tijdje duurt.
Ontwikkelaars hebben de mogelijkheid om met niet-bestaande cc-nummers te kopen om hun eigen game te testen.quote:
Dat is idd helemaal geen moral boost nee..quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:25 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Denk het ook, maar aan de andere kant zullen ze zoiets pas zeggen als ze er zeker van zijn. Stel ze zeggen dat hij het woensdag weer doet en dat is niet zo, dan is het al helemaal kut.
Moral boost, die woorden zocht ikquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:26 schreef BzP het volgende:
[..]
Dat is idd helemaal geen moral boost nee..
Ok dat klopt maar van dat 'Quick Online' word ik ook wel een keertje gek. Zeg dan ongeveer 2 dagen/weken/maanden. Of dat het bijvoorbeeld een tijdje gaat duren, of dat het een moeilijke opdracht is. Veel opties, maar wat ze nu zeggen is allemaal een beetje vaag.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:26 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Moral boost, die woorden zocht ik
Ik weet het niet, als ze zeggen dat het een moeilijke opdracht is zou ik persoonlijk het gevoel hebben dat dat een beetje een open deur is en daar dus eigenlijk ook weer geen genoegen mee nemen. Maar ja, dan is eigenlijk (voor mij dus) niets goedquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:48 schreef MagischMannetje het volgende:
[..]
Ok dat klopt maar van dat 'Quick Online' word ik ook wel een keertje gek. Zeg dan ongeveer 2 dagen/weken/maanden. Of dat het bijvoorbeeld een tijdje gaat duren, of dat het een moeilijke opdracht is. Veel opties, maar wat ze nu zeggen is allemaal een beetje vaag.
Kthnxbaiquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:52 schreef Berend. het volgende:
Dames en heren, koopt u allen maar een xbox
Daar werkt PSN ook niet op...quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:52 schreef Berend. het volgende:
He, dat is ook lastig om even te gokken, ben je sneller is iedereen lyrisch dat het toch sneller dan verwacht wordt opgelost, maar is het langer dan breekt de hel los.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:22 schreef MagischMannetje het volgende:
Geinigquote:
Nee, geen zin om een stap terug te doen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:52 schreef Berend. het volgende:
Ben niet altijd een eikelquote:Op dinsdag 26 april 2011 15:26 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Moral boost, die woorden zocht ik
quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:14 schreef potienza het volgende:
[..]
Nee, geen zin om een stap terug te doen.
Nope.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:29 schreef -Dries- het volgende:
Godver.. wil ik net de God of War 3 demo downloaden om te kijken of het was is.. is die PSN nog steeds niet up..Er is ook geen indicatie hoe lang het gaat duren toch?
Eigenlijk ben ik het op dit moment wel helemaal eens met Pino0.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:32 schreef Pino0 het volgende:
Nog steeds niet, godverdomme joh, wat is dit voor troep.
Hier leg ik dan 300 eu voor neer, mensen die niet eens een network online kunnen krijgen.
Toch te gek voor woorden.
Heb elke dag nog het idee dat hij het morgen wel doetquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:39 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik het op dit moment wel helemaal eens met Pino0.
Je betaald geen fuck voor PSN, maar voor de hardware. Vergeet dat niet.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:32 schreef Pino0 het volgende:
Nog steeds niet, godverdomme joh, wat is dit voor troep.
Hier leg ik dan 300 eu voor neer, mensen die niet eens een network online kunnen krijgen.
Toch te gek voor woorden.
Dat had ik donderdag alquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:42 schreef MagischMannetje het volgende:
[..]
Heb elke dag nog het idee dat hij het morgen wel doet
Vergeet niet dat bijna iedereen hier vindt dat ze recht hebben op een werkend PSNquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:42 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
[..]
Je betaald geen fuck voor PSN, maar voor de hardware. Vergeet dat niet.
Dus als jij een huisje huurt en het zwembad is gratis (omdat je het huisje hebt gehuurd) en je hebt er toegang toe betaal jij ook niet voor het zwembad?quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:42 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
[..]
Nee omdat gratisquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:45 schreef MagischMannetje het volgende:
[..]
Dus als jij een huisje huurt en het zwembad is gratis en je hebt er toegang toe betaal jij ook niet voor het zwembad?
quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:42 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
[..]
Begin deze discussie nou niet weerquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:45 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
Dat had ik donderdag al
[..]
Vergeet niet dat bijna iedereen hier vindt dat ze recht hebben op een werkend PSN
De meeste hier begrijpen voor zover mij duidelijk is ook wel wat er precies aan de hand is en dat er dus veel gedaan moet worden voor een goede beveiliging, maar als je elke klacht moet gaan onderbouwen vanaf allemaal verschillende standpunten, met de beste argumenten, is er ook geen moer meer aan om eens even lekker te klagen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:48 schreef RiKe het volgende:
Het is wel duidelijk dat sommigen hier geen ICT achtergrond hebben en geen verstand hebben van servers.
Als het hele PSN gehackt zou zijn (dus ook de admin accounts etc..etc..) dan zou dat betekenen dat hun huidige beveiliging niet meer veilig is.
Dus moeten ze een compleet nieuwe vorm van beveiliging op gaan zetten, en dit over hun HELE netwerk uit gaan rollen, denk daarbij aan rechten structuur, map indeling op hun servers etc..
Zolang je niet weet wat er precies aan de hand is daar, of als je uberhaupt geen verstand hebt van het onderwerp waar je over klaagt, ga dan niet lopen schelden dat het prutsers zijn, doe het zelf dan beter.
Denk je dat hun niet snappen dat dit een HELE grote klap is voor de Playstation scene?
Dit is marketing op z'n slechtst aangezien ze hun klanten "in de steek" laten, ook al is het door omstandigheden.
Dan mogen ze godverdomme wel is aan de klanten precies uit leggen wat er aan de hand is, ze kunnen toch wel een grove schatting maken? Ipv dat vooruit lullen met, ja, we houden jullie op de hoogte, ja sorry, voor ons is het ook een grote klap.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:48 schreef RiKe het volgende:
Het is wel duidelijk dat sommigen hier geen ICT achtergrond hebben en geen verstand hebben van servers.
Als het hele PSN gehackt zou zijn (dus ook de admin accounts etc..etc..) dan zou dat betekenen dat hun huidige beveiliging niet meer veilig is.
Dus moeten ze een compleet nieuwe vorm van beveiliging op gaan zetten, en dit over hun HELE netwerk uit gaan rollen, denk daarbij aan rechten structuur, map indeling op hun servers etc..
Zolang je niet weet wat er precies aan de hand is daar, of als je uberhaupt geen verstand hebt van het onderwerp waar je over klaagt, ga dan niet lopen schelden dat het prutsers zijn, doe het zelf dan beter.
Denk je dat hun niet snappen dat dit een HELE grote klap is voor de Playstation scene?
Dit is marketing op z'n slechtst aangezien ze hun klanten "in de steek" laten, ook al is het door omstandigheden.
Komt de aap weer uit de mouw.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:52 schreef mash_ het volgende:
Och het is lekker weer. Misschien komt iedereen nu eens wat meer buiten.
EN DAT WE RECHT HEBBEN OM 20 EURO OM IN DE PS STORE TE BESTEDEN!!!!!quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:53 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Komt de aap weer uit de mouw.
In deze reeks is volgens mij het meest gekomen de discussies over PSN gratis of niet en het feit dat het mooi weer is
Dat zou ik zeker waarderen, maar als je zulke uitingen doet in dit topic krijg je meteen over je dak dat het niet Sony's schuld is, PSN ''gratis'' is, het lekker weer is buitenquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:54 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
EN DAT WE RECHT HEBBEN OM 20 EURO OM IN DE PS STORE TE BESTEDEN!!!!!
Dat het mooi weer is, is toch geen discussie?quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:53 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Komt de aap weer uit de mouw.
In deze reeks is volgens mij het meest gekomen de discussies over PSN gratis of niet en het feit dat het mooi weer is
Ik bedoel meer dat er elke dag wel een user komt die denkt stoer te zijn door te zeggen dat het hem niet uitmaakt dat PSN eruit ligt vanwege het mooie weer. Vaak wordt hier dan weer verder opgeborduurd. Het zou mij niet verbazen dat een paar van die users ondertussen achter hun PS3 proberen in te loggen om de vijf minuten maar wel de stoerejongens proberen uit te hangen op FOK!.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:56 schreef mash_ het volgende:
[..]
Dat het mooi weer is, is toch geen discussie?Nee maar ik vind het ook kut dat het er uit ligt. wilde een nieuw team gaan maken met Fifa fut. Maar kan me er ook weer niet echt druk om maken.
Kut, betrapt...quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:58 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat er elke dag wel een user komt die denkt stoer te zijn door te zeggen dat het hem niet uitmaakt dat PSN eruit ligt vanwege het mooie weer. Vaak wordt hier dan weer verder opgeborduurd. Het zou mij niet verbazen dat een paar van die users ondertussen achter hun PS3 proberen in te loggen om de vijf minuten maar wel de stoerejongens proberen uit te hangen op FOK!.
Och het maakt me wel uit dat het er uit ligt. Maar lekker weer is het wel.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:58 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat er elke dag wel een user komt die denkt stoer te zijn door te zeggen dat het hem niet uitmaakt dat PSN eruit ligt vanwege het mooie weer. Vaak wordt hier dan weer verder opgeborduurd. Het zou mij niet verbazen dat een paar van die users ondertussen achter hun PS3 proberen in te loggen om de vijf minuten maar wel de stoerejongens proberen uit te hangen op FOK!.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:06 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Gelukkig is het buiten lekker weer dus mij maakt het niet zoveel uit dat PSN eruit ligt...
Al gaven ze iedereen ¤1,- om te besteden in de PSN Store kost dat grapje ze al meer dan 70 miljoen, dus hoop er maar niet opquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:54 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
EN DAT WE RECHT HEBBEN OM 20 EURO OM IN DE PS STORE TE BESTEDEN!!!!!
Dus al die man uren die ze erin hebben gestopt hoeven ze niet terug te verdienen dus? Lijkt me niet.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:06 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Oja, en PSN is een gratis service, daar betaal je niet voor. Besef dat goed!
quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:06 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Oja, en PSN is een gratis service, daar betaal je niet voor. Besef dat goed!
quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:10 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Dus al die man uren die ze erin hebben gestopt hoeven ze niet terug te verdienen dus? Lijkt me niet.
De PS3 is als apparaat verliesgevend, ze verdienen dit gat terug door middel van games en inkomsten uit de Store. Maar dat is oud nieuws...quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:10 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Dus al die man uren die ze erin hebben gestopt hoeven ze niet terug te verdienen dus? Lijkt me niet.
Jij ligt achter, dit heeft niks meer met die DDoS-aanvallen van Anonymous te maken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:48 schreef Ixnay het volgende:
Ik begrijp niet waarom iedereen zo klaagt richting Sony.
Anonymous is de veroorzaker hiervan.
Daarbij komt dat PSN het bijna altijd doet alleen nu even niet omdat die losers zo nodig DDoS aanvallen moeten doen.
Ja dat is ook zoietsquote:Op dinsdag 26 april 2011 17:41 schreef CamelNLD het volgende:
Wat mij verbaasd: Waarom zou een medewerker van Sony het nummer van een dronken persoon opschrijven en deze terug bellen om hem dit alles te vertellen?
Verder vind ik het wel aannemelijk klinken.
Sorry, door dit alleen al ga ik lachen om zo'n bronquote:Op dinsdag 26 april 2011 17:27 schreef CamelNLD het volgende:
THE TRUTH ABOUT PSN.
Today I called 1-800-345-7669 and had a very interesting conversation with one of the Sony representatives.
I was able to gain his trust within a few minutes into our conversation by just being myself.
Naakte man wil PSN terugquote:
heej, blijf van mijn privé video's af!quote:
Damn, dan maar weer terug kruipen onder mijn steenquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:52 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
uurtje geleden nog niet.
Staat er trouwens nog een demo online van mortal kombat?
dus als jij op vakantie gaat, je boekt een villa inclusief gratis zwembad gebruik. Daar aangekomen blijkt er geen water in het zwembad te zitten. Dan baal jij dus niet en vraagt ook geen compensatie, want is gratis?quote:
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:06 schreef Ferdii het volgende:
[..]
dus als jij op vakantie gaat, je boekt een villa inclusief gratis zwembad gebruik. Daar aangekomen blijkt er geen water in het zwembad te zitten. Dan baal jij dus niet en vraagt ook geen compensatie, want is gratis?
Dat ging over ergens (indirect) voor betalen, niet over compensatie of het wel of niet ergens recht op hebben. Je mist mijn punt dus een beetje...quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:06 schreef Ferdii het volgende:
[..]
dus als jij op vakantie gaat, je boekt een villa inclusief gratis zwembad gebruik. Daar aangekomen blijkt er geen water in het zwembad te zitten. Dan baal jij dus niet en vraagt ook geen compensatie, want is gratis?
maar wij hebben ook recht dat psn werktquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
Dat ging over ergens (indirect) voor betalen, niet over compensatie of het wel of niet ergens recht op hebben. Je mist mijn punt dus een beetje...
Jahoor, jij welquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:24 schreef kaching02 het volgende:
[..]
maar wij hebben ook recht dat psn werkt
Tuurlijk slaat dat wel ergens op. Je kunt zeuren met kromme vergelijkingen over huurhuisjes en villa's e.d. en dat is zeiken. Totaal onnodig. Is jouw creditcard gehackt dan heb je pas recht op zeiken, want dat is echt kudt.quote:Je hebt nergens recht op, maar zeggen dat je niet moet zeiken omdat het gratis is, slaat helemaal nergens op.
Dat de PS3 online kan is deel van de waarde van de PS3. Je koopt een PS3 omdat je er online mee kan en er online games op kunt spelen. Als de PS3 niet online zou kunnen zou die wellicht 100 euro goedkoper zijn. Je hebt er dus weldegelijk voor betaald, alleen je hebt geen apart maandelijks abonnement zoals bij Xbox Live.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
Tuurlijk slaat dat wel ergens op. Je kunt zeuren met kromme vergelijkingen over huurhuisjes en villa's e.d. en dat is zeiken. Totaal onnodig. Is jouw creditcard gehackt dan heb je pas recht op zeiken, want dat is echt kudt.
idiote vergelijkingquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:06 schreef Ferdii het volgende:
[..]
weet jij een betere?quote:
Wat een gelul zeg. Het zijn inderdaad vergelijkingen die niet helemaal 100% gelijkwaardig zijn, maar ik neem aan dat je wel begrijpt wat iedereen bedoelt. Je koopt een console, omdat deze online kan en je koopt ook spellen die (ik) veelal online worden gespeeld. Ja als je creditcard gehackt wordt dan is het echt kut. Mooie drogreden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
Tuurlijk slaat dat wel ergens op. Je kunt zeuren met kromme vergelijkingen over huurhuisjes en villa's e.d. en dat is zeiken. Totaal onnodig. Is jouw creditcard gehackt dan heb je pas recht op zeiken, want dat is echt kudt.
Ja en dan? Als dat met een zwembad gebeurd heb je gewoon pech en moet je niet zeiken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:50 schreef FinalD87 het volgende:
M'n opmerking werd eerder niet helemaal goed ontvangen (misschien aan de verkeerde persoon gericht, misschien niet duidelijk verwoord), maar hier een iets aangepaste vergelijking:
Je huurt een huisje in een park; dat park heeft een zwembad waarin je zonder extra vergoeding kunt zwemmen. Echter is het zwembad dicht vanwege het feit dat iemand het filtersysteem heeft gesloopt en dit eerst gemaakt moet worden uit veiligheid voor de bezoekers. Blijkt ook nog eens dat het hele systeem vernieuwd moet worden. Helaas maar het is niet anders, probeer het later nog eens. Je krijgt echter geen vergoeding omdat de verhuurder geen toezegging heeft gedaan dat het zwembad te allen tijden open is en het door omstandigheden kan voorkomen dat ie gesloten is.
Dit dus. Dit is ook precies de reden waarom een beding in de algemene voorwaarden nietig verklaard zou kunnen worden, dus het argument dat het in de av staat en dat je dus nergens recht op hebt, kan de prullenbak in.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:36 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat de PS3 online kan is deel van de waarde van de PS3. Je koopt een PS3 omdat je er online mee kan en er online games op kunt spelen. Als de PS3 niet online zou kunnen zou die wellicht 100 euro goedkoper zijn. Je hebt er dus weldegelijk voor betaald, alleen je hebt geen apart maandelijks abonnement zoals bij Xbox Live.
Ze stellen die Algemene Voorwaarden op omdat ze zo lekker buigzaam zijn zekerquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:54 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Dit dus. Dit is ook precies de reden waarom een beding in de algemene voorwaarden nietig verklaard zou kunnen worden, dus het argument dat het in de av staat en dat je dus nergens recht op hebt, kan de prullenbak in.
Inderdaad wat jij zegtquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:57 schreef MagischMannetje het volgende:
Maakt me niet uit wat ze allemaal zeggen. Als ze het maar weer online krijgen
ik had dat toen PSN het deedquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:34 schreef knikkebol het volgende:
Ik: "shit psn doet het niet"
Fok forum mensen: " ga naar buiten etc."
Ik ga naar buiten voetballen, breek ik mijn pols. :/
En nu ... Kan niet ps'en en niet zwemmen/voetballen/etc. FML!!!
Je moet ook niet te sportief doen ineens als je altijd achter dat ding zitquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:34 schreef knikkebol het volgende:
Hahaquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Jonge het is zonnig buiten wat lul je
Sterkte!quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:34 schreef knikkebol het volgende:
quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Jonge het is zonnig buiten wat lul je
Bron: http://blog.eu.playstation.com/quote:Valued PlayStation Network/Qriocity Customer,
We have discovered that between April 17 and April 19, 2011, certain PlayStation Network and Qriocity service user account information was compromised in connection with an illegal and unauthorized intrusion into our network. In response to this intrusion, we have:
1) Temporarily turned off PlayStation Network and Qriocity services;
2) Engaged an outside, recognized security firm to conduct a full and complete investigation into what happened; and
3) Quickly taken steps to enhance security and strengthen our network infrastructure by re-building our system to provide you with greater protection of your personal information.
We greatly appreciate your patience, understanding and goodwill as we do whatever it takes to resolve these issues as quickly and efficiently as practicable.
Although we are still investigating the details of this incident, we believe that an unauthorized person has obtained the following information that you provided: name, address (city, state/province, zip or postal code), country, email address, birthdate, PlayStation Network/Qriocity passwords and login, and handle/PSN online ID. It is also possible that your profile data, including purchase history and billing address (city, state, zip), and your PlayStation Network/Qriocity password security answers may have been obtained. If you have authorized a sub-account for your dependent, the same data with respect to your dependent may have been obtained. While there is no evidence that credit card data was taken at this time, we cannot rule out the possibility. If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, to be on the safe side we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may also have been obtained.
For your security, we encourage you to be especially aware of email, telephone, and postal mail scams that ask for personal or sensitive information. Sony will not contact you in any way, including by email, asking for your credit card number, social security, tax identification or similar number or other personally identifiable information. If you are asked for this information, you can be confident Sony is not the entity asking. When the PlayStation Network and Qriocity services are fully restored, we strongly recommend that you log on and change your password. Additionally, if you use your PlayStation Network or Qriocity user name or password for other unrelated services or accounts, we strongly recommend that you change them, as well.
To protect against possible identity theft or other financial loss, we encourage you to remain vigilant to review your account statements and to monitor your credit or similar types of reports.
We thank you for your patience as we complete our investigation of this incident, and we regret any inconvenience. Our teams are working around the clock on this, and services will be restored as soon as possible. Sony takes information protection very seriously and will continue to work to ensure that additional measures are taken to protect personally identifiable information. Providing quality and secure entertainment services to our customers is our utmost priority. Please check www.eu.playstation.com/psnoutage should you have any additional questions.
Sincerely,
Sony Network Entertainment and Sony Computer Entertainment Teams
Sony Network Entertainment Europe Limited (formerly known as PlayStation Network Europe Limited) is a subsidiary of Sony Computer Entertainment Europe Limited the data controller for PlayStation Network/Qriocity personal data.
quote:Update on PlayStation Network and Qriocity
Thank you for your patience while we work to resolve the current outage of PlayStation Network & Qriocity services. We are currently working to send a similar message to the one below via email to all of our registered account holders regarding a compromise of personal information as a result of an illegal intrusion on our systems. These malicious actions have also had an impact on your ability to enjoy the services provided by PlayStation Network and Qriocity including online gaming and online access to music, movies, sports and TV shows. We have a clear path to have PlayStation Network and Qriocity systems back online, and expect to restore some services within a week.
We’re working day and night to ensure it is done as quickly as possible. We appreciate your patience and feedback.
Valued PlayStation Network/Qriocity Customer:
We have discovered that between April 17 and April 19, 2011, certain PlayStation Network and Qriocity service user account information was compromised in connection with an illegal and unauthorized intrusion into our network. In response to this intrusion, we have:
• Temporarily turned off PlayStation Network and Qriocity services;
• Engaged an outside, recognized security firm to conduct a full and complete investigation into what happened; and
• Quickly taken steps to enhance security and strengthen our network infrastructure by re-building our system to provide you with greater protection of your personal information.
We greatly appreciate your patience, understanding and goodwill as we do whatever it takes to resolve these issues as quickly and efficiently as practicable.
<-- KNIP -->
Mwah, kan geen kwaad denk ikquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:12 schreef Sandersson het volgende:
Is het verstandig wachtwoorden te veranderen die aan je PSN-account gekoppeld zitten? Of is dat te doemdenkerig?
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:12 schreef Sandersson het volgende:
Is het verstandig wachtwoorden te veranderen die aan je PSN-account gekoppeld zitten? Of is dat te doemdenkerig?
quote:...certain PlayStation Network user account information was compromised.
Heel voorzichtig beginnen met "certain information" en vervolgens ligt alles op straatquote:...an unauthorized person has obtained the following information that you provided: name, address (city, state, zip), country, email address, birthdate, PlayStation Network password and login, and handle/PSN online ID. It is also possible that your profile data, including purchase history and billing address (city, state, zip), and your PlayStation Network password security answers may have been obtained.
Ik bedoel dat je bijvoorbeeld met een e-mailadres een account aanmaakt bij PSN en daar een ww voor gebruikt die mogelijkerwijs hetzelfde zou zijn als het ww van het e-mailadres zelf. Comprendre?quote:
quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Is creditcardinformatie nu gelekt of niet?
quote:In terms of possibility, yes.
Ah oke. Ik zou bij alle andere sites waar je dat wachtwoord gebruikt het wachtwoord veranderen. Ook moet je voor email en internetbankieren altijd een uniek wachtwoord gebruiken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:21 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je bijvoorbeeld met een e-mailadres een account aanmaakt bij PSN en daar een ww voor gebruikt die mogelijkerwijs hetzelfde zou zijn als het ww van het e-mailadres zelf. Comprendre?
Dat zou ik sowieso veranderenquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:21 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je bijvoorbeeld met een e-mailadres een account aanmaakt bij PSN en daar een ww voor gebruikt die mogelijkerwijs hetzelfde zou zijn als het ww van het e-mailadres zelf. Comprendre?
Die staan in je PS3, dus zelfs al zou dat zou zijn, dan zou je met één sync ze weer uploaden. Het echte probleem is identiteitsdiefstal en cc-info die op straat ligt. Dat is echt enorm zorgelijk. Eigenlijk zou een EU-instantie hiertegen moeten optreden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:27 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Als m'n trophies maar niet gewist zijn
Het is inderdaad zorgwekkend te noemen. Des te meer omdat ik denk dat Sony een groot bedrijf is wat de beveiliging nog wel redelijk op orde zou hebben. Hoe makkelijk moet het wel niet zijn om bij kleinere bedrijven de info te jatten. Bedrijven met een minder budget voor beveiliging bijvoorbeeld. Heb geen verstand van ict overigens, dus verder weet ik weinig van beveiligen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:29 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Die staan in je PS3, dus zelfs al zou dat zou zijn, dan zou je met één sync ze weer uploaden. Het echte probleem is identiteitsdiefstal en cc-info die op straat ligt. Dat is echt enorm zorgelijk. Eigenlijk zou een EU-instantie hiertegen moeten optreden.
Dit is Sony ook aan te rekenen. Dramatisch slechte beveiliging. Als je van mensen zoveel persoonlijke data wil verzamelen dan moet je ook de verantwoordelijkheid nemen voor de beveiliging.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:31 schreef delano.888 het volgende:
Wat een bullcrap weer hier. Jullie doen net alsof Sony het met opzet gedaan heeft, dat slaat nergens op.
Als er van wie dan ook onrechtmatig gebruik word gemaakt van CC gegevens dan kan je dat zo terug vragen bij je CC maatschappij.
Wat een bullcrap lul jij dan. Ze doen het niet met opzet, maar zijn wel degelijk verantwoordelijk voor de informatie die jij, op verzoek van hun en voor het gebruik van hun diensten, verschaft. Dat ze het offline halen als er een mega lek is, lijkt mij nogal wiedes.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:31 schreef delano.888 het volgende:
Wat een bullcrap weer hier. Jullie doen net alsof Sony het met opzet gedaan heeft, dat slaat nergens op.
Als er van wie dan ook onrechtmatig gebruik word gemaakt van CC gegevens dan kan je dat zo terug vragen bij je CC maatschappij.
Elk bedrijf kan gehackt worden, hoe groot ook. Sony heeft PSN offline zodat er verder niks kan gebeuren, ze gooien het weer online zodra het lek 100% zeker dicht is. Dat is gewoon verstandig denken.
Met eens. Ik hoop alleen dat ze wel gewoon bepaalde gegevens versleuteld hadden. Zoals ze nu dat berichtje op het blog hebben gezet, lijkt het erop alsof alles gewoon als plain text stond opgeslagen, inclusief wachtwoorden en creditcardgegevens.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dit is Sony ook aan te rekenen. Dramatisch slechte beveiliging. Als je van mensen zoveel persoonlijke data wil verzamelen dan moet je ook de verantwoordelijkheid nemen voor de beveiliging.
Inderdaad, ze verdienen miljoenen maar ze krijgen het niet eens voorelkaar om de beveiliging op orde te hebben? Kunnen we net zo goed al onze gegevens op FOK! plaatsen bij wijze van spreken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dit is Sony ook aan te rekenen. Dramatisch slechte beveiliging. Als je van mensen zoveel persoonlijke data wil verzamelen dan moet je ook de verantwoordelijkheid nemen voor de beveiliging.
Ja ik heb een sterk wachtwoord opgegeven, dus dat zou moeilijker te kraken moeten zijn. Bij Kotaku en FOK! had ik een heel simpel wachtwoord en dat was zo gekraakt. Sindsdien heb ik m'n lesje wel geleerd, dus ik heb een maandje terug mijn PSN wachtwoord en veel andere wachtwoorden sterk gemaakt. Hopelijk is dat nu lastiger te kraken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:35 schreef FinalD87 het volgende:
[..]
Met eens. Ik hoop alleen dat ze wel gewoon bepaalde gegevens versleuteld hadden. Zoals ze nu dat berichtje op het blog hebben gezet, lijkt het erop alsof alles gewoon als plain text stond opgeslagen, inclusief wachtwoorden en creditcardgegevens.
Nogmaals, dat kan ieder bedrijf gebeuren. Hackers hebben nou eenmaal alle tijd om alles uit te zoeken en te proberen. Het is niet anders. Dit kan micro$oft net zo goed gebeuren of wat voor groot bedrijf dan ook. De gegevens worden versleuteld maar ook een versleuteling kan gekraakt worden. Voorbeeld: x360 was vrij snel na de launch gehackt, ps3 pas na vele jaren. Dat is een teken van GOEDE beveiliging. Dat er helaas een ontzettend grote groep hackers niks te doen heeft, en het op Sony gemunt heeft, is heel jammer maar dat kan je niemand verwijten behalve de hackers. Sony doet heus wel alles wat ze kunnen om het op te lossen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:32 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Sony beveiligt alleen als het hen uitkomt, gekopieerde games kosten namelijk veel inkomsten. Als persoonlijke info van klanten op straat ligt is dit geen directe hap op de inkomsten van Sony. Logisch dat de aandacht van Sony daarnaar is uitgegaan, maar wel triest.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:38 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nogmaals, dat kan ieder bedrijf gebeuren. Hackers hebben nou eenmaal alle tijd om alles uit te zoeken en te proberen. Het is niet anders. Dit kan micro$oft net zo goed gebeuren of wat voor groot bedrijf dan ook. De gegevens worden versleuteld maar ook een versleuteling kan gekraakt worden. Voorbeeld: x360 was vrij snel na de launch gehackt, ps3 pas na vele jaren. Dat is een teken van GOEDE beveiliging. Dat er helaas een ontzettend grote groep hackers niks te doen heeft, en het op Sony gemunt heeft, is heel jammer maar dat kan je niemand verwijten behalve de hackers. Sony doet heus wel alles wat ze kunnen om het op te lossen.
Mensen die zo zeiken verdienen het niet een PS3 te hebben.
Dus jij bepaald nu wie er mag klagen en wie niet?quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:38 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Mensen die zo zeiken verdienen het niet een PS3 te hebben.
Volgens mij weet Sony niet of cc-gegevens buitgemaakt zijn, maar waarschuwen ze wel voor het lekken ervan (en ook de vervaldata):quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:42 schreef DrMarten het volgende:
Scheelt bij die creditcardgegevens dat ze alleen de nummers hebben en niet de beveiligingscodes en vervaldata.
quote:"While there is no evidence at this time that credit card data was taken," writes Seybold, "we cannot rule out the possibility."
"If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, out of an abundance of caution we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may have been obtained," Seybold continues.
Ja, dat gaat nog zeker een week duren.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:54 schreef Gemaskerde het volgende:
Maar om weer even terug te komen op wanneer PSN weer online gaat komen. Waarschijnlijk dus nog behoorlijk lang aangezien zo'n onderzoek lang kan gaan duren.
Meteen je wachtwoord van je Hotmail veranderen. Zorg er altijd voor dat je je Hotmailwachtwoord nergens anders gebruikt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:55 schreef -Dries- het volgende:
Hrmpf. Mijn hotmail password is hetzelfde als mn PSN wachtwoord (want zelfde e-mail).
Wie gaan er allemaal hun wachtwoorden veranderen?
Ik weet niet meer welke ww's ik gebruik bij PSN, want alles staat op auto-inlog. Maar heb het toch maar even allemaal veranderd.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:55 schreef -Dries- het volgende:
Hrmpf. Mijn hotmail password is hetzelfde als mn PSN wachtwoord (want zelfde e-mail).
Ik weet eerlijk gezegd m'n wachtwoord van PSN niet eens, gaat altijd automatischquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:55 schreef -Dries- het volgende:
Euhm, waarom niet?quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:05 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd m'n wachtwoord van PSN niet eens, gaat altijd automatisch
Maar, waarom zou die hetzelfde zijn als van email?
quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:10 schreef Pino0 het volgende:
GODVERDOMME BEN NU HELEMAAL MIJN GEDULD KWIJT
waneer kunnen deze fucking jappen die zooi IIG FUCKING ONLINE ZETTEN k zit echt zwaar te popelen om weer een rondje black ops te doen, of fifa 11 oid.
aangezien die mongooltjes niks kunnen fixen en alleen maar met NUTTLELOZE INFO komen gvd kan dit nog wel een kk lange week worden
sony beter ga je failliet
Jonge het is warm buitenquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:10 schreef Pino0 het volgende:
GODVERDOMME BEN NU HELEMAAL MIJN GEDULD KWIJT
waneer kunnen deze fucking jappen die zooi IIG FUCKING ONLINE ZETTEN k zit echt zwaar te popelen om weer een rondje black ops te doen, of fifa 11 oid.
aangezien die mongooltjes niks kunnen fixen en alleen maar met NUTTLELOZE INFO komen gvd kan dit nog wel een kk lange week worden
sony beter ga je failliet
http://nl.playstation.com(...)n-in-de-PSN-service/quote:Geachte PlayStation Network/Qriocity klant:
We hebben onlangs ontdekt dat tussen 17 April en 19 April 2011, bepaalde informatie van gebruikersaccounts op het PlayStation Network en Qriocity diensten werd gecomprimeerd in verband met een externe indringing in ons systeem. Hierdoor hebben wij:
1) tijdelijk PlayStation Network en Qriocity services offline geplaatst
2) een buitenstaande en erkende security firma gevraagd om een volledig en compleet onderzoek te ondernemen naar wat er gebeurd is; en,
3) spoedig maatregelen genomen om de beveiliging van onze netwerkinfrastructuur te verbeteren en te versterken door onze systeem te heropbouwen om U te voorzien van verbeterde bescherming van uw persoonlijke gegevens.
Wij waarderen uw geduld, begrip en aardigheid terwijl wij aan het werk zijn om deze problemen zo snel en efficiënt mogelijk op te lossen.
Hoewel we nog steeds de details van het incident aan het onderzoeken zijn, verdenken wij dat een onbevoegd persoon in het bezit is gekomen van de volgende informatie die U aan ons had verstrekt: naam, adres (stad, provincie, postcode), land, e-mail adres, geboortedatum, PlayStation Network/Qriocity wachwoord en login, en gebruikersnaam/PSN online id. Het is ook mogelijk dat uw profiel data werd verkregen, inclusief aankoopsgeschiedenis en factuuradres (stad, provincie, postcode), en uw PlayStation Network/Qriocity wachtwoord beveiligingsvragen zijn ook mogelijk verkregen. Als U een sub-account hebt geauthoriseerd, kan dezelfde data met betrekking tot die account verkregen zijn. Hoewel er geen direct bewijs is dat creditcard gegevens verkregen zijn op dit moment, kunnen we de mogelijkheid niet uitsluiten.
Als U uw creditcard data hebt opgegeven via PlayStation Network of Qriocity, adviseren wij U voor de veiligheid dat het mogelijk is dat uw creditcard nummer (exclusief security code) en geldigheidsdatum zijn verkregen.
Voor uw veiligheid, raden wij U aan om bewust te zijn van email, telefoon en post scams die om uw persoonlijke of gevoelige informatie vragen. Sony zal U nooit via deze kanalen contacteren, inclusief e-mail, om uw creditcard nummer of andere identiteits informatie te vragen. Mocht U een bericht ontvangen die om persoonlijke informatie vraagt, kunt U erop vertrouwen dat deze persoon niet voor Sony werkt. Wanneer de PlayStation Network en Qriocity diensten volledig hersteld zijn, raden wij U ten strengste aan zo snel mogelijk in te loggen en om uw wachtwoord te veranderen. Verder, als U uw PlayStation Network of Qriocity gebruikersnaam of password voor andere service(s) gebruikt, raden wij U ook aan om die te veranderen.
Om uzelf te beschermen tegen mogelijke identiteitsdiefstal of andere financiële verliezen, raden wij U aan om waakzaam te blijven door uw rekening afschriften of gelijkaardige documenten te controleren.
Onze excuses voor het ongemak en wij danken U voor uw geduld terwijl wij ons onderzoek afronden. Onze teams werken rond de klok en services zullen zo snel mogelijk hersteld worden. Sony neemt bescherming van gegevens zeer serieus en zal zich blijven inspannen om ervoor te zorgen dat er aanvullende maatregelen worden genomen om persoonlijke gegevens te beschermen. Het leveren van kwaliteit en veilige entertainment diensten is onze hoogste prioriteit. Neem a.u.b. contact op nl.playstation.com/psnoutage mocht U nog verder vragen hebben.
Hoogachtend,
Sony Network Entertainment en Sony Computer Entertainment Teams
* Sony Network Entertainment Europe Limited (voorheen bekend als PlayStation Network Europe Limited) is een dochteronderneming van Sony Computer Entertainment Europe Limited, de verantwoordelijke voor verwerking van data voor PlayStation Network/Qriocity persoonlijke gegevens
Dat je nog zelf je wachtwoord moet gaan zitten veranderen. Ik vind dat ze bij PSN bij alle accounts meteen bij het inloggen de password reset functie moeten inschakelen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:21 schreef Cheiron het volgende:
In ieder geval persoonlijke data en inloggegevens, misschien creditcard gegevens gejat:
[..]
http://nl.playstation.com(...)n-in-de-PSN-service/
Top idee, waarna alle mensen die hun wachtwoord niet meer weten en een ander email adres hebben gemaakt in misschien de jaren dat ze dat account hebben, dus nooit meer hun account in kunnen. Dat zou echt genaaid zijn..quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat je nog zelf je wachtwoord moet gaan zitten veranderen. Ik vind dat ze bij PSN bij alle accounts meteen bij het inloggen de password reset functie moeten inschakelen.
Die kunnen contact opnemen met Sony support.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Top idee, waarna alle mensen die hun wachtwoord niet meer weten en een ander email adres hebben gemaakt in misschien de jaren dat ze dat account hebben, dus nooit meer hun account in kunnen. Dat zou echt genaaid zijn..
Tsja, vind het wel interessant om de ontwikkelingen een beetje bij te houden hierover.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:43 schreef mr-green het volgende:
Ik vind het ook kut dat PSN down is maarja mensen het leven gaat door. Elke dag hier posten maakt het alleen maar erger (voor jezelf)
quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:16 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
[..]
Heel voorzichtig beginnen met "certain information" en vervolgens ligt alles op straat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |