Of heb je liever pure koolstof.quote:Daarvoor heb ik bij de apotheker koolstofpoeder gekocht. Ze gebruiken dat ook in medicatie. Het is eetbaar en ongevaarlijk en het kleurt heel diep zwart.
Een andere apotheek, of je stuurt een vriend/vriendin om het te halen.quote:Op zondag 24 april 2011 09:46 schreef toxic_virus het volgende:
pure koolstof poeder .....
maar in de apotheker staat een kutwijf die ik liever niet wil zien.
nog andere opties ?
quote:Op zondag 24 april 2011 09:51 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Een andere apotheek, of je stuurt een vriend/vriendin om het te halen.
Kleuter.quote:Op zondag 24 april 2011 09:52 schreef toxic_virus het volgende:
[..]alsof die met dat kutwijf willen spreken/daar zin in hebben
Zuivere poedervorm lijkt moeilijk te krijgen. Het meest geschikt lijkt me een (zacht) potlood te veilen. Is te doen, afhankelijk van hoeveel je nodig hebt. (Norrit moet je niet hebben - veel te laag koolstof gehalte - en kolen voor in de bbq zijn dacht ik ook vrij onzuiver, zwavel etc.)quote:Planten onttrekken overdag koolstof aan de lucht en geven s nachts zuurstof af.
Ik heb iets meer dan een halve kilo nodig: 0.67 kgquote:Op zondag 24 april 2011 10:04 schreef GS42 het volgende:
Op zoek naar iets voor je kwam ik dit op Praxis.nl tegen:![]()
[..]
Zuivere poedervorm lijkt moeilijk te krijgen. Het meest geschikt lijkt me een (zacht) potlood te veilen. Is te doen, afhankelijk van hoeveel je nodig hebt. (Norrit moet je niet hebben - veel te laag koolstof gehalte - en kolen voor in de bbq zijn dacht ik ook vrij onzuiver, zwavel etc.)
Houtskool is vrij zuiver koolstof hoor, zover ik weet.quote:Op zondag 24 april 2011 10:04 schreef GS42 het volgende:
Op zoek naar iets voor je kwam ik dit op Praxis.nl tegen:![]()
[..]
Zuivere poedervorm lijkt moeilijk te krijgen. Het meest geschikt lijkt me een (zacht) potlood te veilen. Is te doen, afhankelijk van hoeveel je nodig hebt. (Norrit moet je niet hebben - veel te laag koolstof gehalte - en kolen voor in de bbq zijn dacht ik ook vrij onzuiver, zwavel etc.)
Edit: Zoekterm 'grafietpoeder' doet het. O.a: http://www.werkenmetmerken.nl/nl/grafietpoeder/p/243/29/148 Dat moet je hebben denk ik. (Ookal is 'op basis van zuiver grafiet' wel verdacht...)
Ik hoop op een snel antwoord op de bovenstaande vragen ...quote:Op zondag 24 april 2011 10:10 schreef toxic_virus het volgende:
Als houtskool zuiver koolstof is zou het dan geschikt zijn voor een explosief zoals buskruit ?
(niet voor criminele zaken maar gwoon om uit te proberen en misschien voor een techniek project op school)
Sowieso, waar heb je 0.67 kilo voor nodig, ga je een kanon bouwen?quote:Op zondag 24 april 2011 10:10 schreef toxic_virus het volgende:
Als houtskool zuiver koolstof is zou het dan geschikt zijn voor een explosief zoals buskruit ?
(niet voor criminele zaken maar gwoon om uit te proberen en misschien voor een techniek project op school)
In eerste instantie werd er ook gewoon houtskool gebruikt voor het maken van buskruit.quote:Op zondag 24 april 2011 10:10 schreef toxic_virus het volgende:
Dat jaquote:Op zondag 24 april 2011 10:16 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
In eerste instantie werd er ook gewoon houtskool gebruikt voor het maken van buskruit.
Dat werd dan wel weer fijngemalen, want met brokken ging het niet zo goed.
Faalhaas, just got flagged.quote:Op zondag 24 april 2011 10:07 schreef toxic_virus het volgende:
En ik heb echt pure nodig want ik ga buskruit maken.
Ja, ik ga m'n KUT school opblazenquote:Op zondag 24 april 2011 10:15 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Sowieso, waar heb je 0.67 kilo voor nodig, ga je een kanon bouwen?
Kicken na 5 minuten..quote:Op zondag 24 april 2011 10:15 schreef toxic_virus het volgende:
[..]
Ik hoop op een snel antwoord op de bovenstaande vragen ...
Ff quoten.quote:Op zondag 24 april 2011 12:58 schreef toxic_virus het volgende:
[..]
Ja, ik ga m'n KUT school opblazen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Buskruit#Samenstellingquote:Op zondag 24 april 2011 10:15 schreef toxic_virus het volgende:
[..]
Ik hoop op een snel antwoord op de bovenstaande vragen ...
Dankje, had ik nog niet gezienquote:Op zondag 24 april 2011 17:15 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Buskruit#Samenstelling
Klopt vogelpoep bevat veel salpeter oftewel KNO3 oftewel Kaliumnitraatquote:Op zondag 24 april 2011 10:41 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Faalhaas, just got flagged.
Daarnaast is buskruit ooit uitgevonden door oa vogelpoep en kolen te vermalen en te mengen...
Dus je hebt salpeter, zwavel en koolstof. En uitgerekend van de koolstof vraag je je af hoe je er aan komt?quote:Op zondag 24 april 2011 10:07 schreef toxic_virus het volgende:
[..]
Ik heb iets meer dan een halve kilo nodig: 0.67 kg
Dus dat is me iets te lang potloden veilen
En ik heb echt pure nodig want ik ga buskruit maken.
Dus anders ontploft het niet goed
Zelfde als zelfmoordfiguren, van aandachtshoeren moet je het account door de shredder halen. En in dit geval de politie nog even inlichten.quote:Op zondag 24 april 2011 17:26 schreef Sander het volgende:
Zijn er echt mensen die hier paniek om maken?
Omdat ie zegt z'n school te willen opblazen. Gok ik.quote:Op zondag 24 april 2011 18:16 schreef Sander het volgende:
Omdat-ie buskruit probeert te maken, en hier komt vragen om koolstof? Laat hem lekker aanmodderen
Als TS niet weet waar hij koolstof kan kopen dan gaat hem buskruit maken ook niet lukken.quote:Op zondag 24 april 2011 18:16 schreef Sander het volgende:
Omdat-ie buskruit probeert te maken, en hier komt vragen om koolstof? Laat hem lekker aanmodderen
En je neemt iemand op FOK! serieus?quote:Op zondag 24 april 2011 18:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Omdat ie zegt z'n school te willen opblazen. Gok ik.
Nog een slim persoon hierquote:Op zondag 24 april 2011 18:33 schreef Watertornado het volgende:
Het beste kun je naar de juwelier gaan om wat diamanten te scoren.
iddquote:Op zondag 24 april 2011 17:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dus je hebt salpeter, zwavel en koolstof. En uitgerekend van de koolstof vraag je je af hoe je er aan komt?
Ach, als een twitterberichtje met dezelfde strekking leidt tot arrestatie.. waarom een Fok! bericht niet ?quote:
Je eigen arm afhakken en vermalen werkt ook. Koolstof zat.quote:Op zondag 24 april 2011 18:33 schreef Watertornado het volgende:
Het beste kun je naar de juwelier gaan om wat diamanten te scoren.
quote:Op zondag 24 april 2011 18:37 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je eigen arm afhakken en vermalen werkt ook. Koolstof zat.
Als je bedoeld een koolstof filter ??quote:Op zondag 24 april 2011 18:49 schreef trovey het volgende:
Zeker nooit iemand in je omgeving gehad die een aquarium had?
Dit.quote:Op zondag 24 april 2011 18:36 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ach, als een twitterberichtje met dezelfde strekking leidt tot arrestatie.. waarom een Fok! bericht niet ?
Je kunt actieve kool voor een aquarium ook los kopen (dat wil zeggen, wel in een doosjequote:Op zondag 24 april 2011 18:58 schreef toxic_virus het volgende:
[..]
Als je bedoeld een koolstof filter ??
Ja ik heb iemand in m'n omgeving met een aquarium ja.
Maar koolstof filters zijn iets te duur, dan is houtskool beter......
Actieve kool? Moet je dat eerst laten activeren?quote:Op zondag 24 april 2011 20:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Je kunt actieve kool voor een aquarium ook los kopen (dat wil zeggen, wel in een doosje)
Neejoh, n00b, het is toch al actief !quote:Op zondag 24 april 2011 20:31 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Actieve kool? Moet je dat eerst laten activeren?
Koolstof-14 wel jaquote:
Nee, zo heet het nu eenmaal.quote:Op zondag 24 april 2011 20:31 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Actieve kool? Moet je dat eerst laten activeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |