Die vraag is totaal niet interessantquote:Op zondag 24 april 2011 11:23 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dan zitten we daar op één lijn. Ik kan dat ook niet verklaren, net als dat ik niet kan verklaren hoe de oerknal is ontstaan.
Voor mij is de interessantere vraag degene van ID tegenover Evolutieleer (van Dawkins).
Yay ! Zelfreflectiequote:Op zondag 24 april 2011 12:10 schreef PuntMutss het volgende:
weetje ik heb best lullig gedaan over ongelovigensorry
ah ja zulke mensen bestaan ook nogquote:Op zondag 24 april 2011 12:16 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
christenen die zo ver gaan dat ze zich vrijwillig laten kruisigen
Dan moet je Amerikaanse kerkdiensten eens zien, daar word je pas bang van.quote:Op zondag 24 april 2011 12:18 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
ah ja zulke mensen bestaan ook nogik weet ...
mijn tante word gestalkt door geestenik vind het maar niets die zit in een kerk en de voorganger zegt : deze kerk draait om MIJ ik ben jullie leider.... eng
sommige dingen in het geloof vind ik wel te ver gaanquote:Op zondag 24 april 2011 12:19 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dan moet je Amerikaanse kerkdiensten eens zien, daar word je pas bang van.
Wat ik één van de ergste dingen vind is dat kinderen vaak geen keuze krijgen in wel of niet geloven. Ik vind dat iedereen vrij moet zijn om te kiezen om wel of niet te geloven. De discussie of het waar is wat ze geloven komt daar dan na.quote:Op zondag 24 april 2011 12:20 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
sommige dingen in het geloof vind ik wel te ver gaan
Dat heeft Paulus ons proberen wijs te maken en dit heidens idee hebben de auteurs van het N.T. overgenomen.quote:Op zondag 24 april 2011 12:07 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
God Jezus en de Heilige geest zijn samen 1 persoon
Juist, en ook niet meer dan dat, met het verschil dat hij rechtmatig troonpretendent van Palestina was.quote:Jezus werd geboren als BABY en had totaal geen macht het was een doodgewone baby.... hij is net als ons opgegroeid
Dat timmerman werd is zeker bla bla bla en staat niet in het N.T.quote:hij werd timmerman bla bla
klopt ... ik ben gedoopt en ben er mee verder gegaan... maar mijn zus daarintegen is gedoopt en sluit zich nu helemaal af van het gezin omdat ze eigenlijk niet christelijk isquote:Op zondag 24 april 2011 12:22 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Wat ik één van de ergste dingen vind is dat kinderen vaak geen keuze krijgen in wel of niet geloven. Ik vind dat iedereen vrij moet zijn om te kiezen om wel of niet te geloven. De discussie of het waar is wat ze geloven komt daar dan na.
Veel mensen (vooral kinderen) zijn bang niet meer geaccepteerd te worden door familie en mensen die ze kennen en blijven daardoor geloven. De keus om zonder god een fijn leven te hebben vind ik erg belangrijk.
Aan de andere kant kan ik mij de gedachtengang van de ouders ook wel voorstellen. Als zij oprecht geloven dat de kinderen voor eeuwig zullen rotten in de Hel als ze niet doordrenkt worden van het geloof gaan ze, als liefhebbende ouders, er natuurlijk alles aan doen om dat te voorkomen...quote:Op zondag 24 april 2011 12:22 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Wat ik één van de ergste dingen vind is dat kinderen vaak geen keuze krijgen in wel of niet geloven. Ik vind dat iedereen vrij moet zijn om te kiezen om wel of niet te geloven. De discussie of het waar is wat ze geloven komt daar dan na.
Veel mensen (vooral kinderen) zijn bang niet meer geaccepteerd te worden door familie en mensen die ze kennen en blijven daardoor geloven. De keus om zonder god een fijn leven te hebben vind ik erg belangrijk.
het mag misschien niet zinvol zijn maar het staat echt in de bijbelquote:Op zondag 24 april 2011 12:22 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat heeft Paulus ons proberen wijs te maken en dit heidens idee hebben de auteurs van het N.T. overgenomen.
[..]
Juist, en ook niet meer dan dat, met het verschil dat hij rechtmatig troonpretendent van Palestina was.
[..]
Dat timmerman werd is zeker bla bla bla en staat niet in het N.T.
Nogmaals, je weet echt niks zinvols te vertellen betreft uw eigen geloof.
Geloof kan je gezondheid schaden.quote:Op zondag 24 april 2011 12:18 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
ah ja zulke mensen bestaan ook nogik weet ...
mijn tante word gestalkt door geestenik vind het maar niets die zit in een kerk en de voorganger zegt : deze kerk draait om MIJ ik ben jullie leider.... eng
Met de doop beloof je dat je je kind gelovig zult opvoeden en ze daarna voor hun eigen keuze laten staan de doop is in mijn belevenis het begin van de christelijke opvoedingquote:Op zondag 24 april 2011 12:24 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Aan de andere kant kan ik mij de gedachtengang van de ouders ook wel voorstellen. Als zij oprecht geloven dat de kinderen voor eeuwig zullen rotten in de Hel als ze niet doordrenkt worden van het geloof gaan ze, als liefhebbende ouders, er natuurlijk alles aan doen om dat te voorkomen...
Dat zijn lastige dingen, maar wel knap dat je zus dat kan. Ze kiest er dus voor niet te geloven. Die keuze kan jij ook nog maken. De vraag is alleen of bijvoorbeeld je ouders je zus nog wel accepteren?quote:Op zondag 24 april 2011 12:23 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
klopt ... ik ben gedoopt en ben er mee verder gegaan... maar mijn zus daarintegen is gedoopt en sluit zich nu helemaal af van het gezin omdat ze eigenlijk niet christelijk is
Waar trek je de krijtlijn ??quote:Op zondag 24 april 2011 12:20 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
sommige dingen in het geloof vind ik wel te ver gaan
Neen hoor, zo staat dat niet in de Bijbel. Men heeft je wat wijs gemaakt.quote:Op zondag 24 april 2011 12:24 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
het mag misschien niet zinvol zijn maar het staat echt in de bijbel
en ik heb cathegesatie gedaan en daar werd dat uitgelegd over de drie enige God....
Ik geloof dat maar ik dwing niemand er toe om het te geloven .... ben geen Boeman
Waarom ligt de bewijslast niet bij jou?quote:Op zondag 24 april 2011 12:00 schreef PuntMutss het volgende:
je ontwijkt mijn vraag nog steeds....
vertel : waarom bestaat god niet??
Op zondag 24 april 2011 12:18 schreef PuntMutss het volgende:
We know...quote:Op zondag 24 april 2011 12:10 schreef PuntMutss het volgende:
weetje ik heb best lullig gedaan over ongelovigensorry
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |