De wet van oorzaak en gevolg zegt genoeg.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:49 schreef speknek het volgende:
Bron dat de oorzaak nooit spontaan kan zijn? En wat is de redenering dat een stap dichter bij het antwoord een stap dichter bij god is?
Ojee..iemand die denkt slim te zijn omdat hij atheistisch is..En noemt zichzelf dan rationeel.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:50 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Nee. Als je geen enkel geloof hebt in een god ben je atheistisch (al gebruik ik liever de term "rationeel" - ik adverteer mezelf immers evenmin als "akabouterist" of "anastrologist".
Atheisme is evenmin een geloof als dat niet naar voetbal kijken "ook maar een vorm van naar voetbal kijken" is. Die bijgelovige drogreden is nu al zo vaak ontkracht hier, dat mensen er nog mee aan durven komen zetten.
Ga je gang.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:49 schreef Robmeister het volgende:
Alleen met de kanttekening dat het Christendom te bewijzen valt.
Vertel eens, hoe "bewijs jij 't christendom"?quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:49 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Alleen met de kanttekening dat het Christendom te bewijzen valt. Al die andere geloven niet.
Sja. Als jij 't graag als ophemelen wil zien als je op een stokoude en ontelbare malen weerlegde drogreden gewezen wordt.. mijn zegen heb je.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:53 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Ojee..iemand die denkt slim te zijn omdat hij atheistisch is..En noemt zichzelf dan rationeel.
Je durft jezelf wel op te hevelen he..
Beetje te hoog ego gehalte?
Dan moet je de Bijbel lezen. Want daarin staat het woord van God. Als je de Bijbel leest weet je wat hij zegt.quote:
Moet je voor de grap Leviticus eens doorlezen. Kan je lezen wie allemaal dienen te worden afgeslacht volgens jouw liefhebbende god.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:56 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Dan moet je de Bijbel lezen. Want daarin staat het woord van God. Als je de Bijbel leest weet je wat hij zegt.
Je kan ook andere heilige boeken lezen. Bv de Koran. Daar lees je dat Allah beweert dat alle ongelovige gedood moeten worden.
Jij rare zinnen maken.quote:Maar ik niet geloven dat dat gesproken is door God.
Gedaan. Weinig boekjes zijn zo multi-interpretabel en intern inconsistent.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:59 schreef Robmeister het volgende:
Moet je de Bijbel doorlezen en dan begrijp je wat God ermee bedoelt.
God wil wat niet eens zien?quote:Sterker nog God wil dat niet eens zien.
Afleidingsmanoeuvres.quote:Maar goed in bekijk de gehele Bijbel jij alleen een boek uit de Bijbel.
Je moet wel de gehele picture nemen en niet een klein puzzelstukje.
Even voor alle duidelijkheid: voor een atheist moet het bestaan van goden nog aannemelijk gemaakt worden. In afwachting daarvan gaat de atheist er vanuit dat die niet bestaan, net zoals jij - zonder bewijs - er vanuit gaat dat fries sprekende smurfen op mars niet bestaan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:46 schreef Robmeister het volgende:
Ojawel hoor. Als je gelooft in het niet bestaan van een God ben je atheistisch. Dan hoef je alleen maar je wereldbeeld te vergelijken met de wetenschap van de mens. Daaruit kan je concluderen of er wel of geen God bestaat.
Er zijn meer dan genoeg gelovigen die geen enkele moeite hebben met abiogenese en evolutie. Abiogenese en evolutie hebben strikt genomen weinig met religie of atheisme te maken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:46 schreef Robmeister het volgende:
Bv als je atheistisch bent dan geloof in je spontane ontstaan van het leven. aangezien er geen God is die het geschapen heeft volgens jouw wereldbeeld.
Verdiep je eens in quantumfysica.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:46 schreef Robmeister het volgende:
De wetenschap leert ons dat niets uit niets kan ontstaan.
Betekent dit dat als god bestaat, god een oorzaak heeft?quote:
Hoe kom je tot die conclusie?quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:46 schreef Robmeister het volgende:
Het leven bestaat. Daarvoor heeft het een oorzaak. Die oorzaak kan nooit spontaan zijn.
Volgens mij redeneer je jezelf vooral in de gewenste richting.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:46 schreef Robmeister het volgende:
En dus ben je een stapje dichter bij het antwoord. en dat brengt je dichter tot God.
"Extraordinary claims require extraordinary evidence" - Arthur C. Clarke.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
"That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence." - Christopher Hitchens.
Beide boeken zijn voor zover ik kan zien duidelijk door mensen geschreven. Ik zie ook in de Bijbel geen bewijs van het bestaan van een god. Noch is de conclusie dat de Bijbel het woord van god is zeer evident.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:56 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Dan moet je de Bijbel lezen. Want daarin staat het woord van God. Als je de Bijbel leest weet je wat hij zegt.
Je kan ook andere heilige boeken lezen. Bv de Koran. Daar lees je dat Allah beweert dat alle ongelovige gedood moeten worden. Maar ik kan niet geloven dat dat gesproken is door God.
wat een leuk stripje zeg...En nu??quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:03 schreef Telecaster het volgende:
[..]
"Extraordinary claims require extraordinary evidence" - Arthur C. Clarke.
[ afbeelding ]
Nee, dat blijkt wel.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:04 schreef Robmeister het volgende:
jullie komen letterlijk met argumenten aan waar ik helemaal niets mee kan.
Nee, als je anno 2011 nog steeds met pratende slangen, waterlopende exorcisten die hun eigen vader zijn en mensen die drie dagen in een grote vis overleven aankomt, dan ben je er lekker mee bezig!quote:Met je smurfen op Mars en weet ik het allemaal. als je anno 2011 nog steeds met dat soort krankzinnigheid kan aankomen kan ik niets anders zeggen dat je werkelijk geen enkele theologische kennis bezit. Laat staan dat je snapt en begrijpt wat God is. en wat hij ons wil vertellen.
Dat klopt. De Bijbel claimt ook dat het geschreven is door mensen. alleen die mensen zijn geinspireerd door God.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Beide boeken zijn voor zover ik kan zien duidelijk door mensen geschreven. Ik zie ook in de Bijbel geen bewijs van het bestaan van een god. Noch is de conclusie dat de Bijbel het woord van god is zeer evident.
Nu niks. Ik heb toch niet de illusie dat rationele argumenten vat hebben op irrationele bijgelovigen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:05 schreef Robmeister het volgende:
[..]
wat een leuk stripje zeg...En nu??
PZ Myers:quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:07 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Dat klopt. De Bijbel claimt ook dat het geschreven is door mensen. alleen die mensen zijn geinspireerd door God.
Even verder lezen en je zult nog meer begrijpen van de Bijbel.
nou je bent op de goede weg in ieder geval.
quote:Look at the bible as a pastiche, a collection of mutually and often internally inconsistent fragments slapped together for crude reasons of politics and art and priestly self-promotion and sometimes beauty and a lot of chest-thumping tribalism, and through that lens, it makes a lot of sense. It does tell us something important - about us, not some fantastic mythological being. It tells us that we are fractious, arrogant, scrappy people who sometimes accomplish great things and more often cause grief and pain to one another. We want to be special in a universe that is uncaring and cold, and in which the nature of our existence is a transient flicker, so we invent these strange stories of grand beginnings, like every orphan dreaming that they are the children of kings who will one day ride up on a white horse and take them away to a beautiful palace and a rich and healthy family that will love them forever. We are not princes of the earth, we are the descendants of worms, and any nobility must be earned.
En daarom is het dus niet waar? Geniale bewijsvoering.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:56 schreef Robmeister het volgende:
Je kan ook andere heilige boeken lezen. Bv de Koran. Daar lees je dat Allah beweert dat alle ongelovige gedood moeten worden. Maar ik kan niet geloven dat dat gesproken is door God.
Kennelijk slaag je er niet echt in om het onderscheid tussen die smurfen en jouw christelijke god duidelijk te maken. Dit is geen (opzettelijk) disrespect voor jouw overtuigingen, maar een oprecht onbegrip van je standpunt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:04 schreef Robmeister het volgende:
jullie komen letterlijk met argumenten aan waar ik helemaal niets mee kan. Met je smurfen op Mars en weet ik het allemaal. als je anno 2011 nog steeds met dat soort krankzinnigheid kan aankomen kan ik niets anders zeggen dat je werkelijk geen enkele theologische kennis bezit. Laat staan dat je snapt en begrijpt wat God is. en wat hij ons wil vertellen.
Geinspireerd door god lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:07 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Dat klopt. De Bijbel claimt ook dat het geschreven is door mensen. alleen die mensen zijn geinspireerd door God.
Even verder lezen en je zult nog meer begrijpen van de Bijbel.
nou je bent op de goede weg in ieder geval.
't Is geen rationeel argument. 't Is net alsof iemand zegt dat als je zijn lievelingsfilm ook niet onmiddelijk de Beste Film Ooit vindt "dat je 'm dan niet begrepen hebt".quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
En ik denk niet dat je het de mensen hier kunt verwijten dat je er niet in slaagt dat onderscheid duidelijk te maken. Het verwijt dat men niet over de nodige theologische kennis beschikt kan toch niet gelden als een argument voor jouw standpunt? Leg het dan uit! Verschaf de cruciale kennis die in jouw ogen mist.
Geïnspireerd door paddestoelen, epilepsie, schizofrenie en psychoses, eerder.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Geinspireerd door god lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.
als jij kan geloven in een God die oproept om alle ongelovige te doden moet je jezelf eerst laten nakijken. Ik denk dat er dan een steekje los zit in je hoofd.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:10 schreef Modus het volgende:
[..]
En daarom is het dus niet waar? Geniale bewijsvoering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |