abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2011 @ 14:55:10 #1
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95806819

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen.

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De OP vind je hier
Je moeder is een hamster
  donderdag 21 april 2011 @ 14:55:55 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95806844
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2011 14:54 schreef Crutch het volgende:

[..]

Hij had er al een paar laten zien die er gewoon goed uitzagen, maar dan was het licht ineens niet goed. :')
Je moeder is een hamster
pi_95807153
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2011 14:55 schreef Crutch het volgende:

[..]

Toch maakt het me onzeker, zoals de tandarts schriftelijk heeft vastgelegd:

cmd klachten mn. links, mijns inziens als gevolg van onstabiele kruisbeet.

Wellicht kan collega Volkers advies geven en evt. behandelen..

Mijn kin is duidelijk te groot dan het eigenlijk zou moeten zijn.

Het helpt allemaal niet bepaald mee als er nooit een meid is geweest die je heeft zien staan dan ga je aan alles twijfelen.
pi_95807319
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 15:05 schreef richard_prf het volgende:

Het helpt allemaal niet bepaald mee als er nooit een meid is geweest die je heeft zien staan dan ga je aan alles twijfelen.
Kun je nu even opbokken met dat gejank over je uiterlijk want dat is zowel storend als offtopic.
pi_95807335
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 14:13 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

janou ik weet ook niet hoor. ik heb genoeg faal gedaan en er staat ook heel wat overal verspreid

dit was de laatste actie die ik had met versieren(met pua oefenen): Versieren op latere leeftijd #25
ik was er verrekte negatief over alweer destijds. dat komt omdat ik het niet leuk vind in cafes, en ik het maar moeilijk vind.
maar dan later als ik het rustig overdenk, heb ik wel altijd nieuwe doorbraken.
ik kan dus met vrouwen in gesprek komen. en ook approach goed doen en tekens krijgen dat ze willen dat ik blijf na eventjes(en als ik blijf verkloot ik het nog, maar goed. als ik wegga voordat ik het verkloot merk ik dat ze het jammer vinden)

hier copypaste in post van wat eerdere ervaringen. de helft zonder pua:
Versieren op latere leeftijd #42

nogwat faal acties die niet echt gaan zoals de bedoeling was en waar ik eigenlijk op hoopte:
400 euro uitgeleend
Obsessie
In de val gelokt door meisje

vanaf hier hebben anderen het een heel topic over wat is gevonden op het fok forum over mij en me leven ofzoiets. het klopt wel aardig wat daar staat.:
Is versieren op latere leeftijd nog te leren? #7
Als je je niet prettig voelt in een kroeg of club dan denk ik dat je jouw 'jachtgronden' moet gaan verleggen. Als je het ergens niet naar je zin hebt dan zie je er ook niet goed uit.

En wat Strawberry na jouw verhaal al zegt, gooi die PUA overboord. Vertrouw op je eigen kunnen.

Ik kan niet heel veel meer zeggen. Het probleem is niet je aanpak, jíj bent het probleem. Je meet je veel te veel iets aan wat je niet bent. Voor de rest is alles al een keer gezegd.
  donderdag 21 april 2011 @ 16:08:11 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_95809626
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 15:05 schreef richard_prf het volgende:
Het klinkt wel erg zielig en aanstellerig idd. Er zijn mensen met 1 been en 1 arm die nog een partner weten op te scharrelen. Focus je niet zo op uiterlijk. Uiterlijk is zo'n vergankelijk iets.
Uiteindelijk worden we allemaal oud en lelijk en zoals ik al vaker zei niemand is perfect, jij niet, ik niet, niemand. En het is niet zo dat je minder perfect bent dan een ander, iedereen heeft zo ongeveer wel wat.
Het meest zinloze wat je in dit leven kunt doen is zwelgen in zelfmedelijden.
pi_95810947
Het vertekend schoonheidsbeeld dat we hier in de westerse wereld kennen doet me denken of 'aandoeningen' zoals anorexia voorkomen in Afrikaanse landen en andere onderontwikkelde landen waar media geen aanwezigheid heeft.

Weet iemand dat toevallig?
Ron Paul 2012
pi_95811467
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 16:35 schreef Supersoep het volgende:
Het vertekend schoonheidsbeeld dat we hier in de westerse wereld kennen doet me denken of 'aandoeningen' zoals anorexia voorkomen in Afrikaanse landen en andere onderontwikkelde landen waar media geen aanwezigheid heeft.

Wat bedoel je precies? Hoezo is dat Westers?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: Nu mét spoiler.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2011 16:55:09 ]
pi_95811692
Mag daar een NSFW spoiler overheen aub? :{
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_95811748
Nee, maar dat is ook zo'n beetje m'n punt. Lacherig doen over andere culturen die er naar onze normen zo vreemd uitzien, maar tegelijkertijd zorgt onze cultuur er wellicht voor dat veel meisjes kampen met bv anorexia.

Dat weet ik dus niet zeker, was maar een vraag. Ik stel ook niet dat ons schoonheidsideaal de enige is die vertekend is, maar dat we zeker een vertekend beeld hebben. Één die waarschijnlijk vooral mentale problematiek met zich meebrengt; de drang naar perfectie terwijl perfectie maar voor een ongelofelijk klein deel haalbaar is.

Voetbinding is ook wel geil. Tegelijkertijd lopen vrouwen hier op hakken, ook zo gezond allemaal. Maar het is sexy, dus het mag blijkbaar.
Ron Paul 2012
  donderdag 21 april 2011 @ 16:55:40 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95811815
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 16:53 schreef Supersoep het volgende:
Nee, maar dat is ook zo'n beetje m'n punt. Lacherig doen over andere culturen die er naar onze normen zo vreemd uitzien, maar tegelijkertijd zorgt onze cultuur er wellicht voor dat veel meisjes kampen met bv anorexia.

Dat weet ik dus niet zeker, was maar een vraag. Ik stel ook niet dat ons schoonheidsideaal de enige is die vertekend is, maar dat we zeker een vertekend beeld hebben. Één die waarschijnlijk vooral mentale problematiek met zich meebrengt; de drang naar perfectie terwijl perfectie maar voor een ongelofelijk klein deel haalbaar is.
Terwijl perfectie helemaal niet nodig is en perfectie niet eens bestaat.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_95811840
Mensen zoals Iwannabehigh trappen er ook nog eens volledig in. Die houden het in stand.
Ron Paul 2012
pi_95811915
quote:

[ afbeelding ]

Voetbinding is ook wel geil. Tegelijkertijd lopen vrouwen hier op hakken, ook zo gezond allemaal. Maar het is sexy, dus het mag blijkbaar.
Ah, bedoel je het zo. Dat het Westerse beeld vertekend is maakte ik wel een beetje op uit je reactie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2011 16:58:54 ]
pi_95812008
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 16:55 schreef Keep_Walking het volgende:
Terwijl perfectie helemaal niet nodig is en perfectie niet eens bestaat.
Perfectie is natuurlijk zo subjectief als de pest als het uiterlijk betreft. Wat jij een lekker ding vindt kan mij misschien helemaal niets doen. :)
pi_95813269
quote:

[ afbeelding ]

Gelukkig hou ik van een paar keer per week op hoge hakken lopen niet zulke voetjes over.
pi_95813388
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 16:35 schreef Supersoep het volgende:

Denk je dat men in Afrika ook wel eens last heeft van een existentiële crisis? :P
quote:
Een existentiële crisis is een staat van paniek of een gevoel van intens psychologisch onbehagen over levensvragen. Het komt vooral voor in culturen waar basale overlevingsbehoeften vervuld zijn.
Hmm, zal wel niet dus.

Ik denk dat mensen in Afrika minder die druk voelen om mooi te zijn en succesvol, omdat ze eerder bezig zijn met overleven. Maar dan gaat het om de armere delen en ook in Afrika zijn er wel delen van relatieve rijkdom waar het dan mss wel voorkomt. Ben ik ook benieuwd naar.
pi_95813528
Dus we kunnen misschien wel stellen dat Rich nooit BDD had gekregen als hij in Afrika geboren was.
Zullen de mensen daar, mits ze kunnen overleven, gelukkiger zijn dan users hier?
pi_95813784
Hmm ik weet het niet, per stam zijn ze in Afrika wel vaak erg bezig met uiterlijk vertoon gebaseerd op hun tradities. Mannen willen graag laten zien dat ze het goed voor elkaar hebben, ook als dit eigenlijk tegenvalt, om te imponeren.
Hun perceptie van schoonheid is anders dan hier, maar ik denk dat ze er net zo goed erg mee bezig kunnen zijn. Bijvoorbeeld om door middel van een huwelijk een beter leven te krijgen. En dan moet je wel goed in de markt liggen.

Ik ben wel benieuwd naar hoe het echt zit, dit is enkel wat ik denk.
pi_95814395
quote:
7s.gif Op donderdag 21 april 2011 16:47 schreef Techno het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Hoezo is dat Westers?
SPOILER
Edit: Nu mét spoiler.
Tering wat een grote neuspiercing die eerste zeg :D
Zou hij nog door zn neus kunnen ademen? :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_95814403
quote:
7s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Dus we kunnen misschien wel stellen dat Rich nooit BDD had gekregen als hij in Afrika geboren was.
Zullen de mensen daar, mits ze kunnen overleven, gelukkiger zijn dan users hier?
Ik ken een evangelistisch stel dat in (een arm deel van) Afrika bivakkeert, en als ik hen moet geloven wel. Hun standaard voor geluk is veel lager omdat hun problemen meestal nogal wat ingrijpender zijn dan die van de gemiddelde user hier. :Y
Maargoed dan hebben we het over diep-christelijke mensen die intens dankbaar kunnen zijn voor iedere graankorrel die geoogst wordt. Dus of dat een vertekend beeld is weet ik niet. Ze zijn iig wel gelukkig, ondanks de barre omstandigheden. Zou aan hun geloof kunnen liggen (in die zin is het een fantastische uitvinding imho).
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_95814813
quote:

[ afbeelding ]

Zijn dat ook een soort Lotusvoetjes, zoals vroeger gebruikelijk bij Chinezen
of is dit weer iets anders.

Dit zijn Lotusvoetjes

SPOILER
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lotusvoetjes
pi_95814872
Geen enkele cultuur zal perfect zijn en in sommige Afrikaanse stammen zal je het als man moeilijk hebben als je zwakke spieren hebt, want daar win je geen vrouwen mee, maar dat zijn toch enkel voor een groot deel statussymbolen. En als ze dan al niet voldoen aan de standaarden, gaan ze er niet te lang over tobben want er zijn belangirjkere dingen te doen. Ik zie dus toch ruimte om te speculeren dat sómmige aandoeningen enkel ''westers'' in aard zijn.

Dat wil zeggen, in maatschappijen waar de basisbehoeftes zijn vervuld en waar, ook door de media, je een bepaald schoonheidsideaal krijgt opgelegd. Het mag voor veel mensen dan wel subjectief zijn, kuddegedrag is er een grote getallen wel degelijk. Mannen moeten tegenwoordig het liefst een volle bos haar hebben a la Justin Bieber, vrouwen moeten slank zijn. Celebrities worden als voorbeeld genomen.

Je voelt je in deze maatschappij gewoonweg veel sneller lelijk dan in andere, denk ik persoonlijk. De lat ligt hoger, er is meer druk. Een onrealistische lat ook nog eens. Normaal is niet goed genoeg meer.
Ron Paul 2012
pi_95814937
quote:
11s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Zijn dat ook een soort Lotusvoetjes, zoals vroeger gebruikelijk bij Chinezen
of is dit weer iets anders.

Dit zijn Lotusvoetjes

SPOILER
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lotusvoetjes
Dat is hetzelfde ja. Kleine schoenmaten werden als zeer mooi beschouwd, ook al vermink je daarmee de voet mee. Niet dat we in het westen recht van spreken hebben, in algemene zin, wij hadden iets soortgelijks met de taille. Brrr, ook zo eng.
Ron Paul 2012
pi_95814953
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:24 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde ja. Kleine schoenmaten werden als zeer mooi beschouwd, ook al vermink je daarmee de voet mee. Niet dat we in het westen recht van spreken hebben, in algemene zin, wij hadden iets soortgelijks met de taille. Brrr, ook zo eng.
yep...

''ril'' :')
pi_95817459
Morgen naar Utrecht, heb er nu wel zin in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')