Waarom zou je dat moeten?quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan ook niet moete de verhuurder mij eens gaan durven vragen om mijn salarisstrook en de inkomens gegevens opvragen bij de overheid, Ha, dat gaat de overheid niet durven doen
Dan gaat de slager en de bakker ook om mijn inkomen vragen
Hoe lang had je over de aflossing gedaan, als ik het vragen mag?quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
been there, done that, got the t-shirt
Het t-shirt zal inmiddels wel naar zweet stinken. Maar ga er maar van uit dat generaties die afgelost hebben, een andere "deal" krijgen dan generaties die nu instappen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:59 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Hoe lang had je over de aflossing gedaan, als ik het vragen mag?
Ik heb een poos gelachen om die makelaars, toen het nog makel-leugenaartjes waren die maar riepen dat de sky the limit was. Ik vond het eigenlijk ook wel net goed dat ze tijdelijk even niks verdienen. En Ger Hukker of de NVM neemt niemand serieus.quote:Soorten huiseigenaren
Makelaars geven dit soort eigenaren weinig kans en delen dit soort eigenwijze mensen in in drie categorieen. De eerste is de emotionele eigenaar. Advies van zijn makelaar om lager te prijzen slaat hij in de wind, want zijn huis is het mooiste ter wereld.
Het tweede type verkoper dat de fout ingaat, is de gierigaard die twee of drie makelaars tegen elkaar laat opbieden. De makelaar die de hoogste verkoopprijs voorstelt en de laagste courtage vraagt, huurt hij in.
In de derde categorie zitten de ongelukkige speculanten. Die hebben niet begrepen dat de marktwaarde is gedaald. Met andere woorden: het huis is te duur gekocht in de jaren toen de economische groei geen grenzen leek te hebben en de huizenprijzen op sommige locaties wel met 10 procent per kwartaal omhoogschoten.
Uit: Scherp geprijsde huizen sneller verkocht
MUAHAHAquote:Op vrijdag 22 april 2011 10:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
fijn gevoel is dat he, heb ik nou levenslang
Zou zeggen koop lekkerquote:Op vrijdag 22 april 2011 21:55 schreef droom_econoom8 het volgende:
Gemeente Ernhem heeft een miljoenentekort door onverkoopbare bouwkavels.
Waarom zouden ze mij 5% extra verhoging geven als ze mij nu nog niet eens de normale verhoging doorrekenen?quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom zou je dat moeten?
Je krijgt gewoon de 5% verhoging en als je het daarmee niet eens bent mag je aantonen dat het niet terecht is. Je hoeft het niet hoor.
Daar was ik dus beniewd naar, de "deal".quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:04 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Het t-shirt zal inmiddels wel naar zweet stinken. Maar ga er maar van uit dat generaties die afgelost hebben, een andere "deal" krijgen dan generaties die nu instappen.
Nee, ik wacht nog een jaartje of zo.quote:
Niets mis mee toch? Wellicht wordt het tijd om de belasting eerlijk te verdelen over de bestaande inwoners, en niet de nieuwe inwoners zich te laten "inkopen".quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:55 schreef droom_econoom8 het volgende:
Gemeente Arnhem heeft een miljoenentekort door onverkoopbare bouwkavels.
Ah gossie, alsof huurder geen huur betalenquote:Op vrijdag 22 april 2011 18:16 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Behalve je schulden af betalen.
Onverkoopbare bouwkavels bestaan niet in Nederland. Er is gewoon een intrinsieke vraag.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:55 schreef droom_econoom8 het volgende:
Gemeente Ernhem heeft een miljoenentekort door onverkoopbare bouwkavels.
Mensen die nu huren hebben de komende tientallen jaren genoeg kansen om in te stappen. Het is niet zo zwart-wit.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:28 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ah gossie, alsof huurder geen huur betalen![]()
Over enkele tientallen jaren is mijn schuld in ieder geval flink < 50% en zal het er voor huurders vast niet goedkoper op geworden zijn. Als je alleen rente blijft betalen ben je inderdaad niet slim bezig, of was dat je punt niet?
Eigenlijk zouden gemeenten verplicht moeten veilen: Alle kavels dezelfde dag kwijt tegen marktprijs.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onverkoopbare bouwkavels bestaan niet in Nederland. Er is gewoon een intrinsieke vraag.
Een beter kop zou zijn "Arnhem raakt bouwkavels niet meer voor 2008-prijs kwijt"
Ik wil wel een mooie kavel kopen hoor, maar niet voor 100 x keer de aankoopprijsquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:41 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden gemeenten verplicht moeten veilen: Alle kavels dezelfde dag kwijt tegen marktprijs.
Laatst een paar cijfers gezien van geplande nieuwbouw woningen van een aantal steden. Dit was in de televisie programma Éénvandaagquote:Op zaterdag 23 april 2011 08:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik wil wel een mooie kavel kopen hoor, maar niet voor 100 x keer de aankoopprijs
20 keer lijkt me mooi genoeg
Overigens verbaasd het me hoeveel er nog nieuwe gebouwd gaat worden in 2012, de schatting is 56.000 stuks
Als je nagaat dat in de jaren "70 toen er echt veel woningnood was, werd er 100.000 per jaar gebouwd, en dat was het streefaantal
De woningen die de komende jaren goed zullen verkopen dat zijn woningen die optimaal de zonquote:Op zaterdag 23 april 2011 09:07 schreef StephanL het volgende:
[..]
Laatst een paar cijfers gezien van geplande nieuwbouw woningen van een aantal steden. Dit was in de televisie programma Éénvandaag
Er zal nog flink gebouwd worden tot 2015, ik weet de cijfers niet meer exact maar ging wel over enkele honderdduizenden nieuwbouw huizen wat de komende jaren gepland staan. Of die ook allemaal gebouwd gaan worden is natuurlijk de vraag.
maar je past ongetwijfeld best goed bij de Duitse mentaliteitquote:Op vrijdag 22 april 2011 22:38 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Mensen die nu huren hebben de komende tientallen jaren genoeg kansen om in te stappen. Het is niet zo zwart-wit.
Één van de opties die zelf in mijn hoofd spelen: Ik denk er zelf over om ff door te sparen totdat ik 20% van een woning over de Duitse grens bijeen heb. Dan een Duitse hypotheek met Nederlandse HRA (voor zolang als dat duurt).
- Geen risico dat woningprijzen gigantisch dalen omdat Duitsland minder zeepbel kent (bijvoorbeeld geen HRA, behalve als je in Nederland belastingplichtig bent)
- Minder risico omdat de overdrachtsbelasting wat lager is
- Goedkope hypotheek
- Zelf wel HRA als extraatje voor zolang het duurt (want als Nederlander betaal ik hier belasting zolang ik in NL werk)
- Ik vind Duitsers over het algemeen wat vriendelijker dan Nederlanders. Behalve dan de cultuur van mensen uit grote steden in het Ruhrgebiet: Die hebben net zo'n grote bek als mensen uit de Randstad. Maar in het grensgebied is iedereen gemütlich, en het lijkt me buitengewoon prettig om Duitse buren te hebben. Mooie taal ook.
Enfin, in ieder geval moet je met dit soort belangrijke beslissingen geen haast hebben.
Eerlijk gezegd heb ik pas een huis (beter: bouwkavel) gekocht toen ik het kavel met gespaard geld kon kopen. En omdat we zelf -met bloed, zweet en tranen- in eigen beheer bouwden kon ik een deel van de bouwsom in de tussentijd ook sparen (twee jaar gebouwd in elke seconde vrije tijd). Sinds ik het twee jaar later verkocht, heb ik tegenover leningen altijd meer dan dat bedrag aan spaargeld gehad. Maar ik vond de financiele ruimte die het gaf wel prettig, ik KON immers aflossen, maar HOEFDE niet. Omdat die centen op de bank stonden, kon ik als ik liever mijn baas een gestrekte middelvinger wilde gevenquote:Op vrijdag 22 april 2011 21:59 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Hoe lang had je over de aflossing gedaan, als ik het vragen mag?
Dus je hebt een lekkere dikke hypotheek?quote:Op zaterdag 23 april 2011 12:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik pas een huis (beter: bouwkavel) gekocht toen ik het kavel met gespaard geld kon kopen. En omdat we zelf -met bloed, zweet en tranen- in eigen beheer bouwden kon ik een deel van de bouwsom in de tussentijd ook sparen (twee jaar gebouwd in elke seconde vrije tijd). Sinds ik het twee jaar later verkocht, heb ik tegenover leningen altijd meer dan dat bedrag aan spaargeld gehad. Maar ik vond de financiele ruimte die het gaf wel prettig, ik KON immers aflossen, maar HOEFDE niet. Omdat die centen op de bank stonden, kon ik als ik liever mijn baas een gestrekte middelvinger wilde gevenIk heb graag de mogelijkheid van keuzes
En ik heb het niet zo op bazen.
Volgens de heerschende defintie hier was ik grootschuldbezitter en bankslaaf, maar de facto had/heb ik meer vrijheid dan wie dan ookIn dogma's denken helpt niet
Het feit dat ik een huis bezat/bezit houdt in dat ik een hedge heb tegen oplopende woonkosten, en ik vind dat wel prettig.Mijn energie stop ik dan liever ergens anders in
Overigens denk ik dat de meesten hier de jaargang van mijn generatie een beetje verkeerd inschatten
Omdat ze dat dan wettelijk verplicht zijn wellicht?quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:17 schreef janatwork het volgende:
[..]
Waarom zouden ze mij 5% extra verhoging geven als ze mij nu nog niet eens de normale verhoging doorrekenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |