Er is nergens sprake van een prijsstijging, is is sprake van een afname van de daling. Nog nergens zijn ze duurder geworden dan in het voorgaande jaar.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:44 schreef antfukker het volgende:
Waarom stijgen de prijzen alleen in limburg
Ik denk dit jaar op 1,2% uit te komenquote:Op vrijdag 22 april 2011 09:49 schreef janatwork het volgende:
Net de brief over huurverhoging dit jaar gekregen. Was wel even schrikken: een volle 0,0% erbij. Zelfs de inflatiecorrectie vonden ze blijkbaar niet nodig.
volgens de huurbrief komt er geen inkomensafhankelijke stijging in 2011. de maximale stijging is 1.3%.quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik denk dit jaar op 1,2% uit te komen
Maar goed.... misschien word het ook wel 1,2% + 5% of 120 euro per maand erbij![]()
Wat ik wel weet is dat de waarde van bestaande woningen met duizenden euro's per jaar dalen![]()
Waarom wel... misschien begrijpen ze wel dat je nu niet de prijzen moet verhogen... alles word duurder en een hoop mensen krijgen hiervoor amper een compensatie van de werkgever. Ik heb begrepen dat huiseigenaren nog zat vet op de botten hebben en daarom kan de HRA ook wel wat minder of kan ze zelfs afgeschaft wordenquote:Op vrijdag 22 april 2011 10:15 schreef janatwork het volgende:
[..]
volgens de huurbrief komt er geen inkomensafhankelijke stijging in 2011. de maximale stijging is 1.3%.
Ik vraag mij af waarom mijn verhuurder die niet gewoon doorbrekend.
Omdat een huurstijging die nu niet doorgevoerd word nooit meer ingehaald kan worden. De wachtlijsten zijn lang zat en mensen betalen de maximale huur zonder problemen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom wel... misschien begrijpen ze wel dat je nu niet de prijzen moet verhogen... alles word duurder en een hoop mensen krijgen hiervoor amper een compensatie van de werkgever. Ik heb begrepen dat huiseigenaren nog zat vet op de botten hebben en daarom kan de HRA ook wel wat minder of kan ze zelfs afgeschaft worden
Volgens mij hebben we ook begrepen dat er ook meer dan zat scheefhuurders zijn die we ook wel het vel over de botten kunnen gaan trekken.quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom wel... misschien begrijpen ze wel dat je nu niet de prijzen moet verhogen... alles word duurder en een hoop mensen krijgen hiervoor amper een compensatie van de werkgever. Ik heb begrepen dat huiseigenaren nog zat vet op de botten hebben en daarom kan de HRA ook wel wat minder of kan ze zelfs afgeschaft worden
fijn gevoel is dat he, heb ik nou levenslangquote:Op vrijdag 22 april 2011 09:49 schreef janatwork het volgende:
Net de brief over huurverhoging dit jaar gekregen. Was wel even schrikken: een volle 0,0% erbij. Zelfs de inflatiecorrectie vonden ze blijkbaar niet nodig.
Ze nemen niet eens de moeite om van deze scheefhuurder een inflatiecorrectie te vragen. Waarom zullen ze mij dan het vel over de botten gaan trekken...quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we ook begrepen dat er ook meer dan zat scheefhuurders zijn die we ook wel het vel over de botten kunnen gaan trekken.
Ik snap echt niet hoe je daar bij komt.quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:11 schreef michaelmoore het volgende:
Overigens ben ik nog steeds van mening dat de krimp in europa zal doorzetten en dus ook de daling van woningprijzen en dat ouderen hun hut in de drukke randstad gaan inruilen voor een koopje in een natuurgebied
Das logisch natuurlijk....quote:"'Nederlanders moeten prijsdaling van huizen accepteren bij vermindering aftrek hypotheek'"
Van onze redacteur Amsterdam De aftrek van de hypotheekrente moet worden beperkt en een daling van de huizenprijs moet daarbij voor lief worden genomen. Dat heeft Lex Hoogduin, directielid van de Nederlandsche Bank (DNB) en grote kanshebber om president Nout Wellink binnenkort op te volgen, gisteren gezegd tijdens een spreekbeurt in Wassenaar.
Index is wel tov februari omhoog gegaan, dat is een prijsstijging.quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er is nergens sprake van een prijsstijging, is is sprake van een afname van de daling.
Inderdaad, de babyboomers komen er ook achter ook dat de wens dat de kinderen en kleinkinderen ieder weekend langskomen in het huisje op de hei niet correspondeert met de werkelijkheid. Gevolg is dat een andere manier van socializing optreedt, verhuizen naar gebieden met veel voorzieningen en een historisch centrum, het liefst grondgebonden en levensloopbestendig.quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe je daar bij komt.
Die oudjes willen over het algemeen toch dicht bij de (klein)kinderen wonen met stadvoorzieningen in de buurt, dat heb je niet in een natuurgebied, en als ze emigreren waar jij ook soms vanuit gaat dan hebben ze dat ook niet.
een hikje in de soort verkopen, dikke kans dat we in de komende maanden fors verder omlaag gaan dat kan ook niet anders met zoveel aanbodquote:Op vrijdag 22 april 2011 11:38 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Index is wel tov februari omhoog gegaan, dat is een prijsstijging.van een maand van de twaalf
Dat kan ook niet moete de verhuurder mij eens gaan durven vragen om mijn salarisstrook en de inkomens gegevens opvragen bij de overheid, Ha, dat gaat de overheid niet durven doenquote:Op vrijdag 22 april 2011 10:15 schreef janatwork het volgende:
[..]
volgens de huurbrief komt er geen inkomensafhankelijke stijging in 2011.
Ik dacht dat jij allang niks meer betaalde!quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
fijn gevoel is dat he, heb ik nou levenslang
Toch blijft het een vreemde hik.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een hikje in de soort verkopen, dikke kans dat we in de komende maanden fors verder omlaag gaan dat kan ook niet anders met zoveel aanbod
Hoezo? Ben jij bekend met de samenstelling van het soort woningen dan?quote:
dat dusquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij allang niks meer betaalde!
Wat een verrassing. Artikel lijkt van iemand die denkt alsof ie nu nog even het idee van marktwerking ontdekt heeft. Het is een stuk eenvoudiger dan het lijkt - feit blijft alleen dat er gewoon ook niet genoeg potentiële kopers zijn voor alle te koop staande huizen. Zie als verkoper maar eens die paar mensen die wel een huis kunnen en willen kopen zo ver te krijgen die van jou te kopen - kwestie van zakelijk naar de situatie kijken en waar nodig verlies pakken en/of investeren in je huis. Zo erg is het allemaal nog niet, als je je maar aanpast (voordeel kan zijn dat je je droomhuis voor een relatief nog lagere prijs kunt kopen).quote:Op donderdag 21 april 2011 15:31 schreef Censuur-152 het volgende:
Scherp geprijsde huizen sneller verkocht
In goede tijden mag je gerust 10.000 boven het makelaars-voorstel gaan zitten maar nu moet je er ruim 10.000 onder gaanquote:Op vrijdag 22 april 2011 16:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Wat een verrassing. Artikel lijkt van iemand die denkt alsof ie nu nog even het idee van marktwerking ontdekt heeft. Het is een stuk eenvoudiger dan het lijkt - feit blijft alleen dat er gewoon ook niet genoeg potentiële kopers zijn voor alle te koop staande huizen. Zie als verkoper maar eens die paar mensen die wel een huis kunnen en willen kopen zo ver te krijgen die van jou te kopen - kwestie van zakelijk naar de situatie kijken en waar nodig verlies pakken en/of investeren in je huis. Zo erg is het allemaal nog niet, als je je maar aanpast (voordeel kan zijn dat je je droomhuis voor een relatief nog lagere prijs kunt kopen).
dat is zo mooi als eigen baas in huis: je moet volstrekt geen ene flikkerquote:Op vrijdag 22 april 2011 16:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In goede tijden mag je gerust 10.000 boven het makelaars-voorstel gaan zitten maar nu moet je er ruim 10.000 onder gaan
Behalve je schulden af betalen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat is zo mooi als eigen baas in huis: je moet volstrekt geen ene flikker
Je mag alles, maar je hoeft nakkes.
been there, done that, got the t-shirtquote:Op vrijdag 22 april 2011 18:16 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Behalve je schulden af betalen.
Per verkoop volgt er een vergelijking met de betreffende WOZ-waarde van de woning. Waar, welk type en de hoeveelheid van een type woningen heeft dus geen invloed op het indexcijfer.quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo? Ben jij bekend met de samenstelling van het soort woningen dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |