Dat aan de lopende band geband worden gebeurd toch niet nu nog steeds n.a.v. een dingetje 5 jaar geleden? Ik weet niet of je nog steeds vaak geband wordt hoor, maar het is toch raar als dat nog steeds gebeurd n.a.v. iets van 5 jaar terug?quote:Op donderdag 21 april 2011 10:16 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Vanwege een akkefietje dat zich een jaar of 5 geleden in POL heeft afgespeeld.
Neehoor, dat is wel te verklaren.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat aan de lopende band geband worden gebeurd toch niet nu nog steeds n.a.v. een dingetje 5 jaar geleden? Ik weet niet of je nog steeds vaak geband wordt hoor, maar het is toch raar als dat nog steeds gebeurd n.a.v. iets van 5 jaar terug?
Het is geen kwestie van durven. Als ik het hier in het openbaar plaats zal dat wellicht het gevolg hebben dat ik geband zal worden. Eigenlijk heb ik alweer teveel gezegd...quote:Op donderdag 21 april 2011 10:22 schreef Scorpie het volgende:
Waarom in PM, durf je het niet in het openbaar te zeggen dan?
Ja, ik kan natuurlijk niet de hele tijd onder 2 accounts tegelijk ingelogd zijn heh! Tenminste... ja, dat kan wel, maar daar heb ik weinig trek in.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:26 schreef PierreBetfair het volgende:
Heeft Xeno zn huurbaas de stroom afgesloten, hij heeft al zolang niks gepost.
Heerlijk man die HRA, jij betaalt gewoon mee aan de aflossing van mn huis. Ik vind het prima zoquote:
Oke duidelijk.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:26 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van durven. Als ik het hier in het openbaar plaats zal dat wellicht het gevolg hebben dat ik geband zal worden. Eigenlijk heb ik alweer teveel gezegd...
En de gefrusteerden die geen eigen verantwoordelijkheden willen/kunnen nemen het om te klagen hoe oneerlijk de wereld wel niet volgens hun onnavolgbare logica in elkaar zit.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:30 schreef Censuur-152 het volgende:
De gokverslaafden en de leenkneusjes gebruiken dit topic om hun leed te delen ;-)
Dankzij jouw financiele steun kan ik mijn gokverslaving in stand houden. Daar wil ik je bij deze toch even persoonlijk voor bedanken.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:30 schreef Censuur-152 het volgende:
De gokverslaafden en de leenkneusjes gebruiken dit topic om hun leed te delen ;-)
Je suggereert dat de crisis voorbij is.... tja....quote:Op donderdag 21 april 2011 09:59 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat geeft maar weer eens aan hoe sterk NL door de crisis is gekomen.
Gebanned worden op fok is vrij makkelijk, ik ben ook al eens gebanned wegens een opmerking over de financien van een groot nederlands forum.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:27 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ja, ik kan natuurlijk niet de hele tijd onder 2 accounts tegelijk ingelogd zijn heh! Tenminste... ja, dat kan wel, maar daar heb ik weinig trek in.
En huurtokkies die gefrustreerd zijn beginnen een weblog om hun frustratie te delenquote:Op donderdag 21 april 2011 10:30 schreef Censuur-152 het volgende:
LA BOMBAAquote:Op donderdag 21 april 2011 10:37 schreef Bayswater het volgende:
Cijfertjes van maart al gezien pruimpie?
Prijzen koopwoningen stijgen licht DEN HAAG (AFN) - De verkoopprijzen van bestaande koopwoningen zijn in maart met 0,2 procent gestegen ten opzichte van de maand ervoor. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Kadaster.
Het gaat om de eerste stijging sinds zeven maanden. Tot dusver daalden de huizenprijzen steeds ten opzichte van de maand daarvoor.
Een blogje hebben en daar zelf op reageren maar ondertussen aangeven dat je het allemaal niet boeit en dat je niet ineens in Nederland meer woont of uberhaupt wil wonen, maar je er wel heel erg druk over maken.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:30 schreef Censuur-152 het volgende:
Yahooooooooooooooooooooo overwaarde here we come!quote:Op donderdag 21 april 2011 10:37 schreef Bayswater het volgende:
Prijzen koopwoningen stijgen licht DEN HAAG (AFN) - De verkoopprijzen van bestaande koopwoningen zijn in maart met 0,2 procent gestegen ten opzichte van de maand ervoor. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Kadaster.
Het gaat om de eerste stijging sinds zeven maanden. Tot dusver daalden de huizenprijzen steeds ten opzichte van de maand daarvoor.
xeno zit even in een complex stukje code te gravenquote:Op donderdag 21 april 2011 10:26 schreef PierreBetfair het volgende:
Heeft Xeno zn huurbaas de stroom afgesloten, hij heeft al zolang niks gepost.
En ? Wat denk je dat er de komende jaren gaat gebeuren? Je reageert als een kleine belegger..quote:Op donderdag 21 april 2011 10:37 schreef Bayswater het volgende:
Gelukkig, ik wilde je al als vermist opgeven.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
xeno zit even in een complex stukje code te graven
Maar maar ...... de huizenprijzen zouden intussen toch al 50% gedaalt zijn?quote:Op donderdag 21 april 2011 10:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Yahooooooooooooooooooooo overwaarde here we come!
Uiteindelijk besef jij dus niet dat onder andere de HRA ervoor heeft gezorgd dat de huizenprijzen veel hoger zijn geworden en je een hogere hypotheek moest afsluiten. De banken die lachen zich in hun vuistje, die halen miljarden winst elk jaar met alleen op jullie hypotheekaflossingquote:Op donderdag 21 april 2011 10:28 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Heerlijk man die HRA, jij betaalt gewoon mee aan de aflossing van mn huis. Ik vind het prima zo
een kleine vliegende dinges is toch nog geen zomer ofzo?quote:Op donderdag 21 april 2011 10:47 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Maar maar ...... de huizenprijzen zouden intussen toch al 50% gedaalt zijn?
Ten eerste zegt mutatie maand op maand weinig tot niets dat begrijp je zelf ook neem ik aan? Meer dan de helft van de maanden kan positief uitkomen ten opzichte van hun respectievelijke voorgaande maand terwijl de prijzen toch dalen.quote:Op donderdag 21 april 2011 09:51 schreef Bayswater het volgende:
Mutatie prijsindex bestaande woningen
[ afbeelding ]
Als we alle doem scenario's uit het begin van deze topic reeks moest verkopen waren de prijzen al met 50% gezakt, was half Nederland werkloos met een huis in de executie verkoop.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:49 schreef meth77 het volgende:
[..]
een kleine vliegende dinges is toch nog geen zomer ofzo?
Banken willen geen hypotheekaflossing, die willen alleen maar rente beetalingen hebben van je hypotheek. Daarom mag je ook maar bij de meeste hypotheken boetevrij (afhankelijk van de rentestand ) maar maximaal 10% per jaar aflossen.quote:Op donderdag 21 april 2011 10:48 schreef antfukker het volgende:
De banken die lachen zich in hun vuistje, die halen miljarden winst elk jaar met alleen op jullie hypotheekaflossing
Waarom zeg je dat nou...quote:Op donderdag 21 april 2011 10:52 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ten eerste zegt mutatie maand op maand weinig tot niets dat begrijp je zelf ook neem ik aan? Meer dan de helft van de maanden kan positief uitkomen ten opzichte van hun respectievelijke voorgaande maand terwijl de prijzen toch dalen.
Als je iets wilt laten zien ga dan voor de langere termijn jaar op jaar, staat ook gewoon op de cbs site.
[ afbeelding ]
Overigens loopt het CBS altijd zo'n 3 tot 4 maanden achter op de NVM, ze hanteren andere criteria waarbij de NVM zich met vertraging baseert op definitieve overdrachten en de NVM op voorlopige koopcontracten. De cbs cijfers van maart reflecteren verkopen in november/december. CBS April reflecteert December/Januari en pas vanaf Mei duikt het CBS echt het nieuwe jaar in.
Anyway, dit jaar wordt geen best jaar voor de huizenprijs. Als notabene de NVM al waarschuwt en dalingen voorspelt dan mag je er van uit gaan dat het echt niet best wordt.
Dat bedoelde ikquote:Op donderdag 21 april 2011 10:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Banken willen geen hypotheekaflossing, die willen alleen maar rente beetalingen hebben van je hypotheek. Daarom mag je ook maar bij de meeste hypotheken boetevrij (afhankelijk van de rentestand ) maar maximaal 10% per jaar aflossen.
Nee, NVM en notarissen zijn gebaat bij meer verkoop aangezien die een percentage van de verkoopprijs krijgen. Ik zou als zo'n persoon liever 2 huizen van 180.000 per dag doen dan 1 van 200.000.quote:Op donderdag 21 april 2011 11:03 schreef antfukker het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik.. Bedankt voor de correctie. Banken, NVM en notarissen zijn gebaat bij hoge huizenprijzen..
Ene mutatieindex is gebaseerd op indexcijfer zelfde maand jaar daarvoor, van -1,5 (feb 2010-2011)naar -1,1 (mrt 2010-mrt 2011) (jouw grafiek). Die met 0,2 % stijging wordt gecorrigeerd via de WOZ-waarden, type woning en/of hoeveelheid maakt dus niet uit. Allebei uitstekend bruikbaar, begrijp je het zelf wel?quote:Op donderdag 21 april 2011 10:52 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ten eerste zegt mutatie maand op maand weinig tot niets dat begrijp je zelf ook neem ik aan? Meer dan de helft van de maanden kan positief uitkomen ten opzichte van hun respectievelijke voorgaande maand terwijl de prijzen toch dalen.
Je moet gaan speculeren met zo'n optimistische instellingquote:Op donderdag 21 april 2011 10:42 schreef Scorpie het volgende:
Yahooooooooooooooooooooo overwaarde here we come!
Nostradamus is in ieder geval geen klant van KPN meerquote:Op donderdag 21 april 2011 10:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie waren ook alweer die nostrodamussen hier die beweerden dat de werkeloosheid sterk zou stijgen?
quote:KPN schrapt duizenden banen in Nederland
AMSTERDAM - Telecombedrijf KPN schrapt in Nederland duizenden banen. Dat maakte de onderneming donderdag bekend. In totaal worden 4000 tot 5000 arbeidsplaatsen geschrapt. Het bedrijf wil daarmee de kosten fors verlagen. Het gaat om 20 tot 25 procent van het personeel.
Of er gedwongen ontslagen zullen vallen, is onduidelijk. Later donderdag geeft KPN meer uitleg.
De sanering bij het bedrijf valt onder een meerjarenbesparingsplan tot 2015. KPN gaat voornamelijk snijden in zijn personeelsbestand door uitbesteding en “offshoring van de back-office”.
Topman Eelco Blok, pas sinds kort aan het roer bij KPN, gaf in een verklaring aan negatieve trends te zien in Nederland. Hij is er van overtuigd dat de maatregelen de Nederlandse activiteiten versterken.
bron: Telegraaf
Kijk dat de markt nu stroperig is, is hun probleem. Ik had het alleen over de huizenprijzen, niet over de verkoopaantallen.quote:Op donderdag 21 april 2011 11:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee, NVM en notarissen zijn gebaat bij meer verkoop aangezien die een percentage van de verkoopprijs krijgen. Ik zou als zo'n persoon liever 2 huizen van 180.000 per dag doen dan 1 van 200.000.
Maar juist de makelaars en notarissen willen graag dat er verkocht wordt, dan hebben ze inkomsten dus op dit moment wil men graag weer verkopen realiseren.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:25 schreef antfukker het volgende:
[..]
Kijk dat de markt nu stroperig is, is hun probleem. Ik had het alleen over de huizenprijzen, niet over de verkoopaantallen.
samengevat: degenen met de laagste prijs verkoopt het eerste. Wonderbaerlijck! Ik zeg: nobelprijs!quote:Op donderdag 21 april 2011 15:31 schreef Censuur-152 het volgende:
Het heeft niets met de prijs te maken. Die makelaar wil gewoon omzet makenquote:Op donderdag 21 april 2011 16:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
samengevat: degenen met de laagste prijs verkoopt het eerste. Wonderbaerlijck! Ik zeg: nobelprijs!
Moet je nagaan met welke cijfers het Kadaster komt als de woningen zonder scherpe prijzen ook worden verkocht.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:31 schreef Censuur-152 het volgende:
Scherp geprijsde huizen sneller verkocht
lijkt me ook ja , als er een dommerdje op je stoep staat met veel geld, dan is het goedquote:Op donderdag 21 april 2011 18:18 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Het heeft niets met de prijs te maken. Die makelaar wil gewoon omzet maken![]()
![]()
quote:Verkochte bestaande koopwoningen waren in maart gemiddeld 1,1 procent goedkoper dan in maart 2010. De prijsdaling is kleiner dan in februari, toen de verkoopprijzen 1,5 procent lager waren dan een jaar eerder. Dit blijkt uit de cijfers van het CBS en het Kadaster.
Alle woningtypen waren in maart goedkoper dan een jaar eerder. Vrijstaande woningen daalden met 2,7 procent het meest in prijs, tussenwoningen met 0,2 procent het minst.
In alle provincies daalden de prijzen, met uitzondering van Limburg. Het grootst was de prijsdaling in Drenthe met 2,6 procent, gevolgd door Noord-Brabant met 2,5 procent. In Limburg stegen de prijzen met 1,4 procent.
Ten opzichte van februari 2011 stegen de verkoopprijzen van bestaande koopwoningen met 0,2 procent. Deze stijging volgt op zeven maanden waarin de huizenprijzen daalden ten opzichte van een maand eerder.
In maart wisselden ruim 10 duizend bestaande woningen van eigenaar. Dat is ruim 6 procent minder dan in maart 2010. In de eerste twee maanden van 2011 was het aantal transacties juist hoger dan in 2010. In totaal lag het aantal transacties in het eerste kwartaal van 2011 ruim 2 procent hoger dan in het eerste kwartaal van 2010
quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:49 schreef janatwork het volgende:
Net de brief over huurverhoging dit jaar gekregen. Was wel even schrikken: een volle 0,0% erbij. Zelfs de inflatiecorrectie vonden ze blijkbaar niet nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |