abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95725871

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen.

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De OP vind je hier
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_95725942
TT nummer ontbreekt
pi_95725971
Oeps, nummertje 47 vergeten toe te voegen :') Modjes? oO<

Ik dacht ik open ff een nieuwe, denk dat MLiG het niet doorhad dat 'ie lapo had :@
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_95726222
Sorry als ik met iets ouds kom :D maar even serieus - MLiG is dus Supersoep of toch niet?
:?
pi_95726332
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:20:03 #6
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_95726488
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:15 schreef HappyGirl91 het volgende:
Sorry als ik met iets ouds kom :D maar even serieus - MLiG is dus Supersoep of toch niet?
nee, supersoep heeft niets met me te maken.
supersoep vond het grappig om pua termen te gebruiken bij een plan om meisjes op een terrasje te versieren wat nergens op sloeg. :')

eerst plan maken, dan opener met bodyrock, ftc enzo

doel neggen, hun sociale status lang genoeg omlaag halen (shields doorbreken)

set moet ook openen

hun zichzelf laten bewijzen, ioi enzo
dan pas zelf interesse showen(kino escalatie iets eventueel)
dan isolaten.

dan comfort.

waar supersoep het over had sloeg nergens op.

quote:
11s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:11 schreef MeraViglioSa het volgende:
Oeps, nummertje 47 vergeten toe te voegen :') Modjes? oO<

Ik dacht ik open ff een nieuwe, denk dat MLiG het niet doorhad dat 'ie lapo had :@
nee dat wist ik wel hoor. ik wil alleen geen nieuwe aanmaken. ik heb toch niet zoveel te zeggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door mylifeisgrey op 19-04-2011 19:26:16 ]
pi_95726496
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:17 schreef Haque het volgende:
Niet weer :')
pi_95726514
quote:
:Y :'(
pi_95726781
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 01:30 schreef minnemin het volgende:
Ja natuurlijk is het dood, niemand komt nog met de instanttip :P

Zucht... Ik wil een vent en kindjes en een leuk verbouwd boerderijtje... Zal ik het gewoon maar opgeven, niet meer dwangmatig versieren zodat het juist dan naar mij toekomt i.p.v. mijn kamikazemanoeuvres?
Vergeet wat er is misgegaan en vertrouw erop dat niet alle mensen je zo kritisch bekijken als je dat zelf doet. MLiG was al heel blij met het feit dat je in je studie faalt, omdat hij dat ook doet. Er is ook sympathie voor falen. Begin gewoon opnieuw.

Ik vlucht voor het leven (OP gelezen)

quote:
Want ik was ooit heel anders. Leergierig. Slim. Van alles wat willen weten. Lekker leren, negens en tienen halen. En ja, sociaal dan niet zo vaardig, weinig tot geen vrienden, soit, maar ik had een talent, mijn verstand.
Je deed toch een sociale studie (Psychologie?) maar je bent niet zo sociaal vaardig. Is dat dan niet lastig vertoeven tussen al die socios?

quote:
De laatste tien jaar wil ik echter gewoon niet meer. Ik heb elke keer wel halfslachtige pogingen gedaan om een vak te halen, hoor, daar niet van. Mijn god, voor sommige vakken sta ik al voor de vijfde keer ingeschreven. Ik ben gewoon zo stom als een rund dat ik het zo ver heb laten komen, maar ik kan me gewoon er niet toe zetten om ook maar iets nuttigs te doen.
Hoe depressief ben je nu? Lukt het je om je huishouden te runnen?

quote:
O, wat keek ik toch neer, pak en beet vijf jaar terug, op al die mensen die niets willen in het leven. Op dat moment rende ik mezelf telkens finaal voorbij door me een slag in de rondte te vrijwilligen en te doen, maar dat was ik toen blind voor. En nu ben ik zelf zo'n lamzak geworden.
Heeft dat geholpen om je sociale vaardigheden te verbeteren? Hebben je ouder ook een redelijke opleiding, of had je geen steun aan ze en moest je zelf het wiel uitvinden?

quote:
Waar ging al die tijd dan wel aan op? Moeite met tijdsindeling en structuur. Op eigen benen leren staan. Mezelf verliezen in feesten, mannen, loze vrijwillgersfuncties bij verenigingen, winkelen en bijbaantjes.
Had je toen nog geen moeite met mannen versieren?
The view from nowhere.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:28:27 #10
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95726979
quote:
Nee. Een geval van Supersoep's absurdistische humor.
The view from nowhere.
pi_95727017
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:29 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Klinkt logisch.

Het goed in je vel gaan zitten gaat niet vanzelf, helaas :P
Nee, maar wat veel mensen hier doen is het omdraaien van oorzaak en gevolg. Tegen een leuke vrouw loop je aan als je goed in je vel zit, niet andersom.

Dat omslagpunt moet je zelf bewerkstelligen. Zonder goed gevoel kom je niet verder. Dus eerst identificeren waar hem bij jou de schoen wringt.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:29:26 #12
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_95727030
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet weer :')
ik dacht ookal precies hetzelfde. er wordt elke keer wat over gezegd :')
pi_95727214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:20 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

nee, supersoep heeft niets met me te maken.
supersoep vond het grappig om pua termen te gebruiken bij een plan om meisjes op een terrasje te versieren wat nergens op sloeg. :')

eerst plan maken, dan opener met bodyrock, ftc enzo

doel neggen, hun sociale status lang genoeg omlaag halen (shields doorbreken)

set moet ook openen

hun zichzelf laten bewijzen, ioi enzo
dan pas zelf interesse showen(kino escalatie iets eventueel)
dan isolaten.

dan comfort.

waar supersoep het over had sloeg nergens op.

[..]

nee dat wist ik wel hoor. ik wil alleen geen nieuwe aanmaken. ik heb toch niet zoveel te zeggen.
Alsof jouw pua aanpakken zo succesvol zijn, die slaan ook nergens op.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:34:03 #14
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95727297
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee, maar wat veel mensen hier doen is het omdraaien van oorzaak en gevolg. Tegen een leuke vrouw loop je aan als je goed in je vel zit, niet andersom.

Dat omslagpunt moet je zelf bewerkstelligen. Zonder goed gevoel kom je niet verder. Dus eerst identificeren waar hem bij jou de schoen wringt.
Kip en ei probleem. Je omgeving is heel belangrijk om je goed te voelen. Groepstherapie is een manier om aan jezelf te werken binnen een steunende groep. Stel jezelf een redelijk studie doel. Als het niet haalt, ga je voor straf in therapie.

[ Bericht 5% gewijzigd door deelnemer op 19-04-2011 19:40:17 ]
The view from nowhere.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:38:57 #15
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_95727581
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:32 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Alsof jouw pua aanpakken zo succesvol zijn, die slaan ook nergens op.
ja idd ik ben (nog) niet zo goed in het uitvoeren ervan.
het pua spul zelf slaat wel ergens op
pi_95727873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:38 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ja idd ik ben (nog) niet zo goed in het uitvoeren ervan.
het pua spul zelf slaat wel ergens op
Er zullen vast mensen zijn die er wat aan hebben/hadden, maar ik vraag me af of het ook echt iets voor jou is. In ieder geval niet op dit punt in je leven.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:59:35 #17
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95728965
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:43 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen zijn die er wat aan hebben/hadden, maar ik vraag me af of het ook echt iets voor jou is. In ieder geval niet op dit punt in je leven.
Het punt is dat hij over een bepaalde angst heen moet en dat kan alleen door het te proberen, of dat nou PUA is of een paar glaasjes bier; uiteindelijk moet je het ervaren en ervan leren. Zo doende kom je steeds een stukje verder.
Je moeder is een hamster
pi_95730664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:29 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ik dacht ookal precies hetzelfde. er wordt elke keer wat over gezegd :')
Raar zeg :')
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_95731162
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:24 schreef Haque het volgende:

[..]

Raar zeg :')
Ja.
pi_95731912
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:59 schreef Crutch het volgende:

[..]

Het punt is dat hij over een bepaalde angst heen moet en dat kan alleen door het te proberen, of dat nou PUA is of een paar glaasjes bier; uiteindelijk moet je het ervaren en ervan leren. Zo doende kom je steeds een stukje verder.
Je zo erg achter pua verschuilen als hij doet lijkt me alsnog niet de bedoeling. Of het werkt niet op een meisje, of het werkt wel op een meisje en dan gaat het even later alsnog mis omdat hij toch alleen een toneelstukje opvoert.
Kun je beter voor de paar biertjes gaan en tenminste jezelf zijn.
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:45:41 #21
118585 Crutch
pi_95732120
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:42 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Je zo erg achter pua verschuilen als hij doet lijkt me alsnog niet de bedoeling. Of het werkt niet op een meisje, of het werkt wel op een meisje en dan gaat het even later alsnog mis omdat hij toch alleen een toneelstukje opvoert.
Kun je beter voor de paar biertjes gaan en tenminste jezelf zijn.
Echte gestructueerde en bestaande PUA-methodes werken ook niet omdat het al zoooooo vaak geprobeerd is; zeker in de grotere steden.
Dat maakt het haast nog spannender dan normaal om een gesprek op gang te brengen.
Als je dan door de mand valt word je alleen maar onzekerder.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:50:36 #22
118585 Crutch
pi_95732416
Wat ik al eerder heb gezegd over PUA, de basis is gewoon goed, maar val alsjeblieft niet in routines. :{
Echt, hou het gewoon bij methodes om jezelf op te peppen en bepaalde lichaamshoudingen en manieren om zelfverzekerd over te komen, maar kom niet met praatjes als 'De kubus' 'Handlezen' 'Mijn beste vriend is op vakantie en heeft aan mij gevraagd een cadeau voor zijn vriendin te kopen...bladiebla' en NLP-technieken ter manipulatie.

Alhoewel je met NLP wel een hoop kunt leren over een persoon.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:52:57 #23
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_95732569
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:50 schreef Crutch het volgende:
Wat ik al eerder heb gezegd over PUA, de basis is gewoon goed, maar val alsjeblieft niet in routines. :{
Echt, hou het gewoon bij methodes om jezelf op te peppen en bepaalde lichaamshoudingen en manieren om zelfverzekerd over te komen, maar kom niet met praatjes als 'De kubus' 'Handlezen' 'Mijn beste vriend is op vakantie en heeft aan mij gevraagd een cadeau voor zijn vriendin te kopen...bladiebla' en NLP-technieken ter manipulatie.

Alhoewel je met NLP wel een hoop kunt leren over een persoon.
wat is nlp precies. ik ben van plan me daarover te gaan inlezen maar het lijkt me allemaal maar moeilijk, en ik ben lui. kan je daar mee manipuleren, en zoals het woordt zegt vrouwen "programmeren" dat ze je niet gaan verlaten?
pi_95732692
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:52 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

wat is nlp precies. ik ben van plan me daarover te gaan inlezen maar het lijkt me allemaal maar moeilijk, en ik ben lui. kan je daar mee manipuleren, en zoals het woordt zegt vrouwen "programmeren" dat ze je niet gaan verlaten?
Gast, doe het niet.
pi_95732757
Crutch jongen. :')

Snap nou eens tegen wie je het hebt. Mlig leeft in een andere wereld, je moet hem niet op zo'n dwaalspoor zetten want hij slaat er in door.
Ron Paul 2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')