Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloadenquote:Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:
het discussiëren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)
Bron : Wikipedia
Waarom een betaald Usenet account? Ik kan die van mijn provider toch gebruikenquote:• Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
• Een programma op mee te downloaden: Newsleecher (betaald, makkelijk) (handleiding), Grabbit (gratis, veel handmatig werk) (handleiding) of Sabnzbd (gratis, werkt automatisch) (site
• Voor sommige programma's heb je een uitpak- en repareerprogramma nodig: Winrar en Quickpar heb je ook nodig.
Retentie :quote:Dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie (hou oude bestanden je kan downloaden) behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider.
Okee, doe mij dan maar een betaald usenet account! Waar kan ik deze krijgenquote:Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.
(je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw internetabbo aankan, dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.)quote:Eweka (¤7.5/mnd (prepaid) 8 deelbare verbindingen, 600+ dagen retantie, 50mbit)
Giganews (¤8-¤15/mnd, max. 50 verbindingen (niet deelbaar), 600+ dagen retentie)
NewsXS (¤5.5-¤9.5/mnd, max. 50 verbindingen, 200+ dagen retentie)
XSNews (gratis 5 dagen proef)
XLNed (gratis 7 dagen op proef)
Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
Easyusenet
Download2day
UsenetXL (7 dagen extra en betalen met sms/wallie)
Powernews
SMSusenet (betalen met sms)
Ik snap er nu echt de ballen niet meer vanquote:NZB-bestanden zoeken van wat je wilt hebben:
http://www.ftd.nu/ (community)
http://www.nzbindex.com (zoekmachine)
http://www.ftn2day.nl (community)
http://www.altbinz.net/
http://code.google.com/p/sickbeard/ (automatisch downloaden)
Voordelen usenetquote:http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.
Vorige delenquote:Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde![]()
DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open![]()
![]()
Belangrijke regel:quote:
quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:53 schreef PiRANiA het volgende:
Ik download niet 24/7 en deel mijn verbinding met een paar vrienden... Kan dat ergens anders ook?.
Hier een chat met de support van Eweka:quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:16 schreef Riparius het volgende:
Lever eens een bewijs voor de boude uitspraken die je hier doet. Ik wil in ieder geval een linkje van je zien naar de tekst waaraan je hier kennelijk refereert.
quote:Eweka verwijdert alleen bestanden volgens de 'Notice & Takedown procedure: voorwaarden melding onrechtmatig aanbieden content'. http://eweka.nl/nl/notd/informatie/
quote:Een mogelijke oorzaak van incomplete bestanden is dat wij, of andere usenet access providers, in overeenstemming met juridisch beleid, door een usenetgebruiker geposte inhoud verwijderd hebben die mogelijk illegaal is of rechten schendt. In zo'n geval kunnen wij u helaas niet helpen.
OK. Ik heb het allemaal gelezen (ik ben niet te beroerd om een flinke lap tekst door te werken) en mijn conclusie is dat het moeilijk is uit te maken of Eweka nou iets anders heeft gedaan dan ze zelf zeggen te doen. De zogenaamde Notice and takedown procedure die Eweka zelf zegt te hanteren heeft uitsluitend betrekking op klachten over content die door Eweka leden is geupload. Daar volgt uit dat Eweka in principe niets verwijdert dat via een andere Usenet provider op Usenet terecht is gekomen en dat ze daar ook geen aansprakelijkheid voor aanvaarden. Maar als we het relaas van de klager uit de chat mogen geloven is dat wel het geval. Alleen is hier niet uit op te maken of de betreffende content ergens bij een upstream provider of bij Eweka zelf is verwijderd. Lastige materie, en ik zou dus niet zo makkelijk conclusies trekken als de klager kennelijk doet. Verder heb ik even een proefje gedaan waaruit blijft dat dezelfde titel (niet dezelfde post) gewoon via Eweka is te downloaden. Het gaat daarbij overigens om een oude post van begin 2010.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:07 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Hier een chat met de support van Eweka:
http://www.webhostingtalk(...)rd-usenet-posts.html
Hier de mogelijke aanleiding:
http://tweakers.net/nieuw(...)-usenetprovider.html
En hier de reactie vanuit Eweka die ik zelf van ze heb gehad:
[..]
[..]
Nieuwe functie van Fok, nieuwe deel van reeksen waarin je gepost hebt en welke wordt gesloten, verschijnt in je MyAT.quote:
Ik ga de links niet zoeken, maar Eweka verwijderd op aangeven van de origineel rechthebbende content van hun newsserver dit ongeacht welke usenetprovider de verspreiding oorspronkelijk begonnen is. Dit is tevens niets nieuws want het gaat al terug naar 2005quote:Op dinsdag 19 april 2011 20:38 schreef Riparius het volgende:
[..]
OK. Ik heb het allemaal gelezen (ik ben niet te beroerd om een flinke lap tekst door te werken) en mijn conclusie is dat het moeilijk is uit te maken of Eweka nou iets anders heeft gedaan dan ze zelf zeggen te doen. De zogenaamde Notice and takedown procedure die Eweka zelf zegt te hanteren heeft uitsluitend betrekking op klachten over content die door Eweka leden is geupload. Daar volgt uit dat Eweka in principe niets verwijdert dat via een andere Usenet provider op Usenet terecht is gekomen en dat ze daar ook geen aansprakelijkheid voor aanvaarden. Maar als we het relaas van de klager uit de chat mogen geloven is dat wel het geval. Alleen is hier niet uit op te maken of de betreffende content ergens bij een upstream provider of bij Eweka zelf is verwijderd. Lastige materie, en ik zou dus niet zo makkelijk conclusies trekken als de klager kennelijk doet. Verder heb ik even een proefje gedaan waaruit blijft dat dezelfde titel (niet dezelfde post) gewoon via Eweka is te downloaden. Het gaat daarbij overigens om een oude post van begin 2010.
Ik zou zo snel geen andere weten, maar die zal er vast wel zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:44 schreef o.la het volgende:
Is Eweka de enige provider die censureert? Of zijn er ook andere providers die dat doen?
ah met dat kettinkje , wel handig dat daar de oude topics dan staanquote:Op dinsdag 19 april 2011 21:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nieuwe functie van Fok, nieuwe deel van reeksen waarin je gepost hebt en welke wordt gesloten, verschijnt in je MyAT.
Als je beweringen gaat doen, dan mag je ook wel een beetje moeite doen om die beweringen te onderbouwen met tenminste een linkje.quote:
Dat kun je nu wel zeggen, maar dit is niet wat Eweka hier zelf zegt.quote:maar Eweka verwijdert op aangeven van de origineel rechthebbende content van hun newsserver dit ongeacht welke usenetprovider de verspreiding oorspronkelijk begonnen is. Dit is tevens niets nieuws want het gaat al terug naar 2005
Ik gebruik nzbspots.org en spotplanet.org.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is op dit moment het beste programma om aangekondigde spots te vinden?
Zijn zelfs al topics op FOK! over geweest, soms zijn dingen gewoon te googlen en heb ik geen behoefte aan of een discussie of het voorkauwen aan anderen. (hoe lomp dat dan ook moge zijn)quote:Op woensdag 20 april 2011 16:07 schreef Riparius het volgende:
[..]
Als je beweringen gaat doen, dan mag je ook wel een beetje moeite doen om die beweringen te onderbouwen met tenminste een linkje.
Zie je zelf ook in hoe dom en onlogisch deze regels zijn?quote:[..]
Dat kun je nu wel zeggen, maar dit is niet wat Eweka hier zelf zegt.
De procedure komt erop neer dat een rechthebbende die een klacht indient hiervoor eerst een formulier in moet vullen en dat Eweka vervolgens contact opneemt met het lid dat de betwiste content heeft geupload, met het verzoek deze te verwijderen. Dat lijkt wat vreemd, maar een uploader kan reeds geposte content inderdaad via zijn eigen usenet server verwijderen door speciale cancel messages er achteraan te posten. Reageert de uploader niet, dan kan Eweka zelf overgaan tot het verwijderen van de betwiste content. Maar het is volstrekt helder dat deze procedure uitsluitend betrekking heeft - en ook uitsluitend betrekking kan hebben - op content die via Eweka zelf is gepost.
Ik heb het ook gelezen maar wat je hier zegt is voor mij nog steeds niet volstrekt helder. Uit welke zin blijkt dat alleen materiaal geupload door Eweka-abonnees wordt verwijderd van de servers?quote:Op woensdag 20 april 2011 16:07 schreef Riparius het volgende:
Maar het is volstrekt helder dat deze procedure uitsluitend betrekking heeft - en ook uitsluitend betrekking kan hebben - op content die via Eweka zelf is gepost.
Nee, het staat er toch echt heel duidelijk:quote:Op woensdag 20 april 2011 22:08 schreef n0ir het volgende:
[..]
Ik heb het ook gelezen maar wat je hier zegt is voor mij nog steeds niet volstrekt helder. Uit welke zin blijkt dat alleen materiaal geupload door Eweka-abonnees wordt verwijderd van de servers?
Volgens mij staat er dat er contact met de uploader wordt opgenomen voordat er iets wordt verwijderd, maar dit kan ook betekenen dat het materiaal direct wordt verwijderd als het niet via Eweka is geupload.
Ligt vaker aan een kleine hikjes of andere dingen tijdens het downloaden dan aan het programma dat je daarvoor gebruikt.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:41 schreef Hiya het volgende:
Laatst wat raars meegemaakt. Ik heb wat gedownload mhv SABnzb en die kwam niet volledig binnen. Het twee keer geprobeerd, en twee keer onvoldoende repairblocks.
Ik heb het daarna nog geprobeerd met Grabit, en toen kwam hij binnen en ik hoefde ook niet te repairen.![]()
Vreemd, ik dacht altijd dat SABnzb beter was/is.
Dat het één keer kan voorkomen, daar kan ik in komen. Maar drie (!) keerquote:Op donderdag 21 april 2011 17:08 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Ligt vaker aan een kleine hikjes of andere dingen tijdens het downloaden dan aan het programma dat je daarvoor gebruikt.
Dat je niet naar binsearch.com hoeft.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
wat is nou het extra nut van supersearch? Heb ik nooit begrepen....
Ik doe zelfs alles via binsearch, vroeger ook wel eens via fora naar postings gezocht maar dat is in vergelijking met binsearch veel te omslachtig.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
O. Nou, ik vind het niet erg om naar binsearch te gaan...
Niet goedkoper dan andere aanbieders hoor...quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:07 schreef kakner2 het volgende:
Heb nu nog Eweka maar zit er aan te denken om toch maar over te gaan op lightningusenet want dat is goedkoper.
Nope, heb zelf ook nog een abo lopen voor Eweka, maar tussendoor ook weleens Lightning gebruikt en ik merk het verschil niet!quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:07 schreef kakner2 het volgende:
Heb nu nog Eweka maar zit er aan te denken om toch maar over te gaan op lightningusenet want dat is goedkoper. Zijn er nog nadelen aan lightning vs Eweka?
Zou dat door VLC komen denk je? Of misschien door de specs van je pc?quote:Op zaterdag 23 april 2011 19:02 schreef drumstickNL het volgende:
Ik denk dat dit wel een goed topic is voor deze korte vraag:
Heeft iemand een betere mediaplayer voor 1080p content dan VLC? Deze laggt een beetje.
h264?quote:Op zaterdag 23 april 2011 19:02 schreef drumstickNL het volgende:
Ik denk dat dit wel een goed topic is voor deze korte vraag:
Heeft iemand een betere mediaplayer voor 1080p content dan VLC? Deze laggt een beetje.
Misschien kijken naar hardwareaccelleratie dan...quote:Op zaterdag 23 april 2011 19:17 schreef Thomas B. het volgende:
VLC leunt nogal zwaar op de processor geloof ik. Ik gebruik liever Gom Player.
Mijn specs:quote:Op zaterdag 23 april 2011 19:05 schreef henrivo het volgende:
[..]
Zou dat door VLC komen denk je? Of misschien door de specs van je pc?
Anno 2011 leek dat me al onwaarschijnlijk, maar je weet natuurlijk nooit. Mediaplayer lijkt me ook onwaarschijnlijk, aangezien ik met minder maar wel dezelfde mediaplayer toch gewoon goed beeld heb. Probeer je te streamen via wifi? Is je systeem wel goed gekoeld?quote:Op zaterdag 23 april 2011 19:34 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Mijn specs:
Zotac gtx 470 1,25gb
AMD Phenom II X6 1100T 4 ghz
10 gb DDR3 kingston 1333mhz
extreme3 870 asrock mobo
Ik heb het vermoeden dat het daar niet aan ligt, dus aan mediaspeler?
Nee VLC is bijzonder intensief voor de cpu bij 1080P, is ook bij OS X het geval, films die laggen spelen met andere programmas gewoon perfect af, ook bij activiteiten weergave zie je duidelijk dat VLC meer cpu vreet dan nodig zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2011 19:10 schreef PiRANiA het volgende:
Ik denk dat VLC het meest efficiënt is, maar heb hier geen cijfers over. Je zal geen performance verliezen op de demultiplexer, eerder op de decoder.
Misschien kan je gstreamer nog proberen maar ik denk dat je naar de specs van je PC moet gaan kijken.
Whehequote:Geachte internetklant,
Wij informeren u dat u op dit moment 100% van het toegestane Newslimiet via de
Newsserver van Ziggo heeft verbruikt. Het is niet meer mogelijk om te
downloaden via de Newsserver totdat uw nieuwe periode ingaat. Na de resetdag
heeft u weer de beschikking over uw nieuwe maandquotum en kunt u weer
gebruikmaken van de nieuwsserver.
Indien u de status wilt inzien, kunt u dit controleren op
http://www.ziggo.nl/mijnziggo/e-mail
Wilt u niet voor verrassingen komen te staan? U kunt uw verbruik zelf
bijhouden via uw Newsreader.
Meer informatie vindt u op onze website www.ziggo.nl. U kunt ook contact
opnemen met onze Technische Helpdesk via 0900-1884 (EUR. 0,10 p/min). We zijn
op werkdagen bereikbaar van 08.00 tot 22:00 uur en in het weekend van 09.00
tot 22.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Ziggo Customer Service / Technical Support
Gewoon losse mp3's zoeken... of albums via spotnet.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:53 schreef PiRANiA het volgende:
TYFUSTERINGPASSWORDS
Waar kan ik nog goed muziek downloaden? Iemand?
Minder rententie dan eweka.quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:07 schreef kakner2 het volgende:
Heb nu nog Eweka maar zit er aan te denken om toch maar over te gaan op lightningusenet want dat is goedkoper. Zijn er nog nadelen aan lightning vs Eweka?
FLAC downloaden, nog nooit wachtwoord gehadquote:Op donderdag 28 april 2011 13:53 schreef PiRANiA het volgende:
TYFUSTERINGPASSWORDS
Waar kan ik nog goed muziek downloaden? Iemand?
Kan je astraweb delen?quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:39 schreef RacerDKB het volgende:
Astraweb >975 dagen.
En in tegenstelling tot Eweka komen posts van >800 dagen oud niet nét aan binnen met alle pars maar zijn ze vaak genoeg gewoon 100% compleet.
Hoe ga je pariteit berekenen over pariteitsdata die opgebouwd wordt bij het pariteitberekenen? Dat kan heul niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:24 schreef RacerDKB het volgende:
Wat een mongolen zijn er toch ook, heeft er iemand de pars IN de dataset gegooid
Dus de .par2 controleert de rars + pars, en heeft geen recovery
[ afbeelding ]
Gelukkig heeft ie het nog wel enigszins goed gedaan en kan je de rars repareren door de 001+02.par te openen maar nu kon m'n programma het niet automatisch
Het is hem gelukt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoe ga je pariteit berekenen over pariteitsdata die opgebouwd wordt bij het pariteitberekenen? Dat kan heul niet.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:24 schreef RacerDKB het volgende:
Wat een mongolen zijn er toch ook, heeft er iemand de pars IN de dataset gegooid
Uhm haal je megabit en megabyte niet door elkaar? Als je download met 11 megabyte per seconde dan kan dat aardig kloppen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 02:09 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zojuist weer aan nieuwsgroepen, was een aardig tijdje terug. Typisch is dat ik hier met UPC 120MB fiber power internet en Fiber XS van (newsxs.nl) (details onderaan post) slechts een lutelle 11mb/s haal, dat had ik notabene in mijn oude huis met slechter internet al.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 07:53 schreef marcel-o het volgende:
hoe zit dat met https bij nzbindex?
ik krijg een melding met rood scherm van Chrome dat ie niet correct is
https://www.nzbindex.nl
kan dat kwaad? is t dan niet beveiligd, etc?
Oftewel, gebruik de .com versie, en de website zal netjes beveiligd zijn middels een SSL certificaat.quote:www.nzbindex.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat.
Het certificaat is alleen geldig voor de volgende namen:
www.nzbindex.com , nzbindex.com
Sending 1.2Mbit/s?quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:45 schreef PiRANiA het volgende:
Ook maar even lightning aan het proberen:
[ afbeelding ]
Op een 40Mbit lijn.
Ziggo. LightningUsenet
.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:39 schreef RacerDKB het volgende:
Weer zo'n mongool, een totaal andere dataset wordt gezocht door de par2.
Hoe doen mensen het toch, als ik wat post controleer ik het op zijn minst.
Ok. Verder nog iemand een serieus antwoord?quote:Op zondag 8 mei 2011 13:50 schreef TwyLight het volgende:
UPC bellen en support vragen wb het downloaden van usenet
SSL gebruiken?quote:Op zondag 8 mei 2011 13:48 schreef valek het volgende:
Sinds 1 week overgestapt op UPC. 60mb internet. Ik denk lekker snel downloaden. Dus niet, haal net 950kb/s ipv 6000kb. UPC gemaild, het ligt aan mijn usenetprovider, Eweka, volgens UPC. Ik geloof daar niets van. Ik lees op internet dat meer mensen dit probleem hebben. Hoe los ik dit op?
SSL zou ik inderdaad proberen, en anders via Chelloo een abbo bij XSNews afsluiten met korting, tailor made voor je 60 Mbit.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:48 schreef valek het volgende:
Sinds 1 week overgestapt op UPC. 60mb internet. Ik denk lekker snel downloaden. Dus niet, haal net 950kb/s ipv 6000kb. UPC gemaild, het ligt aan mijn usenetprovider, Eweka, volgens UPC. Ik geloof daar niets van. Ik lees op internet dat meer mensen dit probleem hebben. Hoe los ik dit op?
Hoeveel connecties heb je? Want Eweka heeft wel een max van iets van 900kB per connectie.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:48 schreef valek het volgende:
Spotnet lite ? Werkt bij mij veel beter dan dat kut programma.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:51 schreef De-Hamster het volgende:
Hmm ik ben niet echt helemaal overtuigd van SpotNet? Daarnaast zijn veel Usenet fora gestopt. En om nou handmatig Binsearch/NZBIndex te gaan doorzoeken en filteren op iets bruikbaars is ook weer zo wat.
SpotNet geeft bij mij veel fouten, en nu kan ik zelfs niets downloaden omdat er zgn. geen verbinding is. Ook is er nog weinig aanbod.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:55 schreef TwyLight het volgende:
spotnet Usenet gebruiken is echt voor n00bs
Heb net vandaag een jaarabbonement genomen op filesonic. Daarvoor was ik een tevreden rapidshare en hotfile gebruiker. Omdat zij zo actief bestanden aan het verwijderen zijn ben ik overgestapt. De populariteit van die 2 was ook flink gedaald en velen zijn overgestapt naar andere filehosters, waaronder filesonic wel 1 van de grootste is op dit moment.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:09 schreef TwyLight het volgende:
[..]euh, nee. Usenet is de beste download manier die er is. Jij gebruikt zeker
torrents
Dit dus gewoon wat standaard zoekopdrachten in je browser zetten en dan is binsearch zo perfect als maar zijn kan.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Naja ik kijk gwn elke dag ff op nzbindex en zoek op x264 nl en ik filter op 4000 mb..
Perfect
En wat is volgens jou het voordeel van rapidshare e.d. t.o.v Usenet?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:28 schreef editoor het volgende:
Heb net vandaag een jaarabbonement genomen op filesonic. Daarvoor was ik een tevreden rapidshare en hotfile gebruiker. Omdat zij zo actief bestanden aan het verwijderen zijn ben ik overgestapt. De populariteit van die 2 was ook flink gedaald en velen zijn overgestapt naar andere filehosters, waaronder filesonic wel 1 van de grootste is op dit moment.
torrents gebruik ik ook nog af en toe maar nu ik weer een nieuw abbo heb zal ik hem waarschijnlijk niet zo vaak meer gebruiken.
Onbeperkte retentiequote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:55 schreef Catbert het volgende:
[..]
En wat is volgens jou het voordeel van rapidshare e.d. t.o.v Usenet?
http://www.google.nl/sear(...)nijpt+usenet&spell=1quote:Op zondag 8 mei 2011 13:53 schreef valek het volgende:
[..]
Ok. Verder nog iemand een serieus antwoord?
1011 dagen en elke dag één meer.quote:
50 Connecties (meer dan wij beide nodig hebben)quote:Onbeperkte aantal connecties
idem dito op usenetquote:groot aanbod in bekend en onbekend materiaal
op usenet geen last vanquote:Maar er zijn ook nadelen zoals
ilegale content word met regelmaat verwijderd
mijn usenet provider heeft gewoon een eigen browser met zoekfunctie geintegreerd, maar voor een hoop mensen blijven postingsfora interessant.quote:Voor beginners niet echt gebruiksvriendelijk: je moet zelf zorgen voor een download manager en zoeken naar searchengines voor de content
Ligt eraan hoeveel je download, ik betaal een vast bedrag voor unlimited (en krijg daar gelijk een VPN bij die mijn 120mb max’dquote:Verder kost het ongeveer even veel.
Spotnet downloadt toch nietquote:Op maandag 16 mei 2011 13:46 schreef Razor21 het volgende:
Sinds FTD (1 maart) offline is gehaald niets meer gedaan. Afgelopen week toch maar weer een usenet account genomen bij XSnews.
Moet zeggen dat Spotnet is echt een uitvinding:
Tot op heden doet het programma alles wat ik wil:
[ afbeelding ]
Wel hoor kun je gewoon instellen onder het knopje bewerken (even je provider invullen + downloadmap) hij repareert ook nog en pakt alles uit voor je:quote:
Spotnet zelf niet nee, maar er zin wel een sabnzbd client ingebakken waarmee je wel kan downloadenquote:
Het kan wel maar ik vind het zo'n traag en slecht programma, had (toen ik het gebruikte) ingesteld dat ie gewoon een NZBtje maakte.quote:
Ik ook, heb jij gewoon de gratis versie of betaalde?quote:Op maandag 16 mei 2011 14:08 schreef marcel-o het volgende:
dat spotnet downloaden is gaar.
gebruik al jaar en dag alt.binz
gratis versie van hun site.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:11 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ik ook, heb jij gewoon de gratis versie of betaalde?
Denk er aan om te gaan betalen, die encodeert vele malen sneller en gebruik dualcore voor PARretjes etc. Heb dat wel nodig, nu download ik sneller dan dat hij kan encoden.
Heb de betaalde versie en het gaat volgens mij wel iets sneller. Gebruik zelf spotnet lite icm Alt.Binz, perfect.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:11 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Denk er aan om te gaan betalen, die encodeert vele malen sneller en gebruik dualcore voor PARretjes etc. Heb dat wel nodig, nu download ik sneller dan dat hij kan encoden.
Kan ook aan je CPU liggen. Bij mijn vorige PC (quadcore 2.4 Ghz, was een Intel Q8800) decodede ik ook echt vééééééél langzamer dan ik downloadde, nu met m'n nieuwe PC, een i7-2600 (3.2 Ghz) houdt ie 't gewoon bij.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:11 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het aan mijn CPU ligt (die is redelijk oud) maar er zal allicht verbetering zijn bij de nieuwste alt.binz omdat:quote:Op maandag 16 mei 2011 15:20 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Kan ook aan je CPU liggen. Bij mijn vorige PC (quadcore 2.4 Ghz, was een Intel Q8800) decodede ik ook echt vééééééél langzamer dan ik downloadde, nu met m'n nieuwe PC, een i7-2600 (3.2 Ghz) houdt ie 't gewoon bij.
quote:HOGERE RETENTIE
Eweka heeft de retentie op de binaries nieuwsgroepen verhoogd naar 1000 dagen! Hiermee bieden wij de hoogste retentie van alle Nederlandse usenet providers.
De retentie (het aantal dagen dat Eweka de informatie op de servers bewaart) blijft
bovendien iedere dag groeien. Zo houdt Eweka met een compleetheid van meer dan 99%
een reusachtige database aan artikelen voor haar klanten beschikbaar.
ZOMERACTIE
Eweka komt met een grote zomeractie voor al haar klanten. Vanaf 1 juni 2011 ontvangt
iedere klant, die voor 90 dagen of meer ineens betaalt, een bonus. U kunt kiezen voor
extra dagen toegang of een snelheidsverhoging naar 100 Mbit/s!
Meer informatie over deze grote Zomeractie ontvangt u binnenkort per e-mail en ook kunt u
de Zomeractie volgen via onze website.
Je denkt dat als je CPU hardware matig niet meer kracht kan leveren, dat software dat wel even fixt? Inderdaad misschien iets betere multicore support waardoor je een kleine performance gain hebt, maar 400% zijn belachelijke claims als het een hardwarematige bottleneck isquote:Op maandag 16 mei 2011 15:24 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het aan mijn CPU ligt (die is redelijk oud) maar er zal allicht verbetering zijn bij de nieuwste alt.binz omdat:
0.31.2
+ new faster multicore par2.exe inside altbinz
* 400% decoding speedup
+ backup authentication server
50 volgens mijquote:Op maandag 16 mei 2011 18:53 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Een verhoging naar 100mb/ps, hoe langzaam zijn ze normaal dan wel niet?
Ik zeg alleen dat er allicht verbetering zal zijn en paste de changelog waarom dat zou kunnen zijn. Ik beweer niet dat ik geen nieuwe CPU hoef omdat ik een nieuwere versie neem, ik geef alleen de changelog.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:55 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Je denkt dat als je CPU hardware matig niet meer kracht kan leveren, dat software dat wel even fixt? Inderdaad misschien iets betere multicore support waardoor je een kleine performance gain hebt, maar 400% zijn belachelijke claims als het een hardwarematige bottleneck is
-edit hoewel, ik zie dat de multicore support over par2.exe gaat, niet over decoden. Tevens kan het natuurlijk dat hij het decode algoritme zwaar heeft verbeterd, maar zelfs dan ben ik nog sceptisch. Wederom, als het een hardwarematige bottleneck is doe je er vrij weinig aan behalve je code efficienter maken, wat wel gebeurd zal zijn, maar ook daar is een limiet aan-
Ja 1000 dagen Eweka = a.b.boneless nog nét aan compleet bij >950 dagen en de overige groepen heb je mazzel als je er eentje compleet binnen krijgtquote:
Kan best hoor. Alt.Binz was nooit erg snel met decoden, SABnzbd+ was ook al met gemak 4x zo snel, dus die 400% kan best.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:55 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Je denkt dat als je CPU hardware matig niet meer kracht kan leveren, dat software dat wel even fixt? Inderdaad misschien iets betere multicore support waardoor je een kleine performance gain hebt, maar 400% zijn belachelijke claims als het een hardwarematige bottleneck is
-edit hoewel, ik zie dat de multicore support over par2.exe gaat, niet over decoden. Tevens kan het natuurlijk dat hij het decode algoritme zwaar heeft verbeterd, maar zelfs dan ben ik nog sceptisch. Wederom, als het een hardwarematige bottleneck is doe je er vrij weinig aan behalve je code efficienter maken, wat wel gebeurd zal zijn, maar ook daar is een limiet aan-
Wat voor snelheid krijg je bij www.speedtest.ziggo.nl en welk abo van lightningusenet heb je?quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:53 schreef Pixell het volgende:
Hey allen,
Even een vraagje m.b.t. snelheden, ik ben redelijk nieuw in deze usenet "scene" en had wat problemen met het downloaden via mijn eigen Ziggo provider.
Net Alt.Binz gedownload en 30dagen van lightningusenet gekocht.
Alleen nou zit mijn snelheid rond de 4000 kB/s, nou heb ik een internet abonnement van Ziggo van 120 Mb/s, dat is omgerekend 12000 kB/s, het limiet van lightning is 10Mb, dus dat is 10000 kB/s.
Als ik goed zit, mis ik dus 6000 kB/s, waar verstoppen deze bytes zich?
Op het moment krijg ik bij speedtest.ziggo 65mbit en ik heb bij lightning het 6,50 abonnement (de duurdere iig)quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:58 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wat voor snelheid krijg je bij www.speedtest.ziggo.nl en welk abo van lightningusenet heb je?
Die van ¤3?
Ik (nog) niet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:58 schreef dj_ko het volgende:
Toevallig nog meer mensen problemen met Astraweb (met name het binnenhalen van nieuwe spots)
Hmnz oke, vraag...quote:
Eweka gaat naar 100Mbit héquote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:05 schreef Adolecens het volgende:
Ik ben ook weer toe aan wat nieuws. Eweka loopt op het eind bij mij. Zit te denken om eens over te stappen naar een ander.
NewsXS: http://www.chelloo.com/usenet.html
SuperNews: https://nl.supernews.com/signup/?account=SUPER-UNL-SSL-C
Ervaringen iemand? Of kan ik beter bij Eweka blijven..?
Ik heb alleen ervaringen met Eweka, merk de laatste tijd dat de snelheid minder is. Kan aan UPC liggen, of niet. 't Is dus meer een idee om wat bredere ervaring te hebben, zit nu een jaartje ofzo bij Eweka.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:06 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Eweka gaat naar 100Mbit hé. Waarom wil je overstappen? Retentie gaat flink omhoog ook nog
.
Ik zou het doen. Als test heb ik deze maand ook even lightningusenet. Prima provider, snel. Alleen wil ik ook nog wel eens oudere dingen downloaden dan dat 'gaanie'.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:20 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik heb alleen ervaringen met Eweka, merk de laatste tijd dat de snelheid minder is. Kan aan UPC liggen, of niet. 't Is dus meer een idee om wat bredere ervaring te hebben, zit nu een jaartje ofzo bij Eweka.
En inderdaad, ze hebben nu wel een goeie aanbieding, nog maar even aankijken dus?!
je zou wat doen? aanblijven of ff buiten de deur kijken?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:21 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik zou het doen. Als test heb ik deze maand ook even lightningusenet. Prima provider, snel. Alleen wil ik ook nog wel eens oudere dingen downloaden dan dat 'gaanie'.
100Mbit, prima. 1000 dagen retentie, nog beter. Censureren van spots, drama.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:06 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Eweka gaat naar 100Mbit hé. Waarom wil je overstappen? Retentie gaat flink omhoog ook nog
.
Ik vind supernews onduidelijke voorwaarden hebben. Ze spreken in de algeme voorwaarden en LAG over een downloadlimiet en dat overschrijding hiervan kosten met zich meebrengt en de volgende maand automatisch wordt geincasseerd. Er staat niet wat het downloadlimiet is en wat of de extra kosten zullen zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:49 schreef Saekerhett het volgende:
Waarom zou je Eweka gebruiken als je voor 50 cent minder onbeperkte snelheid hebt (afhankelijk van je verbinding) en 800 dagen retentie o.i.d.?
Supernews ftw. Alleen hun betalingssysteem is zo onoverzichtelijk als de pest. Automatische iDeal verlenging werkt bij mij niet, dus heb maar effe een PayPal-account gemaakt.
Je hebt geen downloadlimiet en ben nog niks vreemds tegengekomen. Zit er vanaf januari. Wel ben ik met je eens dat de betaling en de hele heisa eromheen echt super onduidelijk is, maar als het goed gaat, dan werkt het ook perfect. Ben nog geen enkele keer een storing tegengekomen en kan continu met 15 MB/sec downloaden, dat is dan wel weer ideaal.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:00 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik vind supernews onduidelijke voorwaarden hebben. Ze spreken in de algeme voorwaarden en LAG over een downloadlimiet en dat overschrijding hiervan kosten met zich meebrengt en de volgende maand automatisch wordt geincasseerd. Er staat niet wat het downloadlimiet is en wat of de extra kosten zullen zijn.
Daarnaast is het een Amerikaans bedrijf (Digital Millennium Copyright Act), wat de Nederlandstalige site volgens mij door Google Translate heeft gehaald, want de vertaling is erg krakkemikkig, dat komt onbetrouwbaar op me over.
Al met al heb ik dus geen goed onderbuikgevoel bij Supernews en betaal ik liever wat extra, voor meer duidelijkheid en betrouwbaarheid.
Neem aan dat je niet die 120 echt constant haalt. Ik had zelf UPC Fiber 120 en het meest wat ik ooit heb gehaald was 14.4 MB/s over usenet (wel 120 op die UPC speedtest maar goedquote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:10 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, gewoon de max van mijn Ziggo 120 Mbit dus (15x8). Dvd'tje in 5 minuten binnen
Ik haal stabiel iets van 14,8 MB/sec, en dat is constant ja. De Ziggo speedtest geeft mij stabiel 122/9,4.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:28 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Neem aan dat je niet die 120 echt constant haalt. Ik had zelf UPC Fiber 120 en het meest wat ik ooit heb gehaald was 14.4 MB/s over usenet (wel 120 op die UPC speedtest maar goed), en m'n 'stabiele' snelheid om het maar zo te stellen, lag rond de 12-13 MB/s.
Nice hoor! Ben blij voor je.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik haal stabiel iets van 14,8 MB/sec, en dat is constant ja. De Ziggo speedtest geeft mij stabiel 122/9,4.
Hangt er vanaf wat je duur vindt. Mijn 100/100 kost me ongeveer ¤50 p/m, en ik meende dat UPC Fiber 120 ook zoiets kostte (hoewel ik het had sinds het werd uitgerold in mijn buurt, en toen was het nog ¤85 p/m oid).quote:
Ah.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:48 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Nice hoor! Ben blij voor je.Levert Ziggo beter internet dan UPC, hoewel er meerdere factoren zijn natuurlijk.
[..]
Hangt er vanaf wat je duur vindt. Mijn 100/100 kost me ongeveer ¤50 p/m.
Het is natuurlijk wel duur aan de ene kant voor een simpel product wat je ook veel goedkoper kan hebben (10 Mbit internet kost tegenwoordig geen drol meer), maar (andere) hobbies zijn ook duur, vaak veel duurder, en als eckte IT'er moet je natuurlijk rollen met 100 Mbit+.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:49 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ah.
Het is wel lache, maar met 5megabyte per seconde ben ik tevreden. Ook met bluray houd je dat niet bij qua kijken....
Oooooh dan is het goedquote:
Verkeerde upload denk ikquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:20 schreef n0ir het volgende:
[..]
Oooooh dan is het goed.
Maar haha die Woodstock film is 42GBBehoorlijk annoying inderdaad. En dat staat er dan nog geneens 2 dagen op....
Moah, dat vind ik niet eens zo heel erg. Passwords daarentegen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:36 schreef RacerDKB het volgende:
Usenet verpaupering #12:
[ afbeelding ]
Had je jaar terug nog nooit, alsof ik die meuk echt ga lezen.
Liever dat dan passworded shit, of nog erger, legit uitziende software packages van volwaardige grootte met een trojan aan de exe's gebindquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:36 schreef RacerDKB het volgende:
Usenet verpaupering #12:
[ afbeelding ]
Had je jaar terug nog nooit, alsof ik die meuk echt ga lezen.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:11 schreef Luchtkoker het volgende:
Hoeveel daarvan kijk/gebruik je ook daadwerkelijk is geen porno?
Ik heb nieuw internet sinds deze maand, ben dus mijn filmcollectie flink aan het uitbreidenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:11 schreef Luchtkoker het volgende:
Hoeveel daarvan kijk/gebruik je ook daadwerkelijk?
Haha toen ik net m'n Fiber120 had downloadde ik ook alles wat los en vast zat. Maar gezien je sneller downloadt dan je kan kijken, is dat ook beetje nutteloos.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:15 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik heb nieuw internet sinds deze maand, ben dus mijn filmcollectie flink aan het uitbreiden.
Dat heb ik nu met mijn 5MB/s ook alquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:21 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Haha toen ik net m'n Fiber120 had downloadde ik ook alles wat los en vast zat. Maar gezien je sneller downloadt dan je kan kijken, is dat ook beetje nutteloos.
En support wist te melden dat we deze maand een mail krijgen over hoe/wat 100Mbit blijft bestaan.quote:Deze e-mail is een bevestiging dat u heeft gekozen voor:
snelheidsverhoging naar 100 Mbit/s gedurende 90 dagen
Veel plezier met uw Eweka account!
DMquote:Op maandag 6 juni 2011 22:32 schreef marcel-o het volgende:
fack
ik wil weer eens wat hebben hoor. 489 dagen oud. Lightning deed t al helemaal niet.
Eweka maakt m niet compleet(1 dag met sms)
Quickpar: "377 blocks meer nodig"
Ik haal 100%quote:Op maandag 6 juni 2011 22:36 schreef BakkerHenk het volgende:
Meer mensen problemen met connecten naar Eweka op dit moment?
Ja. Connecten doet hij wel maar downloaden bijna niet en ook XS heeft dat.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:36 schreef BakkerHenk het volgende:
Meer mensen problemen met connecten naar Eweka op dit moment?
Bij mij nog niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:49 schreef BakkerHenk het volgende:
Bij mij is ie er ondertussen weer.
Vals alarm dus.
Zelf par2 installeren en unrarren. Of proheer handmatig de bestanden opnieuw te downloaden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:31 schreef De-Hamster het volgende:
Okee ik heb nu zo'n 50/100 gig aan films via GrabIt binnen gehaald, helaas werkt het auto-repair en extract gedeelte niet.
Is er een mogelijkheid de reeds gedownloaden bestanden automatisch te repareren en uitpakken?
Quickparquote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:31 schreef De-Hamster het volgende:
Okee ik heb nu zo'n 50/100 gig aan films via GrabIt binnen gehaald, helaas werkt het auto-repair en extract gedeelte niet.
Is er een mogelijkheid de reeds gedownloaden bestanden automatisch te repareren en uitpakken?
Je kunt beter Supernews nemen, en dan de special voor 7 euro per maand. 50 cent goedkoper en sneller, stabieler en meer retentie dan Eweka.quote:
Maakt voor mij weinig uit, ik haal namelijk de snelheid niet van supernewsquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:17 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je kunt beter Supernews nemen, en dan de special voor 7 euro per maand. 50 cent goedkoper en sneller, stabieler en meer retentie dan Eweka.
Klopt, die vind je ook niet zo makkelijk. Deze is dat: https://nl.supernews.com/signup/?account=SUPER-UNL-SSL-Cquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:28 schreef Qwea het volgende:
Maar goed, dan heb je alsnog de meer retentie en de meerdere verbindingen + stabieler. Alhoewel ik over eweka ook geen klagen heb. Kan alleen niet die special voor 7 euro vinden?
Thnx! Mijn eweka loopt nog tot de 20ste ofzo dacht ik. Zal dan eens kijken naar supernewsquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Klopt, die vind je ook niet zo makkelijk. Deze is dat: https://nl.supernews.com/signup/?account=SUPER-UNL-SSL-C
Eerste keer met iDEAL betalen, later kun je dat overzetten naar PayPal of whatever, omdat ik problemen had met automatische afschrijvingen daarna via iDEAL, en met PayPal werkt het wel.
Supernews en Eweka zijn dan prima. Op dit moment haal ik bij Eweka zo'n 6MB/sec, maar dat is vooral omdat m'n router brak is. Heb zelf Ziggo 120mbit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:29 schreef Razor21 het volgende:
Als het goed is ga ik vanmiddag van 25 mb fibre naar 60 mb bij UPC. Iemand voor deze snelheid een goede usenet provider?
pff, dan moet je idd veel meer halen. Tijd voor een nieuwe routerquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
Supernews en Eweka zijn dan prima. Op dit moment haal ik bij Eweka zo'n 6MB/sec, maar dat is vooral omdat m'n router brak is. Heb zelf Ziggo 120mbit.
Of even testen met speedtest.ziggo.nl en kijken welke snelheid je daar haalt. Als je daar netjes 120 Mbit haalt, is je router prima in orde dus.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:59 schreef mime_negert het volgende:
Eweka knijpt je downloadverbinding tot 50mbit. Er is wel een actie aan de gang dat je naar de 100mbit kunt gaan.
Ik zou dus even geen nieuwe router kopen.
Hoezo, het duurt maar 96 dagen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:08 schreef Razor21 het volgende:
Damn net bij Eweka een abbo genomen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Denk dat dit door UPC komt heb mijn abbo verhoogt van 25 naar 60 mbit krijg morgen het nieuwe modem. Huidig modem kan niet sneller dan 30mbit. Normaal zit ik rond de 3 MB per seconde.
Hopelijk als ik het nieuwe modem heb gaat het als een tierelier.
13 jaar geleden wist ik niet beter met Napster toen vond ik het normaal 1 mp3 tje 3 uur wachten ofzo....quote:
Ik lees overal dat de combinatie Eweka/UPC niet zo'n goeie is. Bij mij loopt het wel als een speer maar als ik het van andere lees ben ik een uitzondering. (60Mb)quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:08 schreef Razor21 het volgende:
Damn net bij Eweka een abbo genomen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Denk dat dit door UPC komt heb mijn abbo verhoogt van 25 naar 60 mbit krijg morgen het nieuwe modem.
Wacht wel af tot dat ik het nieuwe 60 mbit modem van UPC morgen / zaterdag in huis heb. Wel lekkere snelheid damn.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:25 schreef bbfakir het volgende:
[..]
Ik lees overal dat de combinatie Eweka/UPC niet zo'n goeie is. Bij mij loopt het wel als een speer maar als ik het van andere lees ben ik een uitzondering. (60Mb)
[ afbeelding ]
Voor RacerDKB Ik gebruik al jaren Newsleecher en wil beslist niets anders meer.
Geeft niet, deel 1 is beter! (kom net uit de bios)quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:16 schreef Razor21 het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Van het weekend binnen slurpen.
Fail het is deel 1
quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:25 schreef bbfakir het volgende:
[..]
Voor RacerDKB Ik gebruik al jaren Newsleecher en wil beslist niets anders meer.
Waar?quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:28 schreef 7754 het volgende:
Hopla, weer een accountje afgesloten voor ¤3,- de maand.
Supernews: ¤6,99 voor onbeperkte snelheid (gelimiteerd door je ISP).quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:52 schreef gerbenp het volgende:
Ik betaal nu ¤7,50 voor 50 mbit bij hun. Wat is ideale vergelijkbare oplossing?
Ik zie alleen maar ¤8,99.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Supernews: ¤6,99 voor onbeperkte snelheid (gelimiteerd door je ISP).
quote:
quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Klopt, die vind je ook niet zo makkelijk. Deze is dat: https://nl.supernews.com/signup/?account=SUPER-UNL-SSL-C
Eerste keer met iDEAL betalen, later kun je dat overzetten naar PayPal of whatever, omdat ik problemen had met automatische afschrijvingen daarna via iDEAL, en met PayPal werkt het wel.
Is dit automatisch incasso of gewoon prepaid (iedere maand zelf weten of je betaald)? Want dat is wel een goede deal!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Supernews: ¤6,99 voor onbeperkte snelheid (gelimiteerd door je ISP).
Allebei. Je kunt stopzetten wanneer je wil, je zit nergens aan vast, maar je hebt verder ook geen omkijken meer naar betalingen. Ik heb een paar euro op mijn PayPal-account gegooid en daar haalt hij elke maand 6,99 vanaf. Via supernews.com kun je inloggen met je eigen account en de betaling wijzigen, of je account opzeggen e.d...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:20 schreef gerbenp het volgende:
[..]
Is dit automatisch incasso of gewoon prepaid (iedere maand zelf weten of je betaalt)? Want dat is wel een goede deal!
Je kunt ook in Spotnet instellen dat je het met een extern proggie dl-dquote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:31 schreef Razor21 het volgende:
Was ik alweer bang voor heb ik eindelijk mijn 60mb van UPC gaat het downloaden nog kut.
Heb bij eweka een abbo afgesloten dit haal ik nu :
[ afbeelding ]
Of zou dit aan Spotnet kunnen liggen?
Newsleecher net geinstalleerd blijf rond de 1 MB zitten. Heb nu een proefaccount bij Yabnews (5 dagen) genomen om te kijken of het verschilt met Eweka:quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je kunt ook in Spotnet instellen dat je het met een extern proggie dl-d
Idd, tot voor een jaar terug was Eweka nog interessant, nu totaal niet meer. Eigen schuld, moeten ze maar meegaan met de tijd en de snelheid en retentie omhoog gooien. 50 Mbit, flikker toch opquote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:30 schreef 7754 het volgende:
Snap niet waarom iedereen bij eweka bljft zitten, ze geven groepen niet door, doen aan verwijdering en het kan goedkoper bij een ander. En de retentie is net zo goed als bij anderen.
Ik heb nooit problemen met ze gehad en ze zijn goedkoper dan bij de enige andere provider die ik gehad heb (Tweaknews).quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:30 schreef 7754 het volgende:
Snap niet waarom iedereen bij eweka bljft zitten
Nog nooit last van gehad.quote:ze geven groepen niet door
Nog nooit last van gehad.quote:doen aan verwijdering
7,50 Vind ik geen hoog bedrag, dus ik ga me niet rotzoeken om een paar euro per maand goedkoper uit te zijn.quote:en het kan goedkoper bij een ander
En dus voor mij geen overtuigende reden om bij Eweka weg te gaan.quote:En de retentie is net zo goed als bij anderen
Dat is wel erg apart. Contact support eens.quote:Op zondag 12 juni 2011 15:20 schreef Razor21 het volgende:
Voor mij nooit meer Eweka zo'n spijt dat ik sinds donderdag een abb heb. Kom gewoon niet boven de 1.25 mb per seconde uit.
Met Yabnews haal ik met gemak 6mb.
Net een email verstuurd zullen denk pas dinsdag reageren.quote:Op zondag 12 juni 2011 15:24 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat is wel erg apart. Contact support eens.
Dat heeft geen zin. Eweka + UPC = faal, je doet er niks aan.quote:Op zondag 12 juni 2011 15:24 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat is wel erg apart. Contact support eens.
Lijkt mij dat het probleem bij Eweka ligt.quote:Op zondag 12 juni 2011 15:42 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin. Eweka + UPC = faal, je doet er niks aan.
Eweka legt de schuld bij UPC en vice versa ook.
(spreek uit ervaring)
Geen last van. PM anders even een nzblink, dan kijk ik ook even.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:10 schreef drumstickNL het volgende:
De laatste tijd kom ik steeds vaker bestanden tegen die kapot zijn. (Zelfs nadat quickpar ze goedgekeurd heeft.) 7-zip file manager werkt dan ook niet meer.
Onzin, geen enkel probleem mee.quote:Op zondag 12 juni 2011 15:42 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin. Eweka + UPC = faal, je doet er niks aan.
Ik heb ook totaal geen problemen met Eweka/UPC. Ik vind het wel raar want ik lees overal dat ik dat wel zou moeten hebben. Ik merk wel dat ik nu met die zomeractie iets sneller download. Maar over kompleetheid en retentie niets anders dan lof.quote:
Niets mee aan de hand. Moest wel gerepareerd worden.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:16 schreef drumstickNL het volgende:
http://binsearch.info/?b=(...)et4all.eu%3E&max=250
Kan hem hier 100% binnen halen, hoeft niet eens gerepareerd te worden.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:16 schreef drumstickNL het volgende:
Gefaild hier. "ğ Unpacking failed, CRC error ". Ziggo/eweka.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:16 schreef drumstickNL het volgende:
Spotnet werkt op zich best prima, Hitnews ken ik niet. Ik DL overigens wel met Sabnzbd, de downloader in Spotnet zelf is bagger.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:39 schreef Superheld het volgende:
Ik heb al een tijdje geen usenet gebruikt, maar is Spotnet (ism Hitnews) al iets verbeterd?
Hitnews, hou toch op... nogsteeds archiefproblemenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:39 schreef Superheld het volgende:
Ik heb al een tijdje geen usenet gebruikt, maar is Spotnet (ism Hitnews) al iets verbeterd?
Waar kun je dat instellen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Spotnet werkt op zich best prima, Hitnews ken ik niet. Ik DL overigens wel met Sabnzbd, de downloader in Spotnet zelf is bagger.
Bewerken, Downloadknop, NZB Openen. Wel zorgen dat .nzb met Sab is geassocieerd in Windows.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:10 schreef Superheld het volgende:
[..]
Waar kun je dat instellen?Ik lees dat ik dan spotlite moet downloaden namelijk.
Kortom alles corrupt van je bestanden die gedownload zijn?quote:Op maandag 20 juni 2011 12:29 schreef Qwea het volgende:
Ik had mn files corrupt van newsleecher.... alles ingesteld opnieuw en .dat files weggepleurd.... maar élke keer als ik iets download blijven er bij repair en extracted blocks missen.
Heeft iemand een idee wat dat inhoudt? of er ergens een instelling niet goed staat, ect?
Nee, nee... ik heb die corruptie al opgelost. Had een speciaal topic in dig geopend ook.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
Kortom alles corrupt van je bestanden die gedownload zijn?
Maybe memory naar de klote of bad blocks op je disk.
Waar het eerste de meest logische is, de tweede het makkelijkst te testen.
Of als derde problemen bij je usenet provider. Ook wel eens gehad. Hun Array corrupt.
Nou, niet helemaal. 50/50.quote:
Aah, ik ben dus niet de enige.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:28 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb ook veel problemen met eweka en gefaalde downloads.
Mijne loopt nog maandenquote:Op maandag 20 juni 2011 15:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Aah, ik ben dus niet de enige.
Naja, mijn dinge loopt tot zaterdag... zondag ga ik wel naar supernews voor 7 euro
Mocht je er feedback op krijgen, laat het dan even wetenquote:Op maandag 20 juni 2011 15:33 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Mijne loopt nog maanden.
Net even een supportticket gestuurd.
Will do.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mocht je er feedback op krijgen, laat het dan even weten
Ja dat is om te repareren, dat snapt mijn aars ookquote:Op woensdag 22 juni 2011 17:19 schreef Saekerhett het volgende:
Idd, ga eerst eens begrijpen wat PAR2 is en waarom het erbij zit.
Ik ben persoonlijk absoluut geen fan van ingebouwde par2-fixes door m'n binary client (alt.binz gebruik ik), ik weet niet waarom, ik vind het gewoon niet chill. Download het programma QuickPar anders eens, dan open je gewoon (buiten je client om, zou ik auto repair uitzetten) de main .par2 file met QuickPar en de rest is super easy.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja dat is om te repareren, dat snapt mijn aars ook
Niet als je dat uit zet in de instelling van abquote:Op woensdag 22 juni 2011 17:46 schreef Luchtkoker het volgende:
En niet alle clients downloaden automatisch de PAR2 files, bij Alt.Binz zijn die ook automatisch gepauzeerd. Moet je eerst handmatig aanzetten.
Ja.. sjonge sjonge, wie zit er dan ook nog bij eweka tegenwoordig. Genoeg betere alternatieven hoor,quote:Op maandag 20 juni 2011 15:28 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb ook veel problemen met eweka en gefaalde downloads.
Moet je even een spotnet database downloaden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:19 schreef LeNick het volgende:
Even vraagje over Spotlite (de Mac variant van Spot-Net).
Is het mogelijk om de database up to date te hebben tot een aantal maanden geleden? Vind het beetje jammer dat ik nu maar zo weinig posts zie
Zit bij Eweka btw als dat nog uitmaakt, maar alleen deze 24 uur. Hierna kan ik evt. naar een andere.
Waar vind ik die?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:40 schreef bbfakir het volgende:
[..]
Moet je even een spotnet database downloaden.
Zo, dat gaat heel wat beter!quote:Op maandag 20 juni 2011 21:06 schreef Adolecens het volgende:
Ik heb net mijn abbo bij XS News opgezegd.
Ben gedurende de hele maand niet boven de 3,6 mbs gekomen![]()
Ga nu maar eens Yabnews proberen.
Astraweb, > 1.000 dagen en headers gratis bij block accounts.quote:Ik haal tegenwoordig weer ouderwets headers op. Weet iemand een provider die veel headers kan weergeven.
he dat was me nog niet eens opgevallen, gaat idd hard nu met die prijs!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:57 schreef Gtaboy107 het volgende:
Lightning Usenet gaat ook steeds hoger met de prijs. Nu al 4 euro binnen 2/3(?) maanden.
xsnews zou ik voorbij laten gaan. Bagger snelheid.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:55 schreef Qwea het volgende:
Ik ben usenet free. Mn eweka heb ik laten aflopen. Zit nu nog te kijken waar ik heen ga
Een persoonlijke ervaring maakt nog geen feit. Ik zit al jaren bij XSNews en haal áltijd m'n volledige snelheid mits m'n ISP niet fuckt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:13 schreef Adolecens het volgende:
[..]
xsnews zou ik voorbij laten gaan. Bagger snelheid.
Eweka was ook kut. Maar dan meer kwa bestanden die kapot binnen kwamen. En dat bleek niet alleen aan mij te liggen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:13 schreef Adolecens het volgende:
[..]
xsnews zou ik voorbij laten gaan. Bagger snelheid.
Geen usenet, maar wil je dit forum niet onthouden in ieder geval:quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:42 schreef Thomas B. het volgende:
Weet iemand een goeie groep voor techno, dubstep, minimal, drum&bass etc? Dus niet dat ik eerst door bergen kutmuziek heenmoet om bij een paar goeie sets uit te komen...
Tot hoelang loopt die deal?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:39 schreef gerbenp het volgende:
De keuze is gemaakt, het gaat Supernews, de deal worden
Kan ook met VLC en SAB als je geluk hebtquote:Op zondag 3 juli 2011 23:57 schreef zarGon het volgende:
Was net een topic geopend in GC over SnelNL. SnelNL is een programma waarmee je films tijdens het downloaden al kunt afspelen. Ik ben het nu aan het gebruiken en het doet wat het doen moet.
Je kunt het in ieder geval 14 dagen gratis uittesten! (Wat ik nu aan het doen ben.)
Ook als het gerard is en het nog geparred moet worden?quote:Op zondag 3 juli 2011 23:57 schreef zarGon het volgende:
Was net een topic geopend in GC over SnelNL. SnelNL is een programma waarmee je films tijdens het downloaden al kunt afspelen. Ik ben het nu aan het gebruiken en het doet wat het doen moet.
Het programma werkt met VLC, dus zal wel op dezelfde manier werken. Kan het op een makkelijke manier ook op Windows?quote:Op maandag 4 juli 2011 00:08 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Kan ook met VLC en SAB als je geluk hebt. Anders het pakket nzb uit de repositories van ubuntu als ik het goed heb
.
Ook maar eens proberen.quote:nzb is a binary news grabber written in Qt 4. It natively downloads and
decodes the files specified in the .nzb file, an XML format which
describes binary files on Usenet by their message-id. nzb provides sup‐
port for direct streaming of media files to your favourite media
player.
nzb makes Usenet downloading easy by providing an easy to use interface
which loads up a specified .nzb file and either downloads the files
described in the nzb file or streams the data to an external applica‐
tion. This is usually used for video files which results in streaming
video over Usenet.
Ik probeer het binnenkort op mijn linux-pc, dan zal ik ook wel voor windows kijkenquote:Op maandag 4 juli 2011 00:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het programma werkt met VLC, dus zal wel op dezelfde manier werken. Kan het op een makkelijke manier ook op Windows?
Yes!quote:Op maandag 4 juli 2011 00:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ook als het gerard is en het nog geparred moet worden?
en waar jij het over hebt is windows-only?quote:Op maandag 4 juli 2011 00:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Yes!
Probeer het maar. Een accountje is binnen 10 seconden gemaakt en kun je kostenloos voor 14 dagen gebruiken.
Op dit moment wel.quote:Op maandag 4 juli 2011 00:12 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
en waar jij het over hebt is windows-only?
Zou wel leuk zijn.quote:Op maandag 4 juli 2011 00:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Op dit moment wel.
Wel zie ik op de website dat Mac OS en Ubuntu zijn doorgestreept (linksonder). Kan duiden dat er een versie voor die platformen in de planning is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |