abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:47:10 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_90977448
Wat is nu eigenlijk Usenet :?
quote:
Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

het discussiėren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

Bron : Wikipedia
Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden :?
quote:
• Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
• Een programma op mee te downloaden: Newsleecher (betaald, makkelijk) (handleiding), Grabbit (gratis, veel handmatig werk) (handleiding) of Sabnzbd (gratis, werkt automatisch) (site
• Voor sommige programma's heb je een uitpak- en repareerprogramma nodig: Winrar en Quickpar heb je ook nodig.
Waarom een betaald Usenet account? Ik kan die van mijn provider toch gebruiken :?
quote:
Dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie (hou oude bestanden je kan downloaden) behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider.
Retentie :
quote:
Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.
Okee, doe mij dan maar een betaald usenet account! Waar kan ik deze krijgen :?
quote:
Eweka (¤7.5/mnd (prepaid) 8 deelbare verbindingen, 600+ dagen retantie, 50mbit)
Giganews (¤8-¤15/mnd, max. 50 verbindingen (niet deelbaar), 600+ dagen retentie)
NewsXS (¤5.5-¤9.5/mnd, max. 50 verbindingen, 200+ dagen retentie)
XSNews (gratis 5 dagen proef)
XLNed (gratis 7 dagen op proef)
Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
Easyusenet
Download2day
UsenetXL (7 dagen extra en betalen met sms/wallie)
Powernews
SMSusenet (betalen met sms)
(je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw internetabbo aankan, dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.)
Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar :?
quote:
NZB-bestanden zoeken van wat je wilt hebben:
http://www.ftd.nu/ (community)
http://www.nzbindex.com (zoekmachine)
http://www.ftn2day.nl (community)
http://www.altbinz.net/
http://code.google.com/p/sickbeard/ (automatisch downloaden)
Ik snap er nu echt de ballen niet meer van :?
quote:
http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.
Voordelen usenet :?
quote:
Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde 8-)
DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open _O_ _O_
Vorige delen :?
quote:
#1 - #2 - #3 - #4 - #5 - #6 - #7 - #8 - #9 - #10 - #11 - #12 - #13 - #14 - #15 - #16
Belangrijke regel:


OP is gemaakt door Razor21 en PiRANiA
Op is te vinden op de wiki
pi_90977524
game on!
weet iemand nog een leuke recente comedy film die ik vanavond met vrouwlief kan gaan kijken? ;)
pi_90977710
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:48 schreef dj_ko het volgende:
game on!
weet iemand nog een leuke recente comedy film die ik vanavond met vrouwlief kan gaan kijken? ;)
Hard Breakers
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_90978802
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:52 schreef Beach het volgende:

[..]

Hard Breakers
http://www.imdb.com/title/tt1220627/

Leuke film! _O-
pi_90983497
Saw 6 misschien iets :') :D
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_90988438
Vorige week voor het eerst sinds maanden weer eens een Eweka-abonnementje aangevraagd, kon tot nu toe volstaan met usenet via provider, maar wilde weer eens wat oude dingen downloaden, dat lukt nog steeds totaal niet via de provider..
sig verwijderd door FA
pi_90988524
Ik ben sinds kort ook eindelijk aan de nieuwsgroepen, en er gaat een wereld voor me open *O*
  zaterdag 8 januari 2011 @ 19:04:14 #8
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91034704
Meer ipv6 downloaders hier? :P

Heb de hele week spul binnengehaald van newszilla6 en ipv6.xsnews, maar sinds vanmiddag niks meer...

De servers reageren nog wel op ping, maar niet op telnet...

ligt het aan mij?

edit: telnet werkt ook wel (poortnr. vergeten in te geven)... waar kan het aan liggen?

[ Bericht 12% gewijzigd door Joooo-pi op 08-01-2011 19:21:02 ]
heitieh
pi_91036111
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:04 schreef Joooo-pi het volgende:
Meer ipv6 downloaders hier? :P

Heb de hele week spul binnengehaald van newszilla6 en ipv6.xsnews, maar sinds vanmiddag niks meer...

De servers reageren nog wel op ping, maar niet op telnet...

ligt het aan mij?

edit: telnet werkt ook wel (poortnr. vergeten in te geven)... waar kan het aan liggen?
heb je wel een ipv6 adres
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 8 januari 2011 @ 19:37:55 #10
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91036197
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:36 schreef Beach het volgende:

[..]

heb je wel een ipv6 adres
ik gebruik miredo, werkt tot nu toe gewoon goed...
heitieh
  zaterdag 8 januari 2011 @ 19:50:19 #11
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91036759
*O*

Ik heb het opgelost...

Na wat google werk, las ik dat de servernamen van newszilla en xsnews naar meerdere adressen kunnen resolven ( 8)7 ). Dit zie je als je een telnetsessie start, want dan gaat'ie ze bijlangs, totdat de sessie gemaakt kan worden.

Ik heb nu de servernamen vervangen door de ipv6 adressen en nu werkt het weer. Resolve probleem dus.

^O^
heitieh
pi_91096640
Ik heb sinds kort 120mbit en zoek nu een usenet payserver die dit aan kan. Ik kan maar 2 nederlandse vinden; xsnews en hitnews. Die eerste lees ik veel negatieve dingen over in combi met zo'n internet verbinding. De 2e probeer ik atm, maar ik vind de retentie niet geweldig en soms is de snelheid ook twijfelachtig.
pi_91101579
Waar ligt het eigenlijk precies aan als je een bestand niet compleet binnenkrijgt terwijl hij eigenlijk normaal makkelijk binnen te halen zou moeten zijn?

Heb steeds vaker dat bestanden van rond de 100 dagen of ouder niet compleet binnenkrijg. Terwijl ik daar vroeger bijna nooit last van had.

Heb eweka.
pi_91101596
Ik mis Altbinz in de OP handy program en gratis
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_91101913
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 02:10 schreef schijffie het volgende:
Waar ligt het eigenlijk precies aan als je een bestand niet compleet binnenkrijgt terwijl hij eigenlijk normaal makkelijk binnen te halen zou moeten zijn?

Heb steeds vaker dat bestanden van rond de 100 dagen of ouder niet compleet binnenkrijg. Terwijl ik daar vroeger bijna nooit last van had.

Heb eweka.
Zo'n usenet provider is dagelijks met miljoenen gigabytes aan data aan het schuiven. Er moeten bestanden opgehaald worden, gedeeld worden, gebackuped worden, verwijderd worden als ze te oud zijn, enz. enz. en dat allemaal op meerdere servers die allemaal met elkaar moeten overleggen wie wat opslaat, doorstuurt, enz.
En zo af-en-toe gaat het daarbij mis. Dan raakt een deel van de data zoek en mag jij gaan parren.
pi_91149247
Kan je met meerdere ip adressen bij hitnews terecht?

Maw kan je het abonnement met je vrienden delen?

Eweka gaat maar tot 50 mbit en dat is jammer met een ziggo 120 mbit aansluiting.
pi_91150942
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
Saw 6 misschien iets :') :D
:')
pi_91150992
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:42 schreef Fortitude het volgende:
Ik heb sinds kort 120mbit en zoek nu een usenet payserver die dit aan kan. Ik kan maar 2 nederlandse vinden; xsnews en hitnews. Die eerste lees ik veel negatieve dingen over in combi met zo'n internet verbinding. De 2e probeer ik atm, maar ik vind de retentie niet geweldig en soms is de snelheid ook twijfelachtig.
Moet het een NL-payserver zijn? anders zou je Astraweb kunnen gebruiken.
Werkt hier erg goed icm 120mbit en je hebt geloof ik iets van 700 dagen retentie
pi_91152540
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:48 schreef dj_ko het volgende:
game on!
weet iemand nog een leuke recente comedy film die ik vanavond met vrouwlief kan gaan kijken? ;)
She's Out of My League
http://www.imdb.com/title/tt0815236/

ge-ni-aal
pi_91599993
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:42 schreef Fortitude het volgende:
Ik heb sinds kort 120mbit en zoek nu een usenet payserver die dit aan kan. Ik kan maar 2 nederlandse vinden; xsnews en hitnews. Die eerste lees ik veel negatieve dingen over in combi met zo'n internet verbinding. De 2e probeer ik atm, maar ik vind de retentie niet geweldig en soms is de snelheid ook twijfelachtig.
Mocht je per se een Nederlandse payserver willen dan kun je I-telligent eens opzoeken. Ik heb dus ook sindskort 120mbit en heb I-telligent even geprobeerd. Newsleecher kwam tot 11,4 mbyte p/s en dat bleef constant zo. Verder een retentie van rond de 300 dagen.

Ik heb nu echter een account genomen bij Astraweb, omdat hun retentie veel hoger is.
pi_91859732
Hmmm ik ben nu bezig met een paar downloads, en nu blijft GrabIt 1.7.2 Beta 4 de hele tijd op decoding staan. Echt de hele tijd, nu zijn mijn downloads wel al gedownload maar nog niet 'gedecode'. Hoe los ik dit op?
- Met zuidelijke groet -
pi_91859884
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:02 schreef De-Hamster het volgende:
Hmmm ik ben nu bezig met een paar downloads, en nu blijft GrabIt 1.7.2 Beta 4 de hele tijd op decoding staan. Echt de hele tijd, nu zijn mijn downloads wel al gedownload maar nog niet 'gedecode'. Hoe los ik dit op?
Geen grabit gebruiken.
pi_91860135
Hehe ik heb ooit eens een ander programma gebruikt maar dat begreep ik niet.

Welk programma raadt je mij aan? En waarom.

Kan ik deze 'gedownloade' bestanden nog wel gebruiken?
- Met zuidelijke groet -
pi_91862038
Ik raad sabnzbd+ aan.
Of, als je perse een klassieke GUI wilt, Alt.binz of newsleacher, maar die laatste is betaald.

Die gedownloade bestanden... sja misschien kun je grabit opnieuw opstarten ofzo? Wie weet gaat'ie dan ineens weer verder... Anders zou je kunnen proberen de ontbrekende rar's los te downloaden of bij elkaar te parren, en het boeltje handmatig uit te pakken. Maar ik zou heel niet moeilijk doen en gewoon even opnieuw downloaden.
pi_91863613
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 07:52 schreef calexico27 het volgende:

[..]

Mocht je per se een Nederlandse payserver willen dan kun je I-telligent eens opzoeken. Ik heb dus ook sindskort 120mbit en heb I-telligent even geprobeerd. Newsleecher kwam tot 11,4 mbyte p/s en dat bleef constant zo. Verder een retentie van rond de 300 dagen.

Ik heb nu echter een account genomen bij Astraweb, omdat hun retentie veel hoger is.
Ik ben toch voor xsnews gegaan. Download vaak voor 14MB/s. Atm voor 13MB/s, niet slecht voor dit tijdstip. Soms zakt het een beetje in (nog steeds minimaal 7.5MB/s, bijvoorbeeld op een zondag. Maar dat kan ook goed aan de verbinding liggen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')