Nu hou ik ook van vliegen, en vind ik het niet erg om wat rond te vliegen in Azie, maar ik begrijp niet helemaal waarom je ook nog naar Kuala Lumpur vliegt, vanaf Bangkok gaat er ook nog een vlucht naar Bali, Kuala Lumpur er tussenstoppen, compleet ander land, grote stad, is mij niet helemaal duidelijk, daar kan je nooit optimaal van genieten.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:40 schreef foodlover het volgende:
Wij gaan 24 augustus!
Mede omdat vluchten binnen azië belachelijk voordelig zijn zijn dit onze ideeën:
We hebben een vlucht vanuit Frankfurt geboekt, heeft te maken met vluchtprijs enerzijds en dat we na de vakantie in de buurt van Frankfurt moeten zijn. kosten vlucht p.p. 550,-
Kosten losse vluchten zoals hieronder in totaal ca. 270,- euro p.p.
24/08 Vertrek vanuit Frankfurt via Abu Dhabi naar Bangkok
25/08 Aankomst Bangkok in de ochtend - Floating Market en waar we langskomen...
26/08 Bangkok en 's avonds Nachttrein naar Chiang Mai
27/08 Chiang Mai
28/08 Chiang Mai
29/08 Vliegen vanuit Chiang Mai naar Kuala Lumpur Maleisïe, aankomst in de middag.
30/08 Kuala Lumpur
31/08 Kuala Lumpur
01/09 Vertrek uit Kuala Lumpur, vlucht naar Bali, Denpasar, aankomst in avond
02/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
03/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
04/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
05/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
06/09 Strandvakantie Bali met evt. kleinere excursie
07/09 Vertrek uit Bali, Vlucht Denpasar-Bangkok, nacht in Bangkok
08/09 Vertrek uit Bangkok naar Frankfurt
Wie ben jij om het te veranderen? Jij bent iig één van degene die het in stand houdt.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:22 schreef chelloboy het volgende:
[..]
Nou ja dat kan,alles mag en niets moet,
Wil jij gewoon ergens een biertje drinken of uitgaan en je zeg dat je niks wil,dan laten ze je gewoon met rust,maarja of dat verstandig is haha.
Het is eigenlijk een grote snoepwinkel voor volwassenen,en ja rond de 20 euro blijfen ze wel een nachtje bij je,je kan ook iemand voor een uurtje of 2 nemen of je hele vakantie dezelfde,ligt eraan wat je zelf wil.
1 ding moet je zeker doen,je verstand op nul zetten en niet denken zoals hier,en gewoon genieten van alles wat je meemaak,nogmaals alles kan daar en niets moet.
Niet iedereen vindt leuk wat zich daar afspeelt,maarja het is er nu eenmaal en wie ben ik om dat te veranderen,en je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Wordt nu mijn 4e keer in 3 jaar tijd.
Over een een paar uurtjes naar Schiphol,kwart voor 9 gaat het vliegtuig.
Doeiii
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wie ben jij om het te veranderen? Jij bent iig één van degene die het in stand houdt.
Fijne reis.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:22 schreef chelloboy het volgende:
je moet dit eenmaal in je leven als man hebben meegemaakt.
Wordt nu mijn 4e keer in 3 jaar tijd.
Antwoorden op je vragen:quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:01 schreef maxkranendijk het volgende:
Ik 2 weken naar Thailand met mijn vriendin. Wil voornamelijk chillen op eilanden en 2/3 dagen de natuur in.
Ik heb de volgende trip gepland.
28-Aug Aankomst, chillen
29-Aug River-Kwai trip
30-Aug River-Kwai trip (nachttrein naar het zuiden)
31-Aug Koh Samui
1-Sep Koh Samui
2-Sep Koh Pangan
3-Sep Koh Pangan
4-Sep Koa Tao
5-Sep Koa Tao
6-Sep richting Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
7-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
8-Sep Nature park (iemand suggesties welk park in de buurt ligt/ leuk is)
9-Sep Terug naar Bangkok
10-Sep Fietsen Bangkok – Avonds terugvliegen
Een paar vragen:
- Is de reis haalbaar betreft vervoer?
- Zijn de eilanden ok vanwege het regenseizoen of moeten we verder naar het zuiden (meer reistijd)?
- Welk natuurpark sluit goed aan op onze reis?
- Nog een tip voor een leuk hotel in Bangkok (in de buurt van Koh San Road, niet in)
Hopelijk kan ik nog wat tips krijgen van iemand die een soortgelijke trip heeft gemaakt.
Thnx alvast.
Thnx voor de info. Ik ben in 2007 al in Thailand geweest (1 maand), dus heb al wat ervaring. Bangkok doe ik wat korter omdat ik daar al lang ben geweest en waarschijnlijk nog wel vaker terug kom.quote:Op zondag 17 juli 2011 11:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Antwoorden op je vragen:
Het is haalbaar maar Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao zijn vergelijkbaar als je wil chillen. Waarom pak je niet alleen Koh Samui? Of als je van feesten houdt Koh Phangan? Of als je graag wil duiken (erg mooi daar) Koh Tao? Kan je lekker rustig aan doen. Of pak anders 1 van die 3 en neem er Koh PhiPhi bij?
Ook zonde dat je niet een dag extra voor Bangkok uittrekt. Erg leuke stad waar veel te doen is, Met name inderdaad in Kaosan Road en omgeving. Het stikt er van de hotels. Kijk anders even op latestays.com of booking.com oid voor een leuke accommodatie die aan je wensen voldoet. Slim om die vooraf te boeken zodat je bij aankomst gewoon dat hotel tegen de taxi kunt zeggen.
Maak je verder geen zorgen over het regenseizoen. Het is daar 30 graden en de regen die af en toe met bakken uit de hemel valt is dus ook zo'n temperatuur. De buien zijn meestal 1 of 2 keer per dag een half uurtje. De rest van de dag is het prachtig zonnig weer (normaalgesproken).
Een natuurpark dat in de buurt van de golf zit weet ik zo even niet. Khao Sok wijkt zeker teveel af van de route? Wel lastig als je daarna weer naar Bangkok moet met het vervoer e.d. Misschien heeft iemand anders hier een tip voor?
Fijne reis alvast.
Het vleesgerecht is de welbekende Nua Pad Krapau en het ander is beter bekend als Tom Choed Woon Senquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:59 schreef YebCar het volgende:
alleen de bovenste is thai ?? nua ki mao volgens mij
de onderste lijkt me meer chinese bamisoep
je verblijft er 19 dagen en je wilt dichtbij het vliegveld zittenquote:Op zondag 17 juli 2011 23:37 schreef wolferl het volgende:
Oef jack4ya, dat ziet er heerlijk uit.
Is het normaal om 24000 baht te betalen voor een redelijk nette resort (19 dagen).
http://www.hotelthailand.com/bangkok/riderresort/
En ik maar denken dat Thailand zo goedkoop was.
Die meid bezorgt me de in plaats van betaalbare slaapplaatsen, dure verblijven.
Kan toch veel goedkoper, enige wat ik wil is, dicht bij vliegveld.
Nou dichtbij is misschien wat enthousiast.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:57 schreef APK het volgende:
Waarom moet je dicht bij het vliegveld?
Volgens mij ben je lekker aan het trollen
Men, dat is toch veel te duur voor een hotel in de buurt van Srinakarintara Rd. Neem dat echt maar van mij aan. Daarbij komt dat er in die buurt echt helemaal niets te beleven valt en je je als eerste keer toerist in BKK waarschijnlijk scheel gaat betalen aan taxi's want die taxidrivers willen je daar vanuit het centrum wel naar toe brengen, maar niet op de meter die iets van 120Bt zou aangeven. Nee die zeggen allemaal, too far for meter, 300Bt good price for you sir.quote:Op maandag 18 juli 2011 00:04 schreef wolferl het volgende:
[..]
Nou dichtbij is misschien wat enthousiast.
Maar ok, 1200 baht is niet slecht?
Alles zit er wel bij, alleen diner niet.
Maar goed, dineren kan je volgens mij zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. LOL
Dataroaming uitzetten in menu, standaard staat die zelfs al uit.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:49 schreef boskameel het volgende:
heb 2 korte vraagjes, hoe zouden jullie van chian mai naar phuket reizen? per trein of per vliegtuig?
en ik neem mijn iphone mee, moet ik 3g daar uitzetten om geen hoge kosten te krijgen?
Vliegtuigquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:49 schreef boskameel het volgende:
heb 2 korte vraagjes, hoe zouden jullie van chian mai naar phuket reizen?
busquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:49 schreef boskameel het volgende:
heb 2 korte vraagjes, hoe zouden jullie van chian mai naar phuket reizen? per trein of per vliegtuig?
Lebaraquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:45 schreef Thongkamma het volgende:
heb echt zo'n zin om weer eens naar Thailand te gaan, helaas gaat dat dit
jaar niet lukken, maar volgend jaar zekerste weten!!
Waar/hoe kun je trouwens goedkoop bellen naar Thailand, die
0900 nummers doen het dan weer wel en dan weer niet.....
En skype is helaas geen optieiemand misschien ervaring met www.belkaart.nl ??
Moet echt weer wat familieleden spreken/horen![]()
09001999 = 3c per minuut afaikquote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:45 schreef Thongkamma het volgende:
heb echt zo'n zin om weer eens naar Thailand te gaan, helaas gaat dat dit
jaar niet lukken, maar volgend jaar zekerste weten!!
Waar/hoe kun je trouwens goedkoop bellen naar Thailand, die
0900 nummers doen het dan weer wel en dan weer niet.....
En skype is helaas geen optieiemand misschien ervaring met www.belkaart.nl ??
Moet echt weer wat familieleden spreken/horen![]()
Is helemaal niet zo verbazingwekkend als je de mentaliteit van de Thai een beetje kent. Af en toe een beetje doneren wanneer ze naar de tempel gaan voor hun eigen gemoedsrust en dan weer lekker verder leven. Geen zorgen voor de dag van morgen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:33 schreef Thongkamma het volgende:
wat vinden jullie hiervan dan
BANGKOK - Bijna twee op de drie inwoners van Thailand tolereren corrupte regeringen zolang ze zelf meeprofiteren. Vooral jongeren hebben geen moeite met een corrupte overheid, blijkt uit een peiling die de krant Bangkok Post donderdag publiceerde. De mensen stellen hun eigenbelang boven dat van het land, concludeerde de directeur van het onderzoeksbureau. Van de 2559 ondervraagden stelde 64,5 procent dat ze prima met corruptie kunnen leven, zolang ze er zelf voordeel van hebben.
was eigenlijk wel te verwachten
bron?quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:33 schreef Thongkamma het volgende:
wat vinden jullie hiervan dan
BANGKOK - Bijna twee op de drie inwoners van Thailand tolereren corrupte regeringen zolang ze zelf meeprofiteren. Vooral jongeren hebben geen moeite met een corrupte overheid, blijkt uit een peiling die de krant Bangkok Post donderdag publiceerde. De mensen stellen hun eigenbelang boven dat van het land, concludeerde de directeur van het onderzoeksbureau. Van de 2559 ondervraagden stelde 64,5 procent dat ze prima met corruptie kunnen leven, zolang ze er zelf voordeel van hebben.
was eigenlijk wel te verwachten
Het wordt weer herhaald geloof ik?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wie kijkt er weleens Big Trouble In Tourist Thailand?
En hoe waren de Thaise grietjes dit jaar?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:51 schreef chelloboy het volgende:
Vanochtend thuis gekomen van 17 dagen Pattaya, was weer erg gezellig in de barretjes soi 6,7,8 en Walking Street.
Wel heel erg veel Arabische mannen,voor de rest gewoon veel Engelsen en Russen maar ze komen van over heel de wereld,ook best veel gewone gezinnen met kinderen.
Heb 4 films gekeken op de terugvlucht van de KLM,kon echt niet slapen.
4 keer Pattaya in 3 jaar tijd,en hoeveel keer volgen er nog.
Doe je dat regelmatig?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:03 schreef chelloboy het volgende:
Even gewillig als die andere keren, haha
Deze keer niet zoveel hoor,omdat me LT van December ook weer 2 weken bij me is geweest,maar heb wel weer bijzondere dingen meegemaakt die je hier echt niet zal meemaken.
Heb nu wel veel meer verschillende massage,s laten doen,
Pattaya wordt in alles wel steeds duurder,maar voor die 3 weken maakt dat niet zoveel uit.
Kho Sanh palace, klinkt heel duur, maar 2 maanden geleden verblijven. schone kamer, precies in het midden khoa sanh road. zelfs een zwembad op het dak, met een heel leuk uitzicht! Ik betaalde voor een 2 persoonskamer 700 of 800 baht. 1persoons was 500 dacht ik.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:33 schreef tomic het volgende:
@ Bombshell en @ Guppyfriend
Dank voor de tips; Fietstocht en chinatown wandeling staan al op het lijstje
Nog tips voor eenvoudige (cheaP) maar wel schone hotels in bankok, beetje centrum?
OnI8quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:33 schreef tomic het volgende:
@ Bombshell en @ Guppyfriend
Dank voor de tips; Fietstocht en chinatown wandeling staan al op het lijstje
Nog tips voor eenvoudige (cheaP) maar wel schone hotels in bankok, beetje centrum?
Hotelletje aan sukhumvit soi 8, en helaas geen dubai voor mij...quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:48 schreef tomic het volgende:
waar zit je in bankok? hotel?en blijf je ook nog in dubai of ga je door?
New Siam is echt budget. New Siam II is nog steeds budget, maar wat luxer.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:22 schreef tomic het volgende:
Thanks! Dus new siam (ze hebben er inmiddels 4 vlakbij elkaar) si dus wel te doen? Ik zie idd dat rond de 800 baht er heel veel aanbod is... Zou je een hotel van te voren boeken of is het daar makkelijk binnenlopen en even vragen/vergelijken?
Een groepreis is zonde van het geld, zeer gelimiteerd en absoluut niet nodig.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:41 schreef Phraze het volgende:
Binnenkort wil ik graag met m'n vriendin naar Thailand voor ongeveer 22 dagen.
Nu zijn we eigenlijk aan het oriënteren hoe wij deze reis willen gaan maken.
De keuze zit namelijk tussen een groepsreis of alleen een ticket boeken en zelf alles regelen in Thailand.
Via Kras vakanties heb je namelijk al een volledige reis incl. excursies voor zo'n ¤1400,- (22dagen). Wanneer we zelf alles regelen en alleen hier een ticket boeken zal de reis waarschijnlijk wel duurder zijn.
Persoonlijk lijkt mij alleen een ticket boeken en daarna alles zelf regelen het leukst. Omdat je de reis kan plannen en indelen naar eigen inzicht. Maar wat zijn ongeveer de kosten voor zo'n reis? Binnenlandse vlucht, hotels, vervoer, eten, etc.
Aan de andere kant is een volledige reis wel makkelijk en goedkoop. Je hoeft tijdens de reis weinig zelf te regelen en je alles op gemak kan bezichtigen.
Zijn er mensen die ook voor deze keuze hebben gestaan en in hierin advies kunnen geven?
Ik weet niet welke excursies je specifiek bedoelt, maar als je excursies lokaal boekt een dag van te voren, dan ben je veel goedkoper uit dan wanneer je dit eerder doet. Dus niet alles al in Bangkok vastleggen en zeker niet thuis al via internet dingen regelen. Je hoeft echt niet bang te zijn dat excursies vol zitten ofzo, dat heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:36 schreef Phraze het volgende:
Het hoeft dus qua reis niet veel duurder te zijn. Maar als je de meest gangbare excursies wil doen in Thailand zijn deze kosten dan niet groter? Wat ik persoonlijk wel minder vindt is dat je altijd moet reizen met je spullen. Is hier nog op een handige manier mee om te gaan, behalve een backpack rugtas mee te nemen? Iig bedankt voor je uitgebreide reactie.
Als je excursies vantevoren boekt ben je juist veel meer kwijt, al die excursies zijn makkelijke ter plekke te boeken (ook incl. gids als je die wilt). Tevens kun je je excursies zelf uitzoeken, je hebt veel meer vrijheid om te gaan en staan waar je wilt. Heb je ergens een dag geen zin in of ben je ziek, dan blijf je gewoon lekker op de plaats waar je op dat moment bent. .quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:36 schreef Phraze het volgende:
Het hoeft dus qua reis niet veel duurder te zijn. Maar als je de meest gangbare excursies wil doen in Thailand zijn deze kosten dan niet groter? Wat ik persoonlijk wel minder vindt is dat je altijd moet reizen met je spullen. Is hier nog op een handige manier mee om te gaan, behalve een backpack rugtas mee te nemen? Iig bedankt voor je uitgebreide reactie.
Als je 30 dagen in Laos wilt reizen maar dit overland door Thailand wilt doen heb je technisch gezien wel een visum nodig bij vertrek uit Europa.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik ben van plan om vanuit Thailand naar Laos te reizen over land om dan zo'n 30 dagen in Laos te reizen om vervolgens weer via Thailand terug te vliegen. Het visum voor Laos regel ik bij de grensovergang in Huay Xai.
Maar hoe zit het met het visum voor Thailand? Een gratis 30 dagen visum wordt lastig denk ik omdat ik overland naar Laos reis en dus geen bewijs in de vorm van een vliegticket heb dat ik het land binnen 30 dagen verlaat. Terwijl ik misschien maar een week in Thailand wil blijven.
Die promotie is inmiddels over, nu moet je weer een klein bedrag betalen voor een dergelijk visa.quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:49 schreef Bombshell het volgende:
klopt wat hierboven staat. Ik had ongeveer hetzelfde probleem overgens. Heb bij de thaise ambassade in Den Haag toen een double entry visa voor 2 keer 60 dagen gehaald. Deze was overgens gratis! Je zal ffies moeten kijken op de site of dat nog steeds zo is.
Je krijgt overland van Laos naar Thailand in principe een 15 dagen visum, als je dus na terugkomst uit Laos Thailand binnenkomt, maar binnen 15 dagen weer vertrekt heb je geen extra visum nodig, als je langer blijft dan 15 dagen in Thailand na aankomst uit Thailand heb je wel een extra visum nodig.quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Thanks voor je uitgebreide reactie.
Ik kan zo te zien kiezen voor een single entry 60 dagen visum, deze kost 30 euro, en moet dan vanuit Laos naar Thailand een gratis 15 dagen visum regelen. Of ik kan een double entry 2x 60 dagen visum kopen welke 60 euro kost.
http://www.aroundtheglobe(...)-thailand-si135.html
Reisgenoten waar ik mee was wouden toen we van Cambodja naar Thailand gingen ook dat 15 dagen visa hebben. Toen moesten zij 2.000 of 2.500 baht afrekenen. Nu weet ik niet of deze prijzen ook voor Laos gelden (ivm die spanningen met C. enzoo) maar anders is dat duurdere visa dan juist goedkoper achteraf.quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je krijgt overland van Laos naar Thailand in principe een 15 dagen visum, als je dus na terugkomst uit Laos Thailand binnenkomt, maar binnen 15 dagen weer vertrekt heb je geen extra visum nodig, als je langer blijft dan 15 dagen in Thailand na aankomst uit Thailand heb je wel een extra visum nodig.
Let op, tegenwoordig zijn ze aan de landsgrenzen wat strenger inzake het instempelen van toeristen, ze kunnen bijvoorbeeld om een vliegticket vragen, of dat je aantoonbaar 10.000 THB in bezit hebt. Al gebied eerlijkheid te zeggen dat dit vooral geldt voor de mensen met back to back visa, m.a.w. de mensen die na het verlaten van Thailand direct dezelfde dag weer terugkomen.
Ik heb nog nooit een visa hoeven aanschaffen aan de landsgrens bij Thailand. Niet bij Laos, niet bij Cambodja, niet bij Maleisie en niet bij Laos.quote:Op zondag 4 september 2011 23:29 schreef wil-bert het volgende:
[..]
Reisgenoten waar ik mee was wouden toen we van Cambodja naar Thailand gingen ook dat 15 dagen visa hebben. Toen moesten zij 2.000 of 2.500 baht afrekenen. Nu weet ik niet of deze prijzen ook voor Laos gelden (ivm die spanningen met C. enzoo) maar anders is dat duurdere visa dan juist goedkoper achteraf.
In Juli zijn vliegtickets over het algemeen een stuk duurder.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:39 schreef Heufje het volgende:
Vorig jaar september heb ik tickets gekocht voor afgelopen juli bij Egypt Air. Voor 2 volwassenen en 1 kind van 9 betaalden wij toen in totaal ¤1365 voor een retourtje Bangkok. Nu ben ik weer aan het kijken meer schrik mij echt rot van de prijzen. Bij Egypt Air schommelt het tussen ¤2000 en ¤2500. Ook Emirates gekeken, dar ligt het nu steeds zo rond de ¤2000.
Weten jullie dat, zijn de prijzen zo enorm gestegen dit jaar, of heb ik vorig jaar gewoon geluk gehad met een superdeal.
Dat ze in juli duurder zijn dan andere periodes snap ik. Maar waarom kon ik ze vorig jaar voor ¤1365 kopen en betaal ik nu bij dezelfde maatschappij ¤2500? Vorig jaar was september dus wel het juiste moment om te boeken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In Juli zijn vliegtickets over het algemeen een stuk duurder.
Iets met schoolvakanties en bouwvak waardoor een vliegmaatschappij belachelijk hoge prijzen denkt te kunnen vragen.
Opzich hebben ze daar gelijk in, sommige mensen moeten in deze periode en boeken dan ook, en ondanks de niet altijd volle toestellen naar de verre bestemmingen zijn de yields (opbrengsten per stoel) zo goed dat die lege stoelen prima gecompenseerd worden.
Liever 2 passagiers die 1000 euro per stuk betalen dan 3 passagiers die 600 euro per stuk betalen.
Onder de 1400 euro retour met vertrek in juli is een goede deal, als je een dergelijke deal vindt snel boeken. Al is nu voor de periode juli nog wat vroeg om te boeken.
Je kan veel geld besparen als je al eind juni wegkan, of bijvoorbeeld vanaf half augustus, al zal dat schoolvakantietechnisch wat lastig zijn.
Heeft natuurlijk allemaal met vraag en aanbod te maken, Egypt air had vorig jaar nog niet echt de naam voor doorvluchten richting Azie, en als men ze wel kende was dat niet bijster positief.quote:Op dinsdag 13 september 2011 07:50 schreef Heufje het volgende:
[..]
Dat ze in juli duurder zijn dan andere periodes snap ik. Maar waarom kon ik ze vorig jaar voor ¤1365 kopen en betaal ik nu bij dezelfde maatschappij ¤2500? Vorig jaar was september dus wel het juiste moment om te boeken.
Ik heb veel zitten puzzelen op kayak. Nu heb ik een retour van Dusseldorf naar Hong Kong voor 540¤. Vanuit Hong Kong moet ik dan nog een retour Bangkok kopen.quote:Op zondag 18 september 2011 15:40 schreef Babbatuur het volgende:
Ik wil in december/januari ook deze regio gaan bezoeken. Welke site adviseren jullie voor het kopen van het vliegticket, en aan wat voor dagbudget zou je moeten denken in Thailand?
En dat kost je gewoon 200 euro met AirAsia. Had je net zo goed voor per saldo 100 euro minder met Emirates kunnen vliegen. Of met KLM direct naar KUL met een werelddeals ticket en dan voor 60 euro een retourtje KUL-BKK met AirAsia. Via HKG wordt zo het wel een hele lange reis om een paar stuivers te besparen.quote:Op zondag 18 september 2011 16:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik heb veel zitten puzzelen op kayak. Nu heb ik een retour van Dusseldorf naar Hong Kong voor 540¤. Vanuit Hong Kong moet ik dan nog een retour Bangkok kopen.
Ja heb ik hier ook wel een beetje maandag alquote:Op zondag 18 september 2011 16:40 schreef KDZ het volgende:
Wij gaan 8 oktober naar Thailand voor 21 dagen. Transfers en hotels zijn geregeld, maar de rest doen we allemaal zelf, op een MaoHong Song trip oid na, naar die longneks enzo toe, naar wat grotten en varen op zon bootje.
Begin mezelf alleen een beetje bang te maken om het weer daar.... Nu zijn er zelfs overstromingen
hoop dat het dan wat droger is!
Niet als je bewust nog een week Macau wil doen.quote:Op maandag 19 september 2011 00:39 schreef buzz1291 het volgende:
En dat kost je gewoon 200 euro met AirAsia. Had je net zo goed voor per saldo 100 euro minder met Emirates kunnen vliegen. Of met KLM direct naar KUL met een werelddeals ticket en dan voor 60 euro een retourtje KUL-BKK met AirAsia. Via HKG wordt zo het wel een hele lange reis om een paar stuivers te besparen.
HKG-BKK retour is zo'n 115E met AirAsia zag ik op Skyscanner.nlquote:Op maandag 19 september 2011 00:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dat kost je gewoon 200 euro met AirAsia. Had je net zo goed voor per saldo 100 euro minder met Emirates kunnen vliegen. Of met KLM direct naar KUL met een werelddeals ticket en dan voor 60 euro een retourtje KUL-BKK met AirAsia. Via HKG wordt zo het wel een hele lange reis om een paar stuivers te besparen.
Beetje laat mijnerzijds, maar die 15 dagen is geen visum, maar een visa exemption, wat voor nop is. Inwoners van een beperkt aantal landen heeft geen visum of exemption nodig (veelal ASEAN landen -niet zeker?-), en inwoners van een beperkt aantal andere landen krijgt geen exemption, maar kan dan een visa on arrival aan de grens krijgen. Dat laaste moet wel voor betaald worden (1900 bath). Alleen inwoners uit deze landen dus: http://www.thaiembassy.com/thailand/visa-on-arrival.phpquote:Op maandag 5 september 2011 19:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een visa hoeven aanschaffen aan de landsgrens bij Thailand. Niet bij Laos, niet bij Cambodja, niet bij Maleisie en niet bij Laos.
Ik weet natuurlijk niet waarom de vrienden een visum moesten aanschaffen, want een 30 dagen visum op een vliegveld of 15 dagen over land is gewoon gratis. (Ervan uitgaande dat ze een Europese nationaliteit hebben, er zijn natuurlijk wel een paar landen welke wel een visum aan de grens moeten kopen).
Wat wel kan bij Cambodja, het vooraf aangeschafte visa voor Cambodja bij de ambassade in Bangkok is aanmerkelijk goedkoper dan aan de grens, want daar kan je opeens alleen met THB betalen tegen een slechte wisselkoers.
Ik vrees dat de reisgenoten wellicht zijn opgelicht door een corrupte ambtenaar, in Thailand is natuurlijk wel alles mogelijk, zeker bij de onwetende toerist. Onder dreiging dat je het land anders niet inkomt willen mensen nogal eens wanhopig worden en maar betalen om ervan af te zijn...
Waarom zou je shoppen in HK als je in Bangkok kan shoppen?quote:Op maandag 19 september 2011 14:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
HKG-BKK retour is zo'n 115E met AirAsia zag ik op Skyscanner.nl
Zat zelf ook te overwegen om zoiets te doen om nog wat te shoppen in HK.
Omdat electronica een stuk goedkoper is in Hong Kong om maar een belangrijk punt te noemen. Daarnaast is echte merkkleiding goedkoper in Hong Kong dan in Bangkok.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:36 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Waarom zou je shoppen in HK als je in Bangkok kan shoppen?
Wel sexy zo'n Thais vrouwtje in nazi uniformquote:Op woensdag 28 september 2011 12:50 schreef Godtje het volgende:
En een gezellige Nazi optocht in Chiang Mai![]()
[ afbeelding ]
http://www.bangkokpost.co(...)march-sparks-outrage
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |