Je krijgt overland van Laos naar Thailand in principe een 15 dagen visum, als je dus na terugkomst uit Laos Thailand binnenkomt, maar binnen 15 dagen weer vertrekt heb je geen extra visum nodig, als je langer blijft dan 15 dagen in Thailand na aankomst uit Thailand heb je wel een extra visum nodig.quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Thanks voor je uitgebreide reactie.
Ik kan zo te zien kiezen voor een single entry 60 dagen visum, deze kost 30 euro, en moet dan vanuit Laos naar Thailand een gratis 15 dagen visum regelen. Of ik kan een double entry 2x 60 dagen visum kopen welke 60 euro kost.
http://www.aroundtheglobe(...)-thailand-si135.html
Reisgenoten waar ik mee was wouden toen we van Cambodja naar Thailand gingen ook dat 15 dagen visa hebben. Toen moesten zij 2.000 of 2.500 baht afrekenen. Nu weet ik niet of deze prijzen ook voor Laos gelden (ivm die spanningen met C. enzoo) maar anders is dat duurdere visa dan juist goedkoper achteraf.quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je krijgt overland van Laos naar Thailand in principe een 15 dagen visum, als je dus na terugkomst uit Laos Thailand binnenkomt, maar binnen 15 dagen weer vertrekt heb je geen extra visum nodig, als je langer blijft dan 15 dagen in Thailand na aankomst uit Thailand heb je wel een extra visum nodig.
Let op, tegenwoordig zijn ze aan de landsgrenzen wat strenger inzake het instempelen van toeristen, ze kunnen bijvoorbeeld om een vliegticket vragen, of dat je aantoonbaar 10.000 THB in bezit hebt. Al gebied eerlijkheid te zeggen dat dit vooral geldt voor de mensen met back to back visa, m.a.w. de mensen die na het verlaten van Thailand direct dezelfde dag weer terugkomen.
Ik heb nog nooit een visa hoeven aanschaffen aan de landsgrens bij Thailand. Niet bij Laos, niet bij Cambodja, niet bij Maleisie en niet bij Laos.quote:Op zondag 4 september 2011 23:29 schreef wil-bert het volgende:
[..]
Reisgenoten waar ik mee was wouden toen we van Cambodja naar Thailand gingen ook dat 15 dagen visa hebben. Toen moesten zij 2.000 of 2.500 baht afrekenen. Nu weet ik niet of deze prijzen ook voor Laos gelden (ivm die spanningen met C. enzoo) maar anders is dat duurdere visa dan juist goedkoper achteraf.
In Juli zijn vliegtickets over het algemeen een stuk duurder.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:39 schreef Heufje het volgende:
Vorig jaar september heb ik tickets gekocht voor afgelopen juli bij Egypt Air. Voor 2 volwassenen en 1 kind van 9 betaalden wij toen in totaal ¤1365 voor een retourtje Bangkok. Nu ben ik weer aan het kijken meer schrik mij echt rot van de prijzen. Bij Egypt Air schommelt het tussen ¤2000 en ¤2500. Ook Emirates gekeken, dar ligt het nu steeds zo rond de ¤2000.
Weten jullie dat, zijn de prijzen zo enorm gestegen dit jaar, of heb ik vorig jaar gewoon geluk gehad met een superdeal.
Dat ze in juli duurder zijn dan andere periodes snap ik. Maar waarom kon ik ze vorig jaar voor ¤1365 kopen en betaal ik nu bij dezelfde maatschappij ¤2500? Vorig jaar was september dus wel het juiste moment om te boeken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In Juli zijn vliegtickets over het algemeen een stuk duurder.
Iets met schoolvakanties en bouwvak waardoor een vliegmaatschappij belachelijk hoge prijzen denkt te kunnen vragen.
Opzich hebben ze daar gelijk in, sommige mensen moeten in deze periode en boeken dan ook, en ondanks de niet altijd volle toestellen naar de verre bestemmingen zijn de yields (opbrengsten per stoel) zo goed dat die lege stoelen prima gecompenseerd worden.
Liever 2 passagiers die 1000 euro per stuk betalen dan 3 passagiers die 600 euro per stuk betalen.
Onder de 1400 euro retour met vertrek in juli is een goede deal, als je een dergelijke deal vindt snel boeken. Al is nu voor de periode juli nog wat vroeg om te boeken.
Je kan veel geld besparen als je al eind juni wegkan, of bijvoorbeeld vanaf half augustus, al zal dat schoolvakantietechnisch wat lastig zijn.
Heeft natuurlijk allemaal met vraag en aanbod te maken, Egypt air had vorig jaar nog niet echt de naam voor doorvluchten richting Azie, en als men ze wel kende was dat niet bijster positief.quote:Op dinsdag 13 september 2011 07:50 schreef Heufje het volgende:
[..]
Dat ze in juli duurder zijn dan andere periodes snap ik. Maar waarom kon ik ze vorig jaar voor ¤1365 kopen en betaal ik nu bij dezelfde maatschappij ¤2500? Vorig jaar was september dus wel het juiste moment om te boeken.
Ik heb veel zitten puzzelen op kayak. Nu heb ik een retour van Dusseldorf naar Hong Kong voor 540¤. Vanuit Hong Kong moet ik dan nog een retour Bangkok kopen.quote:Op zondag 18 september 2011 15:40 schreef Babbatuur het volgende:
Ik wil in december/januari ook deze regio gaan bezoeken. Welke site adviseren jullie voor het kopen van het vliegticket, en aan wat voor dagbudget zou je moeten denken in Thailand?
En dat kost je gewoon 200 euro met AirAsia. Had je net zo goed voor per saldo 100 euro minder met Emirates kunnen vliegen. Of met KLM direct naar KUL met een werelddeals ticket en dan voor 60 euro een retourtje KUL-BKK met AirAsia. Via HKG wordt zo het wel een hele lange reis om een paar stuivers te besparen.quote:Op zondag 18 september 2011 16:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik heb veel zitten puzzelen op kayak. Nu heb ik een retour van Dusseldorf naar Hong Kong voor 540¤. Vanuit Hong Kong moet ik dan nog een retour Bangkok kopen.
Ja heb ik hier ook wel een beetje maandag alquote:Op zondag 18 september 2011 16:40 schreef KDZ het volgende:
Wij gaan 8 oktober naar Thailand voor 21 dagen. Transfers en hotels zijn geregeld, maar de rest doen we allemaal zelf, op een MaoHong Song trip oid na, naar die longneks enzo toe, naar wat grotten en varen op zon bootje.
Begin mezelf alleen een beetje bang te maken om het weer daar.... Nu zijn er zelfs overstromingen
hoop dat het dan wat droger is!
Niet als je bewust nog een week Macau wil doen.quote:Op maandag 19 september 2011 00:39 schreef buzz1291 het volgende:
En dat kost je gewoon 200 euro met AirAsia. Had je net zo goed voor per saldo 100 euro minder met Emirates kunnen vliegen. Of met KLM direct naar KUL met een werelddeals ticket en dan voor 60 euro een retourtje KUL-BKK met AirAsia. Via HKG wordt zo het wel een hele lange reis om een paar stuivers te besparen.
HKG-BKK retour is zo'n 115E met AirAsia zag ik op Skyscanner.nlquote:Op maandag 19 september 2011 00:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dat kost je gewoon 200 euro met AirAsia. Had je net zo goed voor per saldo 100 euro minder met Emirates kunnen vliegen. Of met KLM direct naar KUL met een werelddeals ticket en dan voor 60 euro een retourtje KUL-BKK met AirAsia. Via HKG wordt zo het wel een hele lange reis om een paar stuivers te besparen.
Beetje laat mijnerzijds, maar die 15 dagen is geen visum, maar een visa exemption, wat voor nop is. Inwoners van een beperkt aantal landen heeft geen visum of exemption nodig (veelal ASEAN landen -niet zeker?-), en inwoners van een beperkt aantal andere landen krijgt geen exemption, maar kan dan een visa on arrival aan de grens krijgen. Dat laaste moet wel voor betaald worden (1900 bath). Alleen inwoners uit deze landen dus: http://www.thaiembassy.com/thailand/visa-on-arrival.phpquote:Op maandag 5 september 2011 19:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een visa hoeven aanschaffen aan de landsgrens bij Thailand. Niet bij Laos, niet bij Cambodja, niet bij Maleisie en niet bij Laos.
Ik weet natuurlijk niet waarom de vrienden een visum moesten aanschaffen, want een 30 dagen visum op een vliegveld of 15 dagen over land is gewoon gratis. (Ervan uitgaande dat ze een Europese nationaliteit hebben, er zijn natuurlijk wel een paar landen welke wel een visum aan de grens moeten kopen).
Wat wel kan bij Cambodja, het vooraf aangeschafte visa voor Cambodja bij de ambassade in Bangkok is aanmerkelijk goedkoper dan aan de grens, want daar kan je opeens alleen met THB betalen tegen een slechte wisselkoers.
Ik vrees dat de reisgenoten wellicht zijn opgelicht door een corrupte ambtenaar, in Thailand is natuurlijk wel alles mogelijk, zeker bij de onwetende toerist. Onder dreiging dat je het land anders niet inkomt willen mensen nogal eens wanhopig worden en maar betalen om ervan af te zijn...
Waarom zou je shoppen in HK als je in Bangkok kan shoppen?quote:Op maandag 19 september 2011 14:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
HKG-BKK retour is zo'n 115E met AirAsia zag ik op Skyscanner.nl
Zat zelf ook te overwegen om zoiets te doen om nog wat te shoppen in HK.
Omdat electronica een stuk goedkoper is in Hong Kong om maar een belangrijk punt te noemen. Daarnaast is echte merkkleiding goedkoper in Hong Kong dan in Bangkok.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:36 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Waarom zou je shoppen in HK als je in Bangkok kan shoppen?
Wel sexy zo'n Thais vrouwtje in nazi uniformquote:Op woensdag 28 september 2011 12:50 schreef Godtje het volgende:
En een gezellige Nazi optocht in Chiang Mai![]()
[ afbeelding ]
http://www.bangkokpost.co(...)march-sparks-outrage
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |